Dom har nog valt en sådan lösning med tanke på proximityeffekten.Det var en underlig basfilterfunktion iaf. Jag passar nog på de där lurarna.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 03 June 2013 - 11:10
Postad 03 June 2013 - 13:33
Dom har nog valt en sådan lösning med tanke på proximityeffekten.
Får man behålla infrabasen om man inaktiverar det filtret då?
Postad 03 June 2013 - 15:07
Det står ju inget om att infrabasen skulle vara dämpad? Det är ju bara ett lågpassfilter som nämns i texten.Får man behålla infrabasen om man inaktiverar det filtret då?
Postad 03 June 2013 - 15:11
Men jävlar så trevligt jag hade dom där 5 milen...
Postad 03 June 2013 - 15:15
Det står ju inget om att infrabasen skulle vara dämpad? Det är ju bara ett lågpassfilter som nämns i texten.
Jag fattar inte hur ett lågpassfilter tar hand om proximityeffekt. Hur?
Postad 03 June 2013 - 15:22
Ska jag vara ärlig så läste jag fel första gången jag svarade. Vilket du förmodligen också gjorde? Du har helt rätt i att proximityeffekten inte hjälps så mycket av ett lågpassfilter.Jag fattar inte hur ett lågpassfilter tar hand om proximityeffekt. Hur?
Texten är rätt dumt skriven. Väldigt otydligt att lp-filtret sitter på baselementet så att det ska fungera som en egen baslåda, typ. Kollade dessutom upp lurarna lite mer, lp-filtreringen är fast och den valbara filtrering som nämns i texten gäller bara det högre registret. Som sagt, luddig artikel.
Postad 03 June 2013 - 16:33
Nu är ju lurarna utanför det jag betalar för lurar ändå iofs, men det verkar ju vara riktigt skojigt teknikrunk i dem
Postad 03 June 2013 - 17:24
Gjorde förövrigt försök nummer 1 att ta mig ner till tjockisarna i södra Sverige idag. Kom 5 mil, sen ville inte bilen längre. Får göra ett nytt försök imorgon med ny bil.
Men jävlar så trevligt jag hade dom där 5 milen...
Visst är det underbart med bilar, man vet aldrig när dom bestämmer sig för att ge upp.
Postad 03 June 2013 - 20:41
Postad 03 June 2013 - 20:54
Sådant går alltid att ordnaNu vill jag kasta ut min gamla bd-spelare... När den väl åker ut ska det bli ett sant nöje att låta tyngsta möjliga fordon krossa den.
Först kan vi skär i den med vattenjet sen i plasma och sist så kan vi glida förbi där dom asfalterar.
Postad 03 June 2013 - 21:10
Postad 04 June 2013 - 21:14
****s s*tan, nu är det bara att hålla tummarna för att försäkringen tar en sånhär skada, tröskeln som blev intryckt och är i plåt är givetvis inte delad utan fortsätter upp över bakskärmen, bli nog väldigt billigt att åtgärda.
Postad 05 June 2013 - 10:19
Han kanske är nyinflyttad i landet och inte lärt sig allt. HmmmmStavas bättre grammatik kanske efterfrågas?
Postad 05 June 2013 - 10:39
Stavas bättre grammatik kanske efterfrågas?
Jo det där var inte vackert det ser jag nu
Var väl lite upprörd antar jag, men du förstår och då orkar jag inte ändra
Postad 05 June 2013 - 10:54
Jo det där var inte vackert det ser jag nu
Var väl lite upprörd antar jag, men du förstår och då orkar jag inte ändra
Jag förstod att du var upprörd, men det övriga tycker inte jag var helt solklart. Men det var kanske upprördheten som var poängen och den gick iaf hem
Postad 05 June 2013 - 11:27
Nu var det dags att chansa över en buske, självklart så är det en stubbe i denna.
Är herrn med nu?
Postad 05 June 2013 - 22:10
Postad 05 June 2013 - 23:26
Jag säger då det, Trollhättebor.Gena över en snödriva där det gömmer sig en sten under lär sig visst inte frugan att man inte kan gena över en bruske, för i den där busken gömmer det ju sig såklart en stubbe.
****s s*tan, nu är det bara att hålla tummarna för att försäkringen tar en sånhär skada, tröskeln som blev intryckt och är i plåt är givetvis inte delad utan fortsätter upp över bakskärmen, bli nog väldigt billigt att åtgärda.
Redigerat av pjotor, 05 June 2013 - 23:27.
Postad 09 June 2013 - 12:05
Skall bli skönt att komma hem och vila upp denna gamla feta kroppen.
Postad 09 June 2013 - 16:21
Tack för denna helgen gubbs. Bara att sikta in oss på 2014.
Postad 09 June 2013 - 16:23
Ser nästan lika kul ut som att bygga trädäckBara 17mil kvar hem nu, fy fan vilken trevlig helg.
Skall bli skönt att komma hem och vila upp denna gamla feta kroppen.
Postad 09 June 2013 - 17:20
Postad 09 June 2013 - 19:26
Ja, men det beror på hur många av dem som hänger på mhb...
Det var fel.
Det rätta svaret är femton.
En som byter lampan, och fjorton som står bredvid och berättar hur jävla fet Niklas är.
Här skulle jag ha postat en väldigt målande bild, men tyvärr så hann vi inte få fram någon kamera..
Kaffe ?
Postad 09 June 2013 - 20:45
Postad 10 June 2013 - 08:05
Tror inte någon i tråden är intresserad av svaren egentligen. Synd.
Även om jag inte skriver i den tråden så är jag intresserad
Postad 10 June 2013 - 11:50
Nej, jag håller mig tills imorrn. Funderar på om jag orkar posta ett utvecklande inlägg i den där tråden om högtalare med rak frekvensgång eller om jag ska skita i det. Tror inte någon i tråden är intresserad av svaren egentligen. Synd.
Lägg energin på något mer konstruktivt. Vill folk köpa högtalare som mäter spikrakt, så låt dem göra det. Det blir säkert lyckliga på sitt sätt av det.
Postad 10 June 2013 - 16:44
Finns ju roligare saker att göra för en dryg tusning menar jag, söker och ser att dom har telefonnummer men att taxan är 6/kr minuten och det lär väl bli ett nej till återbetalning iaf, surt sa räven.
Postad 10 June 2013 - 17:46
Lägg energin på något mer konstruktivt. Vill folk köpa högtalare som mäter spikrakt, så låt dem göra det. Det blir säkert lyckliga på sitt sätt av det.
Det löste sig automagiskt i och med att jag inte hinner skriva. Måste jobba, träna och repa fram till midsommar nu. Hoppas jag hinner hämta skivspelaren också. Den landar i Linköping på onsdag
Postad 10 June 2013 - 19:07
Det är bara att kräva tillbaka pengarna. Din son är inte över 18år och får därmed inte ingå avtal utan din tillåtelse eller om det inte handlar om hans pengar etc etc. Men i detta fallet verkar det inte som om det är något snack om saken. Han har gjort det utan dit tillåtelse och då är de skyldiga att ta tillbaka spelen och återbetala dig.Rolig överaskning man får utav lilleman igår, det plingar till på mailen och så får man reda på att "man" har handlat spel på playstationstore för nästan 1100kr, skitspel dessutom
Finns ju roligare saker att göra för en dryg tusning menar jag, söker och ser att dom har telefonnummer men att taxan är 6/kr minuten och det lär väl bli ett nej till återbetalning iaf, surt sa räven.
Postad 10 June 2013 - 19:24
Lustigt förresten att nästan alla hårdrocksplattor som ges ut har för lite tryck i dom nedre regionerna när det nästan uteslutande var tvärtom på alla konserter vi såg under helgen. Där fegades det inte ett dugg på tryck vill jag lova.
Kaffe?
Postad 10 June 2013 - 19:29
Kaffe ?
Postad 10 June 2013 - 21:38
Postad 10 June 2013 - 23:12
Vad heter låten med Deep Purple som börjar med ett riktigt långt intro på orgel ?
Riktigt långt vet jag inte men Lazy är väl lite över någon minut.
Postad 11 June 2013 - 15:53
Det är bara att kräva tillbaka pengarna. Din son är inte över 18år och får därmed inte ingå avtal utan din tillåtelse eller om det inte handlar om hans pengar etc etc. Men i detta fallet verkar det inte som om det är något snack om saken. Han har gjort det utan dit tillåtelse och då är de skyldiga att ta tillbaka spelen och återbetala dig.
Jag tror inte det är svenska regler som gäller tyvärr, men dom har svarat på två mail att dom har skickat vidare det till andra instanster så dom har ju uppenbarligen läst mailet iaf.
Bara att hålla tummarna nu.
Mycket trevligt och fin helg!Dra åt ****t vilken trevlig helg. Tack för det gubbar! Blir givet besök nästa år också!
Lustigt förresten att nästan alla hårdrocksplattor som ges ut har för lite tryck i dom nedre regionerna när det nästan uteslutande var tvärtom på alla konserter vi såg under helgen. Där fegades det inte ett dugg på tryck vill jag lova.Lite väl mycket av det goda i vissa fall t.om. Fattar inte hur det kan skilja så mycket live och på skiva?
Kaffe?
Lite surt att man inte kan kommunicera med varandra via mobil bara, lite jobbigt att hitta varandra bland 33.000 andra personer
Men men som tur är så vimlar ju stället av annat trevligt folk!
Skall kolla av med bror om han inte kan skicka över lite bilder om ni med vill se kanske?
Postad 11 June 2013 - 20:37

Upp med bilder på halvnakna tjejer blixtsnabbt !!
Nja det klarar nog inte era veka hjärtan
Postad 11 June 2013 - 22:07
Riktigt långt vet jag inte men Lazy är väl lite över någon minut.
Nope. Tips på någon mer ? Dom har ju liksom släppt typ 83634885283959230 plattor...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?