Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny Dilog med dubbla tuners, pressmeddelande!

2072 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 november 2005 - 18:14

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Jaha det är inte dags att ropa "hej" än, efter två dagars felfritt användande av boxen och den senaste mjukvaran råkade jag ut för en ny "Uppdaterar..." och den här gången försvann hela MUX-en där bla Discovery ingår. Kanalerna kom inte tillbaka av sig själv även om jag gav boxen lång tid (2 tim) utan jag fick göra en kanalsökning.  Har meddelat Dilog problemen, men ännu inte fått svar. Boxen har blivit mycket mindre känslig, men tydligen finns den automatiska uppdateringen som retar så många fortfarande kvar även om den inte är lika flitig. Återkommer med hur det går när Dilog svarar.

Detta stämmer inte alls med den information som en Boxer-kille fick via telefon från någon på Dilog i tisdags. Undra om dom vet vad dom gör. Det är i alla fall positivt att Dilog försöker rätta till problemen, men att problem som är rättade sedan lång tid tillbaka fortfarande kvarstår är inte bra.

P.S. Jag anser att alla automat funktioner måste gå att stänga av. Det är jag som skall bestämma över boxen som jag köpt och inte någon hemlig 'storebror'.

Postad 25 november 2005 - 20:20

Old Painless
  • Old Painless
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Jaha det är inte dags att ropa "hej" än, efter två dagars felfritt användande av boxen och den senaste mjukvaran råkade jag ut för en ny "Uppdaterar..." och den här gången försvann hela MUX-en där bla Discovery ingår. Kanalerna kom inte tillbaka av sig själv även om jag gav boxen lång tid (2 tim) utan jag fick göra en kanalsökning.  Har meddelat Dilog problemen, men ännu inte fått svar. Boxen har blivit mycket mindre känslig, men tydligen finns den automatiska uppdateringen som retar så många fortfarande kvar även om den inte är lika flitig. Återkommer med hur det går när Dilog svarar.

Detta stämmer inte alls med den information som en Boxer-kille fick via telefon från någon på Dilog i tisdags. Undra om dom vet vad dom gör. Det är i alla fall positivt att Dilog försöker rätta till problemen, men att problem som är rättade sedan lång tid tillbaka fortfarande kvarstår är inte bra.

P.S. Jag anser att alla automat funktioner måste gå att stänga av. Det är jag som skall bestämma över boxen som jag köpt och inte någon hemlig 'storebror'.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med dig. Jag hade väldiga problem med "Uppdaterar" men nu har jag lagt på 1.05 så verkar det funka. Varför i helskotta kan man inte välja att stänga av en så uppenbart korkad funktion?

Postad 26 november 2005 - 17:10

Unregisteredbf48cebb
  • Unregisteredbf48cebb
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej.
Jag hade tänkt ladda ner nya mjukvaran men hittar inget lämpligt program för det. Var hittar man "sw-loader". Eller går det med typ "Tera Term Pro?

MVH Löfke

Postad 26 november 2005 - 18:21

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Löfke,
SW-loadern följer med i rar filen tillsammans med firmwaren.

Postad 26 november 2005 - 18:45

Unregisteredbf48cebb
  • Unregisteredbf48cebb
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej igen. Klartext: jag fattar faktiskt inte. det är ju bara en (program)fil som jag får ner från Dilogs hemsida (R20).

Måste man inte ha med programet "Loader" vid "sidan om"

"Hjälp en som inte begriper"

Mvh Löfke

Postad 26 november 2005 - 19:22

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Det är en packad fil, 20.rar
Använd ex. winrar och packa upp den.

Postad 26 november 2005 - 19:30

Unregisteredbf48cebb
  • Unregisteredbf48cebb
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tack så mycket Daniel-P

Nu gick det som en dans.

Ps. Nu fick jag lära mig något nytt. Tack igen.

Mvh Löfke

Postad 27 november 2005 - 18:30

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Den "nya" firmwaren 1.05 har varit ett riktigt lyft för min del.
Har inte tappat några kanaler än så länge (peppar peppar).
Timerinspelningar verkar fungera bra (det gjorde de inte förut).
Inspelningar som följer direkt på varandra verkar fungera bra.

