**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(410)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg)
|
14 år sedan |
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 20 October 2011 - 08:11
Postad 20 October 2011 - 09:42
Hej - jag skulle vilja ha kalendern större på "skrivbordet"/startskärmen, på samma sätt som emailen ligger uppe så att man ser de senaste mailen. Någon som vet om det är görbart? Och förstår man ens vad jag menar?
Det finns mängder av olika kalenderwidgets på market om inte samsung har nån egen widget du kan lägga till. Själv använder jag denna https://market.andro...e=search_result
Postad 20 October 2011 - 09:51
Tack snälla :-)
Det finns mängder av olika kalenderwidgets på market om inte samsung har nån egen widget du kan lägga till. Själv använder jag denna https://market.andro...e=search_result
Postad 20 October 2011 - 10:04
Tack snälla :-)
Finns mängder av programtips i forumdelen appar & spel. Om det är fler saker du saknar. Finns en tråd som heter android apps & spel där som är ganska användbar men tyvärr varit tyst ett tag
Postad 21 October 2011 - 10:25
Nypris: drygt 300:- om ja inte minns fel.
Säljer det för 200:- ink frakt.
Postad 23 October 2011 - 12:11
Tack på förhand
Postad 23 October 2011 - 12:57
Har upptäckt ett "problem" flera gånger nu och det är att när man trycker på ett namn tex Kalle i sms inkorgen så kan ett annat namn/konversation komma upp istället för namnet man har tryckte på. Det kan vara ett namn/konversation som ligger långt ned i listan eller vart som helst.
Någon annan som har upplevt det?
Varför blir det så?
Postad 24 October 2011 - 07:25
Jag har under helgen lyckats med nånting som gör att jag inte längre kan "surfa" eller använda webbtjänster på min mobil. Frågan är bara vad jag gjort!. Vad jag vet så har jag inte ändrat i några inställningar. Jag städade skrivbordet från widgetar vet jag, men det borde väl inte ha någon inverkan?
När jag försöker använda någon tjäns så står det antingen "anslutningsfel" eller att jag ska kontrollera nätverksinställningarna"
Under nätverksinställningarna är "automatiskt nätläge" ibockat och under åtkomstpunktsnamn är telia wap ibockat, där har jag inte ändrat något. Paketdata och Roaming är inte ibockade.
Nån som kan ge mig något tips om vad jag ställt till med utifrån min något luddiga förklaring.
Postad 24 October 2011 - 07:42
Kan du skicka mms?
Postad 24 October 2011 - 07:56
Verkar inte som jag kan skicka mms heller.Det är inte så att du helt enkelt stängt av "Dataanslutning"? Dra ner statusmenyn från toppen och kolla så att data är aktiverat.
Kan du skicka mms?
Om jag drar ner menyn så kan jag välja på, WiFi, Bluetooth, GPS, Ljud, Vibration och Autorotering, Inget mer.
hur väljer jag data ? Alla är "gröna" utom GPS.
Postad 24 October 2011 - 08:50
Håll inne powerknappen till menyn kommer upp, kolla vad som står på datanätverksläge.Verkar inte som jag kan skicka mms heller.
Om jag drar ner menyn så kan jag välja på, WiFi, Bluetooth, GPS, Ljud, Vibration och Autorotering, Inget mer.
hur väljer jag data ? Alla är "gröna" utom GPS.
Postad 24 October 2011 - 08:52
TACK som fan.. så enkelt men ändå så svårt
Postad 24 October 2011 - 14:09
Sitter med en Samsung Omnia idag. Har varit sugen länge på att byta upp mig. Vad tror ni om Galaxy SII eller nya Nexus S?!
Postad 24 October 2011 - 20:14
Tjena
Är på jakt efter ett par bra in ear lurar/ headset till Samsung Galaxy S2.
Tycker de man fått med är ganska trista. När jag letar ser jag att det finns få tredje parts tillverkare som har bra lurar, med BRA ljud, vissa tillverkare hävdar att de har men det visar sig att man skall man koppla en adapter på kontakten, men det gör ju att kontakten har lätt att brytas i fickan och blir jäääättelång (icke godtagbart) ..
De jag har hittat hitintills och är lite sugen på är dessa, och funkar med S2..
http://www.degaussla.../sabotageroyale
Nån som har några andra tips eller ideer?
