Netflix börjar med 4-K sändningar i år: http://www.ljudochbi...ngar-redan-i-ar
Om man inte har en 4k tv då, undrar om man ändå kan streama 4k och sedan skala ner bilden, på detta sätt borde man ju få bättre bild även med en fullHD tv.
/Fredrik
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 January 2014 - 15:38
Om man inte har en 4k tv då, undrar om man ändå kan streama 4k och sedan skala ner bilden, på detta sätt borde man ju få bättre bild även med en fullHD tv. /Fredrik Postad 10 January 2014 - 15:50
Ja, det är nog rimligt att anta. Netflix kommer streama 4k i ca 15Mbps och använder nya HEVC som vi vet är mycket mer effektiv än dagens komprimering. Ser fram emot House Of Cards i 4k. Postad 21 January 2014 - 19:09
Tittat på ett antal serier, de flesta har ju dock bara 1 eller 2 säsonger.
Är det rimligt att hoppas att resten av säsongerna kommer så småningom? Eller kan det finnas en underliggande tanke att jag skall springa och köpa dem kanske.. Postad 21 January 2014 - 23:34 Beror på vilken serie det är. Som ett exempel låg Dexter på svenska Netflix tidigare än US där serien dök upp i december. Justified finns inte på US, fyra säsonger på UK. Samma sak med Persons of Intrest (finns på UK), Blue Bloods (finns på SE) etc. Postad 22 January 2014 - 08:29 Lite märkligt påstående. Många serier har alla förutom den senaste säsongen numera. Ofta beror det på om säsongerna är "låsta" avtalsmässigt av någon svensk tv-kanal. Annars är det som sagt bara att kolla Netflix US så finns oftast alla säsonger och därtill kända serier som inte finns alls på Netflix SE just för att kanaler som 3an och 5an kan hålla på rättigheterna i åratal. Postad 24 January 2014 - 06:46
En liten update angående mitt problem med dålig bildkvalitet.
Har ju haft problem med väldigt varierande buffring. Ofta åker kvaliteten ner till 240 SD för att sen åka upp igen. Igår när jag tittade på serier vägrade kvaliteten bli bättre än 240 SD. Tröttnade då och kollade om kabeln åkt ur mitt ps3, Det visade sig att jag körde konsolen på trådlös anslutning och att jag hade satt kabeln i digitalboxen istället. Brukar flytta fram och tillbaka förr, men sista året efter jag slutat spela fps multiplayer körde jag konsolen på trådlös. Hur som helst kopplade jag i kabeln i konsolen och satte igång serien igen och direkt hoppade kvaliteten upp till 1080 HD och stannade där resten av kvällen Klantigt fel av mig Postad 24 January 2014 - 08:28
Hahahaha, shit happens Postad 24 January 2014 - 11:24 fast det borde väl inte spela så stor roll? 10mbps borde väl alla trådlösa nätverk klara utan problem under normala omständigheter? hur "dåligt" är ditt trådlösa nätverk? är din PS3 placerad där det är dåligt mottagning på wifi? tips är att du köper en billig switch om du vill ha bägge med kabel Postad 24 January 2014 - 11:46
Har haft problem med dålig bild och långa laddtider på Netflix via AppleTV.
Finns bla en tråd i apple forum med över 77k views och 1100 posts gällande detta problemet. Det verkar som att man har gjort någon ändring på streamingsidan då jag under gårdagskvällen hade klockren bild igen fråga: om man kör en free dns lösning för netflix. Kan man dela upp det som så att man kör standard netflix (svensk) på apple tv´n och kör en free dns på ipaden och kör airplay för det amerikanska utbudet? Tänker på följande inlägg: http://rajkovic.com/...enska-apple-tv/ Postad 24 January 2014 - 13:03
Kollade igår och då stod det 100% wi-fi mottagning och det borde ju räcka Då varfördet funkar dåligt utan kabel vet jag inte. En sådan switch, är det en dosa som man kopplar in en kabel i, sen kan man dra två kablar från den, en till ps3 och en till boxen? Postad 24 January 2014 - 13:12
Har ju att göra med hur snabbt internet du har samt vilken router. Netflix suger inte trådlöst. /Fredrik Postad 24 January 2014 - 14:57
jag har 24 mbit från telia och deras thomson router. Vet inte om det duger eller inte.
