Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 9.117646 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8.333332 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6.5 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 5 280:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8.999998 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8.999998 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8.333332 (2) 789:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo 4K SE (Digitalboxar) 4 (0) 4 890:-
7 relaterade trådar

Postad 29 July 2013 - 08:47

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Har väntat på Duo2 ända sedan Solo2 släpptes, men har lite svårt att motivera mig den stora prisskillnaden på de få skillnaderna det är på de båda mottagarna. Jag ville egentligen ha fler än två tuners men har läst att man kan lösa det med usb-tuners, någon här som kör med den lösningen?

Postad 29 July 2013 - 09:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du har ju Gigablue Quad HD annars med upp till 4 tuners med samma chip som Vu+ Solo2 och det finns images baserade på openpli för den med så mjukvaran är inget problem.

Redigerat av Leatherface, 29 July 2013 - 09:27.

Postad 29 July 2013 - 09:39

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
De som har testa

Du har ju Gigablue Quad HD annars med upp till 4 tuners med samma chip som Vu+ Solo2 och det finns images baserade på openpli för den med så mjukvaran är inget problem.

2 bekanta som har testad den är inte nöjda med mjukvaran.

Postad 29 July 2013 - 09:55

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Hej ! Min vu+ duo vill inte starta, det började för några dagar sedan med att boxen frös när jag skulle byta kanal så då fick jag stänga av den på knappen där bak men nu så lyser bara den röda lampan i fronten och inget mer händer. Kanske nån har varit med om detta, grymt tacksam för svar..

För ett tag sedan stod det något om en kondensator i nätdelen som ger upp. Kolla bakåt i tråden så hittar du. Den infon borde vara en "sticky" i tråden, tycker jag.

Här :) Ytterligare en kompis har lagat sin på detta sätt nu.

Postad 29 July 2013 - 12:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

De som har testa

2 bekanta som har testad den är inte nöjda med mjukvaran.

Det bygger på samma mjukvara som Vu+ Solo2 fast inte från openpli själva utan från andra teams som bygger på openpli så gillar dom inte mjukvaran så kommer dom inte gilla Vu+ Solo2 heller. Det enda som skiljer är lite skillnader i inställningar möjligen och sånt precis som mellan olika images för övriga boxar med.
Fast dom kanske inte har testat att flasha om boxen.
Annars kan man vänta på dom första XBMC boxarna kommer alternativt bygga HTPC med XBMC med ett par tuners själv.

Redigerat av Leatherface, 29 July 2013 - 12:31.

Postad 29 July 2013 - 13:37

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Det bygger på samma mjukvara som Vu+ Solo2 fast inte från openpli själva utan från andra teams som bygger på openpli så gillar dom inte mjukvaran så kommer dom inte gilla Vu+ Solo2 heller. Det enda som skiljer är lite skillnader i inställningar möjligen och sånt precis som mellan olika images för övriga boxar med.
Fast dom kanske inte har testat att flasha om boxen.
Annars kan man vänta på dom första XBMC boxarna kommer alternativt bygga HTPC med XBMC med ett par tuners själv.

Precis, det är inte openpli teamat som gör den utan andra.

Postad 29 July 2013 - 15:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nej men det är baserat på openpli koden med egna tillägg så alltså det är samma mjukvara i princip med små variationer. Så det är openpli i grunden även om det inte är dom som släpper den.
Samma sak med övriga Linuxboxar som kör Enigma2 med bortsett från Dreambox som har både openpli varianten och orginal Enigma2 koden från DMM.
Kan ju kolla YouTube klipp här t.ex http://www.youtube.c...h?v=OcyE8RBkv-I

Redigerat av Leatherface, 29 July 2013 - 15:30.

Postad 29 July 2013 - 19:32

Eldritch
  • Eldritch
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej ! Min vu+ duo vill inte starta, det började för några dagar sedan med att boxen frös när jag skulle byta kanal så då fick jag stänga av den på knappen där bak men nu så lyser bara den röda lampan i fronten och inget mer händer. Kanske nån har varit med om detta, grymt tacksam för svar..

Har hänt mig ett par gånger. Var på väg att beställa en ny kondning, men det har funkat att flasha om den med seriekabel. Så prova det först.

Postad 30 July 2013 - 09:53

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Har funderat på en Gigablue, men har också läst blandade recensioner om den och vad jag förstår så har den inte transcoding till mobila enheter och det är en av anledningarna till att jag ska byta.

