Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 23 April 2013 - 18:36
Postad 23 April 2013 - 18:41
Rattstången lär ju inte ge vika heller, inga krockzoner alls, bara lite plåt och sen är det lilla jag
Skall faktiskt åka och besiktiga en Spitfire i veckan, men det är bara en liten fyra i så det är ingen racer precis, men vafan det är ju en cabbe iaf.
Postad 23 April 2013 - 20:07
Postad 23 April 2013 - 20:19
http://www.no-frills...=6&image_id=351
Ryck ur stolen och sätt en racingstol i. Du vill inte få morsans whiplash om något händer.
Hmm man lär väl få äta upp det om man smäller, men man kan inte förstöra en gammal bil med en ny stol i.
Blir man påkörd i en bil ifrån 68 så får man nog vara glad att man är i livet.
Postad 23 April 2013 - 20:43
Hmm man lär väl få äta upp det om man smäller, men man kan inte förstöra en gammal bil med en ny stol i.
Blir man påkörd i en bil ifrån 68 så får man nog vara glad att man är i livet.
Om du menar försäljning, så är det ju bara att spara stolen och sätta tillbaka då, med fördelen att du inte slitit på den. Ingen förnuftig människa kan klaga på att du bytt till en säkrare stol.
Postad 23 April 2013 - 20:46
Tänket precis skriva att om någon här åker till Sweet spot så är det krav på lite intryck ifrån no-frills. Dom ska tydligen inte vara lika töntiga som alla andra och spela i ett rum. Dom har hyrt ett garage.Något säger mig att dessa kan spela utav ****!
Postad 23 April 2013 - 21:50
Något säger mig att dessa kan spela utav ****!
Vilka små snygga...
Postad 23 April 2013 - 21:53
Ljudtransparent duk, problemet borta.Vilka små snygga...
Skulle inte sett skit i dödavinkeln med en sådan stol, det finns inte ens bälten i bilen så det blir helt galet att sätta in en sådan stol. Skulle även se för jävligt ut...Om du menar försäljning, så är det ju bara att spara stolen och sätta tillbaka då, med fördelen att du inte slitit på den. Ingen förnuftig människa kan klaga på att du bytt till en säkrare stol.
Tänket precis skriva att om någon här åker till Sweet spot så är det krav på lite intryck ifrån no-frills. Dom ska tydligen inte vara lika töntiga som alla andra och spela i ett rum. Dom har hyrt ett garage.
+1, räknar kallt med lyssningsrapporter ifrån mässan!
Postad 23 April 2013 - 22:07
Ljudtransparent duk, problemet borta.
Om man har tillräcklig bredd på rummet och inte vill ha någon center..
Problemet blir dessutom att man gärna vill ha en bassrigg som matchar prestandan.
Den vill man kanske också helst ha i fronten. Känns som att dom kräver en hel biosalong.
Är nästan lite konstigt att ta fram en sån produkt till den öppna marknaden.
Lär inte sälja många kan jag lova..
Postad 23 April 2013 - 22:14
Eller så kör dom en sånhär lösning så det blir en snackis och får in massa folk på hemsidan/går på mässor/går på demo och får sålt många fler av dom mindre modellerna, sen finns det alltid folk med stora lyssningsrum så någon/några får dom säkert sålt om dom nu bara låter bra med.
Postad 24 April 2013 - 07:05
Elaking, jag känner mig mobbad härFan pjotor, kan det bero på att dom är helt nya??
![]()
Postad 24 April 2013 - 07:32
Skulle inte sett skit i dödavinkeln med en sådan stol, det finns inte ens bälten i bilen så det blir helt galet att sätta in en sådan stol. Skulle även se för jävligt ut...
Jag vilar min väska. Som Stroustrup skrev: "You have been warned".
Postad 24 April 2013 - 11:03
Ops, fast lite meningen var det juElaking, jag känner mig mobbad här
![]()
Vet ju att det knappast är optimalt, men vet du en sak?Jag vilar min väska. Som Stroustrup skrev: "You have been warned".
Det är faktiskt farligt att leva, man kan ju dö.
Postad 24 April 2013 - 21:39
Ska man vara känslig för allt så måste man ju bara sitta hemma och skriva testamente. Vad ska du med din bio till t.ex? Du kan ju lätt åstadkomma hörselskador. Det är inget kul att leva med heller.Dö är inget problem. Att leva länge med kronsk smärta är.
Postad 25 April 2013 - 14:05
Ska man vara känslig för allt så måste man ju bara sitta hemma och skriva testamente.
