Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aktuella inbyteskampanjer

1067 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 21 oktober 2009 - 00:13

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

Bra pris på TNA, dock lite sämre på mirrors edge :angry:

skulle bytt mot MW2 jag, fast å andra sidan så tror jag Avatar blir grymt kul att lira!

//najkks


Orkade inte lete efter de bästa prisen utan tog hyggliga. Visst någon femtiolapp hit och dit gick säkert att fixa :D

jo jag vet, avatar verkar ju hur grymt som helst. Älskar dessutom genren, får en nostalgifeeling från Starship Troopers av någon anledning. :P Älskar Call of Duty på datorn men älskar ännu mer Baldurs Gate men är lite skeptiskt till hur kontrollerna kommer att fungera på Dragon Age men annars verkar det ganska likt BG. Blir väl att man bestämmer sig när man är där.

Redigerat av Illyren, 21 oktober 2009 - 00:14.


#202

Postad 21 oktober 2009 - 00:53

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Orkade inte lete efter de bästa prisen utan tog hyggliga. Visst någon femtiolapp hit och dit gick säkert att fixa :D

jo jag vet, avatar verkar ju hur grymt som helst. Älskar dessutom genren, får en nostalgifeeling från Starship Troopers av någon anledning. :P Älskar Call of Duty på datorn men älskar ännu mer Baldurs Gate men är lite skeptiskt till hur kontrollerna kommer att fungera på Dragon Age men annars verkar det ganska likt BG. Blir väl att man bestämmer sig när man är där.


COD är ju iaf. riktigt skoj på ps3an, dragon age förbokade jag lite på "vinst och förlust",
ingen direkt koll på hur spelet är.. men man får väl se på releasedagen :angry:

däremot MW2 kommer bli en höjdare, inget snack om saken!

tror jag hittade nåt av spelen du köpte fast ca. 40kr billigare,
sedan tillkommer väl en viss fraktkostnad från cdon också va?

//najkks

#203

Postad 21 oktober 2009 - 10:07

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

COD är ju iaf. riktigt skoj på ps3an, dragon age förbokade jag lite på "vinst och förlust",
ingen direkt koll på hur spelet är.. men man får väl se på releasedagen :angry:

däremot MW2 kommer bli en höjdare, inget snack om saken!

tror jag hittade nåt av spelen du köpte fast ca. 40kr billigare,
sedan tillkommer väl en viss fraktkostnad från cdon också va?

//najkks


sa ju det, 50 kr hit och dit om man anstränger sig;),

hade kampanjkod från CSn-kortet som ger gratis frakt en gång i veckan på CDon. Tror det är gratis om det är över 500 kr i vilken fall.

Vad tror du om Avatar the game?

#204

Postad 21 oktober 2009 - 10:21

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

sa ju det, 50 kr hit och dit om man anstränger sig;),

hade kampanjkod från CSn-kortet som ger gratis frakt en gång i veckan på CDon. Tror det är gratis om det är över 500 kr i vilken fall.

Vad tror du om Avatar the game?


Kom på att jag också har CSN.. kampanjkod dvs (?)

köpte TNT (eller vad det hette) för ca. 95kr/st import.. så det är ju i princip samma pris!

dessvärre fick jag ju bittert erfara att man endast får byta in till ett "ex" per kund av förbokningsbara kampanjspelen på gamestop, men då kan man ju skicka in halva släkten också, att ta varsitt ex :angry:

tror avatar blir en höjdare, kollat lite på trailers på nätet och det verkar ruggigt läckert!
helt klart ett köp, betänk att du kanske betalar max 250kr för inbytesspelen du köpte, +1kr,
medans nypriset garanterat kommer hamna kring 600 - 700kr!

sedan har du ju ett bra försäljningsläge, om du inte skulle vilja behålla spelet själv dvs! :D

//najkks

#205

Postad 21 oktober 2009 - 10:56

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

Kom på att jag också har CSN.. kampanjkod dvs (?)

