Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 May 2013 - 19:17

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

För mig är Swanå ett sjukt mysterium. Produkterna är det nog inget fel på, men väldigt ofta ser man dem användas på väldigt skumma sätt imho.

För mig är det mer av ett mysterium, att så många, kan betala så mycket för produkter det inte redovisas mätningar eller ens simuleringar på. Att bara speca effektivt område kan vem som helst göra, behöver inte stämma för det.
Säger inte att produkterna inte fungerar, trodde bara att man var mer medveten om akustik i den prisklassen för att kunna ifrågasätta lite mer om vad man verkligen köper.

Postad 04 May 2013 - 19:20

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Exakt, det absolut vanligaste är att musikerna antingen får låna instrument, alternativt hyra dom. I dom finare orkestrarna så är ju musikerna anställda på heltid. Vissa orkestrar sitter på instrument för fantasisummor. :) Sen så har ju självklart musikerna egna instrument också. Men det är ju rätt smidigt med försäkringar etc. när dom låter orkestern sköta den biten. :)

Postad 04 May 2013 - 19:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

För mig är det mer av ett mysterium, att så många, kan betala så mycket för produkter det inte redovisas mätningar eller ens simuleringar på. Att bara speca effektivt område kan vem som helst göra, behöver inte stämma för det.
Säger inte att produkterna inte fungerar, trodde bara att man var mer medveten om akustik i den prisklassen för att kunna ifrågasätta lite mer om vad man verkligen köper.

Det skulle ju komma, men det verkar aldrig komma till skott.
Han själv har ju visat vad som händer i rum men jag har aldrig sett någon utomstående visa upp mätningar och det är ju lite trist då det är så många som säger att dom är så bra och det blir stora lyft med dom.

Men men det är ju inte oss hifinördar som det tjänas stora pengar på, det är ju studios, eller varför inte opran som beställer 70st i ett svep.
Lite konstigt kan man väl tycka, vill inte dom se att sakerna fungerar som dom skall innan?

Exakt, det absolut vanligaste är att musikerna antingen får låna instrument, alternativt hyra dom. I dom finare orkestrarna så är ju musikerna anställda på heltid. Vissa orkestrar sitter på instrument för fantasisummor. :) Sen så har ju självklart musikerna egna instrument också. Men det är ju rätt smidigt med försäkringar etc. när dom låter orkestern sköta den biten. :)

Har aldrig förstått som om det är stora bevakningar på såna spelningar, hmm kanske att du har fött en liten ide hos mig nu :D

Postad 04 May 2013 - 19:56

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Så du menar att du hade kunnat få samma/bättre resultat med mindre och färre diffuserande skärmar än vad som har används? :)

Frågan man måste ställa är ju vad problemet var när de inte hade de där diffusorerna? Om de behövde tidiga reflexer så finns det nog billigare sätt att lösa problemet på. T.ex skärmväggar. Behövde man diffuserade reflexer så behöver man diffusorer så klart.

Postad 04 May 2013 - 20:00

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1

Har aldrig förstått som om det är stora bevakningar på såna spelningar, hmm kanske att du har fött en liten ide hos mig nu :D

Kör hårt. Köp diskant för pengarna! :D

Postad 04 May 2013 - 20:07

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
AJ!!

:D

Postad 04 May 2013 - 21:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ja jag förstår att det svider hos mr guldöra mr distjägare att inte höra att det saknades diskant.....

Postad 04 May 2013 - 21:35

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Inte mer än det måste svida att inte ha hört det under låååång tid. Själv lyssnade jag ju mest på krullet i parketten.

Att jag skulle ha något speciellt guldöra har jag aldrig själv påstått.

Postad 04 May 2013 - 21:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Mängder av Inoägare har Acoskum. Dom tror jag inte att det finns några offentliga mätningar på, men ändå har många dom. ;)

Postad 04 May 2013 - 21:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Jo jag har ju inte tyckt det har varit så skoj att lyssna på musik på bra länge, det har fortfarande inte kommit igång.
Blir till 99% att man zappar runt bara...

Postad 04 May 2013 - 22:00

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Det är kanske för att du har diskant nu. Skruva ur diskantelementet och ta bort ena polen.

