Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 June 2011 - 18:45

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Funkar allt detta smidigt på Boxxee? Är den mer lättmanövrerad med, så att man kommer fram till filmerna direkt?
Musik, surf, playkanaler och sånt skiter jag i, då har jag jag HTPC för det...
Tanken är att det ska va smidigt för familjemedlemmarna med att bara starta, dra igång en film smärtfritt... och fungera bra med W7... ACryan miniHD får man ju feppla för att den ska hitta mapen där filmerna ligger i...

Tjejens kommentar av boxeen var..."fasen vad enkelt, sånt här gillar jag!"
Så ja jag upplever det väldigt enkelt.

Postad 28 June 2011 - 19:12

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Sådär. För alla er som har problem med DVI så har Boxee släppt en snabbfix.
Den bör bara installeras för de som har problem. Knappkombinationen tar en till bildinställningarna tror jag (eller så är det ett Nintendoskämt =)

Tyvärr fixade det inget för mig. Fortfarande ser jag bara den grå bilden med Boxee stillbild och "loading", sedan helt svart. :)

Postad 28 June 2011 - 19:39

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag har bara ett problem: Jag gillar formel 1 och brukar se det via ViaPlay.se. Dessvärre stöder de inte Boxee, och när jag frågar dem, säger de att de inte har några planer på att stödja det heller.
Någon som har något förslag på lösning? Antinge lura ViaPlay att spela på min Boxee, eller så hitta samma material någon annanstans?

Viaplay använder Silverfish och det fungerar inte på Linux. Det finns dock ett plugin för Linux men den stödjer inte DRM så jag tror inte det kommer fungera någonsin.
Kanske någon annan utländsk leveratör streamar över internet med flash som krav.
Om du inte måste se det Live så går det säkert att ladda ner som torrent någonstans.

Tyvärr fixade det inget för mig. Fortfarande ser jag bara den grå bilden med Boxee stillbild och "loading", sedan helt svart. :)

Skulle nog försöka maila marcel för felsökning, annars är det kanske retur som gäller.

Postad 28 June 2011 - 20:39

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Tjejens kommentar av boxeen var..."fasen vad enkelt, sånt här gillar jag!"
Så ja jag upplever det väldigt enkelt.

Ahh. oki, låter ju bra :P
Hur är med prestandan då? Funkar fågelscenen i 1080p jag nämnde smärtfritt? :rolleyes:

Postad 28 June 2011 - 21:40

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Hej !
En fråga om trådlöst tangentbord, har försökt att
söka men hittade inget svar.
Jag köpte ett ace C2 tangentbord med mousepad men jag
Kan inte få till å ä ö bindestreck blir / etc.
Jag har ställt in svenskt tangentbord i setupen.
Kan någon bekräfta att det funkar med ett svensk
trådlöst tangentbord, det funkar på min stationära
så det är boxen som problemet sitter i.

// Bengt

Postad 29 June 2011 - 06:57

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Hur är med prestandan då? Funkar fågelscenen i 1080p jag nämnde smärtfritt? :rolleyes:

Har tyvärr sämre koll på den scen du nämner men de filmer jag sett i 1080p har då funkat finfint och kan inte tänka mig att det ska vara ngn skillnad med just den filmen. Någon annan kan säkert svara på det.

Postad 29 June 2011 - 07:59

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte min Boxee för en vecka sedan och är otroligt nöjd med hur den fungerar.

Jag har bara ett problem: Jag gillar formel 1 och brukar se det via ViaPlay.se. Dessvärre stöder de inte Boxee, och när jag frågar dem, säger de att de inte har några planer på att stödja det heller.

Någon som har något förslag på lösning? Antinge lura ViaPlay att spela på min Boxee, eller så hitta samma material någon annanstans?

/Frans

Jag kör VPN (Overplay fungerar utmärkt för mig, men vilken UK VPN med bra strömming funkar) och BBC via iPlayer i Boxee Browser (iPlayer appen fungerar fortfarande inte).

Har sett alla loppen i år i avsevärt bättre upplösning och med mindre lag än Viaplay(!). Att jag dessutom slipper lyssna på Eje Elgh är en ren bonus, och motiverar mer än väl kostnaden för VPNet. :P

Redigerat av nohrborg, 29 June 2011 - 10:15.

Postad 29 June 2011 - 08:34

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Har tyvärr sämre koll på den scen du nämner men de filmer jag sett i 1080p har då funkat finfint och kan inte tänka mig att det ska vara ngn skillnad med just den filmen. Någon annan kan säkert svara på det.

Det är bra att testa med den scenen... den är oehört krävande... iom det är tusentals vita fåglar mot en mörkare bakgrund, så det är perfekt att ha den i 1080p som referens :P
Är det krångligt att få till filmbiblotek, vad jag förstått så är det liknande XBMC? :rolleyes:
Ser en del som gett den dåligt betyg på prisjakt... men det är ju bara en handfull... handhavande kanske..? :D
Edit: Är den smidig att spola med, i filmerna... tänkte när man kollar på konserter mm... Är ju inte så många knappar på fjärren, kan man snabbspola, eller hoppar den fram 10min varje klick eller nåt sånt..? ;)
Många frågor, jag vet... men vill inte ha en AcRyan igen! :D

Redigerat av Garrett, 29 June 2011 - 10:08.

Postad 29 June 2011 - 09:56

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
På tal om Planet earth. Alla mina planet earth avsnitt dyker upp under "Shows". Finns det något sätt så att dom dyker upp under "Movies" istället? Som vanliga filmer alltså.

Postad 29 June 2011 - 11:14

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Jag har provat fågelscenen, den visades utan hack i 1080p.

Postad 29 June 2011 - 11:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag har provat fågelscenen, den visades utan hack i 1080p.

Bra bra :P

Postad 29 June 2011 - 13:32

Unregistered895d6bd7
  • Unregistered895d6bd7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte bara introducera mig på tråden. Efter 4+ år med Netgears stundtals hopplösa EVA 8000 uppgraderade jag till en Boxee Box igår. Hittills verkar allt funka fint. Har än så länge bara 802.11g hemma (ska dra CAT7 kabel när min fiberkoppling kommer i augusti) men streamingen är bättre än på Netgearen.

Jag tyckte det var svårt att besluta mig att köpa Boxee Box - tycker många kommentarer här och på prisjakt.nu:s kommentarfält var motsägelsefulla: BB är smidig vs har klumpiga menyer; är dålig på att streama vs streamar utan problem; krashar jämt vs krashar aldrig. Nu har jag bara haft min i 24 timmar men än så länge är jag imponerad.

Killen som sålde den till mig på Kjell & Co (med 20% off kupong från BBB!) var ansvarig för internundervisningen av den på Kjell och tipsade lite om installationen. Jag glömde raskt vad han hade sagt och satt och svor att jag fick "connection timed out" på mina Samba-shares. Men efter en firmware update och reboot så funkar allt perfekt, både shares på NAS:en och på min Win 7 maskin.

Ska börja fnula med den inofficella SVTPlay appen ikväll (finns den gamla beta TV4 Play appen från samma gäng kvar att få tag på?) men redan från början hade BBn hittat alla shows som finns ute på de svenska kanalernas play lösningar. Supersmidigt...även om man fick navigera till "maximera" knappen med fjärren för att få full screen.

Lät BBn indexera 2TB av filmer och TV shows under natten och fick en ganska diger lista med "unrecognized files" nu på morgonen. Jag har "scenens" original filnamn inom var sin katalog. Ibland heter ju filmen typ iMAGINE-gz.cd1.avi (Green Zone) och då funkar så klart inte auto-identifieringen. Har läst trådarna ovan om NFO lösning mm. Läste dock att man måste disconnecta, wipe:a index och reconnecta sharesen för att den ska läsa in NFO datan. Undrar därför om det inte är lite smidigare att bara döpa om .avi filen så BBn känner igen filmen?

Det var mina funderingar än så länge. Hittills är jag grymt imponerad och hoppas inte stöta på några problem de kommande veckorna. Kul att det finns ett sånt bra svensk forum/tråd för Boxee Box.

Tjing.

Postad 29 June 2011 - 14:58

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Jag kör VPN (Overplay fungerar utmärkt för mig, men vilken UK VPN med bra strömming funkar) och BBC via iPlayer i Boxee Browser (iPlayer appen fungerar fortfarande inte).

Har sett alla loppen i år i avsevärt bättre upplösning och med mindre lag än Viaplay(!). Att jag dessutom slipper lyssna på Eje Elgh är en ren bonus, och motiverar mer än väl kostnaden för VPNet. :P

Hej ! Konstigt att i iplayer appen inte funkar, jag kör med overplay´s vpn och iplayer appen funkade senast igår kväll för mig = vpn-uk.overplay.net

Postad 29 June 2011 - 15:18

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Hej! Tänkte bara introducera mig på tråden. Efter 4+ år med Netgears stundtals hopplösa EVA 8000 uppgraderade jag till en Boxee Box igår. Hittills verkar allt funka fint. Har än så länge bara 802.11g hemma (ska dra CAT7 kabel när min fiberkoppling kommer i augusti) men streamingen är bättre än på Netgearen.

Jag tyckte det var svårt att besluta mig att köpa Boxee Box - tycker många kommentarer här och på prisjakt.nu:s kommentarfält var motsägelsefulla: BB är smidig vs har klumpiga menyer; är dålig på att streama vs streamar utan problem; krashar jämt vs krashar aldrig. Nu har jag bara haft min i 24 timmar men än så länge är jag imponerad.

Killen som sålde den till mig på Kjell & Co (med 20% off kupong från BBB!) var ansvarig för internundervisningen av den på Kjell och tipsade lite om installationen. Jag glömde raskt vad han hade sagt och satt och svor att jag fick "connection timed out" på mina Samba-shares. Men efter en firmware update och reboot så funkar allt perfekt, både shares på NAS:en och på min Win 7 maskin.

Ska börja fnula med den inofficella SVTPlay appen ikväll (finns den gamla beta TV4 Play appen från samma gäng kvar att få tag på?) men redan från början hade BBn hittat alla shows som finns ute på de svenska kanalernas play lösningar. Supersmidigt...även om man fick navigera till "maximera" knappen med fjärren för att få full screen.

Lät BBn indexera 2TB av filmer och TV shows under natten och fick en ganska diger lista med "unrecognized files" nu på morgonen. Jag har "scenens" original filnamn inom var sin katalog. Ibland heter ju filmen typ iMAGINE-gz.cd1.avi (Green Zone) och då funkar så klart inte auto-identifieringen. Har läst trådarna ovan om NFO lösning mm. Läste dock att man måste disconnecta, wipe:a index och reconnecta sharesen för att den ska läsa in NFO datan. Undrar därför om det inte är lite smidigare att bara döpa om .avi filen så BBn känner igen filmen?

Det var mina funderingar än så länge. Hittills är jag grymt imponerad och hoppas inte stöta på några problem de kommande veckorna. Kul att det finns ett sånt bra svensk forum/tråd för Boxee Box.

Tjing.

Grattis till Boxen :-)
Att det finns olika åsikter om Boxen är nog dels för att personerna ger åsikter innan större uppdateringar, man streamar olika material, man har naturligtvis olika kring utrustning hemma etc.

Här finns playkanaler samlade som du kan gå till via browsern http://playkanalerna.se/

Vad det gäller filmerna så har jag gjort nfo filer med hjälp av http://nfo.sprocket.dk/ och med de filmer som jag ej hittar har jag använt en annan nfo fil och bara ändrat innehållet i den infon, jag fick flera filmer under samma namn och det var förmodligen för att fil id numret var likadant på dessa = typ tt0834564 dessa tog jag bort helt.
Du kan också prova att söka efter filmerna och låta boxen lägga till den efter detta, du använder då mitten knappen på fjärren och där kommer det upp lite olika val och ett av dem är identifiera du kan då söka efter filmen i en ruta där t.ex Green Zone och då letar boxen upp filmen där kan du sedan välja om du vill lägga till delar då får du upp filmerna i samma katalog = disk 2 eller part 2 etc sedan är det bara att klicka på färdig.
fördelen med detta är att det är lätt och smidigt men nackdelen är nästa gång du gör en helt ny indexering dvs att du tagit bort databasen och scannat på nytt är att du måste söka om filmerna igen, med nfo filer är det redan klart.

//Bengt

Postad 29 June 2011 - 15:24

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Tjing.

Tja! Kul Med boxeen :-)

Jag hade samma problem med boxeen och NFO´s, så jag fick ett tips av nån här inne att använda Ember media scraper.
När man scrapat alla mappar så hittar boxee iaf 90-95% av alla filmer. Tyvärr väldigt få av de svenska :-(

Dock så sabbar den befintliga NFO´s, så om du delar ut dessa på tex DC, så är ju inte det så bra!?
Jag gjorde så att jag la in en sträng i Fuldc så att inte de filer Ember skapar delas ut trots att de ligger i mina utdelade mappar.

Postad 29 June 2011 - 18:01

Unregistered895d6bd7
  • Unregistered895d6bd7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för tips på playkanalerna och diverse NFO lösningar. Ska testa EMM ikväll och även den danska länken.

Är det någon som fått trailerlänkarna att funka? Verkar vara ett rätt bra sätt att lättare bestämma sig för en film när man är ett gäng som ska se.

Postad 29 June 2011 - 19:22

Pehrsons
  • Pehrsons
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vi har appar för svt och tv4 på boxeeplay.tv. Lägg till repot boxeeplay.tv/apps.

Postad 30 June 2011 - 03:28

mukitelan
  • mukitelan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej igen och tack för svaren. nu funderar jag på att inhandla en Apple Time Capsule som extern hårddisk. Är det någon som har erfarenhet av den tilLsammans med boxee boxen?

Är det bara att dela ut filerna från Time Machinen och så hittar boxee boxenfilerna eller?

Postad 30 June 2011 - 07:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Måste få skriva av mig lite för nu har min Boxee börjat bete sig allt mer konstigt.

Har egentligen inte haft några större problem alls sen dag 1 bortsett från nån enstaka hängning eller nån enstaka buffring vid filmuppspelning.

Men nu har detta ökat mer och mer sista 2 veckorna. Det började med att filmer började buffra med bara sekunders mellanrum konstant och/eller sluta funka helt och fryser. Bortsett från alla dessa buffringar i filmer började också hängningar i menyer uppstå allt oftare. Det kan inträffa när man bara bläddrar i inställningar eller när man backat ur en film för att gå in i en annan filmmapp osv. Lite olika scenarier helt enkelt.

Tilläggas ska att jag hela tiden kört Boxeen trådlöst mot samma router och andra omständigheter i nätverket. Har tom precis införskaffat en Synology DS441j med 8TB disk just för att "renodla" uppselningsmiljön men det har hjälpt föga.

I min desperation har jag nu inom loppet av 3 dagar gjort lika många factory reset på boxen för att se om det hjälper. Men problemen finns kvar ändå.

Det nya som nu börjat hända är att man helt plötsligt mitt i ett klick när man ska bläddra runt i menyer och filmmappar får se den gröna ap-loggan uppenbara sig och sen ser man "Logging in" igen. Det kan inträffa lite hursomhelst och ett flertal ggr inom loppet av 10 min, grymt irriterande.

Även allmäna totalhängningar av hela boxen har börjat bli allt mer vanliga och enda sättet att lösa det på är att stänga av med powerknappen hårt.

Jag kan köpa att man får en och annan frysning eller hack vid uppspelning av krävande material via trådlöst, men detta beteende kan inte vara acceptabelt.

Någon som har några tips?

Kör alltså trådlöst mot en Netgear WNDR3700, kör både Boxeen och NASen på statiska IP och har delat ut shares enligt konstens alla regler.

Redigerat av masse70, 30 June 2011 - 08:55.

Postad 30 June 2011 - 07:49

nohrborg
  • nohrborg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej ! Konstigt att i iplayer appen inte funkar, jag kör med overplay´s vpn och iplayer appen funkade senast igår kväll för mig = vpn-uk.overplay.net

Sweet. Har inte testat iPlayer-appen på ett tag, men ser nu att den fungerar igen. Dock innehåller den bara eftersändningar, så vill man se live måste man ändå gå via webläsaren. Det fungerar alldeles utmärkt, särskilt nu sen patchen som fixade favoriter.

Postad 30 June 2011 - 11:45

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Måste få skriva av mig lite för nu har min Boxee börjat bete sig allt mer konstigt.

Har egentligen inte haft några större problem alls sen dag 1 bortsett från nån enstaka hängning eller nån enstaka buffring vid filmuppspelning.

Men nu har detta ökat mer och mer sista 2 veckorna. Det började med att filmer började buffra med bara sekunders mellanrum konstant och/eller sluta funka helt och fryser. Bortsett från alla dessa buffringar i filmer började också hängningar i menyer uppstå allt oftare. Det kan inträffa när man bara bläddrar i inställningar eller när man backat ur en film för att gå in i en annan filmmapp osv. Lite olika scenarier helt enkelt.

Tilläggas ska att jag hela tiden kört Boxeen trådlöst mot samma router och andra omständigheter i nätverket. Har tom precis införskaffat en Synology DS441j med 8TB disk just för att "renodla" uppselningsmiljön men det har hjälpt föga.

I min desperation har jag nu inom loppet av 3 dagar gjort lika många factory reset på boxen för att se om det hjälper. Men problemen finns kvar ändå.

Det nya som nu börjat hända är att man helt plötsligt mitt i ett klick när man ska bläddra runt i menyer och filmmappar får se den gröna ap-loggan uppenbara sig och sen ser man "Logging in" igen. Det kan inträffa lite hursomhelst och ett flertal ggr inom loppet av 10 min, grymt irriterande.

Även allmäna totalhängningar av hela boxen har börjat bli allt mer vanliga och enda sättet att lösa det på är att stänga av med powerknappen hårt.

Jag kan köpa att man får en och annan frysning eller hack vid uppspelning av krävande material via trådlöst, men detta beteende kan inte vara acceptabelt.

Kör alltså trådlöst mot en Netgear WNDR3700, kör både Boxeen och NASen på statiska IP och har delat ut shares enligt konstens alla regler.

Faen... jag som är inställd på en boxee till hösten... sån här läsning gillar inte jag... :)

Postad 30 June 2011 - 16:11

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Lämnade tillbaka min till affären idag, för service. Lyckas de installera en äldre firmware o kan jag sedan blockera för framtida uppdateringar, så kanske Boxeen går att rädda från att bli brevpress :)

Postad 30 June 2011 - 19:41

Unregisteredf6224b74
  • Unregisteredf6224b74
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tja!
Har följt detta forumet ända sedan april-maj i år och har läst de senaste 15-20 sidorna, men har ändå inte hittat ett vettigt svar angående hårddiskar som är kompatibla till Boxee.

