Ska vi försöka boka ett datum ?
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 27 May 2013 - 16:41
Få se nu om du fick till det
Har fortfarande inte fått något schema så kan inte ge några svar.
Postad 27 May 2013 - 16:53
Vi som inte ens kan höra skillnad mellan två helt olika högtalarkonstruktioner vid ett blindtest.
Du var ju inte med vid det tillfället Niklas, men å andra sidan så hade du inte en aning om att du inte hade något över 8 kHz hemma, så du faller också in i facket som en äkta VÖK:are.
Redigerat av Bakerman, 27 May 2013 - 16:54.
Postad 27 May 2013 - 18:58
VaxÖronKlubben ?
Vi som inte ens kan höra skillnad mellan två helt olika högtalarkonstruktioner vid ett blindtest.
Du var ju inte med vid det tillfället Niklas, men å andra sidan så hade du inte en aning om att du inte hade något över 8 kHz hemma, så du faller också in i facket som en äkta VÖK:are.![]()
hahaha
Postad 27 May 2013 - 19:07
Postad 27 May 2013 - 21:32
Postad 28 May 2013 - 20:54
Postad 28 May 2013 - 22:08
Postad 28 May 2013 - 22:32
Är det någon som har telefonnummret till Palles "syster" så vi kan kolla av med henne så att han inte är uppbokad?
Postad 30 May 2013 - 19:16
Ibland jävlas det när man skall fiska, tycker lite synd om han faktiskt
http://youtu.be/zYQ_zfs94Io
Postad 31 May 2013 - 04:37
Börja om på nY kula? Fuskit ju, då vet vi inte vem du ärNågon som känner till (om det går) hur man byter namn här på forumet?
Postad 31 May 2013 - 12:19
Hehe, har börjat störa mig på mitt namn, så skulle vilja byta, men kommer ha samma bildBörja om på nY kula? Fuskit ju, då vet vi inte vem du är
Är det någon här som har testat mupps som surround?
Tror ni jag får bättre surround med två mupps på var sida istället för en Dali Zensor 1 på varje sida?
Postad 31 May 2013 - 14:17
Postad 31 May 2013 - 14:59
Kan du utveckla lite?Nej, inte entydigt. Vissa saker kanske blir bättre. Andra blir sämre.
Om jag t.ex. skulle bygga 8 stycken mupps, och använda 4 på varje sida, tror du då inte jag skulle få bättre surroundkänsla?Man kan omöjligvis få panoreringar i ljudbilden rätt med farbror Öhmans hittepå surround, låter mycket och stort men knappast rätt.
Jag har själv inte hört mupps, men många verkar vara väldigt nöjda med dom.
Sen vet jag inte riktigt om jag är ute efter "rätt" ljud, jag har ju haft +15-20db i basen i snart ett år
Postad 31 May 2013 - 15:25
Man kan omöjligvis få panoreringar i ljudbilden rätt med farbror Öhmans hittepå surround, låter mycket och stort men knappast rätt.
Låter mycket??
Vem kastar sten i glashus nu egentligen?
Postad 31 May 2013 - 16:58
Man kan omöjligvis få panoreringar i ljudbilden rätt med farbror Öhmans hittepå surround, låter mycket och stort men knappast rätt.
För standarden i biografer är väl inte flera burkar per kanal va...?
Postad 31 May 2013 - 18:22
Det tycker faktiskt jagJo för i biografer brukar det låta bra eller?
Tycker du också att mupps är en dålig idé för surroundkanalerna?För standarden i biografer är väl inte flera burkar per kanal va...?
Postad 31 May 2013 - 18:31
Komplett Eltax för 1295kr eller??
Redigerat av Evil Homer, 31 May 2013 - 18:32.
Postad 31 May 2013 - 18:33
Vad jag ser för referenser?Vad se du för referenser då?!
Komplett Eltax för 1295kr eller??
Postad 31 May 2013 - 18:50
När det kommer till surround har jag inte speciellt många/bra referenser. Själv kör jag endast 5.2 just nu, har tidigare kört 7,2 och då är surroundet ändå myyycket bättre på bio. Om du räknar biosurround som dåligt kanske jag ändå tycker att det blir bra med mupps som surround.Har, skriver via mobilen.
Edit: Högtalarna är Dali Zensor 1, Dali Zensor 1 och Dali Zensor Vokal + subbarna då, alltså en ganska budget lösning...
Redigerat av doglas2009, 31 May 2013 - 18:52.
Postad 31 May 2013 - 20:06
Jo för i biografer brukar det låta bra eller?
För hos dej låter bakkanalerna bra eller ?
Tycker du också att mupps är en dålig idé för surroundkanalerna?
Det är säkert en bra budgetlösning.
Själv tycker jag att fullregisterelement har för dåligt i toppen och pajar mycket av känslan.
Jag hör upp till ca 16 kHz.
Niklas tycker att fullregister är kanon till frontar, men vill gärna ha åtta gånger så många diskantelement som baselement till dom bakre högtalarna.
Postad 31 May 2013 - 20:45
Okej, får nog bli till att bygga 6-8 mupps om ett tagFör hos dej låter bakkanalerna bra eller ?
Själv tycker jag att fullregisterelement har för dåligt i toppen och pajar mycket av känslan.
Niklas tycker att fullregister är kanon till frontar, men vill gärna ha åtta gånger så många diskantelement som baselement till dom bakre högtalarna.
Postad 31 May 2013 - 21:17
Nu ser jag inte riktigt vad du skriver, det måste vara lite dåligt mottagning här....För hos dej låter bakkanalerna bra eller ?
Postad 31 May 2013 - 21:45
Måste vara "Martin Logan-upplösning" på din mottagning.Nu ser jag inte riktigt vad du skriver, det måste vara lite dåligt mottagning här....
Postad 31 May 2013 - 22:05
Postad 01 June 2013 - 13:25
Örat detekterar riktning efter först anländande ljud även om senare ljud integreras. Kollar du upp hur IÖs ambiensmoduler skall placeras så inser du att den främre bli placerad så att det är den som styr, i alla fall får jag det till att vara så. Det är inga problem att höra riktning när så ljudlagts, men alla diffusljuden slipper du att höra exakt varifrån de kommer.
Postad 01 June 2013 - 15:10
Postad 01 June 2013 - 23:57
Jag tror Niklas har stenkoll på psykoakustik och hur örat uppfattar saker...
Inte ett skit, men att du inte kör ett par eller varför inte fyra stycken till i fronten, det låter ju säkert mycket och så där med.
Just ja det är ju Ino, det lirar ju inte musik hos någon av er ändå, inte konstigt att ni behöver massa hittepå kanaler, jag kan ju iaf skylla på att mina burkar är sönder, vad har ni för ursäkt ?
Du lilleman, klappa igen kakhålet nu eller så blir det monkeypunch!Speciellt ifall trumpeten är lite till vänster..
Redigerat av Evil Homer, 01 June 2013 - 23:55.
Postad 02 June 2013 - 00:10
Ja, det skall bli så jääävla treeevligt
Bärsen ligger i källaren och bara väntar nu.
Postad 02 June 2013 - 00:43
Trevligt så iiiiiiiiiiiiiiiiiin i helveeeeeeeeeeeeeeetet. :-DFy faaan va trevligt vi skall ha det pojkar
Postad 02 June 2013 - 05:23
Postad 02 June 2013 - 12:15
Fy faaan va trevligt vi skall ha det pojkar
Trevligt så iiiiiiiiiiiiiiiiiin i helveeeeeeeeeeeeeeetet. :-D
Det kommer inte ens att bli normaltrevligt..
Det kommer bli onormalt trevligt.
Postad 03 June 2013 - 07:29
Den hade dom inte snålat på basen i kan jag lova.
Finns ett par partier med ganska trevlig infra i den.
Postad 03 June 2013 - 09:44
Ursäkta om jag inte hänger med, var det svar till mitt inlägg?Ny basreferens tror jag kommer att bli nya Dö Hårt.
Den hade dom inte snålat på basen i kan jag lova.
Finns ett par partier med ganska trevlig infra i den.
Postad 03 June 2013 - 11:02
Vad säger ni om dessa? Vore kul o lyssna
http://www.ljudochbi...nyheter/35913-2
Det var en underlig basfilterfunktion iaf. Jag passar nog på de där lurarna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?