Postad 04 May 2013 - 22:02

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Slå en död häst tutorial 101 ;P

Postad 04 May 2013 - 22:08

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Mängder av Inoägare har Acoskum. Dom tror jag inte att det finns några offentliga mätningar på, men ändå har många dom. ;)

Nej, men en förklaring på varför de är gjorda som de är har JAG fått en förklaring på iaf. Och om du testar att hålla en mellan dig och någon du pratar med så hör du vad som händer. De sinusdämpskivor som jag köpte genom ett gruppköp var det knappt någon skillnad på när jag höll upp mellan mig och den pratande personen. Det är helt klart skillnader mellan olika fabrikat.

Svanås produkter är säkert bra, men Svanås kunskaper om varför man skall använda dem och var i ett rum ger inte JAG mycket för. Att andra blir glada över deras jobb är ju glädjande för dem och det gläds jag över.

Postad 05 May 2013 - 00:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Nej, men en förklaring på varför de är gjorda som de är har JAG fått en förklaring på iaf. Och om du testar att hålla en mellan dig och någon du pratar med så hör du vad som händer. De sinusdämpskivor som jag köpte genom ett gruppköp var det knappt någon skillnad på när jag höll upp mellan mig och den pratande personen. Det är helt klart skillnader mellan olika fabrikat.

Svanås produkter är säkert bra, men Svanås kunskaper om varför man skall använda dem och var i ett rum ger inte JAG mycket för. Att andra blir glada över deras jobb är ju glädjande för dem och det gläds jag över.

Oavsett så hänger det ju bara på vem man väljer att tro på.
En del sväljer Svanås ord med hull och hår, och andra sväljer IÖ:s ord med hull och hår.
Båda utan egentlig förklaring, mätningar, eller offentliga redovisningar.
Själv kan jag inte se skillnaden. Alls.

Redigerat av Bakerman, 05 May 2013 - 00:32.

Postad 05 May 2013 - 05:10

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

En del sväljer Svanås ord med hull och hår, och andra sväljer IÖ:s ord med hull och hår.

Själv valde jag att sätta upp diffusorer som det finns data på, som visar vad de verkligen gör.
I vilken grupp hamnar jag då? ;)

Redigerat av Jonas__W, 05 May 2013 - 05:11.

Postad 05 May 2013 - 06:44

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 1

Frågar du Ingvar om förklaring så får du den. Där har du skillnaden. Jag har sett en del mätningar på både det ena och det andra. Men nej, inga officiella.

Vet du vad? Läs den här trevliga tråden. Återkom sedan med lite åsikter.

http://www.faktiskt....

Själv valde jag att sätta upp diffusorer som det finns data på, som visar vad de verkligen gör.
I vilken grupp hamnar jag då? ;)

Du hamnar i klokgruppen.

Postad 05 May 2013 - 09:29

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Stämmer det att SVS PB13-u är på cirka 204liter? :ph34r:

Postad 05 May 2013 - 09:36

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Skulle tro att innervolymen är ca 155l.

Yttervolymen är 204l.

Postad 05 May 2013 - 09:37

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Skulle tro att innervolymen är ca 155l.

Okej. Men jag tänkte yttervolymen, jag funderar på om jag skulle få plats med 200l i mitt rum eller inte. Många säger ju att SVS är som kylskåp :P

Postad 05 May 2013 - 09:54

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 1
Yttermåtten står ju på hemsidan. Vad spelar volymen för roll när du ska inreda? Tog mig för övrigt mindre än en minut att finna informationen via kopierad text från ditt inlägg.

Postad 05 May 2013 - 10:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Det är kanske för att du har diskant nu. Skruva ur diskantelementet och ta bort ena polen.

Det där var även med ML, även när diskanttappet var.
Har vart ett BRA tag med andra ord, får la se om det kommer tillbaka eller ej.

Finns väl massor av mätningar på div skivor och skum?

Okej. Men jag tänkte yttervolymen, jag funderar på om jag skulle få plats med 200l i mitt rum eller inte. Många säger ju att SVS är som kylskåp :P

En vinkyl kanske, det är som alltid det överdrivs en heldel.