Postad 24 October 2011 - 21:49
Finns det någon recension som är bra och visar denna telefons egenskaper och är relativt opartisk?
Postad 24 October 2011 - 21:52
Headset/ Lurar m Mikrofon Samsung Galaxy S 2
Tjena
Är på jakt efter ett par bra in ear lurar/ headset till Samsung Galaxy S2.
Tycker de man fått med är ganska trista. När jag letar ser jag att det finns få tredje parts tillverkare som har bra lurar, med BRA ljud, vissa tillverkare hävdar att de har men det visar sig att man skall man koppla en adapter på kontakten, men det gör ju att kontakten har lätt att brytas i fickan och blir jäääättelång (icke godtagbart) ..
De jag har hittat hitintills och är lite sugen på är dessa, och funkar med S2..
Nån som har några andra tips eller ideer?
Jag använder Scullcandy Inc´d mic som jag köpte på netonnet. Funkar väldigt bra men lång inspelningstid
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 24 October 2011 - 21:54.
Postad 24 October 2011 - 22:21
//Fredrik
Postad 25 October 2011 - 07:19
Har NoLed installerad. När jag missar ett samtal så får jag upp en ikon´. Men inte när det kommer ett sms.
Varför? Jag har ju den aktiverad.
Någon?
Postad 25 October 2011 - 07:23
Sitter i valet och kvalet med en ny mobil, sitter just nu med en iphone 3gs men har kikat på samsung galaxy s2.
Finns det någon recension som är bra och visar denna telefons egenskaper och är relativt opartisk?
Tror ärligt talat inte du kan hitta många recensioner som ger S2 ett dåligt betyg/omdöme.
Postad 25 October 2011 - 16:43
Tack för tipset, men är det med mic och har den 3-knappars remote på kabeln, ser inte detta..
Det är ju detta dessa lurar har, och jag har inte funnit det på några andra än ?
Tacksam för feedback, det kan väl inte bara jag som vill ha bättre lurar än de som ingår ????
Nick
Redigerat av Nick666, 25 October 2011 - 16:43.
Postad 25 October 2011 - 17:58
Tror ärligt talat inte du kan hitta många recensioner som ger S2 ett dåligt betyg/omdöme.
ne det behöver inte vara dåligt betyg/omdöme utan bara någon som ger bra information om luren då jag är i bytasvängen (:
Postad 25 October 2011 - 18:31
ne det behöver inte vara dåligt betyg/omdöme utan bara någon som ger bra information om luren då jag är i bytasvängen (:
Här får du en bra länk med flera recensioner: http://www.google.se...ng galaxy s2 m3
Redigerat av Priskvark, 26 October 2011 - 19:17.
Postad 25 October 2011 - 19:09
Jag har redan 2 par bra hörlurar, men de saknar mikrofon och styrfunktion på sladden eftersom det handlar om musiklurar. Jag undrar därför om någon har hittat en adapter med tillhörande mikrofon med ett standard hörlursuttag. Samsung har faktiskt en adapter med mikrofon men den passar INTE till i9100.
Blåtand är annars det alternativ som rekommenderas men då har man ännu fler batteritider som skall passas.
Finns det något annat fabrikat som passar? Jag tänker t.ex. på iPhone som ibland antyds fungera men jag har inte sett att någon faktiskt provat själv och kunnat bekräfta att det går.
Postad 25 October 2011 - 22:30
Det har varit lite frågor om hörlurar nu det senaste och här kommer en till:
Jag har redan 2 par bra hörlurar, men de saknar mikrofon och styrfunktion på sladden eftersom det handlar om musiklurar. Jag undrar därför om någon har hittat en adapter med tillhörande mikrofon med ett standard hörlursuttag. Samsung har faktiskt en adapter med mikrofon men den passar INTE till i9100.
Blåtand är annars det alternativ som rekommenderas men då har man ännu fler batteritider som skall passas.
Finns det något annat fabrikat som passar? Jag tänker t.ex. på iPhone som ibland antyds fungera men jag har inte sett att någon faktiskt provat själv och kunnat bekräfta att det går.
