Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 June 2013 - 10:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Giant Bomb folket diskuterar nyheten från igår. Kolla inte om ni lätt blir åksjuka av skakig kamera. ;)

http://youtu.be/1StPJgWkN-U

Postad 07 June 2013 - 11:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Youtubade den troliga angry joe-länken. Jag har aödrig gillat honom, han skriker och fjortisar sig, men jag började garva när han sa vad ms erbjudit gamers.

Alla som kommer hem till dig kan spela dina spel på din konsol! WHAW!!! FATTA REVOLUTIONEN! :D
Det var skrämmande komiskt hur han tog upp det. Ja, som sagt, dörren i ansiktet. Nu när man försöker mjuka upp kraven och sätter fram dom på det här sättet så börjar jag smälta fram tills att jag översätter listan till neutralt kodat språk.

Ok. Alla som kommer till mig kan spela mina spel. Yes. Bra. Konstigt vore vär annars? Jag kan låna bort spel en gång. Jag lånar inte bort spel ofta, ingen frågar. Spelar ingen roll för mig. Samtidigt minns jag hur det var när man var 12. Då lånade vi snes från varandra. Nu försvinner det.

Köpa online första dagen. Bra. Det skulle jag göra. Dock så kostar spelen mer online än i butik. Resalevärdet är lika högt på dom båda. Skit samma. För mig. För andra, åter igen, surt.

Nåja, jag tror fortfarande inte att det här står sig. Ärligt. Men ni andra, tror ni helt ärligt att ms kör på det här om sony säger att aallt fungerar som vanligt? D3t gör inte jag. Ms lär behöva ändra reglerna om vi konsumenter vill det. Jag tror verkligen inte att reglerna är desamma nästa år vid den här tiden. Det är skrattretande och när saker är det så sker dom i regel inte.

Postad 07 June 2013 - 11:28

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Priserna gick upp med Steam de gick inte ner....

Jag sade inte att steam pressade ner priserna utan att det skulle vara trevligt om priserna skulle hamna på steams nivå.....

Postad 07 June 2013 - 11:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Eurogamer ger en känga.

Microsoft kills game ownership and expects us to smile

http://www.eurogamer...cts-us-to-smile

Va? Men det är ju bara ett litet tillägg mot hur det är nu? Och begagnatmarknaden är ju ändå bullshit.

Förstår inte varför HELA VÄRLDEN reagerar på detta. Märkligt.

Postad 07 June 2013 - 11:52

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Va? Men det är ju bara ett litet tillägg mot hur det är nu? Och begagnatmarknaden är ju ändå bullshit.

Förstår inte varför HELA VÄRLDEN reagerar på detta. Märkligt.

ironisk?

Postad 07 June 2013 - 11:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nääääääääääääeeeeeeeeeeeeeee då.

Postad 07 June 2013 - 12:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Men ni andra, tror ni helt ärligt att ms kör på det här om sony säger att aallt fungerar som vanligt? D3t gör inte jag.

Du menar att MS har spioner som tillräckligt långt i förhand vet hur Sony kommer lägga upp det så man hinner tänka igenom och presentera sina egna policys baserat på spion-informationen?

Jag tror Sony kommer med ett vettigt upplägg liknande det vi har idag.

Postad 07 June 2013 - 12:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Du menar att MS har spioner som tillräckligt långt i förhand vet hur Sony kommer lägga upp det så man hinner tänka igenom och presentera sina egna policys baserat på spion-informationen?

en annan rolig fantasi är att de alla har kommit överens om detta.... Sony, MS, butikerna och utgivarna ska ha samarbetat och kommit överens om att genomföra detta och att MS nu får ta skiten för att Sony är tysta (men de kommer säga samma sak sen)

som sagt, en hysteriskt rolig fantasi från xbox-fantasterna

Postad 07 June 2013 - 12:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det han menade var att MS skulle ändra sig om Sony skulle presentera dagens upplägg.

Nu tror jag inte det blir så, men hade varit intressant att se om prisbilderna på spel hade skiljt sig från Playstation och Xbox om det skulle bli en så pass rejäl skillnad. Utgivarna hävdar att begagnatmarknaden skadar dem mer än piratkopieringen (och den kostar ju BILJONER enligt vissa). Så Xboxen kanske håller sig kvar på nuvarande nivå PS kommer att ligga 100 kronor högre generellt?

