Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung ps42s5h/hx ägare titta hit!

210 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Upplever du att din tv är i gott skick eller har den några fel? (114 medlem(mar) har röstat)

Upplever du att din tv är i gott skick eller har den några fel?

1. Nej, min Samsung ps42s5h/hx är helt ok. (66 röster [57.89%])

Procent av omröstning: 57.89%

2. Yes, min Samsung ps42s5h/hx lider av nåt grundfel/fel. (48 röster [42.11%])

Procent av omröstning: 42.11%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 11 augusti 2009 - 10:49

leiblom
  • leiblom
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej alla ägare till Samsung ps-42sh med fel.
Hade samma problem med halva bilder eller helt slocknad skärm
samt ibland konstiga ränder. Mankunde knacka så kunde den gå ett tag
men felet återkom, efter ett halvår tröttnade jag på knacket.
Plockade ner tv och lade den på ett bord, skruvade isär tvn tog isär varenda
kontakt och satte tillbaks dom ordentligt och voila, har nu fungerat felfritt i en vecka
(ta i trä).
Vet ej vilken kontakt som glappade, men hoppas någon har nytta av detta, kostade
ialla fall inte ett öre.

Redigerat av leiblom, 11 augusti 2009 - 10:50.

Postad 11 augusti 2009 - 16:32

CCJ
  • CCJ
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
tjaa,
Efter att skickat e-post via http://erms.samsunge...QST_ID=15614088

så verkar det som om Samsung i alla fall inte vill ta på sig något ansvar. Trots referens till den här tråden med flertalet som har samma/liknande problem fick jag svaret nu efter 3 veckor att dom inte tänker göra något då våra produkter är utanför tiden för fabrikationsgaranti och reklamationsrätt. Det finns inget vi kan göra förutom att vända oss till en av deras serviceställen.

Surt

Lorryquai : Min Tv har fungerat bra fram till nu. Modell: PS42S5HX/XEE, SN: AB533SWYA00036M

Redigerat av CCJ, 11 augusti 2009 - 20:33.

Postad 11 augusti 2009 - 21:19

MAN_09
  • MAN_09
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har idag skickat ett nytt mail till Samsung.

Jag vill gärna hjälpa andra med samma fel så om någon kan hjälpa mig att komma i kontakt med samtliga som har fel på sin Samsung PS42S5H så kan vi göra ngt gemensamt med hela historien trots att flera av er redan gjort er av med eran tv.

Om Samung har planer på att fortsätta sälja så bör de inte negligera oss då vi kan skapa en massa "bad-will" genom massmedia och internetkanaler.

(Mitt försäkrningbolag vill ge mig 3700 sek för min tv som är från våren 2006!!! Det får man ingen 42 tummare för...)
LÅt oss se vad Samsung kan göra för oss...

Hjälp mig hjälpa oss!!!

MVh
M.

Postad 12 augusti 2009 - 05:59

CCJ
  • CCJ
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Efter ett saltat svar på Samsungs meddelande så får jag följande:

Bedömning av fabrikationsfel måste först görs av verkstan. Vill ni
reklamera kan ni kontakta serviceverkstan alternativt ringa oss, frakt
måste dock då bekostas.

Postad 24 augusti 2009 - 20:58

CCJ
  • CCJ
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har skickat in den på service nu via Expert så då får vi se vad dom säger. Oturligt hade jag inget allrisk tillägg på min hemförsäkring hos Länsförsäkringar så risken är att det kan bli kostsamt så vida reparatören inte klassar det som fabriksfel.

Postad 11 september 2009 - 17:00

CCJ
  • CCJ
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fått svar från serviceverkstaden:

Status: KOSTNADSFÖRSLAG LÄMNAT

Utför arbete: Byte av pdp-panel

OBS !! Med hänsyn till serviceobjektets ålder/skick samt kostnaden för service, önskar vi avråda Er från att låta genomföra servicearbetet.

Pris: 13 200 kr

---

Hej då Samsung

Postad 23 september 2009 - 17:41

Janne6161
  • Janne6161
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ja det var ju bra att jag hittade hit, nu har min samsung dött och på i stort sätt på likadant sätt, helt svart nu, men förut var det övre delen som blev svart och man fick knacka på den så funkade den.
Efter att ha läst alla kommentarer ska jag "tappa" tv´n och ringa folksam

Postad 09 november 2009 - 13:35

gurra_lg
  • gurra_lg
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
jag har en samsung PS42S5H också och den har samma problem som ni andra vad kan man göra??? har ni bytt några delar själva eller köpt några från England?

Postad 04 januari 2010 - 16:14

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Hej alla ägare till Samsung ps-42sh med fel.
Hade samma problem med halva bilder eller helt slocknad skärm
samt ibland konstiga ränder. Mankunde knacka så kunde den gå ett tag
men felet återkom, efter ett halvår tröttnade jag på knacket.
Plockade ner tv och lade den på ett bord, skruvade isär tvn tog isär varenda
kontakt och satte tillbaks dom ordentligt och voila, har nu fungerat felfritt i en vecka
(ta i trä).
Vet ej vilken kontakt som glappade, men hoppas någon har nytta av detta, kostade
ialla fall inte ett öre.

Jag har en 32 tums Samsung som sovrums TV. Plötsligt en dag uppträdde konstiga ränder och färgerna blev förvanskade precis som på flera av de bilder som är postade här ovanför. Efter att desperat sökt efter information inte minst på detta forum förstod jag att detta var ett vanligt fel och att det (nästan regelmässigt) uppträder efter ca. 4 års användning.

Ruttet, surt och för j-t kvalitetsmässigt kan man ju tycka från Samsung. Vad värre är förefaller de som om de inte alls är så sugna på att erkänna detta (närmast solklara) fabrikationsfel. Jag lurade länge på att anmäla dem till ARN där jag bör vara rätt säker på att vinna med tanke på den information man hittar om detta på detta forum (ett vanligt fel som man rimligen inte kan förvänta sig skall uppträda redan efter 4 år). Kände dock inte riktigt att det var värt mödan och började så snart ställa in mig på att köpa en ny tv.

Som en sista åtgärd provade jag "'leiblom":s tips ovan, dvs. att skruva isär och rucka på kablarna. Det känndes givetvis kanska långsökt och lönlöst. När man väl öppnat tv:n inser man vad hjälplöst vilsen man är som lekman. Hur som helst FUNGERADE DET! TV:n har nu fungerat felfritt i en månad!

Men ilskan på Samsung är knappast mindre för det! Man tycker att det minsta de kunde meddela är att det är ett vanligt fel och att det kan vara värt att helt enkelt "öppna tv:n och rucka lite på kontakterna"!!! Det är ju i alla fall gratis och om du ändå ska slänga tv:n (för en reparation på 10000+ kronor är ju knappast aktuellt för en lite småsur HD-ready 32 tummare ...).

Postad 12 juli 2010 - 11:57

Jokkmeister
  • Jokkmeister
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hej på er,

Har efter en brand förlorat mitt bordsstaiv till denna tv och undrar om det finns någon vänlig själ därute med defekt maskin som kan/vill avvara sitt, eventuellt sälja det eller vet var man kan köpa ett nytt.

Tycker fortfarande att TV:n håller hög klass och känner mig inte sugen på att skaffa en ny bara för att. Jag verkar tillhöra den lyckliga skaran som inte haft det minsta problem med min.

Maila mig gärna på [email protected] eller skicka ett PM om ni har någon information om bordsstaiv.

Tack på förhand.

Postad 07 mars 2011 - 14:22

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Igår gav min upp. Samma fel som för er övriga. Har redan köpt en ny tv, men ska testa att skruva upp den och rucka på lite kablar så får vi se vad som händer. Min höll i fem och ett halvt år.

Känns lite surt att slänga han på tippen, men service på 10tk+ känns bara fel när man kan köpa större med 3D för billigare peng.

//Lorryquai

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.