Guida gjorde inte mycket skada i finalen, ta FÖR FAN bort "octagon control" som bedömingskriterium... Fighten JDS-Carwin lär ju bli roligare, den ser jag oerhört mycket fram emot. Hade varit kul att se hur JDS reagerar om Carwin träffar.
*=
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 June 2011 - 08:57
Jahapp, då var senaste TUF avgjort. Kul för Ferguson, men den här säsongen var killarna så usla att jag härmed tackar för mig. Inget mer TUF för min del*, det är lite för mycket white trash med i programmet. Det är ju nästan lika kasst som Big Brother.
Guida gjorde inte mycket skada i finalen, ta FÖR FAN bort "octagon control" som bedömingskriterium... Fighten JDS-Carwin lär ju bli roligare, den ser jag oerhört mycket fram emot. Hade varit kul att se hur JDS reagerar om Carwin träffar. *=
Spoiler
Postad 07 June 2011 - 09:11 Ja, men TUF blir tråkigt om man har 2 så trista tränare. JDS är ju verkligen mesig och tråkig, men han får tuff konkurrens av Lesnar i att vara tråkigast. Killarna som gick till final verkar vara helt ok, men resten var skit. Nästa säsong blir otroligt mer underhållande med Mayhem i huvudrollen. Greg Jackson har lyckats göra Guida till en extremt tråkig positionsfighter, vilket givetvis är bra för Guidas karriär i det långa loppet. Men octagon-kontroll dödar MMA. Guidas nya standup som han först visade upp mot Gomi funkar bra för att inte bli träffad, problemet är att han aldrig träffar själv utan det är bara en stil för att underlätta nedtagning och kontroll. Guida fick in totalt en träff i standup i 3 ronder, Pettis läste standupen bra och dominerade där. I GnP fick Guida knappt in några träffar heller utan fick mest försvara sig mot subs och slag från botten, men han dominerade positionen och gav några löjliga shoulder shrugs. Pettis såg inte ut som att han fått ett litet blåmärke efter matchen, synd att en så talangfull fighter ska förlora på det sättet. Guida själv: ”I think he has the trickiest guard of anybody I’ve ever fought, I must have defended 10, 12 triangles and arm bars. He hit me lights out a couple of times from the bottom, I ain’t going to lie. He kicked me in the back of the head. He punched me, elbowed me and is tough as nails. He has a real tricky guard and is a super talented kid.” Redigerat av Unregistered9d110ebc, 07 June 2011 - 09:12. Postad 07 June 2011 - 09:27
Nästa säsong vill jag helst inte se eftersom Bisping är med. Ilskan den sopan framkallar hos mig är inte bra för mig, jag vill inte dö i hjärnblödning innan jag fyllt 30!
Guida alltså... Hans insats senast var vidrig, om den här utvecklingen fortsätter så kommer jag nog sluta titta på mma och bara köra boxningen framöver. Som du säger, octagon control= the death of mma. Jag satt framför tv:n och kokade när Guida höll på, och när Buffer sa hans namn var det som att luften gick ur mig helt. Verkligen tragiskt. Postad 07 June 2011 - 11:17
Guida var smart och vann med dom regler som gäller i UFC, det råder det ingen tvekan om. Han fightades efter sina begränsningar och vann på det enda sättet han kunde vinna, det är inte Guidas fel utan det är reglerna det är fel på.
Men jag kan inte fatta hur Guida kan få fortsätta hålla fast Pettis och räknas som aktiv med sina shoulder shrugs, att han kan hålla fast Pettis med båda armarna och använda axlarna till att "slå" på Pettis. Det är illa nog när brottare inte vågar resa sig upp för att slå, utan droppar extremt korta armbågar för att inte riskera position. Varför ställde inte domaren dom upp när han höll på med axlarna och bara höll? Axel-slag är nästa steg i tråkbrottar-MMA, där position är det enda viktiga. Postad 08 June 2011 - 06:46
Nu j*vlar händer det grejer, Floyd är tillbaka! I september smäller det mot Victor Ortiz. Southpaw... Blir det en tune up innan Manny ska få bita i gräset?
