Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)
3140 svar till detta ämne
Postad 25 januari 2007 - 22:39
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Så, nu står en stor kartong här.... Kunde helt enkelt inte hålla mig längre!
Men en fråga: Jag har en ca 4år gammal CD parabol monterad med dubbla LNB.. Tror ni jag måste byta den mot den med enkelt LNB som följde med tror ni? Eller räcker det med att rikta och kanske byta kablage? Nån som testat HD boxen med äldre tallrik?
Ps: Hoppas CD inte sviker mig med fria kanal uppdateringen på boxen! Ser fram mot Europa tallrik med 4 huvuden! 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använder mina gamla LNB, parabol och kabel. Funkar hur bra som helst.
Postad 26 januari 2007 - 00:18
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
hmm, några fler än jag som inte får något DD 5.1 ljud på Canal+Film1,2 och 3.???
Har haft det hela tiden, ända tills jag uppdaterade boxen nu senast.
*edit* ähh, my bad.. Var inte en enda film som sände i 5.1 ljud när jag kollade nu och tidigare idag..
what are the odds?
Redigerat av Electrified, 26 januari 2007 - 00:22.
Postad 26 januari 2007 - 15:43
Lunnis
-
Lunnis
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Pratade med kund tjänsten angående detta problem då även jag har det.
Han sade att jag skulle prova att ändra i språkvalet och där välja engelska som ljudspår
altså.
-meny
--språk/land
---förvaltljudspråk
välj engelska.
Så blev det bättre för mig i allafall.
Hoppas det löser sig.
dock så får jag inte sterio på 4an och feman pga att det inte finns engelska som språk val på dom kanalerna.
Postad 27 januari 2007 - 00:37
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
När det gäller nya kanaler till Canal Digital HD
* Canal+ skapar två kanaler av sin HD kanal, en Canal+ Film HD och en Canal+ Sport HD * NG HD och History Channel HD lär vara på gång. * Tänkbart är också Luxe.TV HD
När det gäller nya kanaler till Canal Digital * The History Channel en kanal som startar den 1 februari. * Kanal 5 kommer med en systerkanal, Kanal 9. Kanal 9 ersätter ONE.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick in både Canal+ Sport HD och The History Channel vid kanalsökning. Dock ej någon sändning ännu.
Redigerat av keb, 27 januari 2007 - 00:38.
Postad 27 januari 2007 - 00:46
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
När det gäller nya kanaler till Canal Digital HD
* Canal+ skapar två kanaler av sin HD kanal, en Canal+ Film HD och en Canal+ Sport HD * NG HD och History Channel HD lär vara på gång. * Tänkbart är också Luxe.TV HD
När det gäller nya kanaler till Canal Digital * The History Channel en kanal som startar den 1 februari. * Kanal 5 kommer med en systerkanal, Kanal 9. Kanal 9 ersätter ONE.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick in både Canal+ Sport HD och The History Channel vid kanalsökning. Dock ej någon sändning ännu.
<{POST_SNAPBACK}>
The History Channel är vanlig SD kanal inte HD. Canal+ Sport HD kommer ju nästa helg sända PL äntligen. // Hifighost
Postad 27 januari 2007 - 14:41
GTO-66
-
GTO-66
-
Användare
-
-
189 inlägg
Kopplade HD boxen till TVn med den medföljande HDMI kabeln, är det någon
vits att gå o köpa en dyringkabel istället, någon som har testat skillnaden ?
Postad 27 januari 2007 - 15:32
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Kopplade HD boxen till TVn med den medföljande HDMI kabeln, är det någon vits att gå o köpa en dyringkabel istället, någon som har testat skillnaden ?
<{POST_SNAPBACK}>
Det vill jag också veta. Fredrik
Postad 27 januari 2007 - 15:39
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Kopplade HD boxen till TVn med den medföljande HDMI kabeln, är det någon vits att gå o köpa en dyringkabel istället, någon som har testat skillnaden ?
<{POST_SNAPBACK}>
Det vill jag också veta.
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Kan bara svara för mig själv och jag köpte en Supra Cable för ser man på övriga kvaliten från CD's Sagem box så förstår ni nog mitt enkla val. // Hifighost
Postad 27 januari 2007 - 16:01
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Kan bara svara för mig själv och jag köpte en Supra Cable för ser man på övriga kvaliten från CD's Sagem box så förstår ni nog mitt enkla val. // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>  Nja, var väl ett något kryptiskt svar. Ett JA eller NEJ bara så är jag nöjd  Fredrik
Postad 27 januari 2007 - 23:13
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, var väl ett något kryptiskt svar. Ett JA eller NEJ bara så är jag nöjd 
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Kan fortfarande bara svara för vad jag tycker och det är att jag inte använder kablar jag får med de produkterna jag köpt till min hembio tex dvd,satellitboxar,receiver och plasma utan gjort ett val att i mitt fall använda svenska Supra Cables sortiment som jag tycker håller bra klass och är väldigt prisvärd. Även till mina paraboler har jag köpt Chess cable koaxialkabel samt Smart Titanium Edition lnb huvuden. Tycker att man ska köpa bra kablar när man ändå lägger ut en hel del på övriga utrustningen, hoppas detta svar hjälpte. // Hifighost
Postad 27 januari 2007 - 23:16
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Är det någon annan än jag som får 'referenstransponder saknas' på Canal+ Sport HD ? // Hifighost
Postad 28 januari 2007 - 00:38
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Får du inga störningar med den medföljande HDMI-kabeln finns det ingen anledning till att köpa en dyrare, bilden blir inte bättre än störningsfri med HDMI.
Postad 28 januari 2007 - 09:39
Unregistered91084b0d
-
Unregistered91084b0d
-
Användare
-
-
112 inlägg
Är det någon annan än jag som får 'referenstransponder saknas' på Canal+ Sport HD ? // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här! Undrar när det blir sändningar på C+ sport HD och History channel.
Postad 28 januari 2007 - 09:58
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Canal + Sport HD börjar väl sända 3/2 med Premier League Liverpool - Everton. Direkt från Anfield. Allt enligt denna sida http://grids.canalpl...edishgrids.aspx Välj inte alla kanaler i "drop-down-listen" utan enbart Canal+ HD.
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 28 januari 2007 - 09:59.
Postad 28 januari 2007 - 11:11
GTO-66
-
GTO-66
-
Användare
-
-
189 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}> Kan fortfarande bara svara för vad jag tycker och det är att jag inte använder kablar jag får med de produkterna jag köpt till min hembio tex dvd,satellitboxar,receiver och plasma utan gjort ett val att i mitt fall använda svenska Supra Cables sortiment som jag tycker håller bra klass och är väldigt prisvärd. Även till mina paraboler har jag köpt Chess cable koaxialkabel samt Smart Titanium Edition lnb huvuden. Tycker att man ska köpa bra kablar när man ändå lägger ut en hel del på övriga utrustningen, hoppas detta svar hjälpte. // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Säkert bra kablar hela högen men frågan var ju SKILLNADEN på orginal o dyring !!!
Postad 28 januari 2007 - 12:46
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Får du inga störningar med den medföljande HDMI-kabeln finns det ingen anledning till att köpa en dyrare, bilden blir inte bättre än störningsfri med HDMI.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur vet man om man har störningar då? Hur ser de ut? hifighost> Hjälpte tyvärr inte mycket det svaret heller. Frågan var om det var nån skillnad mellan medföljande kabel och en dyrare. Dock kan jag hålla med om hur du resonerar, men det var tyvärr inte svar på min fråga. Kan tänkamig att det på längder typ 12-15 meter kan märkas skillnad, men gör det det på den här korta kabelsnutten? Fredrik
Postad 28 januari 2007 - 13:00
Stefanowitch
-
Stefanowitch
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Har både en dyr (Supra) och billig HDMI - och jag märker absolut ingen skillnad
Postad 28 januari 2007 - 13:25
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Eftersom jag i mitt fall har ganska mycket inkopplat i hemmabion och i övriga huset ( B&O ) så ville jag inte ha någon störning från alla kablar. Min bror är elektriker och visade mig vilka utslag vanliga kablar ger vilket kan ge upphov till störningar ( sämre bild och ljud ), han mätte alla kablar som var kopplade och det var ingen rolig syn. Jag valde då att köpa Supras serie som är skärmade till allt ( ok halvdyrt )  men fick inga utslag på mätutrustningen när vi sedan gjorde nytt test. Detta är en engångskostnad eftersom jag nu har kablarna jag behöver. Alla gör vi olika prioriteringar och alla kan inte tycka lika vilket hade varit tråkigt, utan bara man är själv nöjd med det man ser och hör så är det ok.
// Hifighost
Postad 28 januari 2007 - 13:37
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag med....
Postad 28 januari 2007 - 15:51
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag med....
<{POST_SNAPBACK}>
Inte jag heller. Dom har antagligen inte aktiverat den än, helt enkelt
Postad 28 januari 2007 - 16:09
Unregistered59b6c723
-
Unregistered59b6c723
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Om du har problem med referenstransponder saknas.
Prova detta
DVB S
Vertikal polarisation
11247MHz
24500 Symbol rate
Det fungerade för mig. Därefter kunde jag göra en kanalsökning. Dessförinnan had jag stängt av strömmen till boxen och tryck OK och sedan info. Då började boxen att ladda in den nya mjukvaran. När nerladdning var kvar gick boxen tillbaka till standbye.
Postad 28 januari 2007 - 17:06
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Prova detta DVB S Vertikal polarisation 11247MHz 24500 Symbol rate
Det fungerade för mig. Därefter kunde jag göra en kanalsökning. Dessförinnan had jag stängt av strömmen till boxen och tryck OK och sedan info. Då började boxen att ladda in den nya mjukvaran. När nerladdning var kvar gick boxen tillbaka till standbye.
<{POST_SNAPBACK}>
FEC? 2/3, 7/8 eller?
Postad 28 januari 2007 - 19:31
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Prova detta DVB S Vertikal polarisation 11247MHz 24500 Symbol rate
<{POST_SNAPBACK}> FEC? 2/3, 7/8 eller?
<{POST_SNAPBACK}>
7/8
Postad 28 januari 2007 - 22:57
GTO-66
-
GTO-66
-
Användare
-
-
189 inlägg
Har både en dyr (Supra) och billig HDMI - och jag märker absolut ingen skillnad
<{POST_SNAPBACK}>
Tack ! Jag frågade mest för att jag har sån kanonbild med den som medföljde boxen !
Postad 28 januari 2007 - 23:27
shompa
-
shompa
-
Rookie
-
7 inlägg
Bra kablar mot "dåliga"
Eftersom HDMI är en digital kabel så spelar det inte någon direkt roll mellan superduper deluxe kabel mot en vanlig kabel. Det är bara 1or 0or som skickar.
Samma sak med optisk kabel/DVI kabel.
Alla analoga kablar, däremot. Då är det viktigare att byta till bättre.
--
Om man tecknar nytt Canal Digital ab. Finns det någon orsak att INTE ta HD boxen för 10kr?
Har någon testat att koppla en EYETV till CanalDigital boxen o spela in? Funderar på om det går + vilken upplösning?
Finns det NÅGOT sätt att spela in i HD med denna box?
Att koppla en sunkig DVD-R box är lite meningslöst eftersom det är SD i stället för HD.
Måste troligen koppla till någon slags dator?
Använder själv MacMini som mediaspelare och inspelare. Klockrent. Klarar allt. Kostar lite. Har tillgång till de bästa videoredigeringsprogrammen som finns och bästa DVD/MPEG2 codecen. Kan tom göra HD-DVDs med DVDStudiopro.
Så bara man får in datat i maccan, så skulle man kunna göra HDDVDs, H264 grejer osv.
Postad 29 januari 2007 - 10:42
tachion
-
tachion
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag ska väl börja med att säga att jag inte har några fakta angående detta, men som jag ser det är inte signalen i en HDMI kabel imun mot störnignar bara för att den är digital. Tvärtom har jag för mig jag hörde (eller kanske till och med läste här någonstan) att HDMI signalen är ganska känslig och inte är lämplig att skickas mer än 10 meter om man inte har en bra/dyr kabel.
Nu får jag väl erkänna att jag inte kan något om HDCP-protokollet heller men man har inte så mycket val när det gäller digital data. Antingen hinner protokollet rätta fel eller begära att en del av signalen sänds om ifall det uppstår något fel, eller så säger specen att man struntar i att visa något tills det kommer en oförstörd signal. Det bör alltså antingen bli bild eller inte bild och det tror jag man ser skillnad på rätt lätt.  (möjligen kan en TV göra en "best effort" och hur bilden i så fall ser ut kan jag bara gissa)
Jag kan mycket väl ha köpt en onödigt dyr HDMI->DVI kabel men jag tänkte att alla sladdar och utrustning som är samlade på en liten yta i tv-bänken mycket väl skulle kunna ge störningar. Därför satsade jag på en sladd som av tillverkaren beskrevs som väl avskärmad för att om möjligt utesluta kabeln som felkälla om något skulle strula med att få bild. Men hade dom skickade med en HDMI->DVI kabel skulle jag självklart testat med den först. Om den funkat bra skulle jag inte köpt den dyrare kabeln jag köpte nu.
Postad 29 januari 2007 - 14:45
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Angående att spela in med digital HD-kvalitet.
I den mån man kan ordna en DVI-in på sin dator, med mjukvara som på något vis neutraliserar HDCP-skyddet och har grafikkort som är anpassat för S2/H.264-standard, samt mjukvara för inspelning, redigering och visning av S2/H.264-standard så kan det funka med dator.
I annat fall lär Hauppage nu ha kommit med ett PCI-kort för DVB S/S2/H.264-standard. Kortläsare skall vara på gång också. Sedan gäller det att matcha mjukvaror för avkodning, grafikkort och bildhantering.
Inget av dessa sätt kan anses vara OK ur ett kontraktsperspektiv med Canal Digital. Detta då man kringår HDCP-skyddet.
Postad 29 januari 2007 - 20:48
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jepp, nu är jag också med i klubben!
Jag köpte HD-boxen medveten om att:
1. Egen ordning i kanallistorna inte är möjlig
2. EPG saknas
3. Fria satelliter saknas
Samtliga dessa hoppas jag verkligen CD åtgärdar snabbt som attan!
Första intrycket är bra!
Det jag kan anmärka på är en såååååå lång uppstartstid: 22sek från knapptryckning till bild!!! Jag dööööööör! 
Men visst är det bättre bild på CD än Boxer! På 5:an och Eurosport inbillar jag mig åtminstone att man ser en stor skillnad.
En grej med HDMI jag inte fattar: Varför kan man inte få ut 16/9 format på 4/3 sändningar????
Kör jag Scart är det inga prob, men med HDMI får jag svarta kanter... På TV:n har jag samma bildläge. Jag tar hellre lite skumt format än svarta kanter! Nån som vet om det går och hur man ändrar?
Postad 29 januari 2007 - 20:52
cristos
-
cristos
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Postad 29 januari 2007 - 20:56
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
Det går inte!
<{POST_SNAPBACK}>
Funkar det inte om man klickar på knappen längst ner till höger???
Postad 29 januari 2007 - 20:57
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Jepp, nu är jag också med i klubben! Jag köpte HD-boxen medveten om att: 1. Egen ordning i kanallistorna inte är möjlig 2. EPG saknas 3. Fria satelliter saknas Samtliga dessa hoppas jag verkligen CD åtgärdar snabbt som attan!
Första intrycket är bra! Det jag kan anmärka på är en såååååå lång uppstartstid: 22sek från knapptryckning till bild!!! Jag dööööööör!  Men visst är det bättre bild på CD än Boxer! På 5:an och Eurosport inbillar jag mig åtminstone att man ser en stor skillnad.
En grej med HDMI jag inte fattar: Varför kan man inte få ut 16/9 format på 4/3 sändningar???? Kör jag Scart är det inga prob, men med HDMI får jag svarta kanter... På TV:n har jag samma bildläge. Jag tar hellre lite skumt format än svarta kanter! Nån som vet om det går och hur man ändrar?
<{POST_SNAPBACK}>
Du måste manuelt ändra till 16:9 från 4:3 sändningar varje gång du byter till en kanal med 4:3 och det gör du med HD-knappen.
Postad 29 januari 2007 - 21:20
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Du måste manuelt ändra till 16:9 från 4:3 sändningar varje gång du byter till en kanal med 4:3 och det gör du med HD-knappen.
<{POST_SNAPBACK}>
Ser det nu, Tack! "Full Screen" läget verkar göra det jag vill, men det suger att läget inte går att spara för alla sändningar som inte är Widescreen, måste man alltså trycka HD-knappen för varje gång man vill se ett 4:3 program i Full screen??? Är det för att knappen ska slitas jämnt med dom andra knapparna???  Å andra sidan tror jag att det gör detsamma: Jag ser nu vad tidigare inlägg har syftat på, Scart är bättre än HDMI för SD-sändningar... Jag tycker mig se en grynighet när jag kör SD över HDMI... Jag undrar jag vad boxen har för fuffens för sig när man kör HDMI...
Postad 29 januari 2007 - 23:01
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Någon som vet om SVTHD sänder musikfestivalen?? Kunde inte hitta något på deras hemsida. Läste detta i höstas; http://www.aftonblad...,881824,00.html
Redigerat av Danhill, 29 januari 2007 - 23:02.
Postad 29 januari 2007 - 23:10
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Melodifestivalen vet jag inte nåt om. Men skid-VM i Sapporo i februari ska sändas på SVT HD iallafall. Sändningstider finns på SVT's HD-sida (www.svt.se/hdtv). EDIT Kan ni tipsa om nån bra sida där de säljer paraboler o tillbehör?Fredrik
Redigerat av bananplanta, 30 januari 2007 - 00:23.
Postad 29 januari 2007 - 23:15
GTO-66
-
GTO-66
-
Användare
-
-
189 inlägg
Grovkornig bild på Varannan vecka ikväll, såg ej ut som HD !!!
Postad 30 januari 2007 - 01:21
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Kan ni tipsa om nån bra sida där de säljer paraboler o tillbehör?
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Det bästa på nätet. SatellitproffsenOm inte de har vad du behöver så finns det inte. Har handlat med dem en del och mycket bra service samt snabba sändningar. // Hifighost
Postad 30 januari 2007 - 02:19
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Kan ni tipsa om nån bra sida där de säljer paraboler o tillbehör?
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}> Det bästa på nätet. Satellitproffsen Om inte de har vad du behöver så finns det inte. Har handlat med dem en del och mycket bra service samt snabba sändningar. // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Tack! Lite offtopic, men vad stor tallrik behöver man ha för att ev kunna få in Astra och Hotbird? Bor strax söder om Örebro om det spelar nån roll. Fredrik
Postad 30 januari 2007 - 02:23
silverhelm
-
silverhelm
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har en LG 37LC2R*/LC3R* som är HD-ready upp till 720p (har jag för mig)
Har även en gammal Nokia mottagare och CD via en tallrik på husknuten.
Får jag betydligt bättre bild med CanalDigitals Mpeg4 box? Eller är det bara riktiga entusiaster som faktiskt märker skillnad?
Samt hur funkar det med min gamla talrik och nokia recciever från järnåldern? Ersätter boxen allt det?
Postad 30 januari 2007 - 02:55
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Jag har en LG 37LC2R*/LC3R* som är HD-ready upp till 720p (har jag för mig) Har även en gammal Nokia mottagare och CD via en tallrik på husknuten.
Får jag betydligt bättre bild med CanalDigitals Mpeg4 box? Eller är det bara riktiga entusiaster som faktiskt märker skillnad?
Samt hur funkar det med min gamla talrik och nokia recciever från järnåldern? Ersätter boxen allt det?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja och nej. Skillnaden blir när man tittar på kanaler som sänder i HD(för tillfället SVT HD, VOOM HD, Discovery HD, Canal+ HD). Den skillnaden kan jag lova att alla kan se, bilden blir mycket klarare och skarpare, en ren fröjd för ögat helt enkelt. Bildkvaliten på de andra kanalerna kan vara lika bra, bättre eller sämre beroende på vilken utgång man använder på HD-boxen samt hur pass bra box man har innan. Boxen ersätter den Nokia-boxen du har nu. Tallriken är inga problem att använda, dock rekommenderas det att byta LNB-huvudet, det gör den installatör som du tilldelas när du beställer ett paket där montering ingår. Hoppas det gav svar på några av dina frågor iallafall. Fredrik
Postad 30 januari 2007 - 08:54
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Lite offtopic, men vad stor tallrik behöver man ha för att ev kunna få in Astra och Hotbird? Bor strax söder om Örebro om det spelar nån roll.
Verkligen Offtopic eftersom du inte kan få in andra satelliter än Thor i dagsläget med HD-boxen! Men Expert säljer en Europaparabol och satellitproffsen har denna: Europaparabol 4 LNBDen köper jag när CD släpper uppdatering för fria satelliter!
Postad 30 januari 2007 - 08:54
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Är det någon som har fått bild på Canal+ Sport HD? Jag har fortfarande ingen signal.
Redigerat av keb, 30 januari 2007 - 08:55.
Postad 30 januari 2007 - 09:19
Unregistered84ea5f4c
-
Unregistered84ea5f4c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
keb: Det kommer att vara ingen sigal fram till kanalen lanseras. Jag har hört att lanseringen ska vara 1:a feb men första matchen från premier league är 3:e feb (äntligen  )
Postad 30 januari 2007 - 11:14
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Det verkar väl som PL kommer att sändas i Canal+ Sport HD och inte i Canal+ HD (numera Film) där man har frivisning för att visa Elitserien vilket betyder att om man inte abbonerar på C+ Total eller C+ Sport HD så får man en svart ruta. . . .
Edit: Canal+ HD Film och Canal+ Sport HD komme endast att ingå i Canal+ Total d.v.s. ingen PL om man inte har Canal+ Total. Vilket hån mot de som skaffat Canal+ Sport paketet.
/staffan
Redigerat av staffanw, 30 januari 2007 - 13:40.
Postad 30 januari 2007 - 12:15
tachion
-
tachion
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ser det nu, Tack! "Full Screen" läget verkar göra det jag vill, men det suger att läget inte går att spara för alla sändningar som inte är Widescreen, måste man alltså trycka HD-knappen för varje gång man vill se ett 4:3 program i Full screen??? Är det för att knappen ska slitas jämnt med dom andra knapparna??? 
Appropå att slita knapparna... är det någon mer än jag som tycker att det blir många knapptryck för att lägga till kanaler till favoritlistan? Kommer inte riktigt ihåg om det var 8 eller 11-12 knapptryck!! per kanal man lägger till. Å andra sidan tror jag att det gör detsamma: Jag ser nu vad tidigare inlägg har syftat på, Scart är bättre än HDMI för SD-sändningar... Jag tycker mig se en grynighet när jag kör SD över HDMI... Jag undrar jag vad boxen har för fuffens för sig när man kör HDMI... 
<{POST_SNAPBACK}>
På min plasma syns en liten grynighet även med komponent (både från HD-box och DVD), men det tolkar jag som "plasma-brus" eller vad det nu kallades (har något att göra med hur plasman "blandar" färger tror jag). Jag tycker ändå bilden är skarpare än med scart på SD kanalerna. Jag tror mig iaf. se hårstrån och liknande bättre, men det är svårt att göra snabba jämförelser mellan komponent och RGB-scart eftersom tv-scarten växlar från RGB till pal när man väljer att visa HD från bildmenyn.
Postad 30 januari 2007 - 13:36
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Äntligen!!!! Prylportalen Canal + Sport HDPå lördag smäller det!! // Hifighost Edit bilden.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 30 januari 2007 - 13:45.
Postad 30 januari 2007 - 13:52
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
...Kunder som har Canal Plus Total hos Canal Digital kommer att ha tillgång till hela HD-paketet, de som är Com Hem-kunder kan se Canal Plus Film HD...Inte för comhems kunder verkar det som. Skumt. Tur att man har Canal Digital i detta läge.
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 30 januari 2007 - 13:53.
Postad 30 januari 2007 - 14:35
Unregisteredc310cd9f
-
Unregisteredc310cd9f
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej alla.
Har nu äntligen fått upp min parabol  Men en fråga har ni problem med att bilden på HD kanalerna fryser??
Postad 30 januari 2007 - 14:46
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Tycker det är snålt att man inte kan välja Canal +HD film om man nu endast vill ha den.
Postad 30 januari 2007 - 14:53
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hej alla.
Har nu äntligen fått upp min parabol Men en fråga har ni problem med att bilden på HD kanalerna fryser??
<{POST_SNAPBACK}>
Inga problem på mina HD kanaler, det fungerar klockrent förutom Canal+ Sport Hd som inte sänder för tillfället. // Hifighost
Postad 30 januari 2007 - 14:55
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Tycker det är snålt att man inte kan välja Canal +HD film om man nu endast vill ha den.
<{POST_SNAPBACK}>
Tanken är väl att man ska kunna välja antingen film, sport eller båda. 'Gamla' Canal+ HD var de ju tvungna att lägga in i Total paketet eftersom den både innehöll Sport och Film. Snart så ska vi väl kunna slippa sporten (eller filmen, beroende på vilket läger man tillhör) helt och bara behöva köra Canal-Film för film-kanalerna. Synd bara att man lär väl vara uppe i en sisådär fyra års bindningstid vid det här laget.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baslåda nr5
Anton
2025-06-02 13:28:15
-
Nya stativ
Anton
2025-05-30 12:20:04
-
Powercon ”grendosa”
Anton
2025-05-28 20:37:24
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|