Postad 05 May 2013 - 11:08

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Vad spelar volymen för roll när du ska inreda?

Då mitt rum är på ~14kvm så får det inte plats några jättebasar... Som mitt rum är möblerat nu så får det inte plats mycket större basar än vad jag har (75l) men jag kan nog få plats med större basar om jag möblerar om lite ^_^

Postad 05 May 2013 - 11:11

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Är inte absolutmåtten på basarna lättare att planera rummet med?

Postad 05 May 2013 - 15:06

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Är inte absolutmåtten på basarna lättare att planera rummet med?

Vad menar du med absolutmåtten? :ph34r:

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hur svårt är det egentligen att bygga en basreflexlåda? På vissa låter det som det är extremt jobbigt/svårt, men många bygger det ändå som sin första diy-sub och blir väldigt nöjd...

För mig som än så länge inte är intresserad av out-put under 15hz måste det väl ändå vara bättre att bygga basreflex..? Min nuvarande sub ska enligt mina simuleringar kunna spela runt 100db vid 20hz, och om man kollar på daytons 18" i en 200l-basreflexlåda, 114db vid 20hz. Det är ju ganska stor skillnad... :huh:

Edit: Det är dock inte omöjligt att jag gjorde något fel när jag fyllde i alla parametrar...

Bifogad fil(er)

Redigerat av doglas2009, 05 May 2013 - 15:07.

Postad 05 May 2013 - 15:15

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
På SVS hemsida står det att SVS PB13-u är 22,5*20,5*27 tum stor. Det är absolutmåtten. En volym säger ju samma sak, men säger inget om hur den går att möblera. 204 liter går in under min säng. Perfekt! Och faktum är att jag kan ha fyra i sovrummet om jag låter basarna höja golvet en dm bara... men... nej, just det... de hade ju en bestämd form också. Så volymen är rätt meningslös att känna till om man inte ska konstruera en egen basmodul och då har friheter att anpassa måttsättningen som man vill. Men i detta fallet har du inte det och då måste ju de absoluta måtten vara till större glädje.

Postad bild

Postad 05 May 2013 - 15:18

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

På SVS hemsida står det att SVS PB13-u är 22,5*20,5*27 tum stor. Det är absolutmåtten. En volym säger ju samma sak, men säger inget om hur den går att möblera. 204 liter går in under min säng. Perfekt! Och faktum är att jag kan ha fyra i sovrummet om jag låter basarna höja golvet en dm bara... men... nej, just det... de hade ju en bestämd form också. Så volymen är rätt meningslös att känna till om man inte ska konstruera en egen basmodul och då har friheter att anpassa måttsättningen som man vill. Men i detta fallet har du inte det och då måste ju de absoluta måtten vara till större glädje.

Postad bild

Aa, du tänker så, då är jag med. Fast hur man en formar en låda som är 204l, så blir den ju ganska stor... :ph34r:

Postad 05 May 2013 - 16:37

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
No shit Sherlock! 204l stor för att vara exakt. Eller 204l liten. Det beror ju på...

Postad 05 May 2013 - 17:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 1
Jag tänker inte delta i din diskussion längre Dogge.
Du undrar över output från basreflexlådor och att du inte är intresserad av bas under 15 Hz, men förmodligen har du inte mycket bas under 30 Hz idag ?
Gör klart ditt nuvarande projekt innan du börjar på något nytt.

Det är som att bygga en kitcar, men sälja den innan man stoppat i motorn för att man tycker att prestandan är för dålig...

Postad 05 May 2013 - 19:00

Unregistered80c74e59
  • Unregistered80c74e59
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
doglas sitter väl kanske lite i samma sits som jag gör/gjorde med mina roy subbar.
Byggde 2 och hujj vad kul det var, men fick högpass filtrera kring 20 för få slaglängden att räcka till vid min vanliga volyminställning vid film
Det var ju mycket roligare än utan subbar helt klart, men hp filtreringen var ju bra trist.
Byggde två till och började lägga EQ i botten, nu hände det ju grejjer :) men fick samtidigt minska mastervolume med 5dB för att slaglängden skulle räcka till :(
Jag är nu strax klar med ytterligare 4 för att förhoppningsvis återta lite tappad mark på mastervolume området.

Hade jag nu byggt allt från början under sträng budget hade jag nog kikat på basreflex, för slutna med eq kräver mycket kapacitet/dyrt,
men aldrig att jag vill bygga basreflex nu, jag vill åt infon under 20Hz i film/musik, helt underbart ju :wub:

Postad 05 May 2013 - 19:48

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Att gräva ned till 16Hz och kanske några få Hz till går att göra med basrefelx utan större problem. Släppte inte Scan Speak en 13"are som verkade himla fin för ändamålet? Har för mig att jag gjorde en simulering på det också. De kostade väl 4000kr/st, men med två sådana blir det nog rätt bra yrsel ned i 15Hz-trakten. Men helt lätt är det inte att bygga basrefelx. En prototyplåda får man nog räkna med iaf innan det är färdigt.

Postad 05 May 2013 - 20:07

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Här var det visst.

http://www.faktiskt....der=asc&start=0

Postad 05 May 2013 - 20:20

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Dogge har inte ens bottnat sina basar än. Han "tror" att det är nära bottning.

Postad 05 May 2013 - 20:25

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Fint väder ute idag.

;)

Postad 05 May 2013 - 20:33

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Jag tänker inte delta i din diskussion längre Dogge.
Du undrar över output från basreflexlådor och att du inte är intresserad av bas under 15 Hz, men förmodligen har du inte mycket bas under 30 Hz idag ?
Gör klart ditt nuvarande projekt innan du börjar på något nytt.

Det är som att bygga en kitcar, men sälja den innan man stoppat i motorn för att man tycker att prestandan är för dålig...

Jag förstår dig :P Jag brukar bli ganska tjatig när jag väl har börjat fundera på något :ph34r:

Innan jag köper nya basar så kommer jag självklart att köpa en MiniDSP.

Jag har enligt mina XTZ RA-mätningar mer bas vid 16hz än vid 65-70hz.

doglas sitter väl kanske lite i samma sits som jag gör/gjorde med mina roy subbar.
Byggde 2 och hujj vad kul det var, men fick högpass filtrera kring 20 för få slaglängden att räcka till vid min vanliga volyminställning vid film
Det var ju mycket roligare än utan subbar helt klart, men hp filtreringen var ju bra trist.
Byggde två till och började lägga EQ i botten, nu hände det ju grejjer :) men fick samtidigt minska mastervolume med 5dB för att slaglängden skulle räcka till :(
Jag är nu strax klar med ytterligare 4 för att förhoppningsvis återta lite tappad mark på mastervolume området.

Hade jag nu byggt allt från början under sträng budget hade jag nog kikat på basreflex, för slutna med eq kräver mycket kapacitet/dyrt,
men aldrig att jag vill bygga basreflex nu, jag vill åt infon under 20Hz i film/musik, helt underbart ju :wub:

Det låter inte helt olikt, men jag har inget högpass. Dock tycker jag att dom är ganska nära att bottna redan nu, utan eq :unsure: Det är därför jag har börjat fundera på att uppgradera :)

Dogge har inte ens bottnat sina basar än. Han "tror" att det är nära bottning.

Skulle det vara något att sträva efter, att bottna dom? :huh: Jag vill kunna se på film utan att behöva fundera alls på om subbarna ska bottna eller inte. Och det tycker jag inte riktigt att jag kan göra nu.

Postad 05 May 2013 - 20:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Det är ganska sällan element bottnar med ett "KLONK" och går sönder vid normalt användande.
Det kan ju vara bra att veta ungefär var gränsen går, och sånt märker man väldigt enkelt med t.ex Warm swarm.
Det märks VÄLDIGT tydligt när man går över gränsen. Det är lätt att justera med handen på volymkontrollen.
Då kan man ratta in så man ligger precis under missljud, och då kolla hur mycket elementen slår.

Min gissning är att du inte ens är nära att bottna dom.

Postad 05 May 2013 - 21:07

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Det är ganska sällan element bottnar med ett "KLONK" och går sönder vid normalt användande.
Det kan ju vara bra att veta ungefär var gränsen går, och sånt märker man väldigt enkelt med t.ex Warm swarm.
Det märks VÄLDIGT tydligt när man går över gränsen. Det är lätt att justera med handen på volymkontrollen.
Då kan man ratta in så man ligger precis under missljud, och då kolla hur mycket elementen slår.

