Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Xperia S LT26i *

578 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 14 mars 2012 - 12:35

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Dom verkar inte så imponerande av batteritiden på Sonyn heller... Kanske inte är så stor skillnad mot Lumian då.


#202

Postad 14 mars 2012 - 13:02

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Dom verkar inte så imponerande av batteritiden på Sonyn heller... Kanske inte är så stor skillnad mot Lumian då.


Du väntar på Lumia 900 eller?

#203

Postad 14 mars 2012 - 13:38

Unregisteredcd8e0182
  • Unregisteredcd8e0182
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är det någon här på forumet som fått en Xperia S från telenor?
eller kanske vet när dom väntas dyka upp?

Mvh,

#204

Postad 14 mars 2012 - 14:33

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Fick sms från posten om att jag har ett paket från Tre som väntar hos postombudet :D Då vet jag vad jag ska spendera kvällen med!

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 14 mars 2012 - 15:32.


#205

Postad 14 mars 2012 - 15:18

psan11
  • psan11
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Fick sms från posten om att jag har ett paket från Tre som väntar hos postombudet :D Då vet jag vad jag ska spendera kvällen med!

/#LOUDmouth#

Hehe japp ett paket från telia väntar mig där hemma. Nice :)

#206

Postad 14 mars 2012 - 15:28

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Är det någon här på forumet som fått en Xperia S från telenor?
eller kanske vet när dom väntas dyka upp?

Mvh,


Ligger på posten o väntar enligt sms...

#207

Postad 14 mars 2012 - 17:25

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Hmm, som dom skriver i testet så retar dom sig på knapparna i nederkant.
Var och klämde på luren i går och reagerade på exakt samma sak, hög felprocent vad det gällde knapptryckningar och det irriterade mig.

Dessvärre reagerade även jag på det när jag var inne i Tele2-butiken och kände lite på den...


Tja, Vanliga användare (t.ex. på Swedroid och Esato) verkar inte i någon större skala uppleva något problem med precisionen på knapparna (verkar dock vara en lite inläningskurva). Mest bara "proffsen" som har stora problem även efter två veckor av någon okänd anledning.

Kameran verkar vara lite långsam på fokus vid videoinspelning.


Det är nog bara en fördel vid just videoinspelning. Fokus ändras ju hela tiden när objekten eller kameran rörs och att då ha en kamera som hela tiden snabbt ändrar fokus kan minst sagt upplevas som riktigt irriterande.

Dom verkar inte så imponerande av batteritiden på Sonyn heller... Kanske inte är så stor skillnad mot Lumian då.


Från mannybianco som jobbar på Swedroid:

"Notera att batteriet egentligen bara underpresterar vid videouppspelning. Vid mer normalt användande så upplever vi den i nivå med konkurrenterna och därmed helt ok (för en androidtelefon)."

Så om Lumia underpresterar vid normal användning, så är nog Xperia S troligtvis bättre.

Redigerat av twintin, 14 mars 2012 - 17:27.


#208

Postad 14 mars 2012 - 20:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Snabb reflektion från ett testexemplar som jag har:

- back, home och settings-knapparn ÄR tröga/det är dålig respons på dom. Återstår att se om det är mjukvarjurelaterat eller inte.
- Telefonen är riktigt snygg!
- Det är grymt "tryck" i displayen

Har inte hunnit testa så mycket mer än.

#209

Postad 14 mars 2012 - 21:06

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0
Några frågor, jag ber om ursäkt om de besvarats tidigare i tråden:

1: Går det att spela .flac-filer i musikspelaren?
2: Går det att skriva på japanska och eller kinesiska?
3: Kan man uppdatera mjukvaran direkt i telefonen utan att använda Windows/MacOS?

#210

Postad 14 mars 2012 - 21:11

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Den sista frågan är riktigt viktig!

Har tidigare haft SonyEricsson lurar och tvingats använda deras PC-suite(? hette den det). Det sög riktigt ordentligt... Nu har jag inte så många Windows datorer kvar (kör i princip bara Linux och någon enstaka Mac). Windows suger ju också!

Linux rules B)

#211

Postad 14 mars 2012 - 21:52

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Följer det med någon hdmi-kabel?

Det är göra det i vissa länder (enligt videon nedan, 3 min 13 sek in).
http://www.youtube.c...bChx-Yo&t=3m13s

#212

Postad 14 mars 2012 - 22:10

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

3: Kan man uppdatera mjukvaran direkt i telefonen utan att använda Windows/MacOS?


Funktionen som sådan har funnits sen 2010 i alla SE's telefoner. Tidigare har dock vissa uppdateringar krävt PC medan andra har fungerat over-the-air som det heter dvs. direkt i telefonen.

#213

Postad 14 mars 2012 - 22:55

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Följer det med någon hdmi-kabel?

Det är göra det i vissa länder (enligt videon nedan, 3 min 13 sek in).
http://www.youtube.com/watch?v=064xbChx-Yo&t=3m13s


Ja, i min förpackning som kommer från Tre (eller rättare sagt Brightpoint) följde det i.a.f. med.

Funktionen som sådan har funnits sen 2010 i alla SE's telefoner. Tidigare har dock vissa uppdateringar krävt PC medan andra har fungerat over-the-air som det heter dvs. direkt i telefonen.


Men vad är det för svar :unsure: Menar du att det fungerar utan pc eller inte?

Förövrigt sitter min telefon på laddning nu så jag har inte ens satt igång telefonen. En sak som märks direkt och inte direkt känns som 4000kr är det pilliga och billiga locket för USB-ingången. Dessutom öppnas det åt fel håll så att säga. USB-sladden dom skickar med har en vinklad kontakt och den är så att säga vinklad åt samma håll som locket öppnas. I.o.f.s. ingen biggie men det känns som att det locket kommer hålla max ett par månader. Men det ger onekligen ett dåligt första intryck.

/#LOUDmouth#

#214

Postad 15 mars 2012 - 11:29

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Men vad är det för svar :unsure: Menar du att det fungerar utan pc eller inte?


Ja, det fungerar utan PC dock är det inte alltid SE/Sony utnyttjar detta (varierar från uppdatering till uppdatering).

Redigerat av twintin, 15 mars 2012 - 11:33.


#215

Postad 15 mars 2012 - 11:52

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Postad bild

#216

Postad 15 mars 2012 - 12:26

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Snabb reflektion från ett testexemplar som jag har:

- back, home och settings-knapparn ÄR tröga/det är dålig respons på dom. Återstår att se om det är mjukvarjurelaterat eller inte.
- Telefonen är riktigt snygg!
- Det är grymt "tryck" i displayen

Har inte hunnit testa så mycket mer än.


Jag håller inte med om att det är dålig respons på eller att det skulle vara svårt att träffa back, home och settings-knapparna. Säg att jag missar max var tionde gång. Och då bör det påpekas att det är min första smart/touchphone. I helgen var första gången jag bekantade mig närmre med en smartphone överhuvudtaget när jag hjälpte till med en ny SGS2. Kan det månne vara så att det är skillnad från exemplar till exemplar och att det är någon slags tillverkningsfråga?

I övrigt håller jag med. Grym kvalitetskänsla och galet nice skärm. Kanske primärt har med tyngden att göra men den känns "dyrare" än SGS2. Skönare att hålla i.a.f.

Annars finns det ett par irritationsmoment men dom är med största sannolikhet beroende på min Androidovana och inte telefonens fel. T.ex. så letar jag febrilt efter hur man ser vilka appar som körs och vilka grejer som körs "i bakgrunden" och funktionen där man kunde "döda" alla ej nödvändiga tjänster och frigöra minne i en enda klick. Ungefär som aktivitetshanteraren i windows. Det var jättelätt att hitta på SGS2. Men men, det är som sagt nog en Androidissue.

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 15 mars 2012 - 12:27.


#217

Postad 15 mars 2012 - 12:28

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Jag håller inte med om att det är dålig respons på eller att det skulle vara svårt att träffa back, home och settings-knapparna. Säg att jag missar max var tionde gång. Och då bör det påpekas att det är min första smart/touchphone. I helgen var första gången jag bekantade mig närmre med en smartphone överhuvudtaget när jag hjälpte till med en ny SGS2. Kan det månne vara så att det är skillnad från exemplar till exemplar och att det är någon slags tillverkningsfråga?

I övrigt håller jag med. Grym kvalitetskänsla och galet nice skärm. Kanske primärt har med tyngden att göra men den känns "dyrare" än SGS2. Skönare att hålla i.a.f.

Annars finns det ett par irritationsmoment men dom är med största sannolikhet beroende på min Androidovana och inte telefonens fel. T.ex. så letar jag febrilt efter hur man ser vilka appar som körs och vilka grejer som körs "i bakgrunden" och funktionen där man kunde "döda" alla ej nödvändiga tjänster och frigöra minne i en enda klick. Ungefär som aktivitetshanteraren i windows. Det var jättelätt att hitta på SGS2. Men men, det är som sagt nog en Androidissue.

/#LOUDmouth#


Håll in Homeknappen (mittenknappen) då ser du vilka som körs i bakgrunden. Men med 1GB RAM behöver du inte bry dig, Android sköter minneshanteringen automatiskt.

Redigerat av Unregistered1193, 15 mars 2012 - 12:29.


#218

Postad 15 mars 2012 - 13:32

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Får min Xperia S i morgon, men mini-SIM kommer inte förrän på måndag.
Gissar att telefonen inte har den senaste 6.0.A.3.67 från början.
Kan jag uppdatera telefonen till den programvaran utan att ha SIM i?

#219

Postad 15 mars 2012 - 13:35

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
För er som inte fått eran än....
http://www.youtube.c...h?v=uRc45gSJe3o

#220

Postad 15 mars 2012 - 15:02

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Nån som vet om telefonerna från 3 är brandade eller låsta??

#221

Postad 15 mars 2012 - 15:13

Unregistered8369b8a4
  • Unregistered8369b8a4
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Fråga från en som inte har full koll: jag har en X10 nu och får förhoppningsvis min Xperia S imorgon. Hur för jag bäst över appar och annat till min nya telefon?

#222

Postad 15 mars 2012 - 15:41

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0
En fråga på denna telefon.

Har en HTC Desire Z just nu som jag egentligen är ganska nöjd med vad gäller mjukvara, skärm, kamera, funktioner, hastighet osv. Däremot är formatet för klumpigt och tangentbordet kan jag klara mig utan.

Därför går jag i funderingarna om att införskaffa mig den nya Xperia S istället. Men frågan är hur kvalitetskänslan är? Desire Z känns som en kvalitetsbit rakt igenon, men är rädd att denna Xperia S känns plastig och alldeles för stor?

Vad tror experterna om att gå från DZ till XS i framförallt avseendet design? :)

#223

Postad 15 mars 2012 - 16:31

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Fråga från en som inte har full koll: jag har en X10 nu och får förhoppningsvis min Xperia S imorgon. Hur för jag bäst över appar och annat till min nya telefon?


Appar får du ladda ner på nytt ifrån Google Play.
Övriga filer så som t.ex bilder och musik tycker jag är smidigast att ta via datorn.
Koppla in den gamla telefonen till datorn och kopiera över det du vill flytta. Sedan ansluter du den nya telefonen och kopierar över till den. Tror det går snabbast att göra på detta sättet.

#224

Postad 15 mars 2012 - 17:15

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Hur för jag bäst över appar och annat till min nya telefon?

Jag har tagit backup på alla mina appar. Astro (gratis file manager) sparar de backupade .apk-filerna på minneskortet. Sedan fört över via USB-kabeln till datorn. När jag får S för jag över från dator till telefonens minneskort.
Köpta appar kommer med Googlekontot automatiskt till telefonen.

Outlook Kalender synkar jag via Companion Link (köpt app). Outlook Adressbok synkar jag via MyPhoneExplorer (gratis).

Detta har fungerat utan problem med X10, arc, ars S.

#225

Postad 15 mars 2012 - 18:40

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Nån som vet om telefonerna från 3 är brandade eller låsta??

min tecknades med 3total, men mitt telenor sim funkar B)

#226

Postad 15 mars 2012 - 21:07

Unregistered8369b8a4
  • Unregistered8369b8a4
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Tack för svar!

