Postad 28 December 2011 - 16:08
Postad 28 December 2011 - 17:28
Ja, Krya på dig
Tack för omtanken
![]()
God Jul på dig Sgart!
Och ett stort Tack för alla tips på välhumlat!
Hade missat detta, sorry
Tack själv för att du läser
God jul och Gott nytt
Postad 29 December 2011 - 16:08
Postad 29 December 2011 - 16:14
Postad 31 December 2011 - 16:14
Det finns ett gäng som saknas givetvis som inte har tagits bild på, men detta är faktiskt de flesta.
Vill varna redan här för att bilden är väldigt stor, även om jag redan krympt den som tusan (Originalet är smått fantastiska 7500x10000pixlar 17,5mb
Bifogad fil(er)
Redigerat av Sgart, 31 December 2011 - 16:16.
Postad 31 December 2011 - 16:41
2. S:t Eriks Pale Ale
3. Red Seal
4. Heineken
Gott nytt år!
Postad 31 December 2011 - 16:46
vore grymt att ha den bilden som en tavla. snyggt
Det roliga är att på originalet så är typ varje ölflaska som i normal upplösning så att man kan läsa den lilla texten osv om man känner för det
Kanske ska försöka få den utskriven eller nått
Postad 01 January 2012 - 14:31
Postad 01 January 2012 - 14:51
Grymt trevligt collage Sgart, måste leta fram min lilla kamera så jag kan börja dokumentera på samma sätt - antingen blir det kul eller skrämmande vid årets slut
Hehe jag tänkte lite så också när jag höll på med det "är detta bra eller dåligt
Det blir ju trots allt en hel del öl men de allra flesta öl dricker jag på typ kvällen efter jobbet, i princip alltid bara en öl också. Så det är ju inte så att man fyller sig dagarna ut.
Ur den positiva vinkeln har jag uppenbarligen fått pröva en hel del riktigt goda öl
Tycker du ska ha en ölmapp med bilder där du döper bilderna till bryggaren och namnet på ölen. Det är jättekul att gå tillbaka sen och kolla vad man druckit. Också rätt bra att kunna se vad man druckit och inte. När man har druckit ett antal kan det ju börja bli svårt att hålla reda på det
Postad 01 January 2012 - 22:00
Petade förresten i mig Ace of Spades i fredags - hade minst sagt höga förväntningar, men jag måste nog säga att de infriades. Den var liksom essensen av en IPA, fantastiskt balanserad mellan smakerna. Kolsyran var ju mer som i ett barleywine, vilket väl var väntat med tanke på den höga alkoholhalten.
Postad 01 January 2012 - 23:49
Postad 01 January 2012 - 23:54
Var förresten i Malmö över jul, men gick totalbet på att få tag i den chokladportern du hyllade. Blev faktiskt överlag grymt besviken på utbudet, var runt på Hansa, Mobilia och Limhamn utan större framgångar
Postad 05 January 2012 - 08:06
Mikkeller Wet Hop Kellerbier
Brewdog Punk IPA
Brewdog Hardcore IPA
Dugges Gustafs Finger
Brewdog Riptide
Stone Belgo Anise Stout
Brewdog Tokyo*
Funderar på ovan ordning, eventuellt att man ska ha någon "vanlig" ale först, för att sedan arbeta sig genom enligt ovan - synpunkter?
Har själv inte druckit Mikkellern, så lite osäker, men gissar att den bör ligga tidigt.
Postad 05 January 2012 - 08:07
Postad 05 January 2012 - 08:13
Postad 05 January 2012 - 09:07
Just fan fingret kanske var en bitter? Börja med den i så fall.
Postad 05 January 2012 - 09:24
Postad 05 January 2012 - 10:52
Postad 08 January 2012 - 20:12
Får mig att tänka på låten (Docenterna ?): "Varma öl och kalla element"....
" Frusna tår, en bil som inte går
Inte mycket nu som återstår
Nej jag har inga flera argument
bara varma öl och kalla element"
menjagärintebitter
Redigerat av what17ever, 09 January 2012 - 05:05.
Postad 12 January 2012 - 07:37
Är det någon mer än jag som ska dit?
Postad 12 January 2012 - 07:51
På lördag är det Belgofesten i Uppsala. Jag har slängt upp ett inlägg på www.beerdrivel.se
Är det någon mer än jag som ska dit?
Jag är ingen sucker för belgiska öl men kanske tar mig dit en sväng...beror på om jag är hemma. Ska troligtvis bort i helgen.
Postad 12 January 2012 - 16:11
Och nu är det kväll så skål på er
IMG_3850.JPG 78.16K
0 Antal nerladdningar
Postad 12 January 2012 - 16:18
Skålar du med Stella?
Postad 13 January 2012 - 13:12
Ska även passa på att testa "hoprocket" då tänkte jag. Nån som testat det?
Redigerat av BrittBastard, 13 January 2012 - 13:21.
Postad 13 January 2012 - 14:40
Postad 13 January 2012 - 14:44
Närke brukar ha det på Örebro Öl och Whisky... dom drar ölen genom en tank med humle, och humle är ju gott för det mesta
Jo, jag vet vad det är. Undrade bara om det gör speciellt stor skillnad smakmässigt?
Humlen lär ju bli urlakad ganska snabbt, eller?
Postad 14 January 2012 - 17:32
Bifogad fil(er)
Postad 14 January 2012 - 18:21
Postad 14 January 2012 - 18:23
Blev en Stone Ruination IPA på BA igår. Lite väl mycket, känns som jag kommit ur IPA-träsket och gått vidare till roligare jaktmarker.
In stout we trust!
Har en Victory Storm King som jag ska öppna strax
Postad 14 January 2012 - 19:58
Tror detta är en 2010. Jag har iallaf haft den ca ett år.
Bifogad fil(er)
Postad 16 January 2012 - 16:09
Postad 16 January 2012 - 16:19
Är i Malmö några dagar, funderar på att ta tåget till Köpenhamn, är det Ölbutikken som gäller där?
Ska du dricka eller köpa?
Några butiksexempel:
Ölbutikken http://www.olbutikken.dk/
Barley Wine http://www.barleywine.dk/
kihoskh http://kihoskh.dk/
barer
Mikkeller Bar
Fermentoren (ej varit där men skulle lätt åkt dit efter att det öppnat nu)
Det finns många fler men Mikkeller Bar har de gånger jag varit där räckt fullt tillräckligt
Oavsett, gillar du öl är tåget över LÄTT VÄRT DET
Postad 16 January 2012 - 21:27
Ska du dricka eller köpa?
Några butiksexempel:
Ölbutikken http://www.olbutikken.dk/
Barley Wine http://www.barleywine.dk/
kihoskh http://kihoskh.dk/
barer
Mikkeller Bar
Fermentoren (ej varit där men skulle lätt åkt dit efter att det öppnat nu)
Det finns många fler men Mikkeller Bar har de gånger jag varit där räckt fullt tillräckligtLägg där till att man dessutom på Ölbutikken kan dricka på plats, dvs de är också en bar.
Oavsett, gillar du öl är tåget över LÄTT VÄRT DET
Oj, det kan bli dyrt det här....
Postad 17 January 2012 - 14:05
Oj, det kan bli dyrt det här....
Det bör du nog räkna med
Dyrt kan det bli på systemet med en "tung" månad med stort släpp.
Skillnaden med danmark är att där har du möjligheten att köpa sånt som inte lika många här hemma har möjligheten att köpa (eller du själv när du kommer hem för den delen) Kioskh har jag aldrig varit på själv men de ska tydligen ha grymt bra priser på de öl de har hemma.
På iallaf ölbutikken, Barleywine DK och Mikkeller bar (de jag själv varit på) får du dessutom möjligheten att snacka med mkt duktig personal som kan hjälpa dig hitta öl du själv är ute efter osv. Tyckte nästan synd om killen på Ölbutikken efter att jag var där första gången. Hade druckit lite för mkt innan dess och skulle givetvis sticka efter baren och handla lite öl där
Tar du tåget så hinner du både handla och sen sitta en stund på barerna innan du lugnt och stilla tar tåget hem igen
Just det, gör inte som jag och handla efter att du druckit. Man kollar inte så mkt på prislapparna då som man gör normalt
Redigerat av Sgart, 17 January 2012 - 14:10.
Postad 17 January 2012 - 14:54
Postad 17 January 2012 - 15:11
Postad 17 January 2012 - 16:10
Hm, ja, sitter och funderar på om jag inte ska skjuta på det till nästa gång jag är nere, är ju trots allt bara två veckor tills dess. Då har det varit löning samt att februarisläppet på bolaget har kommit så jag ser hur mycket jag vill ha där...
om du åker dit även denna gången så kommer du åka över till köpenhamn även nästa gång du är i malmö
Det är lite av ett gift. Iallafall för mig. Som o(tur?) är bor jag lite väl långt ifrån köpenhamn så det är inte så ofta man har möjligheten att handla där som man hade velat. Annars hade det blivit jävligt farligt
Hade jag bott i Malmö hade jag nog knappt handlat på systemet bortsett från de absoluta dunderölen som inte fåtts tag på innan.
Jag hade faktiskt tänkt åka dit nån gång i februari eller nått men vi får se hur det blir med pengar och så. Man blöder ju rätt rejält denna tiden på året. Dessutom har man ju börjat spara till hus så kan tyvärr inte motivera sånt lika väl som tidigare
Postad 20 January 2012 - 16:45
kaltenberg har jag druckit förut men den där punkölen har jag inte testat.
Bifogad fil(er)
Postad 20 January 2012 - 18:17
Men det är bara att "träna" på!
Postad 20 January 2012 - 18:25
Postad 20 January 2012 - 18:47
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
46 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna