Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 26 augusti 2008 - 16:58

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

har mätt 7 sträckor i sundbyberg...var 7/15 meter har jag fört ner talen på "papper"...

2 kvarter härifrån har jag genomsnittsvärden på -60 dBm, ytterligare en gata har också hyfsat ca -80
resten av sträckorna är undermåliga alt "no service"

har varit på ytterligare ett par ställen utanför storstan där värden också är taskiga...dock ej nedskrivna
rapporter därifrån

Ok, dum fråga kanske, men hur mäter du då ? alltså, har du någon apparat som kan mäta telefonens känslighet ?

Postad 26 augusti 2008 - 17:02

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
med min telefon, alltså dbm värdet får du fram om du ringer *3001#12345#*
så slipper man snacket om pluppar...du kan alltså jämföra med andra don, tex donglar, andra telefoner osv

det värdet skall inte ligga över 90, inte i en stad

plupparna säger ju en del ändå förstås...om en telefon ligger stabilt på max...så är den inte nära att tappa mottagningen

Redigerat av fastball, 26 augusti 2008 - 17:10.

Postad 26 augusti 2008 - 17:10

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

med min telefon, alltså dbm värdet får du fram om du ringer *3001#12345#*
så slipper man snacket om pluppar...du kan alltså jämföra med andra don, tex donglar, andra telefoner osv

det värdet skall inte ligga över 90, inte i en stad

Ah, ok, då hajjar jag, visste inte att det fanns en sådan tjänst.

Jag tycker att jag har bra mottagning på min, men ska prova med att ringa det numret, vem vet, jag kanske egentligen har dåliga värden :)

Redigerat av macmic, 26 augusti 2008 - 17:11.

Postad 26 augusti 2008 - 17:15

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
hade jag bott i solna (några km härifrån), hade jag nog inte ens fattat att det var problem (i början ialla fall)...bra mottagning där även inomhus...

..det var så det började för mig, tyckte det var märkligt att det var så dåligt här...efter några dagar kollade jag nätet och upptäckte massor med folk som upplevde samma...fattade då att allt inte stod rätt till

Postad 26 augusti 2008 - 17:42

burt77
  • burt77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Skriv gärna och berätta om du löser det. Det kan vara värt att testa det som står på sidan 65, men för mig löste det inte problemet.
Vad har du för dator och operativsystem?

Jag har XP med sp2 så jag funderade ett tag på att uppgradera till SP3. Har du provat det? Datorns kapacitet bör inte vara problemet för mig...

Postad 26 augusti 2008 - 19:02

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

håll dig till 3g då?:)

Inte så lätt på Iphone 3G, det trodde jag du var väl medveten om vid det här läget! :)

Postad 26 augusti 2008 - 19:12

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har i princip bestämt mej för att köpa en Iphone, undrar bara hur den fungerar att surfa med på t.ex. jobbet lr i skolan. Va inne och testsurfade i en telia butik men då va den uppkopplad till deras nätverk så har ingen bra uppfattning om hur den fungerar annars.

Postad 26 augusti 2008 - 19:22

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Har i princip bestämt mej för att köpa en Iphone, undrar bara hur den fungerar att surfa med på t.ex. jobbet lr i skolan. Va inne och testsurfade i en telia butik men då va den uppkopplad till deras nätverk så har ingen bra uppfattning om hur den fungerar annars.

Ja, rent principiellt skall det inte vara några som helst bekymmer. Har du bara en bra 3G täckning, så finns det ingen bättra telefon/handdator för surfning.
Upplevelsen som du hade i teliabutiken är väldigt nära det du kommer att uppleva på skolan, dock är det självklart lite långsammare.

Postad 26 augusti 2008 - 19:33

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Är det bara 3g täckningen som är dålig eller gäller det all "täckning"? Ex om jag stänger av 3g och den övergår till något annat, är det likadant då?

EDIT: Såg att det var lite dåligt formulerat kanske men hoppas ni förstår.

Redigerat av Unregisteredad5e4575, 26 augusti 2008 - 19:34.

Postad 26 augusti 2008 - 19:54

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Det är 3G täckningen som är generellt dålig i mobilen. 2G gsm/edge skall det inte vara några problem med. Och kör du via WiFi, så fungerar det jo hur bra som helst!

Postad 26 augusti 2008 - 20:14

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag har XP med sp2 så jag funderade ett tag på att uppgradera till SP3. Har du provat det? Datorns kapacitet bör inte vara problemet för mig...

Jag kör XP med SP2, inga som helst problem.

Postad 26 augusti 2008 - 20:49

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag kör XP med SP2, inga som helst problem.

det kan omöjligt ha med windows xp att göra, kanske inte har uppdaterat itunes?

Postad 26 augusti 2008 - 21:12

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

det kan omöjligt ha med windows xp att göra, kanske inte har uppdaterat itunes?

Vet att folk har haft problem om USB-porten inte matar tillräckligt med ström.

Postad 26 augusti 2008 - 21:34

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ja, rent principiellt skall det inte vara några som helst bekymmer. Har du bara en bra 3G täckning, så finns det ingen bättra telefon/handdator för surfning.
Upplevelsen som du hade i teliabutiken är väldigt nära det du kommer att uppleva på skolan, dock är det självklart lite långsammare.

Måste man göra en inställning för att den ska ansluta sej till ett nätverk t.ex. hemma eller gör den det automatiskt?

Postad 26 augusti 2008 - 21:45

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Måste man göra en inställning för att den ska ansluta sej till ett nätverk t.ex. hemma eller gör den det automatiskt?

Du kan sätta upp det, så att den gör det automatisk, om det finns ett tillgängligt nät.
Alternativt så kan du sätta upp den så att du du skall godkänna innan du kopplas emot ett nät.

Postad 26 augusti 2008 - 21:52

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Du kan sätta upp det, så att den gör det automatisk, om det finns ett tillgängligt nät.
Alternativt så kan du sätta upp den så att du du skall godkänna innan du kopplas emot ett nät.

Så den kan altså hoppa på skolans nät, chill... men det förutsätter vell att det e trådlöst

Postad 26 augusti 2008 - 21:53

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Så den kan altså hoppa på skolans nät, chill... men det förutsätter vell att det e trådlöst

Ja - Det är väl ganska självklart? :)

Postad 26 augusti 2008 - 21:57

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ja - Det är väl ganska självklart? :)

haha jo :) hur stor del av internet har man tillgång till, antar att alla sidor inte går att besöka med en mobil?

Postad 26 augusti 2008 - 23:25

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

haha jo :) hur stor del av internet har man tillgång till, antar att alla sidor inte går att besöka med en mobil?

Du har tillgång till alla sidor förutom de som är flash-baserade, då iPhone för tillfället inte har stöd för Flash. Med iPhone är det alltså inte som de gamla telefonerna där man endast kom in på mobilanpassade wap-sidor.

Postad 26 augusti 2008 - 23:54

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

...om de gamla telefonerna där man endast kom in på mobilanpassade wap-sidor.

opera mini finns ju , grymme program

Redigerat av fastball, 26 augusti 2008 - 23:54.

Postad 27 augusti 2008 - 01:12

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Har sett en del billaddare som finns att beställa på nätet, men vet någon om det finns en som man kan köpa på t.ex. teknikmagasinet, onoff eller liknande. Är ute ruskigt sent då jag åker på söndag och inte hinner få hem en laddare innan fredag.

Postad 27 augusti 2008 - 07:05

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Har sett en del billaddare som finns att beställa på nätet, men vet någon om det finns en som man kan köpa på t.ex. teknikmagasinet, onoff eller liknande. Är ute ruskigt sent då jag åker på söndag och inte hinner få hem en laddare innan fredag.

http://www.clasohlso...spx?id=38879314

där har du en....

Postad 27 augusti 2008 - 07:27

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
http://www.gp.se/gp/...?d=444&a=441106

Ny test

Postad 27 augusti 2008 - 08:52

Unregistered712d7093
  • Unregistered712d7093
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade igår till SP3 och upplevde väl en del förbättringar allmänt med windows, men inte någon skillnad för iPhone. USB portarna testade jag samtliga som jag har och det var ingen skillnad. Försökte uppdatera drivrutinerna för apple mobile device usb driver och lite andra portar via enhetshanteraren, men inget resultat. Har glömt bort hur jag kommer in i BIOS för att se vilken version jag har, skulle någon kunna påminna mig?
Funderar väl annars på att köpa ett nytt kontrollerkort med USB portar och se om det löser problemet. Kan någon utveckla ang strömförsörjningen till USB porten?
Använde sambons dator åter igår och kanske helt enkelt kör vidare på den tills jag fått det att fungera med stationära.

Postad 27 augusti 2008 - 09:22

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Efter inköpet av iPhone så har man såklart blivit inslängd i iTunes virriga värld.
Finns det någon bra guide till iTunes? För det programmet är virrigare än allt annat anser jag.
Jag har en HP Mediasmart server som jag har all lagring på. Film, musik och bilder etc.
Där har jag sorterat allt fint i egna mappar: Mp3 > Album, singlar, diverse (lösa låtar). Sen har jag mappat upp servern i windows som en egen partition D:\
Kanske fel tråd att posta i men jag hittar ingen bra tråd för just iTunes.
Hur gör ni för att få ordning i iTunes kassa gränssnitt? All musik läggs ju bara in i tillsynes ingen ordning alls.

Postad 27 augusti 2008 - 09:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Tvärtom. Det är perfekt ordning i Itunes.
Om du har musiken taggad ordentligt så ska det inte vara några som helst problem.

Postad 27 augusti 2008 - 09:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Efter inköpet av iPhone så har man såklart blivit inslängd i iTunes virriga värld.
Finns det någon bra guide till iTunes? För det programmet är virrigare än allt annat anser jag.
Jag har en HP Mediasmart server som jag har all lagring på. Film, musik och bilder etc.
Där har jag sorterat allt fint i egna mappar: Mp3 > Album, singlar, diverse (lösa låtar). Sen har jag mappat upp servern i windows som en egen partition D:\
Kanske fel tråd att posta i men jag hittar ingen bra tråd för just iTunes.
Hur gör ni för att få ordning i iTunes kassa gränssnitt? All musik läggs ju bara in i tillsynes ingen ordning alls.

Sluta tänk i fil- och mappstruktur så får du ordning på det. Det är en databas över din musik istället. Här har du lite tips.

Kan inte förstå hur man kan tycka att iTunes är virrigt, men jag har väl använt det för länge så jag tänker på ett annat sätt nu :).

Postad 27 augusti 2008 - 09:28

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Itunes är ju helt underbart !
Ingen ordning? Har du allt taggat så är det ju bara sortera efter artist/album/låtnamn och köra på...har man allt taggat är itunes (och andra biblioteksprogram) bland det bästa man kan ha.
Jag har kört den sen version 4 någonting både på windows och mac och innan jag hade ipod.

Kom bara ihåg att om du vill behålla din mappstruktur så ska du kryssa ur att itunes ska kopiera all musik till en egen mapp, även om den blir strukturerad med artist-album-låtar om man har allt rätt taggat. Men du verkar ju ha externt och så, så klicka ur det i inställningarna innan du lägger in musiken.

Redigerat av slowmove, 27 augusti 2008 - 09:29.

Postad 27 augusti 2008 - 09:30

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

No shit, världens konstigaste program :)
Nästan allt annat till Mac är logiskt och lättnavigerat, allt utom iTunes. :)

Postad 27 augusti 2008 - 09:38

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Tvärtom. Det är perfekt ordning i Itunes.
Om du har musiken taggad ordentligt så ska det inte vara några som helst problem.

Jorå musiken är taggad i Album i alla fall, jag har lagt ner ordentligt med tid med programmet "Tag and rename" ett riktigt grymt program (windows) för att döpa om filer och id3 taggar. Rekommenderas!
Antar att det är invänjning tills man trivs i iTunes och såklart lära sig det.

Sluta tänk i fil- och mappstruktur så får du ordning på det. Det är en databas över din musik istället. Här har du lite tips.

Kan inte förstå hur man kan tycka att iTunes är virrigt, men jag har väl använt det för länge så jag tänker på ett annat sätt nu :).

Tackar! Jag ska läsa på och se hur jag ska få ordning.

Postad 27 augusti 2008 - 09:39

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Kom ihåg att du kan välja vy, kan tyckas rörigt med den "vanliga" där man bara ser alla låtinfon. Jag föredrar den vyn där de är mer sorterade efter albumen med albumcovern till vänster och sen ett litet mellanrum mellan alla album, blir mer sorterat och lättöverblickat då !

Postad 27 augusti 2008 - 09:39

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Jorå musiken är taggad i Album i alla fall, jag har lagt ner ordentligt med tid med programmet "Tag and rename" ett riktigt grymt program (windows) för att döpa om filer och id3 taggar. Rekommenderas!
Antar att det är invänjning tills man trivs i iTunes och såklart lära sig det.

Det är nog det tyvärr och att man får vänja sig vid att tänka lite annorlunda. Men Martin har rätt till viss del. iTunes har vuxit för länge nu och de har bara adderat funktioner, det blir mer och mer kladdigt. Har man varit med och är van vid programmet är det ganska enkelt att använda, men är man ny till det så är det otroligt mycket märkliga inställningar och ologiska knappar kan jag tänka mig.

Postad 27 augusti 2008 - 09:40

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

No shit, världens konstigaste program :)
Nästan allt annat till Mac är logiskt och lättnavigerat, allt utom iTunes. :)

Agreed ! Älskar verkligen MacOSX och iPhone/iPod men iTunes kommer jag inte överens alls med. Gillar logisk uppbyggnad inte när programmet själv ska sortera.

Postad 27 augusti 2008 - 09:41

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Itunes är ju helt underbart !

själv tycker jag att iTunes är ett riktigt skitprogram, gick ju att använda 3:e partare innan 3g varianten kom, hoppas verkligen att snikarna på apple öppnar upp igen

Redigerat av fastball, 27 augusti 2008 - 09:42.

Postad 27 augusti 2008 - 09:52

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Agreed ! Älskar verkligen MacOSX och iPhone/iPod men iTunes kommer jag inte överens alls med. Gillar logisk uppbyggnad inte när programmet själv ska sortera.

Det är ju dock lite Apples melodi och egentligen alla biblioteksprogram (itunes, iphoto, aperture, lightroom mfl.)

själv tycker jag att iTunes är ett riktigt skitprogram, gick ju att använda 3:e partare innan 3g varianten kom, hoppas verkligen att snikarna på apple öppnar upp igen

Bra argumenterat där :)
Roligt att veta varför folk hatar det, så man får nya insikter och så :) så berätta gärna

Postad 27 augusti 2008 - 09:58

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
finns många argument varför det är ett skitprogram...men som jag sade, det är synd att de skall strula till det för andra utvecklare...så att det blir svårare och svårare att använda iphonen i dessa...så kan iTunes användarna vara glada samt resten med :)

Redigerat av fastball, 27 augusti 2008 - 09:58.

Postad 27 augusti 2008 - 10:07

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

finns många argument varför det är ett skitprogram...men som jag sade, det är synd att de skall strula till det för andra utvecklare...så att det blir svårare och svårare att använda iphonen i dessa...så kan iTunes användarna vara glada samt resten med :)

Jo finns ju många som lyssnar på musik på olika sätt. Jag menar det finns folk som anser att VLC är bästa musikspelaren du kan ha på datorn.
Tycker också det är synd att apple inte vill vara mer öppna på det här men de är ju inte de enda. Finns ganska många som är låsta till egna program (philips och sony bl.a.) eller windows media player också. Tror det beror på att företagen annars skulle få massa supportfall där produkten inte kan synkas med programvara X fast det programmet lovar det. Men man ska väl inte spekulera.

Postad 27 augusti 2008 - 10:11

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Jag tycker att iTunes är bra men det är okonfigurerbart!
Hur startar man tex om med ett nytt bibliotek? Jag måste vara blind för jag hittar inget sätt att ta bort musik ur biblioteket.

Postad 27 augusti 2008 - 10:13

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
får du lite tid över slowmove så testa j'rivers Media Center, (bar win dock) så får du ett humm om vad iTunes skulle kunna vara... :)

Postad 27 augusti 2008 - 10:13

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Jag tycker att iTunes är bra men det är okonfigurerbart!
Hur startar man tex om med ett nytt bibliotek? Jag måste vara blind för jag hittar inget sätt att ta bort musik ur biblioteket.

Nytt bibliotek genom att hålla inne ALT tror jag det är på macen när du startar itunes.

Ta bort musik i biblioteket - markera och tryck delete !?

får du lite tid över slowmove så testa j'rivers Media Center, (bar win dock) så får du ett humm om vad iTunes skulle kunna vara... :)

Har tyvärr ingen tillgång till windows på sån basis i dagsläget även om jag använder det dagligen hos andra. Mac och Linux gäller hemma såklart.

Okej, Jag har väl om jag ska vara ärligt egentligen bara kört winamp och itunes ordentligt i mina dar och där gillar jag ju såklart itunes ganska rejält mycket mer. Winamp känns som ett plottrigt geek-program i jämförelse. Men som sagt allt beror ju på en själv. Itunes sorterar musiken exakt så som jag fick göra själv när jag använde winamp (artist - album - låtar) så jag är ganska nöjd med att itunes gör det automatiskt, att man sedan har hela biblioteket sökbart snabbt som attan i programmet är ju underbart. Sen kan man ju göra spellistor och smarta spellistor för de gånger man vill specificera sin lyssning på annat sätt än artist/album-mässigt eller shuffle.

Redigerat av slowmove, 27 augusti 2008 - 10:17.

Postad 27 augusti 2008 - 10:17

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Du har tillgång till alla sidor förutom de som är flash-baserade, då iPhone för tillfället inte har stöd för Flash. Med iPhone är det alltså inte som de gamla telefonerna där man endast kom in på mobilanpassade wap-sidor.

Vilka sidor är flash baserade? Har du nått exepel. :)

Postad 27 augusti 2008 - 10:18

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Nytt bibliotek genom att hålla inne ALT tror jag det är på macen när du startar itunes.

Ta bort musik i biblioteket - markera och tryck delete !?

Haha som inbränd Windows användare som man är (kör iTunes i Windows dessvärre) så letar man ju såklart efter nån inställning för att redigera. Valde helt enkelt alla låtar och som du sa "delete" :)
Nu ska jag inte spamma iPhone 3G tråden nått mer angående iTunes.

Postad 27 augusti 2008 - 10:20

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Haha som inbränd Windows användare som man är (kör iTunes i Windows dessvärre) så letar man ju såklart efter nån inställning för att redigera. Valde helt enkelt alla låtar och som du sa "delete" :)
Nu ska jag inte spamma iPhone 3G tråden nått mer angående iTunes.

Bara skicka ett PM eller så om du behöver ytterligare hjälp eller tips om itunes. Jag hänger inte i trådarna så ofta längre under senaste året utan dyker in ibland, men är ofta inloggad konstant och kollar ju prisjakt och sånt så PMs märker jag. :)

Förresten rapporterar ett fåtal beta-testare nu att senaste betan av 2.1 har löst täckningsproblem för de.

Redigerat av slowmove, 27 augusti 2008 - 10:34.

Postad 27 augusti 2008 - 11:20

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Bara skicka ett PM eller så om du behöver ytterligare hjälp eller tips om itunes. Jag hänger inte i trådarna så ofta längre under senaste året utan dyker in ibland, men är ofta inloggad konstant och kollar ju prisjakt och sånt så PMs märker jag. :)

Förresten rapporterar ett fåtal beta-testare nu att senaste betan av 2.1 har löst täckningsproblem för de.

Tackar! :P börjar få lite häng på iTunes nu så i slutändan blir det nog kanon som allt annat från Apple!

Låter grymt bra angående täckning problemen, bara hålla tummarna. Som vanligt är Apple grymma.
Om dom fixar det så snabbt blir man imponerad än en gång. Ta som jämförelse med Microsofts "corruption bug" i deras Windows Home Server OS, det blev fixat i Juli först och när släppte dom det OSet? November eller nått :angry:

Postad 27 augusti 2008 - 11:33

Unregistered9b3094c0
  • Unregistered9b3094c0
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det någon som har hört hur vida Telias exklusivitet på abonnemang kommer hävas eller inte efter tre månader? Var ju snack om det i början men sedan har det väl varit tyst om det. Nu har det ju gått en och en halv månad sedan Iphone 3G släpptes...

Postad 27 augusti 2008 - 12:13

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Är det någon som har hört hur vida Telias exklusivitet på abonnemang kommer hävas eller inte efter tre månader? Var ju snack om det i början men sedan har det väl varit tyst om det. Nu har det ju gått en och en halv månad sedan Iphone 3G släpptes...

De har inte exklusivitet och har aldrig haft det på iPhone. Det är upp till de andra bolagen att komma fram till en deal med Apple.

Postad 27 augusti 2008 - 13:00

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Man har även kunnat läsa om att 3 skulle förhandla med Apple om att få sälja Iphone, men sen har man inte fått veta mer. Frågan är hur det har gått. Kanske är munkavel på tills de tre "inte exklusiva" månader som Telia verkar ha ensamrätt för (rolig mening) har gått ut.

Postad 27 augusti 2008 - 13:44

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Tror helt enkelt det är så att nu när apple har fått ut den i sverige så förhandlar de inte med fler här förrän de förhandlat klart på de marknader den än inte är ute. Jag tror alltså att apple helt enkelt väljer att inte förhandla med fler förrän de känner att det är dags för det steget.

Postad 27 augusti 2008 - 14:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Kan ju även vara så att man vill fixa 3G-problemen innan man slänger in en ny spelare på planen?

Postad 27 augusti 2008 - 14:15

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Å andra sidan ökar de tillverkning och slänger in nya spelare på nya marknader redan nu :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.