Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-95

385 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 27 december 2011 - 20:15

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Kör du analogt?
Annars fungerar det ej seru...


Självklart :rolleyes: Det konstiga är att det har fungerat, men nu går det ej att välja att starta test-tonen???
mvh

#202

Postad 04 januari 2012 - 08:55

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Självklart :rolleyes: Det konstiga är att det har fungerat, men nu går det ej att välja att starta test-tonen???
mvh


Nu har jag nollställt spelaren två gånger och provat att ändra på allt, flera gånger men... Det är omöjligt att välja "Testton" under högtalarinställningar. Den är och förblir nersläckt/nerdimmad!?!?
Jag HAR använt denna funktion tidigare, kan det ha blivit såhär efter den sista uppdateringen som kom förra veckan?
mvh

#203

Postad 04 januari 2012 - 10:41

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
E det inte så enkelt att du ställt in "fel" i menyerna för alt. för analog utgång? Jag minns att det var nån liten catch med att få igång testonen.. Uppdateringen hade INGET med denna inställning att göra, den berörde bara div. buggfixar med Java baserade BD och lita annat smått o gott...
( Du har väl ställt stärkaren på 7.1 analog?) Står den på HDMI eller annat får du ingen testton... då den så klart sänds analogt... men detta sagt utan att skämmas...

#204

Postad 04 januari 2012 - 10:49

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Kanske så enkelt att om du råkar ha en hdmi-kabel inkopplad stängs funktionen av?

#205

Postad 04 januari 2012 - 10:50

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Nej. det gör den inte... jag tror på "stärkar inställningen" , enligt ovan...

#206

Postad 04 januari 2012 - 11:26

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Stärkaren är bara kopplad analogt till spelaren. Jag har inte ens HDMI på den annat än på TV´n
mvh
Marcus
Ps, Allt är inställt enligt manualen för att nyttja spelaren fullt ut för analogt. Har provat att ändra en sak i taget, sen försökt få igång testtonen - blir knasig i huvudet snart.

#207

Postad 22 januari 2012 - 10:37

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Uppdatering angående jordbrummet:
Igår kopplade jag in en antennkabel från dvb-c2 boxen till tv och en lågnivå från tv till förstärkaren. Tidigare fick TVn bara matning via HDMI kablaget och nu är äntligen brummet borta :)

Dock kvarstår problemet med högtalarkonfigen. När jag skulle se Änglar & Demoner så fungerade det plötsligt Att under filmen ändra nivåer för att senare bli ett omöjligt val... Va fan?!

#208

Postad 22 januari 2012 - 20:00

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Hej!

Hur har ni ställt in oppon på audio auto eller L-pcm eller annat?

Och har ni ställt den olika om ni spelar musik eller film.

Har svårt att välja.

Så kom gärna med tips har en avr 255 förstärkare.

Mvh

#209

Postad 25 januari 2012 - 22:08

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Oppo kommer ta bort br.iso stödet i kommande firmware, har just startat en namninsamlingstråd för att protestera mot detta. Vi har köpt deras produkt med ett visst stöd, och nu tar dom bort detta!

https://www.minhembi...0

#210

Postad 30 januari 2012 - 16:43

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Jag tror fan inte mina ögon... Det här med firmware grejen och stödet för MKV/br.iso eller vad det nu heter bryr jag mig inte så mycket om, ( trodde jag....) jag köper skivor och spelar dem och är rädd om den fysiska skivan... men när man nu som "normal/hederlig" skivköpare får en helkväll med Al Pacino och Michelle Pfeiffer totalsabbad efter att man investerat mer än vad folk köper bilar för på en BD spelare som sedan på grund av ovan nämnda "firmware" ej längre kan spela min BD skiva, då e de fan helgalet!!! Alltså, nyinköpt "Scarface".. söndagskväll, brasan tänd, släden in ,stegen lyser svagt blått i nederkant och allt e så där gött hemma i soffan när man efter sedvanligt "THANK YOU" ( för att du betalar för din underhållning, pucko?) möts av svart skärm och bara Oppon lyser med "TOP MENU"... nä ... detta är inte acceptabelt!!!! Skivan går alltså inte att spela! Provar i sonens PS3 och inga problem.... UPPROR! (Jo, jag inser I-lands problemets dimension i förhållandet till Irak kriget, men ändå...) Vad säger Septon? Vad säger Oppo? Och vad fan ska vi kunder säga?

#211

Postad 30 januari 2012 - 18:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Samma sak med Gladiator, höll på att tugga sönder fjärren när den vägrades spela upp ( iofs via 93an men det är ju samma fw )

#212

Postad 30 januari 2012 - 19:06

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Har nu ägnat ett par timmar att installera Beta firmwaren men inte fan hittar Oppon den heller... säger bara att ingen fil hittas.. Kört både via sticka och CD, inget funkar... läste på lite mer och insåg att det verkar ju som om just denna "startbugg" skall fixas med samma fw som klipper era iso filer,,,, hmm , känns onekligen som ett tveeggat budskap ( fw).... minns att faktiskt både Gladiator och även Robin Hood ( Ridley Scotts nya) krånglade vid uppstart men de gick igång till sist, Scarface tvärvägrar.... ( Han var ju iofs en tjurig jävel även på duken... he-he..) :(

Redigerat av Unregistered50afef8d, 30 januari 2012 - 19:07.


#213

Postad 30 januari 2012 - 21:40

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Är det flera titlar som strular?

Inga problem att lägga in Betan här iallafall!!

Redigerat av nikkeg, 30 januari 2012 - 21:42.


#214

Postad 30 januari 2012 - 21:55

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Är det flera titlar som strular?

Inga problem att lägga in Betan här iallafall!!


Du skall INTE lägga till betan om du vill ha kvar br.iso stödet!
Jäkligt surt för dig nu om du nu använder den funktionen iom att du inte kan backa fw vad jag har förstått det som.

#215

Postad 31 januari 2012 - 16:10

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Okey, ett klassiskt exempel på vad som händer när man lite arg och inte tar det lugnt... Kollade efter korrespondens med Oppo USA på engelska "hemsan" och fick fw för BDP95EU därifrån, vilket givetvis inte var samma som den som låg på amerikanska hemsan... snabbt och lätt uppgraderat med sticka ( där rök ISO stödet...!) men sedan fungerade allt perfekt... För den som inte sett Scarface på BD kan jag lugnt säga att den är en "ny" film som bör ses... grymt ljud&bild, filmen något tagen av tidens tand men står sig bra ändå... Men man kan ju tycka att info om denna "bugg" ( både ISO stödet och startup problemet) borde kunna sändas via ett meddelande via nätverket, eller hur? Typ, fw finns att hämta! Enda anledningen till att jag blev uppmärksammad är ju via detta eminenta forum och att jag fick ett problem och började söka info! Ha det bäst , bröder ( o systrar, om det finns någon sådan...)

#216

Postad 05 februari 2012 - 15:48

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Du skall INTE lägga till betan om du vill ha kvar br.iso stödet!
Jäkligt surt för dig nu om du nu använder den funktionen iom att du inte kan backa fw vad jag har förstått det som.


naej har den för ren Mkv och bluray spelare så det stör mig inte.

#217

Postad 10 februari 2012 - 18:06

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Tjo,

Har fått hem denna eminenta spelare o så här inledningsvis undrar jag bara hur man ändrar/stänger av skärmsläckaren?

#218

Postad 10 februari 2012 - 20:51

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
På 93 an så går man in på Setup -- > Videoinställningar --->Visningsalternativ och bläddrar ner till skärmsläckaren. Kanske samma på 95 an ??

#219

Postad 16 februari 2012 - 14:33

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Hej!

Har en DVD-Audio skiva med Metallica som inte vill gå igång
någon som vet om man skall göra något i settings för att få igång
formatet eller vad?

#220

Postad 16 februari 2012 - 17:49

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Hur buggar den? Kolla i setupen ang. inställningar för Dvd-a, finns lite möjligheter, e du ansluten analogt eller kör du den via HDMI? Hur långt kommer du? Startar inte alls? utveckla!

