Hehe, först säger du att du inte vill uttrycka dina åsikter eftersom du är partisk. I nästa stycke kommer ändå en liten blänkare om vad du tycker och hur du uppfattar ljudet.Jag fick ju själv möjlighet att prova M6 när MikeVKR tog med sina exemplar till butiken. Lyssningsintryck från detta finns här från honom.(inte mig för jag är också partisk, vilket jag vill förtydliga eftersom jag säljer Procella men inte XTZ)
Rätt injusterade, med neutral elektronik och ett öppet sinne så kunde vi båda konstatera att det var två bra högtalare som spelade i ungefär samma prestandaklass, men med lite olika ljudkaraktär. Själv föredrar jag Procellas lite mer dynamiska spelstil, men kan förstå de som föredrar M6 större fyllighet och mjukare ljud.
/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
XTZ Cinema M6 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(9)
|
7 495:- | |
XTZ Cinema S5 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 1X12
(Subwoofers)
|
5
|
(18)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 3X12
(Subwoofers)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M6
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S2 Atmos
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(12)
|
4 990:- | |
XTZ Cinema M8
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M8 Center
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ? (25 inlägg)
|
2 år sedan |
PB-3000 eller XTZ (11 inlägg)
|
5 år sedan |
9.2 placering av högtalare (2 inlägg)
|
5 år sedan |
Fråga om subwoofer val. (20 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp till början av ett nytt 5.1.2 (minst) system. (26 inlägg)
|
8 år sedan |
Rekommenderas XTZ 93 WMT som ATMOS höjdhögtalare? (0 inlägg)
|
9 år sedan |
Jamo D500 THX 5.0? Alternativ? (23 inlägg)
|
9 år sedan |
Xtz cinema Sub 1x12 (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Förslag på LCR-högtalare som kan hängas på vägg (30 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 08 November 2015 - 14:24
Postad 08 November 2015 - 14:50
Anders, problemet är ju inte att ni gör en jämförelse, utan att ni gör det utan motparten på plats och sen utgår från att resultatet är någon sorts sanning som ni presenterar för slutkunder.
Jag förstår att ni vill, och säkert har ambitionen att göra ett "rättvist" test. Men hur rättvist är det att ställa upp högtalare i ett rum och lyssna på dem på ett sätt som de inte är skapade för? Med förutsättningarna som ni har målat upp så kommer ju den större högtalaren, som M6 är, att "vinna" varje gång, det behöver man inte vara högtalarkonstruktör för att räkna ut.
Procella P5 är den mindre högtalaren och också överlag sämre om vi skulle väga in Hifi-egenskaper såsom djupbas och frekvensgång och jag betvivlar inte för en sekund att M6 överträffar den på dessa punkter. Men det är ju när du använder högtalarna som det är tänkt dessa skillnader reduceras till den grad att den större dynamik som P5 besitter kan ge en bättre återgivning, trots sitt mindre format. Jag har gjort lyssning själv dem emellan så jag vet att det kan vara så, men jag presenterar inte det som någon sort sanning då jag vet att kunder tycker olika och att förutsättningarna kan ge olika resultat.
Jag har drivit butik i drygt 15 år och har många gånger tänkt tanken att ta in produkter till butiken som jag skulle kunna smutskasta för att jag vill sälja något annat. Men det har för mig stannat vid tanken, då jag tycker det är moraliskt fel och inte trovärdigt i längden. Jag tycker likadant om det ni sysslar med för tillfället.
Men ni gör vad ni behöver för att få sälja fler högtalare...
Jag brukar inte hänga upp mig på småsaker och meningar på forum, särskilt när någon försvarar eller anfaller.
Jag antar att du bara framför din åsikt och det ska man göra om man vill det. Tycker att du skriver bra men har svårt att förstå vissa saker.
Men hur rättvist är det att ställa upp högtalare i ett rum och lyssna på dem på ett sätt som de inte är skapade för?
Hur tänker du där? Jag som inte är någon konstruktör eller säljare utan en vanlig konsument som gillar ljud mm förstår inte riktigt det du skrev där. Först och främst så är det högtalare vi pratar om och dessa ska väl spela upp ljud. Jag kan förstå att vissa högtalare lämpar sig bättre till HiFi och andra till film men det betyder väl inte att dom ska låta dåligt och att man vinklat testet på något sätt bara för att högtalaren är skapad och ägnad för ett visst ändamål. Är produkten bra så ska den väl låta bra utan att skämmas för det, och särskilt i den prisklassen.
Procella P5 är den mindre högtalaren och också överlag sämre om vi skulle väga in Hifi-egenskaper såsom djupbas och frekvensgång och jag betvivlar inte för en sekund att M6 överträffar den på dessa punkter.
Vi har absolut inte försökt smutskasta P5 på något sätt, men när dessa kostar lika mycket så tycker man att P5 som faktiskt koster lika mycket borde ha något som M6 inte har. Den är ju mindre... Varför kostar den lika mycket? Jag och många anda tror givetvis att den borde ha mer påkostade komponenter för att på något sätt kunna kompensera storleken för att inte låta sämre, men jag kanske tror fel. I så fall undra man varför den kostar så mycket...
Du skriver ju själv att den är sämre i HiFi-egenskaper, varför denna höga prislapp i så fall?
Jag är bara nyfiken och skulle uppskatta om du kunde förklara det om du kan.
Du påpekar att högtalaren ska användas som den är tänkt för att den ska låta bra.
Hur ska P5 användas? Vad ska man mata den med? Vad är det mer lämpad till och vad är den inte lämpad till?
Vilket rum ska man ha, vad är att föredra och vad ska man undervikt.
Detta låter kanske som konstiga frågor men jag som konsument har lite problem att förstå vad du försöker säga.
För att poängtera ännu en gång så tycker jag att P5 var helt ok precis som M6. Men när man ställer dom jämte varandra och ger dom samma förutsättningar så är det ganska stor skillnad man kan höra. Om en högtalare inte presterar bra i det rummet som testet genomfördes i så kan jag säga att det inte är rummets fel. Detta är inte pinsamt rum som man många gånger stöter på när man är på mässa, men även kan produkterna låta bra (enligt mig)
Det känns att du tror att testet är vinklat och har behovet att yttra dig för att försvara min upplevelse.
Ta nu chansen anordna ett nytt test ihop men XTZ bara för skoj skull. Inte för att någon ska bevisa eller motbevisa, utan för att det är just det kunden faktiskt bör få uppleva.
Det handlar inte om att man är anhängare eller ej, det finns fler som kastar skit på tillverkare/företag/märke mm bara för att. Man försvarar produkten eftersom man tycker att den är bra, man ger sina åsikter och framför att man är nöjd. Men konstigt nog så tolkas det som om att man inte är nöjd och måste försvara sitt köp.
Men ni gör vad ni behöver för att få sälja fler högtalare... ![]()
Detta var ju moget. Efter allt fint du har skrivit och försökt påvisa att testet kunde utföras mer rättvist, va detta ju lite onödigt men en liten kaxig ![]()
Ännu en gång framför jag detta som en konsument och glad amatör.
Det är du som droppar in i ett XTZ forum där man pratar om XTZ produkter och flikar in med dina åsikter som för övrigt är bra på många sätt och vis.
Det är klart att XTZ anhängare skriver här, dom som köper dessa produkter delar med sig utav sina upplevelser och den som undrar får många gånger frågan besvarad. Vore lite fel om man skriver i andra forum som handlar om helt andra produkter, eller? Och jag ser inte en nöjd kund/konsument som en anhängare utan som en NÖJD kund/konsument/ägare.
Om någon undrar något mer specifikt så får den personen ställa frågan på två olika platser, vill man veta mer specifikt Procella Vs XTZ så kan man skapa en egen tråd om det eller fråga samma fråga i respektive forum.
Nu är Vi inte inne i Procella forumet och försöker övertyga deras kunder hur bra XTZ är och hur dålig Procella är.
Den som inte tror på tester får försöka övertala båda aktörerna om ett gemensamt test. Jag kommer definitivt att komma. Tycker att sådant är kul och jag är en kund som gillar övertygelse.
Förstå mig rätt nu och tro inte att jag försvarar XTZ.
