Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9434 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 22 maj 2011 - 17:48

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Går inte så där hemskt bra faktiskt:
http://allabolag.se/5560398306

Detta säger väl inget om det går bra för conax eller inte?

#202

Postad 22 maj 2011 - 18:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

;)
Jag ser till vad jag som gammal trogen kund med Familjepaketet och Canal+ Max får betala och det är 649 kr+59 SEK/månad = 8496 SEK/år
Motsvarande paket i Norge är "Entertain - overlegent tv-innhold" för 572 Nkr vilket är ca 646 SEK/månad. Det blir Ca 7756 Sek/år.

Nu jämför du fel eftersom du ska jämföra mot Familjepaketet med Canal+ Total vilket kostar 489+59=548:-/mån i Sverige.
Canal+ Max innehåller Canal+ Extra kanalerna som inte finns i Norge vad jag vet.
Dessutom är det TV4 Gruppen och inte CD som sätter priserna på Canal+ kanalerna.
Och i Norge har dom satt största Canal+ paketet (Canal+ Total) till ca 325:- i svenska kronor omräknat.
Så nej det blir inte dyrare förrän man ska ha TV på flera TV apparater som jag redan nämnt att jag också är kritisk till.

Redigerat av Leatherface, 22 maj 2011 - 18:32.


#203

Postad 22 maj 2011 - 18:23

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0

;)
Jag ser till vad jag som gammal trogen kund med Familjepaketet och Canal+ Max får betala och det är 649 kr+59 SEK/månad = 8496 SEK/år
Motsvarande paket i Norge är "Entertain - overlegent tv-innhold" för 572 Nkr vilket är ca 646 SEK/månad. Det blir Ca 7756 Sek/år.


Herregud vad ni blir rånade, jag har Sky Full Package från England och betalar runt 580:-/mån och då har man över 50 HD kanaler, ingen jädrans kortavgift och bindningstid på 12 mån.Postad bild

Redigerat av BGPv4, 22 maj 2011 - 18:26.


#204

Postad 22 maj 2011 - 19:50

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Nu jämför du fel eftersom du ska jämföra mot Familjepaketet med Canal+ Total vilket kostar 489+59=548:-/mån i Sverige.
Canal+ Max innehåller Canal+ Extra kanalerna som inte finns i Norge vad jag vet.
Dessutom är det TV4 Gruppen och inte CD som sätter priserna på Canal+ kanalerna.
Och i Norge har dom satt största Canal+ paketet (Canal+ Total) till ca 325:- i svenska kronor omräknat.
Så nej det blir inte dyrare förrän man ska ha TV på flera TV apparater som jag redan nämnt att jag också är kritisk till.

Du har rätt!
Dåligt påläst av mig ;)

#205

Postad 22 maj 2011 - 20:44

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 386 inlägg
  • 0

Herregud vad ni blir rånade, jag har Sky Full Package från England och betalar runt 580:-/mån och då har man över 50 HD kanaler, ingen jädrans kortavgift och bindningstid på 12 mån.Postad bild


Nu börjar vi snacka! ;)

#206

Postad 22 maj 2011 - 20:53

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Nu börjar vi snacka! ;)

då är det bara att skicka denna lista till CD och tala om vilka vi vill ha (får bortse från att UK har fler invånare, men har svårt att se att det skulle kunna vara något giltigt argument mot att inte ha fler HD kanaler (många har vi redan i SD), se disney och comedy central m.m.)

#207

Postad 22 maj 2011 - 21:33

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

då är det bara att skicka denna lista till CD och tala om vilka vi vill ha (får bortse från att UK har fler invånare, men har svårt att se att det skulle kunna vara något giltigt argument mot att inte ha fler HD kanaler (många har vi redan i SD), se disney och comedy central m.m.)

CD eller comhem heller för den delen kan ju inte ens peta in en stor svensk kanal som kanal 5 hd,så känns rätt hopplöst o vara svensk o intresserad av bra bild.TV3 HD blir väl svårt för canal digital o få in på länge av kända anledningar, men som sagt det finns ju mängder av annat.

#208

Postad 23 maj 2011 - 08:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0

På er hemsida https://www.canaldigital.se/3dtv gör ni reklam för att man ska kunna se Franska öppna i 3D. När man läser texten kan man lätt få intrycket att man ska kunna se 3D oavsett vilken plattform man har, satellit, kabel eller IPTV.

"Se Franska Öppna live och i 3D med Eurosport

Vi har nöjet att tillsammans med Eurosport och FFT visa ett av idrottsvärldens mest prestigefyllda evenemang, Franska Öppna, live i 3D. Turneringen spelas mellan 22 maj och 5 juni och kommer att kunna ses på alla plattformar: satellit, kabel och IPTV.

