Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 January 2017 - 13:06

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

För att prata om något helt annat, Är tveksam till ifall mina fram lyktor kommer gå igenom besiktningen nu nästa vecka. Jag har ingen lust att ställa mig ute i kylan nu så kommer pröva besiktiga utan att göra något. Skulle de gå igenom kommer jag behöva fixa de så fort det blir lite varmare ute. Så vad har ni prövat och vad är ni nöjda med?
Jag har prövat Turtle innan på min bil och det tyckte jag blev bra, har även prövat meguiars på en väns bil och han blev nöjd men ingen aning om hur det hållit i sig på hans bil då vi sällan träffas.

Jag har plast lyktor på min bil.

Postad 19 January 2017 - 13:27

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Jag kör ford i jobbet och vintertid får jag lämna in min bil på verkstad 3-4 gånger per vinter...Alltid samma fel.. dieselvärmaren.. Utöver det så funkar den som den ska.

Ok låter ju inte bra.

Jag har aldrig haft en dieselbil så kan inte uttala mig om hur det generellt fungerar.

Hoppas däremot att jag slipper skaffa en diesel men mest då pga karaktären på en dieselmotor.

Postad 19 January 2017 - 13:27

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Antar att du pratar om att polera lyktorna. Jag har kört sandpapper i flera steg. lite som den här guiden.

http://www.garaget.o...c.php?id=156677

Postad 19 January 2017 - 14:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

För att prata om något helt annat, Är tveksam till ifall mina fram lyktor kommer gå igenom besiktningen nu nästa vecka. Jag har ingen lust att ställa mig ute i kylan nu så kommer pröva besiktiga utan att göra något. Skulle de gå igenom kommer jag behöva fixa de så fort det blir lite varmare ute. Så vad har ni prövat och vad är ni nöjda med?
Jag har prövat Turtle innan på min bil och det tyckte jag blev bra, har även prövat meguiars på en väns bil och han blev nöjd men ingen aning om hur det hållit i sig på hans bil då vi sällan träffas.

Jag har plast lyktor på min bil.

Tandkräm. 

sök på youtube. vera vara rena magin mot framlyktor.

Postad 19 January 2017 - 16:23

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Tandkräm. 

sök på youtube. vera vara rena magin mot framlyktor.

Beror nog på hur slitna dom hunnit bli, men visst, kan ju funka hyfsat, speciellt om det är lite slipmedel i tandkrämen. Luktar friskt om inte annat. :)

Annars brukar de flesta satser innehålla sandpapper av olika grovlekar. Man börjar våtslipa med lite grövre och går ner mot de finkorniga och avslutar sedan med en polering, typ som tandkräm. Ofta är det en hel del stenskott/gropar man vill få bort innan man börjar med finpoleringen.

Vill man bara bli av med den värsta hinnan kanske enbart polering funkar. Har dock själv aldrig testat, men det finns massvis av klipp på Youtube ang detta.

EricTheCarGuy t.ex. har några ganska bra filmer i ämnet.

Vilket märke man använder är nog mindre intressant tror jag. Huvudsaken att man får med alla moment för att resultatet skall bli bra.

Postad 19 January 2017 - 20:13

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Jo, bara att alla de guiderna samt det som länkades här saknar sista steget... hur man ska skydda lyktan. I de kitten man köper så följer det med ett skydd man lägger sist. Jag har som sagt tidigare kört turtle och det höll ca 3 år för mig. Vilket jag tycker är helt okej, men googlade och såg att sylvania har ett kit där de erbjuder livstidsgaranti.. låter lite intressant. Men det kan ju bara vara mot uv ljus? De kan ju omöjligt ge en garanti mot stenskott tycker jag? Skulle man köra så som länkades och sen montera en tunn film över lyktan borde det funka bra tycker jag

Postad 19 January 2017 - 20:19

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

På tal om ljus, någon som har testat LED ramp?

Postad 19 January 2017 - 20:34

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Nej, men vet att kollegan har en ledramp på sin v70 och är väldigt nöjd. Mer än så vet jag inte så kan inte svara på märke eller något.

Postad 19 January 2017 - 20:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

säkert bra men jag tror inte jag vet något fulare om jag ska vara ärlig. ser sjukt töntigt ut.

Postad 19 January 2017 - 21:03

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Japp, jag hade på min förra bil och den spöar alla andra extraljus jag haft.
Köp dock inget billigt kina-skit utan satsa på en Rigid eller likvärdig

Postad 19 January 2017 - 21:04

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

säkert bra men jag tror inte jag vet något fulare om jag ska vara ärlig. ser sjukt töntigt ut.

Beror ju på var den monteras? Samt bil till bil.

Postad 19 January 2017 - 22:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Beror ju på var den monteras? Samt bil till bil.

självklart. har dock sett att väldigt monterar dom på taket på en vanlig personbil och det var det jag syftade på. fruktansvärt fult är det.

Men på en arbetsbil av något slag passar det nog bättre.

Postad 19 January 2017 - 23:07

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Smidig montering inne i grillen brukar bli nice

Postad 20 January 2017 - 06:14

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Det borde väl även gå att kombinera 2 mindre om det underlättar monteringen.

Postad 20 January 2017 - 07:41

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Köpte en ledramp till min förra bil (passat -12)
http://m.ebay.com.au...707?_mwBanner=1
För priset och ljuset den gav så var jag hur nöjd som helst. Finns ju självklart de med högre kvalitet men körde utan problem i två år med den.

Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 20 January 2017 - 07:42.

Postad 20 January 2017 - 09:29

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 2

All typ av extraljus är så sjukt fult på alla sorters personbilar enligt mig (och typ alla andra :P ). Men jag kan förstå det om man bor såpass att det inte finns någon typ av belysning och det är dåliga vägar etc.

Postad 20 January 2017 - 10:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

All typ av extraljus är så sjukt fult på alla sorters personbilar enligt mig (och typ alla andra :P ). Men jag kan förstå det om man bor såpass att det inte finns någon typ av belysning och det är dåliga vägar etc.

Blir lika frågande varje gång jag i Skåne ser en bil med påmonterade extraljus. Alla vägar är jättetrafikerade så man kan knappt använda vanligt helljus. Och bor man på landet här kan man undra om det är värt besväret för att ha extra ljus de sista meterna fram till stugan?

Postad 20 January 2017 - 12:29

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Du kan ju inte förutsätta att varje bil som har extraljus bor i stan? Förmodligen har dom anv för ljusen eftersom dom monterat dessa. Tror inte dom gör det för skojs skull...

Postad 20 January 2017 - 13:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Du kan ju inte förutsätta att varje bil som har extraljus bor i stan? Förmodligen har dom anv för ljusen eftersom dom monterat dessa. Tror inte dom gör det för skojs skull...

Jag menar inte att de bor i stan. Men bor man på landet och pendlar till stan kan du bara använda extraljusen på den där biten enskild väg sista biten till huset. Som jag sa så tänker jag ur ett skånsk perspektiv och här är svårt att hitta ett hus "på landet" som ligger mer än 5 min från allmän större väg.

Redigerat av agpath, 20 January 2017 - 13:20.

Postad 20 January 2017 - 13:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1
Jag har inte ens slagits av tanken att vanliga helljuset är för fjuttigt...

Enbart att man skulle vilja använda det hela tiden, inte mindre än typ 10% av tiden... Därför är "smart", sektor-indelat, helljus nått som jag verkligen skulle vilja ha på min nästa bil. Ingår helt klart i kategorin "lull-lull som är bra, på riktigt". :)

Postad 20 January 2017 - 17:55

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Jag menar inte att de bor i stan. Men bor man på landet och pendlar till stan kan du bara använda extraljusen på den där biten enskild väg sista biten till huset. Som jag sa så tänker jag ur ett skånsk perspektiv och här är svårt att hitta ett hus "på landet" som ligger mer än 5 min från allmän större väg.

Som Skåning och boendes ute I skogen kan jag medela att x-tra ljus inte alls är dumt!

Finns så mycket otyg ute I skogarna som vill over vägen, eller människor ute o promenixar utan reflexer etc etc.

Hur trafikerat det är beror helt på tidpunkt o väg.

Fungerar 3 meter ljusramp för lastbilschaffisarna så fungerar 30cm på bil :)

Postad 20 January 2017 - 18:57

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 2
Om man inte slagits av tanken att vanligt helljus är för fjuttigt så har man aldrig kört en bil med ordentliga extraljus. Gör man det så tycker man att det är alldeles för mörkt med ordinarie helljus på bilen sen, oavsett bilmärke.

Men det är klart att pendlar man bara E4an fram och tillbaka till jobbet kl 07 och kl 17 har man knappt användning för helljus alls. Är man däremot ute på andra tider ibland och framför allt på mindre vägar utan viltstängsel så är det som natt och dag (pun intended).

Postad 20 January 2017 - 21:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Om man inte slagits av tanken att vanligt helljus är för fjuttigt så har man aldrig kört en bil med ordentliga extraljus. Gör man det så tycker man att det är alldeles för mörkt med ordinarie helljus på bilen sen, oavsett bilmärke.
Men det är klart att pendlar man bara E4an fram och tillbaka till jobbet kl 07 och kl 17 har man knappt användning för helljus alls. Är man däremot ute på andra tider ibland och framför allt på mindre vägar utan viltstängsel så är det som natt och dag (pun intended).

Haha, ja alltså, det är inte så svårt att förstå att fler lampor ger MER ljus... Mera att jag upplever att det inte är mängden vanligt helljus som är det huvudsakliga problemet

Postad 21 January 2017 - 07:20

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Vissa modeller har ju nästintill ingen skillnad mellan hel och halvljus. Både passaten samt nuvarande golf måste man titta på instrumentpanelen för att se om helljuset är påslaget. V70 däremot har betydligt bättre ljuskapacitet.

Postad 21 January 2017 - 09:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Vissa modeller har ju nästintill ingen skillnad mellan hel och halvljus. Både passaten samt nuvarande golf måste man titta på instrumentpanelen för att se om helljuset är påslaget. V70 däremot har betydligt bättre ljuskapacitet.

Då är det dags att både se över ljusinställningen samt byta lampor. Har inte haft det bekymret med någon av mina senaste Passater eller nuvarande Touran.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 21 January 2017 - 09:43.

Postad 21 January 2017 - 10:43

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Jag körde nyligen en Passat som hyrbil, högst nåt år gammal, och jag upplevde att helljuset var svagare på den än många andra bilar jag kört. Vet inte vad det var för typ av lyktor, kanske nåt enklare utförande utan Xenon? På den hade det inte varit fel med extraljus.

Generellt tycker jag dock att det är sällan jag upplever helljuset för svagt. Jag har kört rätt mycket bil under de snart 31 år jag haft körkort, och mycket av detta genom skogarna från Värmland till Småland. Jag kan bara påminna mig ett tillfälle när jag inte hunnit stanna innan ett hinder när jag kört på helljus. Det var när jag gjorde lumpen och hade en gammal risig MB kompakt med dåliga lyktinsatser och en regnig novemberkväll sprang en fjolårskalv upp framför bilen. Älgen överlevde tyvärr inte det mötet. :(

De andra tillfällen jag kan minnas att jag varit nära att köra på djur har alla varit när jag kört på halvljus. vid möte eller när legat bakom en annan bil. Just det här med möte är lurigt, om ett djur springer upp precis bakom en bil man möter. Så jag håller med Pacman här, sektorindelat halvljus känns för mig som en bra grej att ha i nästa bil (min är två år för gammal för att det skulle finnas som tillval).

Min egen bil har IR-kamera så att man kan få upp en bild i gråskala på navigationsskärmen. När man kör på helljus är jag lite tveksam till nyttan av denna, men när man kör på halvljus är det imponerande hur hur mycket ljusare det blir på skärmen. När man får möte kan man se i diket en bit bortom den mötande bilen, och när man kör en bit bakom en annan bil ser man bättre både fram till den bilen och i diket framför den bilen.

Postad 21 January 2017 - 11:03

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Vw har rätt dåligt ljus faktiskt...både golf och passat jag kört. V70 har klart bättre ljusbild. Rätt rejäl skillnad faktiskt.

Postad 21 January 2017 - 11:12

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Ja, XC/V70 och min MB E -12 (med ILS) upplever jag båda har bra ljus, svårt att säga att den ena är bättre än den andra.

De kommande veckorna ska det köras en del hyrbil, troligtvis Passat, så jag får väl utvärdera mer då. :)

Postad 21 January 2017 - 11:46

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

På min Mondeo 2016 med nåt fancy LEDljussystem så är helljuset totalt kasst enligt min uppfattning, knappt man ser skillnad ibland när man byter från halv till helljus. Hade de inte varit så förbannat fult å dyrt så hade jag slängt dit en LEDramp och fått den inkopplad så att helljusautomatiken funkar ändå...

Postad 21 January 2017 - 11:48

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Japp, kör oxå E :)

På min Mondeo 2016 med nåt fancy LEDljussystem så är helljuset totalt kasst enligt min uppfattning, knappt man ser skillnad ibland när man byter från halv till helljus. Hade de inte varit så förbannat fult å dyrt så hade jag slängt dit en LEDramp och fått den inkopplad så att helljusautomatiken funkar ändå...

Jaså inte nöjd med led? Skulle inte det vara bättre? Iaf enl reklamen :)

Postad 21 January 2017 - 11:54

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Vw har rätt dåligt ljus faktiskt...både golf och passat jag kört. V70 har klart bättre ljusbild. Rätt rejäl skillnad faktiskt.

Nu generaliserar du. 2006-2015 sålde VW runt 80 miljoner bilar. Bara för att du råkat köra 2 av dessa med vad du upplever dåligt ljus, så är det inte sanningen. Jag har ägt ett antal VW genom åren, och kan inte minnas att jag stört mig på dåligt ljus.

Däremot min förra bil, en Kia Sorento 2012, hade katastrofalt dåligt ljus. Nästan trafikfarligt faktiskt. Medans andra Kia av samma årsmodell har fått bra kritik för sitt ljus.

Postad 21 January 2017 - 12:07

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Nu generaliserar du. 2006-2015 sålde VW runt 80 miljoner bilar. Bara för att du råkat köra 2 av dessa med vad du upplever dåligt ljus, så är det inte sanningen. Jag har ägt ett antal VW genom åren, och kan inte minnas att jag stört mig på dåligt ljus.

Däremot min förra bil, en Kia Sorento 2012, hade katastrofalt dåligt ljus. Nästan trafikfarligt faktiskt. Medans andra Kia av samma årsmodell har fått bra kritik för sitt ljus.

Jag har kört lite fler än 2 vw bilar. Päronen har alltid kört vw i alla år...själv ägt 2 audis. Plus en massa tjänstebilar och hyrbilar. Säkert ett tjugotal totalt.
Så prata inte strunt!
Sen är det bara läsa tester oxå.
Har man inte kört bilar med bättre ljus så det klart man inte stör sig....men det e svårt å gå tillbax när man sett bättre.

Gäller bilar äldre än 2014

Det e min åsikt. Är man nöjd med ljuset så är det väl bara köra på!

Jag vill minnas att 2011 års passat fick betyget 1/5 för helljus. Mot mondeo.

https://youtu.be/joO4CsfFWog

Redigerat av mikkiz, 21 January 2017 - 12:51.

Postad 21 January 2017 - 12:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

kia ceed har ju fått  kritik för sitt otroligt dåliga helljus. dock var det 2013 års modell.

har en Golf 2011 och upplever att den har ett riktigt bra helljus. 

Postad 21 January 2017 - 17:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

kia ceed har ju fått kritik för sitt otroligt dåliga helljus. dock var det 2013 års modell.

har en Golf 2011 och upplever att den har ett riktigt bra helljus.

Kia Ceed hade mycket riktigt urkass ljudbild. Nyaste generationen har LED och skillnaden är som dag och natt!

Postad 21 January 2017 - 19:07

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Då är det dags att både se över ljusinställningen samt byta lampor. Har inte haft det bekymret med någon av mina senaste Passater eller nuvarande Touran.

Så kan det vara, golfen är dock från -16 så där bör det inte vara ett problem. Bör tilläggas att det är halogenlampor och inget led eller xenon vi pratar om. Visst saltar jag när jag beskriver problemet men min upplevelse är att skillnaden mellan hel och halvljus är liten så till den grad att jag anser att en ledramp som extraljus gjorde susen.

Å andra sidan kör jag enbart bilar med extraljus på jobbet vilket också har sin del i upplevelsen. Oavsett märke på bilen kommer jag montera extraljus om jag anser att ljusbilden är för dålig. Men då kör jag också utan gatlyktor och med vilt inpå vägarna många gånger och tar gärna att bilen blir lite "ful" i andras ögon.

Bilar blir duktigt fula med en älgko på vindrutan också.

Postad 22 January 2017 - 07:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1

Bilar blir duktigt fula med en älgko på vindrutan också.

Dagens bästa :)

Postad 22 January 2017 - 22:08

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 1
Bästa ljuset jag haft på en bil, dynamisk LED:Bifogad fil  20170103_111914.jpg   264.63K   1 Antal nerladdningar

Postad 23 January 2017 - 08:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

^ Jepp, thats the way to do it!

Kan ta hela bilen förresten, även om färgerna inte är de önskade. :)

Redigerat av pacman, 23 January 2017 - 08:16.

Postad 14 February 2017 - 14:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Skatten på min bil har varit på 288kr/året för mig. Nu fick jag den nya skatten för i år och då var den på ca 900kr

Någon som vet varför det ändras så mycket helt plötsligt?

Postad 14 February 2017 - 14:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Skatten på min bil har varit på 288kr/året för mig. Nu fick jag den nya skatten för i år och då var den på ca 900kr

http://teknikensvarl...jobilar-289578/

Postad 14 February 2017 - 14:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

http://teknikensvarl...jobilar-289578/

Om jag inte missuppfattar så är det bara ett förslag än så länge. Och går det igenom så gäller det från och med 2018. Och det verkar också gälla nya bilar.

Så detta hade ingenting med min bil att göra.

Postad 14 February 2017 - 14:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Om jag inte missuppfattar så är det bara ett förslag än så länge. Och går det igenom så gäller det från och med 2018. Och det verkar också gälla nya bilar.

Så detta hade ingenting med min bil att göra.

Det är bara för att få in skattepengar

Postad 14 February 2017 - 15:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det är bara för att få in skattepengar

Tack då vet jag.

Postad 14 February 2017 - 17:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Hur gammal är din bil?

Postad 14 February 2017 - 17:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Hur gammal är din bil?

Det är en 2011.
Skattefri 5 första åren. Sen förra året 288kr
Och i år 916kr

En golf

Postad 15 February 2017 - 07:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ok, nä då vet jag inte för jag misstänkte just skattelättnader under vissa år.
Ring och kolla med Trafikverket?

Postad 15 February 2017 - 07:58

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Det är en 2011.
Skattefri 5 första åren. Sen förra året 288kr
Och i år 916kr

En golf

Kan det vara så att du betalade en del av första skatteåret förra gången? När man betalar sin skatt styrs ju av slutsiffran i regnr. medans de skattefria åren antar jag styrs av när bilen registrerades!?

Redigerat av hugeman, 15 February 2017 - 07:58.

Postad 15 February 2017 - 08:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Kan det vara så att du betalade en del av första skatteåret förra gången? När man betalar sin skatt styrs ju av slutsiffran i regnr. medans de skattefria åren antar jag styrs av när bilen registrerades!?

Nej så var det inte. Tror till och med det stod 288kr när jag kollade upp bilen innan jag köpte den.
Tycker ofta jag såg just den siffran på andra golfar också på blocket. Många skrev ut det i annonsen.

Men jag ska ringa och höra. Kanske dom har höjt.
Ingen dålig höjning i så fall. Ca 300%

Postad 15 February 2017 - 09:06

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

De ändrar skatten på bilar hela tiden, så det är inget ovanligt. Om det är just så i ditt fall törs jag inte svära på, men har hänt för mig många gånger.

Senast jag beställde ny bil i somras kollade jag upp att skatten skulle ligga på runt 1800-1900,-. När jag väl fick bilen så var den 500,- dyrare!

Och lycka till att få ett rakt svar från trafikverket eller skatteverket! Är det någon gång du verkligen blir våldtagen så är det när du betalar skatt! Oavsett om det är staten eller du som gjort fel så är det du som skall betala! I bästa fall får du göra avdrag för felaktigheter på deklarationen, det är enda gången du har chans att få tillbaks pengar från felaktiga skatteinbetalningar!

Postad 15 February 2017 - 15:52

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

360 är väl lägsta skattebeloppet för icke-skattebefriade bilar, eller har jag fått det om bakfoten?

Tror hellre på Hugemans teori:

288/916 = 115 dagar, dvs inköpt typ 8-9 september?

Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.