Postad 10 June 2011 - 12:42
Vad säger ni om UFC 131? Jag ogillar ju Maia, så jag hoppas givetvis han går på en mina. I övrigt blir det lite kul att se Kenny Florian i ytterligare en ny viktklass, ser han bra ut här så kan han säkert vara ganska framgångsrik där också. Einemo har ju ruggig BJJ men jag tror inte det räcker. JDS vinner om inte Carwin träffar ganska tidigt/kan ta ner honom "at will".
Donald Cerrone vs. Vagner Rocha Demian Maia vs. Mark Muñoz Jon Olav Einemo vs. Dave Herman Kenny Florian vs. Diego Nunes Junior dos Santos vs. Shane Carwin Postad 10 June 2011 - 15:44
Ja det är ett av de bästa carden detta året iaf och jag hoppas att det levererar. Får se hur Carwins "nya" cardio är nu. Donald Cerrone vs. Vagner Rocha Demian Maia vs. Mark Muñoz Jon Olav Einemo vs. Dave Herman Kenny Florian vs. Diego Nunes Junior dos Santos vs. Shane Carwin Postad 10 June 2011 - 19:36
Jag skulle bli rätt förvånad om vi ser Carwin fixa 3 ronder i högt tempo..
Dock så tror jag att det kommer att sluta med knock innan rond 1 är över. Hoppas på Carwin... Aldrig riktigt gillat Santos Postad 12 June 2011 - 10:16
JDS! Wow. Alla tvivel jag hade kring hans tdd är som bortblåsta. Velasquez kommer få det tufft i höst, stående får han storstryk och frågan är om han klarar att ta ner JDS utan att bli rejält straffad?
Gött att Maia förlorade!
Postad 12 June 2011 - 21:33
JDS vs Velasques har alla möjligheter att bli en av årets bästa HW matcher (om den sker i år vill säga).. Ska bli grymt intressant se hur den ter sig.. Tror JDS har många av de verktyg som krävs för att besegra Velasques, samtidigt så är Velasques en i mina ögon, mycket mera komplett och farligare motståndare än Carwin.. Kul kul ska d bli ialla fall
Tyckte Maia gjorde en bra första rond, klart över förväntningarna... Någon mer som tror att Aldo besegrar KenFlo hyffsat lätt?? Postad 13 June 2011 - 04:30
Visst, JDS glänste mot Carwin (som jag för övrigt aldrig haft något för) men att han kommer få "storstryk" stående mot Cain kan jag knappast hålla med om! Velasquez kan ju faktiskt knocka folk till skillnad från JDS Cain har vunnit alla sina matcher (0 förluster) och 8 utav 9 har varit på just knockout. Redigerat av Kniff, 13 June 2011 - 04:33. Postad 13 June 2011 - 06:51
Var skriver jag att JDS kommer få storstryk mot Cain stående? Cain har ju bara en KO (menar du TKO?) jämfört med JDS två... Det jag menar är att JDS har klart bättre boxning än Velasquez, både defensivt och offensivt. Titta på Cains defensiva boxning mot t.ex. Kongo där han blev sänkt ett par gånger. Ingen guard och huvudet är helt still vilket gör att Kongo kan träffa hårt ett par gånger. Det var inte alls bra. ![]() Kommer fighten hållas stående kommer Velasquez bli sönderplockad. Hans chans är att försöka få det till ett cardio war och hela tiden hålla ett högt tempo eftersom JDS cardio inte kommer vara lika bra. Kan han få till en sån fight är han fruktansvärt bra. På marken är det säkert ganska jämnt. Jag har inte sett särskilt mycket av JDS jj, men med tanke på vilka han tränar med så är den nog inte dålig. Dessutom såg du ju hans tdd och nedtagningar i den här fighten. Det finns en anledning till att oddsen är lägre på en JDS-seger. Postad 13 June 2011 - 07:31
Cain kommer att dominera Dos Santos
Med sin wrestling framför allt. Sen har ju Cain blivit en hel del bättre än sopmatchen mot Kongo. Aldo vinner enkelt. Mina gissningar.. Tycker nästan synd om Maia.. Han var ju riktigt bra stående och bjöd upp till en intressant fight. Nästan så jag tyckte han borde ha vunnit Rätt ok gala på de stora hela. Men cowboy vad sysslade han med? Överlag tycker jag de är fler fighter där de är på tok för försiktiga . Shit vad Carwin fick äta läder. Känns som att carwin lär bli en ny gatekeeper Redigerat av moparman, 13 June 2011 - 07:35. Postad 13 June 2011 - 07:52
Men Kongo är den bäste strikern han mött, därför är den relevant. Ja det återstår att se om Velasquez kommer kunna hantera honom, jag trodde ju innan den här galan att JDS skulle bli manglad av duktiga brottare. Nu tror jag dom kommer få det svårt mot honom. Han är jäkligt duktig på att störa deras nedtagningar med strikes, lite samma taktik som BJ Penn gärna kör (kolla Sherk-fighten). Det blir ju årets största fight hittills i UFC. Störst är ju trots allt Werdum-Overeem!
Postad 13 June 2011 - 09:56
Tjaa är han verkligen det?
Glöm inte att han mött Lesnar Carwin försökte väl knappt få ner Santos. Tror inte Carwin var så peppad å full av energi efter första ronden.. Werdum-Overeem ska bli sjukt kul att se Redigerat av moparman, 13 June 2011 - 09:57. Postad 13 June 2011 - 10:01
Hehe, ja det är klart - Lesnar är ju en striker utöver det vanliga!
Postad 13 June 2011 - 13:40
Haha, jag skrev fel i mitt svar, menade såklart tvärtom. Det konstiga är alltså att du tror att JDS är en bättre striker när resultaten säger motsaten (TKOs räknas också, du vet Även om JDS var bra mot Carwin ser jag knappast det som någon större merit, som jag skrev tidigare har jag aldrig gillat Carwin och att han är rankad #5 enligt Sherdog är inte vettigt enligt mig, han är en gammal gubbe som kan wrestlas och har tunga slag, det krävs lite mer än så. Kanske låter som en sammanbiten Cain-fan (vilket jag förvisso är, följt honom sen debuten) men jag tror han vinner mot JDS i höst. Vi får väl se helt enkelt Redigerat av Kniff, 13 June 2011 - 13:47. Postad 13 June 2011 - 15:11
En KO och TKO är ju inte riktigt samma sak, men visst - Cain har avslutat fler nu på slutet. TKO/KO är ju lite mer flytande i mma eftersom fighten fortsätter på marken. Men jag ser det mer som i boxningen, då är motståndaren medvetslös - exempelvis Franklin-Quarry. TKO är när killen fortfarande är vid medvetande men försvarar sig för dåligt och domarn går in och bryter.
Det är bättre i boxningen, där är det solklart. Den snyggaste KO:n på länge, Martinez-Williams II: ![]() Jag gillar också Velasquez, men han har luckor stående som han inte har täppt till (än iaf). JDS trodde jag var en alldeles för svag brottare för att klara Lesnar/Velasquez/Carwin, men i den här fighten visar han att så inte var fallet. Hans händer är redan top 5 i mma och efter den här fighten oroar jag mig inte för hans tdd längre. Och håller han det stående mot Cain då är jag helt övertygad om att han vinner. Edit: Egentligen är väl 99% av alla stopp i mma TKO sålänge man inte sänker killen och iskallt går därifrån. Typ som Hansen gjorde: http://s302.photobuc...c...if&newest=1 Redigerat av Kamui, 13 June 2011 - 15:14. Postad 13 June 2011 - 15:22
Helt klart så skiljer sig TKO och KO. Men om man med de tunna handskarna som finns i UFC inte klarar att knocka en motståndare som knappt försvarar sig (Carwin) så börjar man fundera vem av de två det är fel på Postad 13 June 2011 - 15:29
Det är ju två riktiga träskallar han har mött, Roy har väl blivit stoppad en gång och Carwin noll gånger. Men självklart hade det sett jäkligt mycket bättre ut om han iaf avslutade Nelson. Carwin tog ju två enorma bomber från Gonzaga utan att slockna så det var väl inte helt otroligt att han stod tiden ut.
Det blir en rolig fight iaf. Jag tror på JDS. Vi får se vem som får rätt Postad 13 June 2011 - 22:17
Jag lägger mig i och lägger min röst på Cain, tror det blir mkt tryck mot buren för att sedan säras på och tillbaka igen ): Postad 14 June 2011 - 06:45
Tränar han med Greg Jackson? SKämt åsido, kör han den taktiken önskar jag honom all olycka! Då får vi hoppas att JDS sänker honom totalt, den taktiken är verkligen hemsk. Postad 14 June 2011 - 09:55
Jag har Cain som knapp favorit pga cardio, men i standup är JDS klart bättre. Det är trycka mot buren/clinch taktiken som kommer vara Cains strategi.
Helgens ufc var väl lite halvkass. Einemo var en besvikelse, dålig cardio. Han såg för stor och otränad ut jämfört med tidigare. Det var väl ganska ok att Maia förlorade, men en sak är säker han vann första ronden solklart och det är väldigt underligt att en domare kan ha det till att Maia förlorade alla ronder. Jag tycker nog att det var Maia som vann, men rond 2 och 3 var jämna. Änne värre var det med Omigawa. Första 2 ronderna var relativt jämna, men den enda som träffade effektivt var omigawa. Rond 3 dominerade omigawa med standup och nedtagningar. Alla domare hade den andre (kanadensaren?) som vinnare, en domare hade det 30-27. Dana White sa efteråt att den domare som hade det 30-27 borde bli slagen med en käpp och han gav Omigawa win-bonus för matchen. Ser fram emot riktigt bra tungviktmatcher till helgen istället. Även Barnett blir intressant att se, han ser riktigt vältränad ut. Redigerat av Unregistered9d110ebc, 14 June 2011 - 09:57. Postad 14 June 2011 - 19:39
Taktiskt är det väl det smartaste han kan göra, trycka mot buren och någon nedtagning för att sedan köra på repeat. Hoppas jag har fel men tror det kommer bli en sådan match, dock slår ju Cain ganska hårt men chansen att det blir en sluggermatch tror jag inte är så stor ): Postad 15 June 2011 - 09:13
Jag är inne på att det blir en sån fight också. Men jag ser hellre en fight där båda aktivt vill VINNA, inte undvika att förlora. Tyvärr är det ju allt fler fighter i UFC som ser ut så. Istället för att slita som fan på marken med att passera guard och försöka dra ut motståndaren ligger man i full guard och gnider med lite armbågar istället.
Postad 15 June 2011 - 15:45 Ja det är det som är det stora problemet med mma (ufc) i dagsläget. Det behövs en regeländring i poängbedömningssytemet eller i hur aktiv man måste vara för att få stanna på marken. Guida fick ju enormt med kritik efter sin "vinst" mot Pettis, där han använde sina tunga armbågsslag för att bättra kunde hålla nere Pettis. Tyvärr ser inte Dana White det som något problem, om man ska tro på hans kommentar, utan han tycker att problemet låg hos Pettis som hade för dålig brottning. Men Dana White är smart och inser att han behöver göra sporten lite mer attraktiv tror jag, så han jobbar säkert för att kanske få till lite ändringar. Redigerat av Unregistered9d110ebc, 15 June 2011 - 15:46. Postad 16 June 2011 - 06:20
Jo sedan är ju frågan hur man skulle kunna göra ändringar på ett snyggt sätt(o inte som YAMMA med lutande bur kant), införa gula/röda kort som i pride kanske vid inaktivitet som gör att dem jobbar på bättre? Postad 16 June 2011 - 06:51 Enklaste sättet är att domarna tar upp dom snabbare från marken. Villkoren på att vara aktiv i toppkontroll måste öka, det ska inte räcka att hålla fast motståndaren i dennes guard och grinda med lite brottar-armbågar eller ännu värre hålla fast med båda armar och använda sina axlar. Detta gäller så klart även vid upptryckning mot buren, wall'n stall. Sedan ska inte nedtagningar och toppkontroll räknas positivt i poängbedömning om man inte gör något med dom. 2 enkla åtgärder som skulle skapa roligare matcher. Visst gult kort är skulle vara jättebra, men det kommer aldrig införas. Postad 16 June 2011 - 06:56