Vafalls? Du har aldrig haft en rejäl skrivkramp, hör jag!
Postad 25 April 2013 - 14:41
Just nu står det mellan ytterligare 1st focal sw900 (har redan 1st) och 2st tc sounds lms 4000 12" lös element.
Kan man göra något roligt med dessa lms element så de låter lite "hifi"
Redigerat av robert293, 27 April 2013 - 09:33.
Postad 25 April 2013 - 17:02
de finns i 10-12-15" och det är 2st 12" jag funderar på.
http://www.hometheat...ique-driver.jpg
Redigerat av robert293, 25 April 2013 - 17:12.
Postad 25 April 2013 - 19:44
vad tycker du bakerman.... slutet-portat?
funderar på runt 100l slutet med mkt effekt bakom....frågan är ju om slutet blir tillräckligt bara då jag knappast lär få möjlighet till att bygga vidare med 4st då de verkar vara lite ovanliga.
Redigerat av robert293, 25 April 2013 - 22:18.
Postad 26 April 2013 - 17:35
http://open.spotify....XrEzrpQwxb5mEXC
Galet bra skiva rakt igenom
Postad 26 April 2013 - 19:21
Tänkte tipsa om en liten skiva om det är någon som har missat den!
Tänkte tipsa om en liten skiva om det är någon som har missat den!
Hade tänkt att köpa den på vinyl men blev erbjuden att köpa en signerad cd från cdon så det blev både cd och vinyl
Postad 27 April 2013 - 08:18
Hur stort rum ?
Det blir köp av elementen så nu återstår bara lådorna som jag inte riktigt vet vad som blir bäst, här fann jag lite mer info om dom ang parametrar mm:
http://web.archive.o...com/lms4000.htm
Redigerat av robert293, 27 April 2013 - 09:34.
Postad 27 April 2013 - 15:28
Det blir köp av elementen så nu återstår bara lådorna som jag inte riktigt vet vad som blir bäst, här fann jag lite mer info om dom ang parametrar mm:
http://web.archive.o...com/lms4000.htm
Det står ju att rekommenderad lådvolym sluten är 84 liter.
Då har du 8 dB tapp vid 14 Hz, så det måste du EQ:a upp.
Så 80-100 liter är nog rätt lagom. Jag skulle nog bygga 100 liter.
Postad 27 April 2013 - 21:05
Det står ju att rekommenderad lådvolym sluten är 84 liter.
Då har du 8 dB tapp vid 14 Hz, så det måste du EQ:a upp.
Så 80-100 liter är nog rätt lagom. Jag skulle nog bygga 100 liter.
100l... ja den volymen verkar vettigast slutet då...tyvärr är jag själv helt värdelös när det kommer till diy bas av någon anledning
Killen jag köpe elementen av (idag) körde själv 2st 100l portat fast han hade något slags horn istället för rör (han köpte 4st ifrån staterna men tyckte det räckte med 2st)....det lät uber bra och ljudtrycket var något i hästväg...så ren bas så det nästan var löjligt.... så frågan är hur mkt jag förlorar vid att köra slutet i rent ljudtryck?
Är mer o mer inne på portat dock numera men frågan är vilken volym/avstämning som blir bäst för dessa små herrar...... man vore ju korkad om man inte frågade herr lms him self menar jag
Redigerat av robert293, 27 April 2013 - 22:25.
Postad 28 April 2013 - 00:00
Mätningar bör göras för att få till det optimalt.
En sluten är inte lika kinkigt. Jag tycker personligen att en sluten ger den renaste basen.
Transientsvaret blir ju optimalt, och det är oftast det som kännetecknar en ren bas.
Sen sumpar du en del ljudtryck vid avstämningen och kanske en oktav upp med en sluten jämfört med en portad.
Men två såna superelement i slutet med lite aktiv kompensering kommer att räcka alldeles utmärkt på 18 kvadrat om du har ett någolunda rum.
Om du inte har tänkt att basknarka då.. Då blir systemet för litet ifall du inte bygger stora horn, men då missar du ju all lågbas.
Postad 28 April 2013 - 00:53
Skall jag knarka på allvar så blir det att utöka...helt enkelt
Horn.... nej nej jag vill ha lite infra och tryck i lågbasen.
Redigerat av robert293, 28 April 2013 - 12:27.
Postad 28 April 2013 - 03:39
Redigerat av Unregistered2222, 28 April 2013 - 03:45.
