Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One S

450 svar till detta ämne Xbox One S med 4k Blu-Ray! HDR Gaming! HDR Streaming kvalite!
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 01 december 2016 - 18:00

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Väldigt lockad av det billiga priset cdon kör idag 1990 för one s ink Fifa17.
Har bara så förbaskat svårt att välja om jag ska köra på detta eftersom vi har en 4k TV.

Xboxen har skönare kontroller, snyggare box, inbygd uhd-spelare, men inte äkta 4k ((uppskalad), samt ett sämre spelbibliotek för mig personligen.

Ps4 Pro får man för 3.995 (väldigt dyrt tycker jag), har bättre bild iom äkta 4k, sämre kontroller men bättre spel samt kan bara streama 4k.

Har dessutom en dotter på 6 år som ska kunna hitta speltitlar som passar henne.
Hemma finns också en gammal kinect till 360 som tyvärr inte går att connecta till one s vad jag förstått.

Snälla hjälp mig vad jag ska välja, ångest och panik samtidigt :)

#202

Postad 01 december 2016 - 18:19

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Väldigt lockad av det billiga priset cdon kör idag 1990 för one s ink Fifa17.
Har bara så förbaskat svårt att välja om jag ska köra på detta eftersom vi har en 4k TV.

Xboxen har skönare kontroller, snyggare box, inbygd uhd-spelare, men inte äkta 4k ((uppskalad), samt ett sämre spelbibliotek för mig personligen.

Ps4 Pro får man för 3.995 (väldigt dyrt tycker jag), har bättre bild iom äkta 4k, sämre kontroller men bättre spel samt kan bara streama 4k.

Har dessutom en dotter på 6 år som ska kunna hitta speltitlar som passar henne.
Hemma finns också en gammal kinect till 360 som tyvärr inte går att connecta till one s vad jag förstått.

Snälla hjälp mig vad jag ska välja, ångest och panik samtidigt :)

Jag köpte det enbart för UHD-spelaren, Forza och Halo.
Har varken tv eller förstärkare för 4k, men dock en 4k-kabel :)

#203

Postad 01 december 2016 - 18:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Väldigt lockad av det billiga priset cdon kör idag 1990 för one s ink Fifa17.
Har bara så förbaskat svårt att välja om jag ska köra på detta eftersom vi har en 4k TV.

Xboxen har skönare kontroller, snyggare box, inbygd uhd-spelare, men inte äkta 4k ((uppskalad), samt ett sämre spelbibliotek för mig personligen.

Ps4 Pro får man för 3.995 (väldigt dyrt tycker jag), har bättre bild iom äkta 4k, sämre kontroller men bättre spel samt kan bara streama 4k.

Har dessutom en dotter på 6 år som ska kunna hitta speltitlar som passar henne.
Hemma finns också en gammal kinect till 360 som tyvärr inte går att connecta till one s vad jag förstått.

Snälla hjälp mig vad jag ska välja, ångest och panik samtidigt :)

Äkta 4k? Nu får du läsa på lite om ps4pro. De flesta spelen renderas i 2k och skalas av ps4an upp till 4k. Såklart skarpare än Xbox titlarna men äkta är att ta i för mig...

Ps4 har mer kraft och utvalda titlar kommer flyta bättre eller se snyggare ut.

One s har fysisk 4k spelare, mindre form faktor och billigare.

I övrigt klarar dom samma saker. 4k streamar, hdr

Redigerat av SKIBBE, 01 december 2016 - 18:29.


#204

Postad 01 december 2016 - 19:16

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Äkta 4k? Nu får du läsa på lite om ps4pro. De flesta spelen renderas i 2k och skalas av ps4an upp till 4k. Såklart skarpare än Xbox titlarna men äkta är att ta i för mig...
Ps4 har mer kraft och utvalda titlar kommer flyta bättre eller se snyggare ut.
One s har fysisk 4k spelare, mindre form faktor och billigare.
I övrigt klarar dom samma saker. 4k streamar, hdr


Fortsätt, fortsätt :)
Jag köper självklart mycket hellre ett billigare alternativ.

En intressant fråga är om någon de facto sett skillnad?
Dvs är titlar som Battlefield, Fifa, Nhl osv lika snygga på båda konsollerna?

#205

Postad 01 december 2016 - 19:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Fortsätt, fortsätt :)
Jag köper självklart mycket hellre ett billigare alternativ.

En intressant fråga är om någon de facto sett skillnad?
Dvs är titlar som Battlefield, Fifa, Nhl osv lika snygga på båda konsollerna?

Jag tror man man skall blicka framåt med ps4pro dvs redan släpta titlar har inga krav på sig att släppa en patch för ögongodis eller upplösning. Så inget man skall förvänta sig utan händer det så år det en bonus.

Utan det kommer trilla in nya titlar som har haft med Pro som alternativ i utvecklingen.

Som gejmer hade jag köpt en pro utan att tveka då det är det bästa Sony erbjuder. Sen har ju såklart Xbox sina fördelar med pris och bakåtkompatibilitet som ökar antalet spel om intresset finns. Sen är jag investerad i Xbox live med 65.000 i achivements så att byta till Sony är lixom inget alternativ, blir väl en Scorpio till jul för mig (ms pro motsvarighet)

#206

Postad 01 december 2016 - 19:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0

Väldigt lockad av det billiga priset cdon kör idag 1990 för one s ink Fifa17.
Har bara så förbaskat svårt att välja om jag ska köra på detta eftersom vi har en 4k TV.

Xboxen har skönare kontroller, snyggare box, inbygd uhd-spelare, men inte äkta 4k ((uppskalad), samt ett sämre spelbibliotek för mig personligen.

Ps4 Pro får man för 3.995 (väldigt dyrt tycker jag), har bättre bild iom äkta 4k, sämre kontroller men bättre spel samt kan bara streama 4k.

Har dessutom en dotter på 6 år som ska kunna hitta speltitlar som passar henne.
Hemma finns också en gammal kinect till 360 som tyvärr inte går att connecta till one s vad jag förstått.

Snälla hjälp mig vad jag ska välja, ångest och panik samtidigt :)

 

Spelen är A och O i min åsikt. Många som frågar vet inte vilket spelbibliotek de gillar bäst, men eftersom du redan verkar veta det så bör du ju köpa den med de spel du gillar bäst.

 

Dvs är titlar som Battlefield, Fifa, Nhl osv lika snygga på båda konsollerna?

 

 

Det kommer vara stor skillnad på FIFA 17 t.ex. FIFA 17 är native (äkta) 4K på Pro.

 

Dessutom har redan vanliga PS4 ett prestandaövertag på 50 % mot XB1. Här kan du se vilka spel som är äkta 4K. De flesta är det inte, men uppskalningslösningen är så bra att du ändå kommer märka stor skillnad.

 

Du kommer bli nöjd vilken du än väljer. Varför inte en PS4 slim nu och en Scorpio nästa år ;) ?

 

 

Edit: Jag såg att du dubbelpostade i PS Pro-tråden. Jag gömde den eftersom vi inte kan ha en likadan diskussion i två olika trådar.

 

Du skulle iofs kunna göra en tråd i Spelkonsoler & PC-spel som heter typ PS4 Pro eller Xbox One S? om du vill ha mer input... tror inte vi har någon sådan med de nya konsolerna.


Redigerat av Zoiler, 01 december 2016 - 19:45.


#207

Postad 01 december 2016 - 20:19

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Tack Zoiler för ditt inlägg.
När du säger stor skillnad på ex Fifa som definitivt är en favorit blir jag mer fundersam på om jag ska "snåla" och köpa one s... samtidigt tänker jag att ps4 pro är dubbelt så dyr...

Ps4 Slim går bort endast pga den lilla prisskillnaden upp till Pro.

Jag kan göra en ny tråd på föreslagen plats efter ikväll om jag inte slår till på dagens erbjudande hos cdon, då jag inte vill att dena försvinner.

Och sedan har vi ju eventuella julkampanjer... :)
Fast kampanjer på PS4 Pro under black friday lös med sin frånvaro.

#208

Postad 01 december 2016 - 21:06

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Tack Zoiler för ditt inlägg.
När du säger stor skillnad på ex Fifa som definitivt är en favorit blir jag mer fundersam på om jag ska "snåla" och köpa one s... samtidigt tänker jag att ps4 pro är dubbelt så dyr...

Ps4 Slim går bort endast pga den lilla prisskillnaden upp till Pro.

Jag kan göra en ny tråd på föreslagen plats efter ikväll om jag inte slår till på dagens erbjudande hos cdon, då jag inte vill att dena försvinner.

