Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 10 July 2013 - 14:47
De är ju det. Den tar den bästa vägen från punkt A till punkt B. Men i mitt fall så vill jag inte riktigt så. Här hemma går det det bra, men inte nu när jag vill igenom vissa länder till slut destinationen. Då får man navigera sig i mindre skala. Alltid kul med utmaningar. Minns att i ett program från Garmin som man fick till datorn kunde det hela skötas lite smidigare. Man drog ett sträck genom kartan hur man ville köra och efter det tog programmet fram den bästa rutten. SMART!Du vet att manicken redigerar rutten om den inte vill som du?
Postad 10 July 2013 - 15:03
Vem vill hålla på och dribbla med kartor när man kör? Och hur mycket tjafs blev det inte när man lät frugan försöka läsa kartan då man bilade i exempelvis Tyskland, på den gamla "goda" tiden...
Bakåtsträvare
Frugan frågade mig när vi åkte genom tyskland " kan vi inte åka till det där ausfahrt, det har ju stått på så många ställen nu " behöver jag säga att jag röstar på en GPS.
Postad 10 July 2013 - 17:39
Vem vill hålla på och dribbla med kartor när man kör?
Medan man kör??
Du tittar innan du kör hemifrån och sedan kör du. Hur står det till med minnet egentligen??
Postad 10 July 2013 - 18:10
Jag är inne på 5´e året med min Navigon, precis kommit en ny kartuppdatering i dagarna. Den är apsmidig att skapa en egen rutt, dock inte lika smidig som du beskriver Garmin.De är ju det. Den tar den bästa vägen från punkt A till punkt B. Men i mitt fall så vill jag inte riktigt så. Här hemma går det det bra, men inte nu när jag vill igenom vissa länder till slut destinationen. Då får man navigera sig i mindre skala. Alltid kul med utmaningar. Minns att i ett program från Garmin som man fick till datorn kunde det hela skötas lite smidigare. Man drog ett sträck genom kartan hur man ville köra och efter det tog programmet fram den bästa rutten. SMART!
Hahaha. Vi var i tyskland för en massa år sedan och då stog det något om Stau. Låg väl i en 160-180 och kommer på vad det betyder när jag ser bromsljusen en bit framFrugan frågade mig när vi åkte genom tyskland " kan vi inte åka till det där ausfahrt, det har ju stått på så många ställen nu " behöver jag säga att jag röstar på en GPS.
Minnet är bra, men jävligt kortMedan man kör??
Du tittar innan du kör hemifrån och sedan kör du. Hur står det till med minnet egentligen??
Du anar inte hur många puckon det finns i trafiken. Förra året ringde jag till Taxi Sthlms växel från Klarastrandsleden. Taxichaffisen i bilen bakom satt och läste Aftonbladet när han körde
Postad 10 July 2013 - 21:17
Det vart 260 mil på 6 dagar och en av de bästa semestrarna någonsin!!
Postad 11 July 2013 - 04:46
Jag är inne på mitt tredje år med tomtom och väldigt nöjd. Önskar dock att det fans andra funktionerJag är inne på 5´e året med min Navigon, precis kommit en ny kartuppdatering i dagarna. Den är apsmidig att skapa en egen rutt, dock inte lika smidig som du beskriver Garmin.
Hahaha. Vi var i tyskland för en massa år sedan och då stog det något om Stau. Låg väl i en 160-180 och kommer på vad det betyder när jag ser bromsljusen en bit fram
Minnet är bra, men jävligt kort
Du anar inte hur många puckon det finns i trafiken. Förra året ringde jag till Taxi Sthlms växel från Klarastrandsleden. Taxichaffisen i bilen bakom satt och läste Aftonbladet när han körde
SLUTORDET.
Gps är ert superb komplement oavsett minne eller sinne. J*vligt bekvämt är det
Postad 11 July 2013 - 04:52
Edit.När jag åkte hoj i Norge så hade vi ingen karta och vi visste inte vart vi ville så vi ställde in GPS'en på att undvika motorvägar, och sen satte vi bara vad vi ansåg vara ett lagom dagsmål på GPS'en i valfri riktning och lät den välja väg åt oss. Hur skönt som helst att bara åka dit vägen (GPS'en) förde oss!
Det vart 260 mil på 6 dagar och en av de bästa semestrarna någonsin!!
Texten försvann.
Det låter som en kul resa. Det är sådant som är så kul. Har inget MC kort men det finns andra alternativ för oss som har B kort och vill komma MC känslan lite närmare
Har sneglat en del på Can Am Spyder. Så läckra dom är.
Bifogad fil(er)
Redigerat av RobNB, 11 July 2013 - 04:56.
Postad 11 July 2013 - 09:26
Men skulle jag bli av med benen så skulle jag nog överväga att skaffa mig en Spyder RS-S
Postad 11 July 2013 - 11:56
Har inte testkört ännu så jag kan inte uttalat mig mycket om upplevelsen ännu. Men jag hoppas att jag kommer att gilla detJag har kört både Spyder och deras touringmodell och tyvärr är det inte så mycket MC-känsla, jag skulle aldrig kunna tänka mig att både bort bågen mot en sån kompromiss som Can-Am är!
Men skulle jag bli av med benen så skulle jag nog överväga att skaffa mig en Spyder RS-S
Postad 11 July 2013 - 11:59
Postad 11 July 2013 - 13:11
+1fy fan vilka läckra saker. för oss som känner att vi är för gamla för att ta mc-kort så är det där en superlösning =) undrar hur driftsäker den är?
Precis min tanke
Som jag skrev tidigare så har jag inte provkört en ännu men det jag läst och sett på nätet så är dom VÄLDIGT säkra.
Postad 12 July 2013 - 21:49
Äntligen semester.
Allt gott
Redigerat av RobNB, 12 July 2013 - 21:50.
Postad 12 July 2013 - 22:20
Vilken ska man ta.
Nybörjare...
Postad 13 July 2013 - 00:46
Glenlivet utan att tveka
+1!
Kan vara den extrembasigaste filmen nånsin....
Går rakt in på listan på top tre bästa actionrullarna någonsin.
Postad 13 July 2013 - 18:00
Kunde ha plockat massor, men hade givetvis inget myggmedel med mej, och höll på att bli fullständigt uppäten.
Räcker i alla fall till en kantarellgräddsås som får funka till egen färskpotatis och ett par bitar entrecote.
Bifogad fil(er)
Postad 14 July 2013 - 08:57
Rantareller är gött som ********, steka av dom i en torr stekpanna och sen på med RIKTIGT smör + salt + vitpeppar det är galet mumma!
Postad 14 July 2013 - 09:31
Inte ett dugg otrevlig. Det var det dummaste jag har hört.
"Klang" är frekvenskurva. Hur ett baselement, en diskant och ett delningsfilter spelar ihop med lådan.
Om det är tokigheter i frontarna så kan det vara bra att ha samma tokigheter i centern.
En baslåda spelar ett helt eget frekvensspann och kan således inte klangmatchas med frontar och center.
Det fetade
Postad 14 July 2013 - 09:48
Ja, det är ju sant. Var ser du det roliga i det fetade?
Med den logiken så kan du ju bara lägga på lite eq så låter alla högtalare likadant?
Postad 14 July 2013 - 09:57
Postad 14 July 2013 - 12:27
Postad 14 July 2013 - 21:07
Postad 14 July 2013 - 22:42
Postad 14 July 2013 - 23:00
Tror jag njuter av det billiga vinet och bara är tills jag strax skall lägga huvudet på kudden.
Btw, det var du som sa att klang är frekvenskurva
Postad 14 July 2013 - 23:10
Vad det är som gör att två olika högtalare låter olika.
Postad 14 July 2013 - 23:20
Kan nog fortsätta ett tag till.
Är det inte lättare att lista sådant som inte spelar större roll?
Postad 14 July 2013 - 23:24
Allt det där du räknade upp, var blir skillnaden, förutom att olika lådor, element och filterkomponenter ser lite olika ut...?
Postad 14 July 2013 - 23:27
Du vet precis vad jag menar, vi har ju snackat om detta femtioelva gånger men nu är du bara på jävelhumör!
Skål föresten, skall nog ta mig ett glas till det var ju rätt så gott med ett glas rött sisåhär på kvällen.
Postad 14 July 2013 - 23:32
Ändra filter - annorlunda frekvenskurva.
Ändra storlek på låda - annorlunda frekvenskurva.
Ändra vinkel på låda - annorlunda frekvenskurva.
Ändra vinkel på front - annorlunda frekvenskurva.
Ändra avstånd mellan element - annorlunda frekvenskurva.
Det var dina förslag.
Vad är det egentligen enligt dej som gör att ett par ML låter just som ett par ML och att ett par Ino låter just som ett par Ino? Det är ju helt olika "klang"?
Vad är det som gör att dom har olika "klang", förutom att dom ser olika ut ?
Postad 14 July 2013 - 23:38
Skall se om det var imorgon vi skulle iväg till Hellekis eller om det var på tisdag, är det på tisdag så kommer jag redan imorgon och försöker förklara hur jag menar
Postad 14 July 2013 - 23:40
Vi har ju redan haft en diskussion om en trumpet där det visade sej att du inte alls var med..
Redigerat av Bakerman, 14 July 2013 - 23:41.
Postad 14 July 2013 - 23:42
Du menar kvällen där jag var så tankad så att jag minsann skulle prata med min kompis Lindell?Ska bli spännande att se hur du ska slingra dej ur det här.
Vi har ju redan haft en diskussion om en trumpet där det visade sej att du inte alls var med..
Postad 15 July 2013 - 09:02
Alternativt något program som är lättförståeligt för en nybörjare
*Har byggt baslådor till bilen, men det är inte riktigt samma sak.
Postad 15 July 2013 - 09:10
Bara en timme kvar till NiklasFs mastodontsvar om hur man förklarar högtalares klang. Jag längtar.
Skall JAG förklara klang, det var Tommy som sade lätt förenklat att klang det är minsann frekvenskurva.
Då räcker det ju med att titta på mätningar för att se hur en högtalare låter, eller varför inte bara köpa en plastlåda ifrån elgiganten och sen lägga på en önskad eq, billigt enkelt och bra.
Det fanns inte ett ord om on/offaxismätningar utan kort och gott, klang är frekvenskurva.
Postad 15 July 2013 - 17:28
Skall JAG förklara klang, det var Tommy som sade lätt förenklat att klang det är minsann frekvenskurva.
Då räcker det ju med att titta på mätningar för att se hur en högtalare låter, eller varför inte bara köpa en plastlåda ifrån elgiganten och sen lägga på en önskad eq, billigt enkelt och bra.
Det fanns inte ett ord om on/offaxismätningar utan kort och gott, klang är frekvenskurva.
Sluta slingra dej nu. Förklara vad "klang" innebär.
Vad det är som gör att olika högtalare låter annorlunda om det inte är frekvenskurvan.
Postad 15 July 2013 - 18:12
Som sagt du nämnde inget annat än det jag skrivit nu ett par gånger, och det lät rätt så skoj, för om det vore så enkelt så är det ju bara att köra lite eq eller hur.
Postad 15 July 2013 - 18:22
Jag har inte nämnt "släpp". Jag har diskuterat "klang".
Postad 15 July 2013 - 18:57
ÅÅåkej, vi försöker igen då ![]()
"Som sagt du nämnde inget annat än det jag skrivit nu ett par gånger, och det lät rätt så skoj, för om det vore så enkelt så är det ju bara att köra lite eq eller hur."
Postad 15 July 2013 - 19:04
Det kan man alldeles säkert. Men då måste du veta vad du menar med dom uttrycken.Man kan ju uppenbarligen inte mäta "släpp" eller att det " spelar musik".
Postad 15 July 2013 - 19:12
Det kan man alldeles säkert. Men då måste du veta vad du menar med dom uttrycken.
Tommy förstår vad jag menar, Peter Steindel verkar förstå.
Postad 15 July 2013 - 19:14
Vad menar du då?Tommy förstår vad jag menar, Peter Steindel verkar förstå.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
424 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?