Turneringen visas på kanalen Eurosport 3D och för att kunna kanalen behöver du som är parabolkund ett abonnemang på Familjepaketet. Du som är kabel- eller IPTV-kund behöver ett abonnemang på Pluspaketet eller Totalpaketet.

För att kunna se turneringen i 3D behövs en 3D-TV med tillhörande glasögon och en HD-box."

Jag är kabel-tvkund och blev först glad men såvitt jag vet är det väl endast parabolkunder som kan se 3D-sändningar? Om jag har rätt är det en väldigt vilseledande formulering ni presterat.


Hej Falafel58,

Alla våra parabolkunder och IPTV-kunder har tillgång till 3D-sändningarna i Eurosport 3D samt de flesta utav våra kabelkunder. För att kontrollera om du är en utav dem ber vi dig återkomma med ett kundnummer genom att skicka ett PM till oss.

Med vänliga hälsningar,
Filippa

#209

Postad 23 maj 2011 - 10:45

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Tack för svaret, Filippa!

Efter en ny kanalsökning fanns även Eurosport 3D på mitt nät ;)

#210

Postad 23 maj 2011 - 19:02

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
http://www.dagensmed...icle3185160.ece
Nu inleder Canal Plus, Canal Digital och Panasonic en storsatning på 3D-formatet.
är väl sånt canal digital ska skriva om här men dom har väl annat o göra ;)

#211

Postad 23 maj 2011 - 19:49

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

http://www.dagensmed...icle3185160.ece
Nu inleder Canal Plus, Canal Digital och Panasonic en storsatning på 3D-formatet.
är väl sånt canal digital ska skriva om här men dom har väl annat o göra ;)


Om uppgifterna stämmer att "Den första 3D-sändningen blir morgondagens match mellan Helsingborg och Malmö i Allsvenskan. 3D-produktionerna kommer att sändas i kanalen "CANAL+ Extra 3D/HD".", är det snudd på tjänstefel att det, såvitt jag kan se, inte nämns på vare sig canaldigital.se eller canalplus.se.

Marknadsföringschefen/-erna borde i så fall få foten direkt. Detta är väl något man borde slå på trumman för?

#212

Postad 24 maj 2011 - 12:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0
Hej

Canal Digital har glädjen att meddela samarbete mellan CANAL+, Canal Digital och Panasonic för att kunna leda 3D-utvecklingen och tillgodose efterfrågan på 3D-innehåll. CANAL+ kommer att producera rättigheter som Allsvenskan, La Liga, Elitserien och Wimbledon i 3D, vilket innebär att man i genomsnitt kan se ett 3D-event i månaden.

Premiär för Allsvenskan i 3D är ikväll med match mellan Malmö och Helsingborg som sänds klockan 18.50 i 3D på CANAL+ Extra 3D/HD. Vi ser fram emot ett spännande Skåne-derby.

Mera information om kommande sändningar i 3D finner du här:
http://www.canaldigital.se/3dtv

Med vänlig hälsning
Mikael

#213

Postad 24 maj 2011 - 13:07

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hej Mikael

Gäller detta enbart parabolkunder? Jag kan inte hitta CANAL+ Extra 3D/HD i mitt kabelnät.

#214

Postad 24 maj 2011 - 14:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0

Hej Mikael

Gäller detta enbart parabolkunder? Jag kan inte hitta CANAL+ Extra 3D/HD i mitt kabelnät.


Hej Falafel58,

Kvällens match i 3D kommer bara sändas via parabol. Vi återkommer så fort vi vet hur det kommer se ut inför nästkommande matcher i 3D.

Med vänliga hälsningar,
Miriam och Mikaela

#215

Postad 24 maj 2011 - 16:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
1 september kommer den nya boxen från ADB
http://digitalt.tv/n...al-boks-fra-19/

Edit : http://www.audiovisu...s_nye_pvr/98464

Redigerat av lindo, 24 maj 2011 - 18:49.


#216

Postad 24 maj 2011 - 17:39

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

1 september kommer den nya boxen från ADB
http://digitalt.tv/n...al-boks-fra-19/


Härligt att nyheten kommer från en forum användare och inte från CD själva.
Säger det mesta om hur snabba/måna de är att förmedla nyheter till sina kunder.

#217

Postad 24 maj 2011 - 20:15

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Canal Digital:
Jag orkar inte rundgå ämnet - vill få slut på boxproblemen, som verkar vara totalt omöjliga att lösa - ställer därför en direkt fråga till er på Canal Digital:

Kommer vi befintliga abonnenter få ADB-boxen gratis?
Borde med hjälp av ett utbytesprogram vara möjligt att samla in alla havererade HDD -boxar, och ersätta dem med nya ADB-boxar - KOSTNADSFRITT, om ni vill behålla era kunder.