Och sedan har vi ju eventuella julkampanjer... :)
Fast kampanjer på PS4 Pro under black friday lös med sin frånvaro.

Något lägre i pris kommer inte One S att gå för. Möjligtvis att dom kan släppa 1TB för 2490:-. Men jag är tveksam.

Nu vet vi ju inte hur Scorpio kommer kunna hantera One spel. Om dom kommer kunna bli uppskalade på ett bra sätt. Om dom ens kommer bli spelbara på scorpio.

Men jag tycker att du ska hålla dig till ett val iallafall. Är du intresserad av att köpa Scorpio nästa år, så tycker jag att du ska slå till med en One S. Dels för att hålla dig inom samma tillverkare. Med achiements, vänner på Live (om du/ni kommer köra online) m.m . Sen framför allt att du har en maskin som kan både hantera fysiska och digitala filmer i 4K.

Ev kanske du kan få 1500:- nästa jul för One S i någon inbyteskampanj för Scorpio ( ren spekulation) :)

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 01 december 2016 - 21:07.


#209

Postad 02 december 2016 - 07:28

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jo, Microsoft har sagt att alla Xbox One spel kommer att fungera på Scorpio, även tillbehören.

#210

Postad 02 december 2016 - 09:43

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Jo, Microsoft har sagt att alla Xbox One spel kommer att fungera på Scorpio, även tillbehören.


Ja men då så 👍🏻👌🏻

#211

Postad 02 december 2016 - 11:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Cdon har fortfarande inte skickat min s som jag beställde natten till torsdag? Jag räknade med att den skulle vara hos mig redan idag...

#212

Postad 02 december 2016 - 13:02

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Beställde också av cdon och min är heller inte skickad så avbeställde den. Elgiganten har 1tb med 2 spel för 2490:- så handlar där istället då kan jag hämta den idag dessutom :)



#213

Postad 02 december 2016 - 13:38

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
hmm, jag köpte det paketet för 2990 i tisdags, tror ni man kan besöka butik o få mellanskillnad eller är det lönlöst?

#214

Postad 02 december 2016 - 13:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

hmm, jag köpte det paketet för 2990 i tisdags, tror ni man kan besöka butik o få mellanskillnad eller är det lönlöst?

Jag lipade hos Webhallen när jag köpt en tv till pärona för 10.000 som 2 dagar efter leverans kostade 8000. Dom kunde ej ge mig 2000kr men jag fick dom till godo hos Webhallen. Så far köpte sig lite elverktyg för dom slantarna. Så tycker du ska "lipa"

Redigerat av SKIBBE, 02 december 2016 - 13:41.


#215

Postad 02 december 2016 - 13:47

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Jag lipade hos Webhallen när jag köpt en tv till pärona för 10.000 som 2 dagar efter leverans kostade 8000. Dom kunde ej ge mig 2000kr men jag fick dom till godo hos Webhallen. Så far köpte sig lite elverktyg för dom slantarna. Så tycker du ska "lipa"


Har skickar meddelande till Elgiganten , får se om dom svarar.

På tal om din beställning från CDON så har dom nog precis hunnit skeppa iväg beställningarna från Black Friday, läste ngt om det igår på deras sida.

#216

Postad 02 december 2016 - 13:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har skickar meddelande till Elgiganten , får se om dom svarar.

På tal om din beställning från CDON så har dom nog precis hunnit skeppa iväg beställningarna från Black Friday, läste ngt om det igår på deras sida.

Okey, har väl eg inte bråttom år om jag ska sälja min gamla till jul till nån som missat nåt erbjudandena 🤑

Tänkte utgå ifrån 1300kr saknar kartong och headset, samt tänker behålla hdmi-kabeln. Så kanske sänker till 1200. Sen om man vill ha med fifa17 så lägger man till 200kr. Kan slönga med ett inplastat Sundet för 100kr också. Så kanske det går att komma upp i 1500 😋

#217

Postad 02 december 2016 - 13:55

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Okey, har väl eg inte bråttom år om jag ska sälja min gamla till jul till nån som missat nåt erbjudandena 🤑

Tänkte utgå ifrån 1300kr saknar kartong och headset, samt tänker behålla hdmi-kabeln. Så kanske sänker till 1200. Sen om man vill ha med fifa17 så lägger man till 200kr. Kan slönga med ett inplastat Sundet för 100kr också. Så kanske det går att komma upp i 1500 😋


Du får med en HDMI 👍🏻
Ringde precis Elgiganten, och dom hade 30dagars prisgaranti mot sig själva. Så lär åka upp dit innan dom stänger idag för att kunna nyttja prisgaranti på dagens kampanj.

#218

Postad 02 december 2016 - 14:20

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Cdon har fortfarande inte skickat min s som jag beställde natten till torsdag? Jag räknade med att den skulle vara hos mig redan idag...

3-7 dagars leveranstid står det på sidan.
Det jag beställde i Onsdags på förmiddagen skickades idag...

#219

Postad 03 december 2016 - 17:40

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Nyss införskaffat ett Xbox S. Hoppade in från 360 till S:et.

 

Första intryck:

+ Wow vad ljudlöst det är. Trodde det var trasigt första gången jag startade upp det så tyst var det

+ Mindre än 360:et, inte mycket men

+ BF1 ser väldigt snyggt ut, och då har inte jag ens en 4K tv..

 

- Menyerna, jag fattar inget. Vad har de gjort?!

- Kontrollen känns sådär, delvis lite kantig som. Kanske är vanesak?



#220

Postad 03 december 2016 - 20:26

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Nu när jag lärt mig dem tycker jag det mesta är smidigare på Xbox One jämfört med 360. Spelar mest spel och har de jag spelar oftast pinnade så de går att komma åt snabbt och enkelt.

Lite samma med kontrollen, 360 kontrollen känns inte alls lika bra längre efter att ha använda den nya. Ännu större skillnad sen jag fick en Elite. 😊

#221

Postad 18 december 2016 - 19:37

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Hej, 

 

Jag köpte idag en (min första xbox) one s, främst för att använda den som UHD BD spelare.

 

Jag har allt som behövs för en komplett "UHD Kedja".. TV, förstärkare etc.

 

Men jag blir inte klok på Xboxens ljudinställningar? Jag har valt Bitstream ut (då jag vet att den uppdaterats med Atmos Bitstream nu).. men det finns även en kolumn där man måste välja DTS eller Dolby Digital, varför? Och vad innebär det man väljer i den kolumnen?

 

Nu tex när jag kör en UHD film så står det enbart "DTS" eller "Dolby Digital" i reciverns display, är det någon som kan och har lust att tipsa mig om hur jag ska göra för att ställa in konsollen rätt för Atmos/DTS X/Dolby True HD etc.

 

Mvh

Synthesis 



#222

Postad 18 december 2016 - 20:14

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Bitstream har du bara tillgång till om du är med i Xbox preview program. Om du är med där och har senaste mjukvaran så hittar du istället denna inställning under "skiva och blu-ray" under inställningar. Välj blu-ray och sedan "låt min förstärkare avkoda ljud (beta)".

#223

Postad 18 december 2016 - 20:36

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Bitstream har du bara tillgång till om du är med i Xbox preview program. Om du är med där och har senaste mjukvaran så hittar du istället denna inställning under "skiva och blu-ray" under inställningar. Välj blu-ray och sedan "låt min förstärkare avkoda ljud (beta)".

 

Tack för svar!

 

Jag vet inte vad Xbox preview program är men ska kolla upp detta direkt.



#224

Postad 18 december 2016 - 21:37

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Jag har nu installerat detta preview program, men får inte upp några nya menyer eller något alls.. vad är det jag missar tro?



#225

Postad 18 december 2016 - 22:59

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Har läst på mer, och det verkar som om man helt enkelt får vänta ett tag, ända upp till 24h för att den nya rutan ska dyka upp i inställningarna... maskinen går varm just nu, men imorgon kanske det har dykt upp  :)



#226

Postad 18 december 2016 - 23:04

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Att göra en "Reboot" skulle få fram den nya inställningen direkt, men är osäker på hur man gör det, och om man då går miste om det man laddat hem etc? Så jag avvaktar lite till...



#227

Postad 18 december 2016 - 23:09

Hellfear
  • Hellfear
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
En reboot är väl bara en omstart av enheten.

#228

Postad 19 december 2016 - 00:17

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Ok, jag trodde dom menade en mer omfattande "reboot"  :)

 

Jag har startat om den flera gånger utan resultat, men får ta detta imorgon... man är ju inte den främste i universum på att handha xbox då det är min första... 


Annars tycker jag både maskin och kontroll och kvalitet känns helt ok! Bättre än PS4 (som äldste grabben kör)



#229

Postad 19 december 2016 - 00:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag är inte så påläst om insider programmet, men måste man inte få en invite, och även om man har en så tar dom väl inte emot nya i någon vidare hög takt för "system update preview"s sen en tid tillbaka? Här får någon annan bekräfta eller dementera som är med.

#230

Postad 19 december 2016 - 09:23

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Ok :o  :wacko:

 

Om så är fallet så är jag alltså inte just nu befogad att kunna köra Bitstream ut för Atmos etc? (Alltså så att rätt ljudspår står i Reciverns fönster)

 

Finns det någon annan kunnig på Microsoft/One S som har mer info i ämnet?

 

Imorses när jag satte på konsollen så kunde jag fortfarande inte bocka i något nytt val, alltså inget nytt i menyn hade dykt upp... så tråkigt.



#231

Postad 19 december 2016 - 10:20

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Jag är inte så påläst om insider programmet, men måste man inte få en invite, och även om man har en så tar dom väl inte emot nya i någon vidare hög takt för "system update preview"s sen en tid tillbaka? Här får någon annan bekräfta eller dementera som är med.


Man gjorde väl detta offentligt för alla för ett litet tag sedan?
Tror man bara laddar ned appen och aktiverar detta.

#232

Postad 19 december 2016 - 10:58

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Isf ska man väl bara välja rätt "program" i insider hub?

#233

Postad 19 december 2016 - 11:18

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Någon som har lust att testa hemma på eran maskin så hade det varit uppskattat.

 

Jag får det verkligen inte att fungera/få upp det alternativet i menyn.



#234

Postad 19 december 2016 - 11:59

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Kanske det är "den tomma rutan" inne i programmet som dom själva nämner som ett fel när man är inne i appen, som gör att jag inte kan välja just det programmet? Och därför således inte får denna möjlighet i menyn... surt isf.

 

Då är ju frågan hur lång tid det tar för MS att fixa det?



#235

Postad 19 december 2016 - 12:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Kanske det är "den tomma rutan" inne i programmet som dom själva nämner som ett fel när man är inne i appen, som gör att jag inte kan välja just det programmet? Och därför således inte får denna möjlighet i menyn... surt isf.

Då är ju frågan hur lång tid det tar för MS att fixa det?


Det är bekräftat, så det kommer till alla när det är klart, och att det finns i insider programmet så lär det inte dröja en evighet iaf. Men ingen kan säga om det tar veckor eller månader. Det kommer iaf!

Trist om du köpte xboxen och blivit sagd att den redan fixar det när det bara är i test stadiet än så länge.

#236

Postad 19 december 2016 - 12:20

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Det är bekräftat, så det kommer till alla när det är klart, och att det finns i insider programmet så lär det inte dröja en evighet iaf. Men ingen kan säga om det tar veckor eller månader. Det kommer iaf!

Trist om du köpte xboxen och blivit sagd att den redan fixar det när det bara är i test stadiet än så länge.

 

Ja jag trodde den fixade detta, och det "gör" den ju också, bara det att det är lite "ostabilt" just nu då.. typiskt.

 

Jaja bara att hålla koll på hur dom löser detta framöver.

 

Tack för all support!



#237

Postad 10 januari 2017 - 20:55

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Ingen vidare fart i denna tråden 😊
Ett tips. Såg att Gamestop säljer 500 gb varianten inkl fifa, en uhd-film (Suicide Squad) och 2 kontroller för 2.495:-

#238

Postad 10 januari 2017 - 21:14

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Fullt upp att använda den 😋

#239

Postad 10 januari 2017 - 22:46

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Fullt upp att använda den

 

Så många spel, så lite tid  :(  :D 



#240

Postad 10 januari 2017 - 22:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Så många spel, så lite tid :( :D


Ja nästan så backloggen är ångest framkallande 😋

#241

Postad 11 januari 2017 - 09:44

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Ja nästan så backloggen är ångest framkallande 😋


Full steam ahead...

#242

Postad 28 januari 2017 - 23:29

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Jag går i tankarna att uppgradera till en Xbox One S.
Har idag en gammal hederlig Xbox 360 Elite.

Hur ska jag tänka vid valet av hårddiskstorlek?
En del föredrar 500Gb och sedan kompletterar med en större USB3-hårddisk.
En del kör med 1 eller 2TB och är nöjda med det.

 

Jag har inte för avsikt att köpa massor av spel online som lagras på hårddisken.
Är absolut ingen en storspelare.. det blir lite spel nångång ibland.

Hur långt räcker 500Gb ungefär? För en "normalanvändare"

 

Önskar råd.



#243

Postad 28 januari 2017 - 23:35

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

köp stor hdd, spelen slukar utrymme. 

jag spelar inte mycket men min 500 är f.n snart full. 


Redigerat av mrgorgo, 28 januari 2017 - 23:35.


#244

Postad 28 januari 2017 - 23:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Även fysiska spel måste installeras och tar samma utrymme som ett nedladdat spel. Spelen tar 30-50GB typisk med vissa undantag med DLC så kan. De ta 100GB att slippa hålla på med skivor är underbart! 100% downloads denna generationen.

En extern USB kan var snabbare än den i tärna disken,så är du någon som bryr sig om laddtiderna så kan det funka som en uppgradering för upplevelsen. Rör sig dock om 1-10sek som vanligast kanske.

Redigerat av SKIBBE, 28 januari 2017 - 23:39.


#245

Postad 29 januari 2017 - 00:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 009 inlägg
  • 0

Jag har inte för avsikt att köpa massor av spel online som lagras på hårddisken.

Är absolut ingen en storspelare.. det blir lite spel nångång ibland.

Hur långt räcker 500Gb ungefär? För en "normalanvändare"

 

Önskar råd.

 

Det beror helt på hur mycket spel du köper och vilka. Jag har 500 GB i min och har väl plats för en 15 spel på hårddisken samtidigt. Jag tar bort spel som jag inte spelar om jag får platsbrist, går att ladda ner dem igen om man vill (men det gör jag aldrig ändå så...).

 

Vissa spel är stora, som Halo 5 som låg på 60 GB först och sedan upp emot 100 GB lr mer med all DLC. Andra normala spel tar mellan 10-30 GB och sedan har vi småspelen som bara är några GB.

Här har du en bra sida som visar storleken på massa spel: https://www.finder.c...e-install-sizes

 

Du klarar dig på 500.



#246

Postad 29 januari 2017 - 11:21

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Förutsatt att du inte skulle störa dig jättemycket på en extern hårddisk bredvid xboxen så skulle jag köpa en 500GB om du inte hittar något jättebra erbjudande på en med större. Sen kan du om du märker att de spel du spelar tar mer plats köpa en extern hdd på 1-2TB. Antingen 7200rpm för bättre laddtid i vissa spel eller 5400rpm om du vill slippa separat strömsladd för hårddisken.


#247

Postad 30 januari 2017 - 13:49

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Bara att slå till. Endast idag!

http://www.webhallen...b&pass=facebook

Edit: var lite snabb med posten, det var "vanliga" modellen.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 30 januari 2017 - 15:03.


#248

Postad 30 januari 2017 - 14:24

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Det där är ingen S som tråden handlar om.

#249

Postad 30 januari 2017 - 22:16

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Dagens i-landsproblem!

 

Har ni något knep för att undvika att få en stor jäkla blåsa på tummen efter att ha spelat mycket? :)

Kontrollerna är grymt sköna men när jag lirar NHL17 och lever mig in i spelet och vill att gubben ska åka snabbare så får jag sjukt ont i vänster tumme.

Känns som man borde kunna byta ut gummit till något mjukare :) men risken är att man tappar spelkänslan.



#250

Postad 30 januari 2017 - 22:58

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Tack snälla ni för era förslag och tips till mig!

Då lutar det nog åt en 500Gb version.
Jag har inga problem med extern hårddisk med eller utan strömadapter.

Jag bor ändå själv och är singel så jag gör vad jag vill :)


Dagens i-landsproblem!

 

Har ni något knep för att undvika att få en stor jäkla blåsa på tummen efter att ha spelat mycket? :)

Kontrollerna är grymt sköna men när jag lirar NHL17 och lever mig in i spelet och vill att gubben ska åka snabbare så får jag sjukt ont i vänster tumme.

Känns som man borde kunna byta ut gummit till något mjukare :) men risken är att man tappar spelkänslan.

Till dig har jag ett tips, det finns en handkontroll som heter Elite. Kostar dock runt 1000kr.. men den kan du byta ut både spakar och grepp på.
Kanske kan vara värt för dig? Om inte annat kanske det går att beställa nytt gummi på ebay och skruva upp handkontrollen själv?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.