Men skit samma. Huvudsaken är att det funkar med trådanslutning. Har inget annat problem med mitt trådlösa annars Postad 24 January 2014 - 15:51 Ja, det är inga problem om du byter dns på apparatnivå och inte på routern. Postad 24 January 2014 - 16:04
nu när jag ordnat mitt problem kan jag ju börja gnälla på andra grejer istället (skönt)
texten, Hur är det möjligt att det är SÅ mycket fel på den som det är. Jag har 3 fel på texten vilka är #1 Textens färg är tvåfärgad, dom blandar både vita och gula ord, ibland bara bokstäver och ibland hela meningar. Hur är det ens möjligt? och framförallt, varför fixar dom det inte? #2 Vissa meningar uteblir helt och det ganska ofta faktiskt. #3 texten fryser och man måste pausa och starta igen för att texten ska fortsätta. Att netflix dessutom har världens sämsta kundhantering gör det bara ännu mer störande. Dom svarar inte på frågor och verkar inte alls lyssna på vad vi säger. Postad 24 January 2014 - 16:11
Det där händer mig ibland på US, aldrig vanliga. Dexter säsong 8 var ett hlvte, andra halvan av avsnitten kom texten för tidigt och ibland startade den inte alls
Ser US på PS3 och vanliga på allt annat så det kan vara ett PS3-problem med Redigerat av Benkke, 24 January 2014 - 16:14. Postad 24 January 2014 - 16:17 Hände mig 2-3 ggr per avsnitt när jag såg Sherlock senaste dagarna. Jäkligt irriterande. Resten av problemen har jag inte noterat. Detta på sverigekonto. Postad 24 January 2014 - 17:18
Hack och försämrad kvalitet är ett återkommande problem för mig, kör via atv. I grunden är det väl min instabila uppkoppling antar jag. Men borde inte det flesta ovan problem lösas med lite högre buffring så kan uppkopplingen strula som den vill i mellan åt? Med lite längre uppstart som nackdel kanske.
Jag kör bara trådat. Postad 24 January 2014 - 21:17
Nu när jag går in på Netflix kan jag bara välja mellan 3st kategorier, dokumentärer ,romantiska filmer och serier. Vad beror detta på.?
Postad 24 January 2014 - 21:36
Har hänt mig också. Startade bara om min ps3 och sen funkade det . Tycker ändå kategorisystemet suger. Om ändras hela tiden och man har absolut ingen koll på vad som finns. Bara en massa "eftersom du tittade på ..." Någon som vet om man kan se vad för kvalitet en film ska ha? Finns det vissa filmer som bara har 480 SD tillexempel? Postad 24 January 2014 - 21:42
Ja, det finns det. Har den inte [HD]-loggan är den det
Med kategorier är det enklast att gå in på datorn, starta filmen så dyker den upp på PS3 Postad 24 January 2014 - 23:08
Ok såg nyss en film som aldrig kom upp i mer än 480 SD nämligen. Den hade heller inte HD symbol så jag antar att den inte hade bättre kvalitet då.
Jo på datorn är det riktigt smidigt med kategorierna och sortera ut filmer med alla underkategorier också. Men jag tycker inte man ska behöva gå ända bort till datorn för att välja film när man sitter i soffan. Det är ju ändå ca 150cm bort till skrivbordet Postad 24 January 2014 - 23:14 håller med att det suger, eftersom min son brukar kolla på barnprogram på surfplattan så dyker det upp hur många som helst "eftersom du tittade på" med bara barnprogram. Postad 24 January 2014 - 23:33
27" iMac är inte så smidig att flytta omkring på , och på telefonen och ipaden så är det lika dåligt som på ps3. Dom har allt ganska mycket att jobba på innan det blir helt bra, men tyvärr verkar dom ju inte göra någonting. Jag låter kanske bitter men överlag är jag ändå ganska nöjd Postad 25 January 2014 - 00:13 nej det har han inte, kan nog vara en ide att skaffa det nu Postad 27 January 2014 - 16:17 De försvann för några dagar sedan, även på datorn och Xbox 360 har dessa kategorier försvunnit. Postad 27 January 2014 - 21:24
Hur går det med appar för HBO Nordic och Netflix på Samsung BD-F7500?