Jag vill gärna ha ett direkt svar. Om ni inte har befogenhet att svara på denna fråga ber jag er vidarebefodra till behörig CD-anställd .
Om ni vill ha betalt för ADB-boxen vill jag nämligen säga upp alla abonnemang hos er - för att byta leverantör!!!!!!!!!

Mvh, Jörgen

Redigerat av Jörgen A., 24 maj 2011 - 21:59.


#218

Postad 25 maj 2011 - 07:59

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Canal Digital:
Jag orkar inte rundgå ämnet - vill få slut på boxproblemen, som verkar vara totalt omöjliga att lösa - ställer därför en direkt fråga till er på Canal Digital:

Kommer vi befintliga abonnenter få ADB-boxen gratis?
Borde med hjälp av ett utbytesprogram vara möjligt att samla in alla havererade HDD -boxar, och ersätta dem med nya ADB-boxar - KOSTNADSFRITT, om ni vill behålla era kunder.

Jag vill gärna ha ett direkt svar. Om ni inte har befogenhet att svara på denna fråga ber jag er vidarebefodra till behörig CD-anställd .
Om ni vill ha betalt för ADB-boxen vill jag nämligen säga upp alla abonnemang hos er - för att byta leverantör!!!!!!!!!

Mvh, Jörgen

Om du får boxen gratis lovar jag o käka upp min keps :)

#219

Postad 25 maj 2011 - 09:02

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Om du får boxen gratis lovar jag o käka upp min keps :)


+1
Ivartfall via ett generellt beslut, det kan jag inte tro.
Det man kan tänka sig är att de kommer med ett rabatterat erbjudande även till existerande kunder. Att ett bolag ska börja skänka bort boxar är nog bara är osannolikt, de kräver alltid en motprestation i pengar eller att man binder sig för (dyra) paket.
Visst, de kan i enskilda ärenden kanske gå lite längre men det är alltid en balans mellan kostnad och nytta.

Dvs Jörgen A. hoppas inte på för mycket men sätt hårt mot hårt och du kan kanske få ett erbjudande. Dock är det nog lite tidigt för det.

#220

Postad 25 maj 2011 - 09:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0

Canal Digital:
Jag orkar inte rundgå ämnet - vill få slut på boxproblemen, som verkar vara totalt omöjliga att lösa - ställer därför en direkt fråga till er på Canal Digital:

Kommer vi befintliga abonnenter få ADB-boxen gratis?
Borde med hjälp av ett utbytesprogram vara möjligt att samla in alla havererade HDD -boxar, och ersätta dem med nya ADB-boxar - KOSTNADSFRITT, om ni vill behålla era kunder.

Jag vill gärna ha ett direkt svar. Om ni inte har befogenhet att svara på denna fråga ber jag er vidarebefodra till behörig CD-anställd .
Om ni vill ha betalt för ADB-boxen vill jag nämligen säga upp alla abonnemang hos er - för att byta leverantör!!!!!!!!!

Mvh, Jörgen



Hej Jörgen

Då inga affärsmodeller (priser, villkor mm) har spikats
kan vi inte ge några besked om ADB boxen överhuvudtaget idag.

Men håll ut. Informationen kommer att uppdateras vartefter vi får den
både på hemsidan och här!

Med vänliga hälsningar
Pauline

#221

Postad 25 maj 2011 - 10:18

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Hej Jörgen

Då inga affärsmodeller (priser, villkor mm) har spikats
kan vi inte ge några besked om ADB boxen överhuvudtaget idag.

Men håll ut. Informationen kommer att uppdateras vartefter vi får den
både på hemsidan och här!

Med vänliga hälsningar
Pauline


Hej Pauline

-Det handlar hur som helst inte om att ni bara skulle skicka ut nya ADB-boxen - givetvis kommer alla era kunder med glädje returnera Sagem HDD-boxarna - som förpestat våra hem i över ett halvår nu...
Bara att erkänna att ni misslyckats kapitalt när ni (med alla nya funktioner) överbelastade denna gamla konstruktion.
-Nä, i höst när nya boxen kommer, bör de abonnenter som köpt Sagem HD PVR 101-ST bli erbjudna att få den utbytt.
Mvh, Jörgen

Redigerat av Jörgen A., 25 maj 2011 - 10:26.


#222

Postad 25 maj 2011 - 13:24

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

+1
Ivartfall via ett generellt beslut, det kan jag inte tro.
Det man kan tänka sig är att de kommer med ett rabatterat erbjudande även till existerande kunder. Att ett bolag ska börja skänka bort boxar är nog bara är osannolikt, de kräver alltid en motprestation i pengar eller att man binder sig för (dyra) paket.
Visst, de kan i enskilda ärenden kanske gå lite längre men det är alltid en balans mellan kostnad och nytta.

Dvs Jörgen A. hoppas inte på för mycket men sätt hårt mot hårt och du kan kanske få ett erbjudande. Dock är det nog lite tidigt för det.

+2
Problemet är att man kanske ska akta sig lite, vet inte om jag vågar ta ett bra erbjudande.
Inte om det innebär att man binder sig på 24 månader igen. Det är lite som att ingå ett avtal med Hin Håle, väldigt svåra att komma från. Även om det visar sig att dom inte uppfyller sin del i avtalet måste man ju som kund betala varje månad.

Man får kanske avvakta omdömmena här på forumet om boxen först, då jag inte litar på CDs tester.
Historiskt har dom ju inte vart så hundraprocentiga.

Men jag blir otroligt glad om det visar sig att den släpps på marknaden i September, ser fram mot att slippa SAGEM.

#223

Postad 25 maj 2011 - 13:46

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

+2
Problemet är att man kanske ska akta sig lite, vet inte om jag vågar ta ett bra erbjudande.
Inte om det innebär att man binder sig på 24 månader igen. Det är lite som att ingå ett avtal med Hin Håle, väldigt svåra att komma från. Även om det visar sig att dom inte uppfyller sin del i avtalet måste man ju som kund betala varje månad.

Man får kanske avvakta omdömmena här på forumet om boxen först, då jag inte litar på CDs tester.
Historiskt har dom ju inte vart så hundraprocentiga.

Men jag blir otroligt glad om det visar sig att den släpps på marknaden i September, ser fram mot att slippa SAGEM.

Glöm inte TiVO boxen som kommer senare också känslan är ju att den blir överlägsen denna.

#224

Postad 25 maj 2011 - 16:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Som det redan skrivits om i forumet, har det under en pågående internationell konferens blivit klart att vår nya inspelningsbara HD-box från ADB kommer att lanseras den 1 september. Vi återkommer med mer information så fort den är tillgänglig.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Redigerat av Allente Sverige, 26 maj 2011 - 07:34.


#225

Postad 25 maj 2011 - 16:55

voyager
  • voyager
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Och även här kan man läsa mer om den:
http://www.dinside.n...als-nye-dekoder

Det ser lovande ut, finns även bilder på den o gränssnittet :)

#226

Postad 25 maj 2011 - 22:25

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Hej CD,
Jag har inga problem med priset på era tjänster. Tvärtom skulle jag vara beredd att betala mer om vissa saker skulle komma på plats. Däremot det här tjafset med kortavgifter. Det är klart att det kostar lika mycket i infrastruktur, licenser osv som i Norge och Danmark, men där flyger det inte på marknaden att bryta loss dem som man gjort här. Varför skulle just kort/kryptering ligga utanför? Eller kommer det snart en satellitavgift, kaffe-till-medarbetare-avgift och avgift för sveda och värk när man ägs av Telenor?

Personligen tror jag inte det dröjer särskilt länge innan det kommer en självsanering, och då kommer det handla om vilka aktörer som är "seriösa" och inte "fuskar" med sin marknadsföring. Någon måste vara först åt det hållet, så varför inte lägga på detta på abg-priset (det är självklart så på de andra marknaderna) och ta bort kortavgiften en gång för alla? Det kommer ni att tjäna på i längden.

Det är inte heller skäligt att binda kunder i 27 månader, eller att ta betalt flera gånger för samma tjänst (tillgång till kanalerna flera gånger), så förr eller senare lär ni få backa även där. Lagstiftning kommer ta hand om det första om ni inte gör det själva, och marknaden det senare. Igen, varför inte ta på er den gula ledartröjan och bli "den goda operatören"?

Det är i synnerligen tur att det är en ny box på horisonten, men alla uppdateringar till trots är nuvarande PVR en riktig bastard. Jag förstår hur ni menar i tidigare kommentar om certifiering, men, säkert ofrivilligt, har ni ju faktiskt lyckats försätta kunderna i precis det ni ville rädda dem från. Under flera _år_ har vi haft en omöjlig box med buggar som inte rättas. Med det facit så tror jag ändå att jag tar mina risker med de andra boxtillverkarna. Och hur ska ni göra med TV med inbyggd mottagare? Ni kan ju inte direkt börja kränga Canal Digital-TV-apparater…
Sedan vore det ju klädsamt att ni faktiskt medgav att Sagem-PVR-historien inte har blivit så lyckad och att ni har en del i detta samt en ambition att plåstra om era misshandlade kunder som köpt kräket.

Canal Digital GO. Vilken bra idé. Tack för det.
Men snälla, gör något åt innehållet. Om där endast finns en radda B/C-filmer som ingen vill se så kommer det förstås inte att lyfta. Kan ni inte lägga upp åtminstone de serier som visas på Canal + Series? Och om jag ska betala mer för Discovery, så vore det passande att ha litet mer än några avsnitt av Meerkat Manor och dyl. Jag har faktiskt letat igenom hela tjänsten (gränssnittet och dess fantastiska Norska felmeddelanden till trots), och hittar inte _en enda sak_ att titta på som det är nu.

Den senaste tiden har jag sett några svar från er som varit riktigt bra. Eftersom det tog mig ca 30 minuter att skriva detta hoppas jag på ett bättre svar än ert fruktade ”Hej [insert name here], Vi har idag ingen information... Obestämd framtid... Hemsida...”.

Executive breif:
Kortavgift, varför inte baka in?
Bindningstid kortare?
TV i flera rum, rimligare prismodell?
Sagem-PVR är mindre lyckad? (Ja/Nej)
Canal Digital har ett ansvar för att boxarna inte fungerar? (Ja/Nej)
Om så, finns det en ambition att ta ansvar för detta?
Kommer det komma något riktigt innehåll till GO-tjänsten?

Med vänliga hälsningar,
/NOP

#227

Postad 26 maj 2011 - 00:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 681 inlägg
  • 0

Hej CD,
Jag har inga problem med priset på era tjänster. Tvärtom skulle jag vara beredd att betala mer om vissa saker skulle komma på plats. Däremot det här tjafset med kortavgifter. Det är klart att det kostar lika mycket i infrastruktur, licenser osv som i Norge och Danmark, men där flyger det inte på marknaden att bryta loss dem som man gjort här. Varför skulle just kort/kryptering ligga utanför? Eller kommer det snart en satellitavgift, kaffe-till-medarbetare-avgift och avgift för sveda och värk när man ägs av Telenor?

Personligen tror jag inte det dröjer särskilt länge innan det kommer en självsanering, och då kommer det handla om vilka aktörer som är "seriösa" och inte "fuskar" med sin marknadsföring. Någon måste vara först åt det hållet, så varför inte lägga på detta på abg-priset (det är självklart så på de andra marknaderna) och ta bort kortavgiften en gång för alla? Det kommer ni att tjäna på i längden.

Det är inte heller skäligt att binda kunder i 27 månader, eller att ta betalt flera gånger för samma tjänst (tillgång till kanalerna flera gånger), så förr eller senare lär ni få backa även där. Lagstiftning kommer ta hand om det första om ni inte gör det själva, och marknaden det senare. Igen, varför inte ta på er den gula ledartröjan och bli "den goda operatören"?

Det är i synnerligen tur att det är en ny box på horisonten, men alla uppdateringar till trots är nuvarande PVR en riktig bastard. Jag förstår hur ni menar i tidigare kommentar om certifiering, men, säkert ofrivilligt, har ni ju faktiskt lyckats försätta kunderna i precis det ni ville rädda dem från. Under flera _år_ har vi haft en omöjlig box med buggar som inte rättas. Med det facit så tror jag ändå att jag tar mina risker med de andra boxtillverkarna. Och hur ska ni göra med TV med inbyggd mottagare? Ni kan ju inte direkt börja kränga Canal Digital-TV-apparater…
Sedan vore det ju klädsamt att ni faktiskt medgav att Sagem-PVR-historien inte har blivit så lyckad och att ni har en del i detta samt en ambition att plåstra om era misshandlade kunder som köpt kräket.

Canal Digital GO. Vilken bra idé. Tack för det.
Men snälla, gör något åt innehållet. Om där endast finns en radda B/C-filmer som ingen vill se så kommer det förstås inte att lyfta. Kan ni inte lägga upp åtminstone de serier som visas på Canal + Series? Och om jag ska betala mer för Discovery, så vore det passande att ha litet mer än några avsnitt av Meerkat Manor och dyl. Jag har faktiskt letat igenom hela tjänsten (gränssnittet och dess fantastiska Norska felmeddelanden till trots), och hittar inte _en enda sak_ att titta på som det är nu.

Den senaste tiden har jag sett några svar från er som varit riktigt bra. Eftersom det tog mig ca 30 minuter att skriva detta hoppas jag på ett bättre svar än ert fruktade ”Hej [insert name here], Vi har idag ingen information... Obestämd framtid... Hemsida...”.

