Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty: Black Ops II

3323 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Call of Duty: Black Ops II (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.777776 (8) 1 292:-

Postad 16 February 2013 - 09:50

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
det är redan avklarat, men funderar starkt på att spela om det igen pga att storyn ändras beroende på dom val man gör i storyn...så skulle vara kul o göra tvärtom på dom ställena denna gången...

Postad 16 February 2013 - 12:09

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

manligt...... mot bottar.... ;)

Haha, drog in två nya igår med. Synd bara att den första var det bara tio sekunder kvar av matchen. Han få massiva en (!) kill...

Postad 17 February 2013 - 01:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Bara en pistol kvar att gulda. Tur jag sparade den bästa till sist..... Executioner!!!
K/D lär väl gå ned till 0,5 innan jag är klar med den:p

Postad 17 February 2013 - 02:16

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Passade på att fläska på med två Swarm i samma match idag :-D

Nej, inga bottar inblandade.

Postad 17 February 2013 - 10:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag ska kapa din lina johnsson!

Postad 17 February 2013 - 10:58

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Jag visste det ! (njae, misstänkte det snarare)

De använder Erlang i infrastrukturen i CoD

Nördvarning !:
http://www.erlang-fa...sonShooters.pdf

Erlang är ett opensource språk utvecklat av Ericsson för stora distribuerade system, vanligtvis telekom-system, används mer och mer i Gaming.

Postad 17 February 2013 - 15:04

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Jag visste det ! (njae, misstänkte det snarare)

De använder Erlang i infrastrukturen i CoD

Nördvarning !:
http://www.erlang-fa...sonShooters.pdf

Erlang är ett opensource språk utvecklat av Ericsson för stora distribuerade system, vanligtvis telekom-system, används mer och mer i Gaming.

and.............??. :unsure:

Postad 17 February 2013 - 15:47

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Men fatta, det är ju ap-stort !!!!!

Postad 17 February 2013 - 15:48

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
still dont get it................

Postad 17 February 2013 - 15:53

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Ericsson Language....
I CoD......

Man baxnar.....

Äh, faaaan jag ger upp.

Postad 17 February 2013 - 16:02

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
Så det är Ericsson man ska skylla allt på?

Postad 17 February 2013 - 16:08

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Så det är Sjutton man ska skylla allt på?

Fixed it.

Postad 17 February 2013 - 22:47

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Underskatta aldrig en söndagsfylla pojkar :D

Postad 18 February 2013 - 01:17

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

Underskatta aldrig en söndagsfylla pojkar :D

Fuskare.

Postad 18 February 2013 - 08:41

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Jag ska kapa din lina johnsson!

Tycker jag inte... Jag gillar att dra in Swarm ett par tre gånger per kväll. :)

Postad 18 February 2013 - 09:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hur ställer man in 3D egentligen på detta spel? Har en Samsung 6505 och samsungs egna aktiva glasögon, och får bara till det genom 2D till 3D, testat olika lägen i Graphics i spelet, men då blir det konstiga dubbelbilder bara... :unsure:

Redigerat av Garrett, 18 February 2013 - 09:53.

Postad 19 February 2013 - 21:33

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Jag gick in på graphics settings, sen active/passive 3d settings och satte igång det. Sen starta spelet om. Funka bra på min projektor med aktiva glasögon...

Postad 19 February 2013 - 21:41

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Ny patch idag...mest småfix.

Patch Notes:

Feature Improvements:
-Party Members now appear on the mini map as purple when colorblind assist is turned on.
-Added hint text tool tips for map voter buttons.

Multiplayer Issues Addressed:
-Resolved a known issue with stats resets caused by a failed save process, indicated by receiving a “Persistent
-Rank Data has been corrupted” error message. Further information can be found here on the Customer Support site.
-Fixed an issue where players could lose functionality and have a blurry screen after viewing a Gamer Card during the round-ending killcam at the end of the first round of a round-based game.
-Addressed an exploit where players could gain XP privately without matchmaking.
-Addressed an issue where the player’s EMP grenade blast would cancel out the effects of an enemy’s EMP.
-Players will no longer fly into the air when knife lunging other players on certain types of inclines.
-Addressed multiple exploits where players could clip into and shoot from within certain areas on Downhill.
-Fixed an issue with the Skulls Camo Challenge for the RPG unlocking by using other weapons in conjunction with the RPG.
-Addressed an issue with taking control of an AGR while next to a friendly player causing loss of functionality for firing rockets.
-Resolved an issue where spectating would default to 3rd person even though it had been disabled if the player was previously spectating in 3rd person.
-Resolved an issue with dog spawns in Slums.
-Fixed an issue joining Split Screen bot games in-progress when the host had altered party privacy settings.
-Addressed an issue where players could not link their Twitch account in the Multiplayer Party Lobby Options menu.
-Fixed an issue where the player may not die by the train running over them in Express.
-Players in a Split Screen game can no longer access the MP Pause Menu during the round ending killcam, the final killcam, or after the game has ended.
-Addressed an issue in the Split Screen Pause Menu where the Game Mode below the map was being cut off.
-The System Link/LAN Party server list now sorts the available games by Host name.
-Players can no longer set their Clan Tag in non-Public Match lobbies if they haven’t reached the unlock level for the Clan Tag feature.
-Addressed an issue where the Expert Challenge Calling Card was not appearing for the Peacekeeper in the Combat Record after completing all the Peacekeeper challenges.
-Players with Level 1 profiles will now see their XP bonus in the After Action
Report after a League Play match.
-Resolved an issue where the damage feedback sound was not occurring for the Combat Axe or cluster bomb from the Hellstorm Missile.
-Addressed an issue where the UAV Scorestreak was not being called in for Multi-Team Hardcore matches.
-Addressed an issue where the mini map for tablet Scorestreaks would not appear on the tablet under certain round transition conditions.
-Resolved an issue with care packages bouncing unusually high.
-Fixed an issue where players could not accept invites from the Xbox 360 Dashboard.
-Addressed an issue where players with the Riot Shield could survive dog attacks while prone with the Riot Shield on their back.
-Rapidly pressing the Swap Weapons button no longer inverts the player model’s left hand with the M8A1 equipped.
-Resolved an issue where the lobby score for the winner of a Gun Game match didn’t match the ending score of the match.
-Addressed an issue during rewind in Theater Mode where the waves in Hydro were jittering while the flood is occurring.
-Fixed an issue in Downhill with the light effects on the gondolas not appearing after a Host Migration or round change.
-Players can no longer get out of the map in Downhill by going prone and getting run over by the gondola in the station.
-Dead bodies no longer float if the player dives to prone into a gondola just before getting hit by it.
-Players can now earn the Thief Challenge if they use Black Hat to steal an enemy care package.
-Resolved an issue where the Equipment statistics for the Smoke Grenade were not accurately reflecting in the Combat Record what was achieved in game.
-Fixed an issue in Mirage where players could fall outside the map by diving to prone through a section of door on the Southeast side of the map.
-Addressed an issue where players could get on top of a tent in Grind.
-Fixed an issue in Grind where the player could see outside of the map.
Addressed exploits where the
-Dragonfire could get under the map in Mirage and Hydro.

Gameplay Balancing:
-Reduced the red flash damage indicator when using the Toughness Perk.
-Reduced Guardian damage in Hardcore modes.

Zombies Issues Addressed:
-Addressed an issue where the players could not access the in game store.
Addressed a long black screen issue while players watch the Intro Zombies movie when loading System Link / LAN Party games.
-Players will no longer be seen clipping into the concrete when sliding from the Green to Orange building in Theater Mode on Die Rise.
-Fixed an issue in Zombies Theater Mode where the Who’s Who swirly vision can be seen for players who are not in the mode when switching from players who are.
-Addressed an issue for Split Screen users on Turned Diner in Theater Mode where the eye glow was missing from zombies when viewed in third person and jumping to start.
-Disappearing fog addressed in Theater Mode when flying through the laboratory in Tranzit.
-Fixed a spawn issue for players in Die Rise that spawn on top of the escape pod after a host migration in a 2+ player game.
-Players will no longer be given momentary control of a character before being put into spectator mode when Hot Joining a Custom Game on Nuketown.
-Addressed an issue where players had in-game functionality during the loading countdown timer on Tranzit if a Host Migration occurred during the first 5 seconds of a game.
-Player names will now appear above players when in spectate mode upon hot joining a custom Grief game mode.
-Fixed an issue where Zombies were not spawning in after a Host Migration in a Bus Depot standard match.
-Addressed issue where Sliquifier would create too many slippery spots.
-Addressed an issue in Turned where Zombie vision would disappear after several host migrations occurred.
-Addressed an issue where the players controller would vibrate for a long duration after the player hot joined a game of Tranzit
-Resolved several instances in Die Rise where players could jump above a barricades and avoid Zombie attacks.
-Resolved several instances in Die Rise where players could hide in objects in the world and avoid Zombie attacks.
Addressed several locations where players can survive a landing in unplayable space.
-Fixed an issue in Die Rise where Zombies could not path to players depending on Tramplesteam positioning
-Fixed an issue where users could not play the game in offline mode.
Players will now hear announcer dialogue in the Turned game mode.
-Addressed an issue where players are able to start a game of turned with only one player.
-Resolved several instances where players could avoid Zombie attacks by hiding in objects around Tranzit
Addressed an issue with taking screenshots in Theater mode
Addressed issues with the Buildables system
-Addressed issues where players would say the wrong dialogue
-Addressed several issues in Die Rise where Zombies had trouble pathing to players.
-Addressed an issue where players could jump out of the playable space in Die Rise.

Postad 19 February 2013 - 21:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
... en hel jäkla del :D

Postad 19 February 2013 - 21:46

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Inte mer fix än så?

Postad 19 February 2013 - 21:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag gick in på graphics settings, sen active/passive 3d settings och satte igång det. Sen starta spelet om. Funka bra på min projektor med aktiva glasögon...

Tack, kom på det sen. :)
Men tycker 3D effekterna är sådär... tycker mest det är vappnet som stiocker ut. :P
Kan ni ge några tips på vapen, sikte, etc från kortdistans till långdistans till en noob? Inte sniper, det tycker jag hör till större spel som bf! :P

Postad 19 February 2013 - 21:52

weed-cobolt
  • weed-cobolt
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Men är det fixat så det är spelbart... Då ska man inte bli arg på lagg,buggar, etc. mer än max två ggr per spelkväll.

Postad 19 February 2013 - 22:04

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Äntligen har de (förhoppningsvis) fixar corrupted data buggen. Jag har tappat mååånga timmars spel på den. Vissa vapen har jag guldat två gånger...
Gnetat ihop 91 headshots med executioner. Ser inte fram emot de 150 killsen utan perks eller attatchments. Att få 10 bloodthirsty Kommer också ta tid. Har väl fått högst 10 på den tiden det tagit att fixa de 91 headshotsen.....

Postad 19 February 2013 - 22:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Ny patch idag...mest småfix.

Känns mest som att fixa en brusten halspulsåder med ett plåster.....

Postad 19 February 2013 - 22:13

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Känns mest som att fixa en brusten halspulsåder med ett plåster.....

Hehe....

Postad 20 February 2013 - 18:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Några uppdateringarpå laggfronten? Eller är det srsly bara jag som laggar totalt sönder och möter fiender som dödar en med synen?

Lirat massa mw3 med routern i och har fortfarande inte stött på en enda sån fiende...

Postad 20 February 2013 - 19:34

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
Det är fascinerande hur MW3 bara har slutat lagga helt plötsligt... :rolleyes:

Postad 20 February 2013 - 19:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
I jämförelse så existerar inget lagg i mw3. Ärligt, har verkligen INGEN här inne mer lagg i blops 2 än i mw3? Som sagt, jag upplever sånt vansinnigt lagg så att det är sjukt. Värst var när jag hade rapid fire, lasersikte och skorpion. Jag visste vart en kille kom och han hann kuta fyra meter och knivar mig medans jag hann få iväg en bra bit över 20 skott. Extrem närkamp... då var det bara att lägga ner.

Postad 20 February 2013 - 20:36

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Klart som fan de laggar nån match då och då men de har alla cod spel (bortsett ifrån BO1) gjort i mitt tycke... Upplevde precis samma saker som du beskriver i BO2 i Mw3, o om man då ska jämföra spelen så e ju BO2 mycket snyggare än va mw3 nånsin kommer bli!!

Edit: Tycker även att banorna e bättre!

Redigerat av FederalMano, 20 February 2013 - 20:37.

Postad 20 February 2013 - 21:11

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Nu måste du ljuga! :) Du kan väl inte tycka att banorna är bättre i BO2 än i MW3! Själv tycker jag att banorna är katastrofala. Men vi tycker alla olika. Hoppas att nya banorna kan vara värda att köpa, så man kanske vill starta upp spelet igen. Vore kul att få höra Federalen och Banditen gnälla lite... :)

Postad 20 February 2013 - 21:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag kommer att stå på mig och inte köpa nya banorna faktiskt. Jag känner inte att jag vill lägga mer pengar på ett spel som är ospelbart hos mig. Hoppas på att lagglösning kommer åt mitt håll, sen så kan jag fundera på det :)

Postad 20 February 2013 - 23:47

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0
Nej, nu åker du från listan Zartok, du är alldeldes för negativ! ;)

Jo, jag har skitmycket lagg i BO2 och det är mer regel än undantag att man råkar ut för helt obegripliga situationer. Grejen för mig är dock att det var i princip lika mycket skit i de förra spelen, så det gör varken till eller från vilket jag spelar. Jag spelar bara för att jag tycker det är kul att spela med er, skulle aldrig falla mig in att spela själv. Främsta anledningen till att jag hellre spelar BO2 än MW3 är för att vi har spelat MW3 så mycket att jag vill ha omväxling. Jag tror att en stor anledning till att folk vill gå tillbaka till tidigare spel är enkel nostalgi.

Postad 20 February 2013 - 23:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1
Om du ska ha den avataren Ove så åker du snart.

Postad 20 February 2013 - 23:51

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1
/kickban

Postad 20 February 2013 - 23:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
... ja, det måste vara min konsol som inte tycker om blops 2 mao. det är ju ingen annan som verkar ha det problemet =D

Postad 21 February 2013 - 02:40

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag besöker den här tråden med jämna mellanrum och varje gång jag börjar läsa inläggen så är det mycket gnäll över spelet och främst då lagget (COD:s signum). Jag lider med er och jag hoppas verkligen att det, en vacker dag, kommer fixas till.

Postad 21 February 2013 - 10:26

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Vad nu?! Probation?! Jäkla påfund för en som har ungar, och måste avbryta ibland! Får inte vi dispans?? LOL :D

Postad 21 February 2013 - 13:13

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Får nog börja göra som Cruel o plocka bort alla som stoppar i fel skiva hädanefter!! ;)

Postad 21 February 2013 - 13:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tar ni tillbaka mig när kg börjar spela spelet igen i april-maj? :)

Postad 21 February 2013 - 16:36

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Cruel har tagit bort mig och om anledningen till det är mw3, då tycker jag det va lite löjligt. :) Men har faktiskt spelat blops2 idag , första matchen drog jag en 42-4 runda med snipan. men det va några matcher som inte alls gick att spela. Men va ganska kul att spela igen, fick iaf ingen stroke. Tror att det va bra med ett uppehåll för mig. :)

Postad 21 February 2013 - 16:46

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
sent ska syndaren vakna.... ;)

Postad 21 February 2013 - 18:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
... jag kanske också gör ett litet försök i helgen :)

Postad 21 February 2013 - 20:09

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Dubbel xp till helgen. När ska jag få tid för ni no kuni då?

Postad 21 February 2013 - 22:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kanske ökar intresset för comeback i helgen. Fast jag lär väl få större problem med lagg då kan jag tänka mig...

Postad 22 February 2013 - 13:17

Hooligan
  • Hooligan
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

... ja, det måste vara min konsol som inte tycker om blops 2 mao. det är ju ingen annan som verkar ha det problemet =D

Nej, du är inte ensam. Jag sålde skräpet så nu är det problemet ur världen! :P

Postad 22 February 2013 - 14:59

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Sälja BLOPS2...undra hur mkt man får för det?

Postad 22 February 2013 - 15:04

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 1
Dubbelt så mycket än för MW2 eller MW3 skulle jag tro :rolleyes:

Postad 22 February 2013 - 15:33

Hooligan
  • Hooligan
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
250 kronor.. Kompispris! Hade varit nöjd med en starköl :D

Redigerat av Hooligan, 22 February 2013 - 15:37.

Postad 22 February 2013 - 16:12

blooodshy
  • blooodshy
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Nej jag ska nog inte sälja det...tror jag ger bort det istället!

Postad 22 February 2013 - 16:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gjorde comeback idag. Gick plus alla matcher. Höll mig lugn. Sa nog inte en Enda gång att någon laggade... men det är ändå något som inte stämmer med det där spelet. Kanske blir mer i helgen, dubbel xp ffs

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.