Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 May 2013 - 19:39

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Något är galet inkopplat iaf, TROR att det är den gula kurvan du skall få fram så att det visar rätt vid fullregistersmätningar.

Du dessutom samma nivå vid 18Hz som vid 18KHz, så att det känns tunt nu jämför med innan när du lyssnade på en puckel i basområdet är inte så konstigt, testa att höja 5-6db på totalt på subbarna så får du se om du tycker att det vaknar till.

Postad 24 May 2013 - 19:45

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Något är galet inkopplat iaf, TROR att det är den gula kurvan du skall få fram så att det visar rätt vid fullregistersmätningar.

Du dessutom samma nivå vid 18Hz som vid 18KHz, så att det känns tunt nu jämför med innan när du lyssnade på en puckel i basområdet är inte så konstigt, testa att höja 5-6db på totalt på subbarna så får du se om du tycker att det vaknar till.

Gul kurva? Har bara sett gröna och blå ... :ph34r:

När jag höjer "sub" i receivern händer ingenting, ska det vara så? Att jag måste höja i DSP:n eller nått (vilket inte går då den är på max)

Såhär ser det ut efter att jag ändrade bak på basarna, verkar ju inte bättre, eller..?

Bifogad fil(er)

Postad 24 May 2013 - 19:52

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Att höja sub kommer inte att påverka ett smack om du kör med front l-r pre-out ut från receivern. Du har liksom kastat bort .1-kanalen nu.

Det du antagligen måste göra nu är att se till att receivern är inställd på att ha sub: no och att ställa frontarna till large. Möjligt att det redan står inställt så, men det är där man ska börja. LFE-kanalen ska väl också vara rätt och hur din receiver gör med den vet jag inte. Men kolla upp den inställningen iaf.

Postad 24 May 2013 - 19:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

3xWallclocks är gränsen misstänker jag...

Kan bli väldigt dyrt. Inte bara tänker jag på att fyra TC LMS5400Ultra kostar massor, men att du måste köpa åtta nya är inte gratis det heller.

Jag tror att det kommer att räcka faktiskt.. ;)

Postad 24 May 2013 - 19:56

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Jag tror att det kommer att räcka faktiskt.. ;)

Famous last words... :rolleyes:

Tror faktiskt jag skulle kunna bottna mitt system med den. Fast jag vågar inte prova... :ph34r:

Postad 24 May 2013 - 20:02

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Doglas... hur fan har du kopplat ihop allting egentligen!?!

Förklara utförligt.

Postad 24 May 2013 - 20:11

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Doglas... hur fan har du kopplat ihop allting egentligen!?!

Förklara utförligt.

Först och främst så använder jag endast receiver för att driva 5,0 så att säga, alltså inget slutsteg till frontarna.

Receiver: Denon AVR-1912, har endast pre-out sub

Slutsteg: Behringer EP4000

Jag har en y-split i pre-out som sedan går till "IN 1 och IN 2" i MiniDSP

Från "Out 1" och "Out 2" på minidsp till slutsteget

Sedan har jag såklart alla saker såsom mediaspelare, xbox, blu-ray osv inkopplat med hdmi till receiver. Men antar att det är ganska ointressant nu...

EDIT: Förresten, jag har endast USB mellan dator och miniDSP. Jag har alltså inte offrat någon laddare till minidsp:n. Det är inte så att den får för lite ström?!

Redigerat av doglas2009, 24 May 2013 - 20:14.

Postad 24 May 2013 - 20:14

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Tack. Då har du alltså INTE kastat bort .1-signalen. Och själv har jag aldrig kört ett delat system via .1-utgången så jag är lite lost.

Men vi börjar väl med att fråga vilken delning du ställt in i miniDSPn för basarna och vilken delning du har i receivern. Det kan ju förklara lite av dippen kring delningen om de inte lirar ihop.

Vilken branthet har delningen i miniDSPn för basarna?

Har du volymen på max på EP4000? Om inte, höj!

Postad 24 May 2013 - 20:17

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
vad är T C K?

Postad 24 May 2013 - 20:21

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Tack. Då har du alltså INTE kastat bort .1-signalen. Och själv har jag aldrig kört ett delat system via .1-utgången så jag är lite lost.

Men vi börjar väl med att fråga vilken delning du ställt in i miniDSPn för basarna och vilken delning du har i receivern. Det kan ju förklara lite av dippen kring delningen om de inte lirar ihop.

Vilken branthet har delningen i miniDSPn för basarna?

Har du volymen på max på EP4000? Om inte, höj!

"Cut off frequency" 100 hz
"Filter type" BW 24dB/oct

"High Pass" 10hz
Filter type BW 24dB/oct

I receivern:
Sub 120hz
Front 100hz

Nej, jag har inte volymen på max på slutsteget. Den står "klockan 12" Men om jag höjer den till max så är ju allt på max eller vad man ska säga. Jag kan inte höja mer i MiniDSP:n... :huh:

Postad 24 May 2013 - 20:27

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Just ja, vi har ju endel musiker i tråden. Har en arbetskamrat som sade att han letar efter en bromsvirvel,bronsvirvel,virvelbroms,virvelbrons kan det ha vart rätt namn? :huh:

Skröt lite om att Brallan är en tung trummis så jag skulle iaf höra efter :)

Bromsvirvel lät spännande. :P

Bronsvirvlar kan vara riktigt trevliga. Nu vet jag inte riktigt vad han är ute efter för sound eller prisklass. Ludwig har galet fina virveltrummor som låter jättebra, samma sak med Sonor. Dom kostar en slant dock. Jag skulle prova Pearls Sensitone serie om jag var honom. Otroligt prisvärda. Jag har faktiskt en sådan själv fast i mässing, den bästa allround-virvel jag har. :) Andra bra prisvärda alternativ är Mapex Black Panther som är vansinnigt snygga, blir dock osäker på om dom fortfarande görs i brons.

Jag är mer förtjust i trävirvlar om jag ska vara ärlig. Men det hela är ju en smaksak som med så mycket annat. :)

Postad 24 May 2013 - 20:27

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Inaktivera lågpassfiltret i miniDSPn till att börja med. Jag ska inte svära på att jag har rätt, men receivern har väl ett filter lågpassfilter för .1-utgången redan? Som det är nu så kör med dubbla filter om jag fattat rätt vill säga.

Högpassfiltret vid 10Hz är bra för dina bejsers... låt det vara så.

Låt bli att pilla på receiverfiltret. Vi ändrar en sak i taget.

Höj volymen till max på slutstegen och monska volymen i miniDSPn så att det blir vettigt. miniDSPn kan bara svinga 1V så den överstyr lätt. Bättre att volymen får gainas i EP4000. Vad skulle vara problemet med det?

Postad 24 May 2013 - 20:31

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Bästa rådet till dig Doglas. Bjud hem någon som kan det hela på middag och öl, så får du bättre hjälp än jag kan ge dig via denna tråd eller via telefon. Att höra hur det fungerar och att se grejorna underlättar ohyggligt mycket.

Postad 24 May 2013 - 20:32

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Inaktivera lågpassfiltret i miniDSPn till att börja med. Jag ska inte svära på att jag har rätt, men receivern har väl ett filter lågpassfilter för .1-utgången redan? Som det är nu så kör med dubbla filter om jag fattat rätt vill säga.

Högpassfiltret vid 10Hz är bra för dina bejsers... låt det vara så.

Låt bli att pilla på receiverfiltret. Vi ändrar en sak i taget.

Höj volymen till max på slutstegen och monska volymen i miniDSPn så att det blir vettigt. miniDSPn kan bara svinga 1V så den överstyr lätt. Bättre att volymen får gainas i EP4000. Vad skulle vara problemet med det?

Okej, jag ska göra allt det där. Tack för hjälpen!! :)

Anledningen till att jag tycker det verkar lurigt att sätta slutsteget på max är för att om det skulle hända något då så kommer basarna få mååånga mer watt en vad dom klarar ...

Det är väl här man sänker volymen i DSP:? bara så jag har fattat det rätt ...

Bifogad fil(er)

Postad 24 May 2013 - 20:37

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Mina slutsteg är permanent ställda på max. Det är inget problem i normala fall...

