Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 09 August 2013 - 12:50
Postad 09 August 2013 - 13:07
Finns fler förslag?
Postad 09 August 2013 - 13:13
Postad 09 August 2013 - 13:32
Niklasf_2.jpg 48.71K
3 Antal nerladdningarHojta till om den ska bort.
Postad 09 August 2013 - 14:00
Postad 09 August 2013 - 14:25
Jag funderar på att köpa en Harmony Touch multifjärr för att ersätta rubbet av skabbiga fjärrar. Är det någon här som äger en? Kan någon rekommendera någon annan om inte annat. Den verkar ju inte ha fått så bra ergonomiska recensioner. Alternativ?
Jag har ju en Harmony One som jag är skitnöjd med! Den har du ju pillat på, men jag vet inte vad du tycker om den?
Postad 09 August 2013 - 14:30
Fast de där aktivitetsprogrammeringarna måste ju gå att få till bättre?
Postad 09 August 2013 - 14:39
Aktivitetsprogrameringen tycker jag är det bästa med Harmonyfjärren, att min tar typ 30sek på sig när man startar blu-rayuppspelning är för att jag programerat in en fördröjning vid start (för att kunna byta region på Oppon med ett knapptryck, det var flickvänsvänlig programering). I normala fall funkar det som vilken fjärr som helst
Postad 09 August 2013 - 17:02
Kan också meddela att jag nu är sjukligt nöjd, för nu låter det som det skall här hemma! Har fått systemet kalibrerat på riktigt nu dvs manuellt med rätt kunskap och mätutrustning. Audyssey Pro skall fr.o.m. nu inte användas.....Audyssey Pro är iofs hyggligt bra men har sina begränsningar (on/off axis hantering och mitt rum är som sagt inte det bästa).
Så just nu håller jag på att lyssna igenom allt bra igen
Redigerat av Unregistered95265801, 09 August 2013 - 17:05.
Postad 10 August 2013 - 16:14
Postad 10 August 2013 - 16:30
https://www.prisjakt...kt.php?p=429028
Fungerar klockrent och otroligt mycket snyggare än logitech kontrollerna. Men utseendet kanske inte är högsta prio.
Finns nog en ny modell
/Fredrik
Redigerat av porch123, 10 August 2013 - 16:30.
Postad 10 August 2013 - 18:06
Postad 10 August 2013 - 18:39
Postad 10 August 2013 - 19:55
Vill minnas att jag sätt Philips multi fjärr i många fina HemBio rum. Det är nog dom som är mer seriösa konkurrenter till logitech. Det var ett bra pris på just denna medÄr otroligt nöjd med denna (trots lite tveksamma betyg på prisjakt) sedan drygt ett år:
https://www.prisjakt...kt.php?p=429028
Fungerar klockrent och otroligt mycket snyggare än logitech kontrollerna. Men utseendet kanske inte är högsta prio.
Finns nog en ny modell
/Fredrik
Postad 10 August 2013 - 20:00
Vill minnas att jag sätt Philips multi fjärr i många fina HemBio rum. Det är nog dom som är mer seriösa konkurrenter till logitech. Det var ett bra pris på just denna med
Den fungerar bra men ska inte förväxlas med Pronto fjärrarna.
/Fredrik
Postad 10 August 2013 - 23:22
Just hemkommen ifrån jobbet och hällt upp en Benromach och fått på en riiiiiiktig gammal klassiker på hög volume.
Guns n Roses - Ain´t it fun, fyttifan vad man har spelat det här i sin ungdom!
Slingan som dom lirar med guran är ju helt enkelt genial.
Pronto äger! så hade ungdomarna sagt det!
En logitech är ju rätt så mesig om man istället kan få upp det på en surfplatta, det hade jag kört alla gånger på iaf.
Nån här inne i den stora bastråden som har folierat sin högtalare? Klurar på att foliera mina.
Hade absolut kikat på plastidip innan jag hade gett mig på att foliera.
Postad 11 August 2013 - 06:28
Postad 11 August 2013 - 09:42
Postad 11 August 2013 - 10:11
Lite knepigt att göra det inomhus bara... plus att man måste ta bort alla element o grejer
Hmm gör det utomhus då
Sen folierar man väl ändå inte med elementen i ändå, skall du riskera att limmet lägger sig på elementen och sen skall du renskära och riskera att fippla till det med rakbladet?
Tack NiclasF. Jag köper plasti dip så att jag kan få min center svart utan att förstöra den supersnygga lacken på den. Super.
Varsågod Komorok, trodde iofs att jag och du var Niklas och Micke för varandra
Postad 11 August 2013 - 10:30
Kostar 798:- på " klubben! " Det fanns 226 st i lager i Danmark senast jag kollade i Måndags. Om du beställer från en butik så görs beställningen på en Måndag och du har den på en Torsdag alltså om du inte beställer direkt från hemsidan
Mer info i länken
http://www.hifiklubb...arrkontroll.htm
Efter ett långt samtal med Villyvonka så lutar det åt en harmony one... Men vad finns det för alternativ som är bättre och fortfarande inte ruinerar en?
Redigerat av Unregistered2222, 11 August 2013 - 10:36.