Jag hade hellre sett att en nedtagning i sig ger noll poäng i domarens bok. BARA aktivitet på marken ger poäng. Ligger du underst och gör skada som fasen/försöker få till submissions så är det du som vinner. Mousasi - King Mo. Med de här bedömningarna hade Mousasi vunnit eftersom Mo inte gjorde ett skit mer än att ta ner Mousasi. Mo var helt sönderslagen och Mousasi helt oskadd. Trots det vinner Mo. Stående är det samma grej, kör wall 'n stall så får du inte ut något för det. Det som räknas är strikes och försök till submissions/passera guard. Förinta det hemska bedömningskriteriet "octagon control". Och i mina ögon: ta bort armbågar på marken så folk tvingas skapa lite utrymme mellan sig själva och motståndaren för att kunna göra skada. Då kan man ju få se en del kul från rygg också. Annars ligger ju bara folk och gnider med sina armbågar. Jag blir förbannad bara jag tänker på det. Alternativt, sänk allas löner rejält och betala bara ut gigantiska bonusar till de som avslutar fighter. Går fighten till domslut? Halva lönen, alternativt ingen lön om man är notoriskt dålig på att avsluta (exempel Jon Fitch). Har ni andra några förslag? Fortsätta som det är? Jag vill ju gärna bli av med buren också, men det kommer aldrig att hända. Redigerat av Kamui, 16 June 2011 - 06:57. Postad 16 June 2011 - 10:13
JDS kommer att sänka Valesques, men han lär få det tufft. Sedan kommer Brock och dominerar och återtar bältet under 2012.
Så kommer det att bli grabbar! Postad 16 June 2011 - 12:42
Skitbra att du kommer med dom förutsägningarna. Då är alltså kontentan att Velasquez kommer sitta kvar på tronen Postad 16 June 2011 - 19:28
Tror JDS kan sänka velasquez någon gång men att han hinner återhämta sig, tror brock kan få svårt att ta sig tillbaka(o andra sidan känns inte HW så jättespännande med dem som är i toppen just nu). Brock tillför stort underhållningsvärde så hoppas få se honom lite då och då, gamla favoriten Mir känns tung när han rör sig... skulle vilja ha mer rörelse av han och mera sub försök. Postad 17 June 2011 - 05:10 Haha, ja antagligen. Om ni bara visste vad jag höll tummarna för Carwin. Jäkla skit, men det var ingen tvekan om vem som var den bättre fightern i den matchen. Haha, hur tror du att det blir i HW-toppen då. Tack Postad 19 June 2011 - 15:52
Då var det snart dags för semifinaler i SF:s HWGP - det ser jag fram emot något enormt!
Barnett såg bättre ut än vad jag hade trott, även om han inte möter världens bäste så såg det väldigt stabilt ut. Reem-Werdum. På något konstigt sätt tyckte jag den här fighten var grymt kul att se. Werdum såg jäkligt vass ut, hans striking såg bättre ut även om han fortfarande rör sig som en mumie stundtals. Han hade ju möjlighet att köra lite hur han vill eftersom han var medveten om att Overeem inte ville ner på marken med honom. Overeem visade återigen hur fruktansvärt stark han är, Werdum var som en trasdocka några gånger. Han hade inte den roligaste taktiken, men han vann mot en förbaskat vass motståndare. Konditionen var inte på topp, men han var garanterat spänd inför den här fighten. Bigfoot-Overeem blir årets tungviktsfight för mig, fy fasen vilken fight! Frågan är om inte Bigfoot är favoriten i den fighten? Jag hoppas dock på Overeem. Postad 19 June 2011 - 16:25
Såg vi samma match, tyckte det var en riktig skitmatch
Overeem stark, ja visst men Werdum tog varje chans att lägga sig ner, krävdes bokstavligt talan ingenting för att han skulle inta ryggläge.. Tror Bigfoot har en ypperlig chans till att ta sig till final, och vem ska stoppa honom där?? Postad 19 June 2011 - 16:34
Det är just den stora kontrasten mellan de två som gör det roligt. Werdum är ju sinnessjukt bra på marken, därför blir det så jäkla kul när han möter en striker av den kalibern. Kommer han klara av att ta ner honom eller inte? Werdums groundgame går ju dessutom ut på att vinna, till skillnad från exempelvis GSP.
