Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray eller HD DVD?

7496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket framtidsformat stödjer du? (1329 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 januari 2007 - 14:36

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Skandal i AVS forum, en Insider påpekade brister i BD's Talladega Nights och han blev avstängd från forumet.
Insider avstängd.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan vi inte stänga av vår egen insider(HDGuru) :D ;) , he knows too much :angry:
Just kiding. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag känner inte till omständigheterna men man börjar undra om det forumet är sponsrat av gänget bakom BD?

Redigerat av Audio Code 3, 12 januari 2007 - 14:37.

Postad 12 januari 2007 - 14:39

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det är Sony som inte vill tillverka skivor med sådant innehåll. Det finns andra tillverkare av Blu-ray skivor som inte har samma policy...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste ha missat nåt, trodde att sony har ensamrätt att pressa BD Filmer, är detta fel menar du, vilken alternativ BD pressare finns det då?

<{POST_SNAPBACK}>

Sony har absolut ingen ensamrätt!!! Man behöver nog ett tillstånd från BDA, men annars borde vem som helst kunna köpa en BD-pressmaskin.

jsl_80 nämner Cinram nedan, vilka andra det finns känner jag inte till, men det måste åtminstonde finnas en som inte har samma policy som Sony, eftersom det redan finns porr på Blu-ray...

i4u-artikeln stämmer ju iofs inte riktigt. Vad jag vet åtar sig däremot ingen av de större tillverkarna (Sony DADC, Cinram etc.) att pressa porrfilm oavsett format, inte bara BD, och problemet än så länge är att det är lite ont om mindre tillverkare med BD-linor igång ännu. Enligt uppgift ska dock åtminstone en tillverkare som åtar sig uppdrag från porrbranchen vara igång detta kvartal då även Vivid planerar ge ut sin första BD-titel...

Men annars kanske HD DVD ska byta slogan till "the look and sound for perverts" :)

<{POST_SNAPBACK}>

Glayz i Japan har redan hittat en tillverkare. De ligger på 8:e plats med sin första film på försäljningslistan för Blu-ray på amazon.co.jp....

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 12 januari 2007 - 14:44

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Skandal i AVS forum, en Insider påpekade brister i BD's Talladega Nights och han blev avstängd från forumet.
Insider avstängd.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan vi inte stänga av vår egen insider(HDGuru) :D ;) , he knows too much :angry:
Just kiding. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag känner inte till omständigheterna men man börjar undra om det forumet är sponsrat av gänget bakom BD?

<{POST_SNAPBACK}>

Är det bara en HD DVD anhängare som har blivit avständ? Det är betydligt fler Blu-ray anhängare som har blivit avstängda, och detta pga inlägg som de har gjort i Blu-ray delen av forumet! Länk. AVS forum verkar falla samman totalt...

Postad 12 januari 2007 - 14:44

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
:angry:
Snart kommer jag införa:
Blu-DVD och HD-ray
Den 1a är helt vanliga blåa DVD-skivor och den andra .... kan användas som vapen :)
*bitchslaps brödraskapsgänget*
;)

Postad 12 januari 2007 - 14:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Ang. BD-pressningar så är det väldigt många som visat upp BD-R/RE media, hur många det är som pressar filmer vet jag inte men media-tillverkning har många tillstånd till.
Fujifilm 25GB BD-R/BD-RE
Imation 25GB BD-R
JVC BD/DVD hybrid , 25GB/50GB BD-ROM '
LG 25GB BD-R
Maxell BD-R, BD-RE (8cm) , 50GB BD-R
Memorex 25GB BD-R/BD-RE
Optodisc 25GB BD-R/BD-RE
Panasonic 25GB/50GB, BD-ROM/BD-RE
Philips 25GB/50GB BD-ROM , 25GB/50GB BD-R , 25GB/50GB BD-RE
Ricoh 25GB BD-R , 25GB BD-RE
Ritek 25GB BD-RE
Sony 25GB/50GB BD-ROM , 25GB/50GB BD-R/BD-RE
TDK 100GB BD-R , 25GB/50GB BD-R , 25GB/50GB BD-RE
Verbatim 25GB BD-R , 50GB BD-R/BD-RE

Postad 12 januari 2007 - 15:47

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Lite kul att när jag i höstas skrev om att ev. porr releaser inte skulle ha någon som helst inverkan på HD formaten så var det inte en enda Blu-ray anhängare som höll med. Man skulle ju kunna vara lite paranoid och tro att det kan ha haft ett samband med att det då verkade troligast att det skulle bli på Blu-ray.

Nu när HD-DVD verkar få ut några titlar först blir vi dränkta i inlägg om att det inte spelar någon roll.

Och när, tror fortfarande inte att det kommer att spela någon roll.

DÄREMOT verkar det ligga en del bakom att Sony inte vill pressa några porr skivor. Det är ju givetvis upp till dom men man kan ju fråga sig om dom i nästa skede inte vill pressa några politiska filmer eller annat material som ej känns bekvämt för dom.

Postad 12 januari 2007 - 16:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Nu är det väl inte jättemånga som hävdar att inte porren har någon betydelse förutom undertecknad, och mig veterligen hade jag samma åsikt tidigare också.

Postad 12 januari 2007 - 16:26

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Hitta en lista på bäst säljande titlar från Buy.com

1. Superman Returns (Blu-ray)
2. Black Hawk Down (Blu-ray)
5. X3-Last Stand (Blu-Ray)
7. Kingdom of Heaven (Blu-ray)
8. Superman Returns (HD & DVD Combo)
9. Terminator 2-Judgment Day (Blu-ray)
10. Underworld-Evolution (Blu-ray)
12. Lara Croft-Tomb Raider (Blu-Ray)
15. Italian Job (Blu-Ray)
17. Superman II-Richard Donner Cut (HD DVD)
18. Batman Begins (HD DVD)
19. Chronicles of Riddick (Unrated-HD DVD)
20. Bourne Supremacy (HD DVD)
21. Pitch Black (Unrated-HD DVD)

Mycket blått i ledningen... Det går ju inte att säga hur det ser ut totalt sett för formaten genom att kolla på Amazon, dvdempire och Buy.com men det är en bra indikation att BD har tagit sig i kragen.

En intressant sak är ju att varje gång Superman Returns kommer i lager på "alla" dessa siter så krossar den HD DVD:s version av den, trots saknaden av TrueHD.

Redigerat av Unregistered992, 12 januari 2007 - 16:30.

Postad 12 januari 2007 - 16:28

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Lite kul att när jag i höstas skrev om att ev. porr releaser inte skulle ha någon som helst inverkan på HD formaten så var det inte en enda Blu-ray anhängare som höll med. Man skulle ju kunna vara lite paranoid och tro att det kan ha haft ett samband med att det då verkade troligast att det skulle bli på Blu-ray.

Nu när HD-DVD verkar få ut några titlar först blir vi dränkta i inlägg om att det inte spelar någon roll.

En enda? Jag kommer inte ihåg om det var på ditt inlägg jag svarade på då... Men jag är säker på att jag kommenterade att porren inte kommer att avgöra kriget, trots att jag var/är "Blu-ray anhängare"

Postad 12 januari 2007 - 17:11

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

En enda? Jag kommer inte ihåg om det var på ditt inlägg jag svarade på då... Men jag är säker på att jag kommenterade att porren inte kommer att avgöra kriget, trots att jag var/är "Blu-ray anhängare"

<{POST_SNAPBACK}>

Snicka snack :) Porren står för ca 30% av all film idag om inte mer och jag tror att den kommer att avgöra "kriget"

Postad 12 januari 2007 - 17:46

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Snicka snack :)  Porren står för ca 30% av all film idag om inte mer och jag tror att den kommer att avgöra "kriget"

<{POST_SNAPBACK}>

Och vad står Sony, Disney, FOX och Lionsgate för? (ärligt jag vet inte, så svara gärna på frågan :angry:)
Porr är stort, visst. Men jag håller med Bill Hunt, det finns så många nya vägar att gå idag än på VHS tiden...