Kanske samsungs egen Den bör funka eftersom att den fukar till i9000 har själv använt hörlurar från en 9000 till en 9100 så det bör funka med adaptern också.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 October 2011 - 22:31.
Postad 25 October 2011 - 22:55
Kanske samsungs egen Den bör funka eftersom att den fukar till i9000 har själv använt hörlurar från en 9000 till en 9100 så det bör funka med adaptern också.
Tack för svaret Goldstar.
Man vill ju gärna tro att den skall fungera. Därför köpte jag en sådan och prövade men det gick alltså inte.
För att vara säker på att inte mitt exemplar var trasigt kontaktade jag Samsungs support som bekräftade att den inte är kompatibel med i9100. De gav besked om att de faktiskt inte säljer någon kompatibel adapter. Däremot säljer de kompletta hörlurar men med tanke på den, för musik, usla lur man fick till telefonen vill jag inte prova dem.
Dessutom har jag ju redan 2 mycket bra lurar som passar både mina öron och min ljudsmak så det känns knepigt att utöka samlingen med fler lurar som sannolikt inte håller någon värst bra kvalitet.
Har någon hittat en fungerande adapter tar jag alltså tacksamt emot tips.
Redigerat av Priskvark, 25 October 2011 - 22:56.
Postad 25 October 2011 - 23:27
Hörlurar köper man ju i 10-pack
Postad 26 October 2011 - 10:38
Om du kan tänka dig blåtand så funkar SE MW600 utmärkt med alla funktioner och där kan du stoppa i vilka lurar du vill.
Tack för svaret Goldstar.
Man vill ju gärna tro att den skall fungera. Därför köpte jag en sådan och prövade men det gick alltså inte.
För att vara säker på att inte mitt exemplar var trasigt kontaktade jag Samsungs support som bekräftade att den inte är kompatibel med i9100. De gav besked om att de faktiskt inte säljer någon kompatibel adapter. Däremot säljer de kompletta hörlurar men med tanke på den, för musik, usla lur man fick till telefonen vill jag inte prova dem.
Dessutom har jag ju redan 2 mycket bra lurar som passar både mina öron och min ljudsmak så det känns knepigt att utöka samlingen med fler lurar som sannolikt inte håller någon värst bra kvalitet.
Har någon hittat en fungerande adapter tar jag alltså tacksamt emot tips.
Postad 26 October 2011 - 11:13
Update:
Nu har jag skaffat ett par lurar med mic, som funkar med min Samsung Galaxy S2.
Den som fanns tillgänglig för leverans är en enklare modell från leverantören då den vassare som jag egentligen var ute efter med platta kablar och tre knappars mikrofon/ remote skal komma innan årets slut och jag ville inte vänta.. Dock är dessa i aluminium, och känns helt ok.
Skall köra dem ikväll och skriva lite om hur de är. Snyggt var att de fanns i lite olika färger.. här var två modeller.. tog den svarta själv.
Samsung Galaxy lurar med mic, Degauss Labs Sabotage, Guld: http://www.clickok.s...spx?q=p:4131653
Samsung Galaxy lurar med mic, Degauss Labs Sabotage, Svarta: http://www.clickok.s...spx?q=p:4131648
Bifogad fil(er)
Postad 26 October 2011 - 18:54
Om du kan tänka dig blåtand så funkar SE MW600 utmärkt med alla funktioner och där kan du stoppa i vilka lurar du vill.
Tack för förslaget Keberos07
Jag nämnde ju i mitt första inlägg om lurar att ännu en pryl som skall pysslas om för att ha laddade batterier inte är helt idealiskt för min del.
Men å andra sidan är det intressant att få lite teknisk information. Hur är ljudet i blåtandsöverföringen. Görs sändningen i ett format med tillräcklig bandbredd och samplingsfrekvens för att ljudet skall bli så bra som man normalt kräver för musik? Om du har testat själv upplevde du ljudet som lika bra som sladdöverföring till lurar av hög klass?
Postad 26 October 2011 - 18:59
Nu har jag skaffat ett par lurar med mic, som funkar med min Samsung Galaxy S2.
Skall köra dem ikväll och skriva lite om hur de är.
Det skall bli intressant att läsa om dem. Hur bra är ljudet för musiklyssning? Fungerar reglagen så smidigt som man bör kunna förvänta sig eller behöver man fumla mycket?
