och Spotify KAN man köra offline, men då faller hela vitsen med att strema - en offline lista är jättebra att ha men man vill ju kunna använda Spotify fullt ut
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 16 September 2009 - 20:43
och Spotify KAN man köra offline, men då faller hela vitsen med att strema - en offline lista är jättebra att ha men man vill ju kunna använda Spotify fullt ut
Postad 16 September 2009 - 20:58
Jo, Google maps fungerar med Wlan och den inbyggda GPSen, dock har du ingen automatisk navigering i vanlig mening. Den pekar bara ut vart på kartan du befinner dig. Den använder bara telefonmasterna för att snabbt triangulera vart du är, men det är inte nödvändigt. Dock måste du ha relativt fri sikt mot himlen.Skall inte iphonen fungera som GPS, nu är de som så här att mitt nummer är inte porterat så jag har dragit igång min iphone 3gs med halebop simkortet och sitter på wlan, borde inte telefonen då finna vart man befinner sig om den använder GPS å inte 3g för att localicera än.
Offline listan är ju den absolut bästa featuren med SpotifyJag kommenterade till Mentos men du hann emellan Snowie_
Postad 16 September 2009 - 21:04
Jo, Google maps fungerar med Wlan och den inbyggda GPSen, dock har du ingen automatisk navigering i vanlig mening. Den pekar bara ut vart på kartan du befinner dig. Den använder bara telefonmasterna för att snabbt triangulera vart du är, men det är inte nödvändigt. Dock måste du ha relativt fri sikt mot himlen.
Offline listan är ju den absolut bästa featuren med Spotify. Man sparar ju så grymt mycket batteri genom att synka ned låtarna via WiFi först.
Stämmde bra det, den inbyggda maps fungerade också när det var fri sikt mot himlen
Bästa är att köra offline lista + med internetuppkoppling, då slipper du streama alla låtar iaf.
Tack för svaren
Postad 16 September 2009 - 21:13
Postad 16 September 2009 - 21:22
Jag håller med i att offline-listan är en bra idé men som ni resonerar så kan man ju lika gärna synka dessa på vanligt sätt i iTunes
Det tar mindre plats med spotify, antagligen så har man större musik utbud i spotify också.
Postad 16 September 2009 - 21:23
Postad 16 September 2009 - 21:28
Mindre plats=sämre kvalitet och jag lovar....du har större utbud online än offline i Spotify
Ja mindre plats betyder oftast sämre kvalitet men inte nödvändigtvis det beror på codec. Kolla på tex IP telefoni samtal.
Men tillbax till ämnet, jag syftar på att offline mode av spotify kan vara bättre än itunes då du antagligen har större utbud på spotify. Men det bästa är fortfarande att ha offline lista men komplettera med online på spotify då du kan komplettera din befintliga offline lista. Men att köra offline tillsammans med online BÖR spara bandbredd samt batteri då inte wifi/3g behövs användas konstant. Borde även spara på datatrafik om man har en begränsad mängd.
Postad 16 September 2009 - 21:35
Det jag vill ha fram är att det nog i Spotify-tider ÄR bra att inse att man inte kommer långt med 500MB eftersom Spotify ÄR precis som du säger BÄST när man använder det online som komplement till sin offline-lista.
Sen kan man ju också snabbt se att iPhone är en telefon som kommer bäst till sin rätt om man låter den gå online så ofta som den vill, allt från push-mail till olika apps fungerar så mycket bättre då
Postad 16 September 2009 - 22:11
någon som kan svara på varför min iphone 3gs suger så mycket batteri? på 1 timme och 22 minuters användning och 2 timmar och 24 minuters vänteläge så har den dragit 21% av batteriet, fick min iphone idag så vet inte hur batteritiden ska vara men det här känns ju lite väl. Det var visserligen inte förän efter två timmar jag stängde av 3g och push men jag tycker ändå att det är lite väl när 4 timmar suger 20 procent och då har det inte ens varit effektivt användning. Någon som vet vad orsaken kan vara?
Ge det några dagar och några ur- och full-laddningar så kommer det nog bli bättre. Jag vet inte varför men det verkar som att batteriet inte når optimal kapacitet förrän man gått igenom några laddningscykler, så var det iaf. med min.