Postad 19 June 2011 - 17:34
Att försöka lägga sig på rygg så fort motståndaren har minsta möjliga hudkontakt känns rätt magert utav en sinnessjukt bra grapler... Och för att vara en striker av sådan kaliber så hände det inte speciellt mycket...
Nä tacka vet jag Bispings matcher... (ja, det är ok lägga ut en bild) Postad 19 June 2011 - 17:44
Njae, han är en sinnesjukt bra grappler som inte har bra nedtagningar
Jag har full förståelse för att folk tyckte det var en snooze fest, men jag roades av den här fighten. Det har säkert att göra med att jag gillar både Reem och Werdum (förutom när han vinner över Fedor). Givetvis kan inte Overeem köra på som vanligt när han möter en kille med sån bjj, och då kan ju Werdum slappa av lite. Kollar hur Diaz körde när han mötte Noons och visste att Noons aldrig skulle ta det till marken. Då kunde han vara ännu jävligare än vanligt Men frågan är om Overeem rår på Bigfoot? Bigfoot var oerhört imponerande senast iaf.
Spoiler
Postad 19 June 2011 - 18:07
Tycker att nedtagningar liksom ingår i själva grapplingen och då ställer jag mig frågan hur sinnessjukt bra han idag är som grappler... Sen vette rackarns om man kan kalla Werdums svanhopp i mattan för att dra guard..
Overeems senaste matcher (K-1 inräknat) tycker jag varit ganska så trista, ser mest ut som ett köttdjur som puffar o gruffar lite, någon striking av hög kaliber tycker jag mig inte sett på ett tag Det är säkert som du säger, ens personliga tycke för vissa fighters som gör att man känner en viss anspänning både inför och under en match.. Postad 19 June 2011 - 18:16
Nämn gärna en enda grappler i tungviktsdivisionen som är bättre än Werdum? Einemo är ju bättre på pappret (möjligen), men i mma har han ju inte varit lika vass. Roger Gracie är ju ingen tungviktare längre och inte Jacare heller.
Vinnare av ADCC=sinnessjukt bra grappler - inget snack Vinnare av K1 Grand Prix=striking på hög nivå, inte ens JDS skulle gjort det trots att Reem fick en enkel väg till segern. Postad 19 June 2011 - 18:31
Jag har inte sagt att det finns många bättre grapplers, bara att jag funderar över hur bra han är idag, för i morgonens match såg han inte ut som en "mästare" direkt och är det så toppen ser ut bland grapplers inom tungvikten i mma så känns det väl sådär bra... Glöm inte att jag pratar om den prestation Werdum grorde i just denna match, inte vad han presterat tidigare. Är det inte så att man inte är bättre än sin senaste match??
Angående JDS så är det rena spekulationer, själv säger jag varken bu eller bä i den frågan.. K-1 Grand prix galan bjöd inte på mycket i över huvud taget tycker jag, skulle vart Peter Aerts i så fall.. Postad 19 June 2011 - 20:16
O vs W var en riktig skitmatch.
Cain känns mycket bättre! Postad 19 June 2011 - 20:45 Jag är beredd hålla med dig... Köper inte fullt ut att man "tog ut" varandra, om nu någon tyckte det... Vad gäller Cain så hoppas jag du har rätt Postad 19 June 2011 - 22:30
Så pissigt dålig match...
Reem såg ju sjukt dålig ut stående. Fick ju äta en hel del .... Tror att Cain skulle äta Reem till frukost. förmodligen Carwin också. Sen att Werdum la sig ner hela tiden var så patetiskt att jag inte finner ord.. Nu kanske vissa tycker att det är lika patetiskt av Reem att inte gå ner på mattan... Men det tycker inte jag... Lägga sig på rygg å vinka ...Tjaa....fyf*n för det. Ska man ha ner nån på mattan får man ju se till att plocka ner motståndaren på ett "normalt" sätt Postad 20 June 2011 - 06:33
Jag tycker också det var en tråkig match, men det var vad Werdum gjorde matchen till. Han utnyttjade reglerna till fullo, i Pride hade han fått gula kort och troligtvis blivit diskad. Jag fattar inte viss personers resonemang att dom tycker att Overeem var dålig, va fan skulle han göra. Werdum är väldens bästa MMA-grappler över 205 pounds, Einemo är inte i närheten av samma meriter. Werdum körde ju en fruktansvärt tråkig taktik, Overeem fick aldrig chansen att visa sin standup eftersom Werdums taktik var att få det till marken. Det var Werdums enda chans att vinna, även om han utnyttjade reglerna maximalt (man borde kunna införa poängavdrag för passiv taktik) så förstår man att han vill vinna och inte vill bli slaktad i standup. Werdum körde ju samma taktik mot Fedor och då fick det bättre.
Cain skulle också va utklassad i standup mot Overeem, men han skulle troligtvis köra clinch, trycka mot buren och nedtagningar som taktik. Så han skulle ha en ok chans, men Overeem är klar favorit för mig. Tror Overeem kör över Bigfoot, bigfoot kommer försöka köra standup blandat med nedtagningar, så Overeem kommer ha mer chanser att slå denna gången. Barnett var i riktigt bra form och såg riktigt stark ut, han går säkert till final. Overeem - Barnett nästa år. Masvidal såg märkligt nog helt otrolig ut. Han verkar vara en mycket speciellt person. Det är kanske någon som har sett dokumentären om Masvidal och JZ bl.a., JZ är den seriösa som tränar hårt och Masvidal kommer lite när han vill och äter brownies till frukost. Postad 20 June 2011 - 07:23
Haha, ja Masvidal-dokumentären är kul. Jag och polaren såg den och fantiserade lite om hur han skulle varit lika målmedveten som GSP i sin karriär. Då hade han ju varit en mördarmaskin. Håller med om Reem, klart killen blir styltig när han möter en kille som han är LIVRÄDD för på marken. Då ser man till att absolut inte bli nedtagen helt enkelt. Samtidigt har jag full förståelse för Werdum, vad annars ska han göra liksom? Bigfoot-fighten blir sjukt spännande, är det spikat vilket datum den blir av? Fasen att inte Fedor var på trädets andra sida, jag tror han hade varit i semi mot Barnett nu i så fall. Postad 23 June 2011 - 16:35
Så nu har även jag sett detta card äntligen. Kan inte annat än att hålla med er andra talare om huvudfighten.
Inte nog med att Werdum slängde sig på mattan så fort han fick chansen utan det tog honom 2 livstider att ställa sig upp med... Samtidigt så ställde han faktiskt Reem lite sen med sin stand-up och fick in några bra träffar. Men som sagt tråkigt som fan i övrigt. Barnett såg riktigt bra ut, på gränsen till att man undrade om han tog i alls. Kom att tänka på katten som leker med sitt byte en liten stund för att sedan gå mot strupen Masvidal såg okej ut. Lite för mycket showboating för min smak men en bra fight i övrigt. Dock tror jag inte att han rår på Melendes om han nu får den fighten. Postad 23 June 2011 - 16:51
Werdum såg ut att bli trött hur fort som helst, lite konstigt när han sa att Reem inte hade nån kondision (tror jag han sa iaf). Eller så fejka han bara ? Kanske alla nertagnngsförsök fick han att blir trött antar jag.
Tråkig matchup men sånt händer. Ingen av dom fick visa vad dom går för lixom. Postad 26 June 2011 - 20:53
Werdum var ju bara pinsam. Hade ju varit underbart (men dumdristigt) om Overeem antagit utmaningen och tagit sig an honom på marken och mosat honom. Då hade förnedrelsen varit total för Werdum.
Vem tror ni drar hem hela skiten då? Är rädd att Bigfoot Silva gör det, men jag hoppas på Overeem eller Kharitonov tror jag. Än så länge två riktigt bra galor i mina ögon. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |