Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 318:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 27 januari 2009 - 15:36

Unregisteredd3931438
  • Unregisteredd3931438
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har sökt men inte hittat något svar i den här tråden. Jag har en Harmony One sedan några veckor tillbaka och jag är kanonnöjd. Jag skulle dock vilja fixa till två saker.

1) När jag ser på dvd, skulle jag vilja ha ett "kortnummer" enligt följande: Pausa dvd:n och slå över till hdmi1 (där jag har Canal Digitals pvr-box) och vice versa. Ska jag skapa en aktivitet för det eller hur gör jag?
2) Jag skulle också vilja ha en "snabbknapp" för att byta från stereo på pvr-boxen till 5.1-ljud och samtidigt sätta på förstärkaren på rätt ingång (och vice versa, dvs gå tillbaka till stereo och stänga av förstärkaren).

Är det svårt att fixa? Jag har försökt att läsa mig till hur man gör i bruksanvisningen men har inte lyckats.

Postad 27 januari 2009 - 18:44

zoorab
  • zoorab
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Tack för svaret!
Ska hem och pilla lite i inställningara så får vi se om det löser sig.

Det kan vara så enkelt att du sätter på grejerna med Activities men sedan stänger du eller någon annan i familjen av grejerna i Devices eller på själva apparaterna.
Då tror fjärren att att tex din box redan är på.
Eftersom den startar med hjälp så borde det inte vara något fel på signalen.
Om du är osäker om vilket när du ska sätta på grejerna, så kan du "nolla" fjärren innan.
Säkerställ att alla grejer är avstängda, sedan håller du för fjärrens signal med handen och trycker på off-knappen så blir allt i synk igen.

Redigerat av zoorab, 27 januari 2009 - 18:54.

Postad 27 januari 2009 - 21:55

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag har sökt men inte hittat något svar i den här tråden. Jag har en Harmony One sedan några veckor tillbaka och jag är kanonnöjd. Jag skulle dock vilja fixa till två saker.

1) När jag ser på dvd, skulle jag vilja ha ett "kortnummer" enligt följande: Pausa dvd:n och slå över till hdmi1 (där jag har Canal Digitals pvr-box) och vice versa. Ska jag skapa en aktivitet för det eller hur gör jag?
2) Jag skulle också vilja ha en "snabbknapp" för att byta från stereo på pvr-boxen till 5.1-ljud och samtidigt sätta på förstärkaren på rätt ingång (och vice versa, dvs gå tillbaka till stereo och stänga av förstärkaren).

Är det svårt att fixa? Jag har försökt att läsa mig till hur man gör i bruksanvisningen men har inte lyckats.

Antingen kan du lägga detta i 2 nya aktiviteter alternativt skapa ett antal sekvenser. En sekvens är ett kommando som innehåller upp till 5 kommandon. Du behöver då en sekvens för att gå till den nya inställningen och en för att återgå (totalt 4 enl din beskrivning). Detta förutsätter att du kan göra det du vill med 5 kommandon. Det finns dock trick för att lösa det om du behöver mer än fem kommandon ...

Postad 27 januari 2009 - 22:06

Unregisteredd3931438
  • Unregisteredd3931438
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Antingen kan du lägga detta i 2 nya aktiviteter alternativt skapa ett antal sekvenser. En sekvens är ett kommando som innehåller upp till 5 kommandon. Du behöver då en sekvens för att gå till den nya inställningen och en för att återgå (totalt 4 enl din beskrivning). Detta förutsätter att du kan göra det du vill med 5 kommandon. Det finns dock trick för att lösa det om du behöver mer än fem kommandon ...

Tack, Zack! (Jag lyckades rimma såhär på kvällskvisten.) Det ska jag testa.

Postad 28 januari 2009 - 07:24

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Detta förutsätter att du kan göra det du vill med 5 kommandon. Det finns dock trick för att lösa det om du behöver mer än fem kommandon ...

Nyfiken. Berätta mer!

Postad 28 januari 2009 - 09:38

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Nyfiken. Berätta mer!

Det går att få in upp till fyra/fem kommadon i ett genom att lära in dessa via raw mode. Det gäller dock att man är snabb att trycka kommandona i en följd (kräver orginalkontrollen) - tror att inläsningen är baserad på att läsa IR under en viss tidsperiod och ev också hur mycket informations som läses. På detta sätt så skulle man teoretiskt kunna använda en sekvens med 5 kommandon inlästa enl ovan dvs totalt 20-25 kommandon via ett kommando.

Jag har fått det att fungera men man får ha tålamod när man gör det - tog ett antal försök innan jag fick till det.

Postad 28 januari 2009 - 13:47

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem med min One och ComHems HD-PVR, ibland vill inte boxen starta utan man får trycka på hjälp för att få igång den. Det konstiga är att jag inte finner något mönster i boxens ovilja att starta :) utan den verkar leva sitt eget liv.

Nu verkar det funka, ökade styrkan från 3 till 5 på harmonyfjärren. :)

Postad 28 januari 2009 - 21:53

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Palle: Det är inte TV:n som stör ut fjärrkontrollens signaler? Min Samsung A656 "dränker" mina fjärrkontrollers signaler så att de första tio minuterna är det svårt att byta kanal på Canal Digitalboxen. Teliaboxen som står precis under TV:ns IR-mottagare startar bara ibland när jag slår på den. Du skulle eventuellt kunna prova att lägga en fördröjning på signalen för påslagning av TV:n så att den skickas någon sekund efter att digitalboxen slagits på, d.v.s. lägga det kommondot sist i kedjan.

Nackdelen med att höja signalstyrkan på fjärren, enligt min erfarenhet med mina enheter, är att boxen har en tendens att t.ex. hoppa fram fler kanaler än man tryckt, d.v.s. om man trycker två gånger på fjärren så hoppar den fram fyra-fem kanaler. Själv hade jag signalstyrkan på den högsta nivån tidigare då jag trodde att det var det enda sättet att få boxen och förstärkaren att ta emot fjärrens signaler. Men nu när jag kommit underfund med att det är TV:n som är problemet, och allting fungerar perfekt efter tio minuter, så har jag sänkt singnalstyrkan till två för både boxen och förstärkaren. Och nu fungerar fjärren precis som orginalfjärrkontrollerna, utan att hoppa fram några kanaler eller volymsteg extra.

Redigerat av MalcolmX7, 28 januari 2009 - 21:56.

Postad 30 januari 2009 - 17:42

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Fått en ny 895 på garanti, gick hur smidigt som helst att ladda ner alla mina inställningar med aktiviteter mm, strålande tänkte jag, men, RF motagaren fungerar ej, provat ta bort RF från Device listan och lägga till den igen utan resultat. RF delen har ju en LED som heter RF, skall den blinka för att indikera knapptryckningar från fjärren?
min reagerar inte ett dugg iallafall. Någon som har erfarenhet av detta problem?

har dragit ett mail till supporten, men det kan ju ta lite tid, en "arbetsdag" gör ju ingen glad, är ju på helgerna man har tid med sådant här:) när jag köpte fjärren för 1,5 år sedan så kunde man ju ringa dom, men det nummer jag har funkar inget vidare längre, 020-1701520, eller har dom nytt nr?

Tacksam för hjälp

mvh

PeO

Postad 31 januari 2009 - 11:38

Higgly
  • Higgly
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag köpte en Harmony One igår men när jag startade så är det ett vertikalt rött streck genom hela skärmen.
Jag antar att den är trasig men vill inte åka tillbaka i onödan så jag frågar här först, går det att fixa eller finns det någon inställning för detta?

Postad 31 januari 2009 - 11:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Palle: Det är inte TV:n som stör ut fjärrkontrollens signaler? Min Samsung A656 "dränker" mina fjärrkontrollers signaler så att de första tio minuterna är det svårt att byta kanal på Canal Digitalboxen. Teliaboxen som står precis under TV:ns IR-mottagare startar bara ibland när jag slår på den. Du skulle eventuellt kunna prova att lägga en fördröjning på signalen för påslagning av TV:n så att den skickas någon sekund efter att digitalboxen slagits på, d.v.s. lägga det kommondot sist i kedjan.

Nackdelen med att höja signalstyrkan på fjärren, enligt min erfarenhet med mina enheter, är att boxen har en tendens att t.ex. hoppa fram fler kanaler än man tryckt, d.v.s. om man trycker två gånger på fjärren så hoppar den fram fyra-fem kanaler. Själv hade jag signalstyrkan på den högsta nivån tidigare då jag trodde att det var det enda sättet att få boxen och förstärkaren att ta emot fjärrens signaler. Men nu när jag kommit underfund med att det är TV:n som är problemet, och allting fungerar perfekt efter tio minuter, så har jag sänkt singnalstyrkan till två för både boxen och förstärkaren. Och nu fungerar fjärren precis som orginalfjärrkontrollerna, utan att hoppa fram några kanaler eller volymsteg extra.

Det låter ju faktiskt precis som mitt problem, det är bara att starta boxen som inte verkar funka.
Ska pröva att låta Harmonyn starta boxen före TVn så får vi se om det är TVn som är boven.

Tack för tipset :D

Postad 31 januari 2009 - 22:09

seattlegrunge
  • seattlegrunge
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Köpte en Logitech Harmony One idag... verkar super! Lite jobbig att ställa in då den i vissa fall ställer in helt fel enhet. Man måste sedan manuellt ställa in rätt enhet och dess funktioner... men i övrigt verkar den grym!

En sak bara... när jag vill läsa den medföljande bruksanvisningen som finns i PDF-format så kan jag inte öppna denna märkligt nog. Kan inte heller hitta den på skivan.... är det någon som kan PM:a den till mig eller bifoga den i ett inlägg så jag kan ladda ner den? På svenska gärna i så fall. Hittade den ju inte heller på Logitechs sajt :)

Tack på förhand!

Postad 31 januari 2009 - 23:37

zoorab
  • zoorab
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det låter ju faktiskt precis som mitt problem, det är bara att starta boxen som inte verkar funka.
Ska pröva att låta Harmonyn starta boxen före TVn så får vi se om det är TVn som är boven.

Tack för tipset :)

Palle, läste du mitt inlägg 2302, hade det isåfall någon relevans ?

Postad 31 januari 2009 - 23:59

zoorab
  • zoorab
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

MalcolmX7, man blir väldigt nyfiken, stör ut fjärrens signaler ???
Ljus, ir är ljus, och en TV sänder inte ut något ir-ljus eller ??
Det enda jag kommer på som stoppar ljus är ett fysiskt hinder eller ett svart hål.
Så vad missar jag ?

Postad 01 februari 2009 - 00:56

Techno
  • Techno
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Köpte en Logitech Harmony One idag... verkar super! Lite jobbig att ställa in då den i vissa fall ställer in helt fel enhet. Man måste sedan manuellt ställa in rätt enhet och dess funktioner... men i övrigt verkar den grym!

En sak bara... när jag vill läsa den medföljande bruksanvisningen som finns i PDF-format så kan jag inte öppna denna märkligt nog. Kan inte heller hitta den på skivan.... är det någon som kan PM:a den till mig eller bifoga den i ett inlägg så jag kan ladda ner den? På svenska gärna i så fall. Hittade den ju inte heller på Logitechs sajt :)

Tack på förhand!

PM skickat - fil uppladdad :-)

Bifogad fil(er)

Postad 01 februari 2009 - 20:40

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

MalcolmX7, man blir väldigt nyfiken, stör ut fjärrens signaler ???
Ljus, ir är ljus, och en TV sänder inte ut något ir-ljus eller ??
Det enda jag kommer på som stoppar ljus är ett fysiskt hinder eller ett svart hål.
Så vad missar jag ?

Jag kan egentligen inte gå in djupare på vad som tekniskt utgör problemet, utan kan endast referera vad jag blivit informerad. Enligt både Logitech och Samsung (plus att jag har läst om problemet på en diverse forum) så har en del exemplar av Samsung A656 problem med så kallad "IR-flooding" vilket tydligen ska innebära att TV:ns IR-mottagre på nåt sätt "dränker" andra fjärrkontrollssignaler än de från TV:ns fjärrkontroll.

Jag har själv testat detta genom att använda fjärrkontrollerna till övriga enheter (DVD, digitalbox etc.) när TV:n har varit avstängd och när TV:n har varit påslagen. Skillnaden är markant. När TV:n är av så reagerar alla enheter på dess respektive fjärrkontroll precis som de ska, men så fort jag slår på TV:n så blir det näst intill omöjligt att få enheterna att ta emot fjärrkontrollernas signaler. Tydligen så finns det andra funktioner som kan "störa ut" fjärrkontrollernas signaler som olika bildförbättringsfunktioner eller Ambilight. Dock har jag stängt av alla sådan funktioner och funktioner liknande Ambilight finns ej på denna modell.

Jag har dessutom testat att tejpa över IR-mottagaren på TV:n med aluminiumfolie, vilket gjorde att TV:n inte alls reagerade på dess fjärrkontroll, utan jag satte på TV:n med knappen på fronten. Då fungerade det alldeles utmärkt att använda fjärrkontrollerna till övriga komponenter, precis som om TV:n skulle ha varit avslagen. Så jag tycker nog att det är bevisat att TV:ns IR-mottagare inte riktigt fungerar som den ska (eller så fungerar den för bra). Dock vet jag ej vad det är som gör att allt fungerar som det ska efter ungefär tio minuter.

Postad 01 februari 2009 - 22:14

Unregisteredeb16f459
  • Unregisteredeb16f459
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Går det att styra Vista Mediacenter med Logitech Harmony One?

Redigerat av Unregisteredeb16f459, 01 februari 2009 - 22:14.

Postad 01 februari 2009 - 22:25

zoorab
  • zoorab
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag kan egentligen inte gå in djupare på vad som tekniskt utgör problemet, utan kan endast referera vad jag blivit informerad. Enligt både Logitech och Samsung (plus att jag har läst om problemet på en diverse forum) så har en del exemplar av Samsung A656 problem med så kallad "IR-flooding" vilket tydligen ska innebära att TV:ns IR-mottagre på nåt sätt "dränker" andra fjärrkontrollssignaler än de från TV:ns fjärrkontroll.

Jag har själv testat detta genom att använda fjärrkontrollerna till övriga enheter (DVD, digitalbox etc.) när TV:n har varit avstängd och när TV:n har varit påslagen. Skillnaden är markant. När TV:n är av så reagerar alla enheter på dess respektive fjärrkontroll precis som de ska, men så fort jag slår på TV:n så blir det näst intill omöjligt att få enheterna att ta emot fjärrkontrollernas signaler. Tydligen så finns det andra funktioner som kan "störa ut" fjärrkontrollernas signaler som olika bildförbättringsfunktioner eller Ambilight. Dock har jag stängt av alla sådan funktioner och funktioner liknande Ambilight finns ej på denna modell.

Jag har dessutom testat att tejpa över IR-mottagaren på TV:n med aluminiumfolie, vilket gjorde att TV:n inte alls reagerade på dess fjärrkontroll, utan jag satte på TV:n med knappen på fronten. Då fungerade det alldeles utmärkt att använda fjärrkontrollerna till övriga komponenter, precis som om TV:n skulle ha varit avslagen. Så jag tycker nog att det är bevisat att TV:ns IR-mottagare inte riktigt fungerar som den ska (eller så fungerar den för bra). Dock vet jag ej vad det är som gör att allt fungerar som det ska efter ungefär tio minuter.

Vilket fasinerande och märkligt problem.
Förstår om detta har drivet dig till vansinne.
Det är alltså ett fel på TVn som gör att den sänder ut störande ir-signaler när den är på.
Men problemet försvinner om du täcker för TVns ir-öga.
Kan det vara en lösning att sätta för ögat och sätta en ir-bender imellan.
http://www.netonnet.se/?iid=se104388
På så vis borde du stoppa all utgående ir men ha en fungerande ingående ir...???

Postad 01 februari 2009 - 23:53

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Det skulle säkert gå att lösa på något sätt om man vill. Samsung erbjöd sig t.ex. att byta ut IR-mottagaren. Men jag tycker inte att det är värt besväret då problemet som sagt försvinner efter (knappt) tio minuter. Och den enheten som jag har mest problem med, Teliaboxen, använder jag endast när det är Champions League, vilket (tyvärr) inte är så ofta. Dessutom är det min pappas TV och han störs inte nämnvärt av det här.

Men nu har vi nog hamnat lite off topic, så det är kanske bäst att återgå till trådens ämne.

Redigerat av MalcolmX7, 01 februari 2009 - 23:56.

Postad 02 februari 2009 - 12:24

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Fått en ny 895 på garanti, gick hur smidigt som helst att ladda ner alla mina inställningar med aktiviteter mm, strålande tänkte jag, men, RF motagaren fungerar ej, provat ta bort RF från Device listan och lägga till den igen utan resultat. RF delen har ju en LED som heter RF, skall den blinka för att indikera knapptryckningar från fjärren?
min reagerar inte ett dugg iallafall. Någon som har erfarenhet av detta problem?

har dragit ett mail till supporten, men det kan ju ta lite tid, en "arbetsdag" gör ju ingen glad, är ju på helgerna man har tid med sådant här:) när jag köpte fjärren för 1,5 år sedan så kunde man ju ringa dom, men det nummer jag har funkar inget vidare längre, 020-1701520, eller har dom nytt nr?

Tacksam för hjälp

mvh

PeO

Efter snabbt svar från Supporten så visade det sig att jag inte hade senaste mjukvaran installerad på datorn,
en snabb installation avgjorde saken, så nu fungerar Fjärrkontrollen perfekt ihop med RF delen igen.
Tips till er som råkar ut för liknande problem....

//PeO

Postad 02 februari 2009 - 12:26

seattlegrunge
  • seattlegrunge
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

PM skickat - fil uppladdad :-)

Tack Techno! :)

Postad 02 februari 2009 - 12:44

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Ja, om du har en IR-mottagare till datorn.

Postad 02 februari 2009 - 13:37

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Ja, det går alldeles utmärkt. Gör en setup där du söker efter Mediacenterdator. Sedan behöver du en ir mottagare som fixar att ta emot de signalerna. Själv kör jag med MCE orginalremote receiver, en ful klump som är svår att få tag i numera (https://www.prisjakt...kt.php?p=158337). Kör du HTPC så har de flesta numera en inbyggd mottagare som tar de signalerna. Annars kanske något vet en snygg smidig IR-mottgare för bruk till VMC? :)
(Funkar denna - någon som vet? Biltema : 24-741)

Redigerat av Repeat, 02 februari 2009 - 15:53.

Postad 02 februari 2009 - 19:03

seattlegrunge
  • seattlegrunge
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har tänkt på en liten detalj angående min Logitech Harmony One.
När man "skakar" den, eller vippar kanske är bättre ord i det här fallet, så låter det som att någonting är löst inuti fjärrkontrollen. Är era likadana? Antingen är någonting löst/sönder inuti den eller också är det "manicken" som känner av om man lyfter upp fjärrkontrollen så att belysningen tänds...

Postad 02 februari 2009 - 19:21

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Ja, det är "lutningssensorn".

Postad 02 februari 2009 - 21:14

seattlegrunge
  • seattlegrunge
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Okej, tack!

Lutningssensorn, hehe... the leaning sensor som man säger på engelska :)

Postad 03 februari 2009 - 11:49

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Okej, tack!

Lutningssensorn, hehe... the leaning sensor som man säger på engelska :)

Inte Tiltsensor då? :D

Postad 09 februari 2009 - 21:59

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Knarrar eran fjärr när ni trycker på vänster pil (vid skärmkanten) på skärmen, den som man använder för att byta sida på menyerna. Min fjärr knarrar, bara på vänster sida. Inte på höger.

Fjärren fungerar utmärkt, men lite störnade är det. Sedan börjar minusknappen för kanalerna också att knarra på samma sätt, hmm.

Fler som råkat ut för detta?

Postad 10 februari 2009 - 08:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Knarrar eran fjärr när ni trycker på vänster pil (vid skärmkanten) på skärmen, den som man använder för att byta sida på menyerna. Min fjärr knarrar, bara på vänster sida. Inte på höger.

Fjärren fungerar utmärkt, men lite störnade är det. Sedan börjar minusknappen för kanalerna också att knarra på samma sätt, hmm.

Fler som råkat ut för detta?

Inte den, men min "OK"-knapp är lite knarrig. Trycker man den rakt ned så gör den inte det, men minsta man trycker lite snett så känns det som om den gnetar mot kanten. Funkar gör den dock.

Postad 11 februari 2009 - 20:54

Mums
  • Mums
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Min Harmony One verkar ha gett upp nu :-( Helt utan förvarning så ser pekskärmen ut som nån typ av modern konst...Grafiken är helt kaputt men skärmen reagerar på kommandon när jag pekar på den... där det var fina ikoner förut...Hjälper inte att ta ut batteriet.

Jag köpte den i början av april-08, måste ju vara ett garantiärende detta, kontaktar jag Logitech direkt eller ska jag dra det via butiken jag köpte den?

Redigerat av Mums, 11 februari 2009 - 20:55.

Postad 11 februari 2009 - 22:39

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Min Harmony One verkar ha gett upp nu :-( Helt utan förvarning så ser pekskärmen ut som nån typ av modern konst...Grafiken är helt kaputt men skärmen reagerar på kommandon när jag pekar på den... där det var fina ikoner förut...Hjälper inte att ta ut batteriet.

Jag köpte den i början av april-08, måste ju vara ett garantiärende detta, kontaktar jag Logitech direkt eller ska jag dra det via butiken jag köpte den?

Snabbast är om du kan ta det direkt med butiken och få en ny direkt (borde inte vara ngt problem eftersom garantin fortfarande gäller). Annars brukar Logitech också vara snabba med reklamationer men det tar ett par dagar för dom att skicka en ny - jag fick en ersättningsfjärr på drygt en vecka efter en reklamation.

Postad 11 februari 2009 - 23:05

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
En fråga, har letat i den massiva text som finns, men orkar i ärlighetens namn inte.

Har försökt läsa mig till det.... Och detta är pinsamt! Jag bara fattar inte hur man tilldelar bilder till knapparna på touchscreen!? SVT 1 loggan för kanal 1 t.ex.

Snälla hjälp :)

EDIT: En Harmony One

Redigerat av Unregistered40880, 11 februari 2009 - 23:05.

Postad 11 februari 2009 - 23:13

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
1. Gå till aktiviteter.
2. Tryck på "inställningar" din titta på TV aktivitet.
3. Välj alternativ nr 2 "Ställ in favoritkanaler och lägg till ikoner"

Sen är det bara att lägga upp ikoner :)

Edit: Här kommer en fin liten bild:
Bifogad fil  Untitled.png   221,71K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av -Palle-, 11 februari 2009 - 23:19.

Postad 11 februari 2009 - 23:13

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

En fråga, har letat i den massiva text som finns, men orkar i ärlighetens namn inte.

Har försökt läsa mig till det.... Och detta är pinsamt! Jag bara fattar inte hur man tilldelar bilder till knapparna på touchscreen!? SVT 1 loggan för kanal 1 t.ex.

Snälla hjälp ;)

EDIT: En Harmony One

Först måste du ha en aktivitet med favoriter - tex Titta på TV. Det går endast att lägga till kanalikoner i favoriter.

Sen så går du in i aktiviteten och väljer Inställningar - välj "Ställ in favoritkanaler och lägg till ikoner" - därifrån tror jag att du löser det ...

PS. Såg att någon han före :)

Redigerat av Zack, 11 februari 2009 - 23:15.

Postad 11 februari 2009 - 23:34

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Är det möjligt att ta bort enskilda knapptryckningar/kommandon i förprogrammerade aktiviteter? Alltså kan man någonstans se vilket "skript" en viss aktivitet är uppbyggd av och sedan välja att ta bort enskilda rader? Jag har t.ex. en hårddiskvideo och den aktivitet jag skapat utifrån en mall (Watch DVD movies, tror jag) för aktivering av och övergång till denna enhet avslutas med att PLAY trycks in. Detta är dock inte idealt eftersom det senast inspelade programmet sätts igång när PLAY trycks in efter aktivering av spelaren (vilket oftast inte är det program jag vill titta på). Därför vill jag kunna plocka bort dett sista PLAY-kommandot.

Postad 12 februari 2009 - 07:43

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Välj att skapa eget verktyg istället för att titta på DVD.

Postad 12 februari 2009 - 08:45

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Är det möjligt att ta bort enskilda knapptryckningar/kommandon i förprogrammerade aktiviteter? Alltså kan man någonstans se vilket "skript" en viss aktivitet är uppbyggd av och sedan välja att ta bort enskilda rader? Jag har t.ex. en hårddiskvideo och den aktivitet jag skapat utifrån en mall (Watch DVD movies, tror jag) för aktivering av och övergång till denna enhet avslutas med att PLAY trycks in. Detta är dock inte idealt eftersom det senast inspelade programmet sätts igång när PLAY trycks in efter aktivering av spelaren (vilket oftast inte är det program jag vill titta på). Därför vill jag kunna plocka bort dett sista PLAY-kommandot.

Om du går in under inställningar i aktiviteten och väljer "Ändra alternativ" så finns det ett val att skicka Play vid start eller inte.

Postad 12 februari 2009 - 10:47

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Logitech Harmony One mot en Dreambox DM800: Åt mig fungerar det inget vidare, jag kan tex inte sitta mitt framför boxen för då funkar det inte. Snett från sidan går däremot bra...?

Orginalfjärren är också kinkig, så jag undrar om DM800 är allmänt dålig på att ta emot signalerna från fjärren?

Postad 12 februari 2009 - 11:38

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

1. Gå till aktiviteter.
2. Tryck på "inställningar" din titta på TV aktivitet.
3. Välj alternativ nr 2 "Ställ in favoritkanaler och lägg till ikoner"

Sen är det bara att lägga upp ikoner :)

Edit: Här kommer en fin liten bild:
Bifogad fil  Untitled.png   221,71K   1 Antal nerladdningar

Skumt, har ju klickat alla alternativ, uppgraderat till senaste programvaran och allt, och ändå har jag aldrig sett den sidan med de möjligheterna (man förstår ju glasklart när man ser den postade bilden). Jag kör iof på engelska. men jag spenderade en timma att kolla igenom varenda meny igår, och hittade inget som ens likande "add picture", FAQ hur man gör leder en iaf inte dit!

Tack, ska kolla sen när jag kommer hem! :P

Postad 12 februari 2009 - 13:01

gummiturbon
  • gummiturbon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej. Är det någon här som har en bra E-Post till logitech? Har rotat runt på deras sida och
jag hittar bara en massa telefonnummer... Tänkte klaga lite på knappar som lagt av (ej programmeringsfel) Fjärren tänds inte när man trycker så den sänder bevisligen inte. Harmony 525, lite över 2 år gammal.

Redigerat av gummiturbon, 12 februari 2009 - 13:02.

Postad 12 februari 2009 - 15:54

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Hej. Är det någon här som har en bra E-Post till logitech? Har rotat runt på deras sida och
jag hittar bara en massa telefonnummer... Tänkte klaga lite på knappar som lagt av (ej programmeringsfel) Fjärren tänds inte när man trycker så den sänder bevisligen inte. Harmony 525, lite över 2 år gammal.