Postad 07 June 2013 - 12:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 1

en annan rolig fantasi är att de alla har kommit överens om detta.... Sony, MS, butikerna och utgivarna ska ha samarbetat och kommit överens om att genomföra detta och att MS nu får ta skiten för att Sony är tysta (men de kommer säga samma sak sen)

som sagt, en hysteriskt rolig fantasi från xbox-fantasterna

Nä, för att Sony och Microsoft har utvecklat sina konsoller utan att prata med en enda utgivare?

Givetvis är det så att de stora utgivarna ställt krav på både Sony och Microsoft att hantera begagnatmarknaden. Microsoft har en helt annan infrastruktur än Sony så de har valt att lösa kravet på sitt sätt. Sony kommer förmodligen med ett annat system men som fortfarande uppfyller kravet att utgivaren får pengar från begagnatmarknaden.
Butikerna har inte varit involverade mer än att de blev informerade om vad som gäller.
Sony och Microsoft har inte pratat inbördes.

Postad 07 June 2013 - 12:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nej, jag menar att det är ett halvår kvar till release och ett år kvar tills om ett år. Har sony ett vanligt upplägg och ms märker att gamers flyr deras konsol eller att få spel köps så kommer dom att ändra policy för att behaga kunderna. Säg att bone totalfloppar, säljer 200.000 enheter till julhandeln, vilket företag skulle i den situationen inte ändra på ett förlorande upplägg?

Det är därför jag inte tror att det här är skrivet i sten förrän vi ser marknaden och konkurrenternas svar.

Sen så har vi ju alltid finfina wii u att luta oss tillbaka på. Nextgen utan drm :D

Postad 07 June 2013 - 13:05

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Det blir nog bra det här. Men om det inte blir det så kan man alltid spela tidigare generation eller PC. Spel blir inte bättre per automatik för grafiken är vackrare som bekant (även om det finns andra fördelar med de nya konsolerna också).

Edit: Text i fetstil adderad för att undvika missförstånd som uppstår

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 08 June 2013 - 12:36.

Postad 07 June 2013 - 13:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Sen så har vi ju alltid finfina wii u att luta oss tillbaka på. Nextgen utan drm :D

Du vet inte vad DRM är va? Det är bara något du hört i samband med att man inte kan sälja spel i andra hand?

Klart att Wii U har DRM. Vad jag har hört ska den i vissa fall vara värre än 360 / PS3.

Postad 07 June 2013 - 13:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du vet inte vad DRM är va? Det är bara något du hört i samband med att man inte kan sälja spel i andra hand?

Klart att Wii U har DRM. Vad jag har hört ska den i vissa fall vara värre än 360 / PS3.

Jag vet vad drm är.
... däremot hade jag inte den mildaste susning om att wii u hade något sånt system öht. Berätta gärna mer om deras system :)

Postad 07 June 2013 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Spel blir inte bättre för grafiken är vackrare som bekant (även om det finns andra fördelar med de nya konsolerna också).

Jo, de blir ju det. Spel består av flera komponenter, grafik är en viktig sådan. Det som är bekant är att snygg grafik enbart räcker inte för att göra ett spel bra, om andra komponenter också är bra så är grafiken ett komplement som höjer totalintrycket. The Last of Us har sån bra grafik att det gör spelet klart bättre pga, bland annat, bättre nyanser i känslouttrycken.

Det är som att säga, spel blir inte bättre för att ljudet är bättre eller spel blir inte bättre för att storyn är bättre. Det är lika osant det. De är alla viktiga element som bidrar till att göra upplevelsen bättre.

Edit: Fler media som säger ifrån.
Xbox One: It's For Publishers, Not For You

But if you're going to defend Xbox One, think about exactly what it is that you're defending.
You're defending the right of publishers to kill games ownership.
You're defending the right for publishers to dictate to you how and when you play your games.
You're defending the right for publishers to dictate prices rather than the market.
You're defending the right for next-gen to be more restrictive and prohibitive than this gen.

Redigerat av Zoiler, 07 June 2013 - 13:35.

Postad 07 June 2013 - 13:40

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag är förvånad att MS går ut precis innan E3 med detta. Var inte särskilt smart eller genomtänkt från deras sida.

Bli inte förvånad om framgångsrik bekämpning av beg marknaden leder till högre inte lägre priser... Monopol=högre priser, fri konkurrens=lägre priser.