Men när någon presenterar mig två produkter för samma pengar så vill jag få det som presterar bäst.
Postad 08 November 2015 - 15:15
Akkelis säljer den för 12150kr
http://www.akkelisau...naler-inut.htmlArcam är dock ett mycket intressant alternativ med nya FMJ AVR550 och 850 som är de första receivers att erbjuda båda Atmos och Dirac. AVR550 kommer kosta 32000 kr och 850 53000kr. Dessa kommer dock kunna korrigera höjdkanalerna och du måste köpa två MiniDSP DDRC-88A för att göra det.
Konstig jämförelse Wilson Audio utförde. Vi är som sagt öppna för att låta kunden styra över testet. Det enda krav vi har är att båda modeller testas rättvist och att övergången mellan högtalarna sker direkt för att utesluta någon psykoakustik påverkan. Även om du är delägare i Procella så välkomnar vi dig till att testa skillnaden med oss. Inget ont om Procella, MK Sound, Klipsch eller någon av våra andra konkurrenter. De kan alla göra bra högtalare som ger gåshud, men vi vill visa hur mycket man får när man köper en XTZ högtalare. Hur visar vi det utan en jämförelse? Inte genom att låta kunden jämföra med en upplevelse de hade i ett annat rum.
//Anders
Redigerat av Irule, 08 November 2015 - 15:18.
Postad 08 November 2015 - 15:39
Kan vi inte komma överens om att vi gör ett nytt test i era lokaler då det ligger mer centralt än Torup?
//Anders
Som du säkert förstår är det svårt för mig att motivera att promota ett fabrikat vi inte jobbar med. Som butiksinnehavare jobbar man redan väldigt mycket med små marginaler och dåliga arbetstider och att lägga extra tid på något som bara är skoj, men som inte ger något ekonomiskt kan jag inte försvara. Jag gör mycket hellre event med de distributörer som vi faktiskt jobbar med, och det hoppas jag att du kan förstå.
Bättre vore att ni kontaktade distributören eller tillverkaren av det fabrikat ni vill jämföra(tex Procella) då det ger samma förutsättningar för båda fabrikaten. Anders Uggleberg är dessutom otroligt mycket mer kunnig kring Procella och varför högtalarna är konstruerade som de är, än vad jag är.
Postad 08 November 2015 - 15:49
Som du säkert förstår är det svårt för mig att motivera att promota ett fabrikat vi inte jobbar med. Som butiksinnehavare jobbar man redan väldigt mycket med små marginaler och dåliga arbetstider och att lägga extra tid på något som bara är skoj, men som inte ger något ekonomiskt kan jag inte försvara. Jag gör mycket hellre event med de distributörer som vi faktiskt jobbar med, och det hoppas jag att du kan förstå.
Bättre vore att ni kontaktade distributören eller tillverkaren av det fabrikat ni vill jämföra(tex Procella) då det ger samma förutsättningar för båda fabrikaten. Anders Uggleberg är dessutom otroligt mycket mer kunnig kring Procella och varför högtalarna är konstruerade som de är, än vad jag är.
Har du inte tid att ha skoj? ![]()
För övrigt skulle det absolut kunna ge dig något, ekonomiskt. Det skulle kunna vara bra promotion för den produkt du säljer ![]()
Postad 08 November 2015 - 15:58
Lägg ner snacket Anders om ni överhuvudtaget vill ha minsta lilla respekt. Ni spelar era kort sämre för varje år som går.
XTZ varumärket är inte som det varit en gång i tiden enligt mig. Finns det något märke som tappar mer i värde än xtz? Såg någon sälja xtz cinema med 2 st 3x12 samt stativ osv för 25k. Ca 70% ner från nypriset på ett år och trots det hade han svårt att få sålt det...
Jag äger själv baslådor från xtz och blir förmodligen tvungen att köra iväg dessa till tippen den dagen jag uppgraderar.
Tycker snarare priset på XTZs subbar på blocket ligger rätt högt och trots att det kommer ut rätt många på annons så säljs dom rätt fort.
Postad 08 November 2015 - 16:01
Men hur rättvist är det att ställa upp högtalare i ett rum och lyssna på dem på ett sätt som de inte är skapade för?
