Jag har ingen subwoofer. Jag kör frontarna på fullregister och delar med ett externt aktivt delningsfilter aka cr80es. Så den där nivåjusteringen har jag tyvärr inte så vitt jag har sett.
Delningsfiltret har väl en ingång för LFE?
Hur matar du ut den ur försteget respektive in till CR80?
Ifall du väljer sub utgången (på recievern) till enbart LFE skall bara LFE skickas till den utgången, då kan du sedan fritt justera sub-utgången och justerar då bara LFE signalen.
Då är det enkelt att justera LFE kanalen, antar att CR80 sedan behandlar LFE ingången med det sedvanliga +10dB relativt övriga kanaler.
Eller väljer du att mixa in LFE till frontar i recievern och sedan bara preout front till CR80?
Säker på att LFE mixas in med rätt nivå då?
Tror jag läst någonstans att sådana "5.1 to 2.0" downmixar ibland låter bli de +10dB på LFE för att spara på kapaciteten på frontarna som då får dra stora lass med LFE spåret...
Den downmixen används ju oftast för rena tvåkanals system som inte är avdelade till bassystem, så oftast lär det väl behövas, provade själv att mixa ner så med rätt nivå på LFE och skicka ut till frontar, sög musten ut de direkt på (nästan) fisnivåer...
Redigerat av Unregistered80c74e59, 27 July 2013 - 21:57.