Så då är de bara vänta då.
Postad 09 maj 2009 - 07:45
Så då är de bara vänta då.
Postad 09 maj 2009 - 08:30
Postad 09 maj 2009 - 09:09
Sugen på den, men betalar ju inget överpris om det nu är "fel" text på den.
Postad 09 maj 2009 - 13:50
De har väl oftast 1 i lager, är det returer då eller!!
Postad 13 maj 2009 - 15:00
Står där att de saknas uppgifter för att kunna skicka försändelsen.
Att jag ska skicka med post eller mail ett kvitto som kan styrka varuvärdet.
Men på inet:s packet står ju värdet på lådan?
Så vad ska man göra?
Funderar om jag ska ringa imorrn och säga åt dom att titta på lådan så står där klart och tydligt värdet.
Redigerat av Binks, 13 maj 2009 - 15:03.
Postad 13 maj 2009 - 15:55
Kan vara så att de inte kan läsa värdet på inet:s lapp, eller så kollar de bara upp det extra eftersom värdet brukar skrivas ned.
Postad 13 maj 2009 - 16:11
Postad 13 maj 2009 - 16:21
De brukar alltid stå annars på lådan att värdet är runt 20 dollar.
Och ringer jag och säger att de är runt de så vill dom väll se bevis.
Så vad ska man säga då?
Skickar jag iväg ett kvitto på de jag beställt så blir de garanterat tull eftersom de är över 460 spänn.
Postad 13 maj 2009 - 16:30
Tänk om de ska börja så på alla INET ordrar men det kan de ju aldrig ha tid till?!!
Postad 13 maj 2009 - 16:39
Väntat på mina filmer nu ett par dagar och fick idag ett brev från posten.
Står där att de saknas uppgifter för att kunna skicka försändelsen.
Att jag ska skicka med post eller mail ett kvitto som kan styrka varuvärdet.
Men på inet:s packet står ju värdet på lådan?
Så vad ska man göra?
Funderar om jag ska ringa imorrn och säga åt dom att titta på lådan så står där klart och tydligt värdet.
Jag fick också ett sånt brev idag!!
Postad 13 maj 2009 - 16:48
Fick hem ett paket förra veckan från WerDVDs på Ebay med 16 titlar då var jag nöjd. Han hade skrivit Used DVD.s på paketet vilket kanske hjälpte.
Postad 13 maj 2009 - 16:56
Äh, jag ska snacka med dem så får vi se. Jag säger att det är värt ca 20-30.
Postad 13 maj 2009 - 17:01
7-8 är fler titlar än vad jag beställde... Jag beställde bara 5 titlar och gick på 41.95$ (utan frakt inkluderad).
Äh, jag ska snacka med dem så får vi se. Jag säger att det är värt ca 20-30.
Samma här.
Ska bara påpeka att värdet står på lådan och att jag själv inte har en aning alls vad de är värt eftersom de VAR en överraskningspresent till mig från min sambo, men inte är de längre.
Postad 13 maj 2009 - 17:01
Postad 13 maj 2009 - 17:07

Det roliga är att iNet alltid har skrivit ut priset på paketet innan...
Postad 13 maj 2009 - 19:42
Inne i paketet så ligger den "rätta" följesedeln men med korrekta priser och dessa stämmer alltså inte med vad som står på utsidan på kartongen.
När jag fick jag avin från posten stod det "AVGIFTSFRI" tryckt på lappen.

Hade väl tur att dom i stickprovet inte läste följesedeln så noga eller så brydde dom sig inte... dom kanske letade efter värre saker än HD DVD filmer?

Postad 13 maj 2009 - 19:47
Jag fick ett paket från iNet igår som innehöll 11 filmer och värdet utanpå kartongen var $25 som vanligt, men paketet var öppnat av posten/tullen och sedan förseglad igen.
Inne i paketet så ligger den "rätta" följesedeln men med korrekta priser och dessa stämmer alltså inte med vad som står på utsidan på kartongen.
När jag fick jag avin från posten stod det "AVGIFTSFRI" tryckt på lappen.![]()
Hade väl tur att dom i stickprovet inte läste följesedeln så noga eller så brydde dom sig inte... dom kanske letade efter värre saker än HD DVD filmer?
Men vilken ###### tur då.
Priset på 11 filmer är väll nästan de dubbla mot vad dom tycker man ska få plocka in för.
Tror dom börjar ana ugglor i mossen ja med alla packet som antagligen strömmar igenom där som kommer ifrån inet.
Som sagt.
Får se vad dom säger imorrn när jag ringer och ska snacka med dom.
I sista skriker får man väll erkänna då vad den riktiga summan är på och ta smällen på 25%.
Men innan de ska de grejas och donas så mycket de går för att få hem dom.
Postad 13 maj 2009 - 19:51
Postad 13 maj 2009 - 20:06
typ 8 DVD á $3.12 styck....alternativt 11 filmer á $2.27 styck .... 12 filmer á $2.08 styck... eller något liknande.
Slutsumman brukar alltid hamna runt $25 på mina paket oavsett om det är 8 eller 12 stycken filmer.
Har aldrig fått ett paket från dom med högre summa deklarerad.
Jag brukar visserligen skriva i medelande rutan till dom att skriva lågt värde varje gång jag beställt från dom och är det över 10 filmer så brukar jag göra en notis om att jag skulle uppskatta om de kan skriva ut ett värde av max $25
Fast om man som du - henke007 - beställt mellan 15-20 filmer så skrev de säkert ut ett högre belopp, annars skulle det väl bli för uppenbart att värdet var lite väl skevt.

Däremot så finns den riktiga följesedeln med de korrekta priserna liggandes inne i själva paketet.
Jag hade tur att trots att mitt paket öppnades så slapp jag tullavgifter.
Redigerat av crest, 13 maj 2009 - 20:42.
Postad 13 maj 2009 - 20:24

Edit:
Nu lade jag in en ny beställning på:
That´s Entertainment - The Complete Collection
Jailhouse Rock
The Invasion
The Twilight Zone - The Movie
Gick på $34.96 + $23.90 i frakt = $57.78
Redigerat av crest, 13 maj 2009 - 20:50.
Postad 14 maj 2009 - 14:20
Har ringt till posten på arlanda och pratat med dom där.
Hon i telefon letade på mitt packet och kontrollerade värdet som stod på packetet att de stämmde med de som fanns i.
Så nu har jag skickat ett mail som berättar att jag haft kontakt med dom där och att hon har godkännt packetet.
Så nu är de bara hoppas att de kommer snart.
Mer info kommer när packetet kommer, OM de kommer

Postad 14 maj 2009 - 14:46
Var inne tidigare idag och såg att många titlar kostade 1.99st tills man tryckte vidare och la dom i varukorgen då ändrades priset till ett dyrare, tänkte avvakta lite ifall dom inte hinnit ändra eller nåt men nu har dom tagit bort alla dom priserna och satt andra

Postad 14 maj 2009 - 14:57
Ah dom är så roliga på inet.
Var inne tidigare idag och såg att många titlar kostade 1.99st tills man tryckte vidare och la dom i varukorgen då ändrades priset till ett dyrare, tänkte avvakta lite ifall dom inte hinnit ändra eller nåt men nu har dom tagit bort alla dom priserna och satt andra
Så va de med The Fountain när den kom in i lager där nyligen.
De stod att den kostade 1.99 så la den i korgen.
Väll i korgen kostade den 3.99.
Sen efter 1 dag så uppdaterades de och då kostade den 3.99 även i översikten.
Postad 14 maj 2009 - 20:14
Så va de med The Fountain när den kom in i lager där nyligen.
De stod att den kostade 1.99 så la den i korgen.
Väll i korgen kostade den 3.99.
Sen efter 1 dag så uppdaterades de och då kostade den 3.99 även i översikten.
Mjo dem passar alltid på att höja priserna innan dem inför 50% off för internationell frakt

Postad 15 maj 2009 - 11:01
Så de gick ju smärtfritt.
Såg även i lådan en lista på filmerna men de stod ej vad dom kostade, men att allt va betalt i kanadensiska dollar.
Vilket va bra utifall dom öppnat för dom är ju inte värda lika mycket som amerikanska dollar.
Så jag lyckades allafall få hem mina filmer utan att visa vad jag betalt för dom.
Kan föresten dela med mig av en code till inet som jag fick med i packetet som säkert fler fått men men
"ship15" för 15% avdrag på shipping på ordrar över 15dollar
Redigerat av Binks, 15 maj 2009 - 11:31.
Postad 15 maj 2009 - 20:06

Postad 16 maj 2009 - 05:47
Efter ett samtal till posten arlanda och ett mail till dom efter de så fick jag imorse hem en låda med mina filmer utan problem.
Såg även i lådan en lista på filmerna men de stod ej vad dom kostade, men att allt va betalt i kanadensiska dollar.
Vilket va bra utifall dom öppnat för dom är ju inte värda lika mycket som amerikanska dollar.
* iNet kanske har ändrat det där med lappen i lådan, men på min senaste beställning med 11 filmer som jag fick början av veckan så står det fördelat under olika kolumner på följesedeln:
Qty (antal) Description (Där står filmtitlarna) Unit Price (vad dom kostar styck) och Total (Summan per film)
Sedan en summering: Subtotal, Shiping and handling och värdet av slutsumman i US dollar.
Avslutas dock med en rad att den summan debiteras i kanadensiska dollar och växelkursen är 1.21
Så om tullen vill, så ser dom på följesedeln vad värdet är i US dollar.
Sen att iNet debiterat kontokortet i CAD spelar ingen roll efter totalvärdet blir detsamma med tanke på att de använt sig av en växelkurs.
Jag hade tur att när Posten väl öppnat mitt paket så blundade/missade dom det och lät mitt paket slinka igenom.
Ska se på mitt nästa paket som är skickat om dom har gjort som på Binks följesedel: Att dom inte skrivit ut några summor... (?)
Borde komma nästa vecka!
Om dom slutat skriva summan på följesedeln är det bara bra.
Ni andra som har fått paket i veckan: Hur ser era lappar ut?
* Fick ett "Order update" email från Amazon.com idag att "Untouchables" HD DVD som jag beställde 10 maj 2008 (ett år sedan!!!) nu kommer in i lager den 20 maj och den ska skickas om ett par dagar om jag inte avbeställer den.
Hade fullkomligt glömt bort att jag hade lagt en beställning på den.
Eftersom jag redan har den på order så är priset för mig som vid ordertillfället: $11.95 istället för $26.99 som Amazon nu kommer ta för filmen när den dyker in deras lager.

Redigerat av crest, 16 maj 2009 - 06:03.
Postad 18 maj 2009 - 10:46
Om dom slutat skriva summan på följesedeln är det bara bra.
Ni andra som har fått paket i veckan: Hur ser era lappar ut?
Rekordleveranstid från INET på 2 arb dagar denna gången, mina filmer skickades i torsdags och kom idag helt sjukt bra. På lappen i paketet stod inget om värde el totalvärde heller. Skönt när allt flyter som det ska, älskar INET verkligen klart bästa stället ja haft att göra med efter HDMS.
Postad 18 maj 2009 - 11:58

Postad 18 maj 2009 - 12:05

Ja jag är inte på tradera för att driva välgörenhet som många andra säljare.
Redigerat av henke007, 18 maj 2009 - 12:07.
Postad 18 maj 2009 - 12:07
Jag tycker du ska köpa alla, ja bjuder på frakten
![]()
Haha, Appleseed Ex Machina möjligtvis. Men den kommer nog in på lager hos iNet snart igen. Jag kunde ha köpt en senast den dök upp, men jag finner inte den så intressant faktiskt, hehe

Nä, men liksom, ifall du sket i att köpa dem filmerna så kanske någon lycklig kunde fått köpa den för det vanliga priset på iNet istället

Redigerat av Kalekulan, 18 maj 2009 - 12:09.
Postad 18 maj 2009 - 12:21
Underworld är inte den billigaste titeln direkt i massvolym

Postad 18 maj 2009 - 12:27
Ja jag är inte på tradera för att driva välgörenhet som många andra säljare.
Vafalls...?? INTE...??