Postad 27 november 2005 - 18:57

Old Painless
  • Old Painless
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Den "nya" firmwaren 1.05 har varit ett riktigt lyft för min del.
Har inte tappat några kanaler än så länge (peppar peppar).
Timerinspelningar verkar fungera bra (det gjorde de inte förut).
Inspelningar som följer direkt på varandra verkar fungera bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Har också 1.05, trodde att allt funkade tipp-topp ända tills den tappade bort hela MUX:en som dicovery ligger på igårkväll... suck. Jag fattar inte hur svårt kan det vara att helt stänga av den fullständigt idiotiska funktionen?

Postad 29 november 2005 - 07:51

Unregisteredc2ff7bf9
  • Unregisteredc2ff7bf9
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jag är inte nöjd med den nya mjukvaran.

-Uppdateringsrutan dök upp samma kväll som installationen.

- Ljudet till stereon hackar (som om det vore glapp i optokabeln men den sitter fast) både vid tv-tittande och i mp3läget. Så var det inte förut.

- Den känns lite segare när man ska titta på tex epg guiden. Tar längre tid att få upp vissa menyer.

- Pausan man en inspelning eller snabbspolar så låter boxen ( blip,blip). Lite irreterande vid framför allt paus.

Däremot så gillar jag att HD:n går ner i viloläge efter ett tag. Borde ha varit default från början kan man tycka

Funderar på att försökat få tag i den gamla mjukvaran och byta tillbaka. :)

Postad 29 november 2005 - 08:13

Unregisteredb7c10e6c
  • Unregisteredb7c10e6c
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag är helnöjd med den nya mjukvaran.

Jag har iofs inte haft några problem tidigare med t.ex. missade inspelningar, tappade kanaler osv.
Dock så hade jag problem med just tappade kanaler med min första DT550 men inte med denna
maskinen.

Skitbra det här med att hårddisken går ner i standby.

Postad 29 november 2005 - 09:23

lely
  • lely
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag är inte nöjd med den nya mjukvaran.

-Uppdateringsrutan dök upp samma kväll som installationen.

- Ljudet till stereon hackar (som om det vore glapp i optokabeln men den sitter fast) både vid tv-tittande och i mp3läget. Så var det inte förut.

- Den känns lite segare när man ska titta på tex epg guiden.  Tar längre tid att få upp vissa menyer.

- Pausan man en inspelning eller snabbspolar så låter boxen ( blip,blip). Lite irreterande vid framför allt paus.

Däremot så gillar jag att HD:n går ner i viloläge efter ett tag. Borde ha varit default från början kan man tycka

Funderar på att försökat få tag i den gamla mjukvaran och byta tillbaka. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Uppdateringsrutan kommer minst lika ofta med den nya mjukvaran,särskilt mux 4 försvinner.
Den gamla mjukvaran finns också på dilogs hemsida.

Postad 29 november 2005 - 13:07

Unregisteredc2ff7bf9
  • Unregisteredc2ff7bf9
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Ingen annan som har haft problem med ljudet?

Postad 29 november 2005 - 15:52

Unregisteredb7c10e6c
  • Unregisteredb7c10e6c
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har min kopplad till hemmabio förstärkaren via optisk och upplever inga
"glapp" så här långt ivart fall.

Är det konstant? el. kommer det och går?

Postad 29 november 2005 - 16:18

Unregistered75577f8d
  • Unregistered75577f8d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ny version 1.06 släppt på Dilogs hemsida nu med möjlighet att uppgradera boxen via USB. Okänt vad som fixats till i denna version, filnamn: DILOG_DT550PVR_V106_051129w.bin

Kommer att prova den senare ikväll. Ni som redan provat märker ni någon skillnad?

Redigerat av Unregistered75577f8d, 29 november 2005 - 16:19.

Postad 29 november 2005 - 20:56

Rohme
  • Rohme
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har länge sneglat på Dilog DT550 PVR men den har varit slut överallt. Såg kl 1500 idag att just Siba i Haninge hade fått in några, köpte min kl 1600. =)

Installerade och testade den direkt jag kom hem, firmware 1.04 låg inne från början. Upplevde lite buggar som att bilden inte alltid visades när jag bytte kanal (tvungen att byta till en annan kanal och tillbaka igen), samt att ljudet försvann om jag pausade under uppspelning av inspelade TV-program.

Uppgradera till 1.06 firmwaren som Dilog släppte idag, har inte hunnit testa den så mycket. Men i båda 1.04 och 1.06 så finns det en sak som jag stör mig enormt på... återkommer lite senare med det (mitt första inlägg här.. vill testa lite funktioner innan jag gör allt för stora inlägg. =) )

/Bjorn

Postad 29 november 2005 - 21:10

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får inte igång den nya usb downloder. Trycker på setup men inget händer... :)

Kör WinXP

Redigerat av Unregistered9bcef4e4, 29 november 2005 - 21:11.

Postad 29 november 2005 - 21:18

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Installerade den nya USB downloadern i XP utan problem, betydligt enklare att updatera via USB än via nollmodem...

Postad 29 november 2005 - 21:36

Blackmane
  • Blackmane
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det bara Fyndbörsen som har denna till boxer-abonnemangspris eller finns det någon annan som ni känner till?

Jocke

Postad 29 november 2005 - 22:06

Rohme
  • Rohme
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Lovade återkomma angående mina Dilog DT550 PVR problem. Skapade en egen tråd för det:
Dilog DT550PVR inget för 16:9-TV?

Postad 30 november 2005 - 11:18

lely
  • lely
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Provade version 1.06 igår kväll och fick "uppdaterar" en gång och tappade två muxar.
Enda problemet med inspelningar jag har är att det inte går att spela in över dygnsskifte,
en inspelning som börjar före och slutar efter tolvslaget avbryts alltid.Samma problem med alla
mjukvaruversioner.

Postad 30 november 2005 - 12:02

peswe
  • peswe
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Har lånat hem en Dilog 550.
Jag har laddat in senaste uppdat v106_051129.

Programvaran verkar rätt buggig.
Dilogen hängde sig några gånger under 1 par timmars testande.
Jag har även testat en sagem 6680 en vecka, utan hängningar...

Dilogens "klipp bort" funktion funkar endast på okodade kanaler (1, 2, 4 etc).
Vill man klippa bort reklam från t.ex en TV3 inspelning måste man först avkoda (i realtid!) för att sen klippa bort den oönskade reklamen. Äd det någon fler som stött på det här problemet?

USB downloader;
Är det meningen att man ska se dilogen på vänstra sidan? Den syns inte för mig...

//Peter

Postad 30 november 2005 - 14:34

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får inte igång den nya usb downloder. Trycker på setup men inget händer... :D

Kör WinXP

<{POST_SNAPBACK}>

Installerade den nya USB downloadern i XP utan problem, betydligt enklare att updatera via USB än via nollmodem...

<{POST_SNAPBACK}>

Fick också igång det sen, väldigt enkelt. :) Felet låg i att Microsoft .NET Framework hade kraschat :lol: . så när jag på nåt set lycades med att stänga av det i aktivitetshanteraren så gick installationen igång

Postad 30 november 2005 - 22:37

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Jaha, nu har jag kört en DT550PVR i några minuter och har lite saker som jag inte vet hur jag skall göra. Vet någon hur man...

#1 TextTV visas med mycket hög ljusstyrka, går den att sänka? (som tur är så skickar den ut TextTV info, så det går att titta med TVns TextTV)

#2 Menyer och info rutor som ligger ovanpå bilden är för mycket genomsynliga, det är mycket svårt att läsa ibland. Går det att minska genomsynligheten?

#3 Hur tar jag bort (raderar) enskilda kanaler?

#4 Hur flyttar jag kanaler i kanallistan?

//Michael

Postad 01 december 2005 - 07:43

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Jaha, nu har jag kört en DT550PVR i några minuter och har lite saker som jag inte vet hur jag skall göra. Vet någon hur man...

#1 TextTV visas med mycket hög ljusstyrka, går den att sänka? (som tur är så skickar den ut TextTV info, så det går att titta med TVns TextTV)

#2 Menyer och info rutor som ligger ovanpå bilden är för mycket genomsynliga, det är mycket svårt att läsa ibland. Går det att minska genomsynligheten?

#3 Hur tar jag bort (raderar) enskilda kanaler?

#4 Hur flyttar jag kanaler i kanallistan?

//Michael

<{POST_SNAPBACK}>

#1. Inte vad jag sett, tycker iofs inte att det är något fel på ljusstyrkan. Dock går det inte att reglera volymen på boxen om man har text-tv eller text-tv textning på...

#2. Nej, Det stör mig också, borde gå att välja olika teman tycker jag.

#3. Du behöver skapa en favoritlista, tryck på "FAV" knappen, Läs i manualen...

#4. Se ovan.

Postad 01 december 2005 - 09:24

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
#3. Du kan också välja "hoppas över kanal" på inställningsmenyn, så "försvinner" de utan att du behöver göra en "fav lista"

Postad 01 december 2005 - 11:10

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
#1 Vi har alla olika syn, så det kan variera från person till person. Jag är dock säker på att många har svårt med denna starka text. Måste även kolla hur undertexter blir.

#3-4 Verkar onödigt att göra en FAV lista med dom få kanaler vi har i sverige. Vet i och för sig inte hur denna box hanterar FAV listor, men är tveksam till att få det som jag vill. Har aldrig använt FAV lista i den box jag haft i flera år. Jag får kolla mer på detta.

P.S. Angående manualen så kan man undra hur dom gjort den. Undra om den är översatt automatiskt av ett datorprogram. Mycket märklig svenska.

//Michael

Postad 01 december 2005 - 11:22

AÖd
  • AÖd
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur numrerar man om kanaler, att sortera dem i viss ordning med FAV-lista var inget problem.
Jag vill t.ex. lägga Barn/Kunskapskanalen på knapp nr 3 (har bara fria kanaler).
Lägger jag den på plats 3 i FAV-listan kommer jag dit efter TV1 & TV2 när jag stegar
med "program+", trycker jag "3" kommer jag till TV3 (som boxen lagt på kanal 3).

/Anders

Postad 01 december 2005 - 11:45

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Hur numrerar man om kanaler, att sortera dem i viss ordning med FAV-lista var inget problem.
Jag vill t.ex. lägga Barn/Kunskapskanalen på knapp nr  3 (har bara fria kanaler).
Lägger jag den på plats 3 i FAV-listan kommer jag dit efter TV1 & TV2 när jag stegar
med "program+", trycker jag "3" kommer jag till TV3 (som boxen lagt på kanal 3).

Stort tack för den infon. Det funkar alltså inte med FAV-lista. Måste på något sätt komma åt att ändra i kanal listan, men det går ju inte :ph34r:
//Michael

Postad 01 december 2005 - 17:45

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte spela in två kanaler samtidigt, någon som lyckats med det?

Försöker jag lägga in två inspelningstimer som överlappar varandra i tiden så protesterar boxen. Enligt manualen skall man "Välj Tuner och kanal med tecknen", hur väljer jag tuner?

//Michael

Postad 01 december 2005 - 18:33

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Mich,
Det går inte att spela in två kanaler samtidigt.
Det närmsta du kan komma att spela in två saker samtidigt är att spela in på ena tunern och köra "time shift" på den andra. Du kan då välja att spara det som du time shiftat ett en viss tid, så då blir det två inspelningar.

Postad 01 december 2005 - 18:40

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Det var ju inte så bra.
Då ljuger reklamen som säger "Spela in två kanaler samtidigt och titta på en tredje redan inspelad".

Postad 01 december 2005 - 20:12

Unregisteredb7c10e6c
  • Unregisteredb7c10e6c
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Det var ju inte så bra.
Då ljuger reklamen som säger "Spela in två kanaler samtidigt och titta på en tredje redan inspelad".

<{POST_SNAPBACK}>

Njaa... ljuger är väl en tolkningsfråga. Jag tycker iofs att det stämmer.
TimeShift är ju en inspelning och man kan spara den på disken.

Ser man till Sagem 6680 som går ut med samma funktion i sin reklam så räknar dom den automatiska buffringen som en inspelningen. Den kan man däremot inte spara.

Postad 02 december 2005 - 10:39

tolbot
  • tolbot
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har inte någon dilog än, så jag kan inte testa och prova.
Men jag har beställt en, så snart.
Men jag har läst en del om boxen, vill ju va förbered.

Men har inte hittat någonstans om man kan streama via usb (.hav) eller annan port till datorn( är inte så noga om det är eftersläppningar)??
Och om man sedan kan använda tv bilden via tv utgången på datorn?
Finns ju en del program som kanske är något att ha på http://www.gromada.com
Någon som har provat programmen?

Mvh Tolbot

Postad 02 december 2005 - 10:59

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Provade version 1.06 igår kväll och fick "uppdaterar" en gång och tappade två muxar.
Enda problemet med inspelningar jag har är att det inte går att spela in över dygnsskifte,
en inspelning som börjar före och slutar efter tolvslaget avbryts alltid.Samma problem med alla
mjukvaruversioner.

I Meny under Time (tror jag) så finns det inställningar för detta.
Timer På med På/Av och tid och Timer Av med På/Av med tid.

Om dessa är aktiverade så kommer boxern automatiskt slå på eller av vid satta tidpunkter, oavsett om du har en inspelning på gång eller ej.

Postad 02 december 2005 - 16:00

lely
  • lely
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
:) Tusen tack för tipset klp!

Lely

Postad 04 december 2005 - 10:18

peswe
  • peswe
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
- Om jag spelar upp en kodad kanal från PVR-listan och sen snabbspolar med tidssläden (genom att hålla in knapparna under röd eller grön) hänger sig dilogen. Inte alltid men irriterande ofta :-(
Det hjälper inte att stoppa och starta filmen från PVR-listan. Dilogen måste startas om.
- Om man efter en hängning, enligt ovan, stoppar inspelningen för att titta "direkt" på kanalerna, är bilden borta på de kodade kanalerna. För att få tillbaka bilden måste man starta om dilogen.

- Jag har också haft problem med "A-B Klipp" funktionen (markera start o slut med vita A-B knappen, tryck OK och välj klipp eller spara). Kodade filer hänger sig vid klippet, okodade filer funkar bra...

Har en känsla av att ovanstående hänger ihop då det bara är kodade kanaler som är problematiska.

Är det någon mer som drabbats av ovan nämnda problem?

/undrar Peter

Postad 04 december 2005 - 23:32

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

- Om jag spelar upp en kodad kanal från PVR-listan och sen snabbspolar med tidssläden (genom att hålla in knapparna under röd eller grön) hänger sig dilogen. Inte alltid men irriterande ofta :-(
Det hjälper inte att stoppa och starta filmen från PVR-listan. Dilogen måste startas om.
- Om man efter en hängning, enligt ovan, stoppar inspelningen för att titta "direkt" på kanalerna, är bilden borta på de kodade kanalerna. För att få tillbaka bilden måste man starta om dilogen.

- Jag har också haft problem med "A-B Klipp" funktionen (markera start o slut med vita A-B knappen, tryck OK och välj klipp eller spara). Kodade filer hänger sig vid klippet, okodade filer funkar bra...

Har en känsla av att ovanstående hänger ihop då det bara är kodade kanaler som är problematiska.

/undrar Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har liknande problem som du beskriver och nu i helgen så har den tappat kontakten med boxer kortet. Det har inte gått att spela upp kodade inspelade program och inte heller titta på TV.

Boxen är i det stora hela väldigt buggig. Det är lite synd tycker jag.

Postad 05 december 2005 - 11:31

Early Adopter
  • Early Adopter
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hör då och då (i snitt var 60:e minut) ett mycket kort irriterande högfrekvent 'dwirp' (svårt att återge här, eller hur!). Ljudet är ca en halv sekund långt, men mycket genomträngande och starkt. Det är inte ett rent och klart 'blipp', utan låter låter som en störning.

550:n är kopplad via scart till TV:n, inget 5.1-ljud är aktiverat eller inkopplat.

Mellan 550:n och TV:n sitter en scart-switch från Clas Ohlsson för 149 spänn.

Postad 05 december 2005 - 13:24

serbaut
  • serbaut
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag hör då och då (i snitt var 60:e minut) ett mycket kort irriterande högfrekvent 'dwirp' (svårt att återge här, eller hur!). Ljudet är ca en halv sekund långt, men mycket genomträngande och starkt. Det är inte ett rent och klart 'blipp', utan låter låter som en störning.

Kanske hårddisken som spinner up? Kommer ljudet från dilogen eller ljudanläggningen?

Postad 05 december 2005 - 14:30

Early Adopter
  • Early Adopter
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag hör då och då (i snitt var 60:e minut) ett mycket kort irriterande högfrekvent 'dwirp' (svårt att återge här, eller hur!). Ljudet är ca en halv sekund långt, men mycket genomträngande och starkt. Det är inte ett rent och klart 'blipp', utan låter som en störning.

Kanske hårddisken som spinner up? Kommer ljudet från dilogen eller ljudanläggningen?

<{POST_SNAPBACK}>

Ljudet kommer från ljudanläggningen, i mitt fall TV:n. Det är definitivt inte hårddisken (såvida denna inte håller på att skära ihop).

Redigerat av Early Adopter, 05 december 2005 - 14:30.

Postad 05 december 2005 - 16:35

Unregistered9bcef4e4
  • Unregistered9bcef4e4
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

/undrar Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har liknande problem som du beskriver och nu i helgen så har den tappat kontakten med boxer kortet. Det har inte gått att spela upp kodade inspelade program och inte heller titta på TV.

Boxen är i det stora hela väldigt buggig. Det är lite synd tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har oxå samma problem men bara med 5:an. vissa inspelnigar går inte igång heller utan bara en svart bild men tiden går. Och 5:an tar mycket längre tid att byta till än andra kanaler :P

Postad 05 december 2005 - 16:52

AÖd
  • AÖd
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Ny version av software (1.07) tillgänglig på Dilogs hemsida.
OBS inte från förstasidan utan gå ner i Service->Download.
eller http://www.dilog.se/...op/files/26.rar

Lär bota en del problem med tappade kanaler och timerinspelningar,
kan ev innehålal någon ny funktion oxå (enligt försäljare som pratat med Dilog).

/Anders

Postad 05 december 2005 - 22:10

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

Det var ju inte så bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Ser man till Sagem 6680 som går ut med samma funktion i sin reklam så räknar dom den automatiska buffringen som en inspelningen. Den kan man däremot inte spara.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag tycker att reklamen ljuger. Visst kan man spela in två program samtidigt, men man kan INTE titta på ett tredje.

Postad 05 december 2005 - 22:58

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Men är det inte lite överkurs att överhuvudtaget vilja spela in två program och titta på ett tredje.
Jag menar, hur stor är sannolikheten att det sänds tre bra program samtidigt, som man vill spela in.
Och hur ska man någonsin orka med att "titta ikapp" allt som man spelar in...?
Jag menar, krasst sett. Hur mycket tid kan man offra för TV-tittande varje dag efter att man jobbat, lagat middag, lagt barn(en)?

Det blir till att skicka frugan och ungarna till svärmor och sträcktitta på helgen på alla sina inspelningar... (socialt??)

Är det så att TV-programmen krockar för familjemedlemmarna (fler än två program samtidigt som man promt måste se), så kan man ju köpa två boxar...

/Daniel

Postad 06 december 2005 - 08:17

Unregisteredb7c10e6c
  • Unregisteredb7c10e6c
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Det var ju inte så bra.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag tycker att reklamen ljuger. Visst kan man spela in två program samtidigt, men man kan INTE titta på ett tredje.

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt vad... tolkningsfråga men du skriver ju själv "Visst kan man spela in två program..." och det var ju det som var ursprungsfrågan, inte att man dessutom skall kunna kolla på ett tredje.

Postad 06 december 2005 - 10:28

Early Adopter
  • Early Adopter
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag hör då och då (i snitt var 60:e minut) ett mycket kort irriterande högfrekvent 'dwirp' (svårt att återge här, eller hur!). Ljudet är ca en halv sekund långt, men mycket genomträngande och starkt. Det är inte ett rent och klart 'blipp', utan låter som en störning.

Med firmware 1.07 har 'dwirp' försvunnit. Tack för det, Dilog.se!

Postad 06 december 2005 - 10:51

Early Adopter
  • Early Adopter
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Dolby Digital. Oönskat beteende.

När 'Dolby Digital' är 'Av' får jag alltid ljud genom både scart-kontakten och s/pdif-kontakten. Precis som man förväntar sig.

När 'Dolby Digital' är 'På' får jag ljud genom scart-kontakten endast om kanalen jag tittar på saknar Dolby-ljud. Om kanalen jag tittar på verkligen har Dolby-ljud, t ex SVT1 och SVT2, tycks 550:n stänga av ljudet via scart-kontakten och använder endast s/pdif-utgången. När kanalen saknar Dolby-ljud går ljudet ut via både scart och s/pdif, precis som man förväntar sig.

Jag skulle önska att få ljud via scart även om kanalen jag tittar på har Dolby-ljud; det är ju inte alltid jag har behov att dra fram ytterligare en fjärrkotroll för att slå på surround-förstärkaren för att kunna se på Aktuellt!

Sammanfattningsvis: Jag vill få ut ljud via både scart och s/pdif, oavsett om Dolby Digital är 'På' eller 'Av'. Kan jag få det?

Postad 06 december 2005 - 14:06

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Men är det inte lite överkurs att överhuvudtaget vilja spela in två program och titta på ett tredje.
Jag menar, hur stor är sannolikheten att det sänds tre bra program samtidigt, som man vill spela in.

Det har hänt för mig. För några år sedan gick det serier i TV3, TV4 och Kanal 5 klockan 21 på måndagar som jag tittade på. Löste det på följande sett; Spelade in en, tittade på en och spelade in reprisen som gick av den tredje (vid annan tidpunk).

Postad 06 december 2005 - 16:54

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

Dolby Digital. Oönskat beteende.

När 'Dolby Digital' är 'Av' får jag alltid ljud genom både scart-kontakten och s/pdif-kontakten. Precis som man förväntar sig.

När 'Dolby Digital' är 'På' får jag ljud genom scart-kontakten endast om kanalen jag tittar på saknar Dolby-ljud. Om kanalen jag tittar på verkligen har Dolby-ljud, t ex SVT1 och SVT2, tycks 550:n stänga av ljudet via scart-kontakten och använder endast s/pdif-utgången. När kanalen saknar Dolby-ljud går ljudet ut via både scart och s/pdif, precis som man förväntar sig.

Jag skulle önska att få ljud via scart även om kanalen jag tittar på har Dolby-ljud; det är ju inte alltid jag har behov att dra fram ytterligare en fjärrkotroll för att slå på surround-förstärkaren för att kunna se på Aktuellt!

Sammanfattningsvis: Jag vill få ut ljud via både scart och s/pdif, oavsett om Dolby Digital är 'På' eller 'Av'. Kan jag få det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det blir nog svårt. Det är per design gjort så. Jag har haft ca 4 olika marksända digitalboxar och alla dessa har haft samma problem. Den nyaste som jag har är Sagem ITD 64, den har också detta.

Den nya Sagem med dubbla tuner, kan inte heller få ut 5.1 ljud på den digitala signalen och samtidigt få ut vanligt två kanalsljud på scart.

Detta tycker jag är väldigt synd. Glömmer man bort att ställa tillbaka till stereo ljud så kan man få uppleva inspelat material med bild fast utan ljud. :rolleyes:

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.