LG OLED55B6V / 65B6V
6349 svar till detta ämne
Postad 28 November 2016 - 18:26
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
kollade på djungelboken i 3D, sjukt bra på OLED 
Kan jag tänka mig! Vilken modell...?
de e fan omöjligt , jag hade en VT30, OLEDn blåser panasonicen ur vattnet på allt som den matas med.
Min jobbarkompis hade VT60 och äger nu 65" B6 - ångrar INGET säger han hela tiden! haha
Postad 28 November 2016 - 18:42
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Kan jag tänka mig! Vilken modell...?
Min jobbarkompis hade VT60 och äger nu 65" B6 - ångrar INGET säger han hela tiden! haha
Min E6 
Redigerat av mrchisholm, 28 November 2016 - 18:42.
Postad 28 November 2016 - 19:15
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Att HD från tex Netflix (The good wife) skulle se så pass mycket sämre ut än på min Panna VT30 gjorde mig tyvärr besviken.
Rtings gav B6 8.0 på både 480p och 720p med dessa ord 480P: "The B6 does a very good job at upscaling DVD. Straight lines don't look choppy at all." 720P: "Cable TV is upscaled very well and you can still make out relatively small details.". Källa: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6 Även läst på andra ställen att SD tex ska se bra ut på den... Ingen erfarenhet själv dock.
Redigerat av Unregistered33651, 28 November 2016 - 19:15.
Postad 28 November 2016 - 19:15
Mrhenrik
-
Mrhenrik
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Min E6 
Är det 65" ?
Hur långt ifrån sitter du för bästa 3D upplevelse?
Postad 28 November 2016 - 19:18
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Utförde total fabriksåterställning på min 6 månader gamla B6 kväll...
MINDRE JUDDER!
TruMotion avstängt, och hör & häpna - mindre synligt judder på min panel efter detta! Självfallet existerar judder då det förekommer normalt i 24Hz material, men flytet är äntligen bättre nu. Gäller iallafall Blu-ray skivor via min Oppo-spelare, övriga källor har jag inte kört ännu.
Enbart utfört en enda återställning tidigare (i somras) utan att se förbättring åt något håll. Men kanske efter senaste mjukvaru-uppdateringar var min panel i behov av återställning för att något inte var som det skulle? Mysko är det allt. Å andra sidan behöver ju komplicerad elektronik och programvara återställas ibland.
Skönt att se mindre (eller mer 'normalt') judder på Blu-ray! På tok för övertydligt innan. Testade att aktivera TruMotion igen (User; De-judder 2 / De-blur 10) och även detta ser lite bättre ut nu än tidigare. Klarhet och djup i bilden är dock mer påtagligt utan TruMotion. Kanske jag kan gnälla mindre nu...
Kan du avgöra om det är lika bra nu som när du hade 04.30.08 firmware? Jag antar man fortfarande inte kan gå tillbaka i firmware version med en fabriksåterställning?
Postad 28 November 2016 - 19:21
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Har märkt att det är lite hit and miss när man köper kablar. Har 3st här som gör att bilden blinkar eller är helt svart.
Att köpa lite dyrare kablar är att rekommendera för 4K och använda billiga till 1080p.
Det är ju just den filosofin som är helt fel Antingen fungerar kabeln till både 1080p och 2160p eller så fungerar den inte alls. Jag brukar generellt hålla mig ifrån de allra billigaste och de allra dyraste och lägga mig lite lagom svensson mellanmjölkaktigt i mitten. Skulle jag köra en lång 10-15m skulle jag dock lägga mig i det lite dyrare spannet men absolut inte det dyraste.
Postad 28 November 2016 - 19:21
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Min E6 
Nöjd med E6? beställde i fredags är lite som ett barn på julafton i väntan på tomten! 
Postad 28 November 2016 - 19:22
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
För att få HDR måste jag göra något speciellt då? Testat lite med Netflix inbyggda app och kollade på Marco Polo, då dök det upp en ruta i hörnet om Dolby Vision. Är det HDR då? Tyckte inte se någon märkbar skillnad.
Japp det ska alltid tändas en loga/ruta i hörnet om det är riktig hdr.
Tycker dv är mycket stämnings höjande för film upplevelsen, det visar nog så som regissören tänkt sig. Vill ha mer av den varan 😃. Sdr material ser lite tråkigt/alldagligt ut efter det tycker jag.
Redigerat av axion84, 28 November 2016 - 19:29.
Postad 28 November 2016 - 19:36
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Antingen fungerar kabeln till både 1080p och 2160p eller så fungerar den inte alls.
Det är ju iofs inte säkert.
Postad 28 November 2016 - 20:50
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Ja en prissänkning till mellandagsrean vore trevligt så man kan få tillbaka lite pengar men 26990 är ju ändå ett sjukt bra pris för en extremt bra Tv. Synd på 3Dn bara
Postad 28 November 2016 - 21:42
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Ett tips till nya oled-ägare som har Telia och den fyrkantiga lilla Arrisboxen: Väljer man Arris som tillverkare fungerar det inte att använda LG-fjärren för att styra Telia-boxen, men om man väljer Motorola och "Remote control type 15" så fungerar det alldelles utmärkt 
Postad 28 November 2016 - 22:58
Relur
-
Relur
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Det är ju just den filosofin som är helt fel Antingen fungerar kabeln till både 1080p och 2160p eller så fungerar den inte alls. Jag brukar generellt hålla mig ifrån de allra billigaste och de allra dyraste och lägga mig lite lagom svensson mellanmjölkaktigt i mitten. Skulle jag köra en lång 10-15m skulle jag dock lägga mig i det lite dyrare spannet men absolut inte det dyraste.
Kablarna jag har problem med funkar med 1080p men inte med 4k.
För att klara 4k krävs det att kabeln ska klara av att föra över mer data ostört. Det är därför längre kablar (10m+) har stora problem med 4k men klarar 1080p utan problem.
Postad 28 November 2016 - 23:13
backfeed
-
backfeed
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag kör också med Xone-S men tycker den har stora problem med att läsa UHD-skivor. De flesta går men t.ex Deadpool hänger sig i kapitel 12. Testat med 2 skivor och 2 olika Xbone....... Skaffade UBD-K8500 på BF för 2490:- Och där funkar allt....
Röv också. Jag testade nyss, och en bit in i kapitel 12 på Deadpool så får skivläsaren (eller mjukvaran) mycket riktigt seriösa problem och kommer varken framåt eller bakåt. Tack för upplysningen! Måhända MS kan fisa ut en framtida patch som fixar det, men det är ju högst spekulativt...
Jag får vänta vidare tills UB700 kommer ner under 3-4k (för mer är den inte värd), då jag inte gillar Samsungs chassikrökning och enligt uppgift högljudda fläkt?
Postad 28 November 2016 - 23:34
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Testa återigen lite TruMotion igår på välkänt material och visst ser det lite bättre ut, mindre ryckighet över människors ansikten och munnar vid lugnare dialogscener, till exempel (De-judder 3, De-blur 10). Fortfarande inte i klass med rörelsehantering jag sett från Panasonic och Sony, men ett steg närmare. Nu känns det bara bra om jag kan strunta i det och köra det mesta utan TruMotion.
Super!
Jo jag kan inte rekomendera trumotion på den här tvn. Varje gång efter jag testat lite tru motion så väljer jag att stänga av den, den håller inte riktigt måttet. Blir mest korrekt bild med av. Brukar se en vit linje som kommer och går vid höger sida av tvn med trumotion på. Och jag har testar med trumotion efter fabriksåterställningen, fortfarande lite ryckigt kanske blev lite mildare dock. Är inte helt säker längre på om jag skulle använda nån annan märkes bildinterpolering heller efter ha sett fördelarna med av med renare/klarare bild. På min förra phillips tv hade jag på dess bildintetpolering sen dag ett tills jag sålde den för att den fungera så bra utan ett enda ryckighet. Så jag såg aldrig fördelarna med att stänga av den på den tvn.
Men nu när jag vant mig väl vid bildinterpolering av är det svårt att gå tillbaka, kanske har jag blivit purist 😃.
Redigerat av axion84, 28 November 2016 - 23:39.
Postad 29 November 2016 - 07:19
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Är det 65" ?
Hur långt ifrån sitter du för bästa 3D upplevelse?
65" ja, har inte kollat olika längder men från där mina ögon befinner sig i soffan till TVn är det nog ca 3m. det enda jag har märkt är att man behöver sitta relativt i rätt höjd relativt till tvn för att undvika crosstalk annars har jag inte hittat några problem 
Nöjd med E6? beställde i fredags är lite som ett barn på julafton i väntan på tomten! 
utan tvekan, bästa tvn jag har haft med hästlängder du kommer inte bli besviken! bara att man får total svärta är värt alla pengarna imo det gör så mycket för den totala bildupplevelsen.
Postad 29 November 2016 - 07:24
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
sanning med modifikation, det finns väldigt få kablar som klarar 4k@60hz i kabellängder på 10m, läste en hel del om det innan jag skaffade min och de som hade prövat hade bara hittat en modell där alla exemplar klarade det och det var "PlugLug® High-Speed HDMI Cable Version 2.0 (Fastest Version) (25 Feet White) - Supports Ethernet, 3D, and Audio Return" vet inte om den går att få tag i längre, verkar inte finnas på amazon där jag beställde den iaf.
det roligaste är att den kostade mig bara ca 150 pix, så dyrast är inte alltid bäst 
Redigerat av mrchisholm, 29 November 2016 - 07:26.
Postad 29 November 2016 - 08:02
Unregistered94f9f4c4
-
Unregistered94f9f4c4
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Kan man gå tillbaka till Elgiganten och få tillbaka fler gånger än bara En?
Förövrigt så tycker jag den funkar fantastsikt bra att köra ps4 pro på, jag märker inget av nå hög input lag....Uncharted 4 i HDR är mumms! 
/D
Postad 29 November 2016 - 08:36
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Min E6 
Ja, just det - du har ju E6:an! Schysst!
Har faktiskt aldrig upplevt 3D i hemmet. Men ogillar det normalt sett på bio så försöker undvika det. Många säger ju att 3D på en OLED ska vara så väldans bra dock.
Postad 29 November 2016 - 08:41
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Kan man gå tillbaka till Elgiganten och få tillbaka fler gånger än bara En?
Förövrigt så tycker jag den funkar fantastsikt bra att köra ps4 pro på, jag märker inget av nå hög input lag....Uncharted 4 i HDR är mumms! 
/D
Jag har testat Wolfenstein och Tomb Raider i game-läget och Uncharted 4, Last of us och Witness i hdr. Märker inte heller någon input lag, bara att njuta av den fina bilden. Iofs inte de snabbaste spelen, men borde ju känna av något om jag är känslig för input lag...
Tog mod till mig igår och uppdaterade till senaste fw, 04.30.50, och gjorde fabriksåterställning. Marco polo i hdr och Black mirror i uhd på netflix såg sjuuukt bra ut. Fick för mig att det såg ännu bättre ut nu efter uppdateringen. Kunde knappt koncentrera mig på serien pga den fina bilden. Naturliga färger, bra djup och fantastisk svärta. Är så nöjd med denna TV!
Tycker även att barnens program (lågupplöst netflix-material) ser helt ok ut!
Postad 29 November 2016 - 08:59
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Kan du avgöra om det är lika bra nu som när du hade 04.30.08 firmware? Jag antar man fortfarande inte kan gå tillbaka i firmware version med en fabriksåterställning?
