![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 23 augusti 2008 - 14:56
Postad 23 augusti 2008 - 15:05
du kan nog få det till vilken bomb som helst 599-99kr månaden. Erbjudandet gäller endast i 6 månader, efter det får du pröjsa för mobilt bredband (199kr/månad) dvs återstående 18 månader
Jaha okej, står dock inget om att det bara skulle gälla under 6 månader på deras sida.
Postad 23 augusti 2008 - 16:46
Postad 23 augusti 2008 - 18:06
Postad 23 augusti 2008 - 18:09
du kan nog få det till vilken bomb som helst 599-99kr månaden. Erbjudandet gäller endast i 6 månader, efter det får du pröjsa för mobilt bredband (199kr/månad) dvs återstående 18 månader
Stämmer inte, fri surf gäller bindningstiden ut dvs 24 mån.
Jag var inne på en 3 butik idag och frågade ut dem om villkor och annat inför ett evetuellt köp. Stod och knappade och jämförde HTC med Samsungen i närmare 15 min. För min del blir det nog samsungen istället. Den kändes mer som en telefon och hade mycket bättre touch skärm. Inte lika många funktioner men enklare att hantera och möjlighet till större minne via SD. När jag klev in i butiken var jag fast besluten om att gå därifrån med en HTC men jag blev förvirrad av att samsungen kändes bättre, vågade dock inte slå till direkt utan att åka hem och utvärdera ordentligt. Grymma telefoner hur som helst.
Redigerat av LexCom, 23 augusti 2008 - 18:11.
Postad 23 augusti 2008 - 18:43
Jag vet inte vad för deal du har fått men jag var i kontakt med tre tidigare idag och om du har tecknat med de gamla villkoren för mindre än 2 veckor sen kan du ändra det. Man har 2 veckors ångerrätt så då kan man väl i princip avbryta avtalet och skicka tillbaks telefonen för att sen köpa en ny med de nya bättre villkoren. Så om det var mindre än 2 veckor sen så kan dom fixa det via telefon istället för att behöva skicka tillbaks och den jobbiga vägen. Om det gått mer än 2 veckor så vet jag inte vad som händer. Men fri surf ska gälla så länge som du tecknar abonnemanget, 18,24 månader.
Det är ju surt om man köpt bomben 399:- med turbo3G och man får betala 199kr/mån för det när man kan få det gratis.
Postad 23 augusti 2008 - 19:02
Postad 23 augusti 2008 - 19:32
Jag vet inte vad för deal du har fått men jag var i kontakt med tre tidigare idag och om du har tecknat med de gamla villkoren för mindre än 2 veckor sen kan du ändra det. Man har 2 veckors ångerrätt så då kan man väl i princip avbryta avtalet och skicka tillbaks telefonen för att sen köpa en ny med de nya bättre villkoren. Så om det var mindre än 2 veckor sen så kan dom fixa det via telefon istället för att behöva skicka tillbaks och den jobbiga vägen. Om det gått mer än 2 veckor så vet jag inte vad som händer. Men fri surf ska gälla så länge som du tecknar abonnemanget, 18,24 månader.
Det är ju surt om man köpt bomben 399:- med turbo3G och man får betala 199kr/mån för det när man kan få det gratis.
Jag köpte för en vecka sedan, men jag har bomben 299 och fri surf 99. frågan är om man kan teckna avtalet även till 299?
Postad 23 augusti 2008 - 19:42
Jag köpte för en vecka sedan, men jag har bomben 299 och fri surf 99. frågan är om man kan teckna avtalet även till 299?
Det är bara å ringa till 3 ... Dom har då varit vänliga mot mig... sedan har du ju 2 veckors ångerrätt så kolla om du kan teckna om till nytt avtal
Postad 23 augusti 2008 - 21:47
Den kostar 4885kr ( http://butik.telenor...ECFBD8483814DF0 )
på telenor medan priset ligger på 4839kr på elgiganten. Och den ska inte vara operatörlåst. Dock tillkommer en fraktkostnad typ på 80spänn.
Vet någon vad priset är på elgiganten, det "fysiska" varuhuset? pallar inte gå ut i regnet..
Med abonnemang 99 och +100 kr/mån blir kostnaden 199*12mån+2200= 4588 kr. Olåst, abonnemanget behöver man inte använda och går att betala av och avsluta när som helst. Lägre total kostnad och man behöver inte punga ut för hela telefonen direkt. Dock är väl en del av erbjudandet borta nu.