Ja, det är där du sänker i miniDSP, men du kan sänka i output gain också. Jag hade sänkt i output av digitalhanteringsskäl eftersom jag inte vet exakt hur miniDSPn fungerar så vill jag att det ska jobba med så hög volym som möjligt internt. men kanske fungerar det inte som jag tror och då spelar det nog inte så stor roll.

Postad 24 May 2013 - 20:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Mina slutsteg till basen står på ca 30%...

Postad 24 May 2013 - 20:57

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Jag har nu ställt "rattarna" på slutsteget till "kvart över" och ändå är det i princip baslöst(+allt på max i dsp:n). Att det ska vara ett sådan **** att koppla in en MiniDSP, hur svårt kan det vara?!?!?!??!?!?!?! :angry: :huh: :angry: :huh:

Postad 24 May 2013 - 21:01

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Mina slutsteg till basen står på ca 30%...

Tja... vad blir det för gain? THX-standard är väl 29dB? PA-grejor brukar ha mycket mer gain och det är ju bra när man använder miniDSP som inte klarar så starka signaler tänker jag.

Postad 24 May 2013 - 22:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Famous last words... :rolleyes:

Tror faktiskt jag skulle kunna bottna mitt system med den. Fast jag vågar inte prova... :ph34r:

Jag ångrar mej.. Har basat lite efter filmen, och det räcker inte..
Den fysiska upplevelsen räcker, men vid pådrag så får jag en eftersläng av bakre delen av rummet. Den svänger med.
Basen hänger kvar pga av den vibrerande bakväggen.

Spelar ingen roll hur mycket jag stoppar in i det här rummet. Det kommer ändå inte att bli bättre, för så stora akustiska åtgärder i basen har jag inte plats för..

Men det räcker nog egentligen..
För dom som inte är skadade..

Postad 24 May 2013 - 23:51

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag tycker det verkar lurigt att sätta slutsteget på max är för att om det skulle hända något då så kommer basarna få mååånga mer watt en vad dom klarar ...

Det ska inte vara någon fara, vi som kör med "hifisteg" har inte någon gain eller volym på steget att fippla med.

Jag tycker den gröna kurvan du visar ovanför ser ok ut, vilka låtar kör du när du tycker det låter basfattigt?

Postad 25 May 2013 - 06:27

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Jag ångrar mej.. Har basat lite efter filmen, och det räcker inte..
Den fysiska upplevelsen räcker, men vid pådrag så får jag en eftersläng av bakre delen av rummet. Den svänger med.
Basen hänger kvar pga av den vibrerande bakväggen.

Spelar ingen roll hur mycket jag stoppar in i det här rummet. Det kommer ändå inte att bli bättre, för så stora akustiska åtgärder i basen har jag inte plats för..

Men det räcker nog egentligen..
För dom som inte är skadade..

Baker.... bara så du vet så tillhör du och jag den lilla skaran basberoende där ordet skadad inte räcker på långa vägar. Vi är nog mer som utvecklingsstörda liksom. Det måste nog vara så när man vill spela ljud som knappt hörs, men spela de ljuden så starkt att kroppen skakar. Jag kan inte göra det ännu, men det är ju det jag vill. Det är ju det jag vill!

Redigerat av Unregistered757ca215, 25 May 2013 - 06:28.

Postad 25 May 2013 - 08:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Baker.... bara så du vet så tillhör du och jag den lilla skaran där ordet skadad inte räcker på långa vägar. Vi är nog mer som utvecklingsstörda liksom.

Word!

Bromsvirvel lät spännande. :P

Bronsvirvlar kan vara riktigt trevliga. Nu vet jag inte riktigt vad han är ute efter för sound eller prisklass. Ludwig har galet fina virveltrummor som låter jättebra, samma sak med Sonor. Dom kostar en slant dock. Jag skulle prova Pearls Sensitone serie om jag var honom. Otroligt prisvärda. Jag har faktiskt en sådan själv fast i mässing, den bästa allround-virvel jag har. :) Andra bra prisvärda alternativ är Mapex Black Panther som är vansinnigt snygga, blir dock osäker på om dom fortfarande görs i brons.

Jag är mer förtjust i trävirvlar om jag ska vara ärlig. Men det hela är ju en smaksak som med så mycket annat. :)

Han sa visst att dom var dyra som skam, men att dom även var ganska ovanliga att hitta på begmarknaden.
Var väl lite mer om någon av er hade någon sådan så kan man föra vidare detta :)

Postad 25 May 2013 - 08:14

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
:D

Postad 25 May 2013 - 08:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
:lol:

Postad 25 May 2013 - 08:35

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Det ska inte vara någon fara, vi som kör med "hifisteg" har inte någon gain eller volym på steget att fippla med.

Jag tycker den gröna kurvan du visar ovanför ser ok ut, vilka låtar kör du när du tycker det låter basfattigt?

Jag testade bara någon Eminem låt och Warm Swarm. Blev inget tryck alls, och basarna rörde sig i princip ingenting.

Positivt: Omöjligt att bottna basarna (dom kurvorna jag har postat har varit på max-volym (-10dB)

Negativt: Dom inbyggda högtalarna i min laptop ger mer bas :mellow:

Postad 25 May 2013 - 08:53

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Har du direct påslaget eller pure direct? .1-utgången brukar kopplas ur när de lägena är på.

Postad 25 May 2013 - 08:54

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Har du direct påslaget eller pure direct? .1-utgången brukar kopplas ur när de lägena är på.

Nej, tror inte ens att min Denon har pure direct. Men basarna är på, om håller på dom så känner man att dom ändå rör sig lite.

Postad 25 May 2013 - 09:06

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jo, den har pure direct enligt specen. Orkar du inte ta reda på saker själv? Tog mig två minuter att gå in på Denons sida och kolla. Jag håller på att ladda ned manualen just nu och kan kolla i den. Men jag vet inte om jag egentligen har lust. Det som behövs är FORTFARANDE att du bör bjuda hem någon som kan hjälpa dig. Det är så vansinnigt mycket lättare att hjälpa på plats.

Postad 25 May 2013 - 09:09

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Har du någon Odyssey-funktion på?

Jag tänker nog att du borde nollställa receivern så du har kolla på vad den har för sig. Just nu vet ingen alls hur den beter sig och du behöver skaffa dig insikten genom att rådfråga din manual.

Postad 25 May 2013 - 09:10

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Jo, den har pure direct enligt specen. Orkar du inte ta reda på saker själv? Tog mig två minuter att gå in på Denons sida och kolla. Jag håller på att ladda ned manualen just nu och kan kolla i den. Men jag vet inte om jag egentligen har lust. Det som behövs är FORTFARANDE att du bör bjuda hem någon som kan hjälpa dig. Det är så vansinnigt mycket lättare att hjälpa på plats.

Men jag visste att pure direct inte var igång då basarna som sagt rörde sig, eller ja, man kände det iaf om man höll på dom.

Jag kommer nog lösa det, på något sätt B)

Tack för all hjälp! :)

Har du någon Odyssey-funktion på?

Jag tänker nog att du borde nollställa receivern så du har kolla på vad den har för sig. Just nu vet ingen alls hur den beter sig och du behöver skaffa dig insikten genom att rådfråga din manual.

Audyssey har jag igång ja, jag har testat att stänga av det, och då försvinner ännu mer bas :huh:

Postad 25 May 2013 - 09:17

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Stäng av skiten. Då har du kontroll själv iaf. Alltså på riktigt: Stäng av skiten. Den gör ju justeringar i basområdet också. Koppla ur skiten, fortsätt att ställa in basen tills den är bra, sedan kan du köra en ny audyssey om du gillar skiten.

Jag kunde inte hålla mig från att läsa din manual ändå... så jag undersöker hur fan apparaten gör för att inte få med bas när du spelar musik.

Postad 25 May 2013 - 09:27

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Stäng av skiten. Då har du kontroll själv iaf. Alltså på riktigt: Stäng av skiten. Den gör ju justeringar i basområdet också. Koppla ur skiten, fortsätt att ställa in basen tills den är bra, sedan kan du köra en ny audyssey om du gillar skiten.