Min gissning är att du inte ens är nära att bottna dom.

Jag har testat spela Warm Swarm riktigt starkt några gånger, men jag har aldrig märkt missljud, men då slog dom ändå mindre än vid vissa scener i filmer.

I lotr när en Nazgul (stavning?) slår med en klubba i marken så slår basarna JÄTTEMYCKET, även när jag inte har volymen ställd speciellt högt, och det är vid liknande scener jag är rädd för att det ska säga just KLONK om jag bara har lite för stark volym, och om jag då hade haft eq också så tror jag att dom hade bottnat.

Postad 05 May 2013 - 21:08

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Antagligen.

Postad 05 May 2013 - 21:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Fint väder ute idag.

;)

Kalasfint stundtals, vi grillade en sväng och hann med strålande sol = sola i bara t-shirt
Till mulet och svinkall blåst och på med både hoodie och vindjacka, knepigt väder minst sagt.

Redigerat av Evil Homer, 05 May 2013 - 21:20.

Postad 05 May 2013 - 21:24

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Kalasfint stundtals, vi grillade en sväng och hann med strålande sol = sola i bara t-shirt

Postad bild

:unsure:

Postad 05 May 2013 - 21:47

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Haha, fick också Allan-bilden framför mig med den beskrivningen :)

Postad 06 May 2013 - 05:34

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag droppade Beat Machine på AVSforum igår. De började uppskatta den nästan direkt :D .

Postad 06 May 2013 - 07:08

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Postad 06 May 2013 - 08:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Ja.. Det är ett riktigt mission to find a låt som man kan spela högt med. :)

Postad 06 May 2013 - 08:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja.. Det är ett riktigt mission to find a låt som man kan spela högt med. :)

Kolla om du inte kan dra på ordentligt med den där Ac/dc låten jag postade i bastråden på Faktiskt.

Postad 06 May 2013 - 20:52

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Suttit och njutit nytt och gammalt från Depeche Mode, mumma för öronen!

Postad 07 May 2013 - 08:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Fiska eller göra rent bilen invändigt... hmm.
Får nog vara redig och fortsätta med bilen tror jag, var ju redig och fixade utsidan igår och det är ju så gött att åka i en nystädad bil.

Har dessutom fiskat ifrån land ett par gånger nu, och det är fanimig inget skoj, man vill kunna förflytta sig snabbt och enkelt som man bara kan göra med båt.

Postad 07 May 2013 - 10:59

pjotor
  • pjotor
  • Användare

• 238 inlägg
  • 1
Bytte ett hjullager på bilen. Och säker på mig själv så bytte jag vänster fram.
Tror fan att det var fel sida. Vad trött jag blir :unsure: :huh:

Postad 07 May 2013 - 14:59

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Njutit av solsken och kurviga vägar idag, nu kaffe sen likt NiklasF blir det "städning" av utsidan i form av tvätt :)

Postad 07 May 2013 - 16:00

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Bytte ett hjullager på bilen. Och säker på mig själv så bytte jag vänster fram.
Tror fan att det var fel sida. Vad trött jag blir :unsure: :huh:

Det du just bytte var ändå påväg att ta semster snart, lika bra att få det gjort, eller hur ;)

Postad 07 May 2013 - 16:11

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Njutit av solsken och kurviga vägar idag, nu kaffe sen likt NiklasF blir det "städning" av utsidan i form av tvätt :)

Jo nu är man allt klar med bilen, tror jag, sitter och klurar lite på om jag skall köpa mig ett dedikerat vax och lägga på för att skydda ytterligare eller om det räcker som jag redan har gjort, kört med en cleaner & vax lösning.

Det är ju tyvärr inte helt gratis med såna prylar heller.

Blev lite grillning, och tack vare det underbara vädret idag så var det årets bästa måltid, chorizo, haloumi,vårlök, beasås,salladsmix, någon sorts pommes fast i skivor på något latjo sätt samt div grönsaker och toppar detta med ett par finfina punkizar :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.