Redigerat av Unregistered992, 12 januari 2007 - 17:47.

Postad 12 januari 2007 - 17:48

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

Snicka snack :)  Porren står för ca 30% av all film idag om inte mer och jag tror att den kommer att avgöra "kriget"

<{POST_SNAPBACK}>

Sluta snacka och leverera källor på siffran 30%!

Postad 12 januari 2007 - 18:04

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

30%??? dream on... mellan 2 och 5% verkar vara mer realistiskt *så länge vi pratar försäljning och uthyrning av dvd och vhs*
15000 producerade porrfilmer per år däremot kan mycket väl motsvara 30% av alla producerade filmer!

Google hittade det här försöket att bringa reda i porrsiffrorna...

Postad 12 januari 2007 - 18:21

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Vad säger du om HDDVD med bindestreck då, HD-DVD? Finns såna brödraskap mot det här med vet ja! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Och vad säger vi mot HD DVD med utan mellanslag då?...
Sorry men jag måsta :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt: thelookandsoundof bla bla bla...

Is it HD DVD or HD-DVD?
Glad you asked. Seems like there's a bit of confusion there, so let's clear it up. There is no hyphen. Never was, never will be. Just HD DVD. Simple, clean and, well, it just looks a lot better.

Nedan ser vi Cranks resa på Amazon.com de senaste 7 dagarna.

Bifogad fil  cachedimageservice_1.axd.png   78,21K   2 Antal nerladdningar

Postad 12 januari 2007 - 18:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Ang. BD-pressningar så är det väldigt många som visat upp BD-R/RE media, hur många det är som pressar filmer vet jag inte men media-tillverkning har många tillstånd till.
Fujifilm 25GB BD-R/BD-RE 
Imation 25GB BD-R 
JVC BD/DVD hybrid ,  25GB/50GB BD-ROM  '
LG 25GB BD-R 
Maxell BD-R, BD-RE (8cm)  , 50GB BD-R 
Memorex 25GB BD-R/BD-RE 
Optodisc 25GB BD-R/BD-RE 
Panasonic 25GB/50GB, BD-ROM/BD-RE 
Philips 25GB/50GB BD-ROM  , 25GB/50GB BD-R  , 25GB/50GB BD-RE 
Ricoh 25GB BD-R  , 25GB BD-RE 
Ritek 25GB BD-RE 
Sony 25GB/50GB BD-ROM  , 25GB/50GB BD-R/BD-RE 
TDK 100GB BD-R  , 25GB/50GB BD-R  , 25GB/50GB BD-RE 
Verbatim 25GB BD-R  , 50GB BD-R/BD-RE

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fattar mer pressade BD discar, jag menar BD FILMER, det är skillnad.

Postad 12 januari 2007 - 19:52

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Sluta snacka och leverera källor på siffran 30%!

<{POST_SNAPBACK}>

nyheterna på svt i höstas. Det skulle gäller dvd

Postad 12 januari 2007 - 20:23

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Och nu finns det en uppdatering till Sonys spelare så den kan spela The Descent.

* Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs
* Enhances playback compatibility with certain BD-ROM format discs
* Corrects the output signal status information for audio output and display when Linear PCM 5.1 channel soundtracks are played back via HDMI

http://www.avsforum....ad.php?t=786068

Postad 12 januari 2007 - 20:50

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
Läs amirms post på denna sida :) ......600 HD DVD titlar under 2007..... mumma!!

http://www.avsforum....5&

Postad 12 januari 2007 - 22:26

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Läs amirms post på denna sida :angry: ......600 HD DVD titlar under 2007..... mumma!!

<{POST_SNAPBACK}>

Om man nöjer sig med att räkna varje film en gång, så blir det 300... :)

Postad 13 januari 2007 - 00:16

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Läs amirms post på denna sida :D ......600 HD DVD titlar under 2007..... mumma!!

<{POST_SNAPBACK}>

Om man nöjer sig med att räkna varje film en gång, så blir det 300... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hade du förväntat dig något annat från Amir? B)

Postad 13 januari 2007 - 01:12

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0
Han har ju LITE (läs mycket) Mer koll än vad många på detta forum har :D

Postad 13 januari 2007 - 01:14

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
LG Hybrid Blu-ray/HD DVD Player Cannot Be Sold As Is
Postad bild

ate Mook, Editor-in-Chief, BetaNews: LG may have a difficult time bringing its newly announced BH100 hybrid Blu-ray and HD DVD player to the market, BetaNews has learned, because it will not receive certification from the DVD Forum. Without such certification, LG cannot publicly claim the player supports HD DVD as it is doing now.
The problem stems from the lack of support for HDi, the advanced interactivity technology used by HD DVD. LG has only included support for BD-J, Blu-ray's interactive menu system, in the BH100. Without HDi, only the video content from HD DVD discs will play back; menu systems and other interactive features will simply not be usable.
Kevin Collins, Microsoft's representative for the HD DVD group who sits on all the steering committees, says LG will not be able to sell the product and claim it supports the format if it leaves out HDi. Collins said LG provided no advance notice before announcing the BH100 player at CES, and noted he was surprised by the move.
In fact, Collins explained to BetaNews that the DVD Forum could pursue legal action against LG for claiming the hybrid player supports the HD DVD and using the HD DVD logo, just like it does against pirate hardware manufacturers in Asia that build DVD players without paying licensing fees.
LG plans to begin selling the BH100 in the first quarter of this year for $1,199 USD. But objections from Microsoft's Collins and other companies involved in HD DVD could force LG to make changes, or scrap the player altogether. Collins noted that studios would be "very upset" if consumers could not playback HD DVD movies as they were intended, with interactive menus and special features.
BetaNews was awaiting a response from LG on the matter by press time.

Källa

Ops B):D

Redigerat av Addex, 13 januari 2007 - 01:15.

Postad 13 januari 2007 - 01:37

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart, men det är skillnad på vad man har "koll" på och vad man skriver, någon som minns "BD50 is science fiction" B)
MS och Amir bryr sig inte om HD DVD vs BD. Dom/han bryr sig om VC1 och HDi/IME osv...
Hade BD haft dessa saker så hade Amir postat överallt om hur stora möjligheterna är med 50gb, den högre bandbredden och alla studios som står bakom BD osv...
Jag hade inte brytt mig om han höll sig till HD DVD, men när han konstant kommenterar BD och har FEL så många ggr, då blir det bara störande.

Postad 13 januari 2007 - 01:49

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1 836 inlägg
  • 0

CD skivor ej spelbara på pioneer och sony?

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skulle de inte vara det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det går inte att spela CD-skivor på Sony och Pioneers stationära spelare enligt dom recensionerna jag har läst. Varför är det ingen som vet. Kanske beror det på att skivorna som testades inte hade Sonys senaste Root-kit på sig :D

<{POST_SNAPBACK}>

Läsaren som används i dessa spelare klarar inte CD. Korkat, IMHO.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon källa?

Postad 13 januari 2007 - 02:06

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade inte brytt mig om han höll sig till HD DVD, men när han konstant kommenterar BD och har FEL så många ggr, då blir det bara störande.

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle gärna vilja ha din egen bedömning av huruvida du själv anser dig göra detta mer eller mindre än Amir? Fast med utgångspunkt i andra lägret förstås.

Postad 13 januari 2007 - 02:11

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det går inte att spela CD-skivor på Sony och Pioneers stationära spelare enligt dom recensionerna jag har läst. Varför är det ingen som vet. Kanske beror det på att skivorna som testades inte hade Sonys senaste Root-kit på sig :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon källa?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är konstaterat att några av Blu-ray spelarna inte spelar CDn. Omnämns i ganska många recensioner. Prova att googla. Varför har vad jag sett inte Sony svarat på.

Postad 13 januari 2007 - 02:33

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Skulle gärna vilja ha din egen bedömning av huruvida du själv anser dig göra detta mer eller mindre än Amir? Fast med utgångspunkt i andra lägret förstås.

<{POST_SNAPBACK}>

Som konsument tycker jag att jag har rätten till att kommentera bådas produkter hur mycket jag än föredrar den ena av dom, jag har ingen som helst professionell anknytning till någon av lägren till skillnad från Amir som är anställd av MS.

Redigerat av Unregistered992, 13 januari 2007 - 02:41.

Postad 13 januari 2007 - 03:07

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Nu börjar det hända saker på doom9. Dom har lyckats plocka nycklar från windvd. Nycklar för Serenity och King Kong ligger ute. Jag är väldigt dålig på hur det där funkar men ska bli kul och se om dom får det att funka.

Postad 13 januari 2007 - 03:52

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det någon källa?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är konstaterat att några av Blu-ray spelarna inte spelar CDn. Omnämns i ganska många recensioner. Prova att googla. Varför har vad jag sett inte Sony svarat på.

<{POST_SNAPBACK}>

Uselt att vissa s.k "highend" Blu Ray spelare inte klarar av att spela vanliga CDn...

Skulle heller vilja att bolagen som ger ut Blu Ray filmer med MPEG2 bara använder 50GB skivor istället för 25GB som de flesta använder. Tar hellre än film med VC1/30GB än en film med MPEG2/25GB. Ca 90% av Blu Ray filmerna är utgivna med MPEG2 och 25GB skivor, Blu Ray skryter med att kunna klara 50GB medans de ger ut filmer med 25GB vilket gör att kvalitén blir lidande!!!
Tror att alla som köper Blu Ray vill ha 50GB skivor istället för 25GB, det borde vara standard!

Tror tyvärr att vi kommer att se massor med filmer med MPEG2 med 25GB skivor(

Kommentarer tack!

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 13 januari 2007 - 09:19.

Postad 13 januari 2007 - 09:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Det är märkligt att BD inte hade några medlemmar att annonsera. HD DVD däremot fick bl.a. Meridian som visar intresse :D

Redigerat av Audio Code 3, 13 januari 2007 - 10:00.

Postad 13 januari 2007 - 10:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

[Är det bara en HD DVD anhängare som har blivit avständ? Det är betydligt fler Blu-ray anhängare som har blivit avstängda, och detta pga inlägg som de har gjort i Blu-ray delen av forumet! Länk.  

Det är skillnad på wannabes och Insiders. Insiders smäller nog högre i det här fallet.

Redigerat av Audio Code 3, 13 januari 2007 - 21:04.

Postad 13 januari 2007 - 10:10

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Det är märkligt att BD inte hade några medlemmar att annonsera. HD DVD däremot  fick bl.a. Meridian som visar intresse :D

<{POST_SNAPBACK}>

good news B)

Postad 13 januari 2007 - 10:11

jsl_80
  • jsl_80
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Jag måste ha missat nåt, trodde att sony har ensamrätt att pressa BD Filmer, är detta fel menar du, vilken alternativ BD pressare finns det då?

T.ex. Cinram, Deluxe och Technicolor.

Insider avstängd.

Känner du inte till omständigheterna förstår jag inte varför du postade det här eftersom det ändå är väldigt OT.
Han är för övrigt inte avstängd av AVSforum. Det är Warner som bett honom sluta posta. Varför är lite oklart men om han inte hade deras medgivande att posta på ett publikt internetforum som "Warner insider" så är det kanske inte så smidigt att kläcka ur sig saker som att han tycker en konkurrents film ser ut som skräp (fast han tydligen inte ens sett den själv utan gick på vad andra sagt).

PUH:n i Pioneers första BD-drive (som sitter i Pioneers och Sonys spelare) konstruerades helt enkelt aldrig för att läsa CD-skivor så den frågan bör man snarare ställa till Pioneer.

Skulle heller vilja att bolagen som ger ut Blu Ray filmer med MPEG2 bara använder 50GB skivor istället för 25GB som de flesta använder. Tar hellre än film med VC1/30GB än en film med MPEG2/25GB. Ca 90% av Blu Ray filmerna är utgivna med MPEG2 och 25GB skivor, Blu Ray skryter med att kunna klara 50GB medans de ger ut filmer med 25GB vilket gör att kvalitén blir lidande!!!
Tror att alla som köper Blu Ray vill ha 50GB skivor istället för 25GB, det borde vara standard!

Kommentarer tack!

Jag tror de flesta bryr sig om kvaliten på bilden mer än vad det är för codec och storlek på skivan och det finns ju rätt många exempel på filmer som har väldigt bra kvalitet även med MPEG2/BD25.

För övrigt vet jag inte var du fått siffran 90 % från? Kom ihåg att alla Warners filmer utom de första har varit i VC-1, flera av Fox filmer har varit i AVC, Buena Vista har använt AVC och VC-1 på flera filmer, Lions Gate har släppt iaf en titel med AVC (och inom kort kommer även Sonys första titel med AVC). Lägg till att det har varit en hel del BD50-titlar den senaste tiden och jag är rätt säker på att dessa filmer utgör bra mycket mer än 10 % av alla BD-filmer.

Postad 13 januari 2007 - 10:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Även Bandaivisual visar intresse för HD DVD :D

Postad 13 januari 2007 - 10:59

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Kommentarer tack!

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du fått siffran 90% ifrån?

Hur som helst, du behöver inte oroa dig!

Enligt High-Def Digest var 40% av Blu-ray skivorna som recenserades under oktober/november MPEG2/25GB. Under december/januari har den siffran sjunkit till 33%. Och med tanke på att en större och större andel av skivorna blir 50GB och att nu även Sony ska börja använda H.264/AVC, så kommer denna andel att fortsätta att sjunka.

För övrigt är det väl kvalitén som är viktigast. Under december/januari har medelbetyget för alla Blu-ray recensioner hos High-Def Digest varit 4.10. Medelbetyget för MPEG2/25GB filmerna var 4.13!!!

Edit: Som jämförelse har HD DVD filmerna under december/januari fått medelbetyget 3.98.

Redigerat av random111, 13 januari 2007 - 11:09.

Postad 13 januari 2007 - 11:39

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

Kommentarer tack!

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du fått siffran 90% ifrån?

Hur som helst, du behöver inte oroa dig!

Enligt High-Def Digest var 40% av Blu-ray skivorna som recenserades under oktober/november MPEG2/25GB. Under december/januari har den siffran sjunkit till 33%. Och med tanke på att en större och större andel av skivorna blir 50GB och att nu även Sony ska börja använda H.264/AVC, så kommer denna andel att fortsätta att sjunka.

För övrigt är det väl kvalitén som är viktigast. Under december/januari har medelbetyget för alla Blu-ray recensioner hos High-Def Digest varit 4.10. Medelbetyget för MPEG2/25GB filmerna var 4.13!!!

Edit: Som jämförelse har HD DVD filmerna under december/januari fått medelbetyget 3.98.

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas att det du skriver stämmer då för då behöver jag inte oroa mig:)
Men som sagt man får kolla recensioner av filmerna innan man köper dom och är det något jag hatar så är det brusiga och gryniga filmer även om det ska vara så i filmen. Köper då hellre dvdutgåvan för en bråkdel av priset....