Hur tänker du där? Jag som inte är någon konstruktör eller säljare utan en vanlig konsument som gillar ljud mm förstår inte riktigt det du skrev där. Först och främst så är det högtalare vi pratar om och dessa ska väl spela upp ljud. Jag kan förstå att vissa högtalare lämpar sig bättre till HiFi och andra till film men det betyder väl inte att dom ska låta dåligt och att man vinklat testet på något sätt bara för att högtalaren är skapad och ägnad för ett visst ändamål. Är produkten bra så ska den väl låta bra utan att skämmas för det, och särskilt i den prisklassen.
Hej RobNB! Du har många frågor och min åsikt är att det är omöjligt att på ett vettigt sätt diskutera högtalare och ljud i allmänhet på ett forum. Jag kommer att kort svara på dina frågor men är inte intresserad av någon längre dialog, av anledningen ovan. Du är däremot välkommen till min butik om du har möjlighet så kan vi utveckla ämnet där vid tillfälle.
Procella P5 är tänkt att spelas ihop med en eller flera subwoofers. Utan subwoofer låter nästan alltid den högtalaren bäst som spelar djupast bas, om vi pratar små högtalare.
Procella P5 är den mindre högtalaren och också överlag sämre om vi skulle väga in Hifi-egenskaper såsom djupbas och frekvensgång och jag betvivlar inte för en sekund att M6 överträffar den på dessa punkter.
Vi har absolut inte försökt smutskasta P5 på något sätt, men när dessa kostar lika mycket så tycker man att P5 som faktiskt koster lika mycket borde ha något som M6 inte har. Den är ju mindre... Varför kostar den lika mycket? Jag och många anda tror givetvis att den borde ha mer påkostade komponenter för att på något sätt kunna kompensera storleken för att inte låta sämre, men jag kanske tror fel. I så fall undra man varför den kostar så mycket...
Du skriver ju själv att den är sämre i HiFi-egenskaper, varför denna höga prislapp i så fall?
Jag är bara nyfiken och skulle uppskatta om du kunde förklara det om du kan.
Procella P5 är ingen HiFi-högtalare som fristående ska spela musik utan subwoofer. Den har andra egenskaper som är starka, bla en bra dynamik vilket är väldigt trevligt vid filmåtergivning.
Du påpekar att högtalaren ska användas som den är tänkt för att den ska låta bra.
Hur ska P5 användas?
Den ska användas i ett litet till medelstort rum ihop med en eller flera subwoofers. Man kan förstås spela vanlig musik på den men enligt mig gör den sig bäst med film då de egenskaper den har framhävs där på ett bra sätt med en karaktär som ger ett "bio"likt sound och med väldigt bra dynamik.
För att poängtera ännu en gång så tycker jag att P5 var helt ok precis som M6. Men när man ställer dom jämte varandra och ger dom samma förutsättningar så är det ganska stor skillnad man kan höra. Om en högtalare inte presterar bra i det rummet som testet genomfördes i så kan jag säga att det inte är rummets fel.
Det betvivlar jag inte för sen sekund. En större högtalare som M6 är klarar sig mycket bättre med de förutsättningarna.
Det känns att du tror att testet är vinklat och har behovet att yttra dig för att försvara min upplevelse.
Nej, jag tror inte det är vinklat.Men när inte motparten är med så kan ingen veta och då blir det mer smutskastning än en test.
Nu är Vi inte inne i Procella forumet och försöker övertyga deras kunder hur bra XTZ är och hur dålig Procella är.
Jag skriver inte att Procella är bättre än XTZ någonstans. Det är sättet som testet har utförts på som jag ifrågasätter, inget annat. Jag skriv ju till och med att jag hade haft M6 i butiken och tyckte att det var en bra högtalare.
Men när någon presenterar mig två produkter för samma pengar så vill jag få det som presterar bäst.
Det vill nog de flesta kunder. Men ibland är inte allt svart/vitt. En produkt kan ju vara bättre på något och en annan bättre på något annat.