Postad 24 augusti 2008 - 02:54
Ett förtydligande bara...man kan ju ha köpt telefonen i butik, och då finns ingen ångerrätt...bara så ingen hamnar i en pinsam situation...Det är bara å ringa till 3 ... Dom har då varit vänliga mot mig... sedan har du ju 2 veckors ångerrätt så kolla om du kan teckna om till nytt avtal

Postad 24 augusti 2008 - 08:38
Ett förtydligande bara...man kan ju ha köpt telefonen i butik, och då finns ingen ångerrätt...bara så ingen hamnar i en pinsam situation...
Jaså? Finns det ingen ångerrätt om man köpt det i affär?
Postad 24 augusti 2008 - 09:14
Jag vill kunna surfa fritt på min WM-mobl samt använda mitt telefonabonnemang i telefonen. Fungerar Touch Diamond som usb-host så man kan hänga på sitt usb-modem på det? Finns troligen ingen mjukvara för det dock?
Några idéer på hur jag kan lösa mitt problem?
Postad 24 augusti 2008 - 09:29
Själv tycker jag det är en super telefon och ska köpa den.
Postad 24 augusti 2008 - 10:07
En sak bara och det är hanteringen av kontakter som jag tycker är störig. Jag kopierade alla kontakter ifrån min förra SE telefon till simkortet men det känns som det är rena kaoset på telefonen just nu. När jag med TouchFlo försöker lägga till kontakter i Favoriter så hittas bara MSN-kontakterna, någon som har något bra förslag på hur man ska fortsätta? Går det att kopiera simkontakterna till telefonen?
Postad 24 augusti 2008 - 11:12
Nu jäklar har jag lekt med telefonen sen den hittade hem igår eftermiddag. Jag gillar den skarpt och ÄLSKAR att det är Windows. Jag har faktiskt testat att stänga av TouchFlo eftersom jag precis som i windows gillar ett enhetligt utseende men det blir lite pilligare att använda telefonen då. Synd att inte Windows fixar en WM-version som är bättre touch anpassad. Något jag stör mig på som vill ha ett RENT skrivbord med bakgrundsbild är den där j*vla klockan som tar upp hela skärmen. I Windows har jag 2 ikoner på skrivbordet, Den här datorn och en genväg till en mapp där alla nerladdade filer ifrån Firefox samlas.
En sak bara och det är hanteringen av kontakter som jag tycker är störig. Jag kopierade alla kontakter ifrån min förra SE telefon till simkortet men det känns som det är rena kaoset på telefonen just nu. När jag med TouchFlo försöker lägga till kontakter i Favoriter så hittas bara MSN-kontakterna, någon som har något bra förslag på hur man ska fortsätta? Går det att kopiera simkontakterna till telefonen?
Jag körde över kontakterna via att synca telefonen med outlook. Dock blev en del kontakter lite konstiga ändå, en del bytte lite namn och kastade om för och efternamn etc. Jag fixade det sista finliret manuellt i telefonen sen. Om jag ska kasta in ny ROM eller liknande så kontakterna försvinner så kommer jag göra en backup innna så man slipper göra om.
Postad 24 augusti 2008 - 11:48
Jaså? Finns det ingen ångerrätt om man köpt det i affär?
Nej, inte per automatik. Har inte handlaren sagt nånting om öppet köp så har du inte det.
Det är bara vid distansköp som du har lagstadgad ångerrätt. Man har inte ens ångerrätt om man handlar av dom där försäljarna som brukar stå i köpcentrum och på andra platser.
Postad 24 augusti 2008 - 13:39
När jag kör RunMe får jag detta felmeddelande: Wrong DeviceID symbols.
kanske ska det vara så.. men jag hittar inte En fil med namnet "Scandinavia-14.meta.dct" bara Scandinavia-14.meta
någon kunnig som vill hjälpa mig
Postad 24 augusti 2008 - 14:02
sköntYes
Jag har kört fast...
kanske ska det vara så.. men jag hittar inte En fil med namnet "Scandinavia-14.meta.dct" bara Scandinavia-14.meta
någon kunnig som vill hjälpa mig .. Pls
Kika här: http://wiki.xda-deve...ame=HTC_Diamond
Major speedup in TouchFlo responsiveness (but will use up a bit more memory)
Install Advanced Config and change the following:
File system cache to 8mb (default: Auto)
File system filter cache to 131072 (default: Disabled)
Enable all power managment items (Battery save more than 50%)
Redigerat av mr_tempoints, 24 augusti 2008 - 14:02.