Det kommer inte vara monopol. Du kommer att kunna välja precis vilken butik du vill och betala vad de säljer spelet för. Dock inte begagnat.

... Är det nu vi inväntar sonys dito? :D

Sony kommer självklart vrida detta till sin fördel men jag skulle inte bli förvånad om vi får se liknande system på deras maskin. Som någon var inne på tidigare detta är spelbolagen som pressat fram, det finns på PC, nu på Xbox och det skulle inte förvåna mig om PS4 får ett liknande system.

Eurogamer ger en känga.

Microsoft kills game ownership and expects us to smile

http://www.eurogamer...cts-us-to-smile

Men är det inte exakt så här det fungerar på PC? Det finns spel där med uppkopplingskrav också, du måste använda en tjänst för att kunna spela (steam, origin etc). Jag förstår att man känner sig irriterad men har vi inte sett detta vara på väg väldigt länge?

Postad 07 June 2013 - 13:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0

Jag är förvånad att MS går ut precis innan E3 med detta. Var inte särskilt smart eller genomtänkt från deras sida.

Det kommer inte vara monopol. Du kommer att kunna välja precis vilken butik du vill och betala vad de säljer spelet för. Dock inte begagnat.

Sony kommer självklart vrida detta till sin fördel men jag skulle inte bli förvånad om vi får se liknande system på deras maskin. Som någon var inne på tidigare detta är spelbolagen som pressat fram, det finns på PC, nu på Xbox och det skulle inte förvåna mig om PS4 får ett liknande system.

Men är det inte exakt så här det fungerar på PC? Det finns spel där med uppkopplingskrav också, du måste använda en tjänst för att kunna spela (steam, origin etc). Jag förstår att man känner sig irriterad men har vi inte sett detta vara på väg väldigt länge?

Vad tror du händer med spelpriserna när man inte kan köpa begat eller när beg spelen blir dyrare? MS kommer knappast sänka sina licensavgifter för att det säljs mindre begagnade spel. Utgivare lär knappast försätta sin chans att öka sina vinstmarginaler per spel om mjukvaran inte går att få tag på annat sätt :)

Det fungerar liknande på PC och det gick chockartat smärtfritt. Det fanns INGA steam rabatter när det lanserades men då fanns det iof oftast rena alternativ också. Men folk köpte glad i hågen steam spel till överpriser och tyckte det var fantastiskt :)

Redigerat av oqvist, 07 June 2013 - 14:05.

Postad 07 June 2013 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

But Steam Does The Same! And You Can't Trade iOS Games!

These two ridiculous counter-arguments have popped up in defence of Xbox One not allowing you to trade in or gift games, etc etc. It's not a 1-to-1 example, so it doesn't work as a counter-argument.
The main factor is price. Steam sales are more frequent and more flexible than anything we've seen on console and that feels like a fair compromise for not being able to trade used games (as an example).
It's not that gamers will sell-out their ethics for the right price. It's a value proposition. It's the same reason no-one asks to trade iOS games - they're so cheap to begin with, there isn't a huge outlay you want to make back via trading in.
So what can we expect from Microsoft on the pricefront? Let's have a look at five random Games On Demand prices:
SoulCalibur IV - £19.99 (£4.19 used from Amazon)
Mini Ninjas - £14.99 (£10.95 used from Amazon)
Dead Space - £14.99 (£4.37 used from Amazon)
Sonic Free Riders - £14.99 (£4.35 used from Amazon)
The Outfit - £11.99 (£1.97 used from Amazon)
Now those prices are for Xbox 360 and with Xbox One taking a huge chunk out of the used games market, Microsoft could argue that this will be reflected in flexible and reasonable prices for Xbox One titles.
But why should we believe that? There's been zero evidence so far to suggest this will happen and history points to inflated prices versus competitors. All we have is Microsoft is saying something might happen (prices go down) at the expense of something that will happen (you lose game ownership rights). That's about as flimsy as it gets.
Furthermore, Steam has mods. Steam has offline play. Steam has alternatives.
This is the problem with Xbox One. Microsoft will use EA's partnership to bully its way towards mass market success - if Respawn's TitanFall becomes the new Call Of Duty (doubtful but certainly possible) then Microsoft will have EA support for that alongside FIFA and Madden. Throw in the heavy push for TV and dream to conquer the living room and where does that leave us?
There is no alternative in Microsoft's walled garden - only outside of it.