Postad 28 April 2013 - 03:47
Postad 28 April 2013 - 04:14
https://www.minhembio...0
Redigerat av Unregistered2222, 28 April 2013 - 04:15.
Postad 28 April 2013 - 13:52
Fick förhinder i år så jag skulle uppskatta alla bidragLänk till Sweetspot-bild tråden
Så får vi se om det händer något
https://www.minhembio...0
Förhoppningsvis så åkte en arbetskompis, lovade ta massa bilder.
Postad 28 April 2013 - 14:05
Postad 28 April 2013 - 14:38
Fick förhinder i år så jag skulle uppskatta alla bidrag
Förhoppningsvis så åkte en arbetskompis, lovade ta massa bilder.
Postad 28 April 2013 - 17:46
Postad 28 April 2013 - 18:43
"Bakerman" Hur stort rum har du? Är lite sugen på att bjuda in mig och en kompis för lite lysning. Blir bara deppad när man går och ber dom slå på det djupaste. Filmen kommer kommer igång och personalen har värsta leendet och tror att dom sålt rubbet medan jag vill börja gråta haha. Antigen så är jag kräsen ellet skadad. Hur som helst så vet jag vad jag vill ha men det jag hört är så fel
Mitt rum är ca 24 kvadrat.
Postad 28 April 2013 - 18:56
Det var inte jag alltså.
Postad 28 April 2013 - 19:04
WTF!Så där ja. Nu åker jag strax hem från Jönköping. Här tyvärr ingen recension med från mässan då jag satt och spelade musik för HA hela mässan. Det jag kan säga är att jag tycker att jag och Lars fick till det bästa ljud på mässa som vi två lyckats med hittills. Men vi tänker jobba vidare för att få till det ännu bättre nästa gång. Besökarna verkade också uppskatta mödan vi lade ned på uppställningen. Vi kände oss glada och nöjda när vi packade ihop för några timmar sedan.
Va du där! Nu är jag ännu mer deppad att man inte åkte juuu
Skulle va kul att träff dig
Nå ja, hoppas du åker nästa år så får man tjata lite hehe om jag inte hinner komma förbi och hälsa på först
Va den där han i Jönköping?Jag tror minsann att det var en som brukar hänga i den här tråden som var ganska packad inatt..
Det var inte jag alltså.
Postad 28 April 2013 - 19:09
Har ett rum i huset på 24 men grabben bor där, sen så vill flickan ta över. Enligt mig så tror jag att den hade varit perfekt för just mig men jag får offra mig just nu mot det jag har (ca 18). Inte optimala rummet men Duger för tillfället.Mitt rum är ca 24 kvadrat.
Kanske kan droppa förbi innan semestern om du inte har något emot det.
Postad 28 April 2013 - 19:18
WTF!
Va du där! Nu är jag ännu mer deppad att man inte åkte juuu
Skulle va kul att träff dig
Nå ja, hoppas du åker nästa år så får man tjata lite hehe om jag inte hinner komma förbi och hälsa på först
Va den där han i Jönköping?
Jag hjälper ju alltid Holographic Audio. Jag och Lars har kul ihop under mässorna. Vi bygger rummet tillsammans och tar några pilsner. Under mässan spelar jag musik och han jobbar med besökarna.
Du är välkommen till Kungsängen när du vill.
Postad 28 April 2013 - 19:29
Jag va på mässan förra året men såg inte dig just dåJag hjälper ju alltid Holographic Audio. Jag och Lars har kul ihop under mässorna. Vi bygger rummet tillsammans och tar några pilsner. Under mässan spelar jag musik och han jobbar med besökarna.
Du är välkommen till Kungsängen när du vill.
Postad 28 April 2013 - 19:34
Postad 28 April 2013 - 21:19
Sen vill jag boka in lite hembesök hos nåra men trevlig bas eftersom man vill ventilera många funderingar kring mitt bashunger
Postad 28 April 2013 - 22:02
Flyttade hit från Borås för 7år sedan
Postad 28 April 2013 - 22:47
Postad 28 April 2013 - 23:05
Jo: SJ, jag tycker ert livsverk är jättedåligt. Ni representerar något verkligt misslyckat. Mäkta oskötsamt vårdar ni ert värv. Endast era trevliga tågvärdar kan hindra er från karmakonkurs.
Postad 28 April 2013 - 23:17
Jag hade antagligen blåst ett blodkärl i skallen om det där hade hänt mig, hoppas det löser sig och inte krånglar något mer i trafiken.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
67 bilder
99 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?