Postad 24 augusti 2008 - 14:25
skönt
Jag har kört fast...
någon kunnig som vill hjälpa mig .. Pls
Kika här: http://wiki.xda-deve...ame=HTC_Diamond
Major speedup in TouchFlo responsiveness (but will use up a bit more memory)
Install Advanced Config and change the following:
File system cache to 8mb (default: Auto)
File system filter cache to 131072 (default: Disabled)
Enable all power managment items (Battery save more than 50%)
Hejsan igen.. När du får det felmeddelande då har du tryckt in fel DeviceID.. PM mig ditt emailadress så skickar jag filen med ditt device id färdigt
Redigerat av Unregisteredbdb603fb, 24 augusti 2008 - 14:29.
Postad 24 augusti 2008 - 15:46
Hur lägger du över filen till telefonen? Man måste lägga över den via Active Sync, då cab-filen converteras på nått sett. Först la Jag över cab-filer via "Filöverföringsläget" och då fick jag samma felmeddelande som du
när man kör telefonen via activ synk ska man instalera några program o sedan överföra eller kan man bara dra över den till den "flyttbara hårddisken" med en vanlig drag and drop till intärn minnet utan att starta om något?
¨(för att sedan bara klicka på filen för att instalera) ?
tacksam för hjälp känns som att jag HELT kört fast

Postad 24 augusti 2008 - 16:30
Stämmer inte, fri surf gäller bindningstiden ut dvs 24 mån.
Jag var inne på en 3 butik idag och frågade ut dem om villkor och annat inför ett evetuellt köp. Stod och knappade och jämförde HTC med Samsungen i närmare 15 min. För min del blir det nog samsungen istället. Den kändes mer som en telefon och hade mycket bättre touch skärm. Inte lika många funktioner men enklare att hantera och möjlighet till större minne via SD. När jag klev in i butiken var jag fast besluten om att gå därifrån med en HTC men jag blev förvirrad av att samsungen kändes bättre, vågade dock inte slå till direkt utan att åka hem och utvärdera ordentligt. Grymma telefoner hur som helst.
Hmm ... hoppas du har rätt får kolla upp det igen. Ringde dom igår (innan jag skrev mitt inlägget) och frågade och fick beskedet att mobild bredband (7,2) endast ingick de första sex månaderna. Hade nästan bestämt mig att slå till innan dess, Om det trots allt gäller för hela bindingstiden så verkar det som ett riktigt bra erbjudande. Speciellt som tre.se har kvar erbjudandet när man byter till ett billigare abonomang...... för 260 kr/månad i 24 månader får men en diamond, mobilt bredband och 200kr att ringa för. (låter lite för bra faktiskt....)
Postad 24 augusti 2008 - 16:39
Hmm ... hoppas du har rätt får kolla upp det igen. Ringde dom igår (innan jag skrev mitt inlägget) och frågade och fick beskedet att mobild bredband (7,2) endast ingick de första sex månaderna. Hade nästan bestämt mig att slå till innan dess, Om det trots allt gäller för hela bindingstiden så verkar det som ett riktigt bra erbjudande. Speciellt som tre.se har kvar erbjudandet när man byter till ett billigare abonomang...... för 260 kr/månad i 24 månader får men en diamond, mobilt bredband och 200kr att ringa för. (låter lite för bra faktiskt....)
Jag köpte samsungen idag, med bomben 399 samt bindningstid på 24 min så ingår gratis telefon och fri surf med turbo 3G (upp till 7,2 Mbit) under hela bindningstiden.
Postad 24 augusti 2008 - 16:41
jag ringde och pratade med 3 idag. Sa att förlängt mitt abonnemang för en vecka sedan, men nu fått reda på att en kompis har tecknat samma abonnemang (bomben 299) och fått mobilt bredband med på köpet.
Men hon jag snackade med sa att det bara gick att få de om man tecknar bomben 399 eller 499.
Postad 24 augusti 2008 - 18:07
P.S. Lite nojjig, men kostar det något att använda GPS:n? Google Maps körs ju via internet vad jag förstått så då betalar du bara för själva internet, men TomTom använder sig ju inte via internet utan satelliter, är det någon slags avgift på det eller när du väl köpt programmet kostar det inget mer?