Edit: Indies är pissed off:

Tony Porter – Games N More

“It’s pure arrogance. Microsoft is beyond arrogant. It’s becoming like a task on The Apprentice where they just haven’t got a clue. To think every Xbox One owner will have a broadband connection – it’s unbelievable. Internet is cut off for loads of reasons – faulty connections, people not paying bills on time – it happens.

“The trade-ins for participating retailers sounds like it’s for larger retailers that have got the money.

“I don’t see the point of stocking Xbox One at the minute and customers are saying that even though they had the Xbox and the Xbox 360, they will go for the PS4 as it’s a gamer’s console, not a entertainment system. What the hell are they doing? Not everyone has internet. Some just want the game and not to play online. Those people are being ignored by Microsoft.

http://www.mcvuk.com...answers/0116813

Om man räknar in att de verkar ha problem med eSRAM-produktionen och att de ställer in flera 1 on 1-intervjuer av okänd anledning på E3... kombinerat med nyheterna från igår OCH att det ryktas om att de betalar distributörer för att inte visa spel på Sonys konferens... det blåser inte direkt positiva vindar för MS i nuläget.

Edit2: Forbes också:

Microsoft's Shortsighted Approach Might Have Already Killed Xbox One

Edit3:

OCH Time:

Microsoft’s Xbox One Used Games Policies Are Clear as Mud

Mainstreamtidningar rapporterar ju t o m om det. Som jag sa, vem, VEM, beslutade att gå ut med detta INNAN E3? Hur dum får man vara?

Redigerat av Zoiler, 07 June 2013 - 14:07.

Postad 07 June 2013 - 14:15

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Ja precis känns ju inte så nödvändigt att sälja spel man köpt för 20:- på Steam. Tror aldrig jag köpt nåt spel på Steam för över 100 spänn förutom Dead Island som någon lura mig till å köpa men även för det priset hade man ju knappt orkat sälja det vidare ändå.

Men tror ni verkligen att Microsoft kommer rea spelen nånting? Har kollat på GFWL DLC till BioShock 2 och det har kostat 800 MSP sen release, ibland har de rea på 50% men väldigt sällan. Så nej tror inte det.

Postad 07 June 2013 - 14:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Postad 07 June 2013 - 14:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sony har öppet mål just nu, det är bara att peta in bollen. Dock så kvarstår problemet i att det troligtvis är speltillverkarna som krävt andrahandskontroll, och sony kan kansle inte själva bestämma över det på så sätt. En kompromiss skulle kunna innebära att speltillverkarna får mer av vinsten ett spel genererar, men det innebär mindre pengar tiol sony.

Kortfattat så får vi spekulera i ett par dagar till. Vi vet ej någpt om sonys system, men ändå skrivs det mycket på det här forumet att sony gör samma sak. Jag tycker att vi väntar och ser. Then again, jag tror inte ms regler är skrivna i sten heller. Absolut inte. Går konsolen dåligt pga detta så kommer det tas bort.

Helt plötsligt är uppkopplingsproblem och kinectspioneri ingen fara alls :D

Postad 07 June 2013 - 15:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Vad tror du händer med spelpriserna när man inte kan köpa begat eller när beg spelen blir dyrare? MS kommer knappast sänka sina licensavgifter för att det säljs mindre begagnade spel. Utgivare lär knappast försätta sin chans att öka sina vinstmarginaler per spel om mjukvaran inte går att få tag på annat sätt :)

Det fungerar liknande på PC och det gick chockartat smärtfritt. Det fanns INGA steam rabatter när det lanserades men då fanns det iof oftast rena alternativ också. Men folk köpte glad i hågen steam spel till överpriser och tyckte det var fantastiskt :)

Spelen kommer inte bli billigare men det är är inte samma sak som mononpol. Plus att om du tar hänsyn till inflation borde dina spel idag kosta mer än de gjorde för 5 eller 10 år sedan och de gör de inte. TotalBiscuit summerade upp det hela ganska bra i sin video som finns i tråden.

Men tror ni verkligen att Microsoft kommer rea spelen nånting? Har kollat på GFWL DLC till BioShock 2 och det har kostat 800 MSP sen release, ibland har de rea på 50% men väldigt sällan. Så nej tror inte det.

Dock säljer MS spel billigare idag via Xbox Live, Sleeping Dogs kostar 149 kr denna vecka.

The main factor is price. Steam sales are more frequent and more flexible than anything we've seen on console and that feels like a fair compromise for not being able to trade used games (as an example).

Så argumentet är priset? Ja steam har offline. Det har inte Simcity, Diablo 3 och ett antal andra spel.

Jag säger inte att det är exakt samma sak, jag ställer en fråga. Har vi inte varit på väg åt det här hållet väldigt länge? Och är någon egentligen överraskad? Så mycket spelbolagen har gnällt om begagnade spel kan ingen vara förvånad.

Vi går emot en framtid där spelen kommer att vara digitiala både på konsoler och pc, frågan är bara om det är nästa generation eller generationen efter det.

Postad 07 June 2013 - 16:08

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
själv köpte jag sleeping dogs för 30 kr på steam....

visst går vi mot en digital framtid men MS väg är helt fel väg och att det finns folk som accepterar allt möjligt bara för att "vi är på väg åt det hållet" ändå säger mer om hur icke-kritiska de är.

kul att du tar upp katastrofer såsom Sim City och Diablo 3 som bra exempel på online...

Postad 07 June 2013 - 16:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag fick sleeping dogs gratis via ps+ och vann därmed allt :)
Just drt, error 37 i diablo. Men tror folk att det kommer bli samma problem som diablo och sim city? Optimist som jag är så tror jag att det handlar om en så enkel boneidentifiering så att själva konsolen kommer att kunna köras hela tiden. Onlinespel däremot, ibland är det ju uppdatering av sånt också. Ja, servrar och liknande

Postad 07 June 2013 - 16:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

själv köpte jag sleeping dogs för 30 kr på steam....

visst går vi mot en digital framtid men MS väg är helt fel väg och att det finns folk som accepterar allt möjligt bara för att "vi är på väg åt det hållet" ändå säger mer om hur icke-kritiska de är.

kul att du tar upp katastrofer såsom Sim City och Diablo 3 som bra exempel på online...

Ja PC-spel har länge varit billigare än konsol framförallt om man använder sig av alternativa distributionsvägar.

Jag tog upp just de spelen av den anledningen. Det är ett bra exempel på risken som vi går emot när det gäller stora titlar och lanseringar i framtiden. Och med tanke på hur mycket Diablo 3 har sålt lär ingen på Activision Blizzard ligga sömnlös över de problem som var den första tiden. Tyvärr kanske skall tilläggas.

Cynikern i mig säger att det är väl valda vägar som MS går, där de räknar kallt med att ALL hype kring E3 kommer att blåsa ett sådant uttalande ett par dagar innan i bakvattnet. Och vi får väl se hur det fungerar när det väl är på plats.

Just drt, error 37 i diablo. Men tror folk att det kommer bli samma problem som diablo och sim city? Optimist som jag är så tror jag att det handlar om en så enkel boneidentifiering så att själva konsolen kommer att kunna köras hela tiden. Onlinespel däremot, ibland är det ju uppdatering av sånt också. Ja, servrar och liknande

Jag håller med dig till 100%. PS+ är ett bra exempel på när Sony tänkte ett steg längre och skapade något som gav mervärde åt användaren. Förhoppningsvis fortsätter de inslagna vägen.

Min strategi har inte ändrats. Jag kommer att vänta med att köpa nästa generations konsol till jag kan se hur de fungerar, har funnit ute drygt ett år så det finns spel ute till maskinerna. Om det blir en PS4 eller Xbox Juan först, jag lär köpa båda två, beror på pris, antalet titlar och hur enkelt det är att använda konsolen.

Postad 07 June 2013 - 17:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag säger inte att det är exakt samma sak, jag ställer en fråga. Har vi inte varit på väg åt det här hållet väldigt länge? Och är någon egentligen överraskad?

Verkar vara många som är överraskade, jag är överraskad för jag trodde inte att någon skulle VÅGA försöka sig på något sånt här. Det sa jag redan för flera månader sedan, den som gör det lämnar öppet mål för den andre. Om Sony har något vett nu så inser de att de tjänar på att göra helt tvärtom, som de gjort hittills. Men uppenbarligen gör MS allt de nu kan för att få så mycket negativ PR som möjligt, oavsett om det handlar om policys, oklara uttalanden eller svaga konsoler.

Och jag är definitivt överraskad över hur de väljer att försöka genomföra det, dvs hur korkade vissa punkter är. 30 dagar på din vänlista? Vem kom på den idén, det är ju helt otroligt. De vill kontrollera precis allt du gör med spelet du köpt. Lär ju bryta mot en del lagar känns det som, särskilt i Europa.

Spelbolagen gnäller på allt som de tror gör att de tjänar mindre pengar oavsett om det är sant eller inte.

Postad 07 June 2013 - 17:55

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Spelbolagen gnäller men har också ganska mycket makt, i varje fall i mina ögon. För dem så är detta ett gyllene läge.

Det skulle inte förvåna mig om Sonys spel fungerar utan några krav medan tredjepartstillverkare kommer att likna Xbox väldigt mycket.

Folk kanske levde i en bubbla att detta är konsol det kommer inte att ske här, att PC var sin egen hybrid och saker och ting som skedde där inte skulle påverkar Microsoft, Sony och Nintendo. Hindsight is 20/20 men jag tycker men kan ha sett tecknen länge nu på att detta skulle kunna hända. Sedan går det att diskutera hur Microsoft har gjort och på vilket sätt det kommer att påverka nästa generation. Men jag är samtidigt inte förvånad över deras agerande. Vi har sett det flera gånger när det gäller andra produkter.

Postad 07 June 2013 - 18:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det skulle inte förvåna mig om Sonys spel fungerar utan några krav medan tredjepartstillverkare kommer att likna Xbox väldigt mycket.

Jag skulle tro, baserat på reaktionerna från alla, att spel som släpps med krav på en öppen plattform kommer sälja bra mycket mindre, dvs bojkottas. Och att sedan falla tillbaka på Xbox, som i sin tur inte kommer sälja mycket konsoler med detta system, innebär att de säljer mindre totalt än de annars hade gjort. Men det återstår att se hur Sony gör. Och om MS fortfarande kan ändra sig, eller om de måste vänta tills de ser att det kanske inte är en så bra idé trots allt.

Värsta scenariot är ju om båda gör det, tror inte folk kommer att sluta spela pga att de inte kan sälja sina spel. Men om Sony inte gör det så har kunderna ett alternativ och då är Xbox körd.

Folk kanske levde i en bubbla att detta är konsol det kommer inte att ske här, att PC var sin egen hybrid

PC-spelen är som tidigare sagt ju lite billigare.

Postad 07 June 2013 - 18:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sen finns det ju mängder fläktpojkar som ändå köper boxen, specielltni usa där xbox är stora som fan. Jag blev så less att jag sa upp kontakten med en riktigt dryg j*vla fläktgosse med huvudet uppkört i win8, ms och windowsmobiler när han först sågade sonys reveal för att konsolen inte visades och sen hyllade xbones reveal då inga spel visades. Det var fan toppen på bägaren. Lite ska man ju kunna tänka själv. Att bara säga att alla ms krav är lysande och att konsolens uppbyggnad är BÄTTRE än sonys (killen är programmerare) säger hur dryg spypåse han är. Aaaah, då fick man det ur systemet :D

Sen så köper nog många casual gamers xbone, man kanske inte ens får ta del av den här informationen som ms gått ut med.

Postad 07 June 2013 - 18:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag skulle tro, baserat på reaktionerna från alla, att spel som släpps med krav på en öppen plattform kommer sälja bra mycket mindre, dvs bojkottas. Och att sedan falla tillbaka på Xbox, som i sin tur inte kommer sälja mycket konsoler med detta system, innebär att de säljer mindre totalt än de annars hade gjort. Men det återstår att se hur Sony gör. Och om MS fortfarande kan ändra sig, eller om de måste vänta tills de ser att det kanske inte är en så bra idé trots allt.

Värsta scenariot är ju om båda gör det, tror inte folk kommer att sluta spela pga att de inte kan sälja sina spel. Men om Sony inte gör det så har kunderna ett alternativ och då är Xbox körd.

Jag skulle inte gå så långt att säga att Xbox är körd även om den kommer att sälja mindre.

Jag tror att som flera varit inne på att både MS och Sony har pratat aktivt med speltillverkarna under skapandet av konsolerna och att båda två kommer att ha någon form av aktiveringfunktion och begränas andra handsmarknaden. Om Sony inte gör det beror det helt och hållet på hur många konsoler MS säljer. Så länge de tjänar pengar finns det ingen anledning att ändra beteende.

Zartok har rätt, det finns mängder med killar som kommer att spela det som deras kompisar har och om det är Xbox så lär de köpa en också. Det är lätt att sitta och säga att man skall bojkotta men när alla ens kompisar spelar COD tillsammans på Xbox Juan då vill leeter1337 inte sitta där på sin PS4.

Postad 07 June 2013 - 18:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Zartok har rätt, det finns mängder med killar som kommer att spela det som deras kompisar har och om det är Xbox så lär de köpa en också. Det är lätt att sitta och säga att man skall bojkotta men när alla ens kompisar spelar COD tillsammans på Xbox Juan då vill leeter1337 inte sitta där på sin PS4.

Så här är det, polarna som jag tjötat med om att ev gå över till den mörka sidan klagar bara på handkontrollen. "Tillverkad för pytteasieter" och liknande. Så jag kommer nog eventuellt sitta där med en xbox lik förbannat. Men vi får se, kanske dyker upp någon aftonbladetartikel...

Postad 07 June 2013 - 18:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Till och med Polygon (7.5/10, The Last of Us):

After a month of vague corporate comments from Microsoft executives, we now know the Xbox One's game licensing policy was written from the ground up for companies. It's aggressively anti-consumer and anti-middle class, and it outright ignores underprivileged gamers. It's gross, despicable, greedy, pathetic, cowardly and out of touch with a growing global resentment for corporations.

http://www.polygon.c...et-trade-policy

Postad 07 June 2013 - 18:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Johan: jag håller med dig om att boxens kontroller är bättre. Mycket bättre. Men ps4 kontroll är lätt modifierad och det är bara en liten vanesak. Jag är större än många gamers med mina 190cm+ (och rädd att jag börjar väga tresiffrigt också snart :D :() men jag kan med mina händer fortfarande utan problem spela med en ps3-kontroll. Det är tom rätt skönt att slippa sträcks fingrarna hela tiden. Jag kör fö med en surfplatta på 10 tum som mobil, så jag är van vid att röra mycket på fingrarna :)

Postad 07 June 2013 - 18:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
Jag tappar sixaxis i backen med jämna mellanrum då den slinker genom fingrarna. Men så opererar jag Note 2 med en hand också lol

Men det ska sägas att joystickarna på mina dual shock kontroller är fortfarande perfekta medan ingen av mina två Xbox 360 kontrollers har perfect centrerade spakar förutom batteripack som dog på nolltid. Men som sagt MS kan inte bygga hårdvara det är bara ett faktum.

Postad 07 June 2013 - 19:02

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
@zartok

Jo jag personligen kan mycket väl tänka mig att byta men som tinboy sade hur roligt är det att spela cod eller bf utan polarna.

Postad 07 June 2013 - 19:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Till och med Polygon (7.5/10, The Last of Us):

http://www.polygon.c...et-trade-policy

... ställdes Polygons 1v1 intervju in nu?

Postad 07 June 2013 - 19:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Jag skulle inte gå så långt att säga att Xbox är körd även om den kommer att sälja mindre.

Jag tror att som flera varit inne på att både MS och Sony har pratat aktivt med speltillverkarna under skapandet av konsolerna och att båda två kommer att ha någon form av aktiveringfunktion och begränas andra handsmarknaden. Om Sony inte gör det beror det helt och hållet på hur många konsoler MS säljer. Så länge de tjänar pengar finns det ingen anledning att ändra beteende.

Det sista du skriver är överlägset viktigast för mig.

Postad 07 June 2013 - 19:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Bifogad fil  lul.jpg   29.24K   5 Antal nerladdningar

Nu är AB igång igen, vad tror ni straffet blir om man lånar ut ett spel? :unsure:

Postad 07 June 2013 - 20:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Haha, Aftonbladet förnekar sig inte. Vilken skit-tidning, verkligen.

Liknar i och för sig en viss skribent i den här tråden...

Postad 07 June 2013 - 20:58

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
MS garderar sig för ett eventuellt missnöje över det man har att visa?

http://feber.se/spel...fler_exklusiva/

Postad 07 June 2013 - 21:37

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

PC vann! Du betalar ju för ps+ varje månad för förmånen att få SD gratis.

Redigerat av Zerox_no1, 07 June 2013 - 21:37.

Postad 07 June 2013 - 22:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

[/size]

PC vann! Du betalar ju för ps+ varje månad för förmånen att få SD gratis.

Inte då. Jag betalar för ps+ för att ha mina sparfiler i tryggt förvar :)

Postad 07 June 2013 - 22:23

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Lococycle verkar vara en av lanseringstitlarna, men detta kan ju inte vara från XboxOne versionen:

http://www.youtube.c...d&v=4gHRXK4smLc

Postad 07 June 2013 - 22:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Xbone är inte så häftig har vi ju sett ;)

Postad 08 June 2013 - 05:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2
Det bedömda molnet alla pratar om... Var det det som uppstod som en naturlig bieffekt av Microsofts presentation och mediahantering? :P

Postad bild

Postad 08 June 2013 - 09:30

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Verkar vara många som är överraskade, jag är överraskad för jag trodde inte att någon skulle VÅGA försöka sig på något sånt här.

Det är ett mycket märkligt agerande. Så ofattbart klantigt och dåligt att jag tror att det är ett rent PR-trick och att allt kommer klarna på konferansen.

" Vi skojade bara med er "-liksom. :D

Postad 08 June 2013 - 09:42

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Visst, jag kör Steam på datorn och Steam var väl inte så jättebra i början direkt, men nu funkar det ju smärtfritt. Ett väldigt enkelt upplägg.... fast iofs finns ju en del spel som kräver extra drm som GfWL etc.

Efter gårdagens förklaring känns det som att MS har ett jäkligt komplicerat system. Jag är inte så upprörd kring att inte kunna sälja begagnat, men ganska oroad över hur otroligt krångligt det verkar vara med en jäkla massa regler hit och dit. Det känns som att det finns mycket som skulle kunna strula. Dessutom ogillar jag skarpt hur de får alla specialregler att låta som att det är fräcka funktioner. Snälla MS, folk är inte så dumma som ni tror.

Har följande funderingar:
- Vad händer om MS servrar krånglar? Ingen kan spela nånting? Tänker tillbaka på senaste krånglet med EA:s servrar och SimCity. Känner att det potentiellt skulle kunna krångla rejält i början.
- Vad händer om Kinect går sönder? Går det inte på garantin så måste man beställa en ny från MS alternativt köpa ny konsol i butik? För om Kinect kommer bundlas in så kommer det ju inte finnas nån idé med att sälja den separat.

Men till sist, kommer inte Sony också att tvingas ha nån form av liknande upplägg angående begagnade spel för att inte tappa support från stora utgivare som Activision, EA, Ubisoft etc? Varför ska de stödja en konsol som inte kan blockera begagnat?

Hmm, som det känns nu kommer jag avvakta i ca 6-12 månader innan jag överhuvudtaget vågar satsa på nån ny konsol. För mitt starkaste intryck just nu från "Next Gen" är att allt är sjukt rörigt hos MS och Sony har inte sagt mycket alls, vilket inte lugnar mig heller. Jag vill inte att det ska vara krångligt att spela. :mellow:

Redigerat av jayreso, 08 June 2013 - 10:04.

Postad 08 June 2013 - 10:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 1
istället för att sitta och vänta på div o-luddiga svar från MS kan väl vi skicka frågan till Danneman101 som recenserat XONE https://www.prisjakt...t.php?o=1932481 han måste ju ha svar eller?

Postad 08 June 2013 - 11:04

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

istället för att sitta och vänta på div o-luddiga svar från MS kan väl vi skicka frågan till Danneman101 som recenserat XONE https://www.prisjakt...t.php?o=1932481 han måste ju ha svar eller?

han har ju rätt i allt

Något alla bör vara medvetna om

http://www.businessi...comments-2013-6

http://www.neogaf.co...ad.php?t=579641

Redigerat av Christopher_A, 08 June 2013 - 11:26.

Postad 08 June 2013 - 12:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

- Vad händer om MS servrar krånglar? Ingen kan spela nånting? Tänker tillbaka på senaste krånglet med EA:s servrar och SimCity. Känner att det potentiellt skulle kunna krångla rejält i början.

Tror jag inte. De kommer att köra autentiseringen på helt seperata nät än vad Xbox Live gör. Så när julen kommer och XBL går ner (som vanligt) så kommer autentiseringen fortfarande att fungera även om inget annat gör det.
Skulle den biten ens strula lite så är MS rökta.
Dock ska det bli intressant att se hur de hanterar alla scriptkiddies som ska försöka DDoS:a de servrarna som 'hämnd' för att de har blivit 'bedragna' av Microsofts konsoll.

Lol. :D

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.