Ja, TruMotion User (De-judder 3 / De-blur 10) beter sig nu som vid mjukvara 04.30.08 - mindre ryckighet vid vissa typer av scener/rörelser. Långt ifrån 'perfekt', men bättre iallafall. Bäst av allt är dock att jag har påtagligt mindre judder utan TruMotion, och det är härligt. Uppenbarligen hände nåt i uppdateringen däremellan och mjukvara 04.30.50 som min processor fick fnatt. Men nej - man kan inte backa i mjukvara till en äldre version. Efter fabriksåterställning behåller den senaste inlästa mjukvaran.
Super!
Jo jag kan inte rekomendera trumotion på den här tvn. Varje gång efter jag testat lite tru motion så väljer jag att stänga av den, den håller inte riktigt måttet. Blir mest korrekt bild med av. Brukar se en vit linje som kommer och går vid höger sida av tvn med trumotion på. Och jag har testar med trumotion efter fabriksåterställningen, fortfarande lite ryckigt kanske blev lite mildare dock. Är inte helt säker längre på om jag skulle använda nån annan märkes bildinterpolering heller efter ha sett fördelarna med av med renare/klarare bild. På min förra phillips tv hade jag på dess bildintetpolering sen dag ett tills jag sålde den för att den fungera så bra utan ett enda ryckighet. Så jag såg aldrig fördelarna med att stänga av den på den tvn.
Men nu när jag vant mig väl vid bildinterpolering av är det svårt att gå tillbaka, kanske har jag blivit purist 😃.
Trots de små förbättringar som skett med TruMotion håller jag med dig. Denna funktion håller inte måttet. Har sett bättre rörelsehantering från ett par andra fabrikat (däribland Philips, som du nämnde). LG har så vitt mig befarar alltid legat efter på denna punkt.
Ja visst blir det renare/klarare (och mer 'korrekt') bild utan interpolering. Bara man inte får det där övertydliga juddret som distraherar ögonen vilket jag alltid fick förut. Tack o lov är ju den aspekten bättre nu efter mycket om och men. Visst material har ju dock mer judder än andra och då kan jag fortfarande tänka mig applicera TruMotion i mild form.
Inget fel i att vara purist! Det är jag när det gäller ljudåtergivning... 
Postad 29 November 2016 - 09:27
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Tog mod till mig igår och uppdaterade till senaste fw, 04.30.50, och gjorde fabriksåterställning. Marco polo i hdr och Black mirror i uhd på netflix såg sjuuukt bra ut. Fick för mig att det såg ännu bättre ut nu efter uppdateringen. Kunde knappt koncentrera mig på serien pga den fina bilden. Naturliga färger, bra djup och fantastisk svärta. Är så nöjd med denna TV!
Tycker även att barnens program (lågupplöst netflix-material) ser helt ok ut!
Det gjorde du rätt i. LG Support (som ibland är lite flummiga, beroende på vem man får tala med) rekommenderade faktiskt att göra fabriksåterställning efter mjukvaruuppdatering. Ungefär som OPPO alltid rekommenderar efter man uppdaterat deras maskiner. De säger inget om det officiellt dock, vilket är lite dåligt. Ganska logiskt om man tänker efter, så man 'rensar' processorn från eventuella fel. Jobbigt att ställa om allting, ja visst, men som en liten säkerhetsåtgärd.
Postad 29 November 2016 - 10:17
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Finns visst en ny firmware nu (04.30.65). Men man måste antagligen byta location för att se den.
Postad 29 November 2016 - 10:21
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Ja, TruMotion User (De-judder 3 / De-blur 10) beter sig nu som vid mjukvara 04.30.08 - mindre ryckighet vid vissa typer av scener/rörelser. Långt ifrån 'perfekt', men bättre iallafall. Bäst av allt är dock att jag har påtagligt mindre judder utan TruMotion, och det är härligt. Uppenbarligen hände nåt i uppdateringen däremellan och mjukvara 04.30.50 som min processor fick fnatt. Men nej - man kan inte backa i mjukvara till en äldre version. Efter fabriksåterställning behåller den senaste inlästa mjukvaran.
Trots de små förbättringar som skett med TruMotion håller jag med dig. Denna funktion håller inte måttet. Har sett bättre rörelsehantering från ett par andra fabrikat (däribland Philips, som du nämnde). LG har så vitt mig befarar alltid legat efter på denna punkt.
Ja visst blir det renare/klarare (och mer 'korrekt') bild utan interpolering. Bara man inte får det där övertydliga juddret som distraherar ögonen vilket jag alltid fick förut. Tack o lov är ju den aspekten bättre nu efter mycket om och men. Visst material har ju dock mer judder än andra och då kan jag fortfarande tänka mig applicera TruMotion i mild form.
Inget fel i att vara purist! Det är jag när det gäller ljudåtergivning... 
Kul det där med hur man är och uppfattar saker så olika. Jag är "purist" var det gäller bild och ser direkt minsta lilla fel I bilden om det finns något. Ser tex banding där få andra ser banding Med ljud däremot så kan jag likagärna lyssna på en billig Bluetooth högtalare som en anläggning för 10.000. Höra skillnad kan man ju göra men det stör mig inte ett dugg 
Redigerat av Jaxione, 29 November 2016 - 10:21.
Postad 29 November 2016 - 10:26
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Finns visst en ny firmware nu (04.30.65). Men man måste antagligen byta location för att se den.
Gameläge med HDR?????
Postad 29 November 2016 - 10:31
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Gameläge med HDR????? 
Ngt liknande verkar de iaf fixat... Googlade fram ngt om att de fixat problem med att visa korrekt hdr på ps4 pro. Men stod inte så mkt mer i detalj. Men är ju väldigt positivt att de släpper patchar snabbt! http://community.eu....-s/m-p/24723873
Redigerat av kleinis, 29 November 2016 - 10:31.
Postad 29 November 2016 - 10:42
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Lyckats hitta den själv ??
Kollade hemsidan deras och där finns den inte ännu att ladda ner
Postad 29 November 2016 - 10:45
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Kul det där med hur man är och uppfattar saker så olika. Jag är "purist" var det gäller bild och ser direkt minsta lilla fel I bilden om det finns något. Ser tex banding där få andra ser banding Med ljud däremot så kan jag likagärna lyssna på en billig Bluetooth högtalare som en anläggning för 10.000. Höra skillnad kan man ju göra men det stör mig inte ett dugg 
Sånt här är definitivt fascinerande! "Purismen" har varit något som kommit långsamt krypandes för mig. När det gäller bild är jag en bit på väg, men inte hela vägen fram.
Postad 29 November 2016 - 10:54
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Ngt liknande verkar de iaf fixat... Googlade fram ngt om att de fixat problem med att visa korrekt hdr på ps4 pro. Men stod inte så mkt mer i detalj. Men är ju väldigt positivt att de släpper patchar snabbt!
http://community.eu....-s/m-p/24723873
Det gick snabbt i sådana fall Undrar hur många dagar/veckor innan den finns tillgänglig för vår region?
Sjutton... en annan behöver göra fabriksåterställning sen igen...
Postad 29 November 2016 - 11:03
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Ngt liknande verkar de iaf fixat... Googlade fram ngt om att de fixat problem med att visa korrekt hdr på ps4 pro. Men stod inte så mkt mer i detalj. Men är ju väldigt positivt att de släpper patchar snabbt!
De har inte att göra med strulet att ansluta PS4 pro till LG 4k tv då? Något med HDCP och tvn.
Verkar inte vara HDR+game läge? Man kan ju redan idag spela med HDR aktivt på LG tv, men med högre input och inte game läge på.
Postad 29 November 2016 - 11:09
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Lyckats hitta den själv ??
Kollade hemsidan deras och där finns den inte ännu att ladda ner
Tydligen ska den komma fram om man byter location till Italien, sitter dock på jobbet så får prova ikväll.