Postad 13 januari 2007 - 11:53

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Det är märkligt att BD inte hade några medlemmar att annonsera. HD DVD däremot  fick bl.a. Meridian som visar intresse :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror på att BD-A fixade allt stöd INNAN de lanserade Blu-ray Disc.

------------------------------------

Sedan så kommer porren till BD med vivids "Debbie Does Dallas... Again" på BD/HDDVD.

News
Debbie Does Blu-ray & HD-DVD
Vivid Entertainment announces its first adult title on high-def DVD.
By Phillip Swann

Washington, D.C. (January 12, 2007) -- Vivid Entertainment will release its first adult film on Blu-ray and HD-DVD in late March or early April, TVPredictions.com has learned.

The first release will be Debbie Does Dallas... Again, a remake of the classic Debbie Does Dallas. The film stars Stefani Morgan as Debbie and is directed by Paul Thomas.

Vivid, which generates $100 million in sales annually, told TVPredictions.com last November that it would release its debut HDTV DVD on Blu-ray first and HD-DVD later.

"As of now, it (the first release) will just be Blu-ray," said Vivid CEO Steve Hirsch. "But that's not to say we won't release it in HD-DVD later. Blu-ray seems to have the momentum. But we're not in the business of picking winners. We will produce content for all formats."

Postad bild
Stefani Morgan stars as Debbie in the upcoming HDTV DVD.

But a Vivid spokeswoman today said Debbie Does Dallas...Again will be released in both formats on the same day.

Asked if that reflected a change in position, the spokeswoman said: "I don't know about that. We've been talking only about releasing in both formats starting with Debbie."

The adult industry's stance on the format war between Blu-ray and HD-DVD is being closely watched as a possible barometer.

Digital Playground, another adult film studio, this week reversed course and said it would release its films on HD-DVD after earlier endorsing Blu-ray.

Källa: tvpredictions.com

Postad 13 januari 2007 - 13:21

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Är det bara jag som drar paralleller mellan Audio Code och Aria Giovanni?
Slänger upp uttalande och länkar "utan" att kolla igenom de först.

Postad 13 januari 2007 - 13:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Ritek boasting ten-layer HD DVD / Blu-ray discs?
Postad bild
Forget single-layer media, that dual-layer stuff that was all the rage last year, and even the triple-layered flavor that got announced just days ago. Heck, even an eight-layer disc would be forced to bow down to the sure-to-be-outdone-soon ten-layer rendition supposedly crafted by Ritek. No sooner than we all celebrated the idea of a 51GB HD DVD, Ritek has reportedly "designed HD media with a full ten layers," not to mention the supposed three- and four-layer coasters it has laying around while working its way up. As if that weren't impressive enough, it also claims that this multi-layer process can be applied to both HD DVD and Blu-ray, a feat that Toshiba's recent creation can't quite compete with. Of course, Ritek officials were quick to point out that the "real barrier to this advancement is the lack of reader / writer laser diodes to support the additional layers," but if there really are 250GB BD discs just waiting to get spun, those lasers aren't too far behind.
http://www.engadgeth...-blu-ray-discs/

Postad 13 januari 2007 - 14:05

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Och nu finns det en uppdatering till Sonys spelare så den kan spela The Descent.

* Corrects the output signal status information for audio output and display when Linear PCM 5.1 channel soundtracks are played back via HDMI

<{POST_SNAPBACK}>

Uppdaterade igår, funkade bra, snabbare menyer och respons upplever jag det som mot tidigare.

Postad 13 januari 2007 - 14:11

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Uppdaterade igår, funkade bra, snabbare menyer och respons upplever jag det som mot tidigare.

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt :D
Hoppas nästa firmware kommer med stöd för DTS-MA och True-HD!
Ifall detta händer så kanske jag slår till och köper denna spelare....

