Postad 05 February 2013 - 12:58
Postad 05 February 2013 - 13:09
Tyckte denna var fräckt med ljusglimten som ser ut att komma från magen....Livets ljus !
Det var lite så jag tänkte också faktiskt. Tack
Postad 05 February 2013 - 14:18
Riktigt snyggt Goa! Jag gillar den mkt. Den där ljus strimman och lilla stjärnan vid magen passar riktigt bra in i bilden. Blir lite magiskt, och annorlunda, bra jobbat!
Redigerat av Mikael_R, 05 February 2013 - 14:19.
Postad 05 February 2013 - 14:25
fint goa.
Mira
IMG_1181 by andreassofus, on Flickr
Vacker. Hoppas kunna ta liknande bilder om någon månad när krabaten väl är utklämd
Postad 05 February 2013 - 14:26
Riktigt bra Andreas!!! Mycket bra ljus och komposition!fint goa.
Mira
Postad 05 February 2013 - 14:53
goa, jag minns inte om jag använde en eller två studioblixtar till denna bild. eller om jag använde modeleringsljuset från blixtarna,, troligtvis det sistnämnda och då är det två st modeleringsljus.
fast kollar man på skuggorna så ser det nästan ut som jag bara använt en.
äh, jag vet inte. jag kan tyvärr inte ge dig ett vettigt svar
Postad 05 February 2013 - 14:56
Johan har varit på dig om det förut... ska det gå så långt att till och med jag måste säga det!
Postad 05 February 2013 - 15:10
Postad 05 February 2013 - 19:02
med *doh*hehe ja vet, jag är värdelös på setup bilder.. men eftersom jag ändrade ljuset 150 gånger på denna session så skulle jag ju få fler setupbilder än riktiga bilder
Du ska ju ta setup bilden sist! Efter du gjort allt och testat allt och kommit fram till vad som funkar, då tar man setup bilden... ju!
Postad 05 February 2013 - 20:49
Goa: Gillar gravidbilden!
Andreas, fina bebisbilder
Knobbe: Fint från dig med
Johan lika så!
Stoltz: Gillar bönekoppen riktigt mycket, skön komp och bra skärpedjup, de får en att bli slukad av koppen, riktigt bra!

Melvin by p.bergkvist, on Flickr
Postad 05 February 2013 - 21:25
Fin och rolig bild P, ljuset är världsklass därMelvin by p.bergkvist, on Flickr
Postad 06 February 2013 - 09:22
Najs bokähhh där Ronny!ZF Carl Zeiss 1.4/85Nikon by Ronny Olsson, on Flickr
Postad 06 February 2013 - 09:30
Postad 06 February 2013 - 09:47
ronny: Nej det är de väl inte?
Postad 06 February 2013 - 11:05
Även Ronny och X-ray, fin fina bilder !!
Var ute idag en snabbis efter att lämnat min dotter på dagis, försökte få en vinterbild.
Men jag får liksom inte till det i redigering, sådär så man får en känsla ni vet.......
Så om någon vet ett bra tips att redigera vinterbilder i LR4, så säg gärna till
klickaklicka
Postad 06 February 2013 - 11:31
oki.. får väl ta utan motiv nästa gång dåÄh, vrid på fokuseringsringen tills det ser bra ut bara. :
Fin bild Morgan
tack skall ni ha
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 06 February 2013 - 11:32.
Postad 06 February 2013 - 11:36

7 AM by P-O Andersson, on Flickr
Redigerat av Velodynamic, 06 February 2013 - 16:04.
Postad 06 February 2013 - 12:30
Körde med AF-S DX NIKKOR 18-105 f/3.5-5.6 ED V
croppad samt pumpat upp lite färger
Redigerat av Unregistered31881, 06 February 2013 - 12:30.
Postad 06 February 2013 - 14:05
Tycker det är en fin bild, man kan ju prova allt möjligt i redigeringen egentligen, svartvit, mycket färg, lite färg osv osv.. Bara att testaVar ute idag en snabbis efter att lämnat min dotter på dagis, försökte få en vinterbild.
Men jag får liksom inte till det i redigering, sådär så man får en känsla ni vet.......
Så om någon vet ett bra tips att redigera vinterbilder i LR4, så säg gärna till
klickaklicka
Mysig bild velo, det känns verkligen som att jag sitter dör ned min kaffe tidigt på morgonen och det är mörkt, vädret på tv...Fina bilder...alla.
Intressant vinkel och komponering.postar ånyo en bild jag kom på att jag hade som jag tog ute i skogen på en promenix med vovvarna. Ett stackars kalt träd som bara stod där som gjort för att fotas.
Körde med AF-S DX NIKKOR 18-105 f/3.5-5.6 ED V
croppad samt pumpat upp lite färger
Postad 06 February 2013 - 15:03
bra bil velo,, dock tycker jag den är lite för mörk.
annorlunda och bra bild goa.. skoj vinkel
Postad 06 February 2013 - 15:42
Ja jag tycker att snö är väldigt svårt att få till bra tyvärr.
Snygga bilder Velo och goa !!
Postad 06 February 2013 - 16:09
Tack. Lite bättre nu kanske?bra bil velo,, dock tycker jag den är lite för mörk.
Det är alltid en utmaning med mörka bilder då svärtan ändras i min skärm beroende på hur jag vinklar den och sedan har bilderna överlag en tendens att se lite ljusare ut i PS'en innan de laddas upp på flickr.
Eller du kanske menade att belysningen var för dålig på plats?
Redigerat av Velodynamic, 06 February 2013 - 16:19.
Postad 06 February 2013 - 17:49
och jag håller med dig om svärtan och vinkeln.. när jag sitter och redigerar så går mitt huvud upp och ner och från sida till sida som en jojo för att få rätt vinkel,, hela bilden ändras beroende på hur man sitter. riktigt irriterande, och man vet ju inte riktigt i vilken riktning det är som mest rätt heller.
sitter du med en laptop som mig eller?
Postad 06 February 2013 - 18:59
usch andreas, det där är inte kul... jag hade laptop i början... skall aldrig mer använda laptop till redigering nu när jag vet skillnaden. Speciellt det där med hur man sitter i förhållande till skärmen kommer jag ihåg. Man kunde redigera i en timme för att sedan upptäcka att man suttit helt fel...japp jag tycker detta är bättre.. och jag håller med dig om svärtan och vinkeln.. när jag sitter och redigerar så går mitt huvud upp och ner och från sida till sida som en jojo för att få rätt vinkel,, hela bilden ändras beroende på hur man sitter. riktigt irriterande, och man vet ju inte riktigt i vilken riktning det är som mest rätt heller. sitter du med en laptop som mig eller?
Postad 06 February 2013 - 19:02
har 23 nu... ni vet det här med synen när man blir äldre
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 06 February 2013 - 19:04.
Postad 06 February 2013 - 19:18
ja, du ser bara bra på typ 1.5 meter framför dig, allt framför och bakom det är skitSkulle inte funka att redigera bilder för mig på en laptop.. själv funderar jag på en 27tum
har 23 nu... ni vet det här med synen när man blir äldre
Postad 06 February 2013 - 19:24
50 mm_1-60 sec at f - 5-6_ISO 400.jpg 555.29K
10 Antal nerladdningarBilden ska användas i ett utskick/inbjudan till förskolor. Funka bra?
Hon läser typ upp sagor med sensmoral som handlar om de där karaktärerna och det handlar om att få barn att fundera på vissa saker.
Postad 06 February 2013 - 19:32
usch andreas, det där är inte kul... jag hade laptop i början... skall aldrig mer använda laptop till redigering nu när jag vet skillnaden. Speciellt det där med hur man sitter i förhållande till skärmen kommer jag ihåg. Man kunde redigera i en timme för att sedan upptäcka att man suttit helt fel...
synd att allt ska kosta pengar, annars hade jag köpt en bättre dator ASAP
din bild var verkligen passande till ändamålet måste jag säga.. riktigt bra tycker jag.
Postad 06 February 2013 - 21:26
Angående laptop, jag har uteslutande kört med det sedan jag började plåta, och för ca en månad sedan, kanske lite mindre så köpte jag mig en skärm att koppla till laptopen och OJ! vilken jävla skillnad, nu behöver jag inte oroa mig längre för hur de ser ut i olika vinklar som du säger :-) Klockrent och lätt den bästa investering jag gjort :-) Fortfarande möjlighet att vara mobil och sitta där jag känner för, men även ha en skärm som datorn för det mesta är kopplad till
Postad 06 February 2013 - 21:50
Haha! Ja det har den verkligen!Fungerar nog bra
Kaninen har fått red eye dock :/
Tack hörni!
Föresten, jag är Uber-Guru.... hur nördigt är inte det på en skala?!
Postad 06 February 2013 - 22:09
Jag har fotat dåligt på slutet men här är en bild jag tog idag.
20130206_9762_fornfoto-Edit - 1-160 sec at f - 4,0 ISO 200 - 70 mm.jpg 353.8K
21 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder

46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?