Postad 11 August 2013 - 11:15
haha de e Faktiskt Pronto jag tänkte på. Oooosh glömde att den är så nyyYyyr. Lite snuskigt juDen fungerar bra men ska inte förväxlas med Pronto fjärrarna.
/Fredrik
Postad 11 August 2013 - 11:33
Hmm gör det utomhus då
Sen folierar man väl ändå inte med elementen i ändå, skall du riskera att limmet lägger sig på elementen och sen skall du renskära och riskera att fippla till det med rakbladet?
Elementen ligger på en separat baffel i mitt fall som inte ska folieras, jag tänkte att man lägger något ovanpå högtalarskyddet bara som gör att inte något fastnar på högtalarskyddet.
Postad 11 August 2013 - 21:27
Edit: Ajfan...jag citerade mig själv
Köp en NAD HTR-8. Jag beställde min direkt. Ska hämta den i morgon tänkte jag. Kan inte bli smidigare. Har Nos mot Nos funktion. Du ställer orginal fjärren förutsatt att den finns kvar mot NAD:ens front. Sen trycker du på en knapp. Står i manualen hur man gör och håller nere en annan knapp och vips så har kommandot förts över via IR. Tar ca: 2 sek per kommando när man har kommit in i det. Färska batterier är allt man behöver. Den släpptes häromdagen på hifiklubbens hemsida. Jag har föregångaren så jag vet att det fungerar. I mitt fall HTR-2. Samma sak med den. Ap-smidigt!
Kostar 798:- på " klubben! " Det fanns 226 st i lager i Danmark senast jag kollade i Måndags. Om du beställer från en butik så görs beställningen på en Måndag och du har den på en Torsdag alltså om du inte beställer direkt från hemsidan
Mer info i länken
http://www.hifiklubb...arrkontroll.htm
Redigerat av Unregistered2222, 14 August 2013 - 22:34.
Postad 14 August 2013 - 23:35
Fick hem en UMIK-1 idag och startade upp REW, med ens kunde jag konstatera på två saker:
1. Jag har kanske bättre rumsstöd än jag trott, eller iallafall bättre SPL kapacitet vid soffan än jag trott
2. Någon konstig kapacitetsbrist verkar inte heller finnas, bassystemet verkar presterar rätt fint, såvida kalibreringen av micken är hyffsad...
Problemet jag hade/har kan väl enklast förklaras som housecurve, närmare 25db högre nivå vid 20Hz än 80 haha
Efter lite pillande med dsp fick jag en trevligare kurva men problemet kvarstår ju, fan att man skall gilla hissad bas
Klart som fan det kostade/kostar en del mastervolume att ha de marginalerna i botten...
Får fundera på om jag orkar bygga fler lådor, det verkar behövas iallafall
Postad 15 August 2013 - 10:13
Det är ju så en kurva ska se ut!
Den där borde du visa oftare så att alla förstår att det behövs jättebasar hos en del
Vilken nivå skulle du gissa(?) på att topparna ligger på om mätningen hade fortsatt uppåt i frekvens?
Postad 17 August 2013 - 11:55
Bytte in min bil igår mot en nyare.
Tog inte mer än 10min så flyger en sten in i rutan och stenskott är ett faktum haha.
Hoppas man hinner fylla igen den innan det börjar sprida sig.
Bytte ruta på min gamla innan semestern så man e ju inte sugen på att punga ut 1700 igen
Postad 17 August 2013 - 16:16
Tröstar mig med lite Öl och girllSugigt
. Hoppas du får flyt i annat idag istället.
Postad 19 August 2013 - 10:53
Sådär har den väl sett ut sista halvåret, eller är det fräst något nytt stycke kanske?
Postad 19 August 2013 - 16:08
haha så vad jag skrev nu. GRILL ska det stå. hahaHoppas du menar Girl.
/Fredrik
Postad 19 August 2013 - 20:17
Som jag förstått det hela så är det tydligen inte alltid bra att bara smälla upp massa pyramidskum (och liknande) lite på måfå "för att det verkar bra"?
Redigerat av Unregistered47f8c37b, 19 August 2013 - 20:19.
Postad 19 August 2013 - 23:50
Ville tipsa er som gillar whiskey om Old Pulteney! Den jag drack var 12årig
Postad 20 August 2013 - 07:39
Jag har en som jag skulle kunna sälja för en femhundring.
Tack för erbjudandet. Bra pris, men jag är osäker på om jag vill köpa nånting som jag kommer använda på sin höjd två gånger. Såvida man inte flippar ut totalt och börjar mäta upp rummet varje gång det tillkommit en blomkruka i inredningen.
Postad 20 August 2013 - 08:08
Slumpinlägg*
Ville tipsa er som gillar whiskey om Old Pulteney! Den jag drack var 12årig
Köpte just en old pulteney i taxfreen, har en bild i whiskytråden
Postad 22 August 2013 - 06:13
Jag har något inte ni har
Och vad är nu detta? ¿Modellera med snören i. Fantastiskt.
Audio fett klump på snöre, fågelmat som förbättrar fågel kvitter?
Postad 22 August 2013 - 07:11
Modellera med snören i. Fantastiskt.
Detta är ju hifi-kult så visst är det fantastiskt
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?