Postad 30 July 2013 - 14:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den klarar samma saker som Vu+ Solo2 då det är samma mjukvara och chip i den.
Om Solo2 klarar transcoding till mobila enheter kan jag däremot inte svara på.
Kan ju vara begränsning möjligen i drivern isf och inte hårdvarumässigt.
Sen så förväxla inte Quad modellen med dom mindre modellerna då dom har betydligt äldre och klenare hårdvara.

Redigerat av Leatherface, 30 July 2013 - 14:10.

Postad 03 August 2013 - 00:28

oman86
  • oman86
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för tipset hittade infon bakåt i tråden och har nu bytt konding funkade klockrent tackar tackar

Postad 03 August 2013 - 08:29

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Tack för tipset hittade infon bakåt i tråden och har nu bytt konding funkade klockrent tackar tackar

:)

Som sagt, den infon borde vara en sticky.

Redigerat av AC3, 03 August 2013 - 08:30.

Postad 03 August 2013 - 14:04

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har väntat på Duo2 ända sedan Solo2 släpptes, men har lite svårt att motivera mig den stora prisskillnaden på de få skillnaderna det är på de båda mottagarna. Jag ville egentligen ha fler än två tuners men har läst att man kan lösa det med usb-tuners, någon här som kör med den lösningen?

Om du menar DVB-T, så har jag kört med USB-tuner i drygt 3 år nu till min Duo. Funkar perfekt. Tror att det kan vara bra att kolla upp det där med drivisar och sånt innan inköp. Finns nog mera info om det här ämnet tidigare i tråden plus på distributionsforumen.

Är osäker på hur det fungerar med DVB-S/S2/C via USB.

Redigerat av bkd, 03 August 2013 - 14:06.

Postad 19 August 2013 - 16:48

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Min VU+DUO, har fungerat bra i snart ett år. Men idag startade jag upp boxen och uppdaterade direkt mjukvaran från OpenPli, 29 uppdateringar fanns. Sen fick den fnatt, favorit-listan är helt borta. När jag går in på satelliter så finns endast Astra, Thor och Hot-bird som ligger på skilda paraboler är helt borta.
Vad kan ha hänt, måste va något med boxen eller...

Postad 19 August 2013 - 20:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Har en Vu+ Duo men saknar GB-nätverk då jag spelar in på NAS och det fungerar men ligger på gränsen. Något förslag med minst 2 turner?

Redigerat av ruva, 19 August 2013 - 20:20.

Postad 20 August 2013 - 08:14

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har en Vu+ Duo men saknar GB-nätverk då jag spelar in på NAS och det fungerar men ligger på gränsen. Något förslag med minst 2 turner?

Jag spelar in över WiFi till NAS. Fungerar helt bra för mig med 2 samtidiga inspelningar av HD-kanaler (har dock inte testat hur mycket jag kan belasta som max) alt 1 inspelning + en uppspelning.

Vid dekodern har jag en LAN/WiFi-brygga, som kör på 5 GHz dedikerat mot routern medan andra prylar i huset får köra på 2,4-nätet.

Bryggan är en D-Link DAP-1522
Routern är en Asus RT-N56U
Kör med en gammal Netgear ReadyNAS.

Har kört med detta i ca 1 år... finns säkert bättre prylar att hitta idag.

Postad 29 August 2013 - 11:30

rogerax
  • rogerax
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har en Solo2 med openpli 3.0. Skulle vilja ha ett användargränsnitt där man ser en bild på inspelningar och filmer, liknade det jag har på htpcn med MCE o XBMC. Där är det lättare för barnen att hitta sina program. Funderar på att installera project valerie eller finns det andra bra alternativ?

Postad 30 August 2013 - 15:36

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Jag spelar in över WiFi till NAS. Fungerar helt bra för mig med 2 samtidiga inspelningar av HD-kanaler (har dock inte testat hur mycket jag kan belasta som max) alt 1 inspelning + en uppspelning.

Vid dekodern har jag en LAN/WiFi-brygga, som kör på 5 GHz dedikerat mot routern medan andra prylar i huset får köra på 2,4-nätet.

Bryggan är en D-Link DAP-1522
Routern är en Asus RT-N56U
Kör med en gammal Netgear ReadyNAS.

Har kört med detta i ca 1 år... finns säkert bättre prylar att hitta idag.

Kör ju också mot Nas men trådat LAN. Jo, titta på en HD inspelning och spela 2 i HD går hyffsat. Nu är det så att jag kommer få fiber med 1000 Mbit/s i december och undrar om det finns någon lösning att spara till molnet istället för till sin NAS. Letat efter diverse tjänster för 100 kr/månad men alla har sina egna program eller att man ska synka en folder och måste då ändå ha en hårddisk.Och sedan vet jag ju inte om en 100 kr tjänst klarar av den bandbredd man vill ha.

Någon som har ett förslag.

Postad 02 September 2013 - 14:56

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Har skaffat en switch EMP CENTAURI 8/! för att utöka antalet satelliter. Blir dock inte klok på konfigurationen i min VU+SOLO2 med OPENPLI.
Har quattro LNB.

Någon med erfarenhet av detta?

Postad 02 September 2013 - 16:46

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Solo2 frågor
1) går det att speal in från EPGn tillex CSI 21:00 alla avsnitt ?
2)om JA fungerar det även om det börjar 21:55 (sänder i bland dubbelavsnitt)?
3) fungerar det att på Diseq A ha vanligt quad LNDBoch på Diseq B SATcr(Unicable)LNB ?

Sven Åke

Postad 14 September 2013 - 09:53

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Solo2 frågor
1) går det att speal in från EPGn tillex CSI 21:00 alla avsnitt ?
2)om JA fungerar det även om det börjar 21:55 (sänder i bland dubbelavsnitt)?
3) fungerar det att på Diseq A ha vanligt quad LNDBoch på Diseq B SATcr(Unicable)LNB ?

Sven Åke

Har inte Solo2, men eftersom ingen svarat dig så kan jag ju berätta vad som fungerar med Duo i alla fall. Jag kör med OpenPli.
1) Med den vanliga timern kan du endast ställa in mellan vilka tider du vill spela in, så även om CSI har utgått den kvällen för att t.ex. fotbollsVM skulle visas på den tiden du ställt in kommer den att spela in ändå.
Med Plugin AutoTimer kan du ställa in att den söker i epg:n efter en titel t.ex. CSI, och även om den skall söka en speciell veckodag, mellan vissa tider m.m. Om det då blir som ovan att CSI har utgått kommer den inte att spela in det.
2)Inte med standard-timer, men med plugin autotimer kan du sätta att den skall söka efter titel CSI mellan 20.30 och 23.59, då spelar den in båda avsnitten. Du kan också ställa in att den skall söka efter titel som "börjar med" t.ex. CSI, då spelar den även in CSI New York.
3)Ingen aning alls.

Hoppas att det hjälper dig lite i alla fall, även om det inte var precis den mottagare som du frågade efter.

Postad 16 September 2013 - 13:13

shakula
  • shakula
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har en Solo2 och kan bekräfta det Brusquini säger. Jag kör med OpenVix och möjligtvis att AutoTimer ingår i deras paket, men jag har ej laddat ner det som en separat plugin.

Postad 16 September 2013 - 20:26

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tack så skall jag prova auto timer!

Sven Åke

Postad 27 September 2013 - 12:56

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Hej,

Hur fasen styr man vilken tuner som VU+ solo2 skall nyttja ?
Jag kör en 'färsk' Blackhole image.
På Tuner A har jag en liten skål med Thor+Sirius (0.8 w + 5 öst diseq switch)
På tuner B har jag en 3-meters motoriserad skål.
'
När jag väljer Viasat kanaler verkar den nu 'kräva' att jag vrider B till 5 öst.
Den borde ju kunna ta in den via tuner A.
Så funkade det när jag bara testade med den lilla skålen . Så DISEQ switchen är ok. Den funkar med en DM800 också.

Postad 28 September 2013 - 10:49

Unregistered407e9ef4
  • Unregistered407e9ef4
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej,
Jag är en ny användare av en VU+ Solo2 och kan väldigt lite om sattelit-tv.
Jag har en parabol med ett huvud men med 4 utgångar - är det dessa som kallas "port"?

Två coax-kablar går till VU+ boxen.
Jag har viasats utbud.

Nu skall jag söka sattelit med VU+ Solo2 och hamnar i tunerinställningar.
Vad skall jag sätta Tuner A & B till?

Postad 07 October 2013 - 19:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Måste säga att boxen är usel som mediaspelare i Pli. Inget stöd för srt undertexter och låser sig lätt vid spelande av avi eller mkv-filer. Ibland flyter det på och ibland blir det norsk resert.