TACK!

Postad 24 augusti 2008 - 18:24
näe det kostar inget att använda gps, google maps kostar lite precis i början när man synkar sateliterna men sen ska det inte kosta.
Postad 24 augusti 2008 - 18:25
när man kör telefonen via activ synk ska man instalera några program o sedan överföra eller kan man bara dra över den till den "flyttbara hårddisken" med en vanlig drag and drop till intärn minnet utan att starta om något?
¨(för att sedan bara klicka på filen för att instalera) ?
tacksam för hjälp känns som att jag HELT kört fast
Du ska ha mobilen i activesync-läge.. Sen ska du klicka på installationsfilen på datorn.. Då kommer det upp en ruta i mobilen där du får acceptera, du behöver alltså inte dra över något till själva telefonen.
Detta gäller alltså då du inte har en CAB-fil.
// Anders
Postad 24 augusti 2008 - 18:49
näe det kostar inget att använda gps, google maps kostar lite precis i början när man synkar sateliterna men sen ska det inte kosta.
Google Maps laddar ju ner kartor hela tiden du använder det, så det kostar datatrafik så fort du använder det.
Postad 24 augusti 2008 - 22:04
Postad 24 augusti 2008 - 23:27
Har suttit och hållt på med mailen men får inte till servern för utgående mail. Kan ta imot mail men inte skicka.
Enligt one.com så ska smtp vara customer-smtp.one.com. Men man kanske ska använda sig utav tres? Jag har inte en aning.
Hoppas att någon vet här. Tack för hjälp.
Postad 25 augusti 2008 - 02:25
Trycker Tre på sin fula logga om man köper därifrån?
Kan man kasta ut allt vad Tre heter ur luren på ett smidigt sätt?
Postad 25 augusti 2008 - 07:24
Har Diamond "mjuk" display som på t.ex. P1?
Trycker Tre på sin fula logga om man köper därifrån?
Kan man kasta ut allt vad Tre heter ur luren på ett smidigt sätt?
1. Nja, det är inte riktigt samma typ av mjuka skärm, men man känner att man trycker på den.
2. Nej, inget synligt på telefonen som hör till Tre.
3. Ja det finns program för att ta bort allt vad Tre heter.
Postad 25 augusti 2008 - 08:58
vilket gick bra. Klickade jag på eposten så dök mailen upp i en lista snyggt och prydligt. Men efter att jag uppgraderat till nya romen och
försöker spec:a min hotmailadress som epost så öppnas Opera och går till hotmail - alltså via en webbläsare. Har försökt ett par gånger men
det händer varje gång. Är det någon som har hotmail och råkat ut för samma sak?
/s
Postad 25 augusti 2008 - 09:38
Inget som vet något? :/Hej!
Har suttit och hållt på med mailen men får inte till servern för utgående mail. Kan ta imot mail men inte skicka.
Enligt one.com så ska smtp vara customer-smtp.one.com. Men man kanske ska använda sig utav tres? Jag har inte en aning.
Postad 25 augusti 2008 - 09:50
Hej!
Har du ställt in telefonen på att den utgående servern kräver authentication?
Enligt one.com så kräver de detta för att man ska få använda deras SMTP. Se mer info på http://www.one.com/s...ar-foer-outlook
Postad 25 augusti 2008 - 10:38
Har du ställt in telefonen på att den utgående servern kräver authentication?
Enligt one.com så kräver de detta för att man ska få använda deras SMTP. Se mer info på http://www.one.com/s...ar-foer-outlook
Tjena.
Många operatörer kräver att du använder deras SMTP för att skicka mail.
Jag själv har oxå One, men använder Telenors SMTP för att skicka mail då jag har Telenor abb.
I ditt fall bör du ju använda smtp.tre.se om det inte fungerar med Ones server.
// Liddan
Postad 25 augusti 2008 - 11:17
Hej.. jag får det verkligen inte att fungera har skrivit smtp.tre.se men det vil ändå inte fungera vet inte vad jag gör för fel. Kan ju ta imot så det stämmer men just att skicka går inte. har skrivit allt rätt. detta gäller för både min adress på one.com och den jag har hos bredbandsbolaget.Tjena.
Många operatörer kräver att du använder deras SMTP för att skicka mail.
Jag själv har oxå One, men använder Telenors SMTP för att skicka mail då jag har Telenor abb.
I ditt fall bör du ju använda smtp.tre.se om det inte fungerar med Ones server.
// Liddan
Postad 25 augusti 2008 - 11:39
Tror inte det fungerar så bra eftersom simkortet ofta bara stödjer namn och nummer.Du kan ju alltid spara över dom till simkortet
En kontakt innehåller en massa information så som namn, nummer, adress, bild, födelsedata mm.
Satsa på att försöka få igång en synk med Uotlook istället, det blir betydligt enklare att redigera kontakterna via PC:n.
Postad 25 augusti 2008 - 11:40
Hej.. jag får det verkligen inte att fungera har skrivit smtp.tre.se men det vil ändå inte fungera vet inte vad jag gör för fel. Kan ju ta imot så det stämmer men just att skicka går inte. har skrivit allt rätt. detta gäller för både min adress på one.com och den jag har hos bredbandsbolaget.
Låter skumt.
Det är inte så att du även ändrade SMTP port när du testade med Ones server. För Ones SMTP server lyssnar ju på port 2525 och inte 25 som är default SMTP port.
Tre:s server ska vara smtp.tre.se och lyssna på standard TCP port 25.
Då jag själv inte kör tre kan jag inte verifiera att tre:s server verkligen är smtp.tre.se men det är vad som står på deras hemsida.
Någon annan tre användare som kan verifiera detta?
// Liddan
Postad 25 augusti 2008 - 11:52
Postad 25 augusti 2008 - 12:23
I nyaste M3 så fick Diamond 5/10 och Iphone 8/10. Är han som testar ett skämt eller?
Jag är en trogen prenumerant av M3 men jag kan säga att om de behåller den killen på tidningen så säger jag upp prenumerationen. M3 har för mig alltid stått för ett avancerat innehåll för avancerade användare men om man förordar något som iPhone (som enl. mig är en nybörjar telefon) när det finns mer avancerade (bättre) alternativ så har man tappat fokus. Det han klankar ner mycket på är de uteblvina möjligheten till minnesutbyggnad vilket jag kan hålla med om. Jag har haft min telefon i en månad och använder endast 950Mb. Lyssnar inte jättemycket på musik (har sällan mer än 3 album i telefonen) men använder dock den inbyggda radion mycket. Nej, jag håller med! Han är ett stort skämt och en skam för de andra på M3:s redaktion som historiskt sett varit mycket tilltalande för mig.
Postad 25 augusti 2008 - 12:33
Stod direkta fel i texten..Att det inte följde med nå gps program....Och att det inte fanns svenska tecken
Postad 25 augusti 2008 - 12:41
I nyaste M3 så fick Diamond 5/10 och Iphone 8/10. Är han som testar ett skämt eller?
Det verkar vara ett ganska genomgående fenomen att Iphone (trots ett större antal påpekade brister) får högre betyg än Touch Diamond. Vilken annan telefon som helst med samma funktioner hade garanterat blivit klart sågade av kritikerkåren. Nu väljer man att bortse från det uppenbara och bara stryka medhårs i ett enda långt lemmeltåg.
Mycket tråkigt att journalister faller för den hype som omger Iphone...

Redigerat av grandstoff, 25 augusti 2008 - 12:59.
Postad 25 augusti 2008 - 12:50
konrada: Installera nya romen du, alla kartor ligger kvar så det ända du behöver göra är att installera tomtom igen så funkar det.
Tack för svaret, slipper jag vara orolig för TomTom GPS iaf

Postad 25 augusti 2008 - 13:59
Postad 25 augusti 2008 - 14:07
Låter skumt.
Det är inte så att du även ändrade SMTP port när du testade med Ones server. För Ones SMTP server lyssnar ju på port 2525 och inte 25 som är default SMTP port.
Tre:s server ska vara smtp.tre.se och lyssna på standard TCP port 25.
Då jag själv inte kör tre kan jag inte verifiera att tre:s server verkligen är smtp.tre.se men det är vad som står på deras hemsida.
Någon annan tre användare som kan verifiera detta?
// Liddan
Hur ändrar jag port hittar det inte någonstans. Men har även testat med smtp.tre.se men får det inte att fungera ändå. Man behöver väll iinte prenumrera på någon tjänst för att få det att fungera?P
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar