Postad 15 May 2012 - 15:14
Fick skivan idag, jäkligt snygg med utvik och massa stora bilder. Mycket nöjd.Gillade skivomslaget rejält dock inte musiken. Dock blev jag mycket överraskad av att Derek Miller från Poison the Well hade ett finger med i spelet.
Postad 15 May 2012 - 15:20
http://store.thirdma...arriercase.aspxSidelakebob - Var fick du tag på den där?
Men kanske går att få billigare någon annanstans
Postad 15 May 2012 - 15:36
Sidelakebob - Var fick du tag på den där?
En butik i London. Den Karlsson länkar till är för LP ( Därav priset )
Redigerat av Sidelakebob, 15 May 2012 - 15:39.
Postad 15 May 2012 - 18:03
Nån intrs vinyl sjapper som du besøkte Sidelakeb? åker en sväng nästa månad.En butik i London. Den Karlsson länkar till är för LP ( Därav priset )
Postad 15 May 2012 - 20:22
Nån intrs vinyl sjapper som du besøkte Sidelakeb? åker en sväng nästa månad.
Njaä, Besökte bara ett par butiker i Camden. Third man prylarna köpte jag privat av ägaren till en musikaffär och många av dom andra skivorna i samband med en rockabilly festival i Hemsby.
Postad 15 May 2012 - 21:00
Nu är smaken bekant som baken.. men jag älskar ljudet. Har iofs inte lyssnat på originalet förutom på digitala medier. Jag är hur som sjukt nöjd med både den och Dark side of the moon.
Tack! Jag gillar ju deras sound så jag antar att jag kommer gilla den bara det låter bra på det planet också
Postad 16 May 2012 - 14:57
nytt.png 129.96K
4 Antal nerladdningar
Postad 18 May 2012 - 22:14
DSC_0004.JPG 242.03K
4 Antal nerladdningar
Postad 22 May 2012 - 11:07
nytt.png 424.28K
1 Antal nerladdningar
Postad 22 May 2012 - 18:46
DSC_0055.JPG 210.53K
2 Antal nerladdningar...och senste Traderaköpet.
Äntligen (!) har jag fått tag i ett ex av denna. Har letat länge och är sjukt nöjd med att ha fått tag i ett ex.
DSC_0057.JPG 243.61K
3 Antal nerladdningar
Postad 22 May 2012 - 20:42
Det mindre lustiga är att när jag kollar paketets väg ser jag att den 2 maj står det status levereras till mottagaren men försändelsen kunde inte levereras. Brevbärare har alltså kommit till mitt hus och försökt lämna paketet vid dörren men eftersom jag inte var hemma, arbetade, lägger han eller hon en avi i min brevlåda att jag kan hämta LPn nästa dag.........
Kan även berätta en annan mindre smickrande detalj om hur posten sköter sina sysslor. För 2-3 år sedan var och familjen bortrest i 2 dagar, när jag kommer hem och skall tömma postlådan hittar jag ett paket med en LP i diket. Dom dumma jävlarna har stuckit ner det i brevlådan lite halvhjärtat så det ramlat ur. Tack att det inte hade regnat dessa 2 dagar för LPn var helt oskadad i sitt emballage. Dessutom var det ett samlarex som kostade mig runt 400 -500 har jag för mig så gissa om jag ringde och skällde ut dom. Allt ska aviseras, inget ska försöka läggas i postlådan sa jag vilket man noterade noga. Likt förbannat gör man om samma sak några månader senare, kommer hem och hittar en LP nedstucken lite halvhjärtat i postlådan. Sedan dess har det skötts bättre men ytterligare en eller två gånger har jag hittat paket med LPs i postlådan, orkade dock inte ringa igen. Numera försöker jag få skickat via registrerade försändelser men inte ens då är man säker, man får väl i alla fall ersättning hoppas jag.........