Postad 08 October 2013 - 07:04

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Måste säga att boxen är usel som mediaspelare i Pli. Inget stöd för srt undertexter och låser sig lätt vid spelande av avi eller mkv-filer. Ibland flyter det på och ibland blir det norsk resert.

Menar du Vu+ Duo? Håller i så fall med. Det var en av anledningarna att köpa den, för att slippa ha en flock maskiner vid TV:n, men det blev en BoxeeBox som mediaspelare.
Är det Pli som är dåligt som mediaspelare så det fungerar bättre med annan image?
Använder boxen endast som satellitmottagare och har senaste året endast kört med Pli då jag inte har varit nöjd med de andra jag provat tidigare, men det kanske finns andra som är bättre i dagsläget.

Postad 09 October 2013 - 10:53

ziggyw
  • ziggyw
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har problem med att min usb sticka Hauppauge T-Nova mini sticka har slutat att fungera !
Och jag har provat att byta antenn kör med en aktiv inomhus antenn och installerat om mottagaren som finns med och jag kan söka kanaler m.m men får inte in några kanaler.
Så nu funderar på att testa med en ny usb sticka men vilken skall man köpa som fungerar bra med Open Pli och Vu Plus Duo ?

Postad 10 October 2013 - 05:38

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 1
Min Hauppauge T-Nova mini sticka slutade fungera med Vu+Duo för något år sedan. Måste ändå säga att boxen tuffar på väldigt bra med SAT-TV efter att ägt den några år. En bra investering.

Postad 10 October 2013 - 07:16

ziggyw
  • ziggyw
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det jag är ute efter är få tv4 lokala kanalen Kalmar + kanal 6 därför har jag använt mig av Hauppauge T-Nova stickan.
Borde väl finnas någon som har löst detta med någon annan USB sticka till Vu Plus Duo med Open Pli ?

Postad 11 October 2013 - 13:34

ziggyw
  • ziggyw
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ingen som har något tipps på annan Usb stick som fungerar ihop med Vu + Duo för att få in marksäda kanaler ?
Eller skall man behöva kika på att byta ut Vu + Duo mottagaren mot en annan som klarar av marksända kanaler med ?

Postad 11 October 2013 - 14:24

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Det gör många,Sundtek till exempel

Redigerat av ricki75, 11 October 2013 - 14:36.

Postad 14 October 2013 - 10:52

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag har problem med att min usb sticka Hauppauge T-Nova mini sticka har slutat att fungera !
Och jag har provat att byta antenn kör med en aktiv inomhus antenn och installerat om mottagaren som finns med och jag kan söka kanaler m.m men får inte in några kanaler.
Så nu funderar på att testa med en ny usb sticka men vilken skall man köpa som fungerar bra med Open Pli och Vu Plus Duo ?

Tråkigt att höra. Jag har samma sticka, som fortfarande fungerar perfekt med OpenPLI på min gamla VU+duo, men jag skulle vilja ha en som stöder HD för SVT1 och 2... så om någon har något tips...

Postad 14 October 2013 - 11:06

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Sundtek gör det.

Redigerat av ricki75, 14 October 2013 - 11:06.

Postad 14 October 2013 - 18:49

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Dags att säga upp Canal Digital

Blir att säga upp bums.

Nu höjer vi säkerheten på våra produkter och tjänster
För att höja säkerheten så använder vi en teknik som kallas Pairing. Det innebär att vi knyter dina specifika HD-boxar till dina specifika parabolkort för att du som kund ska känna en trygghet i att det bara är du som betalande kund som kan ta del av våra tjänster.

Arbetet med att få ut Pairing-tekniken kommer att ske i två steg.
Steg 1 sker den 14 oktober. Idag skickar vi ut signaler till din box för att förbereda den på att kunna ta emot kanaler som vi skyddar.
Steg 2 sker den 16 oktober. Nu blir den första av våra kanaler skyddad, C More Fotboll HD. Standardkanalen C More Fotboll berörs inte av det här.

De här två stegen kan medföra vissa problem för dig med en Inspelningsbar HD-box 250GB. Men följ de enkla åtgärderna nedan så bör det lösa sig.

Vi beklagar eventuella problem och hoppas att du har överseende i kampen mot den illegala verksamheten!

Vänliga hälsningar
Canal Digital

Postad 14 October 2013 - 18:52

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Ajaj, jag som var beredd att köpa en box nu när jag skaffat parabol. Skit oxå, visserligen tur att jag inte hann köpa än, men jag ville så gärna ha funktionaliteten!

Postad 14 October 2013 - 19:06

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hej då Canal Digital. Hallå Viaplay!

Postad 14 October 2013 - 19:07

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Citat

Nu höjer vi säkerheten på våra produkter och tjänster
För att höja säkerheten så använder vi en teknik som kallas Pairing. Det innebär att vi knyter dina specifika HD-boxar till dina specifika parabolkort för att du som kund ska känna en trygghet i att det bara är du som betalande kund som kan ta del av våra tjänster.

Arbetet med att få ut Pairing-tekniken kommer att ske i två steg.
Steg 1 sker den 14 oktober. Idag skickar vi ut signaler till din box för att förbereda den på att kunna ta emot kanaler som vi skyddar.
Steg 2 sker den 16 oktober. Nu blir den första av våra kanaler skyddad, C More Fotboll HD. Standardkanalen C More Fotboll berörs inte av det här.

De här två stegen kan medföra vissa problem för dig med en Inspelningsbar HD-box 250GB. Men följ de enkla åtgärderna nedan så bör det lösa sig.

Vi beklagar eventuella problem och hoppas att du har överseende i kampen mot den illegala verksamheten!

Vänliga hälsningar
Canal Digital

Dags att säga upp Canal Digital

Blir att säga upp bums.

Det är inte bara ni tittare som tröttnar. Undrar hur många av oss "teknikfreaks"-installatörer som tröttnar?

Postad 14 October 2013 - 19:13

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Hur många fler kunder tappar Canal Digital nu?

Postad 14 October 2013 - 19:29

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Jag har själv en VU+ duo & en TD90 med 7 LNB som ger tusentals kanaler. Undrar hur jag ska göra i framtiden när de inte ens ger bort en låst operatörsbox? Det är väl bara att lägga ner TV-tittandet?

Postad 14 October 2013 - 19:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Finns ju några fria kanaler kvar och kortet är en engångskostnad. Nu får vi ju fiber snart med 16 frikanaler till 2 st TV apparater. Tänkte behålla parabolen för att det är enklare när man vill streama trådlöst till datorn och köra frikanalerna på huvud-TV:n. Men detta gjorde valet lätt. http://www.sappa.se/...viasat-guld-hd/ Viasat Guld genom IP-TV blir det nu och man får Viaplay på köpet. Pris Pris: 528:-/mån mot de 718:-/mån jag betalar nu och behöva tvingas använda min Inspelningsbarn HD-box 250GB som är både buggig och låter högt sedan inköp.

Jaha, tack Canal Digital som nu löst mina frågor om att ha kvar parabolen eller hoppa på IP-TV genom Fiber.

Tycker Vu+Duo är rätt sunkig som Mediaspelare men nu när jag inte kommer använda den till Satellit undrar jag om det finns någon image för endast Mediaspelare till sådant man har på Nasen. Kanske den fungerar bättre om den bara ska göra detta.

Redigerat av ruva, 15 October 2013 - 05:44.

Postad 15 October 2013 - 10:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 1
Klarar Vu+ Ci+? Dvs kan man tänka sig att det kan gå att para Vu+ enligt Canal Digitals önskemål?

Nu vet jag inte om Ci+ stöds av Canal Digital men rimligen borde det gå iochmed att CD säljer en Tv-modul, en CAM, med Ci+ för TV-apparater som borde stödja parning likväl som deras ADB-boxar.

Postad 15 October 2013 - 10:49

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Finns ju några fria kanaler kvar och kortet är en engångskostnad. Nu får vi ju fiber snart med 16 frikanaler till 2 st TV apparater. Tänkte behålla parabolen för att det är enklare när man vill streama trådlöst till datorn och köra frikanalerna på huvud-TV:n. Men detta gjorde valet lätt. http://www.sappa.se/...viasat-guld-hd/ Viasat Guld genom IP-TV blir det nu och man får Viaplay på köpet. Pris Pris: 528:-/mån mot de 718:-/mån jag betalar nu och behöva tvingas använda min Inspelningsbarn HD-box 250GB som är både buggig och låter högt sedan inköp.

Jaha, tack Canal Digital som nu löst mina frågor om att ha kvar parabolen eller hoppa på IP-TV genom Fiber.

Tycker Vu+Duo är rätt sunkig som Mediaspelare men nu när jag inte kommer använda den till Satellit undrar jag om det finns någon image för endast Mediaspelare till sådant man har på Nasen. Kanske den fungerar bättre om den bara ska göra detta.

+ sappa alltid för 39:-

Jag gick åt andra hållet. I stället för IP-TV så skaffade jag viasat med viaplay som ju går på IP. Sen har vi f.n. Netflix också. Varför övergav jag IP-TV, jo för att Telia inte ville leverera sen vi bytt till öppen öppen fiber. De andra systemen (sappa m.fl.) har jag inte satt mig in i!

Redigerat av ansgar, 15 October 2013 - 10:53.

Postad 15 October 2013 - 14:32

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Sagt upp mitt abonnemang nu .Jag tror att jag varit kund i 15 år. ansgar: testade också Telia IP TV men på den tiden över ADSL. Fungerade felfritt men fick gå över till mobilt bredband pga åskan var elak. Annars tyckte jag Telia IPTV fungerade väldigt bra på tjock-TV-tiden. Parabolen hade jag kvar men den inspelningsbara HDTV boxen Canal Digital sålde dyrt till mig + bindningstid, var ju rena skräpet. De fick ordning på den till slut men då bytte de system i boxen och tog 37 kliv tillbaka med buggar och dylikt. Köpte en Vu+Duo och uppskattade att jag kunde se mina inspelningar från min Nas till datorn. Nu börjar de så smått para korten till sina boxar och jag lämnar skutan.

Hade bestämt mig innan att när Canal Digital börjar para sin första kanal lämnar jag och det löftet höll jag.

Har haft boxen i 3 år nu och väl värd pengarna. Här mitt första inlägg efter köpet

Skickat 18 november 2010

Har nu installerat den och första intrycket är negativt

Jag blir irriterad på ljudet den ger ifrån sig.
Luckan till kortläsarna är plastig och går inte öppna eller stänga. Avmontering krävdes
Mycket märklig att sätta på. Först powerknappen, sedan menu och fort skulle man trycka.
Ska nu försöka ladda in PLi. Vet inte ett skvatt hur man gör men vi får se om jag klarar av det och om mitt intryck förbättras.
http://www.vuplus-su...ing-a-USB-stick

Pli inne, verkar mycket lättare att ha att göra med.
Ramti ger god och enkel hjälp också.
Fått igång softcam och Canal+, mycket bättre 5.1 ljud+bild än på orginalboxen från Sagem.

HM, går inte spela in på extern hårddisk... bu, eller ska den vara i Ext2 istället för exFAT?

EDIT - 2010.12.12 - Boxen är betydligt tystare än Canal Digitals box. Lade sedan i BlackHole för att få DVB-T usb turner att fungera. Man använder FTP för att lägga in softcams vilket beskrivs ett antal inlägg efter detta. För att kunna spela in från extern hårdisk gör man detta i BlackHole: Blå knapp, blå knapp, Devices, format startar om boxen, blå knapp, blå knapp, Devices Mount.

Boxen får nu tuffa på till 31 januari när 3,5 månaders uppsägningstid har gått ut. Ja ni läser rätt. uppsägningstiden är alltid i operatörens favör, aldrig kundens. Blir en vinst på över 2000 kr för CD men jag kan ju titta samtidigt om de inte parar fler kanaler till dess. Orginalboxen kommer aldrig väsnas hos mig mer.

Redigerat av ruva, 15 October 2013 - 14:45.

Postad 16 October 2013 - 08:11

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Sagt upp mitt abonnemang nu .Jag tror att jag varit kund i 15 år. ansgar: testade också Telia IP TV men på den tiden över ADSL. Fungerade felfritt men fick gå över till mobilt bredband pga åskan var elak. Annars tyckte jag Telia IPTV fungerade väldigt bra på tjock-TV-tiden. Parabolen hade jag kvar men den inspelningsbara HDTV boxen Canal Digital sålde dyrt till mig + bindningstid, var ju rena skräpet. De fick ordning på den till slut men då bytte de system i boxen och tog 37 kliv tillbaka med buggar och dylikt. Köpte en Vu+Duo och uppskattade att jag kunde se mina inspelningar från min Nas till datorn. Nu börjar de så smått para korten till sina boxar och jag lämnar skutan.

Hade bestämt mig innan att när Canal Digital börjar para sin första kanal lämnar jag och det löftet höll jag.

