Postad 15 December 2011 - 19:00
Jag gillade inte den heller,vet inte riktigt varför men så var det iaf.En man som badar i grisblod räcker för att jag ska vilja prova en iallaf.
No comments XD
Drack förresten Great Divides Smoked Yeti igår. Det var ingen höjdaröl.
Postad 15 December 2011 - 20:12
Postad 15 December 2011 - 20:35
Måste stå fel på systembolaget, sist den släpptes var i Mars!Nähä, när kom den då!?
Ser på en del ställen att det står december dock, kanske var det så.... Skulle också velat haft en låda.
Postad 16 December 2011 - 00:34
Postad 16 December 2011 - 09:37
Måste stå fel på systembolaget, sist den släpptes var i Mars!
Ser på en del ställen att det står december dock, kanske var det så.... Skulle också velat haft en låda.
Var det första jag tänkte med. Jag beställde dom för snart ett år sen känns det som.
Drack en Nögne Underlig Jul igår. Skum öl! Smakade typ rätt mkt av glögg. Nejlikor osv. Saknade kanske den där feta kroppen jag hade velat ha. I stoutform tror jag den hade kunnat bli grym.
Postad 16 December 2011 - 09:44
Postad 16 December 2011 - 13:18
Återigen, jag tycker julöl KRÄVER rÄtt sorts mat. Gillar inte alls att dricka julöl "ensam".
En Underlig jul och en varm lussebulle räcker för mig!
Postad 16 December 2011 - 14:18
Viss öl man dricker skriker "passar nog gott till mat" Ensam kanske den är urtråkig men den kanske skulle vara en 5a till viss typ av mat.
Denna helgen funderar jag på att testa min Glühkriek som jag tänkte hetta upp. Första gången jag dricker uppvärmd öl i så fall.
Postad 16 December 2011 - 19:53
Testade den både varm och kall.
Vill ni läsa mer om hur den var finns resten på http://valhumlat.blo...-gluhkriek.html
Bifogad fil(er)
Redigerat av Sgart, 16 December 2011 - 19:54.
Postad 16 December 2011 - 20:09
Efter att ha varit trogen Innis & Gunn Original många år var jag tvungen att testa deras Rum Cask när den stod brevid. Trodde jag skulle smälla av, det smakade ju verkligen bedrövligt. Sötma och bitterhet, allt på samma gång. Någon smak av öl fanns knappt mer än att förnimma. Att jämföra med Original är inte ens möjligt, det vore som att jämföra Dynavoice med Dynaudio.
Var det jag som fick hem ett måndagsexemplar eller är det verkligen den bistra sanningen?
Postad 17 December 2011 - 17:05
Postad 17 December 2011 - 17:58
Cantillon! Om du gillar surölSkall snart till Bishops, tips på några goda öl som man kan ta?
Postad 17 December 2011 - 18:29
Tror aldrig att jag har testat suröl, så det kanske man borde göra då.Cantillon! Om du gillar suröl
Tack för tipset!
Postad 17 December 2011 - 21:43
Postad 18 December 2011 - 00:10
Testa en Rose De Gambrinius eller Vigeneronne ... good stuff, dom räcker lätt en timme minst!Tror aldrig att jag har testat suröl, så det kanske man borde göra då.
Tack för tipset!
Postad 18 December 2011 - 00:17
Testade Shepherd Neames Christmas Ale ikväll som inte alls var så dum. Väldigt fruktig, kändes till och med på doften när man hällde upp den, men inte för sliskig vid drickandet ändå. Kommer inte att bli någon favorit men kan definitivt tänka mig att köpa den någon mer gång.
Postad 18 December 2011 - 11:04
Korkade upp Hornbeer Julehumle och Raasted Juleöl igår. Raasted Juleöl var en rätt trevlig belgisk modell, men ingen jul återfanns i flaskan. Inte heller Hornbeer Julehumle innehöll någon jul, MEN desto mer humle!Ah, äntligen! Igår hämtade jag ut den danska "julkassen" från Elixir Wine.
Nån som har smakat på någon av ölen än?
Jag kommer nog ha svårt att hålla mig ifrån att INTE smaka en redan ikväll...
Postad 18 December 2011 - 11:50
Postad 18 December 2011 - 17:37
Var många konstiga betygsättningar iallafall.http://www.aftonblad...icle14070610.ab
Känns inte riktigt stabilt det testet...
Sen fattar jag inte heller varför de sätter rököl mm under "lager"
Den som läser det testet och tror att Jolabjor smakar lager blir väldigt paff...
Ikväll blir de Hibernation Ale och sen har jag en K9 i kylen också.
Redigerat av Sgart, 18 December 2011 - 17:39.
Postad 20 December 2011 - 13:06
Troligtvis blir det så att en anchor dricks nästa år samt året därpå, en carnegie i år sen en varje år för att jämföra lagringspåverkan på ölen. Ska dock meddelas att jag har svårt att hålla mig från att öppna anchor's nu innan jobbet
DSC_0012.JPG 69.11K
1 Antal nerladdningar
Postad 20 December 2011 - 14:41
Stöddiga flaskor där till vänster
Postad 21 December 2011 - 07:05
Postad 21 December 2011 - 08:23
Glühkrieken tyckte jag var spännande men det har ju mkt att göra med att jag inte prövat en innan. Sen har jag faktiskt inte druckit klart alla än
Jag har faktiskt några jokrar kvar att jämföra med sen också från förra året. Blizzard 2010 bland annat
Postad 21 December 2011 - 08:37
Bägge ölen från Stensbrogaard (Julebryg och Juelstout) var mycket, mycket bra!
Hornbeers Jul-IPA var också den mycket god.
Dom andra jag smakat var inte mycket att hurra över. Har dock bland annat Amagers Julebryg 2009 kvar som jag har ganska höga förväntningar på.
Postad 22 December 2011 - 12:36
Vad tycker ni har varit årets bottennapp bland julölen? Något som bara inte gick att dricka?
De två från BrewDog var nog de största besvikelserna. Framförallt There is No Santa som jag inte lyckades dricka mer än några klunkar av. Sen tyckte jag Winter Porter smakade som en 50/50 grogg av porter och rödvin. Alltså inte rödvinstoner utan ren rödvinssmak. Jag har dock märkt att många beskrivit den annorlunda så jag kan ha fått en infekterad flaska.
Postad 22 December 2011 - 12:44
Julkassen var jag sugen på, men det blev alldeles för stora utgifter den här månaden ändå så fick skippa den. Dessutom har jag mer öl än jag hinner dricka.
Vad tycker ni har varit årets bottennapp bland julölen? Något som bara inte gick att dricka?
De två från BrewDog var nog de största besvikelserna. Framförallt There is No Santa som jag inte lyckades dricka mer än några klunkar av. Sen tyckte jag Winter Porter smakade som en 50/50 grogg av porter och rödvin. Alltså inte rödvinstoner utan ren rödvinssmak. Jag har dock märkt att många beskrivit den annorlunda så jag kan ha fått en infekterad flaska.
Denna blir det nog för mig:
http://www.valhumlat...elper-2011.html
Blev uppriktigt besviken på den. Har sällan druckit så kass mikkelleröl innan. I övrigt diggar jag verkligen hans öl .
Kul att se ännu en bloggare förresten.
Redigerat av Sgart, 22 December 2011 - 12:45.
Postad 22 December 2011 - 14:05
Denna blir det nog för mig:
http://www.valhumlat...elper-2011.html
Blev uppriktigt besviken på den. Har sällan druckit så kass mikkelleröl innan. I övrigt diggar jag verkligen hans öl .
Kul att se ännu en bloggare förresten.
Jag har för mig att jag drack den förra året och gillade den. Men har inte tillgång till bloggen från jobbet för att dubbelkolla. Ska dricka den imorgon under julvackan tänkte jag, så får vi se hur årets version ter sig.
Tack det samma, jag har varit här ett tag men haft problem med inloggningsfunktionen sen forumet uppdaterades. Men nu funkar det äntligen igen
Postad 22 December 2011 - 17:07
Så det fick bli några Nils Oscar Coffee stout istället någon som har provat den?
Redigerat av Unregistered89a7be48, 22 December 2011 - 17:07.
Postad 22 December 2011 - 17:17
Var inne i dag och tänkte köpa mig några till julöl men det var redan i stort sätt urplockat (Uppsala)
Så det fick bli några Nils Oscar Coffee stout istället någon som har provat den?
Drack en häromdagen. Smakar mer kaffe än man tror faktiskt. Helt ok.
Postad 22 December 2011 - 17:26
Låter lovandeDrack en häromdagen. Smakar mer kaffe än man tror faktiskt. Helt ok.
Postad 22 December 2011 - 19:14
Jag slänger upp ett inlägg på www.beerdrivel.se imorgon ifall att någon vill läsa mer i detalj.
Postad 22 December 2011 - 21:16
Nu sitter jag med en Spanked Virgin wheat 3. Det är en hembrygd där jag gjort grundreceptet och några polare bryggt ölen. Jag ställde upp med Spanked Virgin Wheat 2 i SM i hembrygd öl tidigare i år och vann guld i Folkets Val och silver i domartävlingens veteölsklass. 3:an är dock lite annorlunda då jag dragit ner alkoholhalten till närmare 6% (tidigare 7%) och ökat på humlegivorna. Ölen i fråga är en humlad hefe weizen. I princip en kombination av en IPA och en hefe weizen, de två bästa sommarölsstilarna i min mening. Tanken är också att kombinera skumbananen i veteölen med tropiskt fruktig humle. Slutresultatet är riktigt bra, men jag har en del att fixa till 4:an.
Jag slänger upp ett inlägg på www.beerdrivel.se imorgon ifall att någon vill läsa mer i detalj.
Säg till om du har för mkt över så du slipper slänga
Blev en GD Belgian Yeti idag. Helt ok men inget märkvärdigt.
Sista ölen från decemberköpet för min del. Blivit ett rätt stadigt drickande sen 1a december måste jag medge.
Postad 22 December 2011 - 22:25
Postad 24 December 2011 - 09:13
sohlio: Hibernation är mumsig, det är min favorit också.
Postad 25 December 2011 - 17:43
Sgart: Jag har tyvärr bara två flaskor, eller en flaska nu. Men kom till Uppsala i slutet av maj så ska du få smaka på min öl
sohlio: Hibernation är mumsig, det är min favorit också.
Kan hända att jag gör
Fan, åkt på förkylning natten till julafton. Nu smakar ingenting, någonting
Inte ens nån mening med att dricka öl som det är nu.
Postad 25 December 2011 - 17:48
Kan hända att jag gör
Fan, åkt på förkylning natten till julafton. Nu smakar ingenting, någonting
Inte ens nån mening med att dricka öl som det är nu.
Passa då på å drick "skitöl" så som Sofiero m.m
Och hoppas att den inte blir långvarig....
Postad 25 December 2011 - 22:18
Bra öl går inte ut
Postad 25 December 2011 - 22:26
Bra öl går inte ut
Och ett stort Tack för alla tips på välhumlat!
Redigerat av Unregistered89a7be48, 25 December 2011 - 22:33.
Postad 25 December 2011 - 22:39
Hehe nej det gör den inte. Hade ett 6pack Mariestad som "lagrades" i mitt skafferi orört sen jag fick dom av min svärfar för 2 år sen. Slängde dom dock med utgånget datum senast jag städade ur skafferiet 8)
Bra öl går inte ut
Redigerat av Unregistered2141, 25 December 2011 - 22:42.
Postad 26 December 2011 - 10:34
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?