* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 12 november 2009 - 18:00
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Har också fått samma BS mail från klas.. Svarade enligt följande:
Hej igen Klas
Eftersom jag har varken tre eller problem med linux som operativsystem så tycker jag att man borde ha möjligheten att få maila in och bekräfta att ni ska skicka mobilen från nokia shop! Funderar verkligen på att avbeställa och importera en mobil själv, jag som många andra inser att om ni spekulerar i veckan 49 så kommer vi kanske med lite tur ha mobilen i början av januari.
Ditt argument om att bra upplevelse första gången är ju bara BS, telefonen riktas mot powerusers, testat köra linux nån gång? Man kommer snabbt över att vissa saker inte funkar som de ska men de fixas så småningom osv.
Sen håller inte ditt argument eftersom telefonen verkar ska laneras i de övriga länderna som har problem med 3s simkort, väldigt konstigt tycker alla som sitter i minhembio tråden och diskuterar ditt agerande, du kanske skulle ta en titt på vad folk som tänker köpa telefonen i sverige säger https://www.minhembi...howtopic=240785 jag anser att över 155 tusen sidvisningar säger sitt.
Som många andra så funderar jag på att avbeställa, tyvär kan man inte hålla det man lovar så ska man inte sysla med sånt. Ni på nokia verkar ju verkligen inte göra det, iaf så har ni på svenska nokia väldigt skumm syn på era kunder iaf!
PS nästa gång kan du ju faktiskt skriva ett mail som inte alla får. För du svarade ju inte riktigt på mina frågor.
Mvh
JAg skulle oxå vilja höra hans svar på dina frågor, för jag har ungefär samma. Men förstår samtidigt att han inte kan ge personliga svar. Kanske skulle Nokia sverige skicka ut ett pressmedelande eller något.
Postad 12 november 2009 - 18:14
FFaael
-
FFaael
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Vill ni testa maemo direkt var det inga problem att få igång maemo via sdk:t på en vanlig linuxdator. Jag kör det nu på Arch x86_64 vilket nog betyder att valfri linuxdist funkar (för debian finns det ett färdigt paket) Webbläsaren är verkligen fantastisk jämfört med de mobilwebbläsare jag testat tidigare. Allt finns inte en på sdk:t iallfall inte på x86-versionen som jag kör. Exempelvis flash verkar saknas (ganska logiskt då det antagligen är adobe som står för binärerna till det) Men webbbrowser kalender filhanterar etc. verkar funka perfekt Denna manualen funkade för min installation http://wiki.maemo.or...n_based_systems
Postad 12 november 2009 - 18:15
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jodå, jag fick faktiskt ett personligt svar. Jag svarade på det och ställde några ytterligare frågor. Om och när jag får svar på det så får ni också veta...
ok, du är väl en av de få då. Men det var ju vackert av klas. Jag skulle oxå vilja veta varför de inte fixat den när den varit känd så länge, samt hur de ska kunna fixa blixtsnabbt nu helt plötsligt. Tror inte en sekund på att de får ut den i sverige före nyår. Förvisso är det svårt att veta hur långt de har kommit med v1.1. Men även om den nästan är klar, vilket jag inte tror så tar det lång tid innan de slutgiltiga testerna är klara och produkten kan leveras, och även det tar ju tid. kan ju räkna med samma tid som det tar nu. Ni kan ju räkna med samma tid som går åt från och med att det började leveras till att först kund kommer få den. ca 2 veckor bara det. Jag tippar på 2 Februari.
Redigerat av theclone, 12 november 2009 - 18:16.
Postad 12 november 2009 - 18:15
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Jag skicka detta till klas.
Hej igen tack för ditt svar.
Men kan tycka om man har beställt från Nokia Shop och mailar om att man ändå vill ha mobilen för man inte använder tex 3.
Och dom får in den i lager borde det inte gå och fixa då? Sen att ni inte skickar ut den till butiker är ju en annan sak. För om dom ändå skickas ut i övriga världen då borde inte spela någon roll, skillnad om realesen blev stoppad i där med. "
Postad 12 november 2009 - 18:35
buan
-
buan
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag skicka detta till klas.
Hej igen tack för ditt svar.
Men kan tycka om man har beställt från Nokia Shop och mailar om att man ändå vill ha mobilen för man inte använder tex 3.
Och dom får in den i lager borde det inte gå och fixa då? Sen att ni inte skickar ut den till butiker är ju en annan sak. För om dom ändå skickas ut i övriga världen då borde inte spela någon roll, skillnad om realesen blev stoppad i där med. "
Jag skrev bl.a. frågor kring detta i mitt brev, men fick tyvärr inget svar på detta. Nämen, se så skojjigt. Det är TV på TV:n ikväll också. ** buan offline **
Postad 12 november 2009 - 18:39
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Satt och kollade på progarmmen som finns att ladda ner till N900. Hittade en FM radio. Det pratades innan om att den inte skulle finnas med direkt när telefonen släpptes, nu har i alla fall något fixat det. Någon som har koll på hur det går med MMS?
Jag har en CLI implementation av MMS som *borde* fungera, rent teoretiskt. Dock kommer det dröja ett tag innan jag kan testa det tack vare förseningen av luren i Sverige - underbart, eller hur?
Postad 12 november 2009 - 18:47
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag har en CLI implementation av MMS som *borde* fungera, rent teoretiskt. Dock kommer det dröja ett tag innan jag kan testa det tack vare förseningen av luren i Sverige - underbart, eller hur? 
Ja, har sett endel sådan på nätet. Har du snickrat själv eller hittat något. Känns dock lite omständigt. Men visst ska man skicka något enstaka kan det vaäl var aktuellt.
Postad 12 november 2009 - 18:50
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Btw.. Telia och Tele2 har haft bästa 3G nätet 2år i rad! http://www.nyteknik....rticle38331.ece
Ett stort grattis till din upptäckt! Själva artikeln du länkade till är publicerad 1 december 2005.
Telia och Tele2 har bästa 3G-nätet Av: Lars Anders Karlberg Publicerad 1 december 2005 12:17
Nu är det 2009 har jag för mig...
Här är läget 2009 då (enligt EN källa): http://www.mobil.se/...073432-500.html
Postad 12 november 2009 - 18:52
Unregisteredbaa7fc0d
-
Unregisteredbaa7fc0d
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Efter att ha följt denna tråd med stort intresse och sett fram emot försäljningsstarten av N900 så vill jag bara säga så här. Klas, Pekka, Sari, Wollmar eller vafan personerna nu heter på de olika posterna på Nokia, dom skiter alla i vad vi tycker och hur vi upplever deras och Nokias agerande. Dom ser det i ett mycket större perspektiv, dom ser inte flugskitar som mig eller dig. Jag tycker av egen erfarenhet att Nokia är ett stort sumprunkarföretag som inte har en aning om hur man ska behandla sina kunder. Jag skulle önska att vi alla som är missnöjda med Nokias uppförande och försäljningsstrategi gemensamt kunde se till att dom får ett eller flera klagomål sänt till sig. Själv tror jag att jag ska hugga min gamla 6230i i två delar och skicka till Finland och be dom stoppa upp någonstans. Jag vill inte ha skiten och jag vill att dom ska få veta vad jag som tidigare och ev. framtida kund tycker.
Postad 12 november 2009 - 18:55
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Tror frågan gällde ett uttalande ang att Tele2 och Telia var skit utan täckning bara TRE rulade planeten.. eller något i den stilen..
Nej, jag bara nämnde att Tre hade bästa 3G-täckning enligt oberoende testare, men det kunde du ju inte låta vara... Jaja, end-of-discussion för mig, vill du tjafsa med 3G-täckning eller Tre med mig så ta det via PM. Det hela började med att du spydde galla över Tre, vilket inte är relevant över huvud taget i denna tråd, det är NOKIA som har klantat sig, INGEN annan... Att du sen är missnöjd Tre-kund kan du ju ta i något forum om operatören Tre.
Postad 12 november 2009 - 18:55
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ja, har sett endel sådan på nätet. Har du snickrat själv eller hittat något. Känns dock lite omständigt. Men visst ska man skicka något enstaka kan det vaäl var aktuellt.
Använder en del lib's som var GPLade.. CLI är mest som proof-of-concept, ett GUI är ju onödigt om skiten ändå inte funkar ;-)
Postad 12 november 2009 - 19:07
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Hatar också Tre. Om inte Tre hade funnits så hade vi fått mobilen nu. KÖP INTE N900 MED TRE!
Postad 12 november 2009 - 19:13
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Mina tankar kring Klas mail och framtiden:
Jag tycker inte det är orimligt det Klas (Nokia?) skrev, det är t.o.m. ganska bra. Telefonen har blivit populärare än väntat och intresset är stort. Det är synd att man inte fixat buggen som varit känd länge, t.o.m. konstigt, men nu är det som det är. Visst det finns ett par handfull personer som vill ha telefonen och skiter i USIM-köret, men det är fritt att importera från Finland t.ex. Det är ju bara att göra det då?
Tanken var att N900 skulle bli en entusiast-telefon men nu pratas det (åter igen) om iPhone-dödare (tveksamt, med tanke på marknadsandelen) men hypen och reklamen och skriverierna gör faktiskt telefonen populärare. Att då skaffa MASSA BAD-will genom att släppa en buggig telefon som inte fungerar i alla nät är ju rätt korkat, så nu spelar Nokia safe. Kanske är hypen lite lika stor i andra länder och därför tar de ansvariga i de länderna andra beslut. Och kanske är Tre en ännu mindre operatör i andra länder, jag har ingen aning.
Tre har beställt N900 av Nokia det vet vi. Vi vet inte om de andra operatörerna gjort det, har inte för mig jag har läst här i tråden (eller på Twitter/i andra forum/på andra sajter) att någon fått det bekräftat i alla fall. Då vore det väl rimligt att tro att Tre vill hålla på lanseringen tills den fungerar i deras nät. Som någon sa så är Tre en relativt liten operatör, men om det är den enda som lagt order på N900 i Sverige så lyssnar Nokia annars är dom ju bra korkade.
Jag är helt säker på att man forcerar fram 1.1-uppdateringen det pratas om och såvitt jag förstår går det snabbt att flasha telefonerna som lär ligga redo i högar inför denna flashning + leverans. På/inför Maemo-konferensen flashade en liten grupp (4 pers?) 300 telefoner över en natt... En större grupp och några tusen telefoner så tar det bara en dag eller två från det att mjukvaran är "live" tills dess att telefonerna skickas.
Jag vill som ni andra ha N900, men jag kan vänta ett tag till. För mig är det bara positivt med en fungerande telefon i handen vid leverans. (Ja jag är Tre-kund.) Delar ni inte mina åsikter är det helt ok. Kommentera gärna mina tankar på ett konstruktivt, vettigt och sakligt sätt, eller låt bli
Redigerat av slotrat, 12 november 2009 - 19:17.
Postad 12 november 2009 - 19:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Helt seriöst..
Är ni 3 år gamla ? Sanden yr
Om ni läst tråden så är det inte Tre fel vilket vi skrivit flera ggr...
och Nokia fast jag alltid hatat Nokia är precis likadan som alla andra..
Tror ni att SE har bättre support?....Htc?....Motorola?
Dags å kliva ur sandlådan och ta på glasögonen och se hur det verkligen ser ut..
Kan vi nu lämna Operatör snack eftersom det går inte att diskutera och det hör inte hit..
Lämna Data snack som inte hör hit..
Och sluta skriva ord med STORA bokstäver...
Låt oss istället prata om det tråden är till för på ett normalt sätt.
Edit
Är det så att Tre fått ett exklusivt avtal att sälja N900 först av alla operatörer så är det ju bara att fira
Redigerat av moparman, 12 november 2009 - 19:20.
Postad 12 november 2009 - 19:23
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Klart det inte är 3.s fel!
Me jag är iallafall lack på att den redan är försenad och då väljer dom att "vänta" lite till  Kan inte kunden välja själv? Tydligen kan dom det i andra länder då dom kommer börja sälja den, bara vi Svenskar som behöver en storebror som bestämmer för oss
Ja det är ju lätt för dom på Nokia att säga att "vänta lite till". Ja för dom sitter ju redan med vars en N900
Postad 12 november 2009 - 19:24
Clarren
-
Clarren
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Förstår inte varför alla är så upprörda.
Givetvis handlar detta om att Nokia inte villa förstöra sin affärsrelation till Tre, vilket är förståeligt.
"me..mee.meee...men varför ska vi som inte har tre få lida för det?!?!?! TRE SUGER!!!!"
Well, givetvis vill man inte att kunder skall köpa telefonen för att sedan inte kunna använda den.
"me..mee.meee...men då får dom informera om att den inte fungerar för Tre-kunder!!!!"
Det kan man göra men det är garanterat ett gäng som missar detta och på så vis kommer dom att sitta där med en icke användbar telefon samt att det blir smått problematiskt att släppa en produkt och inte kunna köra reklam för den. Jag betvivlar att man vill lägga till "fungerar inte för tre.. än" i sin reklam. Detta gör helt sonika att nokia INTE kan släppa den förrän den fungerar med alla större operatörer.
Slappna av, telefonen är på G, såfort detta är löst och Nokia kan säkra en kvalitativ lansering.
Redigerat av Clarren, 12 november 2009 - 19:25.
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
...
Jag vill som ni andra ha N900, men jag kan vänta ett tag till. För mig är det bara positivt med en fungerande telefon i handen vid leverans. (Ja jag är Tre-kund.) Delar ni inte mina åsikter är det helt ok. Kommentera gärna mina tankar på ett konstruktivt, vettigt och sakligt sätt, eller låt bli 
Hej, håller med dig om det mesta och jag håller på att ta reda på snabbaste sättet att få tag på en från finland. Dock som jag ser det är N900 inte en färdig telefon och det är inte meningen heller. Jag tror det är mycket som kommer kunna och ska tunas. Är du berädd att vänta på t ex MMs, portait mode och säkerligen flera delar av telefonen som känns "ofärdiga" när den leveras. Känner mer att det här är ett lite expriment. Därför känns det konstigt att du är beredd att vänta på just den här fixen, och så även nokia.
Redigerat av theclone, 12 november 2009 - 19:27.
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Yepp vist är det tråkigt och rätt underligt men de hjälper ju inte att älta i 10 sidor :-)
Edit
Jag skulle gärna köpa den nu...Men Tre kan ju knappast sälja telefoner som inte ens går att ringa med...
Kan tänka mig aftonbladets mittuppslag
Redigerat av moparman, 12 november 2009 - 19:27.
Postad 12 november 2009 - 19:30
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Låt oss istället prata om det tråden är till för på ett normalt sätt.
Edit Är det så att Tre fått ett exklusivt avtal att sälja N900 först av alla operatörer så är det ju bara att fira 
Håller med helt och fullt, skönt med fler vettiga personer i tråden i kontrast till "ovettet"! Beträffande exklusiva avtal är det inget uttalat någonstans, men det är ingen omöjlighet, det har hänt förut och kommer att hända igen. Både Tre och andra operatörer gör och har gjort liknande saker. Och med tanke på att det inte kommit ett ljud om N900 från andra operatörer så är det ju ett inte helt orimligt antagande. (Någon hade väl sprungit runt i Telia/Telenor-butiker idag och frågat?) Det skulle ju förklara allt... Hej, håller med dig om det mesta och jag håller på att ta reda på snabbaste sättet att få tag på en från finland. Dock som jag ser det är N900 inte en färdig telefon och det är inte meningen heller.
Det är där jag tror du har fel... Tanken från början var nog lite nörd/entusiast-telefon, men nu är den väldigt populär helt enkelt och Nokia kan eller vågar inte chansa. Jag hade kunnat leva med en telefon som inte klarade USIM i någon vecka, men det hade ju inte alls varit lika kul som en man kan använda... Inte alls konstigt att jag hellre väntar då? De andra sakerna du nämnde är inte avgörande för om telefonen går att använda eller ej, men en 3G-telefon som inte går att ringa eller köra 3G med är ju ganska avgörande. Hade inte spelat någon roll om MMS funkade fina fisken om inte kopplingen med leverantören gör det, eller hur? Dessutom skickar jag max 5 MMS/år.
Redigerat av slotrat, 12 november 2009 - 19:46.
Postad 12 november 2009 - 19:32
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
"me..mee.meee...men varför ska vi som inte har tre få lida för det?!?!?! TRE SUGER!!!!" Well, givetvis vill man inte att kunder skall köpa telefonen för att sedan inte kunna använda den.
"me..mee.meee...men då får dom informera om att den inte fungerar för Tre-kunder!!!!" Det kan man göra men det är garanterat ett gäng som missar detta och på så vis kommer dom att sitta där med en icke användbar telefon samt att det blir smått problematiskt att släppa en produkt och inte kunna köra reklam för den. Jag betvivlar att man vill lägga till "fungerar inte för tre.. än" i sin reklam. Detta gör helt sonika att nokia INTE kan släppa den förrän den fungerar med alla större operatörer.
Slappna av, telefonen är på G, såfort detta är löst och Nokia kan säkra en kvalitativ lansering.
Jo men fortfarande så verkar dom klara det i andra länder men inte i Sverige konstigt!? Om det nu hade varit likadant över hela välden vore ju en annan sak! Eller Nokia i dom andra länderna skite i sina kunder?
Postad 12 november 2009 - 19:32
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Hatar också Tre. Om inte Tre hade funnits så hade vi fått mobilen nu. KÖP INTE N900 MED TRE!
Kan inte du sluta skriva inlägg med vad du hatar etc? Bättre om du var tyst eller åtminstone kom med något konstruktivt.
Postad 12 november 2009 - 19:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Men frågan är ju om Tre kommer att sälja N900 direkt i andra länder ?
Tre kanske har förtur här men inte i andra länder ?
Ger ju inte så mycket att sitta här å gissa....
Postad 12 november 2009 - 19:48
FFaael
-
FFaael
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej, håller med dig om det mesta och jag håller på att ta reda på snabbaste sättet att få tag på en från finland. Dock som jag ser det är N900 inte en färdig telefon och det är inte meningen heller. Jag tror det är mycket som kommer kunna och ska tunas. Är du berädd att vänta på t ex MMs, portait mode och säkerligen flera delar av telefonen som känns "ofärdiga" när den leveras. Känner mer att det här är ett lite expriment. Därför känns det konstigt att du är beredd att vänta på just den här fixen, och så även nokia.
Jag lutar åt att nokia verkligen planerar släppa en komplett välfungerande telefon. Det skulle ge alltför dålig publicitet efter al denna hyp om de inte gjorde det. Och efter att ha testat maemo i sdk:t en smula så är det ju verkligen det som finns lättkonfigurerat. Få igång eposten och installera program verkar ju foolproof etc. Klart lättare en i windows mobile eller för den delen symbian. I sdk-versionen är det första man ser en stor ikon med Maemo-select. Programmet har uppenbarligen som syfte att presentera program som finns i programarkiven lättfattigt för användaren. Så de verkar verkligen satsa på att få användaren att utnyttja telefonens möjligheter på ett lätt sätt, kanske är de avundsjuka på apple i det fallet. De har ju haft stora problem att få folk att ladda ner program till symbianmodellerna.
Postad 12 november 2009 - 19:50
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jo men fortfarande så verkar dom klara det i andra länder men inte i Sverige konstigt!? Om det nu hade varit likadant över hela välden vore ju en annan sak! Eller Nokia i dom andra länderna skite i sina kunder?
Eller så är Tre (USIM-kunderna) en större aktör i Sverige jämfört med i andra länder? Eller så har Tre ett exklusivavtal... Eller så är Klas den enda vettiga chefen inom Nokia? Vi får väl se, kanske klarnar något imorgon efter 15.00 och kanske ljusnar det när skandalrubrikerna om sug-telefonen från Nokia som inte fungerar i alla nät börjar dyka upp från andra länder...
Postad 12 november 2009 - 19:53
Unregistered15ba78f4
-
Unregistered15ba78f4
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har också fått samma BS mail från klas.. Svarade enligt följande:
Hej igen Klas
Eftersom jag har varken tre eller problem med linux som operativsystem så tycker jag att man borde ha möjligheten att få maila in och bekräfta att ni ska skicka mobilen från nokia shop! Funderar verkligen på att avbeställa och importera en mobil själv, jag som många andra inser att om ni spekulerar i veckan 49 så kommer vi kanske med lite tur ha mobilen i början av januari.
Ditt argument om att bra upplevelse första gången är ju bara BS, telefonen riktas mot powerusers, testat köra linux nån gång? Man kommer snabbt över att vissa saker inte funkar som de ska men de fixas så småningom osv.
Sen håller inte ditt argument eftersom telefonen verkar ska laneras i de övriga länderna som har problem med 3s simkort, väldigt konstigt tycker alla som sitter i minhembio tråden och diskuterar ditt agerande, du kanske skulle ta en titt på vad folk som tänker köpa telefonen i sverige säger https://www.minhembi...howtopic=240785 jag anser att över 155 tusen sidvisningar säger sitt.
Som många andra så funderar jag på att avbeställa, tyvär kan man inte hålla det man lovar så ska man inte sysla med sånt. Ni på nokia verkar ju verkligen inte göra det, iaf så har ni på svenska nokia väldigt skumm syn på era kunder iaf!
PS nästa gång kan du ju faktiskt skriva ett mail som inte alla får. För du svarade ju inte riktigt på mina frågor.
Mvh
Hej Tom, Vi kan helt enkelt inte garantera att alla som får en N900 I sin hand, (gåva eller köp I butik där de inte upplyser om 1.0 vs. 1.1) får en produkt som fungerar så som den är tänkt att fungera. Dessutom handlar det om att vi vill ha mer volym till sverige innan den börjar säljas. Jag har inga upplysningar om hur eller när andra länder gör sina säljstarter. De kanske startar direkt, kanske inte. Inget du eller jag kan sitta och spekulera i då vi inte vet. Jag har läst inläggen som Du reffererar till och jag förstår att de som väntat länge vill ha N900 så fort som möjligt. Angående linux så är jag UNIX Sysadm i botten så jo jag vet hur linux fungerar. Problemet med att släppa den nu innan är att vi inte kan garantera att alla som får en N900 i handen kan använda den samt att vi vill ha mer volym innan vi släpper den. 1.1 mjukvaran kommer inom kort som förhoppningsvis kan vara en tröst. Med vänliga hälsningar, Klas
Postad 12 november 2009 - 20:02
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Yepp vist är det tråkigt och rätt underligt men de hjälper ju inte att älta i 10 sidor :-)
Edit Jag skulle gärna köpa den nu...Men Tre kan ju knappast sälja telefoner som inte ens går att ringa med... Kan tänka mig aftonbladets mittuppslag
.... eller Sverker i rutan!! -Det går ju inte ens att ringa med den!! Ska det vara såhär?! [Edit] Förlåt men kunde inte låta bli.. [edit igen] Klas har faktiskt en poäng i sina argument. Väldigt många som jobbar med att sälja elektronik som inte har en susning om vad det är dom säljer.
Redigerat av Mortensen, 12 november 2009 - 20:07.
Postad 12 november 2009 - 20:02
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
ok, första updateringen skulle ju komma vid jul så då är det väl det som är v 1.1. skall ju includera potrait mode vid surfning oxå och lite annan skit. så v49 är ju bara att glömma.
Postad 12 november 2009 - 20:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ja har han läst den här tråden hoppas jag han hoppade över sista 10 sidorna
Postad 12 november 2009 - 20:06
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Angående linux så är jag UNIX Sysadm i botten så jo jag vet hur linux fungerar. Problemet med att släppa den nu innan är att vi inte kan garantera att alla som får en N900 i handen kan använda den samt att vi vill ha mer volym innan vi släpper den.
1.1 mjukvaran kommer inom kort som förhoppningsvis kan vara en tröst.
Klas snackar volym och folk som får telefonen i gåva "inte kan garantera att alla som får en N900 i handen"... Någon mer än jag som kan lägga ihop 1+1? Vi verkar ha en Sverigechef som planerar en stor offensiv inför julhandeln med massor med reklam och många tillgängliga telefoner
Postad 12 november 2009 - 20:06
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ja har han läst den här tråden hoppas jag han hoppade över sista 10 sidorna
Varför det nu då?
Postad 12 november 2009 - 20:12
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Klas snackar volym och folk som får telefonen i gåva "inte kan garantera att alla som får en N900 i handen"... Någon mer än jag som kan lägga ihop 1+1? Vi verkar ha en Sverigechef som planerar en stor offensiv inför julhandeln med massor med reklam och många tillgängliga telefoner 
Känns faktiskt som huvudet på spiken Varför det nu då?
Den för MHB pinsamt låga nivån kanske?
Postad 12 november 2009 - 20:14
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Kan inte du sluta skriva inlägg med vad du hatar etc? Bättre om du var tyst eller åtminstone kom med något konstruktivt.
Vad kan vara mer konstruktivt än att uppmana till bojkott? Vi måste ju göra någonting då vi blir blåsta om och om igen av Tre och Nokia. Att bara sitta tyst och försvara agerandet är ju fruktansvärt. Hade N900 innehållit en app för de franska böndernas skördar så hade vinet flödet och traktorer omringat Nokias huvudkontor just nu.
Postad 12 november 2009 - 20:18
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Känns faktiskt som huvudet på spiken
Den för MHB pinsamt låga nivån kanske?
De sist 10 sidorna har ju handlat om releasen av n900:an i sverige. Ett direkt resultat av hans beslut(Nokias beslut). Det vi diskuteterat tidigare i tråden är ju saker han förmodligen redan vet. Även om 3s kort verkar tagit honom(nokia) på sängen. Sedan är jag säker på att han gör som jag, ignorerar vissa meddelanden. ett tips kanske?
Redigerat av theclone, 12 november 2009 - 20:19.
Postad 12 november 2009 - 20:22
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlägg
skriver med en n900 i handen... tro inte, skule gjort ifall nån annan skrev så här hehe.
tangetbordet är väldigt svårt att stava rätt med ... ska spela bounce nu syns
Postad 12 november 2009 - 20:23
FFaael
-
FFaael
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Det har knappast tagit dem på sängen. Det har ju funnits buggrapporter sedan länge (kanske även skriven av en nokia-anställd?) Däremot har antagligen annat haft högre prioritet.
Postad 12 november 2009 - 20:25
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Har ni tittat på den nya videon på http://www.maemoproject.com/index.phpUndrar om man vann på tävlingen de hade där innan.
Postad 12 november 2009 - 20:30
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag blir nog tvungen att ge mig in i debatten igen!
Klas Ström svarar "Tomb1":
".... vi inte kan garantera att alla som får en N900 i handen kan använda den samt att vi vill ha mer volym innan vi släpper den"
Varför är svenska konsumenter dummare en t.ex Amerikaner? (jag måste skratta lite för mig själv här!)
Och det där med volym, det måste betyda att Finnarna "snott" våra från början dedikerade pga större köptryck än förväntat.
Eller vad tror ni?
Sedan måste jag berätta vad som fick positiv tidigare idag var: En Nokian berättade för mig att Nokia Shop skulle leverera och Klas och company skulle gå ut med det i morgon innan chatten på/med Mobil.se. Vad lätt man blir lurad.....
För inte kan det väl vara att han/de kommer gå ut och säga att man bara håller inne leveranserna till återförsäljare och själva levererar till sina förbokade kunder på "Shoppen". Det låter för bra, så det kan ju inte vara sant!
Det är inte bra för hälsan att ömsom bli så ¤&#¤% upprörd på Nokia och i nästa ögonblick tro att det skall komma något positivt.
Postad 12 november 2009 - 20:31
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Det har knappast tagit dem på sängen. Det har ju funnits buggrapporter sedan länge (kanske även skriven av en nokia-anställd?) Däremot har antagligen annat haft högre prioritet.
Jag menar nokia sverige. Så de kunde sagt det direkt, nokia shopen kunde svarat att de väntar på den fixen osv. nu känns det som det här beslutet plötsligt kom från ingenstans. nokia shopen hade ju ingen aning om klas svar i mobil.
Redigerat av theclone, 12 november 2009 - 20:31.
Postad 12 november 2009 - 20:40
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Är det någon som vet om det är klas som rep. Nokia imorgon eller vem det är som kommer svara på frågorna?
Redigerat av theclone, 12 november 2009 - 20:42.
Postad 12 november 2009 - 20:51
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Oavsett om Klas talar om hela sanningen eller om det finns andra orsaker (hemliga avtal, omprioritering av enheter till Finland, etc) så tycker jag att Nokia Sverige tar en väldig risk med detta beslut. December är som alla vet årets viktigaste månad för handeln och elektronikbranschen i synnerhet. Om inte telefonerna levereras tidigt i December så är jag rädd att Nokia missar tåget. Och det skulle vara tråkigt eftersom N900 verkar vara den "smartphone" N97 inte blev.
Redigerat av lostsoul, 12 november 2009 - 20:59.
Postad 12 november 2009 - 20:53
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Alla som försöker ställa frågor i morgon till Nokia på chatten, kopiera vad ni skriver och posta in här efteråt så kan vi se vad som "censurerades"!
Postad 12 november 2009 - 20:58
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Alla som försöker ställa frågor i morgon till Nokia på chatten, kopiera vad ni skriver och posta in här efteråt så kan vi se vad som "censurerades"!
Det kommer ju gå att läsas på Mobil.se förhoppningsvis. kopiera inte in allt här om det inte är något ni vill kommentera.
Postad 12 november 2009 - 20:59
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag har startat en tråd på talk.maemo.org: http://talk.maemo.or...ead.php?t=34340Tänkte bara försöka få fram sanningshalten i om "1.1" skulle kunna vara framme V49 alt. innan året slut. Men hur man än vrider och vänder på det, tror inte jag iaf att Nokia hinner/kan leverera några N900 i år med den versionen i Sverige (kanske utanför fabriken i Korea). Förserien var iof tillverkad i Finlandm, men då blir det dyrt!
Postad 12 november 2009 - 21:05
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag har startat en tråd på talk.maemo.org: http://talk.maemo.or...ead.php?t=34340
Tänkte bara försöka få fram sanningshalten i om "1.1" skulle kunna vara framme V49 alt. innan året slut. Men hur man än vrider och vänder på det, tror inte jag iaf att Nokia hinner/kan leverera några N900 i år med den versionen i Sverige (kanske utanför fabriken i Korea). Förserien var iof tillverkad i Finlandm, men då blir det dyrt!
Jaså?! Var det du din j*vel!
Postad 12 november 2009 - 21:21
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
Det vore verkligen bra ifall Nokia kunde säga när den faktiskt kommer att finnas i affärer här i Sverige imorgon. Uttalandet tidigare om v49 kändes ju bara som att mjukvaran skulle vara klar då. Hur lång tid tar det sen innan vi ser mobilen i butik? Vi vet ju fortfarande inte mycket mer än vad vi gjorde före pressreleasen (bara att den inte kommer före v49?)..
Sen när den faktiskt finns att köpa så skulle man kanske låsa den här tråden och börja om på en ny och fräsch..? Vet inte om det står så mycket mer här än 80 sidor spekulationer om och när den kommer
Postad 12 november 2009 - 21:26
hagewire
-
hagewire
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Nu orkar ja int höra nått mer ord på "TRE" mer xD det verkar ju vara fruktansvärt dåligt håller fullständigt med er alla häär om det :/ tur att man bor i Finland däär 3 skiten inga finns XD!!!
Postad 12 november 2009 - 21:32
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
skriver med en n900 i handen... tro inte, skule gjort ifall nån annan skrev så här hehe. tangetbordet är väldigt svårt att stava rätt med ... ska spela bounce nu syns
Bildbevis?  Var har du fått den ifrån då?
Postad 12 november 2009 - 21:57
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Bildbevis? Var har du fått den ifrån då?
Han snodde från Klas...
Postad 12 november 2009 - 22:12
njoak
-
njoak
-
Rookie
-
9 inlägg
Från ett kundperspektiv framstår det milt uttryckt som absurdt att man ska behöva vänta flera veckor extra på en produkt som finns tillgänglig bara för att andra kunder råkar ha problem med produkten.
Är jag medveten om problemet, inte berörs av det, och uttryckligen säger att jag vill ha leverans så snart som möjligt borde jag väl för tusan kunna få det?
Postad 12 november 2009 - 22:34
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Från ett kundperspektiv framstår det milt uttryckt som absurdt att man ska behöva vänta flera veckor extra på en produkt som finns tillgänglig bara för att andra kunder råkar ha problem med produkten.
Är jag medveten om problemet, inte berörs av det, och uttryckligen säger att jag vill ha leverans så snart som möjligt borde jag väl för tusan kunna få det?
De döljer ju bara något annat med sina dåliga valsar, typ att Finland behövde/tog hela FIN/SWE-batchen....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|