Jag kunde inte hålla mig från att läsa din manual ändå... så jag undersöker hur fan apparaten gör för att inte få med bas när du spelar musik.

Okej, jag ska stänga av det. Fast jag tror inte det är receiverns fel att basen är näst intill försvunnen, det har ju funkat bra tidigare.

När du använder/använde minidsp. Sänkte den då basen? T.ex. om du hade rattarna på slutsteget "klockan 12" innan MiniDSP, och rattarna "klockan 12" efter att du hade kopplat in den. Blev då basen svagare, eller ingen skillnad? Eller du kanske förresten alltid har använt hifi-steg, utan "rattar"? :ph34r:

Postad 25 May 2013 - 09:38

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Han sa visst att dom var dyra som skam, men att dom även var ganska ovanliga att hitta på begmarknaden.
Var väl lite mer om någon av er hade någon sådan så kan man föra vidare detta :)

Dom är väldigt ovanliga. Vet inte ens om jag känner någon som har kvar någon bronsvirvel längre. Ingen som använder en regelbundet iaf. Det går ju att skruva till virvlar i andra material så att man får dom att låta tillräckligt likt om man är i desperat behov av det soundet. Dessutom så sitter det ju alltid någon ljudnisse och rattar bort ditt sound i slutändan ändå. :) Men jag vet absolut hur det är när man har snöat in på något man vill ha. Den känslan när man äntligen får tag i prylen och får banka lite på den är obeskrivligt härlig. :)

Jag ska kolla runt lite om någon polare ändå har någon bronsvirvel som ligger i gömmorna. Jag tycker iaf att du ska be honom kolla in Pearl Sensitone. Dom är skitbra till ett humant pris. Dock inte lika snygga som många andra bronsvirvlar.

Postad 25 May 2013 - 09:42

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag hade aldrig några problem alls med min miniDSP. Ringde ett kort samtal till Adzer för att komma igång. Precis som det samtal vi hade för några månader sedan. Efter det hade jag inga problem alls utan kunde få DSPn att göra det jag ville. Ja, utom att skicka nog med kräm ut förstås. men det problemet lär du inte ha eftersom EP4000 kan gaina mer än 29dB.

Ja, jag har alltid använt hifi-steg.

Du har antagligen något gravt felinställt någonstans. om det är i filtret eller receivern vet jag inte. Bjud hem någon som behärskar tekniken så kan du ju få hjälp.

Brallan: Vad tycker du om Chad Smiths signaturvirvel?

http://pearldrum.com...ure/chad-smith/

Den har jag kört med ett tag nu och jag gillar den rätt bra. Men jag skulle nog vilja ha en med mer botten i. Vad ska jag hitta på då?

Postad 25 May 2013 - 09:45

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Doglas.

Subwoofer Mode : Select low range signals to be reproduced by
subwoofer.
• LFE : The low range signal of the channel set to “Small” speaker size is
added to the LFE signal output from the subwoofer.
• LFE+Main : The low range signal of all channels is added to the LFE
signal output from the subwoofer.
• “Subwoofer Mode” can be set when “Speaker Config.” – “Subwoofer”
(vpage 83) is set to “Yes”.
• Play music or a movie source and select the mode offering the strongest
bass.
• Select “LFE+Main” if you want the bass signals to always be produced
from the subwoofer.
NOTE
If “Front” and “Center” for “Speaker Config.” are set to “Large”, and
“Subwoofer Mode” is set to “LFE”, no sound may be output from the
subwoofers, depending on the input signal or selected surround mode.
LPF for LFE : Set LFE signal playback range. Set this when you want to
change the playback frequency of the subwoofer.
• 80Hz / 90Hz / 100Hz / 110Hz / 120Hz / 150Hz / 200Hz / 250Hz

Postad 25 May 2013 - 09:53

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Brallan: Vad tycker du om Chad Smiths signaturvirvel?

http://pearldrum.com...ure/chad-smith/

Den har jag kört med ett tag nu och jag gillar den rätt bra. Men jag skulle nog vilja ha en med mer botten i. Vad ska jag hitta på då?

