Postad 02 January 2013 - 19:02
jo det var väl därför du skaffade FF, för att få ner skärpedjupet....mmmhh... oavsiktligt!
Tänkte på det när jag läste bokslutet, då du köpte D7000 och sålde pentax, så var det första delen i en plan eller liknade du sa, men du ville inte avslöja mer då. Det var väl mot FF du var på väg redan då, gissar jag
Snyggt Kinjon, bra kraft i bilden
Postad 02 January 2013 - 19:04
snyggt kinjon.
hur funkar denna?
IMG_0421 by andreassofus, on Flickr
tycker vad som händer på bilden fungerar perfekt men jag skulle velat haft mer luft runt personerna. Framför allt vänster om håret.
Generellt en bra bild
Postad 02 January 2013 - 19:06
Postad 02 January 2013 - 19:15
Postad 02 January 2013 - 19:17
Jepp, jag bestämde mig för Nikon FX när jag sålde Pentax grejerna och att det redan då florerade rykten om en billigare FX kamera gjorde att jag tog steget redan då. Köpte på mig 50/85 inför byte från DX till FX, tänkte vänta till denna vår men kunde inte hålla fingrarna borta i höstas...Tänkte på det när jag läste bokslutet, då du köpte D7000 och sålde pentax, så var det första delen i en plan eller liknade du sa, men du ville inte avslöja mer då. Det var väl mot FF du var på väg redan då, gissar jag
Postad 02 January 2013 - 20:10
Micke. När Tina hamnar i skärpa riktar du lite extra ljus mot Adam istället för att kompensera...
Postad 02 January 2013 - 20:32
Postad 02 January 2013 - 20:58
Kollat den här tråden många gånger men aldrig tordats posta några av mina bilder här tidigare... men tänkte jag skulle göra ett försök nu.
Postad 02 January 2013 - 20:58
kollade på bilden och tyvärr fanns det inget att gå på på vänsterkanten,,
det är ju nåt att tänka på i fortsättningen så man kan beskära lite mer i fortsättningen.
Postad 02 January 2013 - 21:03
Hejsan...
Kollat den här tråden många gånger men aldrig tordats posta några av mina bilder här tidigare... men tänkte jag skulle göra ett försök nu.
Klart du ska posta
Postad 02 January 2013 - 21:03
Detta är sista bilden jag tog med mitt Canon EF 35 f/1.4L idag. Denna bild var för att visa han jag bytte med att objektivet fungerade (Det var killens svärfar som fick sköta bytet då han själv bor i stockholm)

Melvin by p.bergkvist, on Flickr
Postad 02 January 2013 - 21:07
Finfint patric.. blev det 24-70?
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 02 January 2013 - 21:09.
Postad 02 January 2013 - 21:09
Postad 02 January 2013 - 21:18
Grymt kreativ bild! Bra jobbat med den, posta på du!Hejsan...
Trevlig bild P, gluggen är grym, vad ska du ta istället?Detta är sista bilden jag tog med mitt Canon EF 35 f/1.4L idag. Denna bild var för att visa han jag bytte med att objektivet fungerade (Det var killens svärfar som fick sköta bytet då han själv bor i stockholm)
Postad 02 January 2013 - 21:29
Jo men absolut. Bättre posta bilder och få tips som man tänker på i framtiden.
Detta är sista bilden jag tog med mitt Canon EF 35 f/1.4L idag. Denna bild var för att visa han jag bytte med att objektivet fungerade (Det var killens svärfar som fick sköta bytet då han själv bor i stockholm)
Bra resultat med den iallaf
Blir kul att se vad du byter till!
Postad 03 January 2013 - 14:28
Det har dykt upp en stabiliserad f/2.0 USM variant har jag sett, men du kan ju knappast ha bytt ner dig?Jo men absolut. Bättre posta bilder och få tips som man tänker på i framtiden.
Någonting i den ungens blick säger mig att han är kapabel till att riva ut ett normalstort familjehem under 2 minuter och jämna det med marken. Bra som exempelbild.
Redigerat av Velodynamic, 03 January 2013 - 14:30.
Postad 03 January 2013 - 15:29
Någonting i den ungens blick säger mig att han är kapabel till att riva ut ett normalstort familjehem under 2 minuter och jämna det med marken. Bra som exempelbild.
Postad 03 January 2013 - 17:54
Verkligen snygga, och vill även hälsa Sixxstar välkommen
Postad 03 January 2013 - 17:59
har du fått huset än?Oj vad många fina bilder man missar här när man har fullt upp hela dagarna.
Verkligen snygga, och vill även hälsa Sixxstar välkommen
Postad 03 January 2013 - 18:05
har du fått huset än?
Japp.....så nu har jag röven full 24 timmar om dygnet, så det blir tyvärr inte mycket sittande vid datorn eller fotande.
Bara en massa packande och allt som man har samlat på sig under 5 år skall till tippen.
Bara så ni vet, så ni inte tror att jag lämnat Minhembio eller skiter i er ...he he
Postad 03 January 2013 - 18:13
Flyttkartonger har ju en tendens att stå kvar rätt länge i ett nytt boende
Postad 03 January 2013 - 18:17
Flytta är förbannat jobbigt
När man väl fått ut allt från förra lyan har man verkligen ingen lust att packa upp saker igen XD
Flyttkartonger har ju en tendens att stå kvar rätt länge i ett nytt boende
He he he...så sant så.....
Ja vi har ju just nu ett 2 våningshus, med källare och vind, samt ett stort föråd utanför, så man har ju verkligen haft plats att samla på sig en del under åren.
Nu ska vi flytta till enplansvilla utan källare och vind, föråd, så nu blir det ett jäkla rensande som tar tid !
Samt så ska allt packas, märkas, osv osv....
Har ju bara hunnit med en liten fotorunda, ( mina skogsbilder som jag postat senaste tiden )
Postad 03 January 2013 - 18:49
Låter halvjobbigt det där, men det är ju smart att böka med sånt nu när det är som mörkast så kanske ni har mindre kvar att göra framåt våren då ljuset återvänder och det börjar rycka på allvar i avtryckarfingret.He he he...så sant så.....
Ja vi har ju just nu ett 2 våningshus, med källare och vind, samt ett stort föråd utanför, så man har ju verkligen haft plats att samla på sig en del under åren.
Nu ska vi flytta till enplansvilla utan källare och vind, föråd, så nu blir det ett jäkla rensande som tar tid !
Samt så ska allt packas, märkas, osv osv....
Har ju bara hunnit med en liten fotorunda, ( mina skogsbilder som jag postat senaste tiden )
Postad 03 January 2013 - 18:52
Postad 03 January 2013 - 19:38
Av de resterande 40% som vi släpade med oss, så står nog 35% kvar på samma platser som vi ställde det vi inflytning och har inte rört.
Jag ser fram mot att få rensa ut något nu, när vi ska nu ska inreda sommarstugan, tror vi kan plocka av allt vi har dubletter av, jag jag skulle tex kunna ställa två kamerahus i Danmark
Postad 03 January 2013 - 23:01
mkt fränt! Gillar ljuset bakom tomten och mörkret som omsluterNu tycker jag att det får vara bra med tomtar
Nikkor 135mm f/2 Ai-s by Ronny Olsson, on Flickr
Aaaaarrrrgggh! KOM DÅ TOMTEJÄVEL... KOM!
6M3B6336 by p.bergkvist, on Flickr
Fick Damien några klappar till sist då
Postad 04 January 2013 - 07:52
Ja det är med min fasa att släpa med oss allt skit som vi ändå inte använder.
Mycket snygga bilder både Ronny och Spute !
Postad 04 January 2013 - 08:20
Postad 04 January 2013 - 08:53
hehe, skön min därAaaaarrrrgggh! KOM DÅ TOMTEJÄVEL... KOM!
6M3B6336 by p.bergkvist, on Flickr
fint Queganska skönt motljus igår
Postad 04 January 2013 - 09:36
"Modern form möter historia"
Bilden är en av många i mina bilalbum, och togs våren 2011 med en Canon "fullformats" systemkamera. Bilden har retuscherad skylt...samt är ursprungligen från ett färg foto. ...annars orörd.
Bifogad fil(er)
Postad 04 January 2013 - 11:25
Men igårkväll såg jag på cyberphotos blogg att dom har en tävling där 5 hörlurar ligger i potten. Det fanns tre par kvar som ska bort innan helgen, så jag mailade dom denna bild igårkväll innan jag gick och la mig och såg precis på deras facebook sida att jag blev en av vinnarna.
Känns kul :-)

Orange rose splash by p.bergkvist, on Flickr
Postad 04 January 2013 - 12:44
cool bild spuute.. undrar hur det skulle va med en helt annan färg på målarfärgen eller vad det är.
hur som helst så är det en riktigt cool bild
Postad 04 January 2013 - 13:11
Postad 04 January 2013 - 13:11
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 filmer
25 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?