Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 14 September 2009 - 15:17

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Finns det någon jailbreak till iphone 3gs OS 3.1?

https://www.minhembi...howtopic=212037

Postad 14 September 2009 - 20:43

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Kan man använda iphone 2G säkerhetskopian när man får den nya 3GS så man flyttar över allt.

/Snowie

Postad 14 September 2009 - 22:30

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Hej Iphone ägare!

Mitt köpsug har blivit väldigt stort, dock en fråga, om man har fritt mb/mån etc kan iphonen hantera en sida som denna?: (finns det möjlighet att se de olika klippen?)

http://www.svenskafans.com/fantv/

antar det slukar otroligt med batteri?. Ursäkta för många frågor, men hoppas någon vänlig själ kan kolla denna eller liknande video sidor och se hur den hanterar det. Tack på förhand!

Postad 14 September 2009 - 22:46

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Fantv kräver flash. Svar nej

Postad 14 September 2009 - 23:11

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Nu när det har kommit en HTC Hero uppdatering, kan vi förvänta oss detsamma till Iphonen så att dess gränsnitt blir också lika snabb som på Heron?. Någon som hört nåt? :P

Är du seriös? :)

Postad 15 September 2009 - 00:20

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Är du seriös? :P

Det är han nog. Heron är med den nya romen jämnbördig 3GS i snabbhet, snabbare på vissa saker men långsammare på andra.

Postad 15 September 2009 - 00:57

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Det är han nog. Heron är med den nya romen jämnbördig 3GS i snabbhet, snabbare på vissa saker men långsammare på andra.

Min kompis har en ny HTC Hero där han visst hade skaffat någon uppdatering så att den skulle vara snabbare, men nä. På de jämförelser vi gjorde så var min iPhone 3Gs alltid lite snabbare. Däremot var iPhonen bara marginellt bättre på att spela YouTube-film än Heron, jämtemot en film jag såg där de jämfördes och Heron var betydligt hackigare... Ingen telefon jag skulle vilja ha ändå, den söta pappershögen med mail hackar något sjukt ibland när man bläddrar igenom dem...

Postad 15 September 2009 - 06:54

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Nu när det har kommit en HTC Hero uppdatering, kan vi förvänta oss detsamma till Iphonen så att dess gränsnitt blir också lika snabb som på Heron?. Någon som hört nåt? :P

Hehe, låter på dig som att 3GS är långsam. 3GS är snabb! Fattar inte ens vad du menar att den skulle bli snabbare på.

Postad 15 September 2009 - 07:03

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Hehe, låter på dig som att 3GS är långsam. 3GS är snabb! Fattar inte ens vad du menar att den skulle bli snabbare på.

Multitaska :P

Postad 15 September 2009 - 07:34

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det bara jag som reagerat på batteritiden efter 3.1?

Lästa om uppdateringen och såg att batteritiden hade förbättrats. Tänkte att det är nog bara marginellt.
Men ikke.
Normalt sett brukar jag inte klara 2 dagar på min 3gs.
Efteruppdateringen så körde jag 3 dagar och den var inte tom när jag satte den på laddning på kvällen.
Nivån av användande var i stort sett samma.

Har inte nog stort underlag för och dra några slutsatser än men känslan säger att jag får ut 50% mer nu.

Nån mer som märkt av förbättringen?

Postad 15 September 2009 - 10:08

aspire
  • aspire
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
En snabb fråga angående laddning av iPhonen. Är det någon skillnad på laddningsresultatet om man laddar den med hjälp av 220-volt eller om man laddar den med USB-kabel i datorn? Tar det längre tid i datorn, sliter d et mer på batteriet via datorn etc? Vore intressant att veta då jag endast äger en USB-kabel i dagsläget och får ju då hålla på och flyta på den från väggutaget till datorn..

Jag har tyvärr inte märkt av någon förbättring på min batteritid. Jag måste ladda min varje dag, trots att jag inte tycker att jag använder den allt för mycket. Jag surfar en del och använder en del apps. Suger detta väldigt mycket batteri jämfört med samtal/sms? Jag pratar inte så mycket i dagsläget och skickar några sms/dag. För vissa dagar så räcker nästan inte batteriet till natten. Låter det normalt eller kan det vara så att jag fått ett svagt batteri i min lur?

