Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Demon´s Soul

542 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Demon's Souls (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9,06 (15) Inga priser
Demon's Souls - Deluxe Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Black Phantom Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,5 (1) Inga priser
Demon's Souls (PS5) (PlayStation 5-spel) 2 8,2 (4) 399:-
1 relaterade trådar

#201

Postad 26 februari 2010 - 19:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag tycker allt snack om svårighetsgraden är överdriven, jag hade betydligt större problem med Ninja Gaiden Black och Devil May Cry 3. Oftast har mina dödsfall berott på att jag blivit slarvig i min iver att komma vidare. Visst finns det svårare partier, men så som alla går på kan man få för sig att det ska vara näst intill omöjligt. Så svårt är det inte. :)

*edit*
Hmm, sen jag pimpade mina vapen har det gått relativt smärtfritt. Har rensat överallt utom 1-4 nu. Lite vemodigt faktiskt. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 februari 2010 - 23:49.


#202

Postad 27 februari 2010 - 00:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kör som en tjuv utan magi ?

Med magi så är de ju nästan för lätt stundvis :)

Jag har druckit 4 groggar nu och känner mig på perfekt spelhumör och testade att spela Darksiders demot på svåraste nivån och enligt senaste tidens vetenskap så för jag börja om där jag dog..

vilket gjorde att jag slarvade som fasen ...

Ett perfekt partyspel..Ska lätt köpa det...

Men efter att ha kört det ett tag så kommer längtan efter DS och jag startar det..

Tänkte klara Fool's Idol Archstone.
Spelar hela banan utan att dö och börjar om från början :D

Meeen nu märker jag vad nån ynka grogg gör för mitt spelande :angry:

Jag är helt borta..Klarar ingenting..
allt jag fixat tidigare dör jag på :)

vist kan DS vara ett svårt spel..

kan även vara enkelt...Beror på hur man bygger upp sin gubbe....
vore kul att se om någon har en så dålig gubbe som mig vid samma soulevel

#203

Postad 27 februari 2010 - 09:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag kanske har övergrindat, den enda offensiva magin jag har är God's Wrath? I övrigt använder jag Lava bow, Moon Winged Spear +4, Dragon longsword +4, Meat Cleaver, Makoto och Purple Shield +8. Har soul level 75 och LEKTE bort Old Monk. Jag kanske har overgrindat? :)

Är det bara jag eller är det omöjligt att "blå fantoma" på banor som man redan klarat?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 februari 2010 - 10:48.


#204

Postad 27 februari 2010 - 12:26

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Jag kanske har övergrindat, den enda offensiva magin jag har är God's Wrath? I övrigt använder jag Lava bow, Moon Winged Spear +4, Dragon longsword +4, Meat Cleaver, Makoto och Purple Shield +8. Har soul level 75 och LEKTE bort Old Monk. Jag kanske har overgrindat? :)

Är det bara jag eller är det omöjligt att "blå fantoma" på banor som man redan klarat?


Du spelar på första omgången chansar jag på? Kände precis samma sak som dig under mitt första spel, det var jäkligt tufft i början men sen gick de sista 4-5 bossarna helt utan friktion och jag undrade om inte spelet helt plötsligt blev lite väl lätt när man grindat upp sina vapen.

Vänta tills NG+ och alla fiender gör 50% mer skada, då blir det utmaning igen. Har kört över 20 försök på Maneater nu under några dagar, hade ihjäl honom på första försöket under första genomspelningen.

#205

Postad 27 februari 2010 - 14:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Låter bra. Ska vänta lite med min andra genomspelning. Avbröt Mass Effect 2 efter ca 20 timmar på grund av det här. Känns lagom att ta upp det igen nu när jag varvat DS. :P

#206

Postad 27 februari 2010 - 15:27

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Det verkar ju som att alla i den här tråden njuter av att dö och spela om banor och sånt hela tiden (masochister?) men jag skulle aldrig klara av att spela igenom ett spel på det sättet. Kan man kanske grinda så att spelet blir njutbart istället eller är det för svårt ändå? Kan man grinda över huvud taget eller är det som i Dragon Age att när man länsat ett ställe en gång är det länsat för evigt? Alltså ingen respawn.

Även fast många verkar tycka att svårighetsgraden är det bästa med spelet så är jag mer inne på det för en fin rollspelsupplevelse. Kanske är uteslutet(?):P

Redigerat av Unregistered1689, 27 februari 2010 - 15:28.


#207

Postad 27 februari 2010 - 15:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
man behöver inte dö så ofta....beror ju på hur duktig man är heh....

#208

Postad 27 februari 2010 - 16:44

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

man behöver inte dö så ofta....beror ju på hur duktig man är heh....

Generellt sett så är jag dålig på spel. Så joo, jag kommer dö ofta. Om man inte kan grinda alltså.

Redigerat av Unregistered1689, 27 februari 2010 - 17:02.


#209

Postad 27 februari 2010 - 18:04

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det går alldeles utmärkt att grinda.

#210

Postad 27 februari 2010 - 18:10

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Det går alldeles utmärkt att grinda.

Ok, tack.

#211

Postad 27 februari 2010 - 18:21

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag känner att jag övergrindat mot slutet (och då tyckte jag inte att jag hade grindat alls) när jag klarade alla bossar i Valley of Defilement på första försöket. Om det kommer ett Demon's Souls 2 ska jag inte göra om samma misstag.

*edit*
Förtydligande: Att grinda upp sig i level gör bara skillnad indirekt. Jag tycker att det var när man hittade vissa föremål eller uppgraderade vissa vapen som svårighetsgraden sjönk märkbart. Att hitta alla grejor man behöver för att uppgradera vissa vapen är lite av en hemlighet i spelet som jag så här i efterhand känner att man borde ha upptäckt själv för att känna att man "förtjänat" det. :P

Så om du vill göra spelet lite lättare kan du skaffa lite information om hur man hittar delarna till olika vapen. Det och beg alltid självmord i Nexus när du är i bodyform så du inte riskerar att dra ner World Tendency i någon av de andra världarna. Under "pure black veckan" hade jag ganska kämpigt i 4-1 t.ex. :(

En andra genomspelning känns självklar just nu. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 februari 2010 - 09:53.


#212

Postad 28 februari 2010 - 13:32

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Jag känner att jag övergrindat mot slutet (och då tyckte jag inte att jag hade grindat alls) när jag klarade alla bossar i Valley of Defilement på första försöket. Om det kommer ett Demon's Souls 2 ska jag inte göra om samma misstag.

*edit*
Förtydligande: Att grinda upp sig i level gör bara skillnad indirekt. Jag tycker att det var när man hittade vissa föremål eller uppgraderade vissa vapen som svårighetsgraden sjönk märkbart. Att hitta alla grejor man behöver för att uppgradera vissa vapen är lite av en hemlighet i spelet som jag så här i efterhand känner att man borde ha upptäckt själv för att känna att man "förtjänat" det. :P

Så om du vill göra spelet lite lättare kan du skaffa lite information om hur man hittar delarna till olika vapen. Det och beg alltid självmord i Nexus när du är i bodyform så du inte riskerar att dra ner World Tendency i någon av de andra världarna. Under "pure black veckan" hade jag ganska kämpigt i 4-1 t.ex. :(

En andra genomspelning känns självklar just nu. :)

Ok, tack.
Laddade ner en guide på min iPhone. Där lär det finnas lite tips ju. Ska dock inte köpa spelet än. Alldeles för mycket spel på g just nu...

#213

Postad 28 februari 2010 - 13:55

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Jag känner att jag övergrindat mot slutet (och då tyckte jag inte att jag hade grindat alls) när jag klarade alla bossar i Valley of Defilement på första försöket. Om det kommer ett Demon's Souls 2 ska jag inte göra om samma misstag.

*edit*
Förtydligande: Att grinda upp sig i level gör bara skillnad indirekt. Jag tycker att det var när man hittade vissa föremål eller uppgraderade vissa vapen som svårighetsgraden sjönk märkbart. Att hitta alla grejor man behöver för att uppgradera vissa vapen är lite av en hemlighet i spelet som jag så här i efterhand känner att man borde ha upptäckt själv för att känna att man "förtjänat" det. :P

Så om du vill göra spelet lite lättare kan du skaffa lite information om hur man hittar delarna till olika vapen. Det och beg alltid självmord i Nexus när du är i bodyform så du inte riskerar att dra ner World Tendency i någon av de andra världarna. Under "pure black veckan" hade jag ganska kämpigt i 4-1 t.ex. :(

En andra genomspelning känns självklar just nu. :)


Valley of Defilement har väldigt enkla bossar så oroa dig inte förmycket över det :blush:

Sen vet jag inte om systemet med vapenuppgraderingar och synergieffekter i Demons Souls är så jäkla kul om man inte kikar lite på Wikin. Magier är relativt enkelt, du får en unik själ och går iväg till de olika magikerna och ser om en ny magi är tillgänglig. Men vill man ha ett nytt vapen så är det till att plocka på sig alla vapen man har liggandes, gärna ska man veta precis vilken uppgraderingsnivå dom ska ha. Vill jag skapa en lavabow så måste jag veta att det är en standard båge +7 som krävs, inte +6 eller +8. Alla dessa vapen ska jag lasta på mig och knata in i 2-1 för att testa och se om en ny uppgradering är tillgänglig.

På samma sätt så är det ofta FÖR lite information taggat till utrustningen, Blueblood Sword? Hur ska man rimligen veta att det svärdet har en synergieffekt med luck?

Jag personligen skulle inte rekommendera att begå självmord i Nexus. Dör man i soul-form så är det frustrerande för man får börja om men när man smyger runt levandes så kände jag att oddsen helt plötsligt var så mycket högre. Man spelade tajtare för att man verkligen inte ville förlora, det höjde spelupplevelsen åtminstone för mig.

Redigerat av Smith, 28 februari 2010 - 13:56.


#214

Postad 28 februari 2010 - 14:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Problemet om man spelar i body form är att man fuckar upp World Tendency + man kan bli invaderad av andra spelare.

#215

Postad 28 februari 2010 - 15:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

På samma sätt så är det ofta FÖR lite information taggat till utrustningen, Blueblood Sword? Hur ska man rimligen veta att det svärdet har en synergieffekt med luck?

Sant, men då är det väl ett undantag också?
Alla vapen som skalas med hjälp av str, dex, magic och faith har den informationen om man tittar på de via menyn genom skalan -, F, E, D, C, B, A, S. Eller har jag missuppfattat det?

Klarade förresten Phalanx igen på andra varvet (kunde inte hålla mig). :P
Jag skulle vilja ha lite mer PvP nu på andra varvet utan risken att fucka upp WT och utan att sänka min CT. Hur lyckas jag med det?

*edit*
Vad hade ni för level när ni klarade spelet på första varvet? Jag hade level 79.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 februari 2010 - 15:01.


#216

Postad 28 februari 2010 - 15:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Sant, men då är det väl ett undantag också?
Alla vapen som skalas med hjälp av str, dex, magic och faith har den informationen om man tittar på de via menyn genom skalan -, F, E, D, C, B, A, S. Eller har jag missuppfattat det?

Klarade förresten Phalanx igen på andra varvet (kunde inte hålla mig). :P
Jag skulle vilja ha lite mer PvP nu på andra varvet utan risken att fucka upp WT och utan att sänka min CT. Hur lyckas jag med det?

*edit*
Vad hade ni för level när ni klarade spelet på första varvet? Jag hade level 79.


Det går inte.
Tror jag hade 90 eller så.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 februari 2010 - 15:04.


#217

Postad 28 februari 2010 - 21:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag personligen skulle inte rekommendera att begå självmord i Nexus. Dör man i soul-form så är det frustrerande för man får börja om men när man smyger runt levandes så kände jag att oddsen helt plötsligt var så mycket högre. Man spelade tajtare för att man verkligen inte ville förlora, det höjde spelupplevelsen åtminstone för mig.

Det går inte.

Jag har börjat spela i body form trots risken att dö och sänka WT. Dör jag så får jag väl blåfantoma upp den igen.
Lite mer spänning när man kan bli invaderad av en annan spelare.
Lekte just bort en kille med en kroksabel för att sedan få ordentligt med ont av en magiker. :P

Har under tre kvällar jobbat mot att få tag i spjutet Istarelle och när jag väl får det verkar det vara sämre än mitt Moon winged spear + 4. :D

Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 mars 2010 - 22:27.


#218

Postad 04 mars 2010 - 23:20

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag slutade andra varvet på lvl 128. Sugen på rolla på ny gubbe men samtidigt har man inte tid med alla dessa spel.
GoW3 måste juh spelas när det kommer ut och antagligen kommer jag införskaffa FFXIII oxo :D
Och så lirar jag BFBD2 multiplayer på PC :D

#219

Postad 06 mars 2010 - 00:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blir nog bara två genomspelningar för mig med. Har redan lagt 80 timmar på det här. :)
Tänkte försöka ta platinum, men jäklar vad tidskrävande troféer man har gjort.

#220

Postad 13 mars 2010 - 20:46

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att följande är sant:

In a recent podcast, Japanese publisher Dengeki has hinted at a possible sequel of Demon’s Souls towards the end of this year. Without giving any specifics, the podcast mentions an unannounced sequel to a game which was released last year. There were other hints in the podcast that let us to believe that in all likelihood Dengeki is talking about Demon’s Souls 2. The message describes the mysterious game as challenging and extremely hard with 'interesting' game-play.

#221

Postad 13 mars 2010 - 22:38

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Håller tummarna för att de håller fanan högt med ett nytt spel. Enligt mig så skulle det räcka med nya miljöer för att det skulle vara värt 600kr. Finns ett fåtal detaljer som jag skulle vilja se lite finputsningar på. Framförallt själva presentationen, visst är det kul med ett spel som inte matar dig med överflödig info men jag samtidigt skulle jag vilja ha lite mer information gällande min utrustning.

#222

Postad 13 mars 2010 - 23:16

xJom
  • xJom
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått mitt spel!

Och så går det inte att spela!!! Skärmen är delad i två, där jag får den nedre delen av spelet på övre halvan av tv-skärmen och nedre delen av spelet tillsammans med en massa flimmer och en svart kant i den nedre halvan av tv-skärmen... :D

Är det någon som har upplevt samma sak? Eller är det någon som har något tips på hur jag kan få bilden rätt?

Den laddar ju inte ner några patchar när man startar, och det är lite svårt att läsa om man kan trycka på några inställningar, när skärmen är lite trasig...

Snälla hjälp!
/xJom

EDIT: Det löste sig. Jag körde PS3an genom Video/DVD-apparaten, och på något sätt funkade inte det med det här spelet. Funkade om jag kopplade in mig direkt i TVn istället... Det brukar ju lösa sig, så fort man skriver i en tråd i ett forum, efter att ha svurit i en och en halvtimme innan... :P

Redigerat av xJom, 13 mars 2010 - 23:33.


#223

Postad 14 mars 2010 - 15:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Så, har klarat NG+ nu med en tempelriddare lvl 105. Andra varvet tog jag hjälp av blå fantomer, vilket jag bara gjorde på 1-4 under NG. Får se om jag orkar ett NG++ för att kirra troféer...

Fantastiskt spel. Jag har aldrig spelat ett spel med så många brister, men som ändå är en klockren tia i min bok.
Till uppföljaren:
  • Hoppas jag på något fler karaktären man kan prata med så man får lite mer stoff kring vad som hänt i spelet. Yuria, Lady in black, Lord Rydell, Urbain, Freke, Patches m.fl. hintar om spännande händelser som man mest bara får ana. Det ger i.o.f.s. en atmosfär bara det.
  • Att vissa quests inte bara blir aktiva under extrem world tendency. Det gör att man måste spoila sig själv via internet för att hitta de alternativt lägga ner ett orimligt antal timmar. Jag har spelat 100 timmar nu och jag har spoilat mig själv för att
    Spoiler
    .
  • Bättre menysystem för utrustning samt hur de beskrivs. Det här är nästan lika illa som i Mass Effect.
  • PvP skulle kunna bli mer storskaligt. Kanske tillåta tre blå fantomer samt två röda i samma spelvärld?
  • Större delvärldar och fler genvägar för att kompensera.
  • Ragdollfysiken är horribel. Bara Gears of War spelar i samma liga. Fyra meter höga troll verkar sakna massa när jag sparkar runt de som om de vore småsten. Bättre att bara låta liken ligga i så fall.
Oavsett om de gör ändringar eller inte kommer jag att casha för en uppföljare. Jag har t.o.m. bokat 3D dot game hero enbart för att det är samma studio som utvecklar det. :D

#224

Postad 14 mars 2010 - 15:54

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Jag har t.o.m. bokat 3D dot game hero enbart för att det är samma studio som utvecklar det. :D


Shit det där fick jag en grym skön nostalgi känsla över. Lite första zelda över det verkar det som. Hoppas det blir bra!

#225

Postad 16 mars 2010 - 09:50

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Nice med lite Zelda inspirerat men Shit det där var ett gigafantiskt svärd :)

#226

Postad 17 mars 2010 - 10:01

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Jag trodde inte såna här spel gjordes längre.
Det känns som att det är tillverkat för mig :P

Jag gillar att kunna levla om jag vill, jag gillar att kunna spela i min egen takt
och jag vill kunna gå fram och tillbaka och leta överallt utan att man kastas
in i en filmsekvens eller liknande. Bandesignen är något av det bästa jag
upplevt. Så otroligt smart med genvägarna som man låser upp.
Känns ju omedelbart som att man uppgraderat banan och man ser på den
och använder den på ett helt nytt sätt varje gång.

Det känns som ett *riktigt* spel detta. Ett rollspel till råga på allt. wheee

Jag tycker det enda negativa (hittills)är att det är svårt att se vilka vapen/magier som kommer att vara bättre än andra.
Hur vet jag t.ex om en enhanced +6 Kilij gör mer damage än en +5 crescent falchion utan att tillverka båda?
Hur vet jag om min Kilij kommer duga eller om jag måste göra en Uchigatana p.g.a folk med rustning.
Visst är det kul att testa och finna ut vad som sker, men jag skulle vilja kunna räkna ut vad jag ska
lägga tiden på. Det är säkert bara jag som suger på att se vad som är vad, har inte läst manualen ännu iofs.

Jag har tagit 3 bossar hittills och inte hittat någon mer som "säljer" miracles än han i Nexusen.
Han har inte en enda magi jag vill ha, men ska man fortfarande öka på Faith också ifall det
kommer miracles man kanske vill/måste ha senare??? Lite chansning tycker jag.
Jag låter magic/faith gå hyfsat hand i hand lite på grund av att faith är ett attribut
på utrustning, och troligtvis kommer bättre miracles, men gör det inte det så blir jag
ganska sur då jag kunde lagt dessa hårt förvärvade souls på dex och stamina t.ex.

Jag var inte alls beredd på detta spel. Trodde inte jag skulle få spela ett så beroendeframkallande
spel så snart efter Fallout. Har ju knappt fått tillbaka dygnsrytmen sen det spelet (köpte goty) hehe



3d dotgamehero ser ut som ett givet köp btw. ;) i like

#227

Postad 17 mars 2010 - 14:36

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Visst är det sweet? :P

Bra site för att läsa på om vapen m.m...

http://demonssouls.wikidot.com/intro

#228

Postad 17 mars 2010 - 17:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Jag vet att det finns ställen utanför spelet där det finns information.
Tyvärr spoilar man sig själv väldigt lätt.

Det vore kul att i spelet veta vilket vapen som är bäst. :P
Hur har dom tänkt? Att man ska pröva flera olika? Det tar ju inte direkt en eftermiddag bara..

Redigerat av Demon Slayer, 17 mars 2010 - 17:49.


#229

Postad 18 mars 2010 - 01:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Ok nu har jag gjort en Crescent +3 Uchigatana.
Det tog hela dagen.

Den är ändå bara marginellt bättre än min Kilij +6 med enhanced weapon.
Jag måste t.ex fortfarande slå skeletten på 4-1 med 2 slag för att dom ska dö.

Det är dock skönt att slippa buffa hela tiden, men ett tips är att hotta upp t.ex en kilij
och använda enhanced. Det kan man enkelt göra väldigt tidigt i spelet och få uppåt 200dmg med.

Nu skalas väl mitt svärd med min karaktär så det blir väl bara bättre och bättre.
Ska bara ha 10st stora darkmoon chunks så kan jag maxa den. :)

Ska bli skönt när bågen är lite pimpad också då kan jag lägga massa tid på att utforska
banorna.

#230

Postad 18 mars 2010 - 07:41

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Något jag reagerade negativt på var att man som nybörjare inte visste vilken effekt" levelsystemet" hade på multiplayer utbudet. Jag gillade Demons Souls i den aspekten att jag aldrig var låst vid min ursprungliga template utan jag kunde utvecklas åt vilket spretigt håll som helst. Problemet är bara att när man kommer upp i lite högre level 140+ så blir det väldigt tunnt både bland svarta och blåa fantomer. Huvudspannet för multiplayer i Demons Souls ligger mellan 100-125, något jag läst mig till på forums.

Skulle gärna se möjligheten att få gå ner i levlar i ett kommande Demons Souls, att pressa levlar i singelplayer är fantastiskt kul men inte på bekostnad av multiplayer.

#231

Postad 18 mars 2010 - 15:50

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Fast just det tror jag bara har blivit så av sig själv.
Inget som utvecklarna kunde veta och tipsa om.

#232

Postad 19 mars 2010 - 17:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Lite olika spoilers i detta inlägg




Oj.

Jag råkade döda filthy man :lol:

Fick lite panik när det helt plötsligt kom en gecko på 2-1
Har inte sett någon där på flera dagar, fumlade lite med kontrollen
och fick iväg den magien med eldpelare av misstag.

Han är inte på 2-2 heller.

Tror inte det är så farligt, min purple shield är på +8 och jag behöver
bara ett fåtal shards för att den ska bli maxad (om 9 är max vilket jag tror)

Jag har också råkat ut för det andra beskriver att man lägger ifrån sig kontrollen
och råkar komma imot r2. Dödade nästan en npc vid ett självmordshopp i Nexus också.
:lol:


Jag kan inte plocka upp svärdet vid draken på 2-3, står att ens karaktär måste vara
pure white (skitbra att just innan råka döda en npc omg är det möjligt)
Idag har jag försökt att hjälpa folk nästan hela dagen vid masa olika bossar.
Jag fick napp på flamelurkern 2ggr men det var allt, resten av tiden var massa vänta.
Min char har inte blitt märkbart vitare av detta.
Det är ju en skitkul grej detta men det suger ju lite om jag måste lägga ner många
dagar bara för att ingen annan är lv60 (eller vad det nu beror på)
Man borde kunna köpa sig vit eller nått, kan ju inte vara beroende av andra????

Får testa ikväll igen...kanske är fler som spelar då :)


Välfigt kul spel iaf, nu börjar det flyta på ordentligt.

Redigerat av Demon Slayer, 21 mars 2010 - 18:54.


#233

Postad 19 mars 2010 - 17:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
varför finns inte detta spelet att köpa i england? har kollat på tvåsidor varav ena är zavvi och spelet är inte slut hos dom utan dom har inte spelet helt enkelt,, why?

hur är spelet förresten? är det som typ borderlands eller?

#234

Postad 19 mars 2010 - 18:45

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

varför finns inte detta spelet att köpa i england? har kollat på tvåsidor varav ena är zavvi och spelet är inte slut hos dom utan dom har inte spelet helt enkelt,, why?

hur är spelet förresten? är det som typ borderlands eller?


På första frågan kan jag svara. Det har inte kommit ut i europa än. Det ryktas att det är på gång dock. Köp den amerikanska utgåvan istället. Den funkar utmärkt.

Rykteslänk:
http://playstationli...an-territories/

Redigerat av Zebra, 19 mars 2010 - 18:47.


#235

Postad 19 mars 2010 - 18:46

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

varför finns inte detta spelet att köpa i england? har kollat på tvåsidor varav ena är zavvi och spelet är inte slut hos dom utan dom har inte spelet helt enkelt,, why?

hur är spelet förresten? är det som typ borderlands eller?

Det är inte släppt i Europa ännu. Endast i Japan och Nordamerika.

#236

Postad 19 mars 2010 - 20:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Jag hade riktigt svårt att få tag i det. Det fanns inte i någon butik i stan.
Jag fick köpa det online.

#237

Postad 19 mars 2010 - 21:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
här hänger man med,, trodde spelet var ett par år gammalt eller så :) då får jag väl vänta lite då :)

ingen som kunde svara på om det är typ som borderlands? altså inte med samma vapen och så men att fienden och jag har en level och att man levlar uppåt, typ sånt spel :)

#238

Postad 19 mars 2010 - 22:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

här hänger man med,, trodde spelet var ett par år gammalt eller så :) då får jag väl vänta lite då :)

ingen som kunde svara på om det är typ som borderlands? altså inte med samma vapen och så men att fienden och jag har en level och att man levlar uppåt, typ sånt spel :)


Man levlar. Det är nog den enda likheten. Det är INTE ett actionspel. Det är ett "smyga sig fram tokförsiktigt sammtidigt som man har skölden uppe annars dör man hela ###### tiden-spel"

#239

Postad 19 mars 2010 - 23:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man lättast får hjälpa någon spelare?

Var? (i början av banan eller framför bossarna)
När? (12 på natten, mitt på dan eller efter frukost tv)

#240

Postad 19 mars 2010 - 23:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Man levlar. Det är nog den enda likheten. Det är INTE ett actionspel. Det är ett "smyga sig fram tokförsiktigt sammtidigt som man har skölden uppe annars dör man hela ###### tiden-spel"


oki, har sett lite videor och tycker det ser lite småroligt ut,, gillar inte sånna här mörka spel med gigantiska svärd och demoner och bossar och skit men nånting i spelet gör att det ser kul ut ändå :)

#241

Postad 20 mars 2010 - 11:08

Thursd4y
  • Thursd4y
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Ok, nu får ni experter ta och hjälpa mig komma igång med det här spelet! Snääälla!! :)

Jag köpte Demon's Souls i Hongkong när jag var där, ett av 19 spel jag köpte (alla nya spel kostade 300:-/st eller mindre, vad gör man?), så jag har haft annat att spela. Dock har jag testat DS, och jag tycker det var så jäävla svårt, dog precis hela tiden, och motivationen dog i takt med att jag gjorde det.

Så, några tips på hur jag kommer igång med spelet, vad ska jag göra i början osv?

#242

Postad 20 mars 2010 - 11:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Spoiler


Det är vad jag kommer ihåg på rak arm, fyll gärna i det jag missat ni andra :)

#243

Postad 20 mars 2010 - 12:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ok, nu får ni experter ta och hjälpa mig komma igång med det här spelet! Snääälla!! :)

Jag köpte Demon's Souls i Hongkong när jag var där, ett av 19 spel jag köpte (alla nya spel kostade 300:-/st eller mindre, vad gör man?), så jag har haft annat att spela. Dock har jag testat DS, och jag tycker det var så jäävla svårt, dog precis hela tiden, och motivationen dog i takt med att jag gjorde det.

Så, några tips på hur jag kommer igång med spelet, vad ska jag göra i början osv?


Du måste döda första bossen och prata med monumental längst upp i nexus innan du kan levla upp.
Tipset är att starta som royal. Spelar ingen roll vad du börjar som. Du kan levla vad du vill senare och det finns ingen begränsning oavsett vilken klass du börjar med.
Smyg, rolla, rolla och sen när du rollat så rollar du lite till :) Ha alltid skölden uppe och kolla din stamina. UTan stamina kan du inte blocka.
Kolla videos på youtube om du inte klarar det. Finns massor av tips där. Samt kolla den här websidan.

http://demonssouls.wikidot.com/

Rekommenderar att du spelar 4-1 direkt efter 1-1. Döda skeletons i början av den banan ger massor av souls du kan levla upp med. Finns också bra vapen precis i början av den banan :)

oki, har sett lite videor och tycker det ser lite småroligt ut,, gillar inte sånna här mörka spel med gigantiska svärd och demoner och bossar och skit men nånting i spelet gör att det ser kul ut ändå :)


Det är ett fantastiskt spel men det krävs extremt mycket tålamod. Varenda gång man dör får man börja om från början och alla fiender är tillbaka.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 mars 2010 - 12:40.


#244

Postad 20 mars 2010 - 15:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
låer jobbigt då jag absolut inte har något tålamod och tappar intresset om jag kör fast, blir galen och vansinnig om jag kör fast i spel :)

#245

Postad 20 mars 2010 - 23:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Då ska du nog sälja eller ge bort detta spel till någon :angry:

#246

Postad 21 mars 2010 - 00:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

låer jobbigt då jag absolut inte har något tålamod och tappar intresset om jag kör fast, blir galen och vansinnig om jag kör fast i spel :angry:



;)

Då kan jag nästan lova att detta inte är ett spel för dig... :)


Detta är inget RPG som vissa vill få det till....

Det är inget Rpg av nått slag..

Det är inget actionspel...

Det är inte ett spel som håller din hand..

Det är inget spel som förlåter dina misstag ...

vill ni ha ett spel som kräver allt så gogogogogogogo

#247

Postad 21 mars 2010 - 12:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Skulle gärna se möjligheten att få gå ner i levlar i ett kommande Demons Souls, att pressa levlar i singelplayer är fantastiskt kul men inte på bekostnad av multiplayer.

Det finns två sätt att gå ner i level vad jag vet. Antingen låter du bossen i 1-4 kasta soul suck på dig eller så hoppar du ned för ett stup som röd fantom.

Jag kan inte plocka upp svärdet vid draken på 1-4, står att ens karaktär måste vara
pure white (skitbra att just innan råka döda en npc omg är det möjligt)
Idag har jag försökt att hjälpa folk nästan hela dagen vid masa olika bossar.
Jag fick napp på flamelurkern 2ggr men det var allt, resten av tiden var massa vänta.
Min char har inte blitt märkbart vitare av detta.
Det är ju en skitkul grej detta men det suger ju lite om jag måste lägga ner många
dagar bara för att ingen annan är lv60 (eller vad det nu beror på)
Man borde kunna köpa sig vit eller nått, kan ju inte vara beroende av andra????

Får testa ikväll igen...kanske är fler som spelar då :angry:


Välfigt kul spel iaf, nu börjar det flyta på ordentligt.

Finns det ett svärd vid Draken!?
Annars har jag fått mest nap med multiplayer då jänkarna är vakna...

varför finns inte detta spelet att köpa i england? har kollat på tvåsidor varav ena är zavvi och spelet är inte slut hos dom utan dom har inte spelet helt enkelt,, why?

hur är spelet förresten? är det som typ borderlands eller?

Jag importerade mitt från en webbutik i Usa för ca 400 kr inkl. frakt. Spelet är inte som Borderlands utan känns mer som en smygig version av Ninja Gaiden även om liknelsen inte heller är bra.

Man levlar. Det är nog den enda likheten. Det är INTE ett actionspel. Det är ett "smyga sig fram tokförsiktigt sammtidigt som man har skölden uppe annars dör man hela ###### tiden-spel"

Eller är grym på att rulla runt och dodga. ;-)

Nån som vet hur man lättast får hjälpa någon spelare?

Var? (i början av banan eller framför bossarna)
När? (12 på natten, mitt på dan eller efter frukost tv)

Både och fungerar fint. Fördelen med att prova framför bossarna är att bara de som kan överleva dit får en chans att frammana dig. Jag vet inte hur många gånger jag blivit frammanad av en total nybörjare som springer och får sig själv dödad helt i onödan varpå jag kastas tillbaka igen och måste vänta på nästa.

låer jobbigt då jag absolut inte har något tålamod och tappar intresset om jag kör fast, blir galen och vansinnig om jag kör fast i spel ;)

Skippa det här spelet. Det är bland det bästa som gjorts om du tycker om utmaningar, annars har det inte så mycket att ge.

:)

Då kan jag nästan lova att detta inte är ett spel för dig... :)


Detta är inget RPG som vissa vill få det till....

Det är inget Rpg av nått slag..

Det är inget actionspel...

Det är inte ett spel som håller din hand..

Det är inget spel som förlåter dina misstag ...

vill ni ha ett spel som kräver allt så gogogogogogogo

Det är svårt, men jag tycker att Ninja Gaiden och God of War är värre (i alla fall på normal och uppåt).

#248

Postad 21 mars 2010 - 15:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0
Ja om man går till vänster just innan (där det kommer en kristall gecko) så står det ett svärd i marken.
Men om man inte har pure white ct så kommer man inte åt det.
Du kanske hade det och därför bara plockade upp det utan att tänka på det.
Det är keel smasher.

Jag bryr mig inte så mycket om svärdet, men det är flera ställen det står medelanden
(antagligen från tillverkarna) att man måste ha pure white ct för att komma vidare.
T.ex i tower of latria så finns det massa bråte framför en del celler osv.

NU har jag iallafall lyckats få napp flera gånger just framför flamelurker.
Har dödat honnom 4ggr men min karaktär går inte en enda nyans mot vitt :angry:
Läste att man kan döda black phantom npc´s så jag dödade BP scirvir i 4-2
men är fortfarande inte vitare. Jag var tvungen att dra ner världen till Pure black
för att han skulle komma fram.

Känns lite som moment 22 faktiskt. Jag måste dra ner världarna till pure black
för att frammana black phantoms och döda dom för att få upp min CT,
men när jag inte har fler bossar att döda i t.ex värld 1 och 2 så kan jag inte
få tillbaka värden till vitt igen då?

Känns komplicerat ;)

#249

Postad 21 mars 2010 - 16:32

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Du har fått det lite om bakfoten misstänker jag. Har inte wikin framför mig nu men är mer eller mindre säker på att din character tendency INTE påverkar några fysiska objekt inne i världarna. CT påverkar relativt lite, bl.a. hur mycket liv du har i soul form.

World tendency är det du vill påverka, det är genom att ha full vit WT som du kan nå bl.a. svärdet i 2-4 och fången i 3-1. World tendency går att höja genom att döda NPC black phantoms, bossar och primeval demons. Är mer eller mindre säker på att all sorts PVP inte påverkar WT. Med undantaget om du dör mot en PVP black phantom, då sänks WT som den alltid gör när du dör i kroppsform.

Det är ett enligt mig onödigt komplicerat system och eftersom det enbart finns ett begränsat antal sätt att höja sin WT mot vitt så kan man lätt sumpa sina chanser att nå full vit WT utan att man vet om det. V

#250

Postad 21 mars 2010 - 18:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Du kan inte höja din egna WT genom att hjälpa andra.


Bästa sättet att skaffa WT är att skita i att spela online.
Då räcker det man dödar bossarna och INTE dör i body form så får man WT. MAn tar helt enkelt livet av sig i nexus så fort man är i body form.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.