#221

Postad 19 februari 2012 - 19:13

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har en ganska buggig Oppo BDP-95? Senaste i raden av problem är att jag inte kan köra de svenska utgåvorna av Bridesmaids och Your Highness som båda är Universal filmer. Precis när man ska komma till huvudmenyn så blir det bara svartruta. Är detta något specifikt problem just nu på Oppo? Jag har senaste uppdateringen.

Andra problem som jag har upplevt:

* Supernatural: Season 6 - Måste rensa minnet i spelaren varje gång jag ska titta.
* Fringe: Season 3 - Spelaren låser sig varje gång jag ska kolla på extramaterialet.

Detta är bara ett axplock, då jag inte kommer ihåg alla problem i minnet. Dock har vissa filmer fungerat efter vissa uppdateringar och så, men spelaren är buggig som fasen och relativt ofta har jag upplevt att jag får sitta och försöka starta filmer 2 - 3 gånger innan dom startar. Frågan är då om andra med denna spelare har upplevt liknande problem?

Edit: Jag testade även att köra Universal titlarna Paul och Jurassic Park och dom fungerade inte heller. Detta är extremt oroväckande då jag tidigare har tittat på Jurassic Park utan problem. Det verkar så sjukt att inga Universal titlar längre fungerar i spelaren. Den verkar balla ur efter den där filmsnutten som tackar en för att man stödjer filmindustrin genom ett stort THANK YOU. Detta är extremt irriterande! Är detta något problem med den senaste firmware-uppdateringen?

Redigerat av Agaton, 19 februari 2012 - 19:44.


#222

Postad 23 mars 2012 - 12:11

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Jag är i valet och kvalet om man ska köpa en 93 eller 95.
Frågan jag egentligen vill ha svar på är om DACen är bättre i 95:an än i min Naim NAC 152 XS?
För är DACen bättre i mitt Naim försteg så vinner jag väl inget direkt på att köpa 95:an?

Har ett gäng SACD och DVD-Audio skivor som kommer köras via Marantz SR6006, där Naimgrejerna driver mina frontar. Medans för "vanliga" CD-skivor kommer Oppon kopplas direkt till Naimen utan att gå via Marantzen.

Eller tänker jag fel?

Eller kommer Oppo släppa nytt inom en rimlig framtid så det kan vara värt att vänta några månader?

Med vänlig hälsning,
//ErOx

Redigerat av ErOx, 23 mars 2012 - 12:12.


#223

Postad 23 mars 2012 - 17:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Ett råd till er som har frågor är att maila Oppo och höra med dom med, kompisen skickade en fråga till dom igår och dom hade svarat iom 5min ;)

#224

Postad 24 mars 2012 - 09:50

Ingenjör
  • Ingenjör
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Jag är i valet och kvalet om man ska köpa en 93 eller 95.
Frågan jag egentligen vill ha svar på är om DACen är bättre i 95:an än i min Naim NAC 152 XS?
För är DACen bättre i mitt Naim försteg så vinner jag väl inget direkt på att köpa 95:an?

Har ett gäng SACD och DVD-Audio skivor som kommer köras via Marantz SR6006, där Naimgrejerna driver mina frontar. Medans för "vanliga" CD-skivor kommer Oppon kopplas direkt till Naimen utan att gå via Marantzen.

Eller tänker jag fel?

Eller kommer Oppo släppa nytt inom en rimlig framtid så det kan vara värt att vänta några månader?

Med vänlig hälsning,
//ErOx


Har Naim:en DA?
Jag har min 95:a kopplad via både S/PDIF coax och analog-XLR till HK990. Jag upplever att DA:n i 95:an har lite mer svärta eller lägre brus, något mer dynamik, än DA:n i min HK. Har så klart inte AB-lyssnat mot Naim i min anläggning.
Jag anser att DA:n i 95:an är grym för pengarna.
Jag spelar en del Flac från min NAS vilket 95:ans DA gör ett utmärkt jobb med.

#225

Postad 03 april 2012 - 14:50

Göran J
  • Göran J
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hej Oppo 95 ägare!

Jag har länge gått och funderat på denna maskin. Är den fortfarande rekommenderbar?

Fråga till Er som har en regionsfri variant (DVD och BD). Hur går man tillväga när man vill se en DVD reg. 2 och sedan vill se en DVD reg. 1? Går det automatiskt, eller?

Innan 95 kom så tänkte jag att det vore kul/bra med en BDP-83SE som var uppgraderad till NuForce Edition. Men den möjligheten finns ju inte med 95-an.

Men jag har hittat en annan uppgraderingsmöjlighet om inte originalet räcker. Oppo 95 Tube Modification, se här: http://www.modwright...th-tube-mod.php som verkar rätt intressant!
Men det kostar nästan som en Oppo 95 till! Är det värt det kan man undra? Då är det ju inte långt kvar till en Primare BD-32.

Undrar vänligen

#226

Postad 03 april 2012 - 15:32

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
He-he...kul modd.... man kan ju hoppas den finns med på Arkenmässan....

#227

Postad 06 april 2012 - 12:59

Ingenjör
  • Ingenjör
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Hej Oppo 95 ägare!

Jag har länge gått och funderat på denna maskin. Är den fortfarande rekommenderbar?

Fråga till Er som har en regionsfri variant (DVD och BD). Hur går man tillväga när man vill se en DVD reg. 2 och sedan vill se en DVD reg. 1? Går det automatiskt, eller?

Innan 95 kom så tänkte jag att det vore kul/bra med en BDP-83SE som var uppgraderad till NuForce Edition. Men den möjligheten finns ju inte med 95-an.

Men jag har hittat en annan uppgraderingsmöjlighet om inte originalet räcker. Oppo 95 Tube Modification, se här: http://www.modwright...th-tube-mod.php som verkar rätt intressant!
Men det kostar nästan som en Oppo 95 till! Är det värt det kan man undra? Då är det ju inte långt kvar till en Primare BD-32.

Undrar vänligen


Det är enkelt att byta region.
För region A tryck: DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE, 1
För att skifta tillbaka till B tryck: DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE, 2
Lika för C=3!

#228

Postad 06 april 2012 - 13:04

Ingenjör
  • Ingenjör
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Det är enkelt att byta region.
För region A tryck: DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE, 1
För att skifta tillbaka till B tryck: DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE, 2
Lika för C=3!


Du frågade visst om DVD...
Region 0: DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 0
Region 1: DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 1
Osv.!

#229

Postad 11 april 2012 - 09:15

Göran J
  • Göran J
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Tack Ingenjör för förklaringen! :)

#230

Postad 15 april 2012 - 23:50

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Hej!

Min oppo 95 har slutat spela upp Matroska filer har inte uppdaterat till den senaste har den innan.

För den nya tog ju bort uppspelning av iso mm.

Någon mer som haft samma strul

Filen var denna.
Erik.Och.Mackan.Knacker.Den.Manliga.Koden.S01E06.SWEDiSH.PDTV.x264-SHOWViEW

#231

Postad 16 april 2012 - 05:29

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Finns det några alternativ till oppon? Då det verkar vara en del strul med dem samt att dom tog bort iso stödet..
Så finns det idag nå bättre alternativ i vettiga prisklasser??
Mvh Niclas

#232

Postad 16 april 2012 - 08:45

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Finns det några alternativ till oppon? Då det verkar vara en del strul med dem samt att dom tog bort iso stödet..
Så finns det idag nå bättre alternativ i vettiga prisklasser??
Mvh Niclas


Den är inget strulig. Funkar hur bra som helst. Jag hade problem med att inte få ut testljud för högtalarinställning. Det var dock handhavandefel. Man måste ha släden stängd och ingen skiva i.
Bild och ljud är über-bra!

#233

Postad 16 april 2012 - 16:22

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Oppo är generellt superbra! Jag har iofs "bara" en -93 Nuforce men även den låter super och bilden är kanon! Oppo är snabba som spelare och att den sen har en streamingfunktion är ju bara ett plus, att den med senaste FW inte kan läsa ISO-filer är ju lite synd men mkv tar den kanon (även trådlöst, kör 1080p trådlöst utan lagg).

#234

Postad 16 april 2012 - 16:55

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Hej!

Min oppo 95 har slutat spela upp Matroska filer har inte uppdaterat till den senaste har den innan.

För den nya tog ju bort uppspelning av iso mm.

Någon mer som haft samma strul

Filen var denna.
Erik.Och.Mackan.Knacker.Den.Manliga.Koden.S01E06.SWEDiSH.PDTV.x264-SHOWViEW

Har tipsat om detta innan, men har man frågor som man inte finner svar på så maila Oppo dom är helt otroligt snabba på att svara.

Posta gärna svaret här i tråden sen när du har fått svar, gissar på att du har fått svar redan innan lunch imorgon :)

#235

Postad 16 april 2012 - 20:19

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Funkar verkligen Mkv för dig Ville_Vonka?
.
Skall maila dom bra trött på alla strul med den nu,många filer som funkat förut som inte funkar nu.


Men som blu-ray och dvd spelare är den bra men köpte den ju delvis för uppspelning av iso ,mkv filer mm,tar dom bort flac med så blir jag tokig

#236

Postad 16 april 2012 - 20:48

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

Funkar verkligen Mkv för dig Ville_Vonka?
.
Skall maila dom bra trött på alla strul med den nu,många filer som funkat förut som inte funkar nu.


Men som blu-ray och dvd spelare är den bra men köpte den ju delvis för uppspelning av iso ,mkv filer mm,tar dom bort flac med så blir jag tokig


Yes, testade precis -mkv funkar toppen. Har dock inte uppdaterat till senaste firmwaren (tror inte jag vågar det) :)

#237

Postad 17 april 2012 - 05:26

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
skumt jag kan inte spela upp mkv filer ,har näst senaste firmen.

Är det några inställningar jag kommit åt tro?

Om jag gör fabriksinställningar behåller jag den firmware jag har nu eller försvinner den?

Kan du testa erik och mackan filen på mkv,så det inte bara är fel på den filen.

Testade alla mna andra mkv filer dom funkar,verkar bara vara erik och mackan som inte funkar

Finns på bukten mm

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 17 april 2012 - 05:39.


#238

Postad 17 april 2012 - 08:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Om det bara är en endaste mkv som strular så är det nog inget att bry sig om, testa med en annan relle och se om det inte skuttar igång då.

#239

Postad 17 april 2012 - 11:30

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Okej då verkar det ändå vara en sån spelare man ska satsa på..
Om man vill köra lite iso filer typ nedrippade dvds bode det väl finnas skapligt billiga mediaspelare som gör jobbet bra,
samt att man borde kunna lägga upp "listor" med filmerna där lättare.

Jag är ute efter en grym BD spelare gärna regfri både på BD och DVD för att i första hand matas med BD skivor.
Om man som jag inte är ute efter att köra analogt ljud utan bara via hdmi så duger 93an??
Eller skilljer sig 93an och 95 på något mer än just analoga biten??
Ingen som har en över till vettigt pris ;o)

Mvh Niclas

#240

Postad 17 april 2012 - 15:25

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 1
Kör på en Oppo -93 och skaffa typ en billig media spelare just för iso.
Så hade jag spenderat mina pengar iaf :)

#241

Postad 18 juli 2012 - 10:42

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Hej hej.. jag får inte reg-free att funka på BD, kör "dimmer, dimmer,dimmer ,mute, 1" men min nyinköpta "Last of the Mohicans" vill inte spela, sedvanligt meddelande om att detta är en region A BD och du har en region B spelare... DVD funkar utan att ens ändra region, tar USA dvd direkt.. är det någon annan som har gjort samma erfarenhet? Man har ju faktiskt betalat extra för denna "finess" så det vore ju klart önskvärt om det fungerade.. det är väl inte fw som spökar igen? Kör senaste... är det någon som har en hjälpande hand här så vore mycket uppskattat...

#242

Postad 18 juli 2012 - 13:16

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Startade du om spelaren efter att du valt??

#243

Postad 18 juli 2012 - 14:51

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Hej hej.. jag får inte reg-free att funka på BD, kör "dimmer, dimmer,dimmer ,mute, 1" men min nyinköpta "Last of the Mohicans" vill inte spela, sedvanligt meddelande om att detta är en region A BD och du har en region B spelare... DVD funkar utan att ens ändra region, tar USA dvd direkt.. är det någon annan som har gjort samma erfarenhet? Man har ju faktiskt betalat extra för denna "finess" så det vore ju klart önskvärt om det fungerade.. det är väl inte fw som spökar igen? Kör senaste... är det någon som har en hjälpande hand här så vore mycket uppskattat...


1. Du har väl starta om maskinen som det tipsas om ovan?

2. Kolla så att alla knapptryckingar registreras (kolla på spelarens display att det händer något varje gång du trycker). Fjärrkontrollen är ju lite konstig så om du riktar den lite fel eller så så registreras det inte.

3. Jag har varit med om nu på senare tid också att vissa region B filmer inte fungerar fast jag har ändrat till rätt region (från A). Jag har då märkt något märkligt. Om jag har spelaren inställd på region A och stoppar in vissa region B filmer så kommer det ju fram en ruta om fel region. Jag tar då ur skivan och ändrar region.

När jag startar om spelaren och stoppar i skivan så fungerar det ändå inte, fast regionen är 100% rätt (än gång ändrade jag region typ 10 gånger på raken utan att det gick). Jag kom då på att det på något vis blir något knas i och med att man startar samma film igen. Det är något som laddas in eller något och man måste snabbt stoppa skivan när den påbörjar uppstart. Då fungerar regionsbytet. Jag har stött på detta problem två gånger och jag tror det har något att göra med att spelaren startar om skivan på den punkt den slutade på och då blir det tok. Mycket märkligt problem och jag höll på att bli tokig innan jag lyckade byta region med mitt lilla trick till slut.

#244

Postad 19 juli 2012 - 09:09

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Hallaooo, det funkar... klockrent... tipset är att inte att "resume play" på... spelaren tror då att skivan skall startas från förra "punkten" ( vilket den "minns") och då blir det fel... tack för all snabb support... jag provade att växla tillbaks efter att ha avnjutit "Den siste mohikanen" på BD och det fungerade helt klanderfritt.... Skumt, men bra, är att man inte ens behöver göra något för DVD, fast det blir ju allt mer sällan man ser på det formatet...
Återigen, tack för blixtsnabb "feed-back", Oppo rules...

#245

Postad 15 augusti 2012 - 10:13

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Någon som lyckats inst den nya firmwaren jag har inte lyckats står att jag har den senaste men det har jag inte när jag kikar program version.

Har testat både via usb och nätverk.

Mvh Peter

Jag som klantade mig firmwaren ej släppt i europa än,så därför det inte gick :)

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 15 augusti 2012 - 20:00.


#246

Postad 31 augusti 2012 - 20:49

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Jag har kanske missat det men... Hur blev det med MP3?
Den spelade ju inte MP3 när den kom, med om jag inte minns fel så sa OPPO att det skulle komma framöver.
Hur blev det med det?

#247

Postad 03 september 2012 - 11:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Den spelar MP3

#248

Postad 03 september 2012 - 14:41

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Inte för att vara dum men vem använder mp3 nuförtiden.

Eller jag som är dum tagit bort all mp3 och bytt mot flac mm.

#249

Postad 03 september 2012 - 16:08

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Inte för att vara dum men vem använder mp3 nuförtiden.


De flesta skulle jag tro. Eller något motsvarande t.ex. aac. Själv kör jag dock 99% Spotify numera.

#250

Postad 03 september 2012 - 19:29

filyr
  • filyr
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Går det att köra spotify direkt genom oppon?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.