Postad 27 January 2014 - 22:15
jahapp! då har man rott igenom hela breaking bad på en vecka!
Vad ska man nu se? Postad 27 January 2014 - 22:53
Hela menysystemet suger på netflix. Det ska ändras och filmer ska flyttas från dag till dag. Blir fruktansvärt rörigt och man har ingen aning vad som finns
Postad 28 January 2014 - 08:46 Du får gärna förtydliga att du pratar PS3. Kör inte den det nya standardgränssnittet? På Apple TV är det inga problem med menyer eller kategorier. Postad 28 January 2014 - 08:51 Samtliga enheter som stöds kan man enkelt söka fram i Netflix Hjälp: https://help.netflix.....&q=samsung bd Finns redan som synes. HBO app behöver nödvändigvis inte efterfrågas i en Netflix-tråd, men oavsett så finns det en sådan till Samsung BD, t o m min från 2011 har det. Redigerat av agpath, 28 January 2014 - 08:51. Postad 28 January 2014 - 09:13
Jag kanske är riktigt sent ute med att upptäcka detta, men dagens bästa fynd, iallafall för mig:
Det går nu att konfigurera hur textningen ser ut på Netflix – surfa in på netflix via en dator, klicka på Ditt konto > Undertextutseende. Postad 28 January 2014 - 10:14 Det var nytt! Trevligt att man direkt kan se hur ändringen ser ut. Detta har man tidigare kunnat göra på Apple TV sedan den senaste uppdateringen. Postad 28 January 2014 - 10:43
sant det. jag vet inte om det är det nya atandardgränssnittet eller inte. Det ser inte ut som på datorn i alla fall. Finns tex inte underkategorier som det gör på datorn. Dessutom ändras menyerna hela tiden. En dag kan det finnas en kategori som heter "nervkittlande thrillers" dagen efter kan den kategorin vara borta. Ena dagen kan en film finnas i action, andra dagen ligger den någon helt annanstans. Dessutom finns det ca en miljon kategorier som heter "eftersom du tittade på ......" Det verkar typ skapas en ny kategori för varje film man har sett, sen lägger dom massa relevanta filmer i dom kategorierna. Tittar man i datorn så brukar jag se massor filmer där som verkar bra som jag överhuvudtaget aldrig sett på ps3. Verkar bara vara ett litet urval på ps3. Möjligt jag är känslig men jag gillar verkligen inte ps3 versionen när det kommer till den punkten. Postad 28 January 2014 - 10:51 PS3/4, Xbox 360 och Smart TVs ska ha det nya gränssnittet som verkar vara liknande som i web-läsare. Dock vet jag inte hur det skiljer sig i funktion från webläsaren, som också har en massa rader av "Eftersom du tittade på". Apple TV-gränssnittet är mycket renare och enbart indelat i kategorier utöver nytillkommet och Förslag. Postad 28 January 2014 - 11:07
Själv har jag Netflix på 6 eneheter och jag tycker det är bra att dom är olika, på någon av dem finns alltid något
Postad 28 January 2014 - 12:00 Lite ironiskt med tanke på att Netflix målsättning är att det ska se likadant ut oavsett vad man loggar in på för enhet. Postad 28 January 2014 - 12:37
möjligt att utseendet är likt, men menyerna är inte lika för det. Det är inte utseendet jag stör mig på. Tycker det är snyggt. Postad 28 January 2014 - 12:49
Kan hålla med där, det ser lika ut men när man tittar i menyerna är innehållet olika
Postad 28 January 2014 - 14:20
Sons of Anarchy, Chuck ? Postad 28 January 2014 - 15:40 Varför skulle det inte vara det? Allt du gör är att byta dns och det finns ingen lag som säger att du inte får ha valfri dns. Postad 28 January 2014 - 19:10
Det finns ingen lag i Sverige som förbjuder dig att maskera varifrån du kommer på nätet.
Edit: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.335444/fyra-vpn-tjanster-som-ger-dig-gratis-kabel-tv Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 28 January 2014 - 19:12. Postad 28 January 2014 - 23:10
Tycker upplägget är värdelöst.
Ge mig en vanlig hederlig lista för varje kategori. Hålla på å scrolla i sidled.. Wtf. Sen har ungarna förstört Netflix. Vist. Nu har ja fixat profiler men alla barnfilmer verkar ligga kvar i evigheter. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |