**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
3171 svar till detta ämne
Postad 09 October 2011 - 14:43
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Den känns lite rappare, men kan ju vara placebo! ^^ Däremot märkte jag en ny sak (tror jag?) och det är att när man går in på inställningar t.ex., och scrollar så långt ner det går (så det tar stopp) så kommer det upp en blå grej som visar att det var slutet av sidan! Det måste vara nytt, känner inte igen det ^^
Jepp också märkt det där med en blå nyans när man scrollat ner till slutet. Läste på swedorid att det tydligen var nytt
Postad 09 October 2011 - 22:56
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Jag har inga problem med att UI skulle vara segt på något sätt. Första dagarna hade jag problem med att batteriet laddade ur för snabbt. Det var wlan relaterat och sedan dess stänger jag av wlan när jag ej använder det. Då har jag inga problem. Har du wlan på?
inget vlan påslaget, dock email och facebook widget.funderar om det kan vara copterskyddet... så när du drar fingret snabbt fram och tilbaka det är ingen fördröjning?
Postad 10 October 2011 - 01:16
Viggen69
-
Viggen69
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
funderar om det kan vara copterskyddet... så när du drar fingret snabbt fram och tilbaka det är ingen fördröjning?
Nej.
Postad 10 October 2011 - 06:54
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har skulle updatera min S2:a igår och allt gick bra tills den kom till 94% där den stanna. Jag gick ifrån datorn och hoppade på att den skulle vara klar när jag kom tillbaka någon timme senare, men inte. Kies hittade inte telefonen längre. Nu när jag startar telefonen står det "Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try agian."
Jag har startat om både telefon och dator, bytat usb-port, installerat om usb-drivrutinerna, men kies hittar inte min telefon längre. Vad gör jag nu? Jag vill inte göra något som riskerar min garanti. Kan man reseta telefonen? Hur gör man det isf? Det blir inga problem med garantin då väl?
EDIT: Fick det att fungera nu. Kopplade bara ur telefonen och in igen, så gick det plötsligt
Redigerat av Unregistered34a13914, 10 October 2011 - 07:14.
Postad 10 October 2011 - 09:28
Abraham
-
Abraham
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hej
Jag uppdaterade min SGS2 igår, nu drar den väldigt mycket mer batteri än vad den gjorde innan. Ser att Maps ligger på
20% av förbrukningen trotts att jag inte använder det. Så var det inte innan. Någon med samma problem? Under natten drog telefonen 40% utan att den har använts, innan var det ca 5-7% under natten. Någon?
Postad 10 October 2011 - 10:35
tiinytoon
-
tiinytoon
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Nu har jag suttit och läst igenom nästan heeeela den här tråden (i alla fall från när folk började få hem den). Förstår visserligen inte så mycket av allt med root och flash och sånt, men men. Lite klokare har jag blivit  .
Jag har två frågor som jag hoppas kunna få svar på.
1. Den här telefonen har ju dubbla processorer vad jag fattat. Och en kompis till mig sa att uppdateringen inte ens kommit för att telefonen ska kunna använda båda. Är det sant? Ens möjligt? Jag är INTE teknisk av mig så jag vet inte ett smack om saken. Så skratta inte åt mig  .
2. Kan man uppdatera via kies air till 2.3.4 (2.3.5?)? För jag har ingen usbkabel nämligen. Eller måste jag helt enkelt köpa mig en sådan? I sånt fall vill jag även veta vad den ska heta så att jag köper rätt
Thanks
Postad 10 October 2011 - 10:39
Agent47
-
Agent47
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Om det inte är nån som vet, kan ni väl åtminstone hänvisa mej till ett forum där jag faktiskt får svar på min fråga av folk som vet...
Postad 10 October 2011 - 10:57
Adebisi_6
-
Adebisi_6
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej! Nu har jag suttit och läst igenom nästan heeeela den här tråden (i alla fall från när folk började få hem den). Förstår visserligen inte så mycket av allt med root och flash och sånt, men men. Lite klokare har jag blivit . Jag har två frågor som jag hoppas kunna få svar på. 1. Den här telefonen har ju dubbla processorer vad jag fattat. Och en kompis till mig sa att uppdateringen inte ens kommit för att telefonen ska kunna använda båda. Är det sant? Ens möjligt? Jag är INTE teknisk av mig så jag vet inte ett smack om saken. Så skratta inte åt mig . 2. Kan man uppdatera via kies air till 2.3.4 (2.3.5?)? För jag har ingen usbkabel nämligen. Eller måste jag helt enkelt köpa mig en sådan? I sånt fall vill jag även veta vad den ska heta så att jag köper rätt  Thanks 
Den har inte dubbla processorer, utan en processor med dubbla kärnor! Och Android har visst stöd för det (det är ju Linux). Däremot är inte alla appar optimerade för dubbla kärnor ännu. Dock blir även dessa något rappare av dual core. Och, ja, det borde gå att uppdatera OTA.
Postad 10 October 2011 - 11:47
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Om det inte är nån som vet, kan ni väl åtminstone hänvisa mej till ett forum där jag faktiskt får svar på min fråga av folk som vet...
Swedriod burkar väl generellt vara ett forum mer riktat mot mobiltelefoner. Kanske kan vara nåt?
Postad 10 October 2011 - 15:14
tiinytoon
-
tiinytoon
-
Rookie
-
8 inlägg
Den har inte dubbla processorer, utan en processor med dubbla kärnor! Och Android har visst stöd för det (det är ju Linux). Däremot är inte alla appar optimerade för dubbla kärnor ännu. Dock blir även dessa något rappare av dual core. Och, ja, det borde gå att uppdatera OTA.
Ahaaa.. okej. Då fattar jag nog. Tack för hjälpen!
Postad 10 October 2011 - 18:24
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Märkte idag ännu en mysig grej med 2.3.5!  Nu så får jag fram Musikspelar-"widget" vid startskärmen (när du satt på skärmlås och sedan avaktiverat det) där du kan manövrera enkelt!  Riktigt trevligt, måste väl vara nytt för jag har inte sett det tidigare?
Någon som har tips på en bra ROM till SGS2?
Postad 10 October 2011 - 21:13
Ruotria
-
Ruotria
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har fabrikåterställt telefonen 2 gånger efter att ha haft problem med ljud och omstarter. Då hade jag de senaste uppdateringarna från kies. Men nu har jag inte uppdaterat alls och känns som jag lär låta bli så att man slipper få massa problem igen för utan den går ju rätt bra nu. Tänker jag rätt eller är de nya uppdateringarna värda att köra på?
Postad 10 October 2011 - 21:45
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Nej.
Energisparläget!!!! Slog av energisparläget som skulle göra att batteriet skulle hålla länge"-> det enda det inneburit är att ui blivit segt och att batteritiden har blivit katastrofal dåligt. och helt plötsligt så blev systemet mer responsivt. (fast jag kunde ana en del hack, vilket är NOT GOOD.) skulle gärna se om andra har samma erfarenheter. med en dubbelkärna så SKALL det inte vara lagg! (inte när den klockar på 1 Ghz) när ni trycker på hemknappen, märker ni någon ryckighet eller fördröjning då?(för att väcka telefonen)
Redigerat av Megaman2, 11 October 2011 - 07:24.
Postad 10 October 2011 - 23:12
Viggen69
-
Viggen69
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Energisparläget!!!! Slog av energisparläget som skulle göra att batteriet skulle hålla länge"-> det enda det inneburit är att ui blivit segt och att batteritiden har blivit katastrofal dåligt. och helt plötsligt så blev systemet mer responsivt. (fast jag kunde ana en del hack, vilket är NOT GOOD.) skulle gärna se om andra har samma erfarenheter. med en dubbelkärna så SKALL det inte vara lagg! (inte när den klockar på 1 Ghz)
Jag kör alltid med energisparläget avstängt.
Postad 11 October 2011 - 07:05
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
viggen69 kan du slå på energisparläget och göra scrolltest och se om du märker någon eftersläpning. (flera får givetvis testa)
(det vore bra om du också kunde se om MER batteri förbrukas).
Mitt batteri verkar blivit bättre när energisparläget är avstängt. (det måste bero på någon bugg, för det är tvärt om som de skall vara)
kör 2.3.5 vanliga romen.
Postad 11 October 2011 - 08:21
Viggen69
-
Viggen69
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
viggen69 kan du slå på energisparläget och göra scrolltest och se om du märker någon eftersläpning. (flera får givetvis testa) (det vore bra om du också kunde se om MER batteri förbrukas). Mitt batteri verkar blivit bättre när energisparläget är avstängt. (det måste bero på någon bugg, för det är tvärt om som de skall vara) kör 2.3.5 vanliga romen.
Med energisparläge på blir det hackigt och lite laggigt vid scrollning.
Postad 12 October 2011 - 07:14
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Vet inte men efter den nya uppdateringen så känns det som att batteri tiden är sämre. Efter att ha fulladdat batteriet tills jag kom hem så tog det mig ca 15 minuter. Under dessa minuter har jag inte gjort något med telefonen. Och det visade redan 97%. Nu idag har jag haft telefonen på över 6h och batteriet är redan under 49%.
Någon annan som upplevt samma?
Postad 12 October 2011 - 07:24
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Vet inte men efter den nya uppdateringen så känns det som att batteri tiden är sämre. Efter att ha fulladdat batteriet tills jag kom hem så tog det mig ca 15 minuter. Under dessa minuter har jag inte gjort något med telefonen. Och det visade redan 97%. Nu idag har jag haft telefonen på över 6h och batteriet är redan under 49%. Någon annan som upplevt samma?
kolla om energisparläget är på... tidigare så skulle man starta om telefonen om det ligger någon process och drar ex latitude, något som taskillarna inte kan se. Jag gissar att det är något program som säger åt skärmen att vara på (display tror jag har huvuddelen av förbrukningen) och dödar man då programmet så säger den inte åt skärmen att gå tillbaka i viloläget.(fast skärmen är svart så står det fortfarande att skärmen är aktiv. jag säger det finns rum för förbättring i android koden. har tidigare haft galaxy s och när jag nu har den bredvid telefonen utan simkort och wifi så klarar den lätt ev VECKA (7dagar) att bara ligga. tidigare fick jag ladda den varje dag. men de har LÅNGT kvar till utlovad batteritid.(se spec och bli förbannad)
Postad 12 October 2011 - 07:38
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Märkte idag ännu en mysig grej med 2.3.5! Nu så får jag fram Musikspelar-"widget" vid startskärmen (när du satt på skärmlås och sedan avaktiverat det) där du kan manövrera enkelt! Riktigt trevligt, måste väl vara nytt för jag har inte sett det tidigare?  Någon som har tips på en bra ROM till SGS2?
Cognition, hands down the best imo
Postad 12 October 2011 - 08:21
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Har sedan länge tyckt att ui i galaxy s2 inte riktigt hänger med när man drar i det. vill veta om andra har samma problem. (batteritiden har också blivit riktigt usel, 40% under 8 timmar på natten när den ej används) mpotsvarande för ihpne och galaxy s är nån enstaka procent. (nu har dessa ej någon widget som pollar data.) har ett copterdisplayskydd. men det kommer man ej ifrån att ui inte riktigt hänger med, när jag tex drar fingret hastigt fram och tillbaka över skärmen så har oftast inte den börjat skrolla tillbaka, så effekten som uppstår är att den skrollar åt motsatt håll när jag drar fingret snabbt fram och tillbaka över skärmen. Har inte detta problem hos galaxy s eller iphone. ui skall vara hårdvaruaccelererat vilket jag betvivlar. Har vanligen romen 2.3.5 (senaste) och har ej rootat. så dålig batteritid och segt grännsitt. har andra det? (stock rom)
Nä kör CustomROM och har nästan 3 dygn.
Postad 12 October 2011 - 11:23
Abraham
-
Abraham
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hej
Google Maps drar en massa batteri på min lur och jag kan inte stänga av programmet. Stänger jag av det så startar det igen. På ett dygn står programmet för 25% av förbrukningen och då har jag inte använt det. Samtal brukar ligga på ca 25% och displayen 30%, så i förhållande utan användning drar maps väldigt mycket, någon med samma problem?
Postad 12 October 2011 - 18:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Fixar du root så finns det program som låter dig frysa sånt du inte vill ska starta
Postad 13 October 2011 - 09:40
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Hej Google Maps drar en massa batteri på min lur och jag kan inte stänga av programmet. Stänger jag av det så startar det igen. På ett dygn står programmet för 25% av förbrukningen och då har jag inte använt det. Samtal brukar ligga på ca 25% och displayen 30%, så i förhållande utan användning drar maps väldigt mycket, någon med samma problem?
Låter som du är inloggad i latitude, starta upp google maps och logga ut från ditt latitude konto. Jag hade samma fenomen som dig oavsett om jag stängde av maps så startade den hela tiden pga att jag var inloggad i latitude.
Postad 13 October 2011 - 12:11
stareez
-
stareez
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det någon som har koll om man kan enbart stänga av SMS-ljudet för leveransrapporter? Om jag stänger av ljudet för meddelanden så hör man ju inte SMSen..
Har en S2 i orginalskick..
Postad 13 October 2011 - 14:55
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Någon som vet några bra hörlurar till s2 ?
Postad 13 October 2011 - 22:14
tiinytoon
-
tiinytoon
-
Rookie
-
8 inlägg
Haha.. nu behöver jag lite hjälp. Jag gick in i galleriet och skulle ändra en kontaktikon. Då kommer enbart dom jag har på twitter (???) upp som mina kontakter. Jag har inte med dom i kontakter annars, utan bara när jag i galleriet ska ändra kontaktikon. Jag fattar ingenting. Någon som kan svara på detta, enligt mig, underliga fenomen.
Postad 14 October 2011 - 06:43
Rubensko
-
Rubensko
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej Google Maps drar en massa batteri på min lur och jag kan inte stänga av programmet. Stänger jag av det så startar det igen. På ett dygn står programmet för 25% av förbrukningen och då har jag inte använt det. Samtal brukar ligga på ca 25% och displayen 30%, så i förhållande utan användning drar maps väldigt mycket, någon med samma problem?
Om du väljer nedladdade program istället för "körs"och påtvinga stopp så verkar det som att det inte startar upp igen.
Postad 14 October 2011 - 07:53
Abraham
-
Abraham
-
Användare
-
-
192 inlägg
Låter som du är inloggad i latitude, starta upp google maps och logga ut från ditt latitude konto. Jag hade samma fenomen som dig oavsett om jag stängde av maps så startade den hela tiden pga att jag var inloggad i latitude.
Om du väljer nedladdade program istället för "körs"och påtvinga stopp så verkar det som att det inte startar upp igen.
Jag tackar så mycket! Efter att ha loggat ut från latitude så drog telefonen bara 5% under natten och genom att påtvinga stopp under nedladdade program så lyckades jag även stänga av programmet. Nu är jag nöjd igen...
Redigerat av Abraham, 14 October 2011 - 07:53.
Postad 14 October 2011 - 17:16
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Någon som vet några bra hörlurar till s2 ?
Skulle tipsa dig om dessa: https://www.prisjakt...ukt.php?p=27749 Ruggigt bra bas och ljud, sitter så himla skönt i öronen (kommer med 3 olika storlekar på kuddarna) och känns knappt att du har i dem! Har inte lyckats skada sladden trots att jag haft den i fickan och använt den i 4-5 månader nu!
Postad 15 October 2011 - 15:05
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
 Så här ser min låsskärm ut just nu (uselt foto från iPad2an, sorry). Är nöjd med den, men skulle vilja få dit en meddelande (SMS/MMS) notifierare i samma stil. Är detta möjligt? Och går det att få den att poppa up bara när det kommer meddelanden? //Stefan
Postad 15 October 2011 - 19:43
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
 Så här ser min låsskärm ut just nu (uselt foto från iPad2an, sorry). Är nöjd med den, men skulle vilja få dit en meddelande (SMS/MMS) notifierare i samma stil. Är detta möjligt? Och går det att få den att poppa up bara när det kommer meddelanden? //Stefan
Det finns lite olika sätt att uppnå det du vill, tex minimalistic text widget och sen kan man göra en hel del med Tasker Och kombinera de 2 apparna läs tråden jag länkade. Finns ytterliggare nån widget som jag läst om i tråden om widget locker på XDA-Forum
Postad 16 October 2011 - 11:03
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hur kopplar man en ikon till att komma direkt till "Kontakter" eller "Knappsats"? Jag vet att man kan scrolla sidledes högst upp och hur man kopplar själva ikonen. Det jag undrar över är till vad man ska koppla ikonen till för att komma direkt till ovan nämnda. Är det möjligt, eller är det Tasker som gäller?
//Stefan
Postad 17 October 2011 - 07:22
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Skulle tipsa dig om dessa: https://www.prisjakt...ukt.php?p=27749 Ruggigt bra bas och ljud, sitter så himla skönt i öronen (kommer med 3 olika storlekar på kuddarna) och känns knappt att du har i dem! Har inte lyckats skada sladden trots att jag haft den i fickan och använt den i 4-5 månader nu!
Tack för infon, får kolla upp dom...
Postad 17 October 2011 - 16:31
Hoppetossan
-
Hoppetossan
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej!
Har haft min s2a tre veckor och har ett antal problem som verkligen är problem för mig.
1. Kameran går inte att starta under samtal.
2. Kameran går inte att starta vid låg batteriprocent (behöver inte ens vara speciellt lågt). Jag vill gärna avgöra själv vad jag vill använda mitt batteri till!
3. Jag kan inte skicka mms med bilder direkt från galleriet då får jag bara meddelande att det "misslyckades". Däremot om jag gå in och väljer nytt meddelande och sen "bifoga fil" då går det alldeles utmärkt att skicka samma bild.
4. Telefonen hänger sig när jag använder väckarklockan! Har försovit mig flera gånger - Jättekul -NOT!
Jag ångrar mig så jag kan dö att jag inte tog Iphone 4 istället när jag bytte (hade 3GS innan). n
Är det någon som vet om man kan avhjälpa något av de här felen på något sätt så jag slipper punga ut med ytterligare ett par tusenlappar för en iphone...
Har försökt uppdatera telefonen via FOTA om jag fattade det rätt men verkar inte finnas någon senare uppdatering...
Postad 17 October 2011 - 17:46
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Hoppetossan
1. Vet jag ej, aldrig provat.
2. Bör gå att slå av baterisparfunktionerna i inställningar.
3. Du kan ju prova en annan galleriapp, jag kör quickpic och där har det alltid funkat bra att skicka mms.
4. Prova alarmklock, den är stabil.
Har ingen sgs2 och har inte jättestor erfarenhet av touchwiss, men polaren har bytt de apparna och hans funkar utmärkt.
Postad 17 October 2011 - 17:49
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hej! Har haft min s2a tre veckor och har ett antal problem som verkligen är problem för mig. 1. Kameran går inte att starta under samtal. 2. Kameran går inte att starta vid låg batteriprocent (behöver inte ens vara speciellt lågt). Jag vill gärna avgöra själv vad jag vill använda mitt batteri till! 3. Jag kan inte skicka mms med bilder direkt från galleriet då får jag bara meddelande att det "misslyckades". Däremot om jag gå in och väljer nytt meddelande och sen "bifoga fil" då går det alldeles utmärkt att skicka samma bild. 4. Telefonen hänger sig när jag använder väckarklockan! Har försovit mig flera gånger - Jättekul -NOT! Jag ångrar mig så jag kan dö att jag inte tog Iphone 4 istället när jag bytte (hade 3GS innan). n Är det någon som vet om man kan avhjälpa något av de här felen på något sätt så jag slipper punga ut med ytterligare ett par tusenlappar för en iphone... Har försökt uppdatera telefonen via FOTA om jag fattade det rätt men verkar inte finnas någon senare uppdatering...
Tjenare! 1. Nä, det är säkert mycket möjligt! 2. Under 20% eller liknande så går det tyvärr inte nej... Du får googla runt och se om det finns någon lösning - en möjlig lösning vore väl om det gick att ladda ner en annan kamera-app istället för den inbyggda. Håller dock med om att det är supertråkigt. 3. Fungerar suveränt för mig. Låter som att du skulle behöva en återställning av mobilen! Pröva att fabriksåterställa den! 4. Mycket jobbigt, även här hjälper nog en fabriksåterställning. Det du pratar om är "OTA - Over The Air". Koppla in mobilen i datorn via USB-sladd och pröva uppdatera via Samsungs "Kies"  Den nya versionen ska heta 2.3.5. Vilken version du har ser du under Inställningar > Om telefonen > Android Version! Hör av dig via PM om du vill ha lite extra hjälp så kan vi försöka avhjälpa varandra bäst det går!
Postad 17 October 2011 - 17:53
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
2. Bör gå att slå av baterisparfunktionerna i inställningar. 3. Du kan ju prova en annan galleriapp, jag kör quickpic och där har det alltid funkat bra att skicka mms.
2. Tror faktiskt inte att det går!  3. Schysst tips, prövade den lite snabbt och det verkar flyta på väldigt bra!
Postad 17 October 2011 - 18:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
2. Tror faktiskt inte att det går!  3. Schysst tips, prövade den lite snabbt och det verkar flyta på väldigt bra! 
Fördelen som jag ser med quickpic är att det är lätt att dölja mappar jag har en del mappar med ikoner som jag inte alltid vill ha framme, bara att klicka dölj på dem så slipper man se dem, funkar även bra för att slippa se tex coverart
Postad 17 October 2011 - 20:48
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Efter att ha uppdaterat till 2.3.5. tycker jag att samtalskvalitén försämrats. Det känns som att det är lite brusigare rent allmänt.
Bara jag som upplever detta? Eller är det bara inbillning?
/Mange
Postad 17 October 2011 - 22:15
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 18 October 2011 - 07:18
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Det har nu hänt mig flera gånger. När jag startar telefonen på morgonen så får jag inte upp något på displayen. bara bakgrundsbilden. Allt annat är tomt. Jag får starta om. Detta hände senats igår och idag.
Den kör igenom mediesökning mm men stannar sen och blir tomt.
Postad 18 October 2011 - 09:21
Hoppetossan
-
Hoppetossan
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tjenare! 1. Nä, det är säkert mycket möjligt! 2. Under 20% eller liknande så går det tyvärr inte nej... Du får googla runt och se om det finns någon lösning - en möjlig lösning vore väl om det gick att ladda ner en annan kamera-app istället för den inbyggda. Håller dock med om att det är supertråkigt. 3. Fungerar suveränt för mig. Låter som att du skulle behöva en återställning av mobilen! Pröva att fabriksåterställa den! 4. Mycket jobbigt, även här hjälper nog en fabriksåterställning. Det du pratar om är "OTA - Over The Air". Koppla in mobilen i datorn via USB-sladd och pröva uppdatera via Samsungs "Kies" Den nya versionen ska heta 2.3.5. Vilken version du har ser du under Inställningar > Om telefonen > Android Version! Hör av dig via PM om du vill ha lite extra hjälp så kan vi försöka avhjälpa varandra bäst det går!
Jag trodde jag hade senaste eftersom jag får att inga tillgängilga uppdateringar finns när jag söker på uppdateringar i instälningar. Men jag hade 2.3.3! Hur uppdaterar jag via Samsung kies då? När jag kopplar telefonen till dator får jag uppe n ruta om att bluetouth stängs av om jag aktiverar usb. Sen står det något om samsung kies och är en bild på en usb en liten stund men inte verkar den uppdatera på något sätt. Behöver jag ladda hem något?
Postad 18 October 2011 - 10:15
Hoppetossan
-
Hoppetossan
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag trodde jag hade senaste eftersom jag får att inga tillgängilga uppdateringar finns när jag söker på uppdateringar i instälningar. Men jag hade 2.3.3! Hur uppdaterar jag via Samsung kies då? När jag kopplar telefonen till dator får jag uppe n ruta om att bluetouth stängs av om jag aktiverar usb. Sen står det något om samsung kies och är en bild på en usb en liten stund men inte verkar den uppdatera på något sätt. Behöver jag ladda hem något?
googlade lite och har nu laddat hem samsung kies och håller nu på att säkerhetskopiera för att sen uppdatera :-)
Postad 18 October 2011 - 18:43
Arbu11
-
Arbu11
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Fördelen som jag ser med quickpic är att det är lätt att dölja mappar jag har en del mappar med ikoner som jag inte alltid vill ha framme, bara att klicka dölj på dem så slipper man se dem, funkar även bra för att slippa se tex coverart
Tack för tipset, hade inte sett det förrän nu! IP4s vs SGS 2 dropp test: http://www.youtube.c...d&v=elKxgsrJFhw
Jeeeklar vad bra! googlade lite och har nu laddat hem samsung kies och håller nu på att säkerhetskopiera för att sen uppdatera :-)
Okej skönt att du hittade det!  Hur har det gått då? Håller alla tummar och tår för dig!
Postad 19 October 2011 - 07:22
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Android 4 Ice Cream Sandwich. Vet någon om våra telefoner får en sån uppdatering?
Postad 19 October 2011 - 08:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Android 4 Ice Cream Sandwich. Vet någon om våra telefoner får en sån uppdatering?
De har inte sagt något men det vore konstigt om den inte får ICS, då samsung förbundit sig att hålla sina telefoner uppdaterade i 18 månader förutsatt att hårdvaran klarar det. Men det kommer säkert att gå fortare att få en custom rom kan jag tänka mig Edit/ Får revidera mitt tidigare svar. Det verkar som att sgs2 inte kommer att få ics. Enligt presskonferensen så är det bara lurar med den högre upplösningen som kommer att få ics dvs ingen av samsungs lurar fyller kraven.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 October 2011 - 10:29.
Postad 19 October 2011 - 11:24
Unregisteredbbf89d48
-
Unregisteredbbf89d48
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag har haft kontakt med Samsung Support som talar om att de ännu inte har lagt ut OTA ännu!
Så nu skulle det vara spännande att höra hur de har gjort som säger sig ha uppdaterat den vägen!!
Postad 19 October 2011 - 12:19
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
@Leifthor: 4.0 finns att ladda ner som SDK för utvecklare så det är väl inte helt omöjligt att någon har det redan. Men att någon användare har laddat ner den via OTA är bara rent skitsnack enligt mig.
@Goldstar: Var hittar du det där med upplösningen? Vad jag läst mig till så kommer S2:an att vara en av väldigt få nu befintliga telefoner som faktiskt kommer få 4.0.
Redigerat av BrittBastard, 19 October 2011 - 12:22.
Postad 19 October 2011 - 12:50
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
@Leifthor: 4.0 finns att ladda ner som SDK för utvecklare så det är väl inte helt omöjligt att någon har det redan. Men att någon användare har laddat ner den via OTA är bara rent skitsnack enligt mig. @Goldstar: Var hittar du det där med upplösningen? Vad jag läst mig till så kommer S2:an att vara en av väldigt få nu befintliga telefoner som faktiskt kommer få 4.0.
Själv har jag inte hittat det än, men efter vad som skrivs på google plus av dem som följde evenemanget så sas det där
Postad 20 October 2011 - 07:13
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Nexus s skulle få updateringen 4.0 o den har väl sämre prestanda än s2 ?
Redigerat av axe19, 20 October 2011 - 07:17.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|