Redigerat av Priskvark, 26 October 2011 - 23:01.
Postad 27 October 2011 - 09:55
Då har jag under 24timmar testat och utvärderat dessa hörlurar till min Samsung Galaxy. Hörlurar är ju mycket beroende på vad man skall ha dem till. Jag vill främst lyssna på musik och sen nyttja den som headset.
Enligt försäljaren så kommer det flera lurar till Samsung Galaxy från Degauss Labs, bla den jag var intresserad av, som har större och kraftigare högtalare, plattkabel och tre knappas mikrofon, Sabotage Royale: http://www.degaussla.../sabotageroyale
Samt en riktigt high end modell med dubbla högtalare i varje lur, platt kabel och tre knappars mikrofon, kallad Dual driver: http://www.degausslabs.com/dualdriver
Så det finns mao tre att välja emellan.
Det jag skaffade var den som fanns för leverans entry level modellen, Sabotage, pris 291:-
Det är denna jag recenserar här.
1.) Först installerat Power AMP med EQ
2.) Ljudintryck, gott iaf bättre än ordinarie lurar, dock inte ljud i "1000-klassen".
3.) Bas, stark bas, man bör dra ned denna något mot tidigare inställningar - rent generellt
4.) Diskant, god
5.) Enknappars mikrofon/remote - bra fungerar som den skall
6.) Mikrofon ljud - mycket bra, tom i morse när det blåste och regnade hördes jag bra.
7.) 3,5mm kontakt mot Galaxy - mycket bra mycket liten, bör ej skadas i fickan.. eller skada telefonen
8.) Intryck överlag. Tillverkad i aluminium, bra flexibel kabel i silikon samt mycket bra 3,5mm kontakt. Även förstärkningen för kabel när den går in i själva luren är bra och den bör hålla mot visst tufft handhavande.
Slutligen ljudet är gott för den prisklassen är man dock ute efter high end ljud bör man vänta på de lite vassare lurarna..
Summering. För att kosta endast 291:- är den mycket prisvärd. Ser dock fram emot Sabotage Royale som jag redan lagt en förhandsorder på, återkommer med info så snart jag har dessa.
Dessa köptes på Clickok: http://www.clickok.s...spx?q=p:4131648
Lite foton bifogas, kontakt 3,5mm, remote/mikrofon, förstärkning av kabel mot hörlur, hörlur utan "earbud"
Bifogad fil(er)
Postad 27 October 2011 - 20:55
Hej
Då har jag under 24timmar testat och utvärderat dessa hörlurar till min Samsung Galaxy...
Tack för en jättefin artikel som dessutom innehöll bra länkar för oss som är extra intresserade av ämnet!
Postad 28 October 2011 - 13:05
Jag är sugen på en ny Android lur och just nu är det SGSII som är mest aktuell för mig. Men vad tror ni, är det onödigt att köpa en nu när snart Galaxy Nexus och förmodligen Samsungs egna uppföljare till Galaxy SII snart kommer? När tror ni en poteniell SIII dyker upp? Är bra sugen på en lur med Android 4.0...
Postad 29 October 2011 - 09:35
När jag lyssnar på musik med headset och någon ringer så kan jag inte svara genom att trycka på knappen på headsetet utan måste ändå ta fram telefonen. Detta känns som att något är väldigt fel?
Min datatrafik slutar funka då och då, måste då hålla in sidoknappen, stänga av datatrafiken och sätta på den igen.
Ibland när jag lyssnar på musik så får telefonen problem med att ladda låtarna.
Jag uppgraderade igår till 2.3.5 från 2.3.3 och märkte att all musik och mina bilder hade försvunnit... Fyllde telefonen med ny musik och tog lite nya bilder. Idag när jag startade om telefonen så var all musik och bilder borta?
Känns som jag har något allvarligt fel på min mobil, men om detta är något någon av er har märkt eller hört om så berätta gärna.
Mvh
Redigerat av Vasse, 29 October 2011 - 09:48.
Postad 30 October 2011 - 08:11
Hej, jag orkar tyvärr inte läsa igenom alla sidor här men tänkte höra om någon av er har uppmärksammat samma fel som jag på min SG2.
När jag lyssnar på musik med headset och någon ringer så kan jag inte svara genom att trycka på knappen på headsetet utan måste ändå ta fram telefonen. Detta känns som att något är väldigt fel?
Min datatrafik slutar funka då och då, måste då hålla in sidoknappen, stänga av datatrafiken och sätta på den igen.
Ibland när jag lyssnar på musik så får telefonen problem med att ladda låtarna.
Jag uppgraderade igår till 2.3.5 från 2.3.3 och märkte att all musik och mina bilder hade försvunnit... Fyllde telefonen med ny musik och tog lite nya bilder. Idag när jag startade om telefonen så var all musik och bilder borta?
Känns som jag har något allvarligt fel på min mobil, men om detta är något någon av er har märkt eller hört om så berätta gärna.
Mvh
Tjena, aldrig hört talats om ditt problem här på forumet! (Har följt sedan början nästan)...
Pröva att köra resets på alla sätt och vis, och sedan börja om från början... Väldigt tråkigt men tyvärr! :/
För övrigt så verkar Samsung Galaxy S få ICS (Ice Cream Sandwish) enligt XDA-Developers http://www.xda-devel...msung-galaxy-s/ Nu hoppas man bara på att även vi får den!
Redigerat av Arbu11, 30 October 2011 - 08:11.
Postad 30 October 2011 - 17:44
Ser lovande ut!
Jag får nog se till att lämna in mobilen på service. Tror nog att det är det interna minnet som har något fel då fel uppstod även efter uppfatering och då rensas ju telefonen helt och sen kör man restore på allt.
Postad 30 October 2011 - 18:28
http://getandroidstu...-samsung-italy/
Ser lovande ut!
Jag får nog se till att lämna in mobilen på service. Tror nog att det är det interna minnet som har något fel då fel uppstod även efter uppfatering och då rensas ju telefonen helt och sen kör man restore på allt.
Låter som en bra idé!
Fyfan vad härligt om det blir ICS!
Postad 31 October 2011 - 11:36
Postad 31 October 2011 - 21:30
Har ni sett den här launchern:
http://www.youtube.com/watch?v=LYWHW4WEYR0
Man köper ju android just för att slippa iOS. Fifan.
Postad 01 November 2011 - 08:39
Testade faktiskt launchern då den är gratis och den är riktigt snabb men jag föredrar den vanliga.
Postad 02 November 2011 - 01:46
Fast om man har en polare som är van vid IOS så kan man ju lätt bara switcha launcher (om bara för att imponera lite) så vederbörande kan använda den.
Testade faktiskt launchern då den är gratis och den är riktigt snabb men jag föredrar den vanliga.
Har en kompis som valde mellan Ifjant och SGS2, så sa jag att den här launchern fanns då blev han såld på Samsung Galaxy S2!
Postad 02 November 2011 - 14:05
Postad 02 November 2011 - 18:52
Varför inte köpa en Iphone då?!
Jag har en iPhone, tyckte bara att det var en kul grej att de lyckades få till gränsnittet så bra på android.
Postad 02 November 2011 - 20:35
Redigerat av genstruktur, 02 November 2011 - 22:23.
Postad 02 November 2011 - 21:07
Finns det någon som vet vart man hittar hanteringen för standardprogram?
Nevermind, jag hittade!
Redigerat av Arbu11, 02 November 2011 - 21:12.
Postad 03 November 2011 - 12:06
Batteriet var på 12% så jag satte den på laddning. Men då fick jag upp ett meddelande att
laddning är pausad. Batteritemperaturen är för hög eller för låg.
Vad F.. är detta? Nu kan jag inte ladda telefonen.
Någon som vet vad jag ska göra?
Postad 03 November 2011 - 14:37
Det här var konstigt.
Batteriet var på 12% så jag satte den på laddning. Men då fick jag upp ett meddelande att
laddning är pausad. Batteritemperaturen är för hög eller för låg.
Vad F.. är detta? Nu kan jag inte ladda telefonen.
Någon som vet vad jag ska göra?
Låta batteriet svalna?
Däremot är det konstigt att du får upp det meddelandet, har jag aldrig fått.
Vad hade du varit/gjort med telefonen innan? Är telefonen rootad?
Trots allt är det ju en bra funktion.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
15 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?