[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 02 April 2011 - 21:44
Skit bra bild! Super bra komponering/vinkel och ljus. Bästa sen bilderna på frugan tycker jag!En typ svåger eller nåt.
Postad 03 April 2011 - 14:43
En annan fotar väldigt sällan porträtt, men nu med nya gluggen har det blivit lite roligare!
Ekstreom

Skjuten i rulltrappan med CZ 85mm @ F2
Redigerat av Timpolanen, 03 April 2011 - 14:44.
Postad 03 April 2011 - 18:17
Du kan det där med porträtt overhard tycker den här är kanon!Mysigt Spuute!
En typ svåger eller nåt.
Känner igen det där med fotandetEn annan fotar väldigt sällan porträtt, men nu med nya gluggen har det blivit lite roligare!
Ekstreom
Postad 03 April 2011 - 19:50
Snyggt porträtt. Jag tycker själva personen och hans utseende gör hela porträttet här!Ekstreom
Postad 05 April 2011 - 18:11
Väldigt fina porträtt Overhard knobloch
Postad 05 April 2011 - 19:24
Fotade lite i lördags och här är två av resultaten!
Diverse retuschering i photoshop efteråt, tex himmeln och dodge/burn
Nikon D700
Cosina AF 19-35/3,5-4,5
26mm
1/250
f/8
ISO100
En SB-700 snett från vänster mot modellen, en SB-80DX snett från höger mot trappan och en YN-460 riktad mot gitarrhalsen, triggat med Cactus V5.
gray_022.jpg 9.36MB
0 Antal nerladdningarNikkor AF 80-200/2,8ED
125mm
1/1250
f/2,8
ISO100
Naturligt solljus från höger, en blixt från höger och en från vänster men de hann nog inte med i exponeringen.
gray_038.jpg 6.34MB
0 Antal nerladdningar
Postad 05 April 2011 - 21:56
Frugans syrra:
DSC_0622.jpg 165.25K
0 Antal nerladdningar
Postad 06 April 2011 - 05:22
Grymma bilder! Kul att du tagit dig tid att skriva ner setupen för demMassa nya roliga bilder sedan sist!
Fotade lite i lördags och här är två av resultaten!
Diverse retuschering i photoshop efteråt, tex himmeln och dodge/burn
Postad 06 April 2011 - 08:32
Fin bild, komponeringen är trevlig. Tycker dock att håret på högra sidan kunde dras tillbaks lite.Frugans syrra:
Snyggt med den softa effekten också!
Postad 06 April 2011 - 12:01
Postad 06 April 2011 - 14:38
Snyggt Spuute! Riktigt bra svart/vitt också!Många fina bilder i denna tråd den senaste tiden.
Redigerat av Mikael_R, 06 April 2011 - 14:39.
Postad 07 April 2011 - 21:17
Ni tar ju hur många fina porträtt som helst känns de som. Avundas er!
lillen på trummor
Du med ju! Snyggt ljussatt där. Även fast det är mycket tom yta i bilden så tycker jag komponeringen är bra.
Postad 07 April 2011 - 21:20
Bild från 09, min första systemkamera
IMG_2706_copy.jpg 497.39K
0 Antal nerladdningarEdit: Haha, effekterna av mina första redigerings prövningar syns ju ganska bra i alla fall!
Redigerat av Mikael_R, 07 April 2011 - 21:21.
Postad 08 April 2011 - 06:33
Micke: Jag slår vad om att hon funderar vad du är för en konstig prick i hawaiskjorta och med en framtidsmakapär i händerna. Farligt med sånt där, man vill ju inte tas för en häxa som de bränner en på bål eller nåt...
Känns väl iofs något överarbetad vilket alla mina bilder från 2008 och början av 2009 också gör, då man precis skaffat system och börjat testa vad bildprogrammen gick för...
Postad 08 April 2011 - 08:52
Haha!Micke: Jag slår vad om att hon funderar vad du är för en konstig prick i hawaiskjorta och med en framtidsmakapär i händerna. Farligt med sånt där, man vill ju inte tas för en häxa som de bränner en på bål eller nåt...
![]()
Känns väl iofs något överarbetad vilket alla mina bilder från 2008 och början av 2009 också gör, då man precis skaffat system och börjat testa vad bildprogrammen gick för...Men hur som helst en fin bild. Men nu vill jag se mer. Lite omgivning. Helkroppsbilder. Man får mersmak när du väl sätter igång att posta Micke.
Tack för dina ord! Men det finns inga mer bilder på jusst sällskapet där, regnade hela dagen och fick två bra bilder mellan skurarna. Du vet, första systemaren...ville knappt gå ut med den för jag var nojig
Föresten.... kolla i fordons tråden, inget på "slödder folket" men ett lok!
Postad 11 April 2011 - 20:35
Postad 11 April 2011 - 20:41
Postad 14 April 2011 - 15:42
Pilla in några gungbilder i ett litet kollage, vad tycks?
Riktigt bra, tycker alla passar ihop och det blir en bra helhet.
En självklar utskrift tycker jag
Postad 14 April 2011 - 18:45
Pilla in några gungbilder i ett litet kollage, vad tycks?
Kanske minska ner antalet bilder. Och sättet som bilderna gruperats på känns inte så harmonisk... Lättare att få till det om bildstorleken är mer lika, där bl. a. bilden längst upp till höger är lite väl stor i sammanhanget (annan beskärning på denna, fast där hon forfarande hamnar högt upp).
Postad 14 April 2011 - 20:04
Kanske minska ner antalet bilder. Och sättet som bilderna gruperats på känns inte så harmonisk... Lättare att få till det om bildstorleken är mer lika, där bl. a. bilden längst upp till höger är lite väl stor i sammanhanget (annan beskärning på denna, fast där hon forfarande hamnar högt upp).
Håller inte med dig där faktiskt, gillar att dom är olika stora..
Tycker det blev ett klockrent kollage overhard, riktigt fint!
Postad 14 April 2011 - 20:08
Nämen jag uppskattar alltid ärlig kritik även om jag kanske inte håller med om att storleken måste vara densamma för bilder i kollage. Kan dock hålla med om att det blev lite mycket luft i den i övre högra hörnet men jag tyckte det passade i just den bilden. Om vi ändå ska hålla på med kritik så hade det varit mindre o-optimalt om barnets ben inte kapats i din bild xray.
Postad 14 April 2011 - 20:29
Menade inte att bilderna skulle ha exakt samma storlek.2 mot 1, du förlorar xray!!!
Nämen jag uppskattar alltid ärlig kritik även om jag kanske inte håller med om att storleken måste vara densamma för bilder i kollage. Kan dock hålla med om att det blev lite mycket luft i den i övre högra hörnet men jag tyckte det passade i just den bilden. Om vi ändå ska hålla på med kritik så hade det varit mindre o-optimalt om barnets ben inte kapats i din bild xray.
Finns inga förlorare eller vinnare här, endast tyckare!
Hoppas att du inte känner dig dåligt behandlad nu när jag säger vad jag tycker – eftersom du var tvungen att kontra. Du frågade ju
Ärlig kritik är oftast bättre eftersom det kan ha större utvecklande effekt. Att ge beröm jämt bara för att man vill vara snäll är inte alltid optimalt (eller snällt). Fast jag antar att detta synsätt där det positiva lyfts fram funkar bäst med barn, eftersom barn sällan undviker sådant som är förbjudet eller dåligt... man bör ju istället säga: vad duktig du är när då gör så... Och eftersom jag inte är förälder faller det sig kanske mer naturligt för mig att säga vad jag egentligen tycker...
Redigerat av xray, 14 April 2011 - 23:13.
Postad 14 April 2011 - 20:39
EDIT: Nu känner jag mig lite taskig, även om det inte var elakt menat. Jag står fast vid att det var synd att benen blev kapade men jag förstår att det kan vara knepigt med komposition med ett fast 150mm. Gillar dock porträttet, tycker skärpan och oskärpan sitter som de ska och ansiktsuttryck är som ofta med barn väldigt intressant och bra. Ljuset är bra, möjligen något kallt om man tittar på det vita. Är det naturligt ljus eller har du även använt blixt? Tänker på skuggan på träet från dockans fot.
Redigerat av overhard, 14 April 2011 - 20:52.
Postad 14 April 2011 - 21:20
Det är inte alltid jag postar bilder som jag är 100% nöjd med på detta forum. Bilden jag nu postat är ett sådant exempel. Så, åter tack för din respons Overhard. Och det är trevligt att få respons ibland. Men icke-respons är ju inte helt fel heller eftersom detta oftast brukar innebära att bilden inte berör, eller så är inte så bra helt enkelt…
Redigerat av xray, 14 April 2011 - 21:25.
Postad 14 April 2011 - 21:39
Postad 14 April 2011 - 21:41
Fin ögonblicks bild Xray.Sitting
Guuu va ni pratar! Jag tycker om att komma in här och titta på alla bilder, blir varje dag. Försöker även ge kommentarer till alla. Jag tycker det är jobbigast när ingen säger något alls om ens egen bild. Bättre (precis som du säger Xray) att säga något konstruktivt eller ge beröm. Jag tycker det är skönt när man får lite konstruktiv kritik här, det lär man sig av liksom. Om nu någon skulle få för sig att säga "Fy vilken ful bild du tagit, du är ju dålig".... Då skulle jag ta illa vid mig på riktigt, men släppa det efter stund, för det är ett omoget sätt att kommunicera på.... typ.
Edit:
Redigerat av Mikael_R, 14 April 2011 - 21:50.
Postad 14 April 2011 - 22:37
Fin ögonblicks bild Xray.
Guuu va ni pratar! Jag tycker om att komma in här och titta på alla bilder, blir varje dag. Försöker även ge kommentarer till alla. Jag tycker det är jobbigast när ingen säger något alls om ens egen bild. Bättre (precis som du säger Xray) att säga något konstruktivt eller ge beröm. Jag tycker det är skönt när man får lite konstruktiv kritik här, det lär man sig av liksom. Om nu någon skulle få för sig att säga "Fy vilken ful bild du tagit, du är ju dålig".... Då skulle jag ta illa vid mig på riktigt, men släppa det efter stund, för det är ett omoget sätt att kommunicera på.... typ.
Edit:
+1 på allt Micke..
tycker inte allt kapningen av benen på flicka stör så mycket..
Är som xray säger då dockan också utgör en viktig del kompositionen
Bra och fin bild!
Postad 15 April 2011 - 06:10
Haha! Ska bli spännande att se "steg 5" eller nåt!Napptrick steg 2.
Jag var lite sur och trött efter en strulig natt, så tack! Fick mig ett gott skratt och vart på bra humör
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
12 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?