Den är väldigt trevlig. Lätt att få till ett bra sound på tycker jag. Du kan få mer botten på lite olika vis. Stämma ner är naturligtvis ett alternativ, men jag tror inte att Chad Smith virveln trivs särskilt bra i låg stämning. Du kan skaffa en djupare virvel, dock på bekostnad av att responsen i trumman blir lite sämre, särskilt när man spelar lite svagare. Det finns dock djupa virvlar som fixar detta utan problem. Sen det bästa tipset för att få botten är ju att gå på en trävirvel, där finns det oändligt med botten. Det som är lite klurigt är att det ofta är så att när man får en virvel med mer botten så förlorar man en del attack och ljudstyrka. Vissa trävirvlar kan ha svårt att penetrera sig igenom ljudmattan i en hårdrockssituation t.ex.

Det enda rätta är ju att åka runt och prova själv. Ska vi inte ta en sväng in till Slagverket och banka lite någon dag? Hade varit trevligt. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 25 May 2013 - 09:54.

Postad 25 May 2013 - 10:01

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jaha... jo, det kanske är det man får göra. Att göra det med dig vore skitskoj. Jag är ju liksom ingen bra musiker. Jag bara kör på :D

Postad 25 May 2013 - 11:02

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Fördelarna med att ha tillgång til laser maskin :)

Bifogad fil(er)

Postad 25 May 2013 - 12:12

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Läckert. Vad ska du ha dem till?

Postad 25 May 2013 - 12:39

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 1
Ser ut att man skulle kunna använda dom till typ någon form av "lampskärm" eller vad man säger, häftiga var dom iaf :)

Redigerat av Unregistered27d7f146, 25 May 2013 - 12:39.

Postad 25 May 2013 - 12:55

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Läckert. Vad ska du ha dem till?

ska monteras på en mdf skiva (osäker på formen, kanske som vapen sköld) Sen sk jag montera led slingan som lyser bakom dom. Blir som en prydnad i biorummet på väggen :)

Postad 25 May 2013 - 12:56

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Niklas, har du lyssnat på Airbournes senaste? riktigt trevligt måste jag säga, det inger en stark känsla av öl och sommar :)

Bästa spåren är Hungry, Live it up och Ready to rock enligt mig.

Airbourne – Black Dog Barking

Postad 25 May 2013 - 12:56

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Edit: där hade jag nog fel.

Redigerat av spuj, 25 May 2013 - 12:58.

Postad 25 May 2013 - 13:02

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Edit: där hade jag nog fel.

Man kan ju inte ta bort inlägg där man har fel. Då skulle ju Niklas bara ha ett tjugotal inlägg totalt. :D

Postad 25 May 2013 - 13:09

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Haha!! :D

Postad 25 May 2013 - 13:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Niklas, har du lyssnat på Airbournes senaste? riktigt trevligt måste jag säga, det inger en stark känsla av öl och sommar :)

Bästa spåren är Hungry, Live it up och Ready to rock enligt mig.

Airbourne – Black Dog Barking

Det skall testas direkt!
Ölen står redo i perfekt temperatur nere i källaren, V8:orna mullrar i stan och vi skall ut på lite stillsamt hålligång idag.
Kan bli perfekt upplägg detta :D

Postad 25 May 2013 - 13:24

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det skall testas direkt!
Ölen står redo i perfekt temperatur nere i källaren, V8:orna mullrar i stan och vi skall ut på lite stillsamt hålligång idag.
Kan bli perfekt upplägg detta :D

Kan omöjligt gå fel!

Postad 25 May 2013 - 13:25

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tycker du att han ska ha det på, eller stänga av skiten ? :D

Man kan ju inte ta bort inlägg där man har fel. Då skulle ju Niklas bara ha ett tjugotal inlägg totalt. :D

HA HA HA HA HA HA HA !!! :lol:

Postad 25 May 2013 - 13:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ajaj den där sved...
NOT :P
Plattan är inte alls lika fet i soundet som den förra, men skön musik!

Just ja, glömde ju att jag var nere i källaren och hämtade en pils, SKÅL DÅ!

Postad 25 May 2013 - 13:33

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Skål

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.