Btw, med 3.1 får jag enormt mycket längre batteritid än med 3.01.
Postad 16 September 2009 - 22:55
Laddar på 40% oftast eftersom jag läst att det är bäst för batteriet.
Postad 17 September 2009 - 01:29
DENVER IFI-700
http://www.netonnet....p...&iid=119554
Problemet är dock att jag inte vet ifall denna kommer fungera smärtfritt tillsammans med min iphone 3Gs. Är det någon som har koll på detta? Jag testkörde denna på Elgiganten tidigare idag och det fungerar fint att spela upp musik (och riktigt bra ljud för en tusing!) Det jag är lite tveksam till är ifall denna klarar av att ladda även en iPhone 3Gs? Ingen iPhone står med som kompatibel i produktbeskrivningen men eftersom det verkar funka när jag testade så kan det kanske gå ändå? Vad har ni för erfarenhet av tillbehör som ej är angivna som iPhone-kompatibla? Är det ingen bra idé att köpa dessa till sin iPhone?
Denver har ju också en mindre och billigare modell som verkar vara iPhone-förberedd, men den känns inte alls lika "het" som den stora modellen!
http://www.netonnet....p...&iid=119549
Ett annat alternativ jag kollat på men ej lyssnat på är Logitech Pure-Fi Anywhere 2
http://cdon.se/hemel..._-_black-944639
Någon som har ett omdöme om denna? Det jag är ute efter är riktigt bra ljud och möjlighet att ladda iphonen dagligen på ett smidigt sätt!
Om det finns någon som har en IFI-700 tillsammans med iPhone 3Gs och kan berätta lite hur det fungerar? Övrig hjälp är välkommen!
// aspire
Redigerat av aspire, 17 September 2009 - 01:39.
Postad 17 September 2009 - 07:48
Det går väl visst att använda en backup från 2G->3GS? Även om man inte sitter på 3.1.
Nej, det går inte om OS-versionerna varierar. När jag hade haft min telefon på service så kom den tillbaka med 2.2.1 och jag ville inte lägga in 3.0 igen eftersom det var det som förstörde möjligheten till WiFi i telefonen. Jag skulle lägga på min backup men det gick inte eftersom jag hade en tidigare version i telefonen än den som min backup var tagen med.
Redigerat av zinned78, 17 September 2009 - 09:08.
Postad 17 September 2009 - 08:22
någon som kan svara på varför min iphone 3gs suger så mycket batteri? på 1 timme och 22 minuters användning och 2 timmar och 24 minuters vänteläge så har den dragit 21% av batteriet, fick min iphone idag så vet inte hur batteritiden ska vara men det här känns ju lite väl. Det var visserligen inte förän efter två timmar jag stängde av 3g och push men jag tycker ändå att det är lite väl när 4 timmar suger 20 procent och då har det inte ens varit effektivt användning. Någon som vet vad orsaken kan vara?
Batteriet blir bättre efter en viss tids användning, jag har använt min iphone i lite mer än en vecka och jag märker redan att kapaciteten är märkbart bättre nu än den var första dagen.
/H
Postad 17 September 2009 - 10:38
Nu är det bara att hoppas min iphone kommer snart.
Postad 17 September 2009 - 10:40
FedEx knackade just på med mina Rebel Scholar-fodral. Beställde i tisdags så det gick snabbt.
Nu är det bara att hoppas min iphone kommer snart.
Vilket skal beställde du?
Postad 17 September 2009 - 10:47
Nej, det går inte om OS-versionerna varierar. När jag hade haft min telefon på service så kom den tillbaka med 2.2.1 och jag ville inte lägga in 3.0 igen eftersom det var det som förstörde möjligheten till WiFi i telefonen. Jag skulle lägga på min backup men det gick inte eftersom jag hade en tidigare version i telefonen än den som min backup var tagen med.
Jag gjorde min backup på 3.0.1 på båda telefonerna (2G -> 3GS) och det fungerade perfekt. Alla sms och liknade kvar, enda som inte följde me var de extra program som var installerade
Redigerat av Unregistered2316b843, 17 September 2009 - 10:47.
Postad 17 September 2009 - 11:15
Jag ska till tyskland nu i helgen och vill så klart stänga av datatrafiken så man inte får en tokräkning.
så
1. Hur stänger jag av den?
2. Kan jag fortfarande då koppla upp mig på ett ställe som har fri Wifi?
3. Hur vet jag att det verkligen är deras Wifi jag surfar på och inte via 3g nätet i tyskland?
Någon?
Postad 17 September 2009 - 11:17
Batteriet blir bättre efter en viss tids användning, jag har använt min iphone i lite mer än en vecka och jag märker redan att kapaciteten är märkbart bättre nu än den var första dagen.
/H
okej, men stänger du av 3g och push och sånt ller har du det på?
Postad 17 September 2009 - 11:37
Postad 17 September 2009 - 11:40
Fick luren för 4995:- med abbonemanget prata på + mobilsurf alltid vilket ger en månadskostnad på 118:-
Leveranstid just nu beräknas ca 5 veckor.
Längtar redan efter denna..
Postad 17 September 2009 - 11:41
Postad 17 September 2009 - 12:02
Hej
Jag ska till tyskland nu i helgen och vill så klart stänga av datatrafiken så man inte får en tokräkning.
så
1. Hur stänger jag av den?
2. Kan jag fortfarande då koppla upp mig på ett ställe som har fri Wifi?
3. Hur vet jag att det verkligen är deras Wifi jag surfar på och inte via 3g nätet i tyskland?
Någon?
Du går in i Inställningar-Allmänt-Nätverk och stänger av data-roaming. Då ska ingen trafik skickas mellan länderna. Sen ser du upp i hörnet om du surfar via w-lan tre "bågar" ovanpå varandra
Postad 17 September 2009 - 12:30
Du går in i Inställningar-Allmänt-Nätverk och stänger av data-roaming. Då ska ingen trafik skickas mellan länderna. Sen ser du upp i hörnet om du surfar via w-lan tre "bågar" ovanpå varandra
Tack..
Men ska den stå på I eller 0 när den är avstängd?...
Blir osäker på vad den ska stå på... min har alltid varit på 0...
men känns som I är = med på och 0 = med av??? eller är jag hellt ute och cyklar?
Postad 17 September 2009 - 14:27
Tack..
Men ska den stå på I eller 0 när den är avstängd?...
Blir osäker på vad den ska stå på... min har alltid varit på 0...
men känns som I är = med på och 0 = med av??? eller är jag hellt ute och cyklar?
0 = av
I = på
Alltså skall den stå på noll när den är avstängd.
Redigerat av DiSNEY, 17 September 2009 - 14:29.
Postad 17 September 2009 - 15:03
Jag gjorde min backup på 3.0.1 på båda telefonerna (2G -> 3GS) och det fungerade perfekt. Alla sms och liknade kvar, enda som inte följde me var de extra program som var installerade
Du missuppfattade då vad det var jag sa som inte fungerade
Det fungerar inte att göra det MELLAN os-versioner, att enda skillnaden är 2G till 3G har ingen betydelse. Däremot hade det inte fungerat om du hade gjort backupen på din 2G som hade haft OS 2.2.1 och sedan lägga in den på din 3G som kör t ex 3.1. Det hade INTE fungerat.
Postad 17 September 2009 - 15:17
Det där är ju FM-sändare, inget man har för att lyssna på radio...
Kolla in den från Macoteket, det e en radiosändare .
Puffa
Postad 17 September 2009 - 15:37
Funderar på att kanske köpa en 3GS 16Gb från Telia antingen kontant eller med abb men undrar nu följande:
Vet att om man köper den kontant (5845:-) så kan man välja "mobilsurf alltid" till sitt abbonemang istället för dyrare "mobilsurf extra" och för mig räcker 0.5Gb/månad så det jag undrar är ifall man även kan välja detta om man tecknar deras abb där man betalar av telefonen månadsvis, nån som vet?
Jag kollade hemsidan och där verkar det som att det endast finns 1 alternativ och det är ju med mobilsurf extra vilket ger en månadskostnad på 378:-.