Jag vet inte om det finns en direkt emailadress - finns dock ett webbregistreringsformulär där man kan registrera supportärenden. Du når detta genom att först klicka på Support-länken längst upp på Logitechs hemsida och sedan på länken "Kontakta Logitech" under rubriken "Kontakta teknisk support" på höger sida. Du måste registrera ett konto för att kunna lägga upp ett ärende. Sen så är det bara att fylla i ett ärende med info ...

Postad 14 februari 2009 - 12:43

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Någon som har ikon till kanal 6? Verkar inte finnas på Iconharmony.com :P

Postad 14 februari 2009 - 12:49

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0

Någon som har ikon till kanal 6? Verkar inte finnas på Iconharmony.com :P

Den ikon som jag använder för 6:an är hämtad därifrån (se mitt galleri). Den var dock lite svår att hitta då den hette något som inte har någon direkt koppling till det riktiga namnet. Kommer tyvärr inte ihåg vad och har inte filen kvar

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 14 februari 2009 - 12:50.

Postad 14 februari 2009 - 22:23

Zack
  • Zack
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Någon som har ikon till kanal 6? Verkar inte finnas på Iconharmony.com :)

Kanal 6 ligger upplagd som viasat6 - sök på det eller på sweden så får du upp alla kanaler som har en koppling till Sverige ...

Postad 16 februari 2009 - 20:47

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Tack grabbar!

Edit: Utgick ifrån att ni var grabbar, sorry om inte :blink:

Redigerat av Unregistered40880, 16 februari 2009 - 20:48.

Postad 18 februari 2009 - 11:28

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Nu har jag inte skaffat en ONE än men har några frågor. Jag undrar om man kan ställa in Tv,Reciver och Digitalbox på ett knapp ryck så recivern är inställd på rätt ljud kanal och volym, Sen så stänger jag aldrig av min digitalbox för det tar sån tid för den att värmas upp. Så kan man ställa in så Digitalbixen inte stängs av eller startar men man kan ändå ändra kanaler på den?

Postad 18 februari 2009 - 12:41

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Nu har jag inte skaffat en ONE än men har några frågor. Jag undrar om man kan ställa in Tv,Reciver och Digitalbox på ett knapp ryck så recivern är inställd på rätt ljud kanal och volym, Sen så stänger jag aldrig av min digitalbox för det tar sån tid för den att värmas upp. Så kan man ställa in så Digitalbixen inte stängs av eller startar men man kan ändå ändra kanaler på den?

Funkar utmärkt. Jag har en sån lösning till digitalboxen då grabben använder den till sitt rum via trådlös ljud/videolänk. Då vill vi ju inte att den stängs av när vi tittar analogt samtidigt i vardagsrummet. Jag har förvisso en 555:a men i och med att programvaran i harmonyfjärrarna är den samma så går detta med största sannolikhet lika bra med ONE.

Postad 18 februari 2009 - 14:57

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Funkar utmärkt. Jag har en sån lösning till digitalboxen då grabben använder den till sitt rum via trådlös ljud/videolänk. Då vill vi ju inte att den stängs av när vi tittar analogt samtidigt i vardagsrummet. Jag har förvisso en 555:a men i och med att programvaran i harmonyfjärrarna är den samma så går detta med största sannolikhet lika bra med ONE.

Skönt det låter bra. Då e det väl bara att åka och inhandla en när lönen kommer.

Postad 19 februari 2009 - 19:03

kadotjes
  • kadotjes
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tror ni att det kommer komma någon uppdatering till H1 så man kan få lägga in fler än 24 kanaler? Borde väl vara rätt enkelt eller klarar inte fjärrens internminne fler kanalikoner e t c?

Postad 22 februari 2009 - 18:34

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Om man lärt fjärren några komandon från orginalfjärren, finns det något sätt att ångra de och återgå till kommandona från databasen igen? Utan att tappa alla övriga inställningar då...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.