Ajaj den där sved...
NOT
Plattan är inte alls lika fet i soundet som den förra, men skön musik!
Just ja, glömde ju att jag var nere i källaren och hämtade en pils, SKÅL DÅ!
Den är sämre än första, men bättre än andra skivan tycker jag
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 25 May 2013 - 13:34
Den är sämre än första, men bättre än andra skivan tycker jag Postad 25 May 2013 - 13:57 Den texten säger inte mig speciellt mycket. Var det något speciellt du syftade på? Jag har testat lfe, lfe+main och olika delningsfrekvenser. Postad 25 May 2013 - 14:05
Om den texten inte säger dig något kan ingen hjälpa dig. Men tack och lov verkar du ändå ha förstått innebörden då du tycks ha meckat med de inställningarna redan
Postad 25 May 2013 - 14:47
Är det inte bara så tvärsimpelt som att Doglas miniDSP inte ger tillräckligt stark signal till stegen? Doglas, du kör väl PA-steg? Har du en S-converter?
Postad 25 May 2013 - 14:49 Hoppas du har rätt. Jag jag kör med ett Behringer EP4000. Jag vet inte vad S-converter är, men jag har ingen Höjer en S-converter signalen, eller vad? Postad 25 May 2013 - 14:56
Enkelt förklarat så kan den matcha nivåer mellan hemmaprylar och Pa diton. Så ja, den kan höja styrkan på signalen men även sänka den om man skulle behöva det.
Men får du in signal i miniDSP:n överhuvudtaget? Det är lite oklart tycker jag. Postad 25 May 2013 - 14:57 Lilla Dogge, har du testat Google någon gång? Testa denna länk Postad 25 May 2013 - 14:58 Okej, då var det ungefär som jag trodde Ja, signal får den, "input-channel" rör sig iaf, men det är inte mycket den rör sig... Postad 25 May 2013 - 15:02 Nix, google känner jag inte till. Vad är det? Postad 25 May 2013 - 15:14 Om du knappt får någon signal in i DSP:n så är det inte en optimal lösning att boosta signalen efter. Problemet ligger innan stegen isåfall. Postad 25 May 2013 - 15:17 Eller egentligen vet jag inte om "den knappt får signal", jag vet ju inte hur mycket mätarna ska röra sig. Men dom rör sig inte mycket, även om jag drar på en del... RevB ska den vara. Tackar, nu vet jag Postad 25 May 2013 - 15:22
Testa att bygla om den så att du får 0.9V i ingångskänslighet istället (står i manualen hur man gör). Då kommer du att få mer kräm. Men sänk för tusan gainen på stegen innan.
Du ska alltså sätta den i revA läget. Testa detta och återkom. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 25 May 2013 - 15:24. Postad 25 May 2013 - 15:24 Tack så mycket för hjälpen, hoppas detta funkar!! Jag måste bara fråga, innan jag skruvar isär den. Är detta en komplicerad "operation", eller är det smidigt? Jag vill inte skruva isär den, och sen inte få ihop den igen ... Postad 25 May 2013 - 15:28
Ingen aning, äger ingen själv. Men det ska stå exakt hur du skall gå tillväga i manualen. Kan knappast vara några problem alls om du bara läser hur du skall göra.
Postad 25 May 2013 - 15:34 Jag har nu hittat hur man ska göra, EN sista fråga innan jag skruvar isär den bara Jag har ju RevB 2v och RevA är ju 0,9v. Det här är antagligen en väldigt trög fråga, men är inte 2v högre signal än 0,9v? Borde det inte bli svagare signal om jag sänker till 0,9v? Postad 25 May 2013 - 15:59
Vet inte om dogge behöver förstärka signalen med en s-convert men innan han skall fundera på det är det väl bra att se ifall inte gain-reglaget på ep4000 räcker till, vad jag förstått kör han inte på full gain...
Doglas, gainreglaget justerar bara hur hög insignal det krävs för att driva steget till en viss nivå, krana på fullt på ep4000, och justera sedan lämplig nivå med recieverns channel/speaker trim inställning. Tyckte jag läste någon sida bak att det inte hjälpte att höjja nivån i recievern...då har du nog kopplat något tokfel gissar jag, eller tappat bort något i inställningarna. Vad händer om du kopplar ut minidsp ur signalkedjan, kan du då driva basarna bra? höjja sub nivån i recievern ger ökad utsignal till stegen osv? Bara kolla ifall felet ligger i recievern eller något med minidsp... Postad 25 May 2013 - 16:04 Jag har testat att sätta gainen nästan fullt, och det är fortfarande klent. Precis, när jag höjer subben i receivern händer ingenting. Om jag kopplar ur minidsp:n så funkar det som det har gjort tidigare. Alltså om jag höjer subben i receivern blir det starkare. Dock tror jag nästan att basarna skulle gå sönder med så mycket gain som jag har nu, om jag skulle koppla ur DSP:n alltså... Det är inte alls omöjligt att jag har kopplat fel någonstans, jag vet bara inte vad... Jag menar, DSP:n får ju signal, mätarna rör sig, men inte mycket. Postad 25 May 2013 - 16:07
Tog en powernap på soffan, tror jag vaknade till den tjötigaste låten i världshistorian!