köpte TNT (eller vad det hette) för ca. 95kr/st import.. så det är ju i princip samma pris!

dessvärre fick jag ju bittert erfara att man endast får byta in till ett "ex" per kund av förbokningsbara kampanjspelen på gamestop, men då kan man ju skicka in halva släkten också, att ta varsitt ex :angry:

tror avatar blir en höjdare, kollat lite på trailers på nätet och det verkar ruggigt läckert!
helt klart ett köp, betänk att du kanske betalar max 250kr för inbytesspelen du köpte, +1kr,
medans nypriset garanterat kommer hamna kring 600 - 700kr!

sedan har du ju ett bra försäljningsläge, om du inte skulle vilja behålla spelet själv dvs! :D

//najkks


hmm, bara ett ex per kund. Blir väl och släpa me ett par grabbar så fixar det sig nog :P

Jo tyckte också trailern verkade riktigt grym.

#206

Postad 21 oktober 2009 - 11:25

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

hmm, bara ett ex per kund. Blir väl och släpa me ett par grabbar så fixar det sig nog :P

Jo tyckte också trailern verkade riktigt grym.


Jupp

dock hann jag boka 2 ex. av uncharted 2 innan de blev extremt petiga med det där..
fast å andra sidan behöver man ju bara köpa ett ex. av varje spel till sig själv! :angry:

har inte hunnit förboka avatar ännu, men det är nog dags snart,
risken kanske inte är överhängande att TNP och NHL 2k9 dyker upp på exkluderingslistan i Okt..
men man vet ju aldrig, skall kika in på cdon.com och köpa på mig några ex. av det redan nu ev!

Edit:.. kollade upp prisskillnaden på tex. TNP och jag får 2ex. för 169kr (inkl frakt)
så om jag bara hittar ett liknande spel billigt blir det ju 170kr för tex Battlefield Bad Company 2 :D

//najkks

Redigerat av Unregisterededb978dd, 21 oktober 2009 - 11:33.


#207

Postad 21 oktober 2009 - 11:28

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

Jupp

dock hann jag boka 2 ex. av uncharted 2 innan de blev extremt petiga med det där..
fast å andra sidan behöver man ju bara köpa ett ex. av varje spel till sig själv! :angry:

har inte hunnit förboka avatar ännu, men det är nog dags snart,
risken kanske inte är överhängande att TNP och NHL 2k9 dyker upp på exkluderingslistan i Okt..
men man vet ju aldrig, skall kika in på cdon.com och köpa på mig några ex. av det redan nu ev!

//najkks


aha men då är det ju lungt. Trodde man endast kunde bestället ett spel för varje konsol. Ska inte sälja eller något.

#208

Postad 21 oktober 2009 - 11:35

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

aha men då är det ju lungt. Trodde man endast kunde bestället ett spel för varje konsol. Ska inte sälja eller något.


Nejdå, via gamestop är det "ett ex. per kund" men givetvis av varje spel om man vill..
btw. så struntar de i kassan om man tar med en polare som står bredvid och beställer,
det viktiga var att det inte gick på samma personnummer, om man kör 2 ex. av ett och samma spel!

//najkks

#209

Postad 21 oktober 2009 - 19:15

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Det som kan vara intressant är att man får call of juarez - bound in blood mot 1 spel i inbyte rakt av.
Kan ta ett foto på exkluderingslistan när jag kommer hem från jobbet.
Dock var dom redan griniga i butiken jag var på igår :unsure: Hade tydligen fått in otroliga mängder av skate och need for speed pro street redan igår som var första dagen :rolleyes:


Det där låter väldigt intressant. Mer info tack!

#210

Postad 21 oktober 2009 - 19:17

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Det där låter väldigt intressant. Mer info tack!


Bytet Juarez - inbytesspel gäller inte på gamestop va?

Kanske är på Game?

damn.. jag som köpte det precis när det kom, suck..

//najkks

#211

Postad 21 oktober 2009 - 19:25

kerren
  • kerren
  • Mästare

  • 2 776 inlägg
  • 0
jepp det gäller på game

#212

Postad 21 oktober 2009 - 19:28

Blu-ray collector
  • Blu-ray collector
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Bytet Juarez - inbytesspel gäller inte på gamestop va?

Kanske är på Game?

damn.. jag som köpte det precis när det kom, suck..

//najkks


Nej det gäller bara på Game,var där igår och bytte in ett need for speed prostreet mot det

#213

Postad 21 oktober 2009 - 19:35

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Nej det gäller bara på Game,var där igår och bytte in ett need for speed prostreet mot det


Surt sa räven.. när närmsta game ligger 10mil bort :rolleyes:
fast å andra sidan så har jag ju spelet redan.. och tveksamt om det går att kränga dyrt :unsure:

//najkks

#214

Postad 21 oktober 2009 - 19:46

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Nej det gäller bara på Game,var där igår och bytte in ett need for speed prostreet mot det


Ok så den finns inte med på deras lista?
Hur ofta uppdaterar dom lista så man slipper sitta med skitspelet hemma? Blir nog ett köp från cdon

#215

Postad 21 oktober 2009 - 19:48

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Ok så den finns inte med på deras lista?
Hur ofta uppdaterar dom lista så man slipper sitta med skitspelet hemma? Blir nog ett köp från cdon


CDON var hyffsat billigare på TNA impact, vilket funkar fint att byta mot Juarez i vinst :rolleyes:

//najkks

#216

Postad 21 oktober 2009 - 20:05

Blu-ray collector
  • Blu-ray collector
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
nya inbytesguiden från Game


http://viewer.zmags....3ac#/434183ac/2

#217

Postad 21 oktober 2009 - 20:28

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Game har dom sämsta dealen.. med undantag mot call of juarez... men det spelet verkar vara skit tråkig.. och floppade troligtvis .. för om game rear ut ett relativt nytt spel så borde man börja undra.

Sedan såg jag att om man byter in ett populärt NYTT spel som man köpt för drygt 500-600kr för någon vecka sedan så får man köpa MW2 för halvapriset.. dock så står det inte vad ordinarie priset ligger på hos dom.. förmodligen 799kr, så får man köpa den för 399,5kr.

#218

Postad 21 oktober 2009 - 20:44

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Game har dom sämsta dealen.. med undantag mot call of juarez... men det spelet verkar vara skit tråkig.. och floppade troligtvis .. för om game rear ut ett relativt nytt spel så borde man börja undra.

Sedan såg jag att om man byter in ett populärt NYTT spel som man köpt för drygt 500-600kr för någon vecka sedan så får man köpa MW2 för halvapriset.. dock så står det inte vad ordinarie priset ligger på hos dom.. förmodligen 799kr, så får man köpa den för 399,5kr.


Sant, många dealar är ju "byt in 3 mot 1", vilket genererar trevliga pengar till dem..
men frågan är ju - hur kan de ens konkurrera med gamestops kampanjerbjudanden?

//najkks

#219

Postad 21 oktober 2009 - 21:04

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Sant, många dealar är ju "byt in 3 mot 1", vilket genererar trevliga pengar till dem..
men frågan är ju - hur kan de ens konkurrera med gamestops kampanjerbjudanden?

//najkks


Alla är inte lika "upplysta" som oss nördar här på forat samt så har dom i en del mindre städer hela marknaden för sig själva.

#220

Postad 21 oktober 2009 - 21:06

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
När jag skulle hämta ut uncharted 2 så var det ingen som köade utanför game iaf... alla stod vid andra sidan på att gamestop skulle öppnas :rolleyes: (sthlm)

Själv har jag valt att boka MW2 på elgiganten till full pris istället.. dels för att det är inga höjdar inbytes deal någonstans men även för att det finns en pytte liten chans att man kanske får hem spelet någon dag tidigare än officiella releaset :unsure: Eftersom den släpps på onsdag så kanske eg skickar ut den redan på fredag för att vara säker på att alla får hem spelet lagom till release.

Lite långsökt.. men u never know :D

Redigerat av Unregistered1232, 21 oktober 2009 - 21:08.


#221

Postad 21 oktober 2009 - 22:41

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
hur noggranna är de på att titta efter repor på skivorna?

#222

Postad 22 oktober 2009 - 08:59

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

hur noggranna är de på att titta efter repor på skivorna?


Inte så noga, tror dock det varierar mycket från butik till butik.
Men om spelet fungerar fint i din PS3:a så lär det inte vara några problem så länge inte det är en fet repa över hela skivan.
Försök iaf, du har ju inget att förlora :rolleyes:

Redigerat av Unregistered47dd50e5, 22 oktober 2009 - 09:02.


#223

Postad 22 oktober 2009 - 09:11

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Inte så noga, tror dock det varierar mycket från butik till butik.
Men om spelet fungerar fint i din PS3:a så lär det inte vara några problem så länge inte det är en fet repa över hela skivan.
Försök iaf, du har ju inget att förlora :rolleyes:


De tittar i princip varken på skiva eller manual, öppnar endast och kollar att skivan ligger med!

detta kan förstås variera från ställe till ställe..

//najkks

#224

Postad 22 oktober 2009 - 10:31

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

De tittar i princip varken på skiva eller manual, öppnar endast och kollar att skivan ligger med!

detta kan förstås variera från ställe till ställe..

//najkks


Jo det är sant, men butiken här i Kalmar så tittar de väldigt noga. En polare som skulle byta ett spel han spelat en gång fick inte byta p.g.a. en synlig repa. :)

#225

Postad 22 oktober 2009 - 12:52

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Jo det är sant, men butiken här i Kalmar så tittar de väldigt noga. En polare som skulle byta ett spel han spelat en gång fick inte byta p.g.a. en synlig repa. ;)


Oh jeez.. då var de väldigt petiga, fast jag brukar komma in med split nya spel så :)
killen före i kassan (yngre invandrargrabb på 13år) skulle byta in ett ex. av "singstar",
och blev nekad för han hade varit där dagen innan med ett helt nytt ex. också ;)

han förklara det med att det ena var hans och det andra hans brorsas..
men det osade ju stöldgods lång väg, hehe :D

själv lämnade jag in 5ex av nhl och 5 ex av simpsons utan några konstigheter!

någon som har nått humm om vilka spel som kommer i nov. på gamestops exkluderingslista?

//najkks

#226

Postad 22 oktober 2009 - 18:33

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

Oh jeez.. då var de väldigt petiga, fast jag brukar komma in med split nya spel så :)
killen före i kassan (yngre invandrargrabb på 13år) skulle byta in ett ex. av "singstar",
och blev nekad för han hade varit där dagen innan med ett helt nytt ex. också ;)

han förklara det med att det ena var hans och det andra hans brorsas..
men det osade ju stöldgods lång väg, hehe :D

själv lämnade jag in 5ex av nhl och 5 ex av simpsons utan några konstigheter!

någon som har nått humm om vilka spel som kommer i nov. på gamestops exkluderingslista?

//najkks



var idag och bytte, 4 PS3 spel var nya och 2 Wii spel var använda med en del repor. Dock var det en brud som stod där idag helt själv och hon brydde sig inte att titta utan öppnade endast dem.

#227

Postad 22 oktober 2009 - 19:24

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

var idag och bytte, 4 PS3 spel var nya och 2 Wii spel var använda med en del repor. Dock var det en brud som stod där idag helt själv och hon brydde sig inte att titta utan öppnade endast dem.

Klagas det på repor är det nog bara att försöka igen med nästa expedit eller en annan butik om man råkar ha tur att bo där de ligger vägg i vägg (som i gbg).
Skulle vara taskigt om man handlade beg på gamestop som man sedan omgående försöker byta in och blir nekad p.g.a repa, hmmmm....

#228

Postad 22 oktober 2009 - 19:45

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
alltså hur vet de att spelen fungerar ens? De verkar ju inte testa de direkt. Är det i sådana fall när någon köper dem och klagar?

#229

Postad 22 oktober 2009 - 20:27

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

alltså hur vet de att spelen fungerar ens? De verkar ju inte testa de direkt. Är det i sådana fall när någon köper dem och klagar?


Ja inte katten testar de väl i butiken iaf :)
skulle tro att det är ytterst få spel de får in som är ospelbara pga. skicket

eller så kan de ju mycket väl ha en slip i butiken som fixar ytligare skiktproblem..
själv köper jag inga beg. spel där om det inte gäller för att byta in direkt i butik :)

//najkks

#230

Postad 22 oktober 2009 - 20:53

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

Ja inte katten testar de väl i butiken iaf :)
skulle tro att det är ytterst få spel de får in som är ospelbara pga. skicket

eller så kan de ju mycket väl ha en slip i butiken som fixar ytligare skiktproblem..
själv köper jag inga beg. spel där om det inte gäller för att byta in direkt i butik :)

//najkks


Nej men jag menar, jag lämnade in ett Wii-spel som man kan få under 100 kr och som endast fungerar mellan 1-10 minuter + ett annat Wii spel för 70-150kr och tillsammans med 199kr bytte in dem mot ett spel som kostar 649kr. Nästa som köper mitt defekta spel kommer att klaga och då ringer de till mig och då säger jag bara att det fungerade perfekt när jag lämnade in det och eftersom de inte testade har de inga bevis på att det inte gjorde det.

säger bara det

#231

Postad 22 oktober 2009 - 20:59

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Varför skulle de ringa till dig?
Tror du de märker varje spel de får in eller?

#232

Postad 22 oktober 2009 - 20:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Nej men jag menar, jag lämnade in ett Wii-spel som man kan få under 100 kr och som endast fungerar mellan 1-10 minuter + ett annat Wii spel för 70-150kr och tillsammans med 199kr bytte in dem mot ett spel som kostar 649kr. Nästa som köper mitt defekta spel kommer att klaga och då ringer de till mig och då säger jag bara att det fungerade perfekt när jag lämnade in det och eftersom de inte testade har de inga bevis på att det inte gjorde det.

säger bara det


De tar ju en viss risk men med tanke på att de sätter vissa priser rätt höga så gör de ingen förlust iaf,
bytte in nya spel jag själv hittat för 90kr/st, och de på gamestop hade samma i hyllan för 279kr :)

//najkks

#233

Postad 22 oktober 2009 - 22:08

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

...eller så kan de ju mycket väl ha en slip i butiken som fixar ytligare skiktproblem...

//najkks

På Game kan man ju betala 40kr för en slipning. Det lär ju fortfarande bli billigare om man använder spelet i en inbytes-kampanj.

Varför skulle de ringa till dig?
Tror du de märker varje spel de får in eller?

De tar alltid telefonnummer på ett kvitto, så det kan mycket väl vara så att de ringer en för en sådan sak. Alternativt bara för att man ska tro det och inte våga byta in ett defekt spel. :)


Har en fråga också. Betalar Gamestop verkligen 250 spänn för Folklore? Jag köpte det på rea för 150kr, någon gång på Game. Det står på kvittot från när jag förbokade Borderlands och Dragon Age: Folklore -250,00. Alla andra spel stod det också 250kr på.
Skriver dem 250kr på alla spel när man använder ett förbokningserbjudande? Man känner ju sig lite blåst när man inser att man bara sparade ~200kr på båda spelen tillsammans :/. Känns inte lika värt det längre, menar jag.

Redigerat av Unregistered1689, 22 oktober 2009 - 22:25.


#234

Postad 22 oktober 2009 - 22:27

kerren
  • kerren
  • Mästare

  • 2 776 inlägg
  • 0

På Game kan man ju betala 40kr för en slipning. Det lär ju fortfarande bli billigare om man använder spelet i en inbytes-kampanj.


De tar alltid telefonnummer på ett kvitto, så det kan mycket väl vara så att de ringer en för en sådan sak. Alternativt bara för att man ska tro det och inte våga byta in ett defekt spel. :)


Har en fråga också. Betalar Gamestop verkligen 250 spänn för Folklore? Jag köpte det på rea för 150kr, någon gång på Game. Det står på kvittot från när jag förbokade Borderlands och Dragon Age: Folklore -250,00. Alla andra spel stod det också 250kr på.
Skriver dem 250kr på alla spel när man använder ett förbokningserbjudande? Man känner ju sig lite blåst när man inser att man bara sparade ~200kr på båda spelen tillsammans :/. Känns inte lika värt det längre, menar jag.


beror lite på vilken gamestop har jag märkt vissa har 255 på alla å har rabatterat spelet till 511kr
och vissa har som du säger 250 för alla och rabatterat spelet till 501 kr anledningen till att de gör så förstår jag inte riktigt

#235

Postad 23 oktober 2009 - 08:04

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

På Game kan man ju betala 40kr för en slipning. Det lär ju fortfarande bli billigare om man använder spelet i en inbytes-kampanj.


De tar alltid telefonnummer på ett kvitto, så det kan mycket väl vara så att de ringer en för en sådan sak. Alternativt bara för att man ska tro det och inte våga byta in ett defekt spel. :)


Har en fråga också. Betalar Gamestop verkligen 250 spänn för Folklore? Jag köpte det på rea för 150kr, någon gång på Game. Det står på kvittot från när jag förbokade Borderlands och Dragon Age: Folklore -250,00. Alla andra spel stod det också 250kr på.
Skriver dem 250kr på alla spel när man använder ett förbokningserbjudande? Man känner ju sig lite blåst när man inser att man bara sparade ~200kr på båda spelen tillsammans :/. Känns inte lika värt det längre, menar jag.


Som Kerren skrev så är det alltid så de gör,
dvs. lämnar du in 2st "beg-spel" så får du 250kr/st i inbytesvärde..

sedan när du förbokar det nya spelet så lägger de 500kr i "köp-kostnad",
vilket resulterar i ett + / - 0 -scenario då 2x250kr tar ut 500kr! :)

att man däremot sedan betalar 1kr när man hämtar ut.. no clue faktiskt!
har däremot märkt att jag inte behöver betala i förskott, utan kan göra det vid release,
bekvämt när det gäller 199kr -spel som Tekken 3, Borderlands m.fl.

//najkks

Edit:.. kan nämna att jag var där med NHL 2k9 och simpsons, de gav jag ca. 210kr för totalt!
ett "nytt" spel hos dem, ta tex. RE5 låg väl närmare 600 - 650kr vid release, då sparade jag alltså ca. 400kr!

men å andra sidan, om jag bytt in dem mot cash så hade jag nog inte fått ut mer än 130kr/st max!

Redigerat av Unregisterededb978dd, 23 oktober 2009 - 08:07.


#236

Postad 23 oktober 2009 - 15:09

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Skönt. Då känner jag mig inte lika lurad längre :D.

Tack.

Hämtade förresten ut Borderlands nyss via ett förbokningserbjudande. Ska precis sätta i spelet i maskinen nu. Tror det kommer bli helgrymt!

#237

Postad 23 oktober 2009 - 15:35

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Angående att dom tar namn vid inbyte..
Jag frågade dom om detta sist på gamestop, tydligen är dom enligt lag skyldiga att ta namn på inbytesvaror (spel i detta fallet) eftersom dom måste kunna redovisa vart dom fått grejorna ifrån... låter iofs rätt vettigt, skulle ju kunna gå att kränga diverse stöldgods annrs osv osv

#238

Postad 23 oktober 2009 - 16:47

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Skönt. Då känner jag mig inte lika lurad längre :D.

Tack.

Hämtade förresten ut Borderlands nyss via ett förbokningserbjudande. Ska precis sätta i spelet i maskinen nu. Tror det kommer bli helgrymt!



Skriv gärna vad du tyckte om det, har just hämtat mitt men hinner inte snurra skivan förrän senare i helgen!

//najkks

#239

Postad 23 oktober 2009 - 17:48

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
En liten varning bara hos GAME går det inte att byta in sportspel som är 09 endast 10.
Var inne idag och bytte in spel köpta från mymemory, finns billiga där fortfarande!

Tyvärr så ökade det bara till min stressnivå. Har Uncharted 2, Call of Juarez och Brutal Legend hemma. Har även Modern Warfare 2, The Saboteur, Assassin Creed 2 och Dragon Age på väg.

Problemet är jag inte har tid att spela något på minst en månad som det ser ut nu.
Varför är det alltid så att när man har tid så finns det inga spel och när man är upptagen så finns det hur många som helst.

Var tvungen att skriva av mig, det här är hemskt :D

Redigerat av Unregistered47dd50e5, 23 oktober 2009 - 17:51.


#240

Postad 23 oktober 2009 - 18:25

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Skriv gärna vad du tyckte om det, har just hämtat mitt men hinner inte snurra skivan förrän senare i helgen!

//najkks

Första intryck: (hann bara spela ca 1.5h). Det är roligt än så länge. Efter 1.5h har jag haft möjlighet till ca 10-15 vapen, eller något (då räknar jag in vapen som man kan köpa, alltså inte bara loot) och lite vapenuppgraderingar.
Har än så länge inte hunnit få mitt fordon. Hoppas innerligt att man kan ha en motorcykel! Men jag tror nästan inte det eftersom jag bara har sett en sorts bil i trailers och gameplay-vids.
Spelat WoW? Det känns som att det liknar det lite till spelupplägget. Man är på ett ställe liksom, där man får sina quests och det man ska göra är ofta hyfsat nära. Alltså inte som i Fallout 3 till exempel. Då man tar en quest i en del av Wastelands som säger att man ska göra något i andra delen av Wastelands. Men det kanske blir annorlunda sedan, jag vet inte, i och med att jag som sagt bara har spelat i ca 1.5h. Jag tror också att man kommer till nya ställen för högre level och sånt.

Det enda negativa jag kan komma på just nu - Harcore-RPG fan som jag är - är att butikerna inte är "riktiga" butiker där man träffar en person och köper utav den. Butikerna är i stället vending machines (kan inte komma på vad det heter på svenska :D). Det kanske inte är en så stor grej, men för mig kan såna toucher vara ganska viktiga.

Cell-shadingen är skön, även om jag har varit lite skeptisk. Fast helt ärligt så skulle jag föredragit "vanlig" stil, men den fungerar.

Har jag gått igenom alla mina första intryck nu? Tror det.

Overall: Ett absolut, helt klart spelvärt spel även till fullpris. Det känns inte riktigt som Oblivion eller Fallout 3, men det är inget negativt, men bara så att fans till dem spelen är beredda. Till exempel så är stämningen lite annorlunda, den är lite gladare och skämtsammare.

Längtar nu till jag får spela mer och få mitt fordon. Men jag kommer inte kunna spela mer förrän nästa vecka, när det är GAME ON dagarna långa!


Edit: Aj då! Illa val av plats att skriva detta på. Mod kanske kan flytta inlägget till en lite mer passande tråd?

Redigerat av Unregistered1689, 23 oktober 2009 - 18:27.


#241

Postad 23 oktober 2009 - 19:05

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

En liten varning bara hos GAME går det inte att byta in sportspel som är 09 endast 10.
Var inne idag och bytte in spel köpta från mymemory, finns billiga där fortfarande!

Tyvärr så ökade det bara till min stressnivå. Har Uncharted 2, Call of Juarez och Brutal Legend hemma. Har även Modern Warfare 2, The Saboteur, Assassin Creed 2 och Dragon Age på väg.

Problemet är jag inte har tid att spela något på minst en månad som det ser ut nu.
Varför är det alltid så att när man har tid så finns det inga spel och när man är upptagen så finns det hur många som helst.

Var tvungen att skriva av mig, det här är hemskt :D



Hehe, det funkar att byta in hos gamestop :D

samma här, saboteur ser jag grymmt mycket fram emot, samma med dragon age, MW2, BF-BC2 också :D

//najkks

#242

Postad 23 oktober 2009 - 19:09

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

En liten varning bara hos GAME går det inte att byta in sportspel som är 09 endast 10.
Var inne idag och bytte in spel köpta från mymemory, finns billiga där fortfarande!

Tyvärr så ökade det bara till min stressnivå. Har Uncharted 2, Call of Juarez och Brutal Legend hemma. Har även Modern Warfare 2, The Saboteur, Assassin Creed 2 och Dragon Age på väg.

Problemet är jag inte har tid att spela något på minst en månad som det ser ut nu.
Varför är det alltid så att när man har tid så finns det inga spel och när man är upptagen så finns det hur många som helst.

Var tvungen att skriva av mig, det här är hemskt :D


Fast sportspel från 09 ska inte vara några problem enligt deras inbytesguide, skumt!
Jag var tom in i helgen & bytte in NHL09 bla, inga problem alls!

#243

Postad 23 oktober 2009 - 21:22

Goyt
  • Goyt
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Kunde inte heller byta in NHL 09 hos Game. Anledningen är att spelen FIFA 09/NHL 09 släpptes på hösten år 08. Därav räknas dom som spel från det året, dvs 08. Ja..ni förstår nog vad jag menar.

#244

Postad 23 oktober 2009 - 22:05

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Kunde inte heller byta in NHL 09 hos Game. Anledningen är att spelen FIFA 09/NHL 09 släpptes på hösten år 08. Därav räknas dom som spel från det året, dvs 08. Ja..ni förstår nog vad jag menar.



Surt sa räven, råder dig att leta upp en gamestop istället, de har ju en gällande exkluderings-lista!

//najkks

#245

Postad 24 oktober 2009 - 14:58

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Funkar spel från MyMemory på Game, dvs UK-import. Står i katalogen att inbyteskampanjerna inte gäller importerade spel men de nämner inget specifikt.

#246

Postad 24 oktober 2009 - 15:02

kerren
  • kerren
  • Mästare

  • 2 776 inlägg
  • 0

Funkar spel från MyMemory på Game, dvs UK-import. Står i katalogen att inbyteskampanjerna inte gäller importerade spel men de nämner inget specifikt.


ganska säker på att med import så menar de över regionerna import så så länge det är PAL region på spelet så tar de emot det

#247

Postad 24 oktober 2009 - 15:33

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Har precis beställt dessa för 99kr / st från CDON, men ville bara kolla med er om de kommer fungera på EBgames?
Tänkte boka Dragon Age och Ratchet.

Facebreaker
Stormrise
The Chronicles Of Narnia: Prince Caspian
TNA Impact

#248

Postad 24 oktober 2009 - 15:41

kerren
  • kerren
  • Mästare

  • 2 776 inlägg
  • 0

Har precis beställt dessa för 99kr / st från CDON, men ville bara kolla med er om de kommer fungera på EBgames?
Tänkte boka Dragon Age och Ratchet.

Facebreaker
Stormrise
The Chronicles Of Narnia: Prince Caspian
TNA Impact


alla de funkar galant

#249

Postad 24 oktober 2009 - 16:10

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

alla de funkar galant


Tack för tipset, bra priser faktiskt.. bättre än jag trodde från en svensk nätbutik :)

vi får hoppas att de tar det lite lugnt med exkuderingslistan i oktober,
men jag tror iaf. narnia inte kommer hamna på listan innan jul :D

//najkks

#250

Postad 24 oktober 2009 - 16:16

efterfest
  • efterfest
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
går de att byta in region 1 dvs amerikanska spel hos gamestop ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.