Postad 29 November 2016 - 12:57
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Ja, just det - du har ju E6:an! Schysst!
Har faktiskt aldrig upplevt 3D i hemmet. Men ogillar det normalt sett på bio så försöker undvika det. Många säger ju att 3D på en OLED ska vara så väldans bra dock.
Japp, helt grymt! Synd att B6 inte har 3D, min EC930 får hänga med lite till.
Postad 29 November 2016 - 13:05
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Det är ju iofs inte säkert.
Kablarna jag har problem med funkar med 1080p men inte med 4k.
För att klara 4k krävs det att kabeln ska klara av att föra över mer data ostört. Det är därför längre kablar (10m+) har stora problem med 4k men klarar 1080p utan problem.
sanning med modifikation, det finns väldigt få kablar som klarar 4k@60hz i kabellängder på 10m, läste en hel del om det innan jag skaffade min och de som hade prövat hade bara hittat en modell där alla exemplar klarade det och det var "PlugLug® High-Speed HDMI Cable Version 2.0 (Fastest Version) (25 Feet White) - Supports Ethernet, 3D, and Audio Return" vet inte om den går att få tag i längre, verkar inte finnas på amazon där jag beställde den iaf.
det roligaste är att den kostade mig bara ca 150 pix, så dyrast är inte alltid bäst 
Nu kanske vi inte ska kladda ner tråden med hdmi-kabel-snack Men det finns bara två standarder på kablar och det är ”standard” och ”high speed”, standard bör man inte kunna hitta i handeln idag. High speed ska klara 2160p i upp till 60Hz, alltså 4K UHD, så om kabeln inte klarar det så är det något fel på kabeln och då fungerar den inte per definition. Men det kan ju vara så att den fortfarande klarar 1080p ändå så min ursprungliga beskrivning kan ju ses som lite missvisande 
Postad 29 November 2016 - 13:09
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Japp, helt grymt! Synd att B6 inte har 3D, min EC930 får hänga med lite till.
Lite synd för 3D-anhängarna att det börjar plockas bort. Speciellt om det nu är så bra via OLED och den tekniken växer. Vi får väl se om LG behåller det på nästa års toppmodeller. Flera tillverkare har ju talat öppet om att "3D för konsument-tv är dött".
Postad 29 November 2016 - 13:13
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Nu kanske vi inte ska kladda ner tråden med hdmi-kabel-snack Men det finns bara två standarder på kablar och det är ”standard” och ”high speed”, standard bör man inte kunna hitta i handeln idag. High speed ska klara 2160p i upp till 60Hz, alltså 4K UHD, så om kabeln inte klarar det så är det något fel på kabeln och då fungerar den inte per definition. Men det kan ju vara så att den fortfarande klarar 1080p ändå så min ursprungliga beskrivning kan ju ses som lite missvisande 
fast nu är det ju väldigt få så kallade high speed som klarar 4k@60Hz i 10m som jag beskrev, det kan ju va bra att veta om man vill upp i de längderna.
här är tråden jag har läst igenom där folk har testat massa olika dyra och billiga 18Gbps-kablar: http://www.avsforum....deep-color.html
bara för att en kabel har det utmärkt på kartongen att den klarar si och så är det väldigt få som faktiskt gör det, på korta längder 3m tex så klarar alla kablar det galant men vid längre längder blir det problematiskt för många.
Redigerat av mrchisholm, 29 November 2016 - 13:17.
Postad 29 November 2016 - 13:14
Xhit
-
Xhit
-
Användare
-
-
159 inlägg
04.30.65 för e6v som skrivs om släpptes 11/11 enligt LG support i Sverige samtidigt som 04.30.50 kom till b6v.
