Postad 25 January 2013 - 16:51
så nu har jag kollat på bilden (som kräver förstorning för att komma till sin rätt.Gillar den här också väldigt mycket. Fina linjer, bra komposition och graffitin som drar ögonen till sig med färgen.
Häftigt, vore kul att få se något sådant i verkligheten någon gång
War of the Worlds (Klicka)
den är helt fantastisk tycker jag.. kan sitta och titta på den hur länge som helst. hittar nya saker hela tiden.
förstår inte riktigt hur du har fått till HDR känslan, har du dodgat och burnat mycket eller?
Postad 25 January 2013 - 19:17
Postad 25 January 2013 - 20:55
_DSF1418liten.jpg 347.91K
5 Antal nerladdningarBorde ha skruvat ner exponeringen något då jag fick små utbrända prickar.... den tidigare bilden togs i 6 mp läget vilket ger bättre dynamikomfång, så utbrända prickar uppstår inte lika lätt...
Postad 25 January 2013 - 23:24
ett självporträtt till,, ni får stå ut, måste ju lära mig

lowkeyporträtt by andreassofus, on Flickr
Postad 25 January 2013 - 23:34
Gillar din bild Ante
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 25 January 2013 - 23:36.
Postad 25 January 2013 - 23:48
Gillar de 2 ljusen du fick på sidorna andreas. Påminner lite om att du sitter framför en bil eller något.
Postad 26 January 2013 - 01:00
Riktigt bra grokken!!!War of the Worlds (Klicka)
Gillar den bilden xray! Skum konst, men så är det med konst. Bättre att fota den
Mycket fint Ronny, super färg
Redigerat av Mikael_R, 26 January 2013 - 00:58.
Postad 26 January 2013 - 01:05
Riktigt bra Andreas! Super snyggt!ett självporträtt till,, ni får stå ut, måste ju lära mig
Postad 26 January 2013 - 10:01
Postad 26 January 2013 - 10:14
johan detta är en bild efter dina tips i ljustråden,, endast en blixt använd som jag vred väldigt mycket ifrån mig samt placerade den nära mig,, bakgrunden har jag knappt mörkat ner nånting så jag är helnöjd med den tekniken
angående dom två ljusen i bilden så är det photoshoppat men det kanske du förstod
lätt att fixa i alla fall,,
gör ett nytt lager, fyll med svart. gå in på "render" och sen "lens flare" och välj det du tycker passar och placera ute i ena kanten.
sen så kopierar du lagret och går in på "edit" där väljer du "transform" och sen flippar du bilden, då får du två lika dana i var sin kant.
därefter lägger du ihop dom två lagren så det bara blir ett.
sen för att få lite mjukare och disigare ljus så använde jag mig av gussian blur.
sen måste ju ändra blending mode till "screen" för att porträttet ska komma fram igen, annars ser man ju bara en svart bild med två ljus i
Postad 26 January 2013 - 10:42
Postad 26 January 2013 - 10:44
kan göra det i samband med bilderna i ljustråden kanske som jag fått i uppdrag
Postad 26 January 2013 - 11:28
Statyer känns i alla fall lite mer intresant att ta bild på än ett foto.
_DSF1395liten2.jpg 478.28K
5 Antal nerladdningar
Postad 26 January 2013 - 14:51
Statyer känns i alla fall lite mer intresant att ta bild på än ett foto.
Var ju där för att främst kolla in fotoutställningen på Hasselblads Center...
Mycket snyggt återgivet xray!
Redigerat av RedMarathon, 26 January 2013 - 14:51.
Postad 26 January 2013 - 18:38
Här har vädret varit halvtrist, därav en halvtrist bild... skeppsättning/begravningsplats.

26012013-IMG_0254 by D.I.S.S, on Flickr
Postad 26 January 2013 - 18:59
Bra där Daniel
Gillar den bilden KristianP

Carl Zeiss 1.4/85 ZF Nikon by Ronny Olsson, on Flickr
Postad 26 January 2013 - 21:49
Så mycket man missar......har legat i mag / kräksjuka, men mår lite bättre nu....
Har inga direkt nya bilder så det får bli en gammal då:
En gammal jodkällare inne i en skog
Klickaklicka
Postad 26 January 2013 - 23:10
Håller med johan där. fortsätt posta dina porträttbilder. väldigt intressant och se och få tips.tack ska ni ha
johan detta är en bild efter dina tips i ljustråden,, endast en blixt använd som jag vred väldigt mycket ifrån mig samt placerade den nära mig,, bakgrunden har jag knappt mörkat ner nånting så jag är helnöjd med den tekniken
angående dom två ljusen i bilden så är det photoshoppat men det kanske du förstod
lätt att fixa i alla fall,,
gör ett nytt lager, fyll med svart. gå in på "render" och sen "lens flare" och välj det du tycker passar och placera ute i ena kanten.
sen så kopierar du lagret och går in på "edit" där väljer du "transform" och sen flippar du bilden, då får du två lika dana i var sin kant.
därefter lägger du ihop dom två lagren så det bara blir ett.
sen för att få lite mjukare och disigare ljus så använde jag mig av gussian blur.
sen måste ju ändra blending mode till "screen" för att porträttet ska komma fram igen, annars ser man ju bara en svart bild med två ljus i
du verkar kunna PS märker man ju;)
bra känsla i den. fasen vad kallt det måste va och köra gokart nu.
Postad 26 January 2013 - 23:11
Postad 26 January 2013 - 23:34
Fint av KristianP, Ronny och Morgan också!
Redigerat av DanielSSS, 26 January 2013 - 23:35.
Postad 27 January 2013 - 08:24
Riktigt bra bild, härlig himmelLääänge sen jag bidrog med något här:)
Fin 3d känsla RonnyCarl Zeiss 1.4/85 ZF Nikon by Ronny Olsson, on Flickr
Bra bild Simon, bra fart känsla
Postad 27 January 2013 - 09:56
+1Riktigt bra bild, härlig himmel
Bra bild Simon, bra fart känsla
Fin och bra igen Morgan

Postad 27 January 2013 - 10:11
Fint Ronny! Är det Norrköping? Kollat lite på din bilder på flickr, många fina bilder där.
Postad 27 January 2013 - 10:39
Tackar:)Den där gocart-bilden är helt galen! Gillar den råa känslan i den.
Fint Ronny! Är det Norrköping? Kollat lite på din bilder på flickr, många fina bilder där.
Nej det är från Karlskrona
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 27 January 2013 - 10:41.
Postad 27 January 2013 - 11:17
Vackert Ronny. Tycker du har en riktigt bra känsla för att trycka perfekt kontrast. Blir alltid bra pop i dina bilder.+1
Fin och bra igen Morgan
Postad 27 January 2013 - 11:32

WinterCart by Simon KG, on Flickr
Lite blur, Cyan på vägen för att lättare få fram isen. Dodge/Burnat med curves för att få fram snöstänket och detaljer i cartens. Aningen retusch på ansiktet.
När jag var och fotade på denna platsen hade jag från första början tänkt fota med korta slutartider för att få fram rörelseoskärpa men när jag kom fram insåg jag rätt snabbt att det skulle bli omöjligt då det verkligen inte gick fort pga halkan. Därför fick jag istället försöka koncentrera mig på att fånga flygande partiklar.
Postad 27 January 2013 - 18:23
väldigt bra bilder ni andra också,, ni levererar som vanligt :=)
Postad 28 January 2013 - 06:41

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer

25 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?