Gran Turismo 5
4030 svar till detta ämne
Postad 28 november 2010 - 00:09
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Är det någon annan än jag som har köpt den dyrare varianten av Audi R8 Quattro från dealern?
Har tuneat den fullt ut och den går nu fort som blixten, nästan 900 BHP. Det är dock problem med bromsningen, först så kunde man inte ens bromsa när man körde rakt utan att man tappa kontrollen (tror den blev understyrd) så jag ändra break balance till 6 fram och 4 bak och då funkar det fint att bromsa så länge man kör rakt framåt i alla fall.
Det går dock fortfarande inte att bromsa samtidigt som man svänger, man förlorar kontrollen direkt. Att dutta lite lätt på bromsen när man svänger går iofs men vill kunna utnyttja all bromskraft! Har provat att öka på ABS bromsarna i traction options från 1 till 5 men det hjälpte ingenting.
Har köpt fully customizable stötdämpare och LSD men inte en blekaste aning om hur det ska ställas in. Någon som har några tips?
Postad 28 november 2010 - 00:20
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Är det någon annan än jag som har köpt den dyrare varianten av Audi R8 Quattro från dealern?
Har tuneat den fullt ut och den går nu fort som blixten, nästan 900 BHP. Det är dock problem med bromsningen, först så kunde man inte ens bromsa när man körde rakt utan att man tappa kontrollen (tror den blev understyrd) så jag ändra break balance till 6 fram och 4 bak och då funkar det fint att bromsa så länge man kör rakt framåt i alla fall.
Det går dock fortfarande inte att bromsa samtidigt som man svänger, man förlorar kontrollen direkt. Att dutta lite lätt på bromsen när man svänger går iofs men vill kunna utnyttja all bromskraft! Har provat att öka på ABS bromsarna i traction options från 1 till 5 men det hjälpte ingenting.
Har köpt fully customizable stötdämpare och LSD men inte en blekaste aning om hur det ska ställas in. Någon som har några tips?
har köpt den nu ikväll och trimmat dentill max, som du säger är den riktigt svår att kontrollera. har testat med lite olika inställningar men hittar inget jag gillar,troligtvis hjälper det väl att inte ha riktigt så många hästar i den.
Postad 28 november 2010 - 00:51
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Hur många hästar man har i den borde väl ha absolut ingenting att göra med hur den beter sig när man bromsar?
Postad 28 november 2010 - 01:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
nja men den blir väl mer lätthanterlig med mindre hästar, bilen går väl för fort med så många hästar,
det är ju inga problem när du kör saktare med bilen, det är ju bara när du kommer upp i dom riktigt höga hastigheterna
Postad 28 november 2010 - 02:30
Unregistered8947db47
-
Unregistered8947db47
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
bromsa innan kurvan kommer..o håll gas genom kurvorna?
Postad 28 november 2010 - 08:07
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Precis, det är ju så man ska göra när man kör på bana. Sedan finns det en variation i hur elakt bilarna straffar en för att bryta mot den "regeln".
Postad 28 november 2010 - 08:43
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Stötdämpare beror på vilken bana du kör på, behövs inte fullt justerbara om man inte jagar tider.  LSD är lamelldiff, fast R8 är ju fyrhjulsdriven så jag har ingen aning hur man vill ställa in på en sån, kan väl säga som så att du inte vill ha den 100% låst hela tiden iaf. hade nog lagt drivkraften 30-40 fram och 70-60 bak nåt, om det går att ändra. Sen hade jag kört diffarna på 25% för att se hur det blir.
Postad 28 november 2010 - 09:22
Laka76
-
Laka76
-
Användare
-
-
156 inlägg
Är det nån som lyckats bra med att starta en lounge och sen haft polare som kunnat joina?
Satt igår och provade och vare sig jag eller min polare startade en lounge kunde ingen av oss ansluta till den andre. Fick nåt meddelande ...(771). Nån som känner igen problematiken och lyckats lösa den?
Postad 28 november 2010 - 09:53
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Gällande audin RS8
På riktigt hade nog bromsverkan legat på minst 80 % fram.
Viktförskjutningen framåt vid en inbromsning i racing är kraftig. Har man inte så följsam bil så hänger ett av bakhjulen nästan uppe i luften. att då ha bromseffekt bak blir ju slöseri..
Postad 28 november 2010 - 10:18
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Är det nån som lyckats bra med att starta en lounge och sen haft polare som kunnat joina?
Satt igår och provade och vare sig jag eller min polare startade en lounge kunde ingen av oss ansluta till den andre. Fick nåt meddelande ...(771). Nån som känner igen problematiken och lyckats lösa den?
Hade det problemet för nån dag sen, startade om min router och polly startade om sin antar jag, sen funkade det. Gällande audin RS8 På riktigt hade nog bromsverkan legat på minst 80 % fram. Viktförskjutningen framåt vid en inbromsning i racing är kraftig. Har man inte så följsam bil så hänger ett av bakhjulen nästan uppe i luften. att då ha bromseffekt bak blir ju slöseri..
Framförallt så är nog en låsning bak troligt, och då blir röven jävligt lätt, och då kasar bilen...
Postad 28 november 2010 - 11:13
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Det är ju inte så jättelätt alltid då många banor har exempelvis en lättare vänstersväng innan en skarp högersväng kommer. I de fallen är man i princip tvungen att bromsa när man svänger ifall man inte bromsar in redan innan den lätta vänstersvängen men då förlorar man sjukt mycket tid.
Postad 28 november 2010 - 11:24
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
http://us.gran-turis...cts/gt5/gtauto/ "Perform various racing modifications, such as making your car more lightweight and fitting a roll cage. (Only on some premium cars.)"Årets underdrift  Funkar det inte bara på 17 av 200 premiumbilar? Alltså, 17 av 1 031 (?) bilar... varför ens ha menyn där om man inte har en bil som går att fixa?
Postad 28 november 2010 - 12:24
TKvC-SainT
-
TKvC-SainT
-
Beroende
-
-
1 011 inlägg
Har bara en grej som jag stör mig på med spelet så här långt, och det är att det verkar smått omöjligt att få tag i någon pick-up till pick-up racet som är på Amatör ligan, det är bara det som fattas sen har jag klarat hela ligan.
Det dyker inte upp någon pick-up på beg marknaden och det verkar inte heller finnas att köpa någon ny.
Postad 28 november 2010 - 12:35
Mr. A
-
Mr. A
-
Lärjunge
-
-
272 inlägg
Haha, jag har precis samma problem med pick-up-racet och tänkte fråga om någon vet ett enkelt sätt att få tag i en pick-up.
Postad 28 november 2010 - 12:44
milde
-
milde
-
Användare
-
-
226 inlägg
Haha, jag har precis samma problem med pick-up-racet och tänkte fråga om någon vet ett enkelt sätt att få tag i en pick-up.
Fixa I-A licensen så får du en pick-up, räcker med brons. Dodge Ram om jag inte minns fel.
Redigerat av milde, 28 november 2010 - 12:45.
Postad 28 november 2010 - 12:44
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Har bara en grej som jag stör mig på med spelet så här långt, och det är att det verkar smått omöjligt att få tag i någon pick-up till pick-up racet som är på Amatör ligan, det är bara det som fattas sen har jag klarat hela ligan.
Det dyker inte upp någon pick-up på beg marknaden och det verkar inte heller finnas att köpa någon ny.
Googlade lite snabbt och detta tips kanske är värt att kolla upp, även om det kanske inte är gjort på en pisskvart direkt. I got a Dodge Ram for bronzing the International A license... http://www.gamespot....u...1103&page=1edit: för långsam
Redigerat av VincentVegaSWE, 28 november 2010 - 12:45.
Postad 28 november 2010 - 13:03
Maria83
-
Maria83
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
När man läser om spelet står det att det ska finna bla en Volvo S60 att köpa, men nu när jag har spelet visar det sig att Volvo bara har en C70. Kommer det finns fler bilar till salu senare i spelet eller hur funkar det?
Redigerat av Maria83, 28 november 2010 - 13:04.
Postad 28 november 2010 - 13:14
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Finns det några race man kan köra om och om igen för att få credits och xp? Eller är priset man får bara första gången man vinner?
Postad 28 november 2010 - 13:23
Unregistered6651b852
-
Unregistered6651b852
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Finns det några race man kan köra om och om igen för att få credits och xp? Eller är priset man får bara första gången man vinner?
Alla race som du kör i A-spec ger dig pengar oavsett hur många gånger du kör dem, så länge du vinner ivf... Edit: Tror det bara är special event som ger pengar 1 gång
Redigerat av Unregistered6651b852, 28 november 2010 - 13:24.
Postad 28 november 2010 - 13:25
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Alla race som du kör i A-spec ger dig pengar oavsett hur många gånger du kör dem, så länge du vinner ivf...
Edit: Tror det bara är special event som ger pengar 1 gång
Aha där ser man, får testa det. Hur är det med xp? Får man det också när man kör igen?
Postad 28 november 2010 - 13:26
Unregistered6651b852
-
Unregistered6651b852
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Aha där ser man, får testa det. Hur är det med xp? Får man det också när man kör igen?
Jag tror det men är inte 100% säker. Inte så svårt o kolla dock
Postad 28 november 2010 - 13:26
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
När man läser om spelet står det att det ska finna bla en Volvo S60 att köpa, men nu när jag har spelet visar det sig att Volvo bara har en C70. Kommer det finns fler bilar till salu senare i spelet eller hur funkar det?
C30 finns att köpa ny. S60 och Volvo 245Glt begagnade.
Postad 28 november 2010 - 13:29
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Jag tror det men är inte 100% säker. Inte så svårt o kolla dock 
Det är sant, men ska iväg snart. Det får bli senare  Tack för svaret. ------- En liten fundering. Trodde man skulle kunna vinna xp och credits när man lirar mot andra online, men det verkar ju inte så. Lite trist. Eller har jag missat nåt?
Redigerat av FireSpirit, 28 november 2010 - 13:40.
Postad 28 november 2010 - 14:10
Mr. A
-
Mr. A
-
Lärjunge
-
-
272 inlägg
Fixa I-A licensen så får du en pick-up, räcker med brons. Dodge Ram om jag inte minns fel.
Ah, tackar! Har bara orkat göra till och med I-C än.
Postad 28 november 2010 - 14:16
Unregistered8947db47
-
Unregistered8947db47
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
C30 finns att köpa ny.
S60 och Volvo 245Glt begagnade. 
den där 245an är väldigt sällsynt. har inte lyckats hitta den än..snart lvl 17. s60n lyckades man hitta en gång. köpte den direkt då. inte dykt upp nån mer gång efter det.
Postad 28 november 2010 - 14:46
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Har också den R8an. 889 HK. Testa att bromsa lite tidigare o när du kommer in i kurvan att lätta på bromsen lite så att däcken inte låser sig o du börjar sladda. Funkar jättebra för mig  Annars har jag inga som helst problem med bilen, älskar den verkligen  Sen fick jag en karossreparations räkningpå 197,000 Cr på min Murciélago SuperVeloce
Redigerat av Axxident, 28 november 2010 - 14:47.
Postad 28 november 2010 - 15:23
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Har ni några tips om hur man klarar licensdel ia-10? Har bara lyckats komma som bäst 9:a när jag tyckte jag körde riktigt bra
Blir bara diskad hela tiden när motståndarna håller tight linje och bromsar på helt random ställen när man kör bakom dem :/
Redigerat av Unregistered69f7f285, 28 november 2010 - 15:26.
Postad 28 november 2010 - 15:30
KTM-MH
-
KTM-MH
-
Rookie
-
8 inlägg
Har ni några tips om hur man klarar licensdel ia-10? Har bara lyckats komma som bäst 9:a när jag tyckte jag körde riktigt bra 
Blir bara diskad hela tiden när motståndarna håller tight linje och bromsar på helt random ställen när man kör bakom dem :/
Håller med, vidrigt svårt är det. Sist låg jag 6:a när bilen framför mig pallnitar och jag blir diskad.
Postad 28 november 2010 - 15:58
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1 134 inlägg
Håller med, vidrigt svårt är det. Sist låg jag 6:a när bilen framför mig pallnitar och jag blir diskad. 
ettusenett-ettusentvå-ettusentre Håll avstånd!
Postad 28 november 2010 - 16:14
KTM-MH
-
KTM-MH
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det någon som vet hur man gör för att köra Nürburgring? Jag kan köra den via AMG Special eventet men om jag vill köra med någon annan bil i arcadeläge eller practiceläge så verkar den inte finnas med...eller är jag blind?
Postad 28 november 2010 - 16:27
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Är det någon som vet hur man gör för att köra Nürburgring? Jag kan köra den via AMG Special eventet men om jag vill köra med någon annan bil i arcadeläge eller practiceläge så verkar den inte finnas med...eller är jag blind?
Du ska klara av den med SLS AMG ´10 (andra level) har jag för mig, då dyker den upp under World Tracks.
Postad 28 november 2010 - 16:34
KTM-MH
-
KTM-MH
-
Rookie
-
8 inlägg
Du ska klara av den med SLS AMG ´10 (andra level) har jag för mig, då dyker den upp under World Tracks.
Det har jag gjort men jag hittar den inte ändå...får kolla igen...
Postad 28 november 2010 - 16:51
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
såja, då var Beginner, Amatör, professionall och och snart Expert avklarat, alla Licenser utom S gjorda med. Startade i Fredgs kväll.
Känner mig sliten
Vissa Special Events kommer bli sinnessjukt svåra att ta guld på....
Redigerat av Unregistered70c626f4, 28 november 2010 - 17:05.
Postad 28 november 2010 - 17:03
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
såja, då var Beginner, Amatör och och snart Expert avklarat, alla Licenser utom S gjorda med. Startade i Fredgs kväll.
Känner mig sliten 
Har du fått guld på alla licenser?
Postad 28 november 2010 - 17:06
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Har du fått guld på alla licenser?
nä silver eller guld på alla utom nga stycken (alla x-10) var lite jobbiga har fler brons än silver där där, tror alla x-10or var alla brons utom 2. hur går det själv ? kan säga att jag kör med DS3 kontrollen och inte en G25a eller G27a.
Redigerat av Unregistered70c626f4, 28 november 2010 - 17:10.
Postad 28 november 2010 - 17:07
DragonPuffer
-
DragonPuffer
-
Beroende
-
-
1 076 inlägg
Är det nån som har koll på banorna online? Låses vissa banor upp efter ett tag i singleplayer så man kan spela dem online med polarna? Top Gear banan verkade vara så, hade inte den till att börja med men efter Hippie buss eventen så fanns den med i listan online.
Jag saknar nämligen hela Nürburgring på online delen
Postad 28 november 2010 - 17:10
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Är det nån som har koll på banorna online? Låses vissa banor upp efter ett tag i singleplayer så man kan spela dem online med polarna? Top Gear banan verkade vara så, hade inte den till att börja med men efter Hippie buss eventen så fanns den med i listan online.
Jag saknar nämligen hela Nürburgring på online delen 
Enstaka guld, mestadels silver och resten brons. Jag är ej bra på bilspel så jag nöjer mig med silver.
Postad 28 november 2010 - 17:15
DragonPuffer
-
DragonPuffer
-
Beroende
-
-
1 076 inlägg
Enstaka guld, mestadels silver och resten brons. Jag är ej bra på bilspel så jag nöjer mig med silver.
Skumt svar, men jag får väl försöka tolka det!  haha Gissar på att du citera fel va?
Postad 28 november 2010 - 17:30
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Skumt svar, men jag får väl försöka tolka det! haha Gissar på att du citera fel va? 
Jag menade förstås Cel:S post =) Håller på med IA10 just nu, helt omöjlig.
Postad 28 november 2010 - 18:33
Frrr
-
Frrr
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
såja, då var Beginner, Amatör, professionall och och snart Expert avklarat, alla Licenser utom S gjorda med. Startade i Fredgs kväll.
Känner mig sliten 
Nice, hur många procent avklarat? Håller själv på få psykbryt på intermediate-delen på Nascar eventet då man ska hålla inner och ytterkurva... Ingen lek och få guld på den skiten, har fått 13.006 en gång på innerkörningen på daytona då vare nära att DS3'an åkte iväg  Hans tjat när man misslyckas gör ju inte saken bättre
Postad 28 november 2010 - 18:35
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Nice, hur många procent avklarat?
Håller själv på få psykbryt på intermediate-delen på Nascar eventet då man ska hålla inner och ytterkurva... Ingen lek och få guld på den skiten, har fått 13.006 en gång på innerkörningen på daytona då vare nära att DS3'an åkte iväg Hans tjat när man misslyckas gör ju inte saken bättre 
Jag fick 11.003 på ytterkurva på Indy, 11 blankt är guld.
Postad 28 november 2010 - 18:47
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2 776 inlägg
med ratt så var det en barnlek att ta kurvorna tog guld på första försöket på de flesta
Postad 28 november 2010 - 19:01
Frrr
-
Frrr
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
med ratt så var det en barnlek att ta kurvorna tog guld på första försöket på de flesta
meh, känns sjukt svårt med handkontroll iaf, inte lätt och hålla jämn kurva
Postad 28 november 2010 - 20:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Finns en anledning till varför man ska ha en bra ratt till bilspel
Postad 28 november 2010 - 20:52
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Postad 28 november 2010 - 21:05
Unregistered6651b852
-
Unregistered6651b852
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Vid level 40 snackar vi damage modelling!
Fan vad najs! Undrar om det även låter bättre när man krockar, för just nu så låter knappt något vid krock.
Postad 28 november 2010 - 21:16
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Vart någonstanns kan man justera forcefeedbacken i spelet, eller kan man kanske inte ens det? Fan vad najs! Undrar om det även låter bättre när man krockar, för just nu så låter knappt något vid krock.
Det är just vid krockar jag tycker att ljudet är helt ok. Vet iofs inte vad du har för prylar men här dundrar det allt på. Glöm inte att ändra ljudet till 5.1 och öka dynamiken så skall du nog se att det händer lite mera.
Postad 28 november 2010 - 21:16
Unregistered42176b20
-
Unregistered42176b20
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Vad är egentligen vitsen med att damage modeling inte är fullt från början? De kunde väl gjort som alla andra och bara ha kosmetiska skador på lägre nivåer, det här känns ju mest löjligt imho...
Postad 28 november 2010 - 21:25
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Vart någonstanns kan man justera forcefeedbacken i spelet, eller kan man kanske inte ens det?
Options, Controls, Advanced wheel settings
Postad 28 november 2010 - 21:28
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Vad är egentligen vitsen med att damage modeling inte är fullt från början? De kunde väl gjort som alla andra och bara ha kosmetiska skador på lägre nivåer, det här känns ju mest löjligt imho...
För det kostar att reparera, många skulle bli ruinerad. Misstag ska man ha råd med i början
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|