Alice Babs - Tulpaner ifrån amsterdam, den ligger i samma liga som Jag kan en sång som går folk på nerverna å den går såhär, jag kan en sång som går folk på nerverna. Postad 25 May 2013 - 18:04 Det är ingångskänsligheten som ändras inte utgångsstyrkan. Jag har jäkligt dåligt med tid att förklara, håller på att rigga trummor och ska snart ha soundcheck. Men om det nu är så att du får för låg signal in i DSP:n så skulle jag testa att bygla om. Då får du mer kräm. Lycka till! Postad 25 May 2013 - 18:43 Nu är det mycket bättre TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR HJÄLPEN!!!! Postad 25 May 2013 - 20:00
Det viktigaste ikväll är att Rangers vinner! Postad 25 May 2013 - 23:54 Vad kul att det verkar funka nu. Se nu till att stänga av delningen i miniDSP:n och götta till det med lite infraboost. Sen så testar du att stänga av alla sorters "ljudförbättrare" i receivern. Audessey, dynamic eq etc. Efter det och när du känner dig nöjd med ljudet så pangar du upp lite nya mätningar här. Kör hårt. Postad 26 May 2013 - 10:59
Håller nu på och testa att ställa in allting. Hur mycket måste man egentligen akta sig för att "höja dalar"? Vid ~70hz skulle jag behöva höja nästa 12db, men det kanske är för mycket?
Postad 26 May 2013 - 16:04
Asså, vad fan rekommenderar man folk som vill köpa högtalare för typ 3K och inte vill köpa begagnat?
Postad 26 May 2013 - 16:06 Golv eller stativ-högtalare? Postad 26 May 2013 - 16:50
Även om det blev mycket bättre när jag bytte till RevA så tror jag inte att det är bra. Den blå linjen är det starkaste som går att spela, det är max på slutsteg i miniDSP:n och i receivern.
Tror ni att jag behöver en s-coverter eller finns det något annat jag kan göra? Bifogad fil(er)Postad 26 May 2013 - 17:57 Jadu, generellt tänker jag mest. Finns folk som frågar efter både golvare och stativare för 3K som ska "spela som fan och låta bra". Postad 26 May 2013 - 18:01 Dom här går det att spela starkt med, och dom låter helt ok för priset http://www.hifiklubb...alare_svart.htm Postad 26 May 2013 - 18:23
Nej, den ser väl inte så skum ut tycker jag. Dippen vid 250 är väl den man får om man inte dämpar framväggen. Det andra är inget konstigt. Hade inte kamfiltergrejorna varit där i övre registret hade det varit konstigt. Postad 26 May 2013 - 18:43 Nähä, jag trodde det var skumt när det på vissa ställen går ner i botten... Men tror du att jag måste införskaffa en s-converter, eller finns det något mer man kan göra? Postad 26 May 2013 - 21:00 Jag tyckte den var rolig. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 26 May 2013 - 21:00. Postad 26 May 2013 - 21:10
Haha, min typ av humor, helt klart!
http://m.youtube.com...h?v=uT-76qygqpc Detta är precis hur kul som helst oxå! Postad 26 May 2013 - 22:27
Favorit i repris. Titta på den här utan att skratta om du kan...
http://www.youtube.c...h?v=5YmsrzF4KdQ Postad 26 May 2013 - 22:41
Så du spelar 65db när gain på steg står på max., ingenting sänkt i miniDSP och volymen på Denon står på +18? Postad 27 May 2013 - 07:57
Vad gör en hund när man kastar en boll? Titta på den igen, och så tar du och funderar på varför hunden inte springer efter. Den där är inte PK, men likväl väldigt rolig Lite som när vi pratade med sydafrikanen Brallan hade en "fling" med i Stockholm, när hans landskamrat kom in och min kommentar föll, inte heller PK men ack så roligt att se Brallans ansikte Postad 27 May 2013 - 08:21
Du var ju så jävla way off i den kommentaren så det var löjligt. Visst man kan säga nåt sånt till någon/några man känner. Att säga det till främlingar kan dock gå jävligt snett.
Postad 27 May 2013 - 08:38
Postad 27 May 2013 - 08:47
Det är därför du kommer komma ihåg mig när du är 78år och sitter på altanen med en öl i handen, den där trökiga killen som inte hade några roliga störningar kommer du strax glömma bort Lite?! Postad 27 May 2013 - 08:56
Haha, fan vi måste ta en träff snart. Det blir lite anger management för mig att träffa dig. Jag är helt lugn i flera månader efter mina utbrott.
Fan vad trevligt vi ska ha i sommar. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 27 May 2013 - 08:56. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |