Redigerat av bekkman, 24 August 2008 - 10:59.
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(109)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3G 8GB
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(97)
|
Inga priser | |
Elgato Turbo.264 (1TU108101000)
(Videoredigering)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg)
|
16 år sedan |
Converter (6 inlägg)
|
17 år sedan |
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 24 August 2008 - 10:59
Postad 24 August 2008 - 12:10
så du är inte ensam, video länken kanske nån annan forummedlem har
mvh
Postad 24 August 2008 - 12:31
Läs igenom tråden så får du tips på hur du sparar in på batteriet. Sen så är din telefon knappast defekt. Får du bra /hyffsad 3G utomhus så är det inget fel på din iPhone. De flesta verkar ha samma problem. Antennen är för svag för att få mottagning innanför betongväggarna. Får se om det är något som mjukvara kan fixa eller nåt som vi alla får leva med.
Apropå batteri. Körde bil idag och hade GPS:en igång hela tiden. Batteriet drog slut på 1 timme och 20 minuter. Känns som att en schysst kabel till cigarettutaget är prio om man skall använda GPS:en under hela bilvägen.
Njae jag kan nog inte hålla med där då jag har Edge när jag sitter på min balkong och har fri sikt till en mast.
Har jag en polare med annan 3g telefon har han full pott och det har jag även på mitt usb 3g modem till datorn.
5 av 5 pinnar och på Iphonen har jag alltså ingen alls den pendlar mellan max en pinne och Edge.
Ena minuten står det E och andra 3G.
Inomhus innanför betongväggarna bryr jag mig inte om ifall jag inte har 3g då jag ändå kör Wlan, men när man sitter ute ska man bannemig ha mottagning.
Angående batteriet så klagade jag inte på det utan konstaterade mest att det går åt ström när man leker med phonen hela tiden
Jag har problem med att program som jag installerar inte går att starta. Vad ska jag göra? :S Det hjälper inte att ladda ner dem igen heller.
Är det alla program eller bara vissa? Jag har problem med tex Monkeyball, det startar ibland inte utan man kommer tillbaka till Iphonens hem meny igen, spelar ingen roll om man provar flera gånger i rad det blir samma sak.
Men provar man efter en halvtimme kan det gå direkt. Skumt.
Redigerat av zyntax81, 24 August 2008 - 12:30.
Postad 24 August 2008 - 20:57
Njae jag kan nog inte hålla med där då jag har Edge när jag sitter på min balkong och har fri sikt till en mast.
Har jag en polare med annan 3g telefon har han full pott och det har jag även på mitt usb 3g modem till datorn.
5 av 5 pinnar och på Iphonen har jag alltså ingen alls den pendlar mellan max en pinne och Edge.
Ena minuten står det E och andra 3G.
Inomhus innanför betongväggarna bryr jag mig inte om ifall jag inte har 3g då jag ändå kör Wlan, men när man sitter ute ska man bannemig ha mottagning.
Angående batteriet så klagade jag inte på det utan konstaterade mest att det går åt ström när man leker med phonen hela tidenJag stänger inte av några funktioner jag använder.
Är det alla program eller bara vissa? Jag har problem med tex Monkeyball, det startar ibland inte utan man kommer tillbaka till Iphonens hem meny igen, spelar ingen roll om man provar flera gånger i rad det blir samma sak.
Men provar man efter en halvtimme kan det gå direkt. Skumt.
Alla program som är "syncade" via datorn fungerar inte. Skitjobbigt.
Postad 25 August 2008 - 13:23
Ja, det säger väl egentligen ingenting. Om det är som ryktet säger, så är det jo inte alla telefoner som har problem, men däremot kanske ett "batch problem".
Jag skulle bli glad om de kunna ta min telefon och köra samma test med den!
Man ja, du har rätt, det är jo intressant läsning som kommer att göra det enda svårare att få problemen fixat
Postad 25 August 2008 - 13:34
Ja, det säger väl egentligen ingenting. Om det är som ryktet säger, så är det jo inte alla telefoner som har problem, men däremot kanske ett "batch problem".
Jag skulle bli glad om de kunna ta min telefon och köra samma test med den!
Man ja, du har rätt, det är jo intressant läsning som kommer att göra det enda svårare att få problemen fixat
både ja och nej, hjälpa eller stjälpa...måste ju finnas en gbg:are som upplever taskig mottagning, så vi kan testa en sån
Postad 25 August 2008 - 13:52
så är det jo inte alla telefoner som har problem, men däremot kanske ett "batch problem".
jag vill också gärna tro att det är en batch, men det är för många som har problemet...och visst man skall
inte tro på allt som skrivs...men liknande som detta har jag läst på flera ställen...är det en slump ? och sitter så många människor och lägger ner tid bara för att ######s ?
Here in the UK, *everyone* i know (around 20 people) with the new model iPhone is suffering the sorts of reception/call reliability issues we thought we'd left behind years ago. I love this as an all-round device, but seriously, as a PHONE, it is a disaster. Something has gone seriously wrong here, and Apple is just being slow, lazy and frankly dishonest in not cleaning up its house.
som sagt bara ett citat
Postad 25 August 2008 - 15:25
Postad 25 August 2008 - 17:00
Postad 25 August 2008 - 17:33
Funderar på att köpa en Iphone men har hört att de ska ta typ 3 timmar att konventera en film, vilket blir nödvändigt att göra eftersom den inte stödjer divx och xvid. Någon som har erfarenhet av detta?
Finns säkert program som segar fram... för mig tar en fil på 700mb ca 5 minuter. "Winavi MP4 converter"... den bakar även in textfiler!
Postad 25 August 2008 - 17:37
Det är ganska beroende på din dator.Funderar på att köpa en Iphone men har hört att de ska ta typ 3 timmar att konventera en film, vilket blir nödvändigt att göra eftersom den inte stödjer divx och xvid. Någon som har erfarenhet av detta?
Postad 25 August 2008 - 17:37
Köp en Elgato Turbo264 så går det undan! En extra processor med bara uppgift att göra om film till önskat format.Funderar på att köpa en Iphone men har hört att de ska ta typ 3 timmar att konventera en film, vilket blir nödvändigt att göra eftersom den inte stödjer divx och xvid. Någon som har erfarenhet av detta?
Postad 25 August 2008 - 17:52
Ni som köpt en Iphone och inte fått problem med 3g, är den värd pengarna?
Postad 25 August 2008 - 19:00
JA! Jag älskar min iPhone. Den e bäst!Ni som köpt en Iphone och inte fått problem med 3g, är den värd pengarna?
Postad 25 August 2008 - 19:08
Gött! Blev lite skraj över att konventera en film i 3 tim, Men hur fungerar det att surfa med Iphonen om ni befinner er utanför hemmet altså inte uppkopplade till ett annat nätverk? Går det segt lr är det hanterbart?
Ni som köpt en Iphone och inte fått problem med 3g, är den värd pengarna?
använder videoera for iphone och det tar typ 40 minuter att konvertera en film, pluss att man kan ha filmer i que, å då ha datorn på över natter och konvertera alla filmer man har å sen stänger den av datorn när den e klar, simpelt å smärtfritt å blir grymt fin bild:)
Postad 25 August 2008 - 19:26
Postad 25 August 2008 - 19:50
Ett väldigt irriterande problem som jag och min svåger upptäckte är att det inte går att ringa till iphonen när man surfar på internet med telefonen. Då blir det: Nummer xxx kan inte nås typ.... Likadant på bådas iphone så det kanske är ett vanligt fel ? Idag gick också ena högtalaren sönder, så nu hör man inte när det ringer....kul. Orkar inte lämna in den endast efter 3 veckor !! ****
Ska testa internet på mina mobiler, men du vet att iphone bara har en högtalare?
Edit: Nu har jag testat att vara inne på intenet och ringa, funkar både medans sidan laddas upp och när den är fullt igång..
Redigerat av Wiberg_D, 25 August 2008 - 19:52.
Postad 25 August 2008 - 19:51
Hmm.. det skall jag koll aupp imorgon, när jag inte har en sovande babys i knäet!Ett väldigt irriterande problem som jag och min svåger upptäckte är att det inte går att ringa till iphonen när man surfar på internet med telefonen. Då blir det: Nummer xxx kan inte nås typ.... Likadant på bådas iphone så det kanske är ett vanligt fel ?
Det ät inte så att du bara har kommit över "Tyst knappen" på sidan? Den som sitter över volymknapparna?Idag gick också ena högtalaren sönder, så nu hör man inte när det ringer....kul. Orkar inte lämna in den endast efter 3 veckor !! ****
Postad 25 August 2008 - 20:00
Ett väldigt irriterande problem som jag och min svåger upptäckte är att det inte går att ringa till iphonen när man surfar på internet med telefonen. Då blir det: Nummer xxx kan inte nås typ.... Likadant på bådas iphone så det kanske är ett vanligt fel ? Idag gick också ena högtalaren sönder, så nu hör man inte när det ringer....kul. Orkar inte lämna in den endast efter 3 veckor !! ****
Hmm... verkar riktigt skumt! Ett samtal skall ju bryta allt annat man gör i sin iPhone!? Var tvungen att testa på min och inga problem där inte! Ta ett snack med Telia!
Postad 25 August 2008 - 20:50
Bilderna som jag har på mina kontakter är överförda via mina Outlook kontakter.
Redigerat av Lindhardsen, 25 August 2008 - 20:50.
Postad 25 August 2008 - 21:37
ta vanliga foton bara? svårt:PSåg precis en Iphone på CSI, när det kom ett samtal, så fyllde bilden på kontaktpersonen hela skärmen. Hur gär jag får att få till det i min telefon?
Postad 25 August 2008 - 21:44
Fast då måste jag ta och först föra över fotot till Iphonen, och sedan välja det som bild för kontakten? Verkar jo lite krångligt, när man nu har de synkat redan.ta vanliga foton bara? svårt:P
Men är det det som måste göras, då är det det som man gör
Tack för svaret!
Postad 25 August 2008 - 22:06
Så den till vänster är alltså högtalare och höger mic ? Nått muppigt har det iaf blivit då det inte går att höra ringsignalen i princip trots högsta volym.... Har inte kommit åt mute knappen
Hmm märkligt med samtalen, får det mer och mer att samtalet inte kunde kopplats fram rapporterar min sambo.... trots att jag har mottagning i vårt hus.
Aja får snacka med Telia....
Kan man välja att ha en egen vald ringsignal ? Eller måste man ha de förinställda.
Redigerat av Baily, 25 August 2008 - 22:08.
Postad 25 August 2008 - 22:32
Kan man välja att ha en egen vald ringsignal ? Eller måste man ha de förinställda.
Du kan skapa en egen i iTunes och lägga in den, läs ett av mina inlägg ett antal sidor bak i tråden (Tips, använd sökfunktionen
Postad 25 August 2008 - 22:53
Du kan skapa en egen i iTunes och lägga in den, läs ett av mina inlägg ett antal sidor bak i tråden (Tips, använd sökfunktionen
).
Okej okej.
Hehe jo jag har varit med tillräckligt länge för att veta hur den funktionen fungerar, dock var jag lite lat och tänkte att jag får svar direkt
Postad 26 August 2008 - 07:43
Jag tror inte din mobil e sönder alls bara att du är okunnig...
Postad 26 August 2008 - 07:58
Att inte samtalen kommer fram beror knappast på inkompetens. Nödvändiga inlägg du skriver.Jag tror inte din mobil e sönder alls bara att du är okunnig...
Postad 26 August 2008 - 08:06
Kanske inte, men med tanke på vad du skriver så fick jag den känslan...Att inte samtalen kommer fram beror knappast på inkompetens. Nödvändiga inlägg du skriver.
kändes som att du bara klagade för klagandes skull, som många andra här...
Postad 26 August 2008 - 08:11
Tar du kortet med din iPhone och lägger till så blir det full skärm också.Såg precis en Iphone på CSI, när det kom ett samtal, så fyllde bilden på kontaktpersonen hela skärmen. Hur gär jag får att få till det i min telefon?
Postad 26 August 2008 - 08:15
Varför är det särskilt jobbigt att lämna in den när det "bara" gått tre veckor?Orkar inte lämna in den endast efter 3 veckor !! ****
Ibland är saker man köpt trasiga redan när man packar upp dom, och i bland går dom sönder under tiden man använder dom. Bra är det väl att det, om dom nu går sönder, sker det inom garantididen.
Postad 26 August 2008 - 09:11
Kanske inte, men med tanke på vad du skriver så fick jag den känslan...
kändes som att du bara klagade för klagandes skull, som många andra här...
Nä det gör jag absolut inte. Jag är till helhet väldigt nöjd med telefonen, dock så tyckte jag att vissa saker som jag skrev var lite sämre....
Varför är det särskilt jobbigt att lämna in den när det "bara" gått tre veckor?
Ibland är saker man köpt trasiga redan när man packar upp dom, och i bland går dom sönder under tiden man använder dom. Bra är det väl att det, om dom nu går sönder, sker det inom garantididen.
Jag ser hellre att en produkt är trasig direkt när man packar upp eftersom man då kan byta ut produkten mot en ny direkt i butik. Nu när det gått 3 veckor så måste jag lämna in den på service, och eftersom jag reser bort ett x antal veckor så vill jag gärna inte göra det. Får helt enkelt lämna in den efteråt..... Problem solved
Postad 26 August 2008 - 09:16
Nå, luren verkar fungera först med min stationära, allt visas normalt i iTunes. När jag försöker synkronisera en spellista med musik och även bilder uppkommer nästa fel. Det kommer ett felmeddelande att det inte går att synkronisera för att det inte går att skriva till skivan (antar att det är flashminnet). Går tillbaka till sambons dator och kan där utan problem synka en spellista i hennes iTunes.
Min stationära är ett hemmabygge 2-3 år gammal med Asus A7N8X (om jag minns rätt) moderkort, Windows XP Sp2. Outlook brandvägg och AVG virusprogram (AVG på sambons dator också)
Funderingarna är väl:
1) det är troligast inget fel på telefonen.
2) felet sitter i min stationära dator och kanske beror på felaktiga drivrutiner. Apple USB driver finns något som heter, men vet inte hur jag kan kolla om det är installerat.
Flasha till senare bios om tillgängligt? Kontakta ASUS för nya drivrutiner som passar för iPhone? Andra tips?
mvh Johan
Postad 26 August 2008 - 09:18
Jag ser hellre att en produkt är trasig direkt när man packar upp eftersom man då kan byta ut produkten mot en ny direkt i butik. Nu när det gått 3 veckor så måste jag lämna in den på service, och eftersom jag reser bort ett x antal veckor så vill jag gärna inte göra det. Får helt enkelt lämna in den efteråt..... Problem solved
Jag förstod inte, vad är felet på den? har du kollat med supporten om ditt internetprobelm? testat att uppdatera telefonen? finns mycket du kan göra när det är ett mjukvaru fel.
Postad 26 August 2008 - 09:23
Har fått tillbaka telefonen efter service. Tog 1 v för att få tillbaka en ny (!) telefon, men har varit bortrest och inte kunnat hämta ut förrän igår. Problemet med förra luren var att jag inte kunde uppdatera programvaran till 2.01 och sen inte heller återställa telefonen. Nu när jag försöker igen med ny lur, fast nu till 2.02 händer exakt samma sak. Ett okänt fel inträffar i slutet på uppdateringen (fel 9) och sen går det inte att återställa den. Jag har försökt med dom tips som finns på sidan 65 i tråden, dvs radera uppdateringsfilerna, resetta telefonen och sedan återställa det igen, men det går inte. Då inträffar istället det okända felet 13. Lyckas få tillbaka den till fel 9 och försöker sedan på min sambos bärbara dator med Windows Vista. Då går det utmärkt att återställa luren och i samband med återställningen installeras 2.02. Känns ändå lite halvbra för framtiden då jag vill kunna använda min stationära dator för iPhonen utan riskera att telefonen hänger sig.
Nå, luren verkar fungera först med min stationära, allt visas normalt i iTunes. När jag försöker synkronisera en spellista med musik och även bilder uppkommer nästa fel. Det kommer ett felmeddelande att det inte går att synkronisera för att det inte går att skriva till skivan (antar att det är flashminnet). Går tillbaka till sambons dator och kan där utan problem synka en spellista i hennes iTunes.
Min stationära är ett hemmabygge 2-3 år gammal med Asus A7N8X (om jag minns rätt) moderkort, Windows XP Sp2. Outlook brandvägg och AVG virusprogram (AVG på sambons dator också)
Funderingarna är väl:
2) felet sitter i min stationära dator och kanske beror på felaktiga drivrutiner. Apple USB driver finns något som heter, men vet inte hur jag kan kolla om det är installerat.
Flasha till senare bios om tillgängligt? Kontakta ASUS för nya drivrutiner som passar för iPhone? Andra tips?
mvh Johan
2 tips,
1) köp en ny dator
2) (alternativt) byt usb porten..
en till sak, varför trodde du att det var fel på mobilen när datorn inte kan uppdatera den? skulle testat på den andra datorn på en gång, att inte suporten sa nått?
aja.. lycka till:P
Postad 26 August 2008 - 09:39
Jag förstod inte, vad är felet på den? har du kollat med supporten om ditt internetprobelm? testat att uppdatera telefonen? finns mycket du kan göra när det är ett mjukvaru fel.
De problemen jag har är som sagt att jag inte kan ta emot samtal när jag surfar, och vid ett antal tillfällen förutom det trots mottagning. Sen har högtalaren blivit dålig. Den är inte spräckt, utan ljudet är grymt lågt trots högsta volym på ringsignal eller mp3. Den är uppdaterad å allt sånt med mjukvara.
Postad 26 August 2008 - 09:46
som på alla andra telefoner typ ...
offtopic: såg oxå Iphone på CSI igår
Postad 26 August 2008 - 10:03
De problemen jag har är som sagt att jag inte kan ta emot samtal när jag surfar, och vid ett antal tillfällen förutom det trots mottagning. Sen har högtalaren blivit dålig. Den är inte spräckt, utan ljudet är grymt lågt trots högsta volym på ringsignal eller mp3. Den är uppdaterad å allt sånt med mjukvara.
Man kan inte ta emot samtal när man surfar med Edge/GPRS. Riktigt dåligt.
Postad 26 August 2008 - 10:09
ljudet va ju märkligt, smuts i högtalaren? nää, kanske är så att du har högsta volym på telefonen men inte på den inbyggda volymspaken, har märkt att det händer ibland när man säker på typ youtube att volymen är på max i telen men inte youtube eller luknande..testa det......
men att det inte går att ringa till dig ibland känns bekant, jag hade så på min ena iphone.
felet var: Att abbonemanget inte var korrekt "uppstartat" så det gick att ringa till den ibland, för det är nån växel som ska ändras. ring telia och be de kolla upp det. jag fick det fixat direkt över tele.
Lycka till!
håll dig till 3g då?Man kan inte ta emot samtal när man surfar med Edge/GPRS. Riktigt dåligt.
en liten fråga , om man har 3G modellen , kan man välja att bara köra GSM läge ?
som på alla andra telefoner typ ...
offtopic: såg oxå Iphone på CSI igårhaha
ja det går:)
Postad 26 August 2008 - 10:22
Se till att uppdatera till SP3.Har fått tillbaka telefonen efter service. Tog 1 v för att få tillbaka en ny (!) telefon, men har varit bortrest och inte kunnat hämta ut förrän igår. Problemet med förra luren var att jag inte kunde uppdatera programvaran till 2.01 och sen inte heller återställa telefonen. Nu när jag försöker igen med ny lur, fast nu till 2.02 händer exakt samma sak. Ett okänt fel inträffar i slutet på uppdateringen (fel 9) och sen går det inte att återställa den. Jag har försökt med dom tips som finns på sidan 65 i tråden, dvs radera uppdateringsfilerna, resetta telefonen och sedan återställa det igen, men det går inte. Då inträffar istället det okända felet 13. Lyckas få tillbaka den till fel 9 och försöker sedan på min sambos bärbara dator med Windows Vista. Då går det utmärkt att återställa luren och i samband med återställningen installeras 2.02. Känns ändå lite halvbra för framtiden då jag vill kunna använda min stationära dator för iPhonen utan riskera att telefonen hänger sig.
Funderingarna är väl:
mvh Johan
Outlook har ingen brandvägg, menar du outpost?
Postad 26 August 2008 - 11:01
Anledningen till att jag inte kunde testa på sambons dator då var att den inte fanns för 1 månad sedan. Försökte på teliabutiken i deras datorer, men det gick inte pga något programfel hos dom, och eftersom iPhonesupporten ville att jag skulle lämna in den eftersom dom trodde att det var ett hårdvarufel så lydde jag deras råd.
Köpa ny dator kan jag absolut göra, men hade egentligen tänkt hänga kvar vid denna i ett år till.
Ett nytt USB kort kan jag köpa och byta ut det befintliga. Har USB 2.0 redan men dom är lika gamla som datorn. Köpte en helt ny USB hubb, men den är ju inkopplad på en av mina vanliga portar.
Jag kan prova uppgradera till SP3 och kanske löser det problemet.
Tar gärna emot fler råd.
Postad 26 August 2008 - 11:33
håll dig till 3g då?
Nää. Jag håller mig till wifi. Har inte ens 3G i min telefon
Postad 26 August 2008 - 14:40
Man kan inte ta emot samtal när man surfar med Edge/GPRS. Riktigt dåligt.
Fungerar utan problem på min!
Jösses vad folk upptäcker nya konstiga fel hela tiden. Man blir nästan lite paranoid och undrar om det är snubbar som inte äger en iPhone som skriver inlägg här. Med det anklagar jag ingen utan mest spekulationer.
En sak är grejen med spruckna telefoner. Jag har ägt min i... vad är det nu... 7 veckor... har tappat den några gånger och inte varit jättesnäll i övrig hantering. Baksidan är fortfarande vit och solid!
Sen att mjukvaran krånglar det är inget nytt... jag menar... säg någon som äger en dator som ALDRIG krånglar efter ett tag. Program låser sig och buggar ibland så är det med det.
3G-nätet... tror stenhårt på snacket om att hårdvaran är okej och att det är en bugg som kommer fixas i firmware 2.1.
Batteritiden. Kan ju säg att surfar jag eller tittar på film lika hårt i min Sony Ericsson W910 så suger batteriet slut på bara några timmar. Med tanke på skärmens storlek etc anser jag att Apple gjort ett bra jobb med batteritiden.
Jag har aldrig varit så nöjd med en produkt som jag är med min skinande vita iPhone 3G!!
Postad 26 August 2008 - 15:20
Fungerar utan problem på min!
Jösses vad folk upptäcker nya konstiga fel hela tiden. Man blir nästan lite paranoid och undrar om det är snubbar som inte äger en iPhone som skriver inlägg här. Med det anklagar jag ingen utan mest spekulationer.
En sak är grejen med spruckna telefoner. Jag har ägt min i... vad är det nu... 7 veckor... har tappat den några gånger och inte varit jättesnäll i övrig hantering. Baksidan är fortfarande vit och solid!
Sen att mjukvaran krånglar det är inget nytt... jag menar... säg någon som äger en dator som ALDRIG krånglar efter ett tag. Program låser sig och buggar ibland så är det med det.
3G-nätet... tror stenhårt på snacket om att hårdvaran är okej och att det är en bugg som kommer fixas i firmware 2.1.
Batteritiden. Kan ju säg att surfar jag eller tittar på film lika hårt i min Sony Ericsson W910 så suger batteriet slut på bara några timmar. Med tanke på skärmens storlek etc anser jag att Apple gjort ett bra jobb med batteritiden.
Jag har aldrig varit så nöjd med en produkt som jag är med min skinande vita iPhone 3G!!
håller fullständigt med (förutom "min skinande VITA iphone 3g!!) för jag har svarta:D
men det är ju så, nya mäniskor köper telefonen varje dag, och alla är ovana med denna telefon för det inte finns något liknande! och då tror de att det är fel på "ena högtalaren" men det är en mic, osv...
BTW har ni kollat: http://macworld.idg.se/2.1038/1.175618
bevisar att det inte är fel på iphones hårdvara...
Redigerat av Wiberg_D, 26 August 2008 - 15:30.
Postad 26 August 2008 - 15:34
Har fått tillbaka telefonen efter service. Tog 1 v för att få tillbaka en ny (!) telefon, men har varit bortrest och inte kunnat hämta ut förrän igår. Problemet med förra luren var att jag inte kunde uppdatera programvaran till 2.01 och sen inte heller återställa telefonen. Nu när jag försöker igen med ny lur, fast nu till 2.02 händer exakt samma sak. Ett okänt fel inträffar i slutet på uppdateringen (fel 9) och sen går det inte att återställa den. Jag har försökt med dom tips som finns på sidan 65 i tråden, dvs radera uppdateringsfilerna, resetta telefonen och sedan återställa det igen, men det går inte. Då inträffar istället det okända felet 13. Lyckas få tillbaka den till fel 9 och försöker sedan på min sambos bärbara dator med Windows Vista. Då går det utmärkt att återställa luren och i samband med återställningen installeras 2.02. Känns ändå lite halvbra för framtiden då jag vill kunna använda min stationära dator för iPhonen utan riskera att telefonen hänger sig.
Funderingarna är väl:
mvh Johan
Jag köpte precis min Iphone. Får samma fel som dig....
Postad 26 August 2008 - 15:54
BTW har ni kollat: http://macworld.idg.se/2.1038/1.175618
bevisar att det inte är fel på iphones hårdvara...
det visar absolut att iphone återigen fungerar i labbet...så varför funkar den inte på stan ?
mina dBm värden är fortfarande lika urusla...så enkelt är det
Postad 26 August 2008 - 16:16
Jag köpte precis min Iphone. Får samma fel som dig....
Skriv gärna och berätta om du löser det. Det kan vara värt att testa det som står på sidan 65, men för mig löste det inte problemet.
Vad har du för dator och operativsystem?
Postad 26 August 2008 - 16:20
....jo intressant läsning som kommer att göra det enda svårare att få problemen fixat
du hade rätt lindardesen, för hur skall manuella mätningar av folk kunna slå ut en maskin
Postad 26 August 2008 - 16:43
det visar absolut att iphone återigen fungerar i labbet...så varför funkar den inte på stan ?
mina dBm värden är fortfarande lika urusla...så enkelt är det
Hur vet du att det är dina dBm värden som är usla ? Har du mätt ?
Postad 26 August 2008 - 16:54
2 kvarter härifrån har jag genomsnittsvärden på -60 dBm, ytterligare en gata har också hyfsat ca -80
resten av sträckorna är undermåliga alt "no service"
har varit på ytterligare ett par ställen utanför storstan där värden också är taskiga...dock ej nedskrivna
rapporter därifrån
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
2 bilder
125 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?