Som jag förstår stödjer Boxee USB 2.0 hårddiskar och NAS men stödjer den eSATA?! Kan man, via menyerna i Boxee, lägga till/ta bort filer på en extern hårddisk eller en NAS? Eller kanske flytta filer från ett USB-minne i Boxen till en extern hårddisk i den andra USB-porten?!

Som ni kanske förstår är jag inte en Boxee ägare - än! Men är mycket intresserad av den. Min nuvarande mediaspelarlösning är att jag streamar filmer/musik/serier via Xboxen. Inte WMC då alltså, utan vanliga Xbox -menyerna. Men det sämsta är att jag måste ha datorn igång för att starta en film eller serie (desutom dåligt formatstöd). Det vill jag inte behöva ha. Vill inte heller ha en USB-hårddisk ikopplad till Boxee vid TVn om jag måste koppla ur den och plugga in den i datorn varje gång jag ska lägga till nya filer på hårddisken.

Därför undrar jag om man kan, på något smidigt sett, lägga till filer så att man kan nå dom på Boxen UTAN att datorn måste vara igång? Om datorn måste vara igång vid just själva överföringen är det lugnt. Men vill ha det så smidigt så möjligt. Man är ju en tvättäkta soffpotatis :)

Postad 30 June 2011 - 19:53

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Tja!
Har följt detta forumet ända sedan april-maj i år och har läst de senaste 15-20 sidorna, men har ändå inte hittat ett vettigt svar angående hårddiskar som är kompatibla till Boxee.

Som jag förstår stödjer Boxee USB 2.0 hårddiskar och NAS men stödjer den eSATA?! Kan man, via menyerna i Boxee, lägga till/ta bort filer på en extern hårddisk eller en NAS? Eller kanske flytta filer från ett USB-minne i Boxen till en extern hårddisk i den andra USB-porten?!

Som ni kanske förstår är jag inte en Boxee ägare - än! Men är mycket intresserad av den. Min nuvarande mediaspelarlösning är att jag streamar filmer/musik/serier via Xboxen. Inte WMC då alltså, utan vanliga Xbox -menyerna. Men det sämsta är att jag måste ha datorn igång för att starta en film eller serie (desutom dåligt formatstöd). Det vill jag inte behöva ha. Vill inte heller ha en USB-hårddisk ikopplad till Boxee vid TVn om jag måste koppla ur den och plugga in den i datorn varje gång jag ska lägga till nya filer på hårddisken.

Därför undrar jag om man kan, på något smidigt sett, lägga till filer så att man kan nå dom på Boxen UTAN att datorn måste vara igång? Om datorn måste vara igång vid just själva överföringen är det lugnt. Men vill ha det så smidigt så möjligt. Man är ju en tvättäkta soffpotatis :)

Boxeen sköter sig själv du kan se alla filer på tv'n. Du behöver inte ha datorn igång. Bara när du ska lägga till filer. Antingen trådlöst eller via kabel. Samma om du ska flytta filer mellan olika media. Tex från ett minne till en extern usb hårddisk. Den stödjer inte eSATA.

Postad 30 June 2011 - 21:23

Unregisteredf6224b74
  • Unregisteredf6224b74
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Boxeen sköter sig själv du kan se alla filer på tv'n. Du behöver inte ha datorn igång. Bara när du ska lägga till filer. Antingen trådlöst eller via kabel. Samma om du ska flytta filer mellan olika media. Tex från ett minne till en extern usb hårddisk. Den stödjer inte eSATA.

Du menar att man kan nå den externa USB-hårddisken som är pluggad till Boxee på datorn via nätverket? och föra över filer på de settet? Trodde inte de var möjligt, men klart kul att man kan det :)
Vad skulle ni då rekomendera att jag köper, extern USB hårddisk eller en NAS? Mycket lagg med NAS i 1080p eftersom det körs över nätverket? Extern måste va bättre va?!

Postad 30 June 2011 - 21:28

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Du menar att man kan nå den externa USB-hårddisken som är pluggad till Boxee på datorn via nätverket? och föra över filer på de settet? Trodde inte de var möjligt, men klart kul att man kan det :)
Vad skulle ni då rekomendera att jag köper, extern USB hårddisk eller en NAS? Mycket lagg med NAS i 1080p eftersom det körs över nätverket? Extern måste va bättre va?!

Jag har kört väldigt många rena Blu-Ray rippar ifrån min nas utan några som helst problem över kabel. Mitt råd är alla gånger att satsa på en nas om du har möjligheten att få till ett bra nätverk i hemmet.

Postad 01 July 2011 - 02:22

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Tjena!

Nu ska vi se... Jag klurar på en Boxee Box, och att samtidigt slå till på en ny rejäl extern hårddisk. Tråden har ju helt groteskt med inlägg - jag har strosat runt en hel del, men kommer säkert att fråga om sådant som redan besvarats - så jag förmår inte riktigt att sålla och hitta, men jag klurar hur som haver på följande...

1. Skulle den här disken passa för Boxeen :
https://www.prisjakt...kt.php?p=737616
Tyckte någon uttryckte sig så att jag blev osäker på om den klarar USB 3.0-diskar, men disken är ju bakåtkompatibel med USB 2.0, så jag förmodar att jag övertolkade det.

2. Är det smidigaste att koppla sin externa disk direkt till Boxeen?

3. Om jag har en disk kopplad direkt till Boxeen, kan jag då ändå kommunicera med den via datorn? Trådlöst? Således t.o.m. nå den från vilken dator som helst i hemmet?

4. Om man har andra diskar (lokalt eller externt), till/i datorer, kan Boxeen då kommunicera också med dessa,? Såväl trådat som trådlöst?

5. Är det smidigt att hantera DVD-ISO:s och dess menyer och undertexter, i Boxeen?

Tack på förhand!

Postad 01 July 2011 - 07:59

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Tjena!

1. Skulle den här disken passa för Boxeen : Kan inte svara på det.

2. Är det smidigaste att koppla sin externa disk direkt till Boxeen? - Ja jag tycker det funkar riktigt bra.

3. Om jag har en disk kopplad direkt till Boxeen, kan jag då ändå kommunicera med den via datorn? Trådlöst? Således t.o.m. nå den från vilken dator som helst i hemmet? - Ja, så länge datorerna tillhör nätverket.

4. Om man har andra diskar (lokalt eller externt), till/i datorer, kan Boxeen då kommunicera också med dessa,? Såväl trådat som trådlöst? - Ja, så länge datorerna tillhör nätverket

5. Är det smidigt att hantera DVD-ISO:s och dess menyer och undertexter, i Boxeen? - Ooja.

Tack på förhand!

Postad 01 July 2011 - 08:37

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Tycker du ska kolla över ditt nätverk. Har du provat att köra trådat? Vad händer om du kör en hårddisk direkt i BB? Om man läser igenom alla sidor så är dom flesta problem folk upplever i den här ordningen:
Nätverksrelaterat
OS-relaterat
Hårdvara runt BB (förstärkare)
BB strul typ audio dropouts mm

Ska BB funka perfekt så måste allt runt funka.
En bra router, en snabb och bra NAS alt. direktkopplad hårddisk, ett bra stabilt bredband.

Router=Gig inte för att BBbehöver det utan om ni ska göra nåt annat på en eller flera datorer samtidigt så påverkar det givetvis det som skickas till BB
Kabel= Cat 5e räcker gott och väl (klarar gig)
NAS= En som klarar att skyffla data snabbt. Rätt konfigurerat så den inte ex. Backar 3 datorer etc. När det är filmtajm
Bredbandet=ska vara stabilt altså trådlöst är inte optimalt.

Har haft min BB sen den släpptes i USA och aldrig haft något lagg när jag streamat men någon enstaka när jag kollar från internet ex. SVT eller liknande men det beror på att jag bara har ADSL 6Mbit.

Nu säger jag inte att detta är en patentlösning men menar att 90% av alla problem i denna tråden skulle försvinna om man hade koll på kringutrustningen.

BoxeeBox är en riktigt bra produkt.

Postad 01 July 2011 - 08:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Tycker du ska kolla över ditt nätverk. Har du provat att köra trådat? Vad händer om du kör en hårddisk direkt i BB? Om man läser igenom alla sidor så är dom flesta problem folk upplever i den här ordningen:
Nätverksrelaterat
OS-relaterat
Hårdvara runt BB (förstärkare)
BB strul typ audio dropouts mm

Ska BB funka perfekt så måste allt runt funka.
En bra router, en snabb och bra NAS alt. direktkopplad hårddisk, ett bra stabilt bredband.

Router=Gig inte för att BBbehöver det utan om ni ska göra nåt annat på en eller flera datorer samtidigt så påverkar det givetvis det som skickas till BB
Kabel= Cat 5e räcker gott och väl (klarar gig)
NAS= En som klarar att skyffla data snabbt. Rätt konfigurerat så den inte ex. Backar 3 datorer etc. När det är filmtajm
Bredbandet=ska vara stabilt altså trådlöst är inte optimalt.

För det första bör jag påpeka att en helt grundläggande orsak till varför jag valde just Boxxen var möjligheten till att kunna köra trådlöst. Självklart vet jat att trådat i alla falla kommer att funka bättre i både teorin och praktiken.

Men nu var det trådlöst som var enda tänkbara lösningen för mig, som också funkat mer eller mindre felfritt sen dag 1 jag skaffade Boxeen men alltså nu börjat strula allt mer. Detta utan att jag ändrat på några förutsättningar, snarare isåfall tilla det bättre om något.

Det som har ändrats är just att jag skaffat en ordentlig NAS (Synology DS411j) både för att få en mer stabil och renodlad miljö men även för platsens skull. All kommuniktaion går trådat från NAS till en Netgear WNDR 3700 i dennas inbyggda gigabitport. Därifrån går alltså allt trådlöst vidare till Boxeen med ett avstånd på max 4 m mellan enheterna.

Enda gången NASen används via pcn till något är när jag flyttar över filer till den annars står NASen enkom för att strömma till Boxeen.

Sen ska tilläggas att problemen inte började efter NASen kom till utan dom var likn även innan.

Du nämner förstärkare som ev felkälla, hur menar du då?

Postad 01 July 2011 - 09:19

Kickboxer85
  • Kickboxer85
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har haft min Boxee ett bra tag.Och är väldigt nöjd med den. Använder den mest för att spela upp BD Iso ifrån min Windows home server.

Den klarar lätt att spela BD iso utan buffering. Med BD iso nerpackad i rar gillar den inte. då buffrar det var 7 minut typ.

Någon som har samma problem eller någon lösning?

Allt görs med kabel och gigabitswtichar

Postad 01 July 2011 - 10:06

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Den klarar lätt att spela BD iso utan buffering. Med BD iso nerpackad i rar gillar den inte. då buffrar det var 7 minut typ.

Ja den har problem med BD-ISO i rar och jag tror det beror på SMB-protokollet som har svårt att hänga med.
Vi får se om det går när NFS kommer.

Postad 01 July 2011 - 10:19

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Tja!

Du kan inte ta bort filer från hårddiskar via Boxees operativsystem. Boxee är read only och har inga skrivrättigheter. Däremot kan du komma åt en hårddisk som är kopplad till Boxee från din dator.
Har du en eSATA kopplad till din NAS eller Dator kan Boxee komma åt den. Boxen saknar eSATA utan har bara 2 USB 2.0 portar.
Din dator behöver inte vara igång för att spela upp film, däremot måste du ha en hårddisk antingen kopplad direkt till Boxee alternativt en NAS eller extern hårdddisk till en router osv.

Tjena!

Nu ska vi se... Jag klurar på en Boxee Box, och att samtidigt slå till på en ny rejäl extern hårddisk. Tråden har ju helt groteskt med inlägg - jag har strosat runt en hel del, men kommer säkert att fråga om sådant som redan besvarats - så jag förmår inte riktigt att sålla och hitta, men jag klurar hur som haver på följande...

1. Skulle den här disken passa för Boxeen :
https://www.prisjakt...kt.php?p=737616
Tyckte någon uttryckte sig så att jag blev osäker på om den klarar USB 3.0-diskar, men disken är ju bakåtkompatibel med USB 2.0, så jag förmodar att jag övertolkade det.

2. Är det smidigaste att koppla sin externa disk direkt till Boxeen?

3. Om jag har en disk kopplad direkt till Boxeen, kan jag då ändå kommunicera med den via datorn? Trådlöst? Således t.o.m. nå den från vilken dator som helst i hemmet?

