Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG BN315 för 6500 SEK

209 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 05 maj 2008 - 12:09

cs_gve
  • cs_gve
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Jag beställde från xitra.de förra veckan. Betalningen gjorde jag i onsdags, torsdagen var röd så pengarna drogs i fredags. Undra när leveransen kommer? Någon som beställt därifrån? Verkar lite olkart i tidigare inlägg. För mig så står det fortfarande att min order är "neu"/ny. Pengarna kanske inte har överförts riktigt ännu.

Måste ju säga att det var enkelt att göra betalningen via internetbanken :)

Redigerat av cs_gve, 05 maj 2008 - 12:10.


#202

Postad 07 maj 2008 - 15:06

snyft
  • snyft
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0
tar typ en vecka.

#203

Postad 11 maj 2008 - 18:13

cs_gve
  • cs_gve
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Har märkt det nu :unsure: Paketen skickades för några dagar sen, de beräknas vara framme på onsdag. Då har det tagit exakt två veckor, med en extra röd dag. Jaja, hittills så har jag ju inte dött av att vara utan tv.

#204

Postad 12 maj 2008 - 17:38

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Vill bara påpeka ett ordval. Du menar avdunstar, oxiderar är något annat.

Jo, det blir bara inte av att köpa några servetter :)


Där hade vi ordet jag satt och letade efter, tyckte väll att det fanns något bättre ord :P

#205

Postad 16 maj 2008 - 14:49

cs_gve
  • cs_gve
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Fick paketen en dag tidigare än beräknat. Gick hur fint som helst att handla av xitra.de. Proffsigt, bra information via mail. Att göra EU-betalning via internetbanken är ju heller inga problem.
Projjen då. Grymt ljustryck i bilden, riktigt fina färger, tex hudfärger. Ljudnivån väldigt låg, låter som rd-jt92. 102 tums wide duk är ju schhysst att få med :), ska sälja den.

BigScreen är ju lite roliga. Mycket av den texten i början på recensionen är lik texten för deras recension för RD-JT92.

Står för bn315:
"Alla tidigare testade LG-projektorer har knappt höjt på våra ögonbryn, i alla fall inte på ett positivt sätt. Men ÄNTLIGEN har LG kommit ikapp... "

Antigen så har de bytt personal, glömt eller hittat på testet av RD-JT92. Det var dvs på grund av att de tyckte att RD-JT92 var så pass bra som jag köpte den för tre år sen. Kanske de kan ge ett svar?

#206

Postad 13 juni 2008 - 13:15

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0


Har börjat få upp ögonen nu för att fixa TV till min LG, hur ska jag koppla det hela? Tar BN315 emot RGB signaler om jag kör på Scart > RGB (komponent)?

S-video går ju såklart men man vill ju ha så bra bild som möjligt. Har dessutom en reciver med komponent in-/utgång ifall det är till någon hjälp. Det är alltså bara bild jag behöver hjälp med... Jag vet nog att ni andra sitter och kikar på EM redan :)

#207

Postad 17 juni 2008 - 18:21

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Jag har väl egentligen ingen "bra" lösning att komma med för just TV tittande på projektor men själv har jag en USB-TV mottagare, som jag egentligen köpte mest på skoj, men med den medföljande programvaran så upplever jag en betydande skillnad i skärpan jämfört med S-video/RCA som förövrigt använder samma signal om jag inte e helt ute å cyklar, Med S-video e bara signalen uppdelad på flera stift, vilket ska ge lite bättre svärta. Eller?
Så om du tänkt ha en dator kopplad via VGA (för de ska du väl?) så e de nog ett hyffsat alternativ??!!! Finns med all säkerhet bättre mottagare än min (649:-) men den e bättre än både canaldigital och viasats snålboxar iallafall! Om du (eller nån annan) kan komma på nån riktigt bra lösning på problemet så kan du (ni) väl skriva nån rad???? Hur blir bilden med HD TV-box från nån av ovanstående leverantörer???? Nån som vet??


Jag har HD-boxen från ComHem och kör 720p över komponent från den. Bilden är verkligen beroende av kvaliteten på sändningen. Bra sändningar på Canal+ HD kan vara riktigt bra medan andra sändningar är sådär.

Det som förvånat mig är kvaliteten överlag på DVD, har en Marantz DV 6600. Jag tycker inte att bilden är så hemskt mycket bättre än den var med min LG JT 92. Bilden är inte riktigt skarp utan det känns som om det är lite flimmer i bilden, som gör den suddig. Till saken hör att jag har en helt OK duk, Euroscreen ONE och HDMI från Supra så jag tycker att bilden borde imponera mer. Kanske det krävs Blu-Ray för att utnyttja projektorns potential?

#208

Postad 17 juni 2008 - 18:49

snyft
  • snyft
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0
Ja dvd ser sådär, ladda hem en 720p rulle istället så ska du se :P

#209

Postad 22 juli 2008 - 00:09

Unregistered81ba5ae4
  • Unregistered81ba5ae4
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag upplever stor skillnad på om jag matar den med vanlig DVD eller 720p, helt annan skärpa och djup i bilden!
Detta med 4-8gb 720p pirat-realeaser som körs via datorns DVI->HDMI, då jag inte har en riktig Blu-ray spelare än.

För övrigt är jag nöjd med min LG BN315, kunde dock varit tystare men kör man i ECO-mode är det rätt ok.

#210

Postad 28 juni 2009 - 22:10

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Skall nu sälja min pga flytt. 2800 kr med 360 timmar på lampan. Se www.hifimagasinet.com för mer info.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.