Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 9.117646 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8.333332 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6.5 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 5 280:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8.999998 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8.999998 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8.333332 (2) 789:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo 4K SE (Digitalboxar) 4 (0) 4 890:-
7 relaterade trådar

Postad 25 May 2013 - 08:40

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Är det någon som har CanalDigital och HistoryHD som kan kolla om undertexten är korrekt.
Visst kan man fråga CanalDigital, men standardfrågan från dem är vilken box man har och sen säger de vänd dig till boxleverantören.

Inga problem med textningen på History Chnl HD för mig iaf med CT 9000HD.

beson

Redigerat av beson, 25 May 2013 - 08:44.

Postad 26 May 2013 - 08:30

nullebulle
  • nullebulle
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hejsan nu har jag skaffat mig en Solo2 som jag har lagt in openpli 3 / cccam på och det rullar på bra

Men jag skulle vilja få igång transcoding på den, men jag fattar inte om det går med openpli
tanken är att jag ska kunna komma åt burken när jag är ute på jobb
vill även komma åt min Nas

finns det nån guide som förklarar det för openpli eller är det bara att byta image
har tittat på black hole lite men gillar inte gränssnittet på den

Postad 27 May 2013 - 15:25

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag fick igång Canal digital i min VU+ Solo2. Jag hade inte satt in kortet rätt i läsaren. FYI, kortet ska sitta med baksidan uppåt. Sen med ett tryck på blå knappen kan man aktivera kortet.

Janne

Klassiskt fel! :D

Gjorde själv likadant första gången jag skulle ha igång boxen. Har för mig att jag läst om andra i tråden, som råkat ut för det också.

Postad 27 May 2013 - 17:45

JanHJ
  • JanHJ
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hejsan nu har jag skaffat mig en Solo2 som jag har lagt in openpli 3 / cccam på och det rullar på bra

Men jag skulle vilja få igång transcoding på den, men jag fattar inte om det går med openpli
tanken är att jag ska kunna komma åt burken när jag är ute på jobb
vill även komma åt min Nas

finns det nån guide som förklarar det för openpli eller är det bara att byta image
har tittat på black hole lite men gillar inte gränssnittet på den

Jag skulle ladda ner Vix och testa med.
http://www.world-of-...p?dir=Vu+Solo2/

Postad 01 June 2013 - 09:01

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Inga problem med textningen på History Chnl HD för mig iaf med CT 9000HD.

beson

Är det någon som har VU+ som kan kolla om det är rätt text på CanalDigital, HistoryHD.
Är det ett inställnings fel eller är det kroniskt fel på boxen?

Postad 01 June 2013 - 13:31

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Är det någon som har VU+ som kan kolla om det är rätt text på CanalDigital, HistoryHD.
Är det ett inställnings fel eller är det kroniskt fel på boxen?

Inga problem på en VU+

Postad 01 June 2013 - 19:41

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Inga problem på en VU+

Kan inte hitta något lämpligt ställe att korrigera texten, nu kommer den från en helt främmande kanal. History utan HD, där funkar texten som det ska. Vilken kanal texen kommer ifrån har jag inte lyckas klura ut. Det är irriterande med text som inte stämmer, bättre med ingen text alls.

Postad 02 June 2013 - 09:25

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Har du kört nån mjukvaruppdatering på boxen på sistone? I går saknade jag texten på ett par kanaler, men efter uppdatering så var de tillbaka. Vet dock inte om det var uppdateringen som fixade det eller om det hade räckt med en omstart.

Postad 02 June 2013 - 09:29

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Kan inte hitta något lämpligt ställe att korrigera texten, nu kommer den från en helt främmande kanal. History utan HD, där funkar texten som det ska. Vilken kanal texen kommer ifrån har jag inte lyckas klura ut. Det är irriterande med text som inte stämmer, bättre med ingen text alls.

Vilken mjukvara kör du?
Jag har OpenPli. Gick ifrån Black Hole eftersom deras textning var usel, i alla fall då för några år sedan

Postad 02 June 2013 - 09:36

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Vilken mjukvara kör du?
Jag har OpenPli. Gick ifrån Black Hole eftersom deras textning var usel, i alla fall då för några år sedan

Har också Openpli med senaste uppdateringar. Det som är konstigt är att textningen fungerade på HistoryHD, för någon månad sedan. Möjligen har jag vart och fingrat på något som jag ej borde.

Postad 02 June 2013 - 18:29

B-N
  • B-N
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Är det möjligt att få 7-14 dagars epg med xmltv ? Testat rytec med xmltv importer och crossepg men får ju bara 4 dagar typ :(
Finns det något annat alt ? Ej dvb epg !

Jag har roat mig med att ladda ner upp till 14 dagar EPG från http://tv.swedb.se/ ( http://tvsajten.com/tv ) genom att använda Perl-skriptet xmltv med grappern tv_grab_se_swedb på en PC för att skapa en fil på min Vu+ duo som sen kan importeras via programmet crossepg_xmltv (som finns med bland CrossEPG-programmen under /usr/crossepg) och ett lite sh-skript i CrossEPG som startar det ibland.

Det är inte helt smidigt, men fungerar någorlunda, men för att göra det hela smidigare funderade jag på att skriva ett litet Phyton-skript åt CrossEPG eller kanske EPGImport så jag slipper köra det på PC:n, men det har inte blivit av, än i all fall :-) Man ska vara medveten om att en detajerad 14 dagar EPG för sådär 40 - 50 kanaler tar en del minne när man använder den så mottagren hickar till ibland. Man kan ju försöka vara lite mer selektiv med vilka kanaler man laddar ner. Det största jobbet var att skriva den channels.xml som mappar de kanalidentiteter som swedb använder till de kanalidentiteter som mottagaren använder, jag utgick från den Rytec har för CrossEPG/EPGImport för Sverige och gjorde en för de kanaler jag använder på CD. Det är lite pill, kan lägga upp mitt försök om någon är intresserad :-)

Redigerat av B-N, 02 June 2013 - 18:30.

Postad 02 June 2013 - 18:57

B-N
  • B-N
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Det här var ju ett tag sen så det kanske har löst sig ändå?

Jag blir inte klok på den här mottagarens eller mjukvarans logik.
Skulle i kväll förprogrammera timer på Kanal 5 kl. 21:55-22:55 på måndag.
Får då upp att det går inte eftersom jag har en konflikt lördag morgon kl. 04:00 mellan två kanaler.
Hur kan detta påverka vad jag vill spela in på Måndag kväll?
Dessutom finns det ingen konflikt eftersom jag har två kablar indragna till mottagaren just för att det skall gå att spela in två program samtidigt. Detta gör jag varje dag så jag vet att det inte skall kunna bli nån konflikt.
Inte första gången den blandar ihop dagar/tider/kanaler och påstår att det finns konflikter som dessutom inte är relevant för den inspelning som jag försöker programmera.
Är det många fler som har samma problem och finns det nån som har lyckats hitta var felet ligger?

Jag har råkat ut för exakt samma sak några gånger och det är väldigt förvirrande :-)
Vad som verkar hända är att det av någon anledning skapas en konflikt bland redan existerande timers. Hur det kan hända vet jag inte säkert, men möjligen att en uppdatering av programvaran gör att existerande timers plötsligt hamnar i konflikt för att någon ändrat reglerna för vad som fungerar... eller så är det rena buggar som tillåtit oupptäckta konflikter tidigare. Jag har märkt att mottagaren har ändrat åsikt om inspelningar som kommer precis efter varandra numera lättare skapar konflikter, kanske för att mottagaren behöver lite tid på dig för att byta kanal eller så... så att jag ibland måste ha en minut glapp mellan dom. Men det händer ju bara om bägge tunerna är upptagna så oftast går det ju bra ändå.

Resultatet är att det är det altså inte är den nya timer som är problemet utan några av de gamla. Kolla speciellt timerar som ligger efter varandra. Jag har för mig att listan av konflikter också gav lite hum om var problemet var. Efter lite klurande har jag varje gång lyckats att hitta var konflikten var och justerade lite och så var allt frid och fröjd igen .-)

Postad 03 June 2013 - 17:22

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Det här var ju ett tag sen så det kanske har löst sig ändå?

Jag har råkat ut för exakt samma sak några gånger och det är väldigt förvirrande :-)
Vad som verkar hända är att det av någon anledning skapas en konflikt bland redan existerande timers. Hur det kan hända vet jag inte säkert, men möjligen att en uppdatering av programvaran gör att existerande timers plötsligt hamnar i konflikt för att någon ändrat reglerna för vad som fungerar... eller så är det rena buggar som tillåtit oupptäckta konflikter tidigare. Jag har märkt att mottagaren har ändrat åsikt om inspelningar som kommer precis efter varandra numera lättare skapar konflikter, kanske för att mottagaren behöver lite tid på dig för att byta kanal eller så... så att jag ibland måste ha en minut glapp mellan dom. Men det händer ju bara om bägge tunerna är upptagna så oftast går det ju bra ändå.

Resultatet är att det är det altså inte är den nya timer som är problemet utan några av de gamla. Kolla speciellt timerar som ligger efter varandra. Jag har för mig att listan av konflikter också gav lite hum om var problemet var. Efter lite klurande har jag varje gång lyckats att hitta var konflikten var och justerade lite och så var allt frid och fröjd igen .-)

Om jag inte missminner mig så körde jag en ren ominstallation och problemet försvann, eller rättare sagt så har det inte dykt upp igen, men det kommer kanske tillbaka, vem vet?
Det som var helt ologiskt var två olika problem, dels:
Förmoda att jag ser reklam för ett program som skulle börja på fredag 7/6 kl 20.00 på discovery och vill spela in det.
Jag trycker blå knapp, väljer singel EPG, bläddrar fram till fredag kl. 20.00 och hittar programmet, trycker grön knapp för timerinspelning.
Då kunde jag få upp att det går inte att spela in på fredag kl 20.00 för att kl 01.59 tisdag så är det en konflikt mellan två andra program.
Problem ett är att oavsett om det finns en konflikt kl 01.59 tisdag så borde det inte påverka vad jag vill spela in kl 20.00 på fredag.
Problem två är att det finns ingen konflikt kl 01.59 eftersom vid det klockslaget endast är programmerat ett eller två program vilket skall vara möjligt eftersom jag har två av varandra oberoende kablar in till mottagaren.
Hur som helst har jag inte det problemet längre, eller ännu får man kanske säga...

Redigerat av Unregistered1e2f12b7, 03 June 2013 - 17:28.

Postad 08 June 2013 - 13:10

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Någon som vet var binären och configfilerna för cccam och oscam skall placeras i VU+ Duo original image. Var skall de placeras med ftp, Vilken/vilka skall ligga i var/temp/etc/bin.

Kör normalt med PLI men ville nu endast testa med orginalimagen men får inte igång någon bild på denna.

Postad 11 June 2013 - 09:24

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Du laddar ner plugin tex cccam och den installeras automatisk där den skall vara, sen kan du se var den ligger.
Det finns flera OS man kan köra som du sa; PLI, VIX, ATV.
Jag kör Open ATV laddar in CCCAM plugin installeras, sätter på camen, in med kortet så funkar det efter 1-3 sec har jag bild.
Vad är det för något du vill se??

Postad 11 June 2013 - 11:16

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar. Vu+ verkar inte längre stödja cams. Jag hittar i vart fall inga plugins för cammar hos dem. Prövar därför lite olika cams från andra ställen men får inte till det.

ATV verkar intressant och skall testa denna.

MVH dink

Postad 11 June 2013 - 11:32

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Det första man blir blind på är ögonen, plugins,grön knapp, längst nere softcams.

Postad 11 June 2013 - 16:17

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Tog på mig glasögonen och hämtade förstoringsglaset men hittade trots detta inga cams i plugin.

Postad 11 June 2013 - 16:21

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Tog på mig glasögonen och hämtade förstoringsglaset men hittade trots detta inga cams i plugin.

Fel av mig, såg nu att du använder orginalimage, då får man fixa allt själv om man kan.

Postad 11 June 2013 - 21:55

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Ladda in PLi, det verkar klart lättast med ccam mm.
http://openpli.org/

Postad 12 June 2013 - 10:01

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Du har helt rätt! PLI är bra och fungerar helt perfekt på VIA och CD. Har kör denna i ett år nu utan problem varken med cccam eller oscam.

Nu fick jag bara för mig att prova med VUs orginal, helt på skoj, men se det fick jag inte till och enveten som man är så vill jag inte ge mig för det funkade ju när jag testade då boxen var ny. Har nu testat olika binärer, olika configs, testat placering i var, usr etc men utan resultat.

Kanske ska strunta i det meningslösa experimenterandet och gå över till "Open ATV" ( som pege 63) föreslog, PLI, BLACKHOLE, eller t. ex VIX.

Tack till alla för visat intresse

Postad 15 June 2013 - 00:14

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Canal Digital har 3D-helg. Hur fungerar "3D chanal" hos er.
För mig fungerar det inte,
Ett felmeddelande "SID inte funnen i PAT" kommer fram
Övriga 3D- kanaler fungerar som de ska.

Postad 15 June 2013 - 09:09

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Canal Digital har 3D-helg. Hur fungerar "3D chanal" hos er.
För mig fungerar det inte,
Ett felmeddelande "SID inte funnen i PAT" kommer fram
Övriga 3D- kanaler fungerar som de ska.

DVB-S
QPSK
10872V
SR 24500
FEC 7/8

beson

Postad 15 June 2013 - 10:17

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

DVB-S
QPSK
10872V
SR 24500
FEC 7/8

beson

Ser att jag har helt andra värden på 3D Chanel
Hur kan jag ändra på dessa?

PS. Löste sig, Tack beson.

Redigerat av Unregistered4b65ce4d, 15 June 2013 - 10:27.

Postad 18 June 2013 - 17:41

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Kommer beställa en http://www.canaldigital.se/ny-hdbox för 900 kr i fall CD slår på CI+. har man det skralt med pengar kan man ju satsa på den för 300 kr (obs ingen förlängd bindningstid).

Postad 18 June 2013 - 19:10

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Kommer beställa en http://www.canaldigital.se/ny-hdbox för 900 kr i fall CD slår på CI+. har man det skralt med pengar kan man ju satsa på den för 300 kr (obs ingen förlängd bindningstid).

Finns det nån ny info som pekar på CI+?

Postad 19 June 2013 - 18:48

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

"Observera att det här erbjudandet är exklusivt för dig som har en Inspelningsbar HD-box 250GB och som har fått hem ett brev med erbjudandet."
Det går kanske att prata till sig en ändå.

Postad 19 June 2013 - 20:40

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag har inte fått hem något brev.

Tja har i alla fall ändrat mig. Vi kommer få fiber med triple paly och kan ju då behålla min Vu+. Om CD slår på CI+ hoppa jag på IP-TV. Tycker dock IP-TV är mer begränsat med tex detta med inspelning, se en kanal på sin TV och en annan på datorn.

Men det ska gå bra att köra IP TV med min RT-AC66U router. Bekräftat på Swec-forum att det fungerar. Det vill säga om vi väljer Telia och det bor många gamla i byn och de är helt insnöade på Telia. Rena Apple-fanatismen :D Så slår de på CI+ får jag väll välja det sämre alternativet och då kan man välja Viasat istället, om man har lust. Sedan mötet igår kväll känns ny nedgraderad CD-box inte lika lockande längre.

Redigerat av ruva, 19 June 2013 - 20:45.

Postad 20 June 2013 - 08:13

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Nu var det länge sedan jag var och pillade på inställningarna. Vad är det som felar när man får upp "SID inte funnen i PAT"? Detta sker på bland annat SVT1 HD och TV4 HD...