Postad 22 May 2012 - 23:26
Postad 23 May 2012 - 07:56
Hur ofta händer det er att posten slarvar bort/någon stjäl paket med LP-skivor. Nu har det hänt mig. Beställde en Candlemass- LP från en tysk webshop eftersom jag hade ett tillgodokvitto där sedan förut. Ungefär en vecka senare kommer en avisering i min brevlåda att jag kan hämta ut den på min lokala postutlämning nästa dag, den 3 maj. Åker dit den tredje för att hämta ut paketet. Personal letar och letar men hittar inget, kontrollerar mot kollinumret och meddelar att tyvärr står den som fortfarande under transport. OK, kommer väl nästa vardag då. Men icke, åker dit 2 påföljande vardagar utan att status ändrats till ankommit. Ringer Posten och reklamerar och där är vi nu..
Det mindre lustiga är att när jag kollar paketets väg ser jag att den 2 maj står det status levereras till mottagaren men försändelsen kunde inte levereras. Brevbärare har alltså kommit till mitt hus och försökt lämna paketet vid dörren men eftersom jag inte var hemma, arbetade, lägger han eller hon en avi i min brevlåda att jag kan hämta LPn nästa dag.........
Kan även berätta en annan mindre smickrande detalj om hur posten sköter sina sysslor. För 2-3 år sedan var och familjen bortrest i 2 dagar, när jag kommer hem och skall tömma postlådan hittar jag ett paket med en LP i diket. Dom dumma jävlarna har stuckit ner det i brevlådan lite halvhjärtat så det ramlat ur. Tack att det inte hade regnat dessa 2 dagar för LPn var helt oskadad i sitt emballage. Dessutom var det ett samlarex som kostade mig runt 400 -500 har jag för mig så gissa om jag ringde och skällde ut dom. Allt ska aviseras, inget ska försöka läggas i postlådan sa jag vilket man noterade noga. Likt förbannat gör man om samma sak några månader senare, kommer hem och hittar en LP nedstucken lite halvhjärtat i postlådan. Sedan dess har det skötts bättre men ytterligare en eller två gånger har jag hittat paket med LPs i postlådan, orkade dock inte ringa igen. Numera försöker jag få skickat via registrerade försändelser men inte ens då är man säker, man får väl i alla fall ersättning hoppas jag.........
Visst har det hänt att jag fått paket som varit lite tilltyglat och ibland lite väl sega på att få fram paketen mm.. men oftast är jag nöjd med posten. Tycker dom sköter sig bra mycket bättre än DHL och Schenker över lag.
Så jag är snarare imponerad att det funkar så bra som det gör med posten, med tanke på att dom levererar på 24 h inom landet (självklart finns det massor med undantag i små orter mm.). Låter dock som du råkat ut för något tröga brevbärare. Bor du på landsbygden?
Postad 23 May 2012 - 09:08
Postad 23 May 2012 - 09:52
Däremot så har det varit lite lynnigt med leverans. Skivan är för stor för min brevlåda och det tar då alltid ett dygn extra. Det har dock inte alltid hindrat brevbäraren från att ibland låta skivan lämnas halvvägs instucken i lådan. Inte kul om det är dyra skivor även om man får lita på grannarna. Har ringt och klagat varje gång något avvikit och nu verkar det fungera bra. Avin man får delas normalt ut samma dag som skivan finns att hämta men ibland dagen innan och ofta omärkt med hämtdatum varför det har blivit ett antal promenader i onödan... det har också hänt att skivan lämnats på ett annat utlämningsställe än normalt och man ger sig av till det vanliga för att inse att det var fel plats. Ännu värre är att en avi angav det icke ordinarie utlämningsstället, gick dit, ingen skiva. den hade lämnats in på ordinarie utlämningsställe... suck... Tror dock att allt mitt klagande gjort nytta. Var länge sedan något krånglade.
Postad 24 May 2012 - 13:45
Status Quo - Live! (2LP) 10:-

Raj Montana Band - S/T 10:-

Sade - Promise 10:-
Redigerat av tomano58, 24 May 2012 - 13:46.
Postad 27 May 2012 - 18:23
525814_10150800679065667_642412131_n.jpg 111.35K
1 Antal nerladdningar
292252_10150735800260667_114529088_n.jpg 89.02K
1 Antal nerladdningar
Postad 27 May 2012 - 18:36
OT: Det råkar inte vara så att det var du som ropade hem "Crimson thunder" med Hammerfall på tradera alldeles nyss?
Postad 27 May 2012 - 18:42
Postad 27 May 2012 - 18:46
Jo det var det
Den får man nog fortfarande tag på hos nuclearblast.de. Den ska tydligen vara exclusive för deras mailorder.
Grattis då... du budade nämligen över mig
Postad 27 May 2012 - 18:52
Nej den verkar vara slutsåld. Gjord i 250 exemplar. Jag fick nummer 243/250
Postad 27 May 2012 - 18:55
Postad 29 May 2012 - 20:38
Sista skivan från alla beställningar i början av månaden kom idag. Väldigt bra skiva som fick ett alldeles utomordentligt utseende senaste nyreleasen. Nr 199/525
IMG_0338.JPG 1.12MB
1 Antal nerladdningar
Postad 30 May 2012 - 09:08
Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste det, tycker inte att det är rimligt att jag ska betala något när de har skickat en defekt skiva. Någon som har koll på hur mina rättigheter ser ut här?
Postad 30 May 2012 - 10:48
Har ingen erfarenhet av HHV men det låter ju helt vansinnigt. Skickar dom en defekt produkt skall den ju givetvis bytas utan det kostar dig något. Portot skall de givetvis ersätta alternativt skicka en retursedel. Stå på dig!Jag har en fråga angående mina rättigheter som köpare innan jag börjar bråka för mycket. Fick till slut mina Pharcyde-skivor från HHV men det visar sig att den ena har en "bubbla" som gör att nålen hoppar genom det första spåret på båda sidor. Jag har varit i kontakt med dem men de vill att jag betalar portot för returen eftersom det är utanför Tyskland, dock betalar de frakten för den nya skivan.
Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste det, tycker inte att det är rimligt att jag ska betala något när de har skickat en defekt skiva. Någon som har koll på hur mina rättigheter ser ut här?
Postad 30 May 2012 - 14:24
har ropat hem Deep Purple - The Book of Taliesyn, enligt uppgift ett US original på Tetragrammaton T-107. Flera parametrar får mig dock att undra om det är en kopia. Den gick billigt (51:-) så den får bli kvar oavsett om den är äkta eller ej.
- Trycket på omslagets framsida är aningen suddigt men bandmedlemmarnas namn/instrument och Tetragrammatonmärket är knivskarpa
- Fotona på omslagets baksida är suddiga (svartvita bilder, kan ju vara därför) men all text är knivskarp
- Skivetiketten är ett färgtryck och inte som brukligt vid -68(?) en limmad pappersetikett
- Den ospårade vinylytan är väldigt glansig och texten i runout svårläst
- Det är ett påtagligt bakgrundsbrus vid uppspelning.
Nån därute som har stenkoll på tidiga DP och vet råd? Finns det några distinkta kännetecken att titta efter.
Bifogar bild på etiketten, tyvärr gjorde mobilkameran inte rättvisa åt bilderna på omslaget...
005.jpg 144.28K
5 Antal nerladdningar
Postad 01 June 2012 - 10:01
Art vinyl är gjorda av plast och en del som jag läst om det är att der ser billigt ut osv. Men jag gillar verkligen att det är flipp ram som gör det svinsmidigt att byta skiva.
Det finns en annan som heter Frame33 http://www.frame33.com/ som påstår att de kan byta skiva i deras ram på 12 sekunder. Vet inte riktigt vad det ska betyda förutom att de förmodligen får kretik att det är mycket enklare med flippram. Är det någon som har provat båda eller provat någon av dessa? Vad tycker ni?
Jag är iaf rädd att jag kommer dra mig från att byta skiva och att lyssna på de skivor som sitter i ramen om jag väljer Frame33. Vad tror ni?
Postad 01 June 2012 - 11:06
Kvalitén är super och att konstruktionen är helt av plast är ingenting som man tänker på. Bilder finns i mitt galleri om du är intresserad.
Har inte testat Frame33 men som det ser ut på bilderna har jag svårt att tro att man kan byta skivorna på tolv sekunder. Snygga var dem hur som helst.
Postad 01 June 2012 - 12:29
Silverhead - 16 and savaged, Uk-original från -73 (Även Queen -S/T på original UK-press att komplettera min US-press var med i samma paket)
silverhead.jpg 52.13K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 June 2012 - 12:45
k.rydberg, finns den på picdisc alltså?
Det var väl det på den du ropade hem??
Postad 02 June 2012 - 05:44
Hej,
har ropat hem Deep Purple - The Book of Taliesyn, enligt uppgift ett US original på Tetragrammaton T-107. Flera parametrar får mig dock att undra om det är en kopia. Den gick billigt (51:-) så den får bli kvar oavsett om den är äkta eller ej.Nån därute som har stenkoll på tidiga DP och vet råd? Finns det några distinkta kännetecken att titta efter.
- Trycket på omslagets framsida är aningen suddigt men bandmedlemmarnas namn/instrument och Tetragrammatonmärket är knivskarpa
- Fotona på omslagets baksida är suddiga (svartvita bilder, kan ju vara därför) men all text är knivskarp
- Skivetiketten är ett färgtryck och inte som brukligt vid -68(?) en limmad pappersetikett
- Den ospårade vinylytan är väldigt glansig och texten i runout svårläst
- Det är ett påtagligt bakgrundsbrus vid uppspelning.
Bifogar bild på etiketten, tyvärr gjorde mobilkameran inte rättvisa åt bilderna på omslaget...005.jpg 144.28K 5 Antal nerladdningar
Låter som att det är ett ex av senare press som du har fått tag på. För egen del har jag en 1:a UK- press av denna platta med den gröna Harvest- labeln. Har inga problem med osedvanligt högt bakgrundsbrus trots att den troligtvis är välspelad under hela sin livstid. Trist att du fått tag på ett sämre ex, plattan dyker upp lite nu och då så det är bara att hålla utkik efter ett nytt lämpligt exemplar. Rekommenderar dig att satsa på ett ex som är pressat i UK. Lycka till!
Postad 02 June 2012 - 06:55
Jag är sugen på att köpa Art Vinyl http://artvinyl.se/
Art vinyl är gjorda av plast och en del som jag läst om det är att der ser billigt ut osv. Men jag gillar verkligen att det är flipp ram som gör det svinsmidigt att byta skiva.
Det finns en annan som heter Frame33 http://www.frame33.com/ som påstår att de kan byta skiva i deras ram på 12 sekunder. Vet inte riktigt vad det ska betyda förutom att de förmodligen får kretik att det är mycket enklare med flippram. Är det någon som har provat båda eller provat någon av dessa? Vad tycker ni?
Jag är iaf rädd att jag kommer dra mig från att byta skiva och att lyssna på de skivor som sitter i ramen om jag väljer Frame33. Vad tror ni?
Frame 33 Håller en helt annan klass ( Har båda ) Riktigt glas och trä ger en helt annan kvalitetskänsla. Att byta skiva tar kanske tio sek, Kan posta bilder på konstruktionen vid intresse.
Edit, Bilder.

Redigerat av Sidelakebob, 02 June 2012 - 08:00.
Postad 02 June 2012 - 14:20
Nja, allt tyder på att det är ett tidigt ex (eller en counterfeit av tidigt ex), iaf om man tittar på discogs. Snubblade över den och det var billigt, annars så bryr jag mig inte så mycket om DP MkI. Men om jag köper fler så får det bli på Harvest.Låter som att det är ett ex av senare press som du har fått tag på. För egen del har jag en 1:a UK- press av denna platta med den gröna Harvest- labeln. Har inga problem med osedvanligt högt bakgrundsbrus trots att den troligtvis är välspelad under hela sin livstid. Trist att du fått tag på ett sämre ex, plattan dyker upp lite nu och då så det är bara att hålla utkik efter ett nytt lämpligt exemplar. Rekommenderar dig att satsa på ett ex som är pressat i UK. Lycka till!
Postad 04 June 2012 - 07:53
nytt.png 42.55K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av tomano58, 04 June 2012 - 07:53.
Postad 04 June 2012 - 22:15
Bring me the horizon - There Is a Hell, Believe Me I've Seen It. There Is a Heaven, Let's Keep It a Secret
En fantastisk skiva! Melodisk och hård.. Growl, skönsång och desperation i rösten med fioler i bakgrunden. Måste höras!
http://open.spotify....c09348OiGAHoEkt
Crucify Me och Don't Go kan vara bra låtar att börja med för att sedan gå vidare till Fuck.. alla blir klassiker när man väl börjat gilla skivan.
Bifogad fil(er)
Redigerat av jocke__r, 05 June 2012 - 07:39.
Postad 05 June 2012 - 10:31
Det ser ganska smidigt ut. Dock tror jag ändå det blir artvinyl då de har flippframe. Då kan man ha den man spelar på display i princip utan att behöva ta ner den från väggen. I min värld skulle det där ändå bli mer konstant display på de som sitter i ramen om jag har en sån frame33. Tack för bilderna!Frame 33 Håller en helt annan klass ( Har båda ) Riktigt glas och trä ger en helt annan kvalitetskänsla. Att byta skiva tar kanske tio sek, Kan posta bilder på konstruktionen vid intresse.
Edit, Bilder.
Postad 06 June 2012 - 20:27
Jag har en fråga angående mina rättigheter som köpare innan jag börjar bråka för mycket. Fick till slut mina Pharcyde-skivor från HHV men det visar sig att den ena har en "bubbla" som gör att nålen hoppar genom det första spåret på båda sidor. Jag har varit i kontakt med dem men de vill att jag betalar portot för returen eftersom det är utanför Tyskland, dock betalar de frakten för den nya skivan.
För min egen del har jag aldrig behövt sända någon defekt skiva i retur när dom kommit från utlandet.De företag jag handlat av anser att det kostar för mycket i returporto för dom. Det har hänt att dom ville ha foto på defekt skiva , en gång spelade jag in en lite filmsnutt och la upp på YouTube.
Postad 06 June 2012 - 21:23
Redigerat av Sidelakebob, 06 June 2012 - 21:25.
Postad 07 June 2012 - 09:20
Skivesset i Malmö hade några skivor stående i trappan på väg ner till vinylgrottan. Antagligen på väg ner dit, de hade precis öppnat, men bra fynd för 10-15 kr/st. Inte i samlarskick, slitna omslag, men väldigt spelbara.
Neil Young - Harvest
Bob Dylan - Blonde on Blonde
Amon Duul II - Vive la Trance
ELP - Trilogy
Moody Blues - In search of the lost chord
Wilmer X första MP
Tog en runda i Köpenhamn. Accords fyndkällare hade 6 skivor för en dansk hundring. Hittade 6 kul skivor där:
Moody Blues - Days of future passed
Kai Martin & Stick - Biomusik
Bebop Deluxe - Drastic Plastic
Gordon Lightfoot - Sit down young stranger
Glen Sherleys enda LP, sanslös historia om en kille på Folsom som blev upptäckt av Johnny Cash, fick spela in en skiva och turnera med Cash, strulade till det för sig, och till sist sköt sig i huvudet. Mest oväntade fyndet.
Jim Carroll - Catholic Boy
Dessutom, i en skivlåda på Nørrebro hittade jag The Fall - Hex Enduction Hour för en hundralapp, dubbel-LP-återutgåvan från 2005
Postad 07 June 2012 - 10:02
Skulle bara kika in i skivaffären en sväng och snacka lite skit.. Ni vet hur det är.. Gick ut med denna. Nick Lowe - The Convincer
( 180g Deluxe utgåva )
Redigerat av Sidelakebob, 07 June 2012 - 14:27.
Postad 07 June 2012 - 14:56
De fyller källaren och sätter ett utgångspris på 25 kr/st eller 5 för en hundring. Sedan sänks priset med en femma per vecka, sista veckan är det 5kr/st och 25 för en hundring. Sen fyller de källaren igen.
Nu har de visst startat sin stora sommarrea i en tillfällig butik, 50000 LP bl a. Jag råkade gå förbi när de började sätta upp den, såg med stora ögon när de höll på att packa upp låda efter låda med skivor i en tom lokal. Nu fattar jag vad de höll på med. Attans också, man skulle åkt över igår 6 juni som var en vanlig arbetsdag i Danmark...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

16 bilder

23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?