Executive breif:
Kortavgift, varför inte baka in?
Bindningstid kortare?
TV i flera rum, rimligare prismodell?
Sagem-PVR är mindre lyckad? (Ja/Nej)
Canal Digital har ett ansvar för att boxarna inte fungerar? (Ja/Nej)
Om så, finns det en ambition att ta ansvar för detta?
Kommer det komma något riktigt innehåll till GO-tjänsten?

Med vänliga hälsningar,
/NOP

Bra skrivet,hoppas nu att det kommer ett redigt svar från CD och inte som du skriver "mer information..." som är det vanliga svaret. En annan kommentar,filmutbudet just nu är under all kritik,det är bara beck och wallander och mystic river och annan gammal skåpmat. Filmpaketet är knappt värt priset just nu. Mvh,/A

#228

Postad 26 maj 2011 - 13:25

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Bra skrivet,hoppas nu att det kommer ett redigt svar från CD och inte som du skriver "mer information..." som är det vanliga svaret. En annan kommentar,filmutbudet just nu är under all kritik,det är bara beck och wallander och mystic river och annan gammal skåpmat. Filmpaketet är knappt värt priset just nu. Mvh,/A

Dock är det ju canal+(tv4 gruppen) som har ansvar för filmutbud mm för jag antar du syftar på c+ kanalerna.Canal digital(telenor) är ju bara en distrubitör av tv.

#229

Postad 26 maj 2011 - 14:41

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 681 inlägg
  • 0

Dock är det ju canal+(tv4 gruppen) som har ansvar för filmutbud mm för jag antar du syftar på c+ kanalerna.Canal digital(telenor) är ju bara en distrubitör av tv.

Såsant.Men då jag köper tjänsterna av cd känns det naturligt att de är dit man skall vända sig,jag tror inte att jag som person är kund hos tv4gruppen. Men cd gör det alltid så enkelt för sig,om man vänder sig till dom och undrar hur det kommer sig att det inte DD5.1-ljud på en del av HD-kanalerena eller nåt annat som har med utsändningarna att göra så får man alltid svaret att vi bara skickar ut vad vad vi får in. Har inte cd några skyldigheter mot sina kunder vad gäller distributionen av material. Säger man att man sänder i hd så får dom väl se till att det är hdmatriel och inget annat,det är ju det dom säljer och då tycker jag att det är deras skyldighet.

#230

Postad 26 maj 2011 - 14:57

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 386 inlägg
  • 0
Där har du en relevant synpunkt.

Varför det tex inte är 5.1 DD på Canal + film HD (mfl), imellanåt. Känns ju inte särskilt 2011.

Så Canal Digital, hur kommer det sig när originalfilmen har det?

#231

Postad 26 maj 2011 - 18:06

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Varför finns det inte svenskt Surround på C+ Serie? Det finns finskt, danskt, norskt och engelskt men inte svenskt. Engelska är intressant då det blir en härlig mix av olika språk i olika kanaler vi "egen-reklam" för C+

Okej, kanske C+-problem, det vill säga att jag ska vända mig till C+ men samtidigt känns det mer som ett utsändningsproblem.


ed: ja, skickar ett brev till C+, ser att på övriga av deras kanaler finns det alla ljudspår man kan önska.

Redigerat av Monshi, 26 maj 2011 - 18:19.


#232

Postad 26 maj 2011 - 20:13

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Där har du en relevant synpunkt.

Varför det tex inte är 5.1 DD på Canal + film HD (mfl), imellanåt. Känns ju inte särskilt 2011.

Så Canal Digital, hur kommer det sig när originalfilmen har det?

Tror att det nog är så att CD inte har rätt infoi sin EPG. Jag sitter just nu och tittar på inspelad IRONMAN 2. I Info rutan är inte 5.1 markerat, men enligt min reciver är det Dolby 5.1.

#233

Postad 26 maj 2011 - 20:49

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 386 inlägg
  • 0

Tror att det nog är så att CD inte har rätt infoi sin EPG. Jag sitter just nu och tittar på inspelad IRONMAN 2. I Info rutan är inte 5.1 markerat, men enligt min reciver är det Dolby 5.1.


Jag förstår vad du menar, men det var inte så jag tänkte.

Ganska ofta sänds det filmer som har 5.1 ljudspår (tex på Blu-ray), men sänds ut i 2.0. Jag undrar varför de inte sänder ut med original 5.1?

#234

Postad 26 maj 2011 - 21:07

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Hej Canaldigital

Jag har sökt information om när ni skall börja sända Kanal 5 HD

När skall så ske ?

#235

Postad 26 maj 2011 - 22:49

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 681 inlägg
  • 0

Tror att det nog är så att CD inte har rätt infoi sin EPG. Jag sitter just nu och tittar på inspelad IRONMAN 2. I Info rutan är inte 5.1 markerat, men enligt min reciver är det Dolby 5.1.

Jag har inte den inspelningsbara boxen,men en del filmer på hd-kanalen sänder inte i DD5.1 enligt min reciever,samma gäller en del program på Nat hd och Hist hd och Mtv hd (Onkyo 608).Dom kör väl en hel del uppskalat kan jag tänka mig och sänder ut det i hd-kanalerna istället för sd-kanalerna.

#236

Postad 27 maj 2011 - 07:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag har inte den inspelningsbara boxen,men en del filmer på hd-kanalen sänder inte i DD5.1 enligt min reciever,samma gäller en del program på Nat hd och Hist hd och Mtv hd (Onkyo 608).Dom kör väl en hel del uppskalat kan jag tänka mig och sänder ut det i hd-kanalerna istället för sd-kanalerna.


Är nog helt enkelt materialet de fått när de köpt in filmen/programmet som brister. Dvs inte Canal Digital som klantar sig utan bolaget.

Känns knäppt med HD utan DD men sådan är världen ibland. (men kolla även i boxen om det inte finns ett ljudspår med DD och boxen helt enkelt valt fel, även det kan hända!)

Tror att det nog är så att CD inte har rätt infoi sin EPG. Jag sitter just nu och tittar på inspelad IRONMAN 2. I Info rutan är inte 5.1 markerat, men enligt min reciver är det Dolby 5.1.


Och din upplevelse? Är det 5.1?

#237

Postad 27 maj 2011 - 08:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0

Hej Canaldigital

Jag har sökt information om när ni skall börja sända Kanal 5 HD

När skall så ske ?

Hej Godochglad,

Vi har fortfarande inga nya besked gällande Kanal 5 HD (eller TV 3 HD). Vi är som alltid öppna och undersöker ständigt möjligheten att addera nya attraktiva kanaler. När just dessa kanaler är aktuella vet vi inte ännu.

Med vänliga hälsningar,
Mikael

#238

Postad 27 maj 2011 - 08:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0

Där har du en relevant synpunkt.

Varför det tex inte är 5.1 DD på Canal + film HD (mfl), imellanåt. Känns ju inte särskilt 2011.

Så Canal Digital, hur kommer det sig när originalfilmen har det?

Hej Iwarsson,

Vi håller på att kolla upp din och andras förfrågan gällande 5.1 och ber om att få återkomma med ett svar.

Med vänliga hälsningar,
Mikael

#239

Postad 27 maj 2011 - 08:40

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 386 inlägg
  • 0

Hej Iwarsson,

Vi håller på att kolla upp din och andras förfrågan gällande 5.1 och ber om att få återkomma med ett svar.

Med vänliga hälsningar,
Mikael


Ser fram emot det.

#240

Postad 27 maj 2011 - 08:56

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Och din upplevelse? Är det 5.1?

I detta fallet med IRONMAN 2 från C+HD, är min uppfattning att det var 5.1.

#241

Postad 27 maj 2011 - 10:44

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 681 inlägg
  • 0

Hej Iwarsson,

Vi håller på att kolla upp din och andras förfrågan gällande 5.1 och ber om att få återkomma med ett svar.

Med vänliga hälsningar,
Mikael

Då kan du väl kolla upp varför vi har kortavgift medans danskarna slipper,enligt deras hemsida så finns inga kortavgifter eller andra dolda kostnader.

#242

Postad 27 maj 2011 - 17:58

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Hej Godochglad,

Vi har fortfarande inga nya besked gällande Kanal 5 HD (eller TV 3 HD). Vi är som alltid öppna och undersöker ständigt möjligheten att addera nya attraktiva kanaler. När just dessa kanaler är aktuella vet vi inte ännu.

Med vänliga hälsningar,
Mikael

Tack för ditt svar !

Det kan väl inte vara Kanal 5 som inte vill sända genom varken er eller comhem ?

Det är ju inte ekonomiskt försvarbart att sända en HD kan enbart via Boxer

Hoppas att ni får in kanalen inom kort, då många serier som Kanal har rätten till är i HD format

#243

Postad 27 maj 2011 - 19:31

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Då kan du väl kolla upp varför vi har kortavgift medans danskarna slipper,enligt deras hemsida så finns inga kortavgifter eller andra dolda kostnader.

Vad är det du inte förstår? Kortavgiften ingår i själva abbonemanget medans det inte gör det i Sverige.
Däremot kunde möjligen deras sida vara mer tydligare med det och håller väl med om att det borde vara så i Sverige med men det är antagligen pga konkurensskäl.
Alla andra har sina priser exkl kort/krypteringsavgift så då gör alla andra likadant.

Redigerat av Leatherface, 27 maj 2011 - 19:34.


#244

Postad 27 maj 2011 - 20:44

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 462 inlägg
  • 0

Vad är det du inte förstår? Kortavgiften ingår i själva abbonemanget medans det inte gör det i Sverige.
Däremot kunde möjligen deras sida vara mer tydligare med det och håller väl med om att det borde vara så i Sverige med men det är antagligen pga konkurensskäl.
Alla andra har sina priser exkl kort/krypteringsavgift så då gör alla andra likadant.

Men då vore väl det dags för Canal Digital att ta första steget till att ta bort kortavgifterna eftersom det går i Norge samt Danmark.

#245

Postad 27 maj 2011 - 20:47

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Vad är det du inte förstår?

Tycker att han har fattat det bättre än vad du har gjort

Men då vore väl det dags för Canal Digital att ta första steget till att ta bort kortavgifterna eftersom det går i Norge samt Danmark.

Håller med dig till fullo. Tyvärr verkar det som att operatörerna har gjort en överenskommelse om att man skall fortsätta med dessa dolda avgifter som man måste leta efter för att hitta.

#246

Postad 27 maj 2011 - 23:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 462 inlägg
  • 0
Är det inte dags att införskaffa en fjärrstyrd strömbrytare så att man slipper kröka rygg varje gång boxen hänger sig?

Redigerat av Huddingebo, 27 maj 2011 - 23:32.


#247

Postad 28 maj 2011 - 08:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Men då vore väl det dags för Canal Digital att ta första steget till att ta bort kortavgifterna eftersom det går i Norge samt Danmark.

Visst kan man ju tycka men det var precis vad Comhem gjorde men sen införde dom det igen med motiveringen att alla andra har har kortavgiften med och att det ska bli enklare att jämföra.
Med andra ord att ha den inbakad var en nackdel prismässigt för dom även om priset inte blir annorlunda i slutändan ändå..

#248

Postad 31 maj 2011 - 09:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 243 inlägg
  • 0
Hej på er!
Den 6 juni förbättras serieinspelnings funktionen i den inspelningsbara HD-boxen.
Förändringen innebär att man kan spela in samtliga avsnitt av en serie oberoende av vilken säsong de tillhör.
I de fall en tv-kanal parallellsänder olika säsonger av samma serie kommer inspelningarna att ligga blandade i inspelningslistan.
OBS! Repriser av avsnitt kommer fortfarande inte att spelas in automatiskt.
Du behöver inte göra något utan din box kommer automatiskt att få tillgång till den förbättrade funktionen .

Med vänliga hälsningar
Pauline

#249

Postad 31 maj 2011 - 09:26

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej på er!
Den 6 juni förbättras serieinspelnings funktionen i den inspelningsbara HD-boxen.
Förändringen innebär att man kan spela in samtliga avsnitt av en serie oberoende av vilken säsong de tillhör.
I de fall en tv-kanal parallellsänder olika säsonger av samma serie kommer inspelningarna att ligga blandade i inspelningslistan.
OBS! Repriser av avsnitt kommer fortfarande inte att spelas in automatiskt.
Du behöver inte göra något utan din box kommer automatiskt att få tillgång till den förbättrade funktionen .

Med vänliga hälsningar
Pauline


Hej på dig!
Kan jag ödmjukast be er att fokusera mer på att svara på folks frågor, inklusive mina?
Ser ni inte att tråden håller på att dö?

Med vänliga hälsningar,
/NOP

#250

Postad 31 maj 2011 - 09:31

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Hej på er!
Den 6 juni förbättras serieinspelnings funktionen i den inspelningsbara HD-boxen.
Förändringen innebär att man kan spela in samtliga avsnitt av en serie oberoende av vilken säsong de tillhör.
I de fall en tv-kanal parallellsänder olika säsonger av samma serie kommer inspelningarna att ligga blandade i inspelningslistan.
OBS! Repriser av avsnitt kommer fortfarande inte att spelas in automatiskt.
Du behöver inte göra något utan din box kommer automatiskt att få tillgång till den förbättrade funktionen .

Med vänliga hälsningar
Pauline

???
Är detta något som har vart ett stort problem eller?
Fixa en riktig spolningsfunktion först, det är helt värdelöst att man inte kan se var man är när man spolar, trots att det knappt går fortare än när man tittar utan att spola.
En sådan sak borde tom, SAGEM klara av.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.