Postad 18 maj 2009 - 14:56
Iofs köpte jag Taking Lives för 98:- i lördas, vilket jag ser som verkligen maxpris för vad jag bjuder på en film.
Och jag slapp bryta mitt mönster att aldrig behöva betala över 100spänn för en film.
Ingen som saknar Leathal Weapon 1 och 2 eller Sleepy Hollow?
Har dom 3 inplastade för den som är sugen.
Postad 18 maj 2009 - 15:17
Ingen som saknar Leathal Weapon 1 och 2 eller Sleepy Hollow?
Har dom 3 inplastade för den som är sugen.
Nånting säger mig att de flesta redan har de titlarna

Postad 18 maj 2009 - 15:20
Nånting säger mig att de flesta redan har de titlarna
Man vet aldrig.
I värsta fall så får man lägga ut dom på tradera, men helst inte.
Så ###### sega människor på tradera så man vet ju inte vad man ska göra ibland.
Postad 19 maj 2009 - 15:54
Vart den någonsin släppt för isåfall så känner jag att den är ett MÅSTE för de är verkligen en av dom bästa filmerna någonsin.
Så säg att den finns!
Postad 19 maj 2009 - 16:07

Ett mail kom till dem som förbokat:
Dear Customer:
At this time, the release of Shawshank Redemption in Blu-Ray and HD has
been cancelled. We do not have a new release date, therefore we have
cancelled this item from your order. Be assured that you were not billed
for this item since it was never shipped.
We apologize for the inconvenience this has caused and hope that you visit
our online store again soon.
Sincerely,
Online Customer Service
Tråd på Highdef Digest här
Postad 19 maj 2009 - 16:12
Öppnade fodralet till en ny film här hemma och får syn på att Shawshank Redemption skulle släppas 2006.
Vart den någonsin släppt för isåfall så känner jag att den är ett MÅSTE för de är verkligen en av dom bästa filmerna någonsin.
Så säg att den finns!
Tyvärr måste gör dig besviken, väntade på den själv. Warner vad jag släppte aldrig den

Är den ej släppt i innan juli 2008 så lär det ej ske fick jag besked.
Redigerat av Unregistereda398c9a6, 19 maj 2009 - 16:15.
Postad 19 maj 2009 - 16:22
Tyvärr måste gör dig besviken, väntade på den själv. Warner vad jag släppte aldrig den
, för dålig marknad för den?? vilket jag har svårt förstå. Men det skulle släppas många filmer, men de dyker aldrig upp.
Är den ej släppt i innan juli 2008 så lär det ej ske fick jag besked.
Tro mig om den skulle ha släpps så skulle alla ha den här inne inkl mig själv och hade det varit i begränsta antal dvs "Rare" så skulle jag ha haft den också.
Känns lite som den tråd kanske ska vara på önskeliste tråden eller likande.
Ha de. M
Postad 25 maj 2009 - 21:34

Postad 25 maj 2009 - 22:24
whaaat? Hur kommer det sig? vad är felet?!? Jag köpte en hursomhelst, får väl se när den kommer fram
Inget är fel. Finns ju tusentals exemplar av den ju. Vart har du varit den senaste tiden?

Postad 25 maj 2009 - 23:11
Inget är fel. Finns ju tusentals exemplar av den ju. Vart har du varit den senaste tiden?
blu-ray forumet

Postad 26 maj 2009 - 09:09
Roligt för dom bara som fick betala FÖR mycket för ett tag sedan.
Men de ger mig även ett gott skratt

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar