Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 August 2008 - 12:37

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hmm, de har en kampanj som startade i tisdags. "Köp HTC Touch Diamond med 3Bomben 399 eller 499 och du får surfa obegränsat i mobilen i upp till 7.2 Mbit/s, utan extra kostnad."
När jag beställde den i butiken så kryssade de bort att min internettrafik skulle bli fakturerad i deras system. När jag går in på min 3-sida kan jag se hur mkt pengar jag har kvar att spendera och det är inte dragit någonting för internettrafiken.

Om det skulle vara som du tror så är det inte hela världen, men jag hoppas jag har rätt här!
/S

Du har rätt!
3 kör en speciell kampanj just nu: När man köper Touch Diamond eller Samsung Touchwiz + abonnemang för 399kr med 24 månaders bindningstid så bjuder dom på Turbo 3G.

Kampanjens sida hittar du här!

Postad 22 August 2008 - 12:41

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Du har rätt!
3 kör en speciell kampanj just nu: När man köper Touch Diamond eller Samsung Touchwiz + abonnemang för 399kr med 24 månaders bindningstid så bjuder dom på Turbo 3G.

Kampanjens sida hittar du här!

Med andra ord så "blåste" jag mig själv när jag tecknade bomben 299:- + turbo 3g 199:- för tre veckor sedan? :)

Postad 22 August 2008 - 12:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Med andra ord så "blåste" jag mig själv när jag tecknade bomben 299:- + turbo 3g 199:- för tre veckor sedan? :)

Man vet aldrig när olika kampanjer kommer :)
Tur att jag förhandlade mig fram till en annan bra deal med 3 för en månad sedan, som jag fortfarande är nöjd med. :)

Postad 22 August 2008 - 13:01

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

http://forum.xda-dev...ad.php?t=409540

Återkom med resultat !

Provat och dessvärre är det ingen större skillnad...
Hmmm.
Ändrade allt till max.
Yeah yeah, får hoppas att nån knäcker det hela.
Men ett riktigt grymt verktyg annars!

Postad 22 August 2008 - 13:06

kebabslyna
  • kebabslyna
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

En fråga.

Har ni upplevt riktigt kass ljudkvalitet när ni lyssnar på musik med blåtandsheadset?
Det skrapar nått otroligt mycke.
Jag kör med ett SE HBH-DS980.
Uppdatering av Touchen eller byta headset?
Kör med den första romen och väntar på att Tre ska få tummen ur...

Nån som har haft samma upplevelse?

Jag kör med Philips SHB6111 headset...eller jag har testat det lite snabbt bara.. och jag hade klockrent ljud i mina lurar upp till 5m från telefonen..inget knaster eller något. Men sen kanske dessa lurar är så diskreta så man går med dom på stan. Men de funkade iaf bra för mig på default settings.. om inte det är några ändringar på inställningar i duttys 1.6 rom..

Postad 22 August 2008 - 13:37

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag kör med Philips SHB6111 headset...eller jag har testat det lite snabbt bara.. och jag hade klockrent ljud i mina lurar upp till 5m från telefonen..inget knaster eller något. Men sen kanske dessa lurar är så diskreta så man går med dom på stan. Men de funkade iaf bra för mig på default settings.. om inte det är några ändringar på inställningar i duttys 1.6 rom..

Ja antingen så suger mina eller så är det förändringar i din rom till det bättre.
Tror jag provar att byta rom, lurar blir lite jobbigt att byta om det skulle vara samma resultat. :P

Postad 22 August 2008 - 14:33

Richardtenggren
  • Richardtenggren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det blir inget lagg i musiken? Har upplevt det på pappas bluetooth headset när jag körde det på k810an:(

Postad 22 August 2008 - 15:17

kebabslyna
  • kebabslyna
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Det blir inget lagg i musiken? Har upplevt det på pappas bluetooth headset när jag körde det på k810an:(

jag testade bara att lyssna 5 låtar inte mer och då laggade de inget och ljudet var bra... har inte testat längre lystningar...har kört med mp3spelare istället eftersom battertiden inte är så jättebra när man kör massa program.

Postad 22 August 2008 - 15:32

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ni som har denna telefon - hur känslig är skärmen för repor? Baksidan är inte alls lika relevant, men en repkänslig skärm vore ju en katastrof.

Är det någon som tappat sin telefon i marken? Förr eller senare händer det och då vill man kunna känna sig någorlunda trygg att telefonen faktiskt överlever utan att skärmen kastar in handduken eller att skalet spriker.

Kasta gärna lite ljus över hållbarheten, ni som vet. :P

Postad 22 August 2008 - 15:44

Richardtenggren
  • Richardtenggren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

jag testade bara att lyssna 5 låtar inte mer och då laggade de inget och ljudet var bra... har inte testat längre lystningar...har kört med mp3spelare istället eftersom battertiden inte är så jättebra när man kör massa program.

Okej, när det blev så för mig var det ju inte varje låt, men ibland blev det, typ störningar typ:(

Postad 22 August 2008 - 15:59

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Okej, när det blev så för mig var det ju inte varje låt, men ibland blev det, typ störningar typ:(

händer för mig också, vet dock inte om det har med själva enheten att göra. skulle kunna tänka mig att det är när telefonen byter basstation eller liknande. eftersom det är en handsfree också och ljudet går in där så kan det ha något med det att göra. det är bara en ren och skär gissning dock.

Postad 22 August 2008 - 16:02

Unregisteredd4f89b64
  • Unregisteredd4f89b64
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Tänkte bara säga att jag testade Diamond häromdagen. Katastrof. Ett skämt i jämförelse mot iphone. Behövs ju femton precisa tryck på skärmen innan den fattar vad man vill.

Postad 22 August 2008 - 16:45

puppyzack
  • puppyzack
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
meepsies =P
Kan man ändra språket på diamond? språket i menyerna och så vidare? eller har det med vilken rom man har, med andra ord en svensk eller engelsk? i sånna fall var kan man hitta en engelsk för på htc's hemsida så får man väl en rom med vars serial number på ens telefon som i sin tur beroende på var man köpte den en rom med språk från det land man köpte den eller? eller kan man välja? vill nämnligen ha engelska för svenska känns så...konstigt =)

//Zack

Postad 22 August 2008 - 16:52

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Tänkte bara säga att jag testade Diamond häromdagen. Katastrof. Ett skämt i jämförelse mot iphone. Behövs ju femton precisa tryck på skärmen innan den fattar vad man vill.

Det är ju bara att ställa in skärmkänsligheten. Uttala dig inte om du inte vet vad du snackar om..

Postad 22 August 2008 - 17:20

kebabslyna
  • kebabslyna
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

sedan att testa en telefon i en affär där duktigt många fjortisar har tryckt sönder skärmen för dom inte begriper sig på touch känns ju inte heller lika relevant som att testa en ny med uppdaterad ROM och allt

Postad 22 August 2008 - 18:24

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Det där är vanesak. Min jobbarkompis, iphoneägaren, klämde lite på min nyss, och han hade samma problem. Jag fick hela tiden säga åt honom att trycka lite hårdare. Själv har jag inga som helst problem med känsligheten nu. Telefonen gör precis som jag vill varenda gång och den känns väldigt bra och exakt.
Jag kan förstå att en som är van vid iphone tycker att Diamonden är trög och okänslig när jag såg hur han bara snuddade skärmen på iphonen för att manövrera den medan Diamonden kräver lite bestämdare tag. Men som sagt, det är en vanesak.

Men jag skulle ändå inte ta i en iphone med tång ens....den har ju bara sitt flashiga gränssnitt och under skalet är det en väldigt medioker telefon.
Kan tillägga att jobbarkompisen har haft iphone sen den första modellen kom och gått vidare till 3G-modellen nu. Det lustiga är att jag aldrig sett honom ringa med den. Han plockar alltid fram sin HTC när det är dags att ringa.....

Postad 22 August 2008 - 18:43

AnteBante
  • AnteBante
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vilken ROM är det som ingår i Gucci's filer? Är det htc's senaste officiella?

Postad 22 August 2008 - 19:01

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Ni som använder diamanten för att lyssna på musik, vilka hörlurar använder ni er av då?
Tycker inte ljudet är speciellt bra i originallurarna, jag är ute efter ett par lurar med bra bas. I övrigt är jag inte speciellt känslig.

Tackar!
// Anders

Postad 22 August 2008 - 19:22

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
På startsidan under den stora klockan finns det två genvägar, en till samtalshistorik och en till kalender. Kan man byta ut dem på något sätt, någon som vet ?

Postad 22 August 2008 - 20:16

PongoFett
  • PongoFett
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vilka inställningar ska man använda om man har Telia datatrafik fastpris (det för 199kr/mån)?

Postad 22 August 2008 - 20:28

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Vilken ROM är det som ingår i Gucci's filer? Är det htc's senaste officiella?

Wow wow wow... vad för filer snackar du om?

Postad 22 August 2008 - 20:57

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan lägga in flera kontakter i favoritmenyn på en gång? och har ni tips på något tillägg där man kan få smileys i sina sms/mms/mejl? (dock ej denna http://forum.xda-dev...d.php?t=328363)

Postad 22 August 2008 - 21:51

AnteBante
  • AnteBante
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Wow wow wow... vad för filer snackar du om?

Jag trodde att det låg en ROM i din torrentfil, men det gjorde det kanske inte =)

Postad 22 August 2008 - 21:55

kgb_swe
  • kgb_swe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu finns nya rommen att ladda ner på HTCs hemsida och installera för de som kör med 3. Funkar ypperligt. Blir grymt mycket snabbare...

För den som undrar så försvinner inte innehållet på internminnet. Allt övrigt deletas så en backup på kontakter, sms osv kan vara lämpligt!

Ha de gott!
//N

Postad 22 August 2008 - 22:14

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Länk ?

Postad 22 August 2008 - 22:38

kgb_swe
  • kgb_swe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Länken till nya rommen som funkar med 3 brandade diamanter:
http://www.htc.com/e.......t=2&dl_id=2

Jag tog ner den som hette H3G på slutet! //N

Postad 22 August 2008 - 23:02

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hmmmm, länken går till en rom från 31/7 ???

Postad 22 August 2008 - 23:10

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ni som har denna telefon - hur känslig är skärmen för repor? Baksidan är inte alls lika relevant, men en repkänslig skärm vore ju en katastrof.

Är det någon som tappat sin telefon i marken? Förr eller senare händer det och då vill man kunna känna sig någorlunda trygg att telefonen faktiskt överlever utan att skärmen kastar in handduken eller att skalet spriker.

Kasta gärna lite ljus över hållbarheten, ni som vet. :P

Min diamond trillade ner från armstödet på en bäddsoffa och landade givetvis mellan madrassen och kanten så kom emot en massa metall. Det blev inga repor på displayen men det blev en 2 cm lång repa i knappsatsen (plast går kanske o byta) och en liten repa precis över "displayen". Så du ska nog akta dig för att tappa den för det lär inte sluta bra för dig.

Postad 22 August 2008 - 23:32

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hmmmm, länken går till en rom från 31/7 ???

Den vanliga rommen kom då, varför nyhettssidan lades ut det datumet, men skriver du in ditt serienummer så får du välja mellan vanlig svensk rom och H3G-rom...med andra ord tre-rommen...

Postad 22 August 2008 - 23:35

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Tack, såg det precis.

Hur gör man backup på sina kontakter?

Postad 22 August 2008 - 23:44

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tack, såg det precis.

Hur gör man backup på sina kontakter?

Vi får se...jag synkade med outlook innan uppdateringen nu...vi får väl se om det funkar när man synkar igen sen... :P

Återkommer när jag är klar så får vi se om det funkade...

Postad 22 August 2008 - 23:48

Unregistered4c35be57
  • Unregistered4c35be57
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej!

Jag undrar om ni kan ge lite förslag på olika skrivprogram till Diamanten.

Jag har provat enableRecognizersSve men hade velat ha exempel på fler :P

Och kan man få ordförslag även om man använder skrivprogram. JAg tänker på att dom e ju trots allt nerladdade och inte finns där från början.

Postad 23 August 2008 - 00:09

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Vi får se...jag synkade med outlook innan uppdateringen nu...vi får väl se om det funkar när man synkar igen sen... :P

Återkommer när jag är klar så får vi se om det funkade...

Såja...funkade utmärkt...bara att synka om efter uppgradering!

Postad 23 August 2008 - 00:16

Mungoose
  • Mungoose
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu har jag hittat ett irritationsmoment...har fått till det med liten text i kontaktlistor osv...men min startmeny har ballat ur efter uppdateringen. Stor text har det blivit, och ingen smidig ruta med de senaste programmen osv...hur göra?

Dessutom...de program jag installerat tidigare ligger ju inte längre kvar...total commander går att komma åt bakvägen så att säga, eftersom det ligger på internminnet...men hur får jag över det till program-menyn? Måste jag ta bort det och ominstallera?

Redigerat av Mungoose, 23 August 2008 - 00:20.

Postad 23 August 2008 - 01:10

Xen1
  • Xen1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
hittade detta som kanske är intressant för TRE kunder: från sweclockers

Dom har bytat ut HTC Diamond splash screenen mot sin egen, bytat ut "Alla program" genvägen under home till "Mitt 3" samt att dom har slängt in lite tre bokmärken i opera. Med Diamond Tweak kan du ändra tillbaks genvägen under home till "Alla program" (eller ändra den till vad du vill)

vet att vissa stör sig på det, dock tar det inte bort det stora problemet med att man måste vänta på ny rom
men kanske kan hjälpa någon irriterad själ där ute

Postad 23 August 2008 - 03:05

Richardtenggren
  • Richardtenggren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Såja...funkade utmärkt...bara att synka om efter uppgradering!

jag gjorde en tabbe och hade fel inställt så att outlook skrev över sina med mobilens, vilket var noll:P så jag fick inga kvar jag:P

Postad 23 August 2008 - 07:17

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ok, ska nu installera det nya rom:et från 3. Vad behöver jag tänka på ?

Vad kommer försvinna ?

Musik?

Telefonkontakterna ?

Program ?

Postad 23 August 2008 - 07:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
som tidigare nämts i tråden flasha den till nån ihopkokad ROM av nån på xda..funkar oftast bättre å lr de nå som buggar så släpper dom nya ofta

Postad 23 August 2008 - 07:49

kgb_swe
  • kgb_swe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Allt som inte ligger på internminnet försvinner. Dvs sms, kontakter och allt eget du lagt in på fonen (program, ringsignaler, bilder osv). Ta backup med PPCPIMbackup. kopiera över filer manuellt annars till datorn för att sedan lägga tillbaka dem.

Postad 23 August 2008 - 08:35

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Får det inte att fungera, program och musik kan jag ju manuellt lägga över på datan, men mina kontakter??

Var hittar jag dem?

Tog ner ett backup program men blev inte klokare då heller.

Postad 23 August 2008 - 09:02

kgb_swe
  • kgb_swe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Använd PIM Backup för att spara kontakter, sms och mail:
http://www.freewarep...ackup-v2-8.html

Lägg exe filen direkt på internminnet och kör filen. Ställ sedan in vilken typ av info du vill spara.
Fungerade utan problem för mig. Gjorde backup, installerade nya rommen och sedan gjorde jag en restore med hjälp av backupfilen. Alla sms, kontakter, telefonlista osv kom tillbaka. Supersmidigt.

Postad 23 August 2008 - 09:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Gjort uppdatering nu med tres rom, men backupprogramet man fick med på kivan fick jag inte alls att fungera på min vista burk, kopierade istället över alla kontakter till sim kortet och la tillbaka dom senare.
Mina bilder och min musik var kvar men jag kanske bara hade tur, tomtom försvann dock :)

Postad 23 August 2008 - 10:11

mr_tempoints
  • mr_tempoints
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Finns det någon som kan Hjälpa ?? vad behövs för att lägga in tomtom eller garmin så att det funkar.. vart hittar man allt.. vill ha en utförlig hjälp från a-ö... mvh tummen mitt i handen

Redigerat av mr_tempoints, 23 August 2008 - 11:01.

Postad 23 August 2008 - 11:18

Unregisteredbdb603fb
  • Unregisteredbdb603fb
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag tecknade bomben 299:- för 2 veckor innan kampanjen men jag ringde till tre och fick samma villkor som kampanjen alltså gratis turbo3g 7.2mb idag

Postad 23 August 2008 - 12:01

c00kiz
  • c00kiz
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
jag har nu suttit o föröskt hitta nå bra tips om hur man kan instalera .cab filer men måste ha missat det för att jag vet att nån har pratat om det tidigare i denna tråd.. för att när jag klickar på min .cab fil så står det "blablalba.com har inte installerats" ska jag packa up den innan på datorn eller ska jag andvända nåt specielt program?

Postad 23 August 2008 - 14:17

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

jag har nu suttit o föröskt hitta nå bra tips om hur man kan instalera .cab filer men måste ha missat det för att jag vet att nån har pratat om det tidigare i denna tråd.. för att när jag klickar på min .cab fil så står det "blablalba.com har inte installerats" ska jag packa up den innan på datorn eller ska jag andvända nåt specielt program?

Hur lägger du över filen till telefonen? Man måste lägga över den via Active Sync, då cab-filen converteras på nått sett. Först la Jag över cab-filer via "Filöverföringsläget" och då fick jag samma felmeddelande som du

Postad 23 August 2008 - 14:22

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Kan ej uppdatera min telefon via HTC's hemsida ;)
Får ett felmeddelande vid 1% som säger "Ogiltigt försäljar-id"
Någon som vet vad detta kan betyda?

EDIT.
Kom på att jag valde H3G på HTCs hemsida när man skulle välja mjukvara...
Klantig man är...
Efter denna uppdateringen så får man kika lite på de osignerade rommarna :)

Redigerat av FocusST, 23 August 2008 - 14:26.

Postad 23 August 2008 - 14:33

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag tecknade bomben 299:- för 2 veckor innan kampanjen men jag ringde till tre och fick samma villkor som kampanjen alltså gratis turbo3g 7.2mb idag

Kampanjen gäller bara (enligt tres hemsida) om man tecknat bomben 399, men kan man få samma vilkor även till 299?

Postad 23 August 2008 - 14:46

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Alltså, jag vågar inte uppgradera min med tanke på att förlora alla mina kontakter.

Har använt PIM, men litar inte på att jag gjort rätt. Har inte fått synken med outlook att fungera. Finns det nån möjlighet att kunna gå in i telefonboken och kopiera manuellt. Vill gärna se mina kontakter på datorn innan jag vågar uppgradera den.

Postad 23 August 2008 - 14:54

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Alltså, jag vågar inte uppgradera min med tanke på att förlora alla mina kontakter.

Har använt PIM, men litar inte på att jag gjort rätt. Har inte fått synken med outlook att fungera. Finns det nån möjlighet att kunna gå in i telefonboken och kopiera manuellt. Vill gärna se mina kontakter på datorn innan jag vågar uppgradera den.

Du kan ju alltid spara över dom till simkortet

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.