Kör PLI...

Redigerat av echotuva, 20 June 2013 - 08:14.

Postad 20 June 2013 - 13:35

LRacing
  • LRacing
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nu var det länge sedan jag var och pillade på inställningarna. Vad är det som felar när man får upp "SID inte funnen i PAT"? Detta sker på bland annat SVT1 HD och TV4 HD...

Kör PLI...

Dom kanalerna har antagligen bytt frekvens, gör ny kanalsökning och uppdatera kanallista.

Postad 20 June 2013 - 17:25

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Dom kanalerna har antagligen bytt frekvens, gör ny kanalsökning och uppdatera kanallista.

Tackar! Det hade de tydligen gjort. :)

Postad 22 June 2013 - 13:27

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Canal Digital kanal 25 HistoryHD har en tid haft felaktig undertext hos mig, mycket störande. Texten kommer från en kanal som jag inte känner igen. Den är dessutom stor och blaffig.
Vad kan det bero på?
Däremot kanal 27 History utan HD är undertexten korrekt, och den är liten och diskret som jag själv ställt in i menyn.

Edit:
I min värld så beror det på utsändningen, för det kan väl knappast bero på boxen eller...
Någon som kan checka hur undertexten fungerar på HistoryHD hos CanalDigital.

Tydligen så finns kanalen på flera frekvenser, varav den jag hade verkar vara på utgående. När jag bytte till en annan frekvens med samma kanal fungerar textningen åter igen.

Postad 24 June 2013 - 14:46

Andhy
  • Andhy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej! Någon som vet om Duo2 kommer med CI+ eller bara med CI, om inte så får det nog bli en Fortis TIVIAR+ istället.. den är redo om Canal Digital kopplar på pairing (CI+)!

Postad 29 June 2013 - 18:48

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Det är troligtvis kondensator C807 som är paj.

Jag hade exakt samma problem med min Vu+Duo, endast röd lampa, inget "Starting...", men hårddisken surrade.
Jag hittade denna tråd http://www.vuplus-co...o-is-dead.3616/ och bytte konding C807 och nu fungerar boxen igen. :)

Här är en bild på placeringen av kondensatorn http://www.vuplus-co...ge-6#post-59262
Jag köpte denna https://www.elfa.se/...44-23&toc=19089

Värt ett försök.

Nu har jag drabbats av samma problem, delar beställda synd att helgen startar så här.

Postad 30 June 2013 - 00:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Hej! Någon som vet om Duo2 kommer med CI+ eller bara med CI, om inte så får det nog bli en Fortis TIVIAR+ istället.. den är redo om Canal Digital kopplar på pairing (CI+)!

Ingen box med Enigma2 stöder CI+

Postad 30 June 2013 - 11:36

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Ingen box med Enigma2 stöder CI+

http://www.mytiviar.se/

Frågan är bara hur öppen Linuxen kommer att bli i boxen.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 30 June 2013 - 11:37.

Postad 30 June 2013 - 11:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en box till, har kollat på VU+ Solo2 som är grymt prisvärd. Någon som använder den ?

Duo2 släpps om 4-5 veckor ( Juli-Augusti ) ) men till ett pris från ca 4500 kr och uppåt.

Kan lägga upp första review av Duo2 här för den som är intresserad.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 30 June 2013 - 11:55.

Postad 30 June 2013 - 11:45

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Smart med easy finder om det nu fungerar i praktiken...

http://www.satpro.se...104&ucat_nr=101

Postad 01 July 2013 - 22:04

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Kan inte läsa mig till om Tiviar klarar av att strömma till dator eller spela in på Nas istället för bullrande intern HD).

Postad 01 July 2013 - 23:30

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Kan inte läsa mig till om Tiviar klarar av att strömma till dator eller spela in på Nas istället för bullrande intern HD).

Läser man i forumet på http://www.mytiviar.se/ verkar den ha massor med barnsjukdomar och mycket som inte är klart ännu, utan "ligger hos programmerarna" :blush:.

Postad 02 July 2013 - 05:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Frågan är bara hur öppen Linuxen kommer att bli i boxen.

Ja det finns Linuxboxar som stöder CI+ men inte som kör med Enigma2.
Även t.ex Viasats egna boxar är Linuxboxar med.
Annars har ni Gigablue Quad HD med stöd för 4 tuners och samma chip som Vu+ Solo 2 men den stöder inte CI+ då.

Redigerat av Leatherface, 02 July 2013 - 05:43.

Postad 02 July 2013 - 17:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Permanent Timeshift går väll inte ladda ner längre på boxen. Ska ju varit problem med den så OpenPli har stoppat den eller? Ingen har ju gjort någon utveckling på pluginnet sedan 2011.
Och är det klokt att ha Permanent Timeshift om man använder NAS som hårddisk? Skulle kunna sätta i en usb-sticka för timeshift.

Redigerat av ruva, 02 July 2013 - 17:05.

Postad 10 July 2013 - 09:27

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
OpenPli och EPG

Hade ett ström avbrott en natt och EPG i OpenPli ligger nu 15 min efter. Har försökt med att uppdatera OpenPli, men tidsförskjutningen kvarstår.
Hittar ingen funktion att ställa klockan, tycker att den borde bli automatiskt uppdaterad när OpenPli uppdateras, men så verkar inte vara fallet.

Är enda sättet att justera klockan en ominstallation?

Verkar vara högre nivå på användarvänligheten i köksfläkten.

Redigerat av Unregistered4b65ce4d, 10 July 2013 - 21:45.

Postad 11 July 2013 - 09:52

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

OpenPli och EPG

Hade ett ström avbrott en natt och EPG i OpenPli ligger nu 15 min efter. Har försökt med att uppdatera OpenPli, men tidsförskjutningen kvarstår.
Hittar ingen funktion att ställa klockan, tycker att den borde bli automatiskt uppdaterad när OpenPli uppdateras, men så verkar inte vara fallet.

Är enda sättet att justera klockan en ominstallation?

Verkar vara högre nivå på användarvänligheten i köksfläkten.

Bryt strömmen och vänta en stund, koppla sedan i den igen och kolla EPG tiden. Hur är tiden som boxen visar stämmer den ?

Postad 11 July 2013 - 21:46

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Bryt strömmen och vänta en stund, koppla sedan i den igen och kolla EPG tiden. Hur är tiden som boxen visar stämmer den ?

Ja det var VU+Duon som tiden var fel i, när jag slog av den en stund och sen slog på den blev det bra. Däremot var Boxern hela tiden rätt.

Postad 18 July 2013 - 05:32

putta
  • putta
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Nu finns VU+ DUO2 till försäljning hos SATPRO

Postad 20 July 2013 - 13:18

boa16
  • boa16
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
-

Redigerat av boa16, 23 July 2013 - 08:43.

Postad 20 July 2013 - 13:33

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Har bytt till viasat så om 2-3 veckor kan någon köpa min vu+ duo om intresse finns. Bor i gbg men kan skickas då orginalkartong finns

Redigerat av Johan_i_burken, 20 July 2013 - 13:34.

Postad 28 July 2013 - 23:48

oman86
  • oman86
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej ! Min vu+ duo vill inte starta, det började för några dagar sedan med att boxen frös när jag skulle byta kanal så då fick jag stänga av den på knappen där bak men nu så lyser bara den röda lampan i fronten och inget mer händer. Kanske nån har varit med om detta, grymt tacksam för svar..

Postad 29 July 2013 - 07:07

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Hej ! Min vu+ duo vill inte starta, det började för några dagar sedan med att boxen frös när jag skulle byta kanal så då fick jag stänga av den på knappen där bak men nu så lyser bara den röda lampan i fronten och inget mer händer. Kanske nån har varit med om detta, grymt tacksam för svar..

För ett tag sedan stod det något om en kondensator i nätdelen som ger upp. Kolla bakåt i tråden så hittar du. Den infon borde vara en "sticky" i tråden, tycker jag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.