De allra flesta som köper Procella P5 gör ju det för att den är relativt liten och på den punkten vinner den ju över M6 oavsett om man är frälst i XTZ eller inte. ![]()
Postad 08 November 2015 - 16:06
Har du inte tid att ha skoj?
För övrigt skulle det absolut kunna ge dig något, ekonomiskt. Det skulle kunna vara bra promotion för den produkt du säljer
Jodå, jag kan ha tid för skoj men jag prioriterar hellre familjen, träning eller någon hobby framför att promota ett fabrikat som vi inte säljer.
Som jag skrev så gör jag hellre något event med någon av våra distributörer som vi jobbar med då jag tror det ger mer för företaget i längden.
/Marcus
Postad 08 November 2015 - 16:12
Redigerat av Unregistered7444adce, 08 November 2015 - 16:12.
Postad 08 November 2015 - 16:14
Jag är totalt övertygad om att den som väljer P5 gör det pga utseendet och storlek. Jag personligen skulle i så fall köpa Bose för att få mesta möjliga för pengarna (Storlek, ljud, pris)
En smaksak som sagt.
Postad 08 November 2015 - 17:27
Får tillägga att jag inte heller har nått imot XTZ eller JBL, M&K eller många alla för den delen.
Min kommentar hade inget o absolut inget med högtalarna eller prestanda att göra . . enbart hur testet är gjort.
Att tillverkaren av märke A köper in märke B för att visa hur bra sitt märke är mot konkurrenten blir aldrig trovärdigt . . . om då inte tillverkaren av märke B får vara med.
Är med om detta en del i jobbet då tillverkare A kommer på besök o pratar om o visar hur mycket bättre än tillverkare B dom är. . . några veckor senare kommer tillverkare B o visar hur dom tycker dom är bättre än tillverkare A osv.....o har då ofta förmågan att vilja hämta konkurrenten på hyllan för att visa svagheter med deras produkt
Så är det alltid.....därför testar vi själva för att komma fram till vad vi själva tycker.
Samtidigt har jag en viss förståelse för att XTZ gör på detta vis då dom inte säljer i "vanliga" butiker där konkurrenterna finns på plats för kunder att lyssna på . . . .men det är ett väldigt svårt sätt att testa på, ingen kommer tro på att man ger konkurrenten optimala förutsättningar
Redigerat av Jolt, 08 November 2015 - 17:29.
Postad 08 November 2015 - 19:43
Det ser allt bra tjusigt ut:-)Intressant
Men en fråga angående xtz3x12.
Går det att lägga den ner?
Postad 08 November 2015 - 21:06
TackDet ser allt bra tjusigt ut:-)
Önskar att rummet va typ 1m bredare så att man kunde ha dom stående i var sitt hörn. På det viset skulle stegen och centern vara där subbarna ligger. Men men, man kan inte få allt hehe. Får se om jag får tummen ur till vår och börjar bygga, vill förbättra akustiken en gnutta samt bygga två väggar/dörrar. Den som lever får se haha. Måste börja om sparandet till en ny center också
Postad 08 November 2015 - 21:40
offtopic2.gif 1.12K
0 Antal nerladdningar
Fick du böter på 6500 spänn!? Körde du på någon på vägen?
Räcker med fortkörning för det. Dessutom har de långa sträckor där fartkameror är kopplad så att de mäter din medelfart längs en längre sträcka. Man kör helt enkelt inte för fort i Norge.
Välkommen till ditt nya hemland, den sista sovjetstaten! ![]()
Postad 08 November 2015 - 21:41
Fick du böter på 6500 spänn!? Körde du på någon på vägen?
"Böterna är med svenska mått mätt höga i Norge. 80-väg är vanligt i Norge och kör man 86–90 km/h
kostar det 1.600 kronor, 91–95 km/h kostar 2.600 kronor, 101–105 kostar 4.900 kronor och 116–120 km/h kostar 10.000 kronor. Stora överträdelser vid lägre hastighetsgränser ser man strängt på i Norge, de som kör mer än 40 km/h för fort på 60-väg får som regel fängelse."
Postad 08 November 2015 - 21:59
låter spännande. Ja dom grisarna vet hur man ska ta betalt :-PTack
Önskar att rummet va typ 1m bredare så att man kunde ha dom stående i var sitt hörn. På det viset skulle stegen och centern vara där subbarna ligger. Men men, man kan inte få allt hehe. Får se om jag får tummen ur till vår och börjar bygga, vill förbättra akustiken en gnutta samt bygga två väggar/dörrar. Den som lever får se haha. Måste börja om sparandet till en ny center ocksånorska polisen tyckte att jag skulle donera 6,5K bara för att dom körde ikapp mig och spelade in en film haha.
Postad 09 November 2015 - 07:18
Jag kör alltid under hastighetsbegränsningarna så jag är inte orolig. Lagen ska följas. Men... Det var saftigtofftopic2.gif
Räcker med fortkörning för det. Dessutom har de långa sträckor där fartkameror är kopplad så att de mäter din medelfart längs en längre sträcka. Man kör helt enkelt inte för fort i Norge.
Välkommen till ditt nya hemland, den sista sovjetstaten!
Postad 09 November 2015 - 08:36
Lite orolig för kamerorna också
Hörde att dom tar genomsnitt, nu är det bara å börja be haha
Postad 09 November 2015 - 08:39
Du har koll på detta"Böterna är med svenska mått mätt höga i Norge. 80-väg är vanligt i Norge och kör man 86–90 km/h
kostar det 1.600 kronor, 91–95 km/h kostar 2.600 kronor, 101–105 kostar 4.900 kronor och 116–120 km/h kostar 10.000 kronor. Stora överträdelser vid lägre hastighetsgränser ser man strängt på i Norge, de som kör mer än 40 km/h för fort på 60-väg får som regel fängelse."
Hur lång tid tar det innan dom skickar boten från kamera? Så man vet hur länge man behöver oroa sig.
Postad 28 November 2015 - 09:27
Postad 22 April 2016 - 09:58
Bifogad fil(er)
Redigerat av MikeVKR, 28 April 2016 - 12:36.
Postad 28 April 2016 - 12:42
Redigerat av MikeVKR, 17 November 2016 - 14:32.
Postad 01 May 2016 - 09:06
Det borde ju vara ett otroligt bra tillfälle att promota dine egna produkter, eller är du så säker på att du kommer förlora?
Postad 01 May 2016 - 16:22
Med reservation för att inte läst allt som skrivits, förstår jag inte riktigt "kravet" på The Rock att ställa upp för allmänheten med att göra A och B jämförelser med bla annat märken de inte saluför? Känns lite som jag vill göra jämförelsen med att gå till Audi och be om att testa en BMW mot en Audi.
En återförsäljare inom vilken bransch som helst kan bara ha si och så många märken och innebär det att man får lyssna eller testa på två ställen ser jag inget lustigt I det. Jag vet själv eftersom jag på 90 talet jobbade inom elektronikbranschen med försäljning, man kan inte ha alla märken även om man själv skulle vilja det...det är ibland kasst med marginal på vissa produkter och det sista man vill ha är ett överfullt lager utan rörelse. Därav måste man vara selektiv.
Nope, ingen koppling till The Rock inte ens handlat där fast jag varit och kikat. Jag bara tycker han förklarar varför och det borde vara bra med det. Det är iofs inga problem att ha olika åsikter om det, världen vore trist om alla tyckte lika!
Postad 02 May 2016 - 23:40
Det borde ju vara ett otroligt bra tillfälle att promota dine egna produkter, eller är du så säker på att du kommer förlora?
Marcus har förklarat varför the rock inte är intresserade av att göra en sån här jämförelse. Respektera det istället för att komma med förlöjligande kommentarer.
Postad 04 June 2016 - 11:07
Hade varit intressant att höra....
Jag skulle absolut inte ge bort mina pengar
Postad 04 June 2016 - 13:20
Hur tänker ni som investerar?
Hade varit intressant att höra....
Jag skulle absolut inte ge bort mina pengar
Finns en hel tråd om detta vid det här laget, https://www.minhembi...opic=328935&hl=
Postad 04 June 2016 - 23:18
Finns en hel tråd om detta vid det här laget, https://www.minhembi...opic=328935&hl=
Fick inte upp det när jag sökte på XTZ ?! ![]()
Nåväl, ser att flera skrivit redan..
Postad 26 June 2016 - 10:33
Jag är intresserad av XTZ Cinema M6 serien har läst mycket positivt om dom.
Skulle gärna vilja lyssna på dom finns det någon i Jönköpings län som har dom så man höra dom i hemmiljö .
Postad 02 July 2016 - 10:48
Postad 09 July 2016 - 11:00
Håller med markström, Xtz M6 har en mycket bra ljudbild på lågvolym.Cinema serien är framtagen för att klara höga ljudtryck, men hur leverar dom på lägre volym? Samma goda spridning osv?
Redigerat av MikeVKR, 17 November 2016 - 14:28.
Postad 04 August 2016 - 00:50
Hej. Ni som använder XTZ Cinema S2 Atmosphere som takhögtalare i ett Atmos system, hur nöjda är ni?
Postad 04 August 2016 - 11:09
Har bara gott att säga om dem. Har aldrig tänkt en tanke att jag vill ha något annat.
Har dem i taket enligt Dolby råd hur högtalare till Dolby Atmos ska monteras.
De går också att sätta dem på de vanliga högtalarna så de reflekterar i taket men de jag har jag alltså inte testat.
Ok tack så mycket. Tänkte köpa 6 stycken i ett 7.1.4 system Har 5.1 nu. Ska kolla lite med Fyndbörsen.
Har du testat dom med DTS-X?
Redigerat av Ninotramp, 04 August 2016 - 11:10.
Postad 22 December 2016 - 19:20
Har slutat lyssna på musik och det blir bara film/serie/tv här.
Funderar starkt på att gå ifrån dynaudio excite till cinema serien (3st M6) + atmos.
Vad driver ni serien med, är det ex nödvändigt med slutsteg? Eller räcker det med en reciever i mellanklassen om man inte är superkräsen.
Postad 23 December 2016 - 00:11
En mellanklass receiver duger även för den kräsne sålänge den valts med omsorg
Redigerat av MikeVKR, 23 December 2016 - 01:12.
Postad 23 December 2016 - 09:24
Postad 23 December 2016 - 12:19
Hade Denon 2310, bytte till Yamaha 2030 (tror jag, näst största i A-serien) som jag tyckte var mesig till stereo, snabbt byte till Pioneer LX-77. Nu vill jag ha Atmos och funderar att gå tillbaka till Denon X3300, för bla xt32 och att den är billigare än den Yamaha som jag sneglat på
Postad 23 December 2016 - 14:46
Denon x3300 verkar vara en trevlig maskinNu vill jag ha Atmos och funderar att gå tillbaka till Denon X3300, för bla xt32 och att den är billigare än den Yamaha som jag sneglat på
Håller oxå på att göra ett förstärkarbyte pga uppgradering till Atmos men har inte bestämt mig för vilken än..
Det kommer bli antingen en Marantz sr7011 eller Arcam avr-390/550.
Redigerat av MikeVKR, 02 January 2017 - 17:23.
Postad 23 December 2016 - 15:22
Gillar utseendet på marantz!
Postad 23 December 2016 - 19:31
Vad har ni haft innan ni gick över till Cinema?
Vad tycker ni skillnaden blev? Både postiva och ev negativa
Postad 23 December 2016 - 20:44
Postad 29 December 2016 - 06:54
då är ett komplett cinema paket beställt med 2st cinema 12 .
och 4st atmos takhögyalare. borde ha grejerna till veckan....
ska verkligen bli kul att höra skillnaden mot mitt audio pro
5.1 system......
Postad 29 December 2016 - 15:16
Kommer bli en rejäl upplyft på ljudet.
Tips på bra partier ljudmässigt i transformers filmerna.
Vill lyssna in på mitt gamla system ordentligt så man får en bra jämförelse.
Postad 29 December 2016 - 21:46
Mad Max, Oblivion, Captain America Civil War är några av många bra filmer man köra demo klipp ifrån.
Crimson Peak har väldigt bra surround ljud men jag minns tyvärr ingen specifik scen.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ?
424 bilder
209 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?