Postad 13 januari 2007 - 14:38

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt :D
Hoppas nästa firmware kommer med stöd för DTS-MA och True-HD!
Ifall detta händer så kanske jag slår till och köper denna spelare....

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle vänta på nya samsungen eller ännu längre på en Sony ES spelare.

Redigerat av Addex, 13 januari 2007 - 14:39.

Postad 13 januari 2007 - 14:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Är det bara jag som drar paralleller mellan Audio Code och Aria Giovanni?
Slänger upp uttalande och länkar "utan" att kolla igenom de först.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad syftar du på?
Jag har aldrig jämfört någon med nån här på forumet och nu börjar du med person angrepp, det är lågt...

Postad 13 januari 2007 - 15:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
En del av de tidiga BD-utgåvorna var ju av dålig kvalitet. Tror ni att det kommer nya förbättrade utgåvor inom kort eller har tåget gått för dessa filmer så att säga?
Jag kommer nog köpa en ps3 i mars och det vore ju surt att köpa en halvkass utgåva av tex flying daggers om det kommer en bättre version några månader senare.

Postad 13 januari 2007 - 15:35

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

En del av de tidiga BD-utgåvorna var ju av dålig kvalitet. Tror ni att det kommer nya förbättrade utgåvor inom kort eller har tåget gått för dessa filmer så att säga?
Jag kommer nog köpa en ps3 i mars och det vore ju surt att köpa en halvkass utgåva av tex flying daggers om det kommer en bättre version några månader senare.

<{POST_SNAPBACK}>

Sony insiders på avsforum har bekräftat att dom jobbar på nya versioner, vet inte om dom kunde garantera om och när dom släpps dock. Beror på hur pass mycket bättre dom blir.

Postad 13 januari 2007 - 16:19

Unregistered659
  • Unregistered659
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Intervju med Joe kane

Några citat från intervjun:

“It is my personal belief that Blu-ray is all about greed”
“For example Sony has said their only going to do MPEG2 rather than the newer codecs, either the advanced video codec that was pickled here in Europe or the SMPTE standardized VC-1 codec, both of those codecs are superior to MPEG2”

“Sony’s claim that MPEG2 is equal to or superior to VC-1 clearly says they haven’t been looking at it, in a manner in which they can see it’

“I’ve been doing demonstrations now for over a year, of what MPEG2 looks like versus VC-1 and in all cases in audiences I do it for; no one misses the differences between MPEG2 and VC-1”

“The fact that a company would claim that something we can prove is inferior, the fact that they would claim that it would be superior, says their must be another motivation and or their looking at it at a level where they can’t see the difference”

Länk

Postad 13 januari 2007 - 16:25

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Gammal, gammalt citat från Kane-gurun. Hade varit klart intressantare om ett nytt uttalande hade gjorts från Kane, med tanke på nyare MPEG-2-releaser som fått med beröm godkänt lite här och där. :D

Postad 13 januari 2007 - 16:29

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Som konsument tycker jag att jag har rätten till att kommentera bådas produkter hur mycket jag än föredrar den ena av dom, jag har ingen som helst professionell anknytning till någon av lägren till skillnad från Amir som är anställd av MS.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo vi har förstått att du som konsument känner att du har rätt att posta felaktigheter.

Amir står för sina åsikter och svarar på alla frågor/påståenden han får. Att du inte gillar hans svar betyder inte att dom är fel.

Postad 13 januari 2007 - 16:45

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
jonten123: Som B8 sa så är det där gamla citat, du kanske har missat att Sony ska börja använda AVC? Casino Royale och någon mer blir AVC/50GB

Redigerat av Unregistered992, 13 januari 2007 - 16:47.

Postad 13 januari 2007 - 16:47

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jo vi har förstått att du som konsument känner att du har rätt att posta felaktigheter.

Amir står för sina åsikter och svarar på alla frågor/påståenden han får. Att du inte gillar hans svar betyder inte att dom är fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Bra inlägg!

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.