// aspire

Postad 15 September 2009 - 11:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Kan man använda iphone 2G säkerhetskopian när man får den nya 3GS så man flyttar över allt.

/Snowie

Svar : Nej.

Edit : Nu är jag inte säker på vilka OS-versioner som GSM-modellen kan köra men om du har säkerhetskopian tagen från OS 3.1 så ska du nog inte ha några problem med att köra in den på din 3Gs med OS 3.1.

Redigerat av zinned78, 15 September 2009 - 11:03.

Postad 15 September 2009 - 11:35

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

den söta pappershögen med mail hackar något sjukt ibland när man bläddrar igenom dem...

Det där är ju nys nu efter uppdateringen. Min hackade emellanåt med det mesta innan men nu flyter den nåt kopiöst & jag tycker att den många gånger känns rappare än sonens 3gs men självfallet så kan vissa saker vara skillnad till 3gs fördel. Dock när vi ska bläddra i bilder på facebook så åker min hero fram för då är hans 3gs en katastrof...

För övrigt så är dom ju hemskt olika så nu ska jag inte störa mer :P

Postad 15 September 2009 - 11:56

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Japp, Heron är helt klart snabbare generellt sett och det går ha igång en hel del innan man märker det minsta seghet till skillnad mot iPhonen. Fast iPhonen är ju bra på att visa film dock, det måste man säga.

Postad 15 September 2009 - 13:50

typas
  • typas
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Finns det någon liten adapter som man kan plugga in för att lyssna på radio i sin iphone, jag vet att det finns en app. som man kan köra över nätet men jag vill spara på min surfmängd (500MB) Halebop.

Postad 15 September 2009 - 15:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Japp, Heron är helt klart snabbare generellt sett och det går ha igång en hel del innan man märker det minsta seghet till skillnad mot iPhonen. Fast iPhonen är ju bra på att visa film dock, det måste man säga.

Nu har inte jag testat HTC Hero utan endast sett på filmklipp, och efter denna senaste uppdateringen verkar det som att allt flyter på snabbt och smidigt (som det borde ha gjort från början). Men vad är det som 3GS är seg på menar du? Öppna apps? Stänga apps? Scrolla? Zooma in? Skriva?

Svar : Nej.

Edit : Nu är jag inte säker på vilka OS-versioner som GSM-modellen kan köra men om du har säkerhetskopian tagen från OS 3.1 så ska du nog inte ha några problem med att köra in den på din 3Gs med OS 3.1.

Det går väl visst att använda en backup från 2G->3GS? Även om man inte sitter på 3.1.

Postad 15 September 2009 - 16:27

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Nu har inte jag testat HTC Hero utan endast sett på filmklipp, och efter denna senaste uppdateringen verkar det som att allt flyter på snabbt och smidigt (som det borde ha gjort från början). Men vad är det som 3GS är seg på menar du? Öppna apps? Stänga apps? Scrolla? Zooma in?

Rent generellt så tycker jag att sonens 3gs flyter på fint, skulle bara fattas annat utan multitasking. Att surfa med 3gs & hero kan ibland vara tålamodskrävande, ibland så flyter det på sanslöst bra medan ibland så är det segt som bara den & jag & min son ser inget direkt mönster varför hans 3gs ibland flyter på vid surfning medan min hero står still & nästa tillfälle så är det tvärtom... Vi har f.ö Telia båda två...

Nåt som jag inte begriper är den gruvligt långsamma bildhanteringen på hans 3gs i den officiella fb-appen, nästan oanvändbart ibland då det går så segt medan min hero flyter på bra där med de apps jag testat till fb. För övrigt så är iphones fb-app en våt dröm som jag gärna skulle vilja ha till android än fast babbler som jag använder funkar hyfsat också.

Jag var oerhört nära att köpa 3gs men tyckte att hero kändes roligare + att den är mindre, både på gott & ont förstås.Multitaskingen är också ett måste för mig. När den släpptes så var den inte färdig, laggade för mycket men nu efter uppdateringen så snurrar den på sååå fint. Vill man ha det lite enklare för sig så är nog 3gs det lämpliga alternativet men om man är beredd att greja lite så kan jag verkligen rekommendera hero!

EDIT: För övrigt så är kopplingen till fb, flickr & twitter i hero sanslöst fin. Att i fotoalbumet kunna välja om man vill kika på bilder från SD-kortet eller någon av de tre nämnda är sanslöst smidigt. Kul att ha vännernas bilder från fb i sitt album!

Redigerat av Unregistered29af8ed6, 15 September 2009 - 16:31.

Postad 15 September 2009 - 18:12

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Själv kör jag iaf med Backgrounder från Cydia. Den ger helt enkelt multitasking till iPhone. Flyter på väldigt bra.

Postad 15 September 2009 - 18:20

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Det går väl visst att använda en backup från 2G->3GS? Även om man inte sitter på 3.1.

perfekt sitter med 3.0.1 på 2G och vad jag har hört så skickas 3GS med 3.0.1 än så länge.

Postad 15 September 2009 - 18:24

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Rent generellt så tycker jag att sonens 3gs flyter på fint, skulle bara fattas annat utan multitasking. Att surfa med 3gs & hero kan ibland vara tålamodskrävande, ibland så flyter det på sanslöst bra medan ibland så är det segt som bara den & jag & min son ser inget direkt mönster varför hans 3gs ibland flyter på vid surfning medan min hero står still & nästa tillfälle så är det tvärtom... Vi har f.ö Telia båda två...

Nåt som jag inte begriper är den gruvligt långsamma bildhanteringen på hans 3gs i den officiella fb-appen, nästan oanvändbart ibland då det går så segt medan min hero flyter på bra där med de apps jag testat till fb. För övrigt så är iphones fb-app en våt dröm som jag gärna skulle vilja ha till android än fast babbler som jag använder funkar hyfsat också.
/.../

Att 3GS inte kan multitaska fullt ut har ju ingenting med snabbhet/seghet att göra, det var därför jag frågade honom vad han menade var segt.

Att surfhastigheten fluktuerar har nog snarare med telenäten att göra än med telefonerna. Jag har Tre och ibland går det jättesnabbt och ibland går det jättesegt, även om det är på samma ställe vid samma tidpunkt.

Och ang. FB-appen så är det nog applikationen i sig som gör att det går segt att ladda nya bilder, och inte telefonen.

Jag måste bara fråga, alla som saknar multitasking, vad är det ni vill multitaska egentligen? Personligen är det enda jag önskar att Apple tillåter alla musik-/radio-/ljudliga-apps ska kunna multitaska. Alla andra apps ser jag ingen mening med att köra i bakgrunden. Men jag kanske inte har tänkt till tillräckligt? :)

(Nu har vi skrivit lika många inlägg, du och jag ;)

Redigerat av shapic, 15 September 2009 - 18:26.

Postad 15 September 2009 - 18:58

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Kan man få kalendern i iPhonen att visa veckornummer?

Postad 15 September 2009 - 19:01

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Kan man få kalendern i iPhonen att visa veckornummer?

nope, dock kan man ladda hem ett program från appstore som visar allt du vill;)

Postad 15 September 2009 - 19:44

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
ni som har Iphonen nu kan man få telias abb. "prata på med mobilsurf extra" med annan bindningstid än 24 mån?
jag har inga problem alls med att köpa telefonen med abb men helst inte med mer än 12 alt. max 18 månaders bindnigstid, erfarenheten har sagt mig att det är ungefär så länge en telefon håller i min ägo.

Postad 15 September 2009 - 19:57

SirPuffa
  • SirPuffa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Finns det någon liten adapter som man kan plugga in för att lyssna på radio i sin iphone, jag vet att det finns en app. som man kan köra över nätet men jag vill spara på min surfmängd (500MB) Halebop.

Hej!

Dessa manicker finns ju för Radiolyssnande, om de e bra eller inte har jag ju ingen aning om men, vet att det finns ett gäng olika varianter på dessa
http://www.tradera.c...uktion_98381620
http://www.macoteket...duct_id=1329619

P.L

Redigerat av SirPuffa, 15 September 2009 - 20:04.

Postad 15 September 2009 - 20:01

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Hej!

Dessa manicker finns ju för Radiolyssnande, om de e bra eller inte har jag ju ingen aning om men, vet att det finns ett gäng olika varianter på dessa
http://www.tradera.c...uktion_98381620

P.L

Det där är ju FM-sändare, inget man har för att lyssna på radio...

Postad 15 September 2009 - 21:08

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0

nope, dock kan man ladda hem ett program från appstore som visar allt du vill;)

Vad kan detta lilla program heta? Omöjligt att hitta ett specifikt prog bland de 70k apps som finns :)

Redigerat av Berggren, 15 September 2009 - 21:08.

Postad 15 September 2009 - 22:39

Unregisteredd1b194ab
  • Unregisteredd1b194ab
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
En sak som jag inte förstår är att när jag synkroniserar iphonen till itunes och ska lägga över en låt eller program så försvinner en del program i mobilen, nån som kan hjälpa mig?

Postad 16 September 2009 - 00:06

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Vad kan detta lilla program heta? Omöjligt att hitta ett specifikt prog bland de 70k apps som finns :)

Detta lilla program heter svensk almanacka och kostar 22kr

http://www.test-apps...Almanacka_51813

Bifogad fil(er)

Postad 16 September 2009 - 07:49

lobby
  • lobby
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

ni som har Iphonen nu kan man få telias abb. "prata på med mobilsurf extra" med annan bindningstid än 24 mån?
jag har inga problem alls med att köpa telefonen med abb men helst inte med mer än 12 alt. max 18 månaders bindnigstid, erfarenheten har sagt mig att det är ungefär så länge en telefon håller i min ägo.

Fråga eller påstående?
Nej, man kan inte välja "prata på" med annat än 24 månader. (oavsett du väljer "prata på med mobilsurf extra" eller bara vanliga "prata på" utan surf...

Postad 16 September 2009 - 10:00

Unregistered4aa8af5c
  • Unregistered4aa8af5c
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag måste bara fråga, alla som saknar multitasking, vad är det ni vill multitaska egentligen? Personligen är det enda jag önskar att Apple tillåter alla musik-/radio-/ljudliga-apps ska kunna multitaska. Alla andra apps ser jag ingen mening med att köra i bakgrunden. Men jag kanske inte har tänkt till tillräckligt? :rolleyes:

Dels vill jag ju kunna multitaska ljudliga program som du skriver, ex radiobox.
Jag vill även kunna multitaska ett kreativt program för väckning såsom Sleep Cycle. Jag vill kunna dra igång ett antal flikar med hemsidor i safari, gå ur och titta i kalendern/skriva ett mail/etc och sedan återvända och alla sidor är färdigtankade. Jag vill kunna ha navigon körandes i bakgrunden i vissa lägen så att jag slipper uppstarttiden för gps:en hela tiden (dessutom smidigt att kunna ha kvar de ljudliga anvisningarna så att man inte missar dem om man ex tillfälligt tar ett samtal). Jag vill kunna ha Elitserie-appen i bakgrunden när det är matcher så att jag snabbt kan flippa upp live-resultat eller få ett pling när det händer något.

Notera alla "jag". Detta är vad jag önskar. Du har andra preferenser och andra har sina. Det mynnar givetvis ut i att multitasking ska vara tillåten utan jailbreak så att var och en kan multitaska efter sina behov.

(Nu har vi skrivit lika många inlägg, du och jag :)

Jösses! Jag som skäms lite över alla inlägg jag spammat ner forumet med på mina år här.

Postad 16 September 2009 - 12:53

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
det har blivit 3 konstiga prickar på min iphone som endast kan ses när det är ganska ljust eller om man kolla väldigt nog. Prickarna syns inte lika tydligt som på den bilden jag gjort.

Postad bild

kolla på denna bilden och säg vad ni tror för så ska det väl ändå inte vara?

Redigerat av whj, 16 September 2009 - 12:56.

Postad 16 September 2009 - 12:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

det har blivit 3 konstiga prickar på min iphone som endast kan ses när det är ganska ljust eller om man kolla väldigt nog. Prickarna syns inte lika tydligt som på den bilden jag gjort.

Postad bild

De skall vara där, det är sensorer.

Postad 16 September 2009 - 12:59

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Postad bild

Jo så ska det vara, det är nå sensorer för ljuset eller nått sånt tror jag, rätta mig om jag har fel

Postad 16 September 2009 - 13:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jo så ska det vara, det är nå sensorer för ljuset eller nått sånt tror jag, rätta mig om jag har fel

Ena är en ljussensor för automatisk justering av ljusstyrkan, och de andra två är "närhets"-sensorer så att skärmen släcks när man har telefonen mot örat t.ex. Det roliga är att på 3G finns det bara två sensorer, en för ljus och en för närhet, men på 3GS har de av någon konstig anledning stoppat in en till närhetssensor..

Postad 16 September 2009 - 13:50

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ena är en ljussensor för automatisk justering av ljusstyrkan, och de andra två är "närhets"-sensorer så att skärmen släcks när man har telefonen mot örat t.ex. Det roliga är att på 3G finns det bara två sensorer, en för ljus och en för närhet, men på 3GS har de av någon konstig anledning stoppat in en till närhetssensor..

okej vad bra, :rolleyes:

Postad 16 September 2009 - 15:11

phostis
  • phostis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu har jag ägt min 3gs i drygt 1 vecka och jag måste säga,
det är den i särklass bästa telefon jag haft! Byter visserligen
inte telefon jätteofta, men den slår min 2 år gamla htc
med hästlängder. Mycket smidigt användargränssnitt,
samt alla bra och roliga appar man kan ladda ner är det
bästa.

Postad 16 September 2009 - 15:16

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Jag måste bara fråga, alla som saknar multitasking, vad är det ni vill multitaska egentligen? Personligen är det enda jag önskar att Apple tillåter alla musik-/radio-/ljudliga-apps ska kunna multitaska. Alla andra apps ser jag ingen mening med att köra i bakgrunden. Men jag kanske inte har tänkt till tillräckligt? :rolleyes:

Runkeeper Pro t.ex som jag använder när jag är ute och tränar. Applikationen plottrar ut på en karta den sträcka som jag går/springer och därefter så kan jag se statistik / karta och den sträcka jag tränat.

Detta program avbryts så fort jag får sms/mms eller om det ringer. Eller om jag vill gå ut och välja en annan låt osv osv. Detta resulterar i att dessa sträckor då jag gör nåt annat saknas på kartan och i mitt träninsdata. Om jag nu inte stannar och väntar tills jag läst klart smset eller pratat klart innan jag går vidare.

Jag förstår om Apple vill begränsa multitaskningen för att mobilens hårdvara inte skulle tillåta det utan att lagga men lägg då lite mer krut på hårdvara och kanske begränsa till att få köra t.ex 2-3 appar samtidigt. Då skulle ju problemet vara löst?

Självklart så vill jag oxo kunna lyssna på internetradio som du själv säger, även om det finns workarounds på detta som t.ex Wunderradio som använder safari för att kunna streama vissa radiokanaler i bakgrunden..

/H

Postad 16 September 2009 - 15:30

typas
  • typas
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Hur hanterar Safari lösenord vi inloggning på webbsidor? Kommer den ihåg det automatiskt eller måste man knappra in dom varje gång?

Postad 16 September 2009 - 17:41

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Runkeeper Pro t.ex som jag använder när jag är ute och tränar. Applikationen plottrar ut på en karta den sträcka som jag går/springer och därefter så kan jag se statistik / karta och den sträcka jag tränat.

Detta program avbryts så fort jag får sms/mms eller om det ringer. Eller om jag vill gå ut och välja en annan låt osv osv. Detta resulterar i att dessa sträckor då jag gör nåt annat saknas på kartan och i mitt träningsdata. Om jag nu inte stannar och väntar tills jag läst klart smset eller pratat klart innan jag går vidare.

Jag förstår om Apple vill begränsa multitaskningen för att mobilens hårdvara inte skulle tillåta det utan att lagga men lägg då lite mer krut på hårdvara och kanske begränsa till att få köra t.ex 2-3 appar samtidigt. Då skulle ju problemet vara löst?

/H

Ja, positioneringsapps skulle också behöva multitask-stöd. Men, just RK Pro som du nämner, den stängs inte av så fort man får meddelanden? Inte för mig iaf. Dessutom om man går ur och in i programmet kan man fortsätta där man slutade.

Multitaskingen är absolut inte begränsad pga. att det skulle bli lagg eller att hårdvaran inte skulle palla med, det är begränsat för att batterikonsumtionen skulle öka så mycket. Men visst, man kan tycka att det borde vara konsumenternas val om man vill multitaska och ladda telefonen oftare, eller inte. Men så är det ju Apple vi har att göra med :rolleyes:

Hur hanterar Safari lösenord vi inloggning på webbsidor? Kommer den ihåg det automatiskt eller måste man knappra in dom varje gång?

Den kan spara anv.namn och lösenord om du vill det.

Postad 16 September 2009 - 17:56

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Ja, positioneringsapps skulle också behöva multitask-stöd. Men, just RK Pro som du nämner, den stängs inte av så fort man får meddelanden? Inte för mig iaf. Dessutom om man går ur och in i programmet kan man fortsätta där man slutade.

Multitaskingen är absolut inte begränsad pga. att det skulle bli lagg eller att hårdvaran inte skulle palla med, det är begränsat för att batterikonsumtionen skulle öka så mycket. Men visst, man kan tycka att det borde vara konsumenternas val om man vill multitaska och ladda telefonen oftare, eller inte. Men så är det ju Apple vi har att göra med :rolleyes:

Om jag går ut och svarar på ett meddelande så "pausas" applikationen iaf och visst kan man återuppta sin session när man är klar, men då måste man antingen stanna eller leva med att det blir ett "hack" i plottringen samt att datat på hur långt man gått, genomsnittshastihget osv blir felaktiga, även om de flesta värden "återhämtar sig".

och när man skall återuppta sin session så tar det ibland lite tid då applikationen tappat kontakt med sateliterna och det tar typ 20-30 sek för den att hita dem igen. Kanske skaparen av programmet kan skriva om det lite så du kan trycka på "resume" för att fortsätta mätningen och sedan får programmet själv vänta tills sateliterna är hittade och sedan fortsätta automatiskt? förstår du hur jag menar?

Om multitaskningen är pga batteriförbrukningen så är det ju precis som du säger att det är upp till oss, men då skulle ju telefonen få sämre rykte pga att den åt ström. Så det är nog moment 22 just nu. Kanske vi får vänta till nästa generation med ÄNNU bättre batteri eller att fler o fler konkurrenter klarar av multitaskning och börjar använda det som ett argument?

/H

Postad 16 September 2009 - 19:58

carrouw
  • carrouw
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
någon som kan svara på varför min iphone 3gs suger så mycket batteri? på 1 timme och 22 minuters användning och 2 timmar och 24 minuters vänteläge så har den dragit 21% av batteriet, fick min iphone idag så vet inte hur batteritiden ska vara men det här känns ju lite väl. Det var visserligen inte förän efter två timmar jag stängde av 3g och push men jag tycker ändå att det är lite väl när 4 timmar suger 20 procent och då har det inte ens varit effektivt användning. Någon som vet vad orsaken kan vara?

Redigerat av carrouw, 16 September 2009 - 19:59.

Postad 16 September 2009 - 20:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Funderar på att kanske köpa en 3GS 16Gb från Telia antingen kontant eller med abb men undrar nu följande:
Vet att om man köper den kontant (5845:-) så kan man välja "mobilsurf alltid" till sitt abbonemang istället för dyrare "mobilsurf extra" och för mig räcker 0.5Gb/månad så det jag undrar är ifall man även kan välja detta om man tecknar deras abb där man betalar av telefonen månadsvis, nån som vet?
Jag kollade hemsidan och där verkar det som att det endast finns 1 alternativ och det är ju med mobilsurf extra vilket ger en månadskostnad på 378:-.

Redigerat av Mentos, 16 September 2009 - 20:01.

Postad 16 September 2009 - 20:20

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Skall inte iphonen fungera som GPS, nu är de som så här att mitt nummer är inte porterat så jag har dragit igång min iphone 3gs med halebop simkortet och sitter på wlan, borde inte telefonen då finna vart man befinner sig om den använder GPS å inte 3g för att localicera än.

Postad 16 September 2009 - 20:25

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Funderar på att kanske köpa en 3GS 16Gb från Telia antingen kontant eller med abb men undrar nu följande:
Vet att om man köper den kontant (5845:-) så kan man välja "mobilsurf alltid" till sitt abbonemang istället för dyrare "mobilsurf extra" och för mig räcker 0.5Gb/månad så det jag undrar är ifall man även kan välja detta om man tecknar deras abb där man betalar av telefonen månadsvis, nån som vet?
Jag kollade hemsidan och där verkar det som att det endast finns 1 alternativ och det är ju med mobilsurf extra vilket ger en månadskostnad på 378:-.

Ja, det är bara att välja det som en tilläggstjänst till det abb du tecknar - det är ju det som är fördelen med att köpatelefonen kontant, du kan ha vilket abb du vill, byta när du vill .

Postad 16 September 2009 - 20:30

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Skall inte iphonen fungera som GPS, nu är de som så här att mitt nummer är inte porterat så jag har dragit igång min iphone 3gs med halebop simkortet och sitter på wlan, borde inte telefonen då finna vart man befinner sig om den använder GPS å inte 3g för att localicera än.

Om du har en "riktigt" GPS-app i telefonen så fungerar den som en "riktig" GPS, men försöker du med Google-maps eller Google-earth så är det datatrafik som gäller.

Postad 16 September 2009 - 20:33

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Ja, det är bara att välja det som en tilläggstjänst till det abb du tecknar - det är ju det som är fördelen med att köpatelefonen kontant, du kan ha vilket abb du vill, byta när du vill .

Ja, ok. Det är som jag trodde då. Lutar nog åt att köpa den kontant då eftersom jag vill åt mobilsurf alltid tjänsten.

I mitt fall skulle jag då hamna på en månadskostnad på 118:- (prata på + mobilsurf alltid) vilket jag tycker är en helt ok kostnad.

Synd bara att Telia har ca 1 månads väntetid på svart 16 Gb..

Redigerat av Mentos, 16 September 2009 - 20:34.

Postad 16 September 2009 - 20:34

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Om du har en "riktigt" GPS-app i telefonen så fungerar den som en "riktig" GPS, men försöker du med Google-maps eller Google-earth så är det datatrafik som gäller.

Den vanlig maps som följer med i telefonen där fungerar den helt enkelt inte med GPS, känns lite halvt värdelöst att int ekunna localicera sig då.

Har ni något GPS program ni rekomenderar?

Postad 16 September 2009 - 20:36

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Skulle nog ändå rekomendera dig att välja mobilsurf extra nu när Spotify släppts till iPhone - dina 500MB kommer ryka sjukt snabbt :(

Postad 16 September 2009 - 20:38

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Skulle nog ändå rekomendera dig att välja mobilsurf extra nu när Spotify släppts till iPhone - dina 500MB kommer ryka sjukt snabbt :(

Mobil surf extra finns inte på halebop <_< har haft iphone 2G sedan den kom och har klarat mig alldeles utmärkt på wlan, dessa 500mb blir perfekt de få ggr man inte har wlan täckning. Spotify kör man i offline läge så inga prob.

Postad 16 September 2009 - 20:39

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Ja, det just det som är det svåra att veta hur mycket data man kommer att göra av med månadsvis, jag vet att jag kommer surfa med den dagligen för att läsa nyheter, mail osv. men sen är det ju svårare att beräkna mängden om man tex. som du säger vill köra spotify och liknande.

Iofs kan man väl byta abb men tror ändå jag börjar med den billigare varianten.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.