Har haft boxen i 3 år nu och väl värd pengarna. Här mitt första inlägg efter köpet

Skickat 18 november 2010

Boxen får nu tuffa på till 31 januari när 3,5 månaders uppsägningstid har gått ut. Ja ni läser rätt. uppsägningstiden är alltid i operatörens favör, aldrig kundens. Blir en vinst på över 2000 kr för CD men jag kan ju titta samtidigt om de inte parar fler kanaler till dess. Orginalboxen kommer aldrig väsnas hos mig mer.

Jag har varit i kontakt med Canal Digital om detta, och fick till svar att det endast påverkade inspelningsbar HD-box från Sagem. Kunder med icke-Canal Digital-boxar skulle inte påverkas utan kunna titta vidare som vanligt.

Från CD:
"Vi har pairing på alla våra kort idag och har det hittills fungerat med en box som inte är från Canal Digital kommer det också att fortsätta fungera med din utrustning.
Pairingsignalen vi skickat i dagarna gäller främst för kunder som har en inspelningsbar HD-box från Sagem.
"

Redigerat av bkd, 16 October 2013 - 08:14.

Postad 16 October 2013 - 08:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Jag har varit i kontakt med Canal Digital om detta, och fick till svar att det endast påverkade inspelningsbar HD-box från Sagem. Kunder med icke-Canal Digital-boxar skulle inte påverkas utan kunna titta vidare som vanligt.

Från CD:
"Vi har pairing på alla våra kort idag och har det hittills fungerat med en box som inte är från Canal Digital kommer det också att fortsätta fungera med din utrustning.
Pairingsignalen vi skickat i dagarna gäller främst för kunder som har en inspelningsbar HD-box från Sagem.
"

Kan någon med Vu+ box och rätt abb hos CD konfirmera? C More Fotball HD ska ju vara parad nu.

Postad 16 October 2013 - 08:39

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag har varit i kontakt med Canal Digital om detta, och fick till svar att det endast påverkade inspelningsbar HD-box från Sagem. Kunder med icke-Canal Digital-boxar skulle inte påverkas utan kunna titta vidare som vanligt. Från CD: "Vi har pairing på alla våra kort idag och har det hittills fungerat med en box som inte är från Canal Digital kommer det också att fortsätta fungera med din utrustning. Pairingsignalen vi skickat i dagarna gäller främst för kunder som har en inspelningsbar HD-box från Sagem."

Intressant tanke. Alla som ev. tittar oavtalsenligt på något vis med CDs egna sunkboxar blir alltså utestängda enligt resonemanget från CD, medan de som istället har en fri box slipper undan. Låter som att CD mest trasslar till det för sig själv i så fall. Om man på en pub tex kör C More Fotboll HD med tex lånat kort som egentligen är reggat till en annan box slutar att funka om boxen på puben är en CD-sunkis. Om den då är en fri box funkar den som vanligt då alltså?

Lär ju inte bli någon jätteeffekt i så fall, mest att det säljs ett antal DB, VU+ och ET9xxx till hos de i så fall glada sat/elektronikhandlarna?

Postad 16 October 2013 - 08:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Om man på en pub tex kör C More Fotboll HD med tex lånat kort som egentligen är reggat till en annan box slutar att funka om boxen på puben är en CD-sunkis. Om den då är en fri box funkar den som vanligt då alltså?

Sunkboxar = sagem.
ADB-boxarna har hela tiden parat kortet mot box men då med "positiv" parning, dvs för att kortet ska fungera i boxen måste det vara reggat med denna box, boxen kräver det, inte kortet i sig.
Så har ivartfall jag fått det berättat för mig.
Jag ska alltså inte kunna ta mitt kort till en annan ADB-box men stoppa in det i en Vu+ eller gammal Sagem skulle fungera.

Redigerat av Monshi, 16 October 2013 - 09:29.

Postad 16 October 2013 - 09:12

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 1

Kan någon med Vu+ box och rätt abb hos CD konfirmera? C More Fotball HD ska ju vara parad nu.

Jag ska kolla. Jag har ett originalkort i en VU+ duo, men kanalen fanns inte i listan så en sökning pågår :rolleyes:

Edit: Just nu syns ingen bild i alla fall, men det kanske inte är någon sändning?

Redigerat av AC3, 16 October 2013 - 09:32.

Postad 16 October 2013 - 09:40

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Fungerade en stund på min Vu Duo med OpenPli men nu är det svart.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.