Jag har tagit iponen med det billigaste abonnemanget de hade, 29 :- i månaden plus 200 för luren i månaden ( 24 månader) sen efteråt kan man lägga till Surfa alltid för 69 spänn i månaden, då blir den en extratjänst som man kan ha så länge man känner för det. Enligt Telia så hade jag varit tvungen att ha Surfa alltid under 24 månander om jag tagit den när jag band mig för mobil+ abonnemang. Har ju normalt Tele2 smart, så det kan ju vara en idé att inte binda mer än man behöver.
Puffa
Postad 17 September 2009 - 15:38
Kolla in den från Macoteket, det e en radiosändare .
Puffa
Det är ju inte att hitta en sändare som var intressant utan att hitta en mottagare. En sådan har jag inte hittat någonstans...
Postad 17 September 2009 - 15:41
Postad 17 September 2009 - 15:48
Det är ju inte att hitta en sändare som var intressant utan att hitta en mottagare. En sådan har jag inte hittat någonstans...
Jag kanske var lite oklar här med det är just en mottagare för radio, gå in där å kolla.
Postad 17 September 2009 - 17:28
Hade tänkt ta av mitt Invisible Shield från min front. Någon som har erfarenhet av detta? Blir ytan klistrig efter du tagit av den eller är den fläckfri?
Jag tog av mitt igår, inga spår alls. Annars är det bara att ta en trasa och putsa lite så är den så gott som ny.
Postad 17 September 2009 - 18:14
Fan vad skönt att höraJag tog av mitt igår, inga spår alls. Annars är det bara att ta en trasa och putsa lite så är den så gott som ny.
Postad 17 September 2009 - 18:36
Skumt! Kan nästa svära på att jag använde en backup från OS 2.2.1 till min 3GS (som var på 3.0). MeeeeeeeenjagkanskehardrömtdetNej, det går inte om OS-versionerna varierar. När jag hade haft min telefon på service så kom den tillbaka med 2.2.1 och jag ville inte lägga in 3.0 igen eftersom det var det som förstörde möjligheten till WiFi i telefonen. Jag skulle lägga på min backup men det gick inte eftersom jag hade en tidigare version i telefonen än den som min backup var tagen med.
Postad 17 September 2009 - 20:27
Skall ni ha en iPod iPhone docka till bra pris/prestanda kan jag rekommendera Microlabs. Fungerar med iPhone även om det inte står i specen.
Tack för tipset! Om någon kan ge mig mer info och tips ang mitt förra inlägg så vore jag tacksam!
// aspire
Postad 17 September 2009 - 20:30
Inställning - Allmänt - Nätverk- Data-roaming.
Vad innebär data-roaming exakt? Det fungerar väl lika bra att surfa med både 3G/Wifi även när detta är avaktivetat? Vad är det för skillnad att ha detta aktiverat och vad innebär det exakt?
// MagnuM
Redigerat av aspire, 17 September 2009 - 20:54.
Postad 17 September 2009 - 20:42
Jag har en säkert dum fråga, men jag ställer den ändå
![]()
Vad innebär data-roamin exakt? Det fungerar väl lika bra att surfa med både 3G/Wifi även när detta är avaktivetat? Vad är det för skillnad att ha detta aktiverat och vad innebär det exakt?
// MagnuM
Jag är lika okunnig som du är så jag undrar också har roaming nånting med 3g att göra ??
Postad 17 September 2009 - 23:14
Jag har en säkert dum fråga, men jag ställer den ändå
![]()
Vad innebär data-roaming exakt? Det fungerar väl lika bra att surfa med både 3G/Wifi även när detta är avaktivetat? Vad är det för skillnad att ha detta aktiverat och vad innebär det exakt?
// MagnuM
Om "Data Roaming" är PÅ = Om du befinner dig utomlands och då är uppkopplad mot en annan operatör, så kan du fortfarande använda datatjänster (data via 3g, edge och gprs).
Om "Data Roaming" är AV = Om du befinner dig utomlands och då är uppkopplad mot en annan operatör, så kan du inte använda datatjänster. Dvs. det går inte att skicka och ta emot data = slippa dyra telefonräkningar
Postad 18 September 2009 - 06:28
Redigerat av Lias08, 18 September 2009 - 06:32.
Postad 18 September 2009 - 09:48
Nån som vet om Volvos blåtand fungerar med iphone? Det står på volvocars.com att den ska fungerar med alla mobiltelefoner som har blåtand.
Kan inte svara på Volvo, men den funkar utmärkt på Seat.
Postad 18 September 2009 - 10:01
Då fungerar den säkert med Volvo också.Kan inte svara på Volvo, men den funkar utmärkt på Seat.
Postad 18 September 2009 - 10:15
Sitter som bäst och funderar över att investera i en iPhone. Har aldrig ägt varken iPhone, iPod eller Mac...så ni får ursäkta om jag ställer korkade frågor
Har företagsabonnemang och min arbetsgivare betalar telefonräkningen (på gott och ont). Pga detta är det lite känsligt med alltför mycket "privata kostnader".
Vad händer om jag skaffar en iPhone och vill köpa apps, kartor till GPS mm. Kan jag välja att betala sånt med typ kontokort....eller funkar det bara att få det på telefonräkningen?
Postad 18 September 2009 - 10:34
Har företagsabonnemang och min arbetsgivare betalar telefonräkningen (på gott och ont). Pga detta är det lite känsligt med alltför mycket "privata kostnader".
Vad händer om jag skaffar en iPhone och vill köpa apps, kartor till GPS mm. Kan jag välja att betala sånt med typ kontokort....eller funkar det bara att få det på telefonräkningen?
Alla apps betalar du med ditt itunes konto. Alltså inte med telefon räkningen...
Så köp du en iphone... den är grym som jobb mobil. Meddelande hanteringen fungerar sååååå fint.
//Micke
Postad 18 September 2009 - 12:38
Alla apps betalar du med ditt itunes konto. Alltså inte med telefon räkningen...
Så köp du en iphone... den är grym som jobb mobil. Meddelande hanteringen fungerar sååååå fint.
//Micke
Goda nyheter! Tack för det Micke
Postad 18 September 2009 - 14:53
Kan man rensa alla kontakter på en gång?
Postad 19 September 2009 - 10:26
Postad 19 September 2009 - 10:44
Man aktiverar själv.någon som har beställt en iphone 3gs hos tre, undrar bara om man måste aktivera själv eller fixa dom det,
//Mackan
Postad 19 September 2009 - 11:13
Man aktiverar själv.
//Mackan
tack mackan, har en till fråga, har sett på youtube att man bara slå på den utan att ladda den först,
ska man ladda iphone först o sen aktivera eller tvärtom ??
Postad 19 September 2009 - 11:31
Köpte min 3GS från Italien för ett par veckor sen. Den fungerar bra än så länge
http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH
När jag läst lite om slip-in fodral så ska detta vara det bästa kvalitetsmässigt. Detta säljs även av Apple Store för 300 kr + asdyr frakt.
Sena kostar c:a 30 dollar + 10 dollar FedEx frakt. Men det finns en kupongkod som cirklat runt på nätet som ger 20 % rabatt och den fungerade fortfarande. Man anger PCWIPNK11 i fältet "Coupon Code" som kommer fram efter att man angett sitt kreditkortsnummer. INTE i "Gift certificate". Det känns lite omvänt, men du godkänner först köpet efter att du angivit kreditkortsnummer och fått slå in kupongkoden.
Så med dollarkursen så hamnar detta på runt 230 kr.
Hoppas det hjälper någon. Återkommer gärna med intryck när det leverats om någon är nyfiken.
/ Fredson
Postad 19 September 2009 - 17:27
Helt sjuuuuuukt vilken trevlig mackapär det är, allt funkar direkt med mail, wi-fi etc, fruktansvärt enkelt, nästan så man blir lite besviken när man inte stöter på några problem som man är van vid som gammal WindowsMobile användare.
En liten fråga, jag köpte ett invisible shield till den, men jag såg att den inte täcker hela touch ytan och då kommer man ju se kanterna vilket jag inte vill, jag vill inte att skyddsfilmen ska synas i över huvudtaget. Någon som köpt någon skyddsfilm som kanterna inte syns på och som sitter perfekt så att man inte ser några kanter vid knappen samt ljudutgången, och som går ända ut till kanten runt om?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
14 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?