Det låter brutalt men logistik.När man inte får bort fälgarna så släpper man bultarna ett par, tre varv och ger sej ut och kör som fan tills det smäller till. Då har fälgarna släppt. Man ska svänga mycket alltså. Inte köra fort rakt fram.
Ibland finns det inget annat sätt.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 22 May 2013 - 16:08
Postad 22 May 2013 - 16:41
Så släpper jag mina fälgar var gång jag skall skifta däck.
Postad 22 May 2013 - 21:12
Bifogad fil(er)
Postad 23 May 2013 - 05:32
Det blir en grym veranda. Hoppas du får avnjuta öl där snart.
Postad 23 May 2013 - 06:37
Kämpar med att få det rakt... Skulle egentligen ha plintar men eftersom jag har så många plattor kvar så valde jag att köra med det hmmmm. Tar längre tid att få det bra
Hoppas att du inte bara grävt bort gräset och lagt STENARNA
Då behöver du inte ens fundera på att få det rakt, för det kommer att sjunka olika mycket ändå.
Men så dum tror jag inte att du är.
Postad 23 May 2013 - 08:24
Har lärt mig att de är skillnad på sten och allt annat men ibland kan det bli svårt om man inte är insatt. Hoppas jag blir klar med bygget innan semesterGlad att du inte kallar plattorna för stenar iaf...
Det blir en grym veranda. Hoppas du får avnjuta öl där snart.
Redigerat av RobNB, 23 May 2013 - 08:33.
Postad 23 May 2013 - 08:32
Hehe Robban har stampat och under plattorna har jag singel som är stampad eller va de nu heter. Låtit de vara så ett tag när de regnade och stampat lite till. Hoppas de blir bra. Men man vet ju aldrig. Annars så får man riva och göra om hahaha.Hoppas att du inte bara grävt bort gräset och lagt STENARNA
direkt på matjorden.
Då behöver du inte ens fundera på att få det rakt, för det kommer att sjunka olika mycket ändå.
Men så dum tror jag inte att du är.
Postad 23 May 2013 - 17:10
Hehe Robban har stampat och under plattorna har jag singel som är stampad eller va de nu heter. Låtit de vara så ett tag när de regnade och stampat lite till. Hoppas de blir bra. Men man vet ju aldrig. Annars så får man riva och göra om hahaha.
Istället för att lägga en dag och en tusenlapp på att gjuta några plintar, och man vet att det håller i hundra år...?
Smart...
Postad 23 May 2013 - 20:53
Jag vet. Du har faktiskt helt rätt. Fick svälja min stolthet idag och göra om lite eftersom det blir för krångligt. Gör om, gör rätt!!! Ska plinta upp och köra med plattor på vissa punkter. Ibland måste man lära sig på det tuffa sättetIstället för att lägga en dag och en tusenlapp på att gjuta några plintar, och man vet att det håller i hundra år...?
Smart...
Redigerat av RobNB, 23 May 2013 - 20:53.
Postad 23 May 2013 - 20:56
Hinner inte mer förren på söndag. Jobbar över både imorgon och på lördag, sen är det grill med vänner och fotboll på lördag kväll
Redigerat av RobNB, 23 May 2013 - 20:58.
Postad 23 May 2013 - 21:00
Postad 23 May 2013 - 21:06
Jo tackDet är bara att spotta i nävarna och kämpa på. Alltid lätt att vara efterklok.
Postad 24 May 2013 - 11:08
Hahaha. Frugans första förslag när hon såg mig gräva. Ska du bygga biorum haha. Hon tycker att jag ska bygga en bunker så att det blir lugn och roVeranda? Trodde det skulle bli mancave....
Postad 24 May 2013 - 16:26
Skål på förhand!
Postad 24 May 2013 - 17:22
Postad 24 May 2013 - 17:40
Skål, jag firar att ena basen nu är rättfasad, tyckte det saknades något.
Är bara den ena rättfasad ?
Rättfasa alla så blir det bättre.
Postad 24 May 2013 - 17:45
Är bara den ena rättfasad ?
Rättfasa alla så blir det bättre.
Aja sluta nu, man kan tro man är på faktiskt
Postad 24 May 2013 - 17:48
Bifogad fil(er)
Postad 24 May 2013 - 17:59
Postad 24 May 2013 - 18:01
Jag skyller på minidsp:n om du menar att det är svagt, den sänker allt JÄÄÄÄTTTEEEEMYYYCCCCKKKETTTTJag säger inte ens något, ni andra kan säga vad jag brukar säga när jag ser mätningar.
Postad 24 May 2013 - 18:08
Postad 24 May 2013 - 18:30
Skröt lite om att Brallan är en tung trummis så jag skulle iaf höra efter
Redigerat av Evil Homer, 24 May 2013 - 18:31.
Postad 24 May 2013 - 18:51
Såhär mäter det nu, (grön=innan) Vad tycker ni bör göras?
Jag tycker att det ser rätt bra ut. Mer än så vågar jag inte säga. En kurva säger inte tillräckligt mycket om ett rum.
Jag kan förstå att du tycker att det saknas massa bas med tanke på den gamla kurvan.
Postad 24 May 2013 - 18:53
Det är typ helt baslöstJag tycker att det ser rätt bra ut. Mer än så vågar jag inte säga. En kurva säger inte tillräckligt mycket om ett rum.
Jag kan förstå att du tycker att det saknas massa bas med tanke på den gamla kurvan.
Postad 24 May 2013 - 18:59
PS. Jag har bytt dator så jag har inte mitt miniDSP-program installerat, så jag har lite svårt att ge dig exakta siffror.
Postad 24 May 2013 - 19:06
Tack för hjälpen!Prova att sätta dit en eq vid 15Hz med lågt q så att det verkar ända upp till typ 40Hz. Du ser ju själv när kurvan ser lite mjuk å snygg ut... Sätt gain till 10dB. Hur låter det?
PS. Jag har bytt dator så jag har inte mitt miniDSP-program installerat, så jag har lite svårt att ge dig exakta siffror.
Men kan du svara på varför allt blir så mycket lägre? Är det helt enkelt så att man måste höja mer på slutsteget? Jag har gainen i DSP-programmet på 0.
Förresten vad betyder egentligen "q" i detta fallet?
Edit: T.ex. tidigare om jag hade receivern på -30db och spelade 20hz så slog basarna riktigt mycket. Men nu (även att jag har höjt mycket på slutsteget) så slår dom knappt ingenting, och då har jag dessutom +10 vid 15hz...
Bifogad fil(er)
Redigerat av doglas2009, 24 May 2013 - 19:10.
Postad 24 May 2013 - 19:18
Jag upptäckte det också, jag har inte en aningDet sparkar iväg som fan ovan 250Hz, vad kommer det sig?
Såhär ser det ut fullregister...
Bifogad fil(er)
Postad 24 May 2013 - 19:19
Att det är därför du tycker att det känns baslöst nu.
Det kan ta ett tag att ställa om sej.
Postad 24 May 2013 - 19:20
Det sparkar iväg som fan ovan 250Hz, vad kommer det sig?
Mycket skumt.
Doglas, du får nog bjuda på en mätning som visar några oktaver till iaf.
I övrigt så ser basen nu ut som jag tänkte att den borde göra iaf. Du verkade ha valt ett q-värde på eqn som var rätt lagom. Jag tror du är van vid en djävluskt fet basboost. Kanske fetare än Bagarns mäktigaste... Är du ute efter "korrekt" återgivning så är din vanenivå helt åt pipan, men det är inget fel med det. man gillar det man gillar.
Postad 24 May 2013 - 19:23
Så är det antagligen till viss del. Men det är VERKLIGEN baslöst nu, det blir inget tryck alls ...Jag tror att du helt enkelt har vant dej vid den där jättepuckeln Dogge.
Att det är därför du tycker att det känns baslöst nu.
Det kan ta ett tag att ställa om sej.
Hur ska jag mäta det, med rew?Mycket skumt.
Doglas, du får nog bjuda på en mätning som visar några oktaver till iaf.
I övrigt så ser basen nu ut som jag tänkte att den borde göra iaf. Du verkade ha valt ett q-värde på eqn som var rätt lagom. Jag tror du är van vid en djävluskt fet basboost. Kanske fetare än Bagarns mäktigaste... Är du ute efter "korrekt" återgivning så är din vanenivå helt åt pipan, men det är inget fel med det. man gillar det man gillar.
Jo, jag har misstänkt det tidigare. När allt under 120hz var över 20db starkare än resten. Men det är ju kul med bas
Postad 24 May 2013 - 19:26
Hur du ska mäta? Ingen aning. Jag mäter aldrig själv.
Postad 24 May 2013 - 19:26
Jag tror du är van vid en djävluskt fet basboost. Kanske fetare än Bagarns mäktigaste...
Postad 24 May 2013 - 19:27
Menar du alltså bara att byta + till - på basarna?Testa att vända polariteten på båda basarna. De verkar inte jobba ihop i delningen.
Hur du ska mäta? Ingen aning. Jag mäter aldrig själv.
Postad 24 May 2013 - 19:28
Postad 24 May 2013 - 19:29
Enda sättet att få fetare och mäktigare basboost är att stänga av slutstegen till topparna...
Postad 24 May 2013 - 19:31
Enda sättet att få fetare och mäktigare basboost är att stänga av slutstegen till topparna...
När du kommer ska vi testa mitt system till dess yttersta gränser.
Kan bli dyrt, men kan bli kul.
Postad 24 May 2013 - 19:33
När du kommer ska vi testa mitt system till dess yttersta gränser.
Kan bli dyrt, men kan bli kul.
3xWallclocks är gränsen misstänker jag...
Kan bli väldigt dyrt. Inte bara tänker jag på att fyra TC LMS5400Ultra kostar massor, men att du måste köpa åtta nya är inte gratis det heller.
Postad 24 May 2013 - 19:34
Mm.....................................................Har du bytt på båda?
Eller inte
Postad 24 May 2013 - 19:39
Men jag kan inte förstå vad som händer till höger i kurvan, varför den höjs så ...Trodde inte det heller...
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
424 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?