#227

Postad 15 mars 2012 - 21:41

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Snabb reflektion från ett testexemplar som jag har:

- back, home och settings-knapparn ÄR tröga/det är dålig respons på dom. Återstår att se om det är mjukvarjurelaterat eller inte.


Tryck mellan dislayen och punkten... Funkar alla gånger för mej...

#228

Postad 15 mars 2012 - 22:25

martin636
  • martin636
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Kan inte ta vanliga kort med front kameran, bara spela in video.
Någon som vet eller kan det vara fel på min telefon?

#229

Postad 16 mars 2012 - 05:03

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Ursäkta bäste moderatorer för korsposten men jag tyckte det kunde vara vettigt eftersom denna tråden är den aktuella produkttråden.

Jag har skrivit tidigare i tråden att jag inte har några problem med touchknapparna. Har tyckt att det varit lätt att "träffa" rätt och har inte haft problem med dålig respons eller att jag behövt trycka hårt etc. Men ...... jag har ju bara haft telefonen i knappt två dygn och har upptäckt under dagen att Hemknappen i mitten är avsevärt känsligare än dom övriga två knapparna. Betydligt svårare att "träffa rätt" och dessutom krävs det ibland ett par-tre "tryck" innan den reagerar.

Innan jag beställde luren så kände jag på två "riktiga" exemplar det första exemplaret hade kommit till butik ett par timmar innan jag var där och kände på det och det exemplaret kändes allmänt segare i responsen överlag, inte bara touchknapparna medans det andra exemplaret som var en säljares privata exemplar kändes så rappt och responsivt som man kan förvänta sig. Det var därför jag trots allt ändå bestämde mig för Xperia S.

Detta tillsammans med min ena sega knapp och det faktum att man hört & läst väldigt varierande omdömen om knapparnas känslighet & respons får mig att undra om det faktiskt kan vara hårdvarufel och en barnsjukdom. Dessutom upplever jag att batteriet är avsevärt sämre än förväntat (känns sämre än på en ny SGS2) men det får väl tiden utvisa. Jag antar att bateeriet inte är på topp förräns man laddat ur/upp några gånger och dessutom håller man ju på extra mycket med telefonen i början.

En annan sak jag reagerat på är att kameraknappen har väldigt svagt motstånd och känns dessutom lite väl sladdrig. Volymknappen lite högre upp känns har betydligt trevligare känsla och mer motstånd. Också barnsjukdom månne?

Trots allt måste jag säga att jag är mycket nöjd so far. Riktigt rapp och trevlig telefon med grym skärm. Däremot får jag se hur Hem och kameraknappen beter sig framgent och om dom skulle bli sämre får man helt enkelt lämna in luren.

Förhoppningsvis vaknar Sonyrep'en till liv och kan ge lite input i supporttråden!

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 16 mars 2012 - 05:04.


#230

Postad 16 mars 2012 - 13:04

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Köpte denna igår och det är en ganska stor skillnad mot den tidigare X10 jag hade. Jag var i stort väldigt nöjd med X10 förutom ljudnivån vid samtal. X S är bättre och har lite fler finesser. Jag är dock inte lika överväldigad av skärmen som vissa andra. Ja, den är bättre än X10 och den gör bra ifrån sig men något sjumilakliv tycker jag inte det är. Det går dock lättare att skriva sms och dyl då den påminner lite om iPhone. När det gäller de tre funktionsknapparna i nedre delen av telefonen har jag svårt att se vad problemet är. Ja, ibland missar man men det är inte så besvärligt att trycka en andra gång. Jag har dock ganska små fingrar så det kanske gör det enklare att hitta rätt. Allt som allt, jag är väldigt nöjd.

Kan inte ta vanliga kort med front kameran, bara spela in video.
Någon som vet eller kan det vara fel på min telefon?


Det funkar för mig så du måste ha kommit åt någon inställning av misstag.

#231

Postad 16 mars 2012 - 13:20

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Köpte denna igår och det är en ganska stor skillnad mot den tidigare X10 jag hade. Jag var i stort väldigt nöjd med X10 förutom ljudnivån vid samtal. X S är bättre och har lite fler finesser. Jag är dock inte lika överväldigad av skärmen som vissa andra. Ja, den är bättre än X10 och den gör bra ifrån sig men något sjumilakliv tycker jag inte det är. Det går dock lättare att skriva sms och dyl då den påminner lite om iPhone. När det gäller de tre funktionsknapparna i nedre delen av telefonen har jag svårt att se vad problemet är. Ja, ibland missar man men det är inte så besvärligt att trycka en andra gång. Jag har dock ganska små fingrar så det kanske gör det enklare att hitta rätt. Allt som allt, jag är väldigt nöjd.



Det funkar för mig så du måste ha kommit åt någon inställning av misstag.


Hur kan du INTE tycka att skärmen är super bra, jag har lagt grabbens x10i bredvid min xs och det är ju mer än sjumilakliv, du behöver kanske kolla upp synen

#232

Postad 16 mars 2012 - 13:29

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Ursäkta bäste moderatorer för korsposten men jag tyckte det kunde vara vettigt eftersom denna tråden är den aktuella produkttråden.

Jag har skrivit tidigare i tråden att jag inte har några problem med touchknapparna. Har tyckt att det varit lätt att "träffa" rätt och har inte haft problem med dålig respons eller att jag behövt trycka hårt etc. Men ...... jag har ju bara haft telefonen i knappt två dygn och har upptäckt under dagen att Hemknappen i mitten är avsevärt känsligare än dom övriga två knapparna. Betydligt svårare att "träffa rätt" och dessutom krävs det ibland ett par-tre "tryck" innan den reagerar.

Innan jag beställde luren så kände jag på två "riktiga" exemplar det första exemplaret hade kommit till butik ett par timmar innan jag var där och kände på det och det exemplaret kändes allmänt segare i responsen överlag, inte bara touchknapparna medans det andra exemplaret som var en säljares privata exemplar kändes så rappt och responsivt som man kan förvänta sig. Det var därför jag trots allt ändå bestämde mig för Xperia S.

Detta tillsammans med min ena sega knapp och det faktum att man hört & läst väldigt varierande omdömen om knapparnas känslighet & respons får mig att undra om det faktiskt kan vara hårdvarufel och en barnsjukdom. Dessutom upplever jag att batteriet är avsevärt sämre än förväntat (känns sämre än på en ny SGS2) men det får väl tiden utvisa. Jag antar att bateeriet inte är på topp förräns man laddat ur/upp några gånger och dessutom håller man ju på extra mycket med telefonen i början.

En annan sak jag reagerat på är att kameraknappen har väldigt svagt motstånd och känns dessutom lite väl sladdrig. Volymknappen lite högre upp känns har betydligt trevligare känsla och mer motstånd. Också barnsjukdom månne?

Trots allt måste jag säga att jag är mycket nöjd so far. Riktigt rapp och trevlig telefon med grym skärm. Däremot får jag se hur Hem och kameraknappen beter sig framgent och om dom skulle bli sämre får man helt enkelt lämna in luren.

Förhoppningsvis vaknar Sonyrep'en till liv och kan ge lite input i supporttråden!

/#LOUDmouth#


Jag känr lite samma här

Men när jag gnäller om respons på knappar, att luren känns som sirap osv så säger alla bara att jag kommer från iphone, då känns det så

Är bra sugen att lämna in den faktiskt

#233

Postad 16 mars 2012 - 14:28

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Kollade in telefonen hos en tele2 butik idag, upplösningen är bra men lik Arc så tycker jag att skärmen lider av samma problem, vilket är att det ser sjukt bra ut när man tittar rakt in på skärmen, men från sidan så ger det inte samma känsla som t.ex HTC sensation XL, S2, Iphone. Sen måste man liksom gå ner i ljusstryrka för att batteriet ska hålla bra och då blir det ännu värre. SItter man dock inomhus, något mörk omgivning så ser det bra ut. Bildvisaren visar bilderna med naturlig färg, ser sjukt bra ut.. har inte sett något bättre.

i Övrigt är väl telefonen snygg, ergonomiskt att hålla i och inte alls samma hala plast känsla som Arc:en har.

Redigerat av Unregistered1232, 16 mars 2012 - 14:31.


#234

Postad 16 mars 2012 - 14:40

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Var inne på The Phonehouse och klämde lite på den igen. Det här exemplaret reagerade fint på knapptryckningar. Så det verkar variera mellan olika exemplar.

Någon frågade om telefonen var låst. The Phonehouse säljer olåsta telefoner med Tre eller Tele2 abonnemang. Om man däremot köper samma lur med samma abonnemang i Tres egen butik så är den låst (enligt säljaren på The Phonehouse).

#235

Postad 16 mars 2012 - 15:15

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Var inne på The Phonehouse och klämde lite på den igen. Det här exemplaret reagerade fint på knapptryckningar. Så det verkar variera mellan olika exemplar.

Någon frågade om telefonen var låst. The Phonehouse säljer olåsta telefoner med Tre eller Tele2 abonnemang. Om man däremot köper samma lur med samma abonnemang i Tres egen butik så är den låst (enligt säljaren på The Phonehouse).


då är ju den stora frågan om man ska vänta och Sony erkänner och vad phonehouse säger om jag vill lämna in den

#236

Postad 16 mars 2012 - 15:47

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

Hur kan du INTE tycka att skärmen är super bra, jag har lagt grabbens x10i bredvid min xs och det är ju mer än sjumilakliv, du behöver kanske kolla upp synen


Haha ja du, kanske det. Jag var aldrig missnöjd med skärmens bildkvalitet på X10, så det kanske är förklaringen.

#237

Postad 16 mars 2012 - 22:23

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Tecknade 3 abb i onsdags hos Siba, idag ringde han säljaren och beklagade sig, men tydligen har Siba och 3 gjort en miss,och som jag fattade det hela så har dom inte "brandat" telefonen eller hur han menade, så nu skulle jag till kommande vecka lämna tillbaka telefonen, och få en ny !

Han pratade först om att jag skulle få en ny i butik, men sen lät det som att 3 skulle/eller var påväg att skicka mig en telefon, så för att jag inte skulle vara utan lur tills dess, så skulle jag vänta med att lämna in min nuvarande tills dess. Givetvis skulle jag få kompensation...blev lite "tagen på sängen" ,men vad hade hänt om jag redan sagt, att den var såld vidare eller dyligt...vill minnas att säljaren oxå nämnde att min nuvarande skulle nog bli spärrad... :blink:

Har ju testat min på två olika operatörer å det fungerar utan problem, kan jag bara neka egentligen eller vad ska man göra?

Skulle jag få hem en på posten från 3, och sen ha oturen att "tappa bort" min nuvarande...vad händer då :P

#238

Postad 17 mars 2012 - 14:46

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Tja alla glada.
Haft min S i ett par dar nu och upplever det inte alls jobbigt med touchknapparna..
Överlag grymt nöjd och tycker det är ett lyft jämfört med ARC som jag också var nöjd med.

Är det NÅGON SOM VET HUR MAN FÖR ÖVER SMS från en gammal till ny telefon?

#239

Postad 17 mars 2012 - 20:32

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Antingen

Är det NÅGON SOM VET HUR MAN FÖR ÖVER SMS från en gammal till ny telefon?


Testa MyPhoneExplorer. Annars kanske Sonys eget PC Companion eller vad det nu än heter också kan funka .

#240

Postad 17 mars 2012 - 20:33

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Angående Tre:s låsning av telefoner så stod där tidigare på deras hemsida att den var låst under bindningstiden men inte efter. Jag hittar inte den informationen nu men antar att det är vad som gäller fortfarande.

#241

Postad 18 mars 2012 - 10:59

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Angående Tre:s låsning av telefoner så stod där tidigare på deras hemsida att den var låst under bindningstiden men inte efter. Jag hittar inte den informationen nu men antar att det är vad som gäller fortfarande.


Bätte då att köpa Tre:s abonnemang på The Phonehouse. Då är telefonen olåst.
Bifogad fil  Photo 2012-03-16 12 57 50.jpg   1,28MB   7 Antal nerladdningar

#242

Postad 18 mars 2012 - 12:21

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
1080p inspelning i dåligt ljus
http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av twintin, 18 mars 2012 - 12:24.


#243

Postad 18 mars 2012 - 15:08

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

1: Går det att spela .flac-filer i musikspelaren?

Nope, gick inte. Inte med vanliga musikspelaren i alla fall. Finns kanske någon app som fixar det.

#244

Postad 18 mars 2012 - 18:16

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Kan tipsa på att Brodit redan har tagit fram hållare för bilen till Xperia S.
http://brodit.se/pro...peria S&pn=prod

De har löst problemet med kontakten på sidan. Blir nog en beställning snart :rolleyes:

#245

Postad 19 mars 2012 - 09:51

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Hej igen. Jag har ytterligare en fråga. som har med telefonbyte att göra. Har ju dumpat min arc till förmån för S. Nu kan jag inte deleta mitt G-mailkonto i Arcén trots att jag lagt in grabbens G-mail? Någon som vet hur man gör utan att göra em ominstallation av Android??

Kan tipsa på att Brodit redan har tagit fram hållare för bilen till Xperia S.
http://brodit.se/pro...peria S&pn=prod

De har löst problemet med kontakten på sidan. Blir nog en beställning snart :rolleyes:

Står ju inte va den kostar :-(!?

#246

Postad 19 mars 2012 - 10:16

StoraKrokodilen
  • StoraKrokodilen
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

En fråga på denna telefon.

Har en HTC Desire Z just nu som jag egentligen är ganska nöjd med vad gäller mjukvara, skärm, kamera, funktioner, hastighet osv. Däremot är formatet för klumpigt och tangentbordet kan jag klara mig utan.

Därför går jag i funderingarna om att införskaffa mig den nya Xperia S istället. Men frågan är hur kvalitetskänslan är? Desire Z känns som en kvalitetsbit rakt igenon, men är rädd att denna Xperia S känns plastig och alldeles för stor?

Vad tror experterna om att gå från DZ till XS i framförallt avseendet design? :)

Vänta en månad på xperia P, har aluminiumskal och är lite mindre. Kanske passar dig bättre.

#247

Postad 19 mars 2012 - 10:37

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Hej igen. Jag har ytterligare en fråga. som har med telefonbyte att göra. Har ju dumpat min arc till förmån för S. Nu kan jag inte deleta mitt G-mailkonto i Arcén trots att jag lagt in grabbens G-mail? Någon som vet hur man gör utan att göra em ominstallation av Android??

Står ju inte va den kostar :-(!?

Hittade detta på Swedroid:

Återställning av fabriksinställningar är ett alternativ - gå till Inställningar > sekretess > återställ standardinställning (allt data raderas)

Då får du lägga in allt på nytt. Alternativ är att du försöker ta bort hans gamla goggle account - inställningar > konton och synk > klicka på användarens gmail account, tryck på kontot så kommer det upp en ruta nederst "ta bort konto". Då bör hans konto försvinna och sen får du lägga in ett eget för att Google, Market etc skall funka. Bör du ha gjort vid Konfigurationen första gången du satte in kontot.



#248

Postad 19 mars 2012 - 12:28

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Kan tipsa på att Brodit redan har tagit fram hållare för bilen till Xperia S.

Står ju inte va den kostar :-(!?


Man kan beställa den från http://skyddet.nu/

Aktiv hållare för fast installation 795 kr
Aktiv hållare med cig-laddare 595 kr
Passiv hållare (utan laddare) 250 kr

Jag har beställt en aktiv med cig-laddare. Nu återstår att se hur snabba de är att leverera :ph34r:

#249

Postad 19 mars 2012 - 14:27

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Kan tipsa på att Brodit redan har tagit fram hållare för bilen till Xperia S.


Man kan beställa den från http://skyddet.nu/

Aktiv hållare för fast installation 795 kr
Aktiv hållare med cig-laddare 595 kr
Passiv hållare (utan laddare) 250 kr

Jag har beställt en aktiv med cig-laddare. Nu återstår att se hur snabba de är att leverera :ph34r:


Lite billigare...

Tellint.se

#250

Postad 19 mars 2012 - 17:20

Golem
  • Golem
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
är ute efter ett skal / fodral till min xperia S nån som kan rekommendera något bra... ska typ bara användas i jobbet för att skydda kamera lins och för damm, vet ej vilka som passar.... :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.