4. Om man har andra diskar (lokalt eller externt), till/i datorer, kan Boxeen då kommunicera också med dessa,? Såväl trådat som trådlöst?

5. Är det smidigt att hantera DVD-ISO:s och dess menyer och undertexter, i Boxeen?

Tack på förhand!

1. Så länge disken inte är 3TB så tror jag det fungerar. 3TB kräver att uppdatering i framtiden från Boxees sida.
Möjligt att någon 3TB disk kan funka men det får du söka efter på Boxees forum
2. Beror på. I och med att Boxees nätverk är 100Mbit så går det fortare att överföra filer till en NAS eller streama från din dator. Alternativt föra över allt från din dator och flytta externa disken till Boxee.
3. Ja. så länge din dator stödjer SMB (Windows), osäker på Mac men tror det går.
4. Ja
5. Kanske inte exakt lika smidigt som en dvdspelare där du har dedikerade knappar på fjärrkontrollen, men det är inga större problem att navigera.

För det första bör jag påpeka att en helt grundläggande orsak till varför jag valde just Boxxen var möjligheten till att kunna köra trådlöst. Självklart vet jat att trådat i alla falla kommer att funka bättre i både teorin och praktiken.

Men nu var det trådlöst som var enda tänkbara lösningen för mig, som också funkat mer eller mindre felfritt sen dag 1 jag skaffade Boxeen men alltså nu börjat strula allt mer. Detta utan att jag ändrat på några förutsättningar, snarare isåfall tilla det bättre om något.

Det som har ändrats är just att jag skaffat en ordentlig NAS (Synology DS411j) både för att få en mer stabil och renodlad miljö men även för platsens skull. All kommuniktaion går trådat från NAS till en Netgear WNDR 3700 i dennas inbyggda gigabitport. Därifrån går alltså allt trådlöst vidare till Boxeen med ett avstånd på max 4 m mellan enheterna.

Enda gången NASen används via pcn till något är när jag flyttar över filer till den annars står NASen enkom för att strömma till Boxeen.

Sen ska tilläggas att problemen inte började efter NASen kom till utan dom var likn även innan.

Du nämner förstärkare som ev felkälla, hur menar du då?

Senaste fw är ganska buggig jämfört med äldre.
Pröva att nedgradera till 1.04 igen och se om det hjälper.
I annat fall kan det vara din router som är flaskhalsen.
Routrar är inte byggda för att fungera som switchar utan du måste koppla en separat gigabitswitch till routern för att avlastning

Redigerat av Unregistered577c6879, 01 July 2011 - 10:21.

Postad 01 July 2011 - 11:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Senaste fw är ganska buggig jämfört med äldre.
Pröva att nedgradera till 1.04 igen och se om det hjälper.
I annat fall kan det vara din router som är flaskhalsen.
Routrar är inte byggda för att fungera som switchar utan du måste koppla en separat gigabitswitch till routern för att avlastning

Jo jag är nästan övertygad att det är något med senaste FW iom att dessa problem inte funnits tidigare.

Vad gäller routers är dom förvisso kanske inte byggda som switchar. Men nog ska man kunna begära att om man använder enbart EN av de 4 GB LAN-portarna och inte heller har några andra enheter inkopplade till den så ska det kunna funka utan några som helst problem.

SÅ jag har väldigt svårt att tänka mig att just det skulle vara problemet i detta fall.

Postad 01 July 2011 - 12:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jo jag är nästan övertygad att det är något med senaste FW iom att dessa problem inte funnits tidigare.

Vad gäller routers är dom förvisso kanske inte byggda som switchar. Men nog ska man kunna begära att om man använder enbart EN av de 4 GB LAN-portarna och inte heller har några andra enheter inkopplade till den så ska det kunna funka utan några som helst problem.

SÅ jag har väldigt svårt att tänka mig att just det skulle vara problemet i detta fall.

Du har betalat rätt pris för att begära något sådant =)
Processorn och minnet går åt till att routa och sköta trådlösa. Ska du sedan ha övrig trafik på samma burk så får den kämpigt speciellt om du tankar från internet samtidigt.
Jag har Gbitfiber och det krävs en dedikerad brandväggsburk+gbitswitchar om man ska få det att flyta på =)

Men åter till ämnet så ser du ju snabbt om du nedgraderar. Är det samma fel ändå så börja felsöka i nätverket.

Postad 01 July 2011 - 16:08

Unregisteredf6224b74
  • Unregisteredf6224b74
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Du kan inte ta bort filer från hårddiskar via Boxees operativsystem. Boxee är read only och har inga skrivrättigheter. Däremot kan du komma åt en hårddisk som är kopplad till Boxee från din dator.
Har du en eSATA kopplad till din NAS eller Dator kan Boxee komma åt den. Boxen saknar eSATA utan har bara 2 USB 2.0 portar.
Din dator behöver inte vara igång för att spela upp film, däremot måste du ha en hårddisk antingen kopplad direkt till Boxee alternativt en NAS eller extern hårdddisk till en router osv.

Vad synd man inte kan lägga till/ta bort filer från Boxee's operativsystem. Tror många skulle önska en sån funktion.
Tackar för svaren ghostlink och hugeman.
Jag har bestämt mig, det blir ett köp av en Boxee nästa lön ;)
Tänkte förbereda lite med att skaffa en NAS (tror de blir bättre än extern hdd) och sortera mediafiler. En fråga, klarar Boxee att spela upp rar-arkiv? Alltså .001 .002 eller .part01 .part02 arkiven? Eller måste man extrakta alla de filerna innan?

Postad 01 July 2011 - 16:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Den klarar 99,5% av alla multiparts arkiveringar.
BD-ISO är det enda som den inte orkar med riktigt om de ligger i rar, så sånna får du packa upp.

Postad 01 July 2011 - 19:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Har under en längre tid funderat på en WD Live (690:-), men blev sedan sugen på att bygga en HTPC för att få en browser och SVT-play (ca 4500:- med tangentbord).

Nu hittar jag dock den här Boxee box för 1990:- som verkar passa mina behov rätt bra.

Dock är jag fundersam på vad man får för mervärde på boxee box mot WD Live förrutom att t.ex. kunna köra playkanalerna? Är Boxee än mycket bättre mediaspelare än WD live?
Har den bättre funktioner för hantering av själva filerna med omslag, undertexter osv?

WD Live verkar annars mkt mer prisvärd. Synd att man inte kan installera Boxee eller XMBC på WD Live.

Jag tänker främst ha den till 1080p MKV, Rippade DVD-ISOs och tredje hand SVT-play.

Är det nån som kan tänka sig att lägga upp en bild/bilder på hur det ser ut när man använder dom olika webbtjänsterna som youtube, facebook osv.

Varför installerar du inte Boxee på din PC istället få kan du känna på hur det fungerar själv?

Postad 01 July 2011 - 19:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Avtal med Telia är inte mobil utan uppspelning via TV / TV-box. Alltså detta gäller telia digital TV.

Telia har betalat för att vara tidsexklusiva med detta. Därför har ingen annan TV/BluRay tillverkare eller Digital TV leverantör kunnat erbjuda.

Onkyo går genom att det är en förstärkare. Deras licens t ex kan de inte använda i sina BluRay spelare.

Som sagt, jag har hört detta från folk från större aktörer än D-Link så det skulle vara smått otroligt om lilla Boxee Box skulle kunna få det.

Det kräver trots allt godkännande från Spotify vilket ingen annan i det området har fått trots vilja.

En liknande situation är t ex SF Anytime där LG har avtal som gäller fram till i höst vilket är förklaringen till varför tjänsten bara finns där bland alla TV tillverkare. Detta kommer såklart ändras när avtalet går ut.

Låter kosntigt med tanke på att Squeeezebox numera har Spotify, men menar du att det beror på att den inte har bild skickad till TV utan egen display?

Postad 01 July 2011 - 19:52

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Funkat klockrent för mig också. Det enda som inte jag får till är *.nfo men det är mer mitt fel än Boxee. Aldrig haft problem med olika filformat och tv3 och kanal 5 appen har funkat kanon också.

Svinnöjd!

Finns alla playkanalerna inbyggda i firmwaren under channels numera eller är det fortfarande 3departs appar som gäller typ boxeeplay.tv (där hittar jag bara SVT och TV4).
Varför finns boxeeplay.tv om man det redan är inbyggt?

Postad 01 July 2011 - 20:03

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Måste iaf säga att surroundljudet är outstanding!! Aldrig någonsin tror jag att jag fått lika detaljerat och "fint" surroundljud från en dvd.

Helt i klass med Bluray HD ljudformaten. DET tillsammans med den grymma bilden gör ju allt!

Man kan ju stå ut med de små buggarna med all denna excellens! :-)

Digitalt ljud från en DVD är digitalt och identiskt oberoende av DVD/uppspelaren så det ska inte vara någon skillnad. Men kul om du är nöjd ;)

Postad 02 July 2011 - 08:59

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Tack för svaren!

Några följdfrågor och nya funderingar...

1. Så Boxeen klarar inte 3TB-diskar? Jag som var sugen på att gå upp på en sådan... Sitter i dag på två 1TB-diskar. Kan det vara ett alternativ att ha en 1TB-disk direktkopplad till Boxeen, och att ha en 3TB-disk kopplad till en av mina datorer, som är del av nätverket? Kommer Boxeen då att kunna läsa från 3TB-disken? Annars får det väl helt enkelt bli en 2TB-disk (det klarar den alltså?).

2. Det här med NAS är jag helt, helt nollad på. Det är alltså nätverksservrar, typ, med plats för X antal interna hårddiskar? Blir ju OT, men vilka är de stora fördelarna med NAS? Kikade på vilka som är populärast, och fann denna:
https://www.prisjakt...kt.php?p=754023
Ser att den har två USB-portar bak. Kan man ha externa diskar där? Eller eventuella externa?
Osäker på om jag ror hem ett NAS-projekt med alla kringbitar. ;)

3. Jag kör i dag med Bredbandsbolagets router (kopplad till deras 100/10-fiber), bl.a. eftersom jag har såväl deras tv som telefoni kopplat till systemet. Tycker det är rätt bra blås i den. Någon risk att den är för klen/långsam?

4. Det här vill jag ska ingå i mitt "system" (om jag kör som tänkt innan, blir det NAS så får jag ju tänka nytt): två bärbara datorer, en Boxee, en tv, hemmabiosystemet (en Onkyo som nav), två externa 1TB-diskar och en extern 3TB-disk (eller en 2TB-disk). Hur skulle ni koppla samman detta? Den ena bärbara datorn fungerar i princip som stationär. Den kanske jag ska köra trådat till routern?

Postad 02 July 2011 - 09:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Och där dog just min Boxee helt ;)

Efter ännu en frustrerande kväll igår när den betedde sig värre än nånsin, typ inget gick att spela upp och när jag tom blev desperat och drog min 15 meters ethernetkabel fysiskt till routern för att se om det belv bättre hjälpte inte ens det.

Nu i morse tänkte jag göra en reset på allt ännu en gång och även ta bort media-db och rubbet. Efter att ha startat om den några ggr skulle jag sen göra en specielstart för att få upp factory reset menyn, men inget händer whatsovever med Boxeen.

Helt död och ger inte ett enda livstecken ifrån sig oavsett hur jag trycker på powerknapen eller efter att ha dragit ur strömmen helt och satt tillbaka.

Suck....

Postad 02 July 2011 - 10:19

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Helt död och ger inte ett enda livstecken ifrån sig oavsett hur jag trycker på powerknapen eller efter att ha dragit ur strömmen helt och satt tillbaka.
Suck....

Då är den trasig eller så är det nätadaptern. Pröva starta från fjärren också ifall kontakten fallit ur.
D-Link är ökänd för att ha världssämst nätadaptrar som går sönder stup i kvarten.
Har bytt ut alla mina till deltacoadaptrar samt lött om kontakterna på moderkortet.

Postad 02 July 2011 - 10:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Tack för svaren!

Några följdfrågor och nya funderingar...

1. Så Boxeen klarar inte 3TB-diskar? Jag som var sugen på att gå upp på en sådan... Sitter i dag på två 1TB-diskar. Kan det vara ett alternativ att ha en 1TB-disk direktkopplad till Boxeen, och att ha en 3TB-disk kopplad till en av mina datorer, som är del av nätverket? Kommer Boxeen då att kunna läsa från 3TB-disken? Annars får det väl helt enkelt bli en 2TB-disk (det klarar den alltså?).

2. Det här med NAS är jag helt, helt nollad på. Det är alltså nätverksservrar, typ, med plats för X antal interna hårddiskar? Blir ju OT, men vilka är de stora fördelarna med NAS? Kikade på vilka som är populärast, och fann denna:
https://www.prisjakt...kt.php?p=754023
Ser att den har två USB-portar bak. Kan man ha externa diskar där? Eller eventuella externa?
Osäker på om jag ror hem ett NAS-projekt med alla kringbitar. ;)

3. Jag kör i dag med Bredbandsbolagets router (kopplad till deras 100/10-fiber), bl.a. eftersom jag har såväl deras tv som telefoni kopplat till systemet. Tycker det är rätt bra blås i den. Någon risk att den är för klen/långsam?

4. Det här vill jag ska ingå i mitt "system" (om jag kör som tänkt innan, blir det NAS så får jag ju tänka nytt): två bärbara datorer, en Boxee, en tv, hemmabiosystemet (en Onkyo som nav), två externa 1TB-diskar och en extern 3TB-disk (eller en 2TB-disk). Hur skulle ni koppla samman detta? Den ena bärbara datorn fungerar i princip som stationär. Den kanske jag ska köra trådat till routern?

1. Anledningen till att 3TB inte fungerar beror på hur operativsystem läser partitioner. Alla äldre OS har behövt lägga in uppdateringar för att stödja partitioner över 2TB. Jag kommer åt mina 10TB raid partitioner från NASen så det ska nog fungera om du kopplar en extern disk till datorn.
Så i dagsläget behöver du bara kolla upp stöd för +2TB om du tänker koppla direkt till Boxee.

2. NAS är en nätverksdisk. Lådan har en egen nätverksdator i princip så du kommer kunna komma åt diskarna överallt från ditt nätverk utan att din huvuddator är igång.
Du kan välja mellan att stoppa in diskar och köra som normalt, eller så speglar du tex två diskar så att om en går sönder kan du återställa datan (nackdelen är att tex att 2x2TB blir enbart 2TB då).
Finns säkert någon tråd om den NASen på forumet där du kan fråga om USB, men det går säkert.

3. Svårt att svara på. Beror på hur mycket trafik som går igenom...

4. Bästa lösningen är om alla parter kan anslutas trådat. Sen spelar det inte så stor roll om du har disken kopplad till Boxee eller din dator. Först när man har trådlöst så påverkas det av signalstyrka etc.
Har du en NAS kopplar du den till routern eller switchen så Boxee kan komma åt den på samma nätverk.

Postad 02 July 2011 - 10:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Dock är jag fundersam på vad man får för mervärde på boxee box mot WD Live förrutom att t.ex. kunna köra playkanalerna? Är Boxee än mycket bättre mediaspelare än WD live?
Har den bättre funktioner för hantering av själva filerna med omslag, undertexter osv?

Tja, vet inte om den är bättre... det är olika spelare med olika system, buggar/lösningar.
Alla utför basfunktionen att spela media, men sedan kan du välja om du vill ha en rostig Hyundai eller en fin Mercedes =)

Finns alla playkanalerna inbyggda i firmwaren under channels numera eller är det fortfarande 3departs appar som gäller typ boxeeplay.tv (där hittar jag bara SVT och TV4).
Varför finns boxeeplay.tv om man det redan är inbyggt?

Tror de flesta stora finns under channels nu, annars är det bara att lägga ett bokmärke i browsern så kan man köra via den.

Postad 02 July 2011 - 11:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Då är den trasig eller så är det nätadaptern. Pröva starta från fjärren också ifall kontakten fallit ur.
D-Link är ökänd för att ha världssämst nätadaptrar som går sönder stup i kvarten.
Har bytt ut alla mina till deltacoadaptrar samt lött om kontakterna på moderkortet.

Tja det första man tänkte på var ju att det borde rimligt vara nåt med strömförsörjningen när inte ens lampan på fronten vill lysa. Dock hade jag inte läst nåt om strulet med adaptrarna, får ta och undersöka det.

Provade även fjärren direkt men föga framgång ;)

Men jag har definitivt ingen lust att börja modda och löda om saker etc. Kanske kan köpa nån sån där multiadapter på Classe el nåt?

Postad 02 July 2011 - 12:04

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Tja det första man tänkte på var ju att det borde rimligt vara nåt med strömförsörjningen när inte ens lampan på fronten vill lysa. Dock hade jag inte läst nåt om strulet med adaptrarna, får ta och undersöka det.

Provade även fjärren direkt men föga framgång ;)

Men jag har definitivt ingen lust att börja modda och löda om saker etc. Kanske kan köpa nån sån där multiadapter på Classe el nåt?

Enklast för dig är nog bara att reklamera hela boxen och få en ny på garantin.
Nätdelen är 12V, 2A, DC-pluggen bör vara 3.5x1.3(1.35ev)

Redigerat av Unregistered577c6879, 02 July 2011 - 12:17.

Postad 02 July 2011 - 16:11

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Tja, vet inte om den är bättre... det är olika spelare med olika system, buggar/lösningar.
Alla utför basfunktionen att spela media, men sedan kan du välja om du vill ha en rostig Hyundai eller en fin Mercedes =)

Hmm hur ska man tolka det där? ;)
OM jag bara vill spela MKV från USB-disk eller trådat LAN så spelar det alltså ingen större roll? WD live för minde än halva summan är lika bra?
Den är alltså inte snabbare/kvickare/stödjer fler filtyper/spolar bättre/snyggare GUI eller nåt sånt?
Om jag förstår det rätt så skapas det inte automatiska omslag i WD live och man får lägga in allt manuellt? Eller?

Men jag får bra stöd för playkanaler, fräckare fjärr och appar med Boxee?

Postad 02 July 2011 - 16:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Enklast för dig är nog bara att reklamera hela boxen och få en ny på garantin.
Nätdelen är 12V, 2A, DC-pluggen bör vara 3.5x1.3(1.35ev)

Tack för info, men nu har den tydligen ångrat sig på dödsbädden och återvänt till de levande igen helt utan förvarning....

Efter jag vet inte hur många försök till återupplivning gav jag upp men den fick stå och gotta till sig några timmar utan ström idag och sen gjorde jag ett sånt där sista desperat försök att trycka på strömknappen och vipps ville den leva igen.

Vet inte om man ska skratta eller gråta helt ärligt ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.