Postad 29 November 2016 - 13:56
Unregistered8addaf2c
-
Unregistered8addaf2c
-
Amatör
-
-
78 inlägg
@ainatar, kleinis,

---
I ämnet hdmi kabel, https://www.kjell.co...ing/hdmi-kablar
---
På Svenska LG om man nu ska köra lite "snillen spekulerar" 
Så kom vad som ser ut att vara samma (en tidigare) förändring för C6V till B6V 7 dagar senare.
Men om "Innan Novembers Utgång" också gäller för B6V så kanske vi ser den strax även för B6V.
Ja, ja ren "spekulation" och brist på annat bättre att göra just nu 
2016-10-26 - OLED55B6V http://www.lg.com/se...elNum=OLED65B6V
SW File(Version 04.30.36)
1. Improvement
1) Turn on the B6's TW speaker, when sound mode is standard.
2016-10-19 - OLED55C6V (där 04.30.65 finns upplagd sedan 11/11 om det nu alls är hdr fixen detta) http://www.lg.com/se...elNum=OLED55C6V
SW File(Version 04.30.56)
1. Improvement
1)Turn on the C6's TW speaker, when sound mode is standard.
-ld99
Edit in,
Stavning, mer text.
Edit in 2,
Nog ute och cyklar när det gäller datum och versioner i alla fall 
Redigerat av Unregistered8addaf2c, 29 November 2016 - 14:06.
Postad 29 November 2016 - 14:17
RickyDeg
-
RickyDeg
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Jag litar inte helt och fullt på LG's officiella 'release notes' där de talar om vilka uppdateringar de gjort...
Postad 29 November 2016 - 14:35
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
04.30.65 för e6v som skrivs om släpptes 11/11 enligt LG support i Sverige samtidigt som 04.30.50 kom till b6v.
ok jag har inte fått den på min E6 än iaf 
Postad 29 November 2016 - 14:57
Unregisteredda0da775
-
Unregisteredda0da775
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Röv också. Jag testade nyss, och en bit in i kapitel 12 på Deadpool så får skivläsaren (eller mjukvaran) mycket riktigt seriösa problem och kommer varken framåt eller bakåt. Tack för upplysningen! Måhända MS kan fisa ut en framtida patch som fixar det, men det är ju högst spekulativt...
Jag får vänta vidare tills UB700 kommer ner under 3-4k (för mer är den inte värd), då jag inte gillar Samsungs chassikrökning och enligt uppgift högljudda fläkt?
Det roliga är att MS friskriver sig från allt då "de följer alla specar och om man har problem med en skiva ska man kontakta utgivaren." Länk: http://support.xbox....sole/disc-error
Jag har C6-modellen så där passar krökningen in bra och jag hör inget från den.
Ingen vidare kamera men...TV´n är upphängd så foten är borta och där hamnar UBD-K8500. Kör Rammstein In America som också underbar på OLED!!
C6 UBD8500.jpeg 65.89K
1 Antal nerladdningar
Postad 29 November 2016 - 17:00
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Fusk. Rammstein in Amerika är underbar på en DiBoss LCD från 2003.
Postad 29 November 2016 - 17:21
hafrse
-
hafrse
-
Amatör
-
-
88 inlägg
65" ja, har inte kollat olika längder men från där mina ögon befinner sig i soffan till TVn är det nog ca 3m. det enda jag har märkt är att man behöver sitta relativt i rätt höjd relativt till tvn för att undvika crosstalk annars har jag inte hittat några problem 
utan tvekan, bästa tvn jag har haft med hästlängder du kommer inte bli besviken! bara att man får total svärta är värt alla pengarna imo det gör så mycket för den totala bildupplevelsen.
Har också beställt en E6V. Hur är ljudet i E6V ? funderar om man behöver komplitiera med en liten aktiv subbbas kanske...
Postad 29 November 2016 - 18:00
mrchisholm
-
mrchisholm
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Har också beställt en E6V. Hur är ljudet i E6V ? funderar om man behöver komplitiera med en liten aktiv subbbas kanske...
jag är ingen ljudexpert men för att vara högtalare i en TV tycker jag det är helt OK, mycket bättre ljud än vad jag hade i min Panasonic VT30 iaf. Nu kör jag dock med externa golvhögtalare och surround/atmos vilket ger film/serier en helt ny dimension tycker jag 
Postad 29 November 2016 - 18:02
Unregisteredda0da775
-
Unregisteredda0da775
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Rammstein funkar på allt. Bara ljudet är bra.
Postad 29 November 2016 - 18:56
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Någon som kan hjälpa med en sak.
Jag håller på att bli knäpp. Men i alla fall..
Hur håller jag ARC igång men att recievern INTE startar var gång jag startar Tvn???
Jag vill ju starta recieverna när jag ska titta på netflix och dyl inte hela tiden...
Hoppas ni förstår mitt "problem"
Postad 29 November 2016 - 19:01
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Har du ställt in HDMI kontroll och ARC i receivern, i min Pioneer måste jag sätta Control på ON och ARC på ON
Postad 29 November 2016 - 19:26
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Har du ställt in HDMI kontroll och ARC i receivern, i min Pioneer måste jag sätta Control på ON och ARC på ON
Jag också. Men jag inte att reciverna ska starta så fort jag sätter på tvn.
Gör din inte det?! Vad har du i så fall för inställningar på tvn?
Postad 29 November 2016 - 19:38
Unregistered328ea9a3
-
Unregistered328ea9a3
-
Användare
-
-
214 inlägg
Undrar hur jag ska koppla min TV. Har ett PS4 pro som jag vill koppla in.
Hemmabio är en http://www.samsung.c...ms/HT-F9750W/XU
Som har 4k uppskalning
Om jag kopplar Ps4 via hemmabio och matar ut till tv, blir det en "flaskhals" ?
Ska jag koppla Ps4 direkt in i tv, men hur får jag ut ljudet i hemmabion?
Postad 29 November 2016 - 20:02
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Hahaha härligt att du nämner den tv'n, hade åxå en sådan med 32"
Sorry för offtopic men kunde inte hålla mig!
Redigerat av Crazyberra, 29 November 2016 - 20:03.
Postad 29 November 2016 - 20:10
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Undrar hur jag ska koppla min TV. Har ett PS4 pro som jag vill koppla in.
Hemmabio är en http://www.samsung.c...ms/HT-F9750W/XU
Som har 4k uppskalning
Om jag kopplar Ps4 via hemmabio och matar ut till tv, blir det en "flaskhals" ?
Ska jag koppla Ps4 direkt in i tv, men hur får jag ut ljudet i hemmabion?
Jag hittar inte vilken HDMI version den har... Är det HDMI 1.4 så får du max 4K med 30fps, du behöver 2.0 för att få 60fps och HDR. Så har den det du behöver så koppla HDMI till samsung grejen och sedan till tvn, troligen bäst köra passthrough på bilden dock och låta tvn själv skala upp då den ofta klarar det bättre.
Men annars kan du ju koppla en optisk kabel mellan PS4 och Saumsung och ta ljudet den vägen och sedan en hdmi från PS4 till tvn för bilden, som säkert blir bättre än att koppla optisk från tvn till samsung, då den inte brukar stödja alla format då.
Redigerat av Unregistered33651, 29 November 2016 - 20:10.
Postad 29 November 2016 - 20:53
Relur
-
Relur
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Fick min 55" b6. Vilken otrolig bild och då har jag inte ens hunnit kalibrera den än.
Testat lite hdr film på Netflix och testat spela lite på min ps4 pro.
Infamous first light med hdr ser förbannat fint ut. Staden är mörk som natten i mörka områden samtidigt som man kan blicka över staden fylld med neonljus utan att man får blågrå moln som på lcd.
I the Last of Us kan man se detaljerna i mörkret som annars är svårt att se.
Kontrasten är fantastisk och kan inte vänta tills det